Zobacz pełną wersję : [Focus 2014-2018] Wzrost obrotów podczas zmiany biegów


Szmiko
08-11-2020, 22:37
Hej,
Powiedzcie mi, czy normlanym jest, że podczas jazdy przy zmianie biegu (wciśnięciu sprzęgła) obroty rosną o jakieś 200 rpm?
Dzieje się to jak jadę bardziej dynamicznie. Trochę to irytuje, bo wygląda jakbym nie potrafił zmieniać biegów ;>

Ten model tak ma, czy coś siadło?
Focus 1.5 eB 110 kw

CHARONSKI
08-11-2020, 22:42
Jeżeli to występuje nieregularnie to pedał gazu do wymiany

FF2000
08-11-2020, 22:46
Mam to samo, zjawisko występuje losowo, ASO nie widzi problemu bo nie ma żadnych błędów.

Szmiko
08-11-2020, 22:52
Pedał gazu mi się od początku nie podoba, bo jest mało "wrażliwy". Nie wiem jak to opisać. W drugim aucie reaguje od razu, a w Focusie początki nacisku jakby przesypiał.
Trochę to martwiące.

CHARONSKI
08-11-2020, 22:58
Powtarzam ,pedał gazu do wymiany,miałem to samo 2 lata temu po wymianie na używkę za grosze ,od tego czasu spokój.Z 3 miesiące z tym walczyłem,wtedy nikt nie pomógł na forum,było oczywiście paru filozofów :) ,co twierdzili ,że tak jest specjalnie,że to pomysł forda itp.itd -być może ,że znowu się ujawnią .Nie słuchałem , wymieniłem i auto wróciło do normalnej pracy.

Szmiko
08-11-2020, 22:59
Dzięki za radę ;)
zacznę od tego.

moon
08-11-2020, 23:21
U mnie samo minęło z czasem... Ale fakt, było wkurzające.

TTrex
08-11-2020, 23:54
Powtarzam ,pedał gazu do wymiany,miałem to samo 2 lata temu po wymianie na używkę za grosze ,od tego czasu spokój.Z 3 miesiące z tym walczyłem,wtedy nikt nie pomógł na forum,było oczywiście paru filozofów :) ,co twierdzili ,że tak jest specjalnie,że to pomysł forda itp.itd -być może ,że znowu się ujawnią .Nie słuchałem , wymieniłem i auto wróciło do normalnej pracy.Ok ale co było przyczyną? Co w tym pedale jest ze złe działał? Bo pedał to sama dźwignia a nie przyczyna problemu.

Stare auta miały linke i jak była postrzępiona to niestety zachaczyl i już nie chciał zejść z obrotów trzeba było lekko dodać i udawało się zejść z obrotów.
Stary ford miał silnik krokowy na pedałe gazu i czasami łapał nie te obroty co trzeba (szczotki zwarcia kij wie) wymieniono chodzi jak trzeba.

CHARONSKI
09-11-2020, 08:49
Nie rozbierałem,za 19zł nie robię pracy magisterskiej:),w środku jest trochę elektroniki ,wbrew pozorom

Tonda-B
09-11-2020, 18:10
Jeżeli to występuje nieregularnie to pedał gazu do wymiany
Zgoda.

Styber
10-11-2020, 10:22
Proponuje poczytać o czujniku położenia sprzęgła - jak działa i do czego służy.

CHARONSKI
10-11-2020, 20:22
Czujnik wymieniłem jako pierwszy -nic nie pomógł

Szuiram76
18-11-2020, 04:55
Potwierdzam, miałem tak w swoim Focusie i ASO wymieniło pedał gazu na gwarancji, powiedzieli że czujnik w pedale uszkodzony,
po wymianie usterka nie występuje

Szmiko
25-07-2022, 20:06
Problem został rozwiązany. Skończyło się na wymianie przepustnicy i uszczelki. Był problem z korpusem przepustnicy.

Bump:

LukNFT
28-07-2022, 18:15
Problem został rozwiązany. Skończyło się na wymianie przepustnicy i uszczelki. Był problem z korpusem przepustnicy.

Bump:

samej przepustnicy ? czy razem z czunikim położenia ?

Szmiko
31-07-2022, 20:36
samej przepustnicy ? czy razem z czunikim położenia ?
Samej.

Pozostał jeszcze problem dławienia na 4 tys. obrotów (braku mocy) + dochodzi do grzchotania spod maski + większa ilość spalin z rury w tym momencie (strzał). Nie ma reguły, czasem dopada. Wtedy odpuszczam gaz i za kolejnym razem się przebija.
Nie wiem czy to filtr paliwa, przepływomierz? LSPI jakoś mi nie pasuje, bo zawsze jest to w okolicach 4 tys. obrotów.

Szmiko
16-08-2022, 18:01
Zgłębiłem trochę problem i natrafiłem na jedno z możliwych źródeł grzechotania podczas przyspieszania.

Uszkodzony zawór westgate na turbinie.
Czy ktoś z Was szedł w tym kierunku?

https://www.youtube.com/watch?v=4t-Fik8-bUQ

https://www.regeneracja-turbosprezarek.pl/aktualnosci/zawor-upustowy-turbiny-objawy

Jak dla mnie to na 100% wysiada i daje dźwięki kamyczków wrzuconych pod maskę.