Zobacz pełną wersję : Wycięcie DPF - konsewkencje
tokamil100 23-11-2020, 07:48 Mam Ford Focus 2 1.6 tdci 2010 z DPF. Chcę się poradzić w sprawie wycięcia DPF-u z auta. Nigdy nie chciałem tego robić, ale powoli czuję się zmuszony.
Od zakupu auta borykam się z wiecznymi problemami z DPF-em w tym aucie. Nic innego się nie psuje, tylko to.
Najpierw musiałem oddać filtr do regeneracji (spoko, normalna sprawa). Potem co chwilę borykałem się z błędnym dawkowaniem dodatku FAP do paliwa. Obecnie auto od pół roku stoi. Auto świeci błędem uszkodzonego zbiornika płynu FAP - brak płynu podczas gdy płyn jest. Wymieniłem jeden zbiornik na używany (900zł). Po pierwszym tankowaniu błąd znów się pojawił. Kolejny mechanik znów mówi "panie, masz pan ciągle zły zbiornik". Kupiłem kolejny zbiornik, tym razem nowy bo chciałem mieć pewność (2500zł !!!) - nadal ten sam problem. Każdy mechanik chce mi tylko te zbiorniki wymieniać, bo tak im wychodzi z komputera. Po drodze wymieniałem też moduł sterownika DPF. Wszystko jak krew w piach. Oddałem wreszcie auto do ludzi pracujących w ASO. Też nic nie wiedzą, nie potrafią pomóc. Wreszcie sami zasugerowali "A może pan usunie tego DPF-a?"
Jestem przeciwnikiem usuwania DPF-ów, ale w moim wypadku nie mam już cierpliwości. W związku z tym chciałem się zapytać, czy po usunięciu DPF auto przejdzie przegląd? A może dziś przejdzie, a za rok już są planowane jakieś zmiany w prawie, które sprawią, że nie przejdzie przeglądu?
Ostatnie pytanie: jak z kulturą jazdy auta po wycięciu filtra? Sprawdziłem na podstawie VIN, że moje auto powinno spełniać normę EURO 4.
U mojego brata padł czujnik dawkowania płynu eloys przy klapce wlewu paliwa, przez co zapchał się dpf i mechanicy też chcieli wymienić zbiornik płynu eolys. Naszczęscie forscan pokazał że czujnik przy otwartej klapce pokazuje że jest zamknięta - czyli nie dawkuje płynu do paliwa. Po wymianie na używany focus jeździ do tej pory bez problemów.
Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka
tokamil100 23-11-2020, 08:30 Dzięki za podpowiedź. Zwrócę jeszcze na to uwagę przy rozmowie z mechanikiem.
Tymczasem proszę jeszcze, by odnieść się do mojego głównego pytania związanego z wycięciem DPF-u.
Ostatnie pytanie: jak z kulturą jazdy auta po wycięciu filtra? Sprawdziłem na podstawie VIN, że moje auto powinno spełniać normę EURO 4.
kiedyś w poprzednim Focusie mk2 przerabiałem ten sam problem, co Ty (a raczej mój ojciec, który kupił ode mnie samochód i "zarżnął" DPF po pół roku)
Po resekcji filtra i wgraniu nowego oprogramowania nie zauważyłem spadku mocy, gorszej kultury pracy silnika itd. Było OK.
Co do przyszłych problemów z przeglądem auta trudno się odnieść. Z tego co wiem, samochody z wyciętym DPF przechodzą badanie bez większych problemów, ale słyszałem, że przepisy mogą zostać zaostrzone. Trudno na razie wyrokować, kiedy to nastąpi i czy po zmianach diagnosta faktycznie będzie w stanie sprawdzić obecność filtra. Pomysłów było już wiele, ale póki co, żaden nie wszedł w życie, bo głowy rządzących są zajęte innymi ważniejszymi sprawami.
tokamil100 23-11-2020, 09:59 Znalazłem taką informację:
"Wygląda na to, że dojdzie do zaostrzenia aktualnej, dopuszczalnej wartości. Ma to pozwolić wykrywać pojazdy, które mają usunięty filtr cząstek stałych. Dotyczyć ma to pojazdów spełniających normy Euro 5 i Euro 6.
Co więcej, podczas przeglądu diagnosta miałby wpinać się w system diagnostyki pokładowej pojazdu (EOBD), co miałoby potwierdzić wycięcie filtra DPF. Dodatkowo wyniki badań emisji zanieczyszczeń podczas okresowych badań technicznych mają być archiwizowane."
Mój komentarz:
1) Focus powinien spełniać Euro 4, więc może ominą go nowe zapisy prawne?
2) Co do podłączenia do EOBD, to czy po wycięciu DPF komputer nie będzie mimo wszystko zwracał, że DPF jest obecny i ma sprawność na jakimś tam poziomie?
1) Focus powinien spełniać Euro 4, więc może ominą go nowe zapisy prawne?
Też mam 1.6 TDCI, Euro 4, a filtra cząstek nie mam fabrycznie, więc można byłoby powiedzieć, że bez filtra też spełniam normy. Tyle, że to wersja 90KM, może to robiło różnicę?
