Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] uszkodzony blok silnika 1.6 ecoboost 160 km.


SEBA17.07
18-11-2020, 16:53
Witam ,
Mam problem z kadłubem silnika 1.6 ecoboost 160 km. 2011 r. , pomimo splanowania głowicy wymiany uszczelki ,problem z płynem chłodniczym nadal wystepował ,została zdjęta głowica poraz drugi ,okazało się że jest uszkodzony blok silnika ,może ktoś z was miał podobny problem i ma namiary na jakiś handlujących tego typu częściami , najlepiej gdyby był to cały słupek silnika,może ktoś sprowadza angliki na części?temat bardzo pilny ,prosze o pomoc..

karloss
18-11-2020, 22:35
Witam ,
Mam problem z kadłubem silnika 1.6 ecoboost 160 km. 2011 r. , pomimo splanowania głowicy wymiany uszczelki ,problem z płynem chłodniczym nadal wystepował ,została zdjęta głowica poraz drugi ,okazało się że jest uszkodzony blok silnika ,może ktoś z was miał podobny problem i ma namiary na jakiś handlujących tego typu częściami , najlepiej gdyby był to cały słupek silnika,może ktoś sprowadza angliki na części?temat bardzo pilny ,prosze o pomoc..

Pękające głowice i bloki w tym silniku po przegrzaniu to znany problem. Tutaj nie masz co dywagowac tylko szukać drugiego silnika np. z rozbitka i dobrze byłoby gdyby taki silnik był po akcji serwisowej na układ chłodzenia.

SEBA17.07
19-11-2020, 16:22
Witam ,
Wiem że muszę szukać ,tylko może ktoś ma jakieś sprawdzone pewne miejsca ,gdzie mógłbym bez obaw taki goły słupek kupić.

SEBA17.07
19-11-2020, 17:52
Witam ,
A może regeneracja silnika ?

SEBA17.07
09-12-2020, 14:00
Witam ,
Aczy słupek silnika 1.6 ecoboost 160 km kod JTWB , mogę zastąpić którymś z tych JTDB ,JQDB ?

jachuk
09-12-2020, 14:46
Proponowałbym udać się do ASO. Rok temu byłem na akcji serwisowej i wymienili mi silnik z głowicą oraz to co tam było dot. akcji serwisowej przy układzie chłodzenia.
Może się załapiesz.

SEBA17.07
10-12-2020, 07:02
Proponowałbym udać się do ASO. Rok temu byłem na akcji serwisowej i wymienili mi silnik z głowicą oraz to co tam było dot. akcji serwisowej przy układzie chłodzenia.
Może się załapiesz.

Witam ,
u mnie jest pęknięta 2 i 3 tuleja oraz blok silnika,problem był z znikającym płynem chłodniczym ,tylko czy nie będzie problemu że rozebrałem silnik żeby znaleźć usterkę?no i czy mógłbym im przywieźć auto na lawecie,bo bez sensu składać silnik. Ponadto dowiedziałem się że na tym aucie akcja serwisowa układu chłodzenia jest cały czas aktywna.

krolikPL
10-12-2020, 07:16
Wszystko zależy od Twojej determinacji i cierpliwości. Jeżeli chcesz aby toFord naprawił to musisz udowodnić, że awaria nastąpiła w skutek przegrzania silnika, który nie miał systemu monitorowania / ostrzegania o braku płynu chłodzącego.

SEBA17.07
10-12-2020, 14:18
Proponowałbym udać się do ASO. Rok temu byłem na akcji serwisowej i wymienili mi silnik z głowicą oraz to co tam było dot. akcji serwisowej przy układzie chłodzenia.
Może się załapiesz.

Po prostu wymienili ?Czy musiałeś podjąć jakieś działania typu rzeczoznawca motoryzacyjny itp..

krolikPL
10-12-2020, 18:29
6 miesięcy pingponga i pisania pism do Ford Polska i składania oficjalnych reklamacji w salonie Ford (jestem już osobą rozpoznawaną a nie mam 4 Mustangów). Nie jest łatwo i trzeba mieć nerwy ze stali... oraz czym jeździć. Dodzwonienie się do działu obsługi klienta graniczyło z cudem.

Bump: Jak poszukasz moich wpisów to tam jest cała historia

SEBA17.07
11-12-2020, 10:20
6 miesięcy pingponga i pisania pism do Ford Polska i składania oficjalnych reklamacji w salonie Ford (jestem już osobą rozpoznawaną a nie mam 4 Mustangów). Nie jest łatwo i trzeba mieć nerwy ze stali... oraz czym jeździć. Dodzwonienie się do działu obsługi klienta graniczyło z cudem.