Nie mierzyłem nigdy tego, ale podobno bez problemu po wycince filtra przechodzi testy. Z drugiej strony, diagnoza OBD, jak byłby w stanie sprawdzić to że nie ma filtra ? chyba specjalnym do tego oprogramowaniem, bo przy dobrze zrobionej wycince i obrobionym, a nie wgranym skądś tam sofcie, wszystkie ustawienia pozostają bez zmian, nawet czujnik ciśnienia różnicowego pracuje prawidłowo - w prawdzie pokazuje tylko grosze, ale .. :). Mówimy tylko o wycince DPF, kat pozostaje w aucie :).
Na mocy nie ma straty, nawet zysk :). Przed wycinką wychodziło 98 po samym wycięciu 114, no ale po zmianach w sofcie już 136 :).
tokamil100 23-11-2020, 10:31 Przed wycinką wychodziło 98 po samym wycięciu 114, no ale po zmianach w sofcie już 136
Mówisz tutaj o wartościach czego? :)
cezarg1410 23-11-2020, 10:34 Latałem 2 lata Focusem mk2 FL 2.0 TDCI z wyciętym DPFem. Tam było tak samo. Zarówno auta z filtrem czy bez spełniały Euro4. I tak:
- przeglądy (3) robiłem na różnych stacjach w Wawie - zero problemów
- moim zdaniem soft (mapa paliwowa) jest inna dla aut z DPF i bez w tym samym silniku - moje auto pod obciążeniem (pełny but) dymiło, gdzie fabryczne wersje bez dpf jakoś tego nie pokazywały
- robiąc to porządnie u konkretnego gościa, który faktycznie przeorze mapę paliwową - moim zdaniem nic nie będzie i samochód będzie spełniał normę emisji
- polskie pomiary spalin to porażka - tam jest badane zadymienie na takim poziomie, że star 266 w niezłym stanie mógłby próbować zaliczyć test
- moc po wycince jest do góry. porównywałem z rolki swoje 136 koni z Passatem B8 2.0 tdi 150 koni i foka wygrywała w każdym zakresie prędkości.
- nie wiem jak w wersji bez dpf fabrycznie, ale mój miał fantastyczną jak na diesla reakcję na gaz.
- jak nie pogmerasz w mapie paliwowej to przygotuj się na zadymienie z tyłu.
- auto kupiłem z przebiegiem 200 tysięcy, sprzedałem z 260 a dpf podobno był wycięty w okolicach 130 tysięcy km. Zero problemów do końca
Pozdr :)
tokamil100 23-11-2020, 10:38 jak nie pogmerasz w mapie paliwowej to przygotuj się na zadymienie z tyłu
Widzę, że kolega ma spore doświadczenie. Sam nie pogmeram, bo sam nie będę się za to brać. Ale może masz do polecania kogoś, kto naprawdę porządnie mógłby się tym u mnie zająć? Nie szukam najtańszej opcji. Szukam porządnej i fachowej opcji.
cezarg1410 23-11-2020, 10:43 Widzę, że kolega ma spore doświadczenie. Sam nie pogmeram, bo sam nie będę się za to brać. Ale może masz do polecania kogoś, kto naprawdę porządnie mógłby się tym u mnie zająć? Nie szukam najtańszej opcji. Szukam porządnej i fachowej opcji.
Jasne, że sam nie pogmerasz. Użyłem tutaj skrótu myślowego. To musi zrobić tuner/człowiek, który Ci tego DPFa wyciacha elektronicznie.
Niestety ja Ci nikogo nie polecę. Nie robiłem tego sam, a moje auto miało badziewnie wycięty DPF - procedura jego wypalania nie została wyłączona z softu :)
Mimo to nakulało sporo kilometrów i było wszystko ok.
tokamil100 23-11-2020, 11:51 Znalazłem ciekawy filmik w tym temacie na YouTube. Może kogoś też zainteresuje: https://www.youtube.com/watch?v=frTAFCKCCw0
cezarg1410 23-11-2020, 13:17 Znalazłem ciekawy filmik w tym temacie na YouTube. Może kogoś też zainteresuje: https://www.youtube.com/watch?v=frTAFCKCCw0
Dokładnie to Ci napisałem:
polskie pomiary spalin to porażka - tam jest badane zadymienie na takim poziomie, że star 266 w niezłym stanie mógłby próbować zaliczyć test
:)
tokamil100 23-11-2020, 14:01 Gorzej jeśli na przeglądzie po prostu podepną się pod komputer. Wtedy w oprogramowaniu od razu widać, że DFP wyłączony.
Rozmawiałem dziś z firmą, która zajmuje się wyciąganiem DPF-ów i na pytanie co można podejrzeć w komputerze napisali tak: "Jeśli ktoś wejdzie w parametry filtra albo np. dodatku to zobaczy, że go nie ma, ponieważ będzie on wyłączony."
cezarg1410 23-11-2020, 14:12 Gorzej jeśli na przeglądzie po prostu podepną się pod komputer. Wtedy w oprogramowaniu od razu widać, że DFP wyłączony.
Rozmawiałem dziś z firmą, która zajmuje się wyciąganiem DPF-ów i na pytanie co można podejrzeć w komputerze napisali tak: "Jeśli ktoś wejdzie w parametry filtra albo np. dodatku to zobaczy, że go nie ma, ponieważ będzie on wyłączony."
A rozmawialiście o jakim przeglądzie właściwie?? Jeśli o przeglądzie gwarancyjnym w ASO to tak.
Jeśli o przeglądzie diagnostycznym... no cóż - dobry żarcik.
tokamil100 23-11-2020, 14:18 Nie precyzowałem tego, chociaż miałem na myśli przegląd diagnostyczny. Może i dziś nie podpinają się pod komputery, ale czytałem, że planowane zmiany zakładają coś takiego:
"W trakcie przeglądu diagnosta miałby wpiąć się w system diagnostyki pokładowej pojazdu (EOBD) by potwierdzić wycięcie filtra cząstek stałych. Kierowcy musieliby też liczyć się z tym, że wyniki badań emisji zanieczyszczeń wchodzących w zakres okresowych badań technicznych będą archiwizowane."
tokamil100 23-11-2020, 15:35 Dotarłem do projektu zmian prawnych tyczących się emisji spalin. Ciekawy dokument dostępny w całości tutaj: http://autoprawo.pl/wp-content/uploads/2018/11/Procedura-umo%C5%BCliwiaj%C4%85ca-wykrycie-DPF.pdf
Tymczasem załączam screena z propozycjami zmian w prawie oraz ich tekstowe podsumowanie.
10.PODSUMOWANIE
Procedura umożliwiająca wykrycie usunięcia z pojazdu filtra cząstek stałych (możliwa do zastosowania w stacjach kontroli pojazdów) składa się z następujących rekomendacji:
1. Wprowadzenie nowego kryterium oceny w zakresie wyposażenia w filtr cząstek stałych dla pojazdów posiadających silniki o poziomie emisji Euro 5 i Euro 6, które wynosi: 0,2 m-1. Propozycje konkretnych rozwiązań legislacyjnych przedstawiono w rozdziale 9.1.
2. Pozostałe pojazdy będą podlegały badaniom według dotychczasowej metodyki pomiaru.
3. Wprowadzenie nadzoru i wymagań dla urządzeń, za pomocą których wykonuje się pomiary z uwzględnieniem ustalonego okresu przejściowego oraz procedury certyfikacji jednostkowej. Propozycje konkretnych rozwiązań legislacyjnych przedstawiono w rozdziale 9.2.
4. Wprowadzenie obowiązku archiwizacji wyników pomiaru. Wynik będzie, zapisywany w rejestrze SKP oraz w wydawanym zaświadczeniu o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu. Raportowanie wyników
pomiaru wymusi obligatoryjne realizowanie pomiarów dotychczas często nie wykonywanych. Propozycje konkretnych rozwiązań legislacyjnych przedstawiono w rozdziale 9.1.
5. Zastosowanie systemu EOBD jako elementu badania wspierającego wykrycie manipulacji w zakresie usunięcia filtra cząstek stałych. Propozycje konkretnych rozwiązań legislacyjnych przedstawiono w rozdziale 9.1.
Wdrożenie powyższych elementów spowoduje, że samochody kategorii M1 i N1 wyposażone w nowoczesne silniki o zapłonie samoczynnym o poziomie emisji Euro 5 i Euro 6, w których usunięto filtr cząstek stałych nie uzyskają pozytywnego wyniku badania okresowego. W efekcie właściciel pojazdu zostanie zmuszony do doposażenia pojazdu i przywrócenia jego kompletacji homologacyjnej. Wszystko, to przełoży się na zmniejszenie emisji cząstek stałych do środowiska naturalnego.
https://i.ibb.co/zrDjtFc/Zrzut-ekranu-2020-11-23-o-16-32-31.png
Zawracasz sobie głowę jakimiś starymi pracami badawczymi. Sprawdź czujnik jak już ktoś podpowiedział. Nie czytaj tylko działaj :)
tokamil100 23-11-2020, 16:46 Myślę, że to jest ciekawa wiedza nawet czysto teoretycznie. Mechanikiem nie jestem, nie będę tutaj udawać specjalisty. Po to płacę mechanikom żeby sami coś wymyślili.
Z tym czujnikiem klapy paliwa trochę poczytałem jeszcze na zagranicznych forach i nie wpisuje się on w błędy, który wyskakują mi na komputerze. Także mówienie "trzeba działać" w moim przypadku mnie trochę bawi. Od miesięcy działam ile mogę w tym temacie. Ale ogólnie fajna zasada życiowa - faktycznie trzeba działać, pełna zgoda :)
majtol88 23-11-2020, 18:36 Za dużo szukasz i się zastanawiasz.
Znajdź firmę i pozbądź się filtra jeśli nie da się jeździć. Ja u siebie nie mam, został usunięty przez poprzedniego właściciela. Badali mi spaliny na przeglądzie i było bardzo dobrze, nikt nigdy nic