Bump: Jak poszukasz moich wpisów to tam jest cała historia

Witam ,
dzięki za pomoc ,ja kupiłem auto z tą właśnie usterką niestety od gościa z Pilawy,po 2 tygodniach użytkowania auta zaczołem uzupełniać płyn chłodniczy koleś nie chciał wogóle rozmawiać o częściowym pokrywaniu kosztów za naprawę, sprawę zgłosiłem do kancelarii prawnej w Katowicach ,rzeczoznawca sam. w opinii stwierdził przedmuch / przedostawanie się gazów spalinowych do układu chłodzenia , oddałem silnik do sprawdzenia w Kielcach okazujesię się że pęknięte tuleje i blok silnika ,nie nadaje się do regeneracji. Pisałem z Ford Polska odnośnie akcji serwisowej winę przeżucili na uszkodzoną uszczelkę pod głowicą i ę to nie dotyczy akcji.Wczoraj wysłałem maila do nich że stwierdzono powyższe uszkodzenia ,poczekam na ich odpowiedź i atakuje dalej.

krolikPL
12-12-2020, 12:42
Taka mała uwaga z mojej strony (choć prawnikiem nie jestem). Wydaje mi się, że sam fakt pęknięcia nie upoważnia do roszczeń. Musisz udowodnić, że jest on związany z wadliwą budową lub wykonaniem. Buda = akcja serwisowa na układ chłodzenia. U mnie tak było, awaria silnika powstała na skutek wadliwej budowy układu chłodzenia. Ty możesz mieć ciężej aby móc te dwie rzeczy powiązać jeżeli nie wiesz czy nastąpiła awaria układu chłodzenia. Ja bym chyba oddał samochód sprzedającemu jeżeli zataił przed tobą ten fakt (może być szybciej)

SEBA17.07
14-01-2021, 18:11
Witam ,
wymieniłem słupek silnika, wcześniej miałem z kodem JTWB 160 KM, zakupiłem słupek z kodem JTDB po kodzie wynika że 182 KM, i wszystko było ok, dopóki nie zrobiłem akcji serwisowej układu chłodzenia 17S09 co wiązało się również z aktualizacją oprogramowania w aucie .Dzień po akcji serwisowej pojawił się błąd check engine dotyczący czujników położenia wałków rozrządu (auto słabsze z opóznieniem reaguje na pedał gazu) , po rozmowie z serwisem wskazali że błąd nie dotyczy akcji serwisowej,może ktoś coś może pomóc w temacie?co w takiej sytuacji zrobić by pozbyć się błedu?można wgrać wcześniejsze oprogramowanie?
może podniesienie mocy(niewiem czy z takim zabiegiem jest wgrywany własny program?)

Danielo_82
15-01-2021, 06:37
Jaki błąd? Sprawdź okablowanie czujników wałków (na pewno są dwa) Może podczas akcji niechcący coś przerwali.

karloss
16-01-2021, 16:38
Potwierdzam, radzę posprawdzac połączenia i uchwyty kabli. Ja po akcji na układ chłodzenia i sprzęgło musiałem sobie kilka rzeczy poprawić bo na odwal było zrobione.

SEBA17.07
16-01-2021, 17:30
Jaki błąd? Sprawdź okablowanie czujników wałków (na pewno są dwa) Może podczas akcji niechcący coś przerwali.

Błąd P0016 oraz P0017

Danielo_82
16-01-2021, 18:32
Sprawdź najpierw wszystkie wtyczki, przewody od czujników wałków i elektrozaworów zmiennych faz rozrządu. Pewny był ten warsztat co zakładał rozrząd? I coś kojarzę, że gdzieś był podobny wątek, gdzie na błąd czujnika wałków pomogła podobno aktualizacja pcm.

SEBA17.07
19-01-2021, 07:20
Sprawdź najpierw wszystkie wtyczki, przewody od czujników wałków i elektrozaworów zmiennych faz rozrządu. Pewny był ten warsztat co zakładał rozrząd? I coś kojarzę, że gdzieś był podobny wątek, gdzie na błąd czujnika wałków pomogła podobno aktualizacja pcm.

Nie zmieniałem rozrządu , błędy pojawiły się po akcji serwisowej układu chłodzenia przy której była też robiona aktualizacja oprogramowania.

Danielo_82
19-01-2021, 09:10
Piszesz, że wymieniałeś słupek. Nie da się tego zrobić bez rozpiecia rozrządu. Chodzi o to że jest szansa na lekkie obrócenie koła pasowego z czujnikiem położenia wału, przy niewłaściwym (zbyt lekkim) dokręcaniu śruby koła pasowego i da to takie błędy jak przytoczyłeś.

SEBA17.07
19-01-2021, 13:16
Piszesz, że wymieniałeś słupek. Nie da się tego zrobić bez rozpiecia rozrządu. Chodzi o to że jest szansa na lekkie obrócenie koła pasowego z czujnikiem położenia wału, przy niewłaściwym (zbyt lekkim) dokręcaniu śruby koła pasowego i da to takie błędy jak przytoczyłeś.

Kupiłem słupek z przebiegiem 75 tyś. z rozrządem, zrobiłem jakieś ok. 1000 km. bez żadnych problemów i komunikatów ,dopiero po wgraniu nowego oprogramowania pojawiły się błędy ,po wymianie słupka(przed wykonaniem akcji serwisowej) pojawił się też problem z systemem StartStop AWARIA ,ale może być to wina akumulatora.

wojtek_mlody
11-07-2021, 14:59
Sorki za rozgrzewanie starego wątku, ale mam podobny problem i dopiero teraz natrafiłem na temat.

Po złożeniu rozrządu można zataić błąd czujnika położenia wału. Auto będzie w miarę dobrze jeździć.

A sam mówisz, że po akcji serwisowej (która polega również na aktualizacji komputerów w samochodzie) wgrane zostały standardowe ustawienia. I błąd się po prostu pojawił.

Nie mówię, że to jest ten scenariusz, ale jeżeli kabelki są ok, to może słupek był wymieniony przez "prawdziwego speca".

Może komuś się przyda ta informacja w przyszłości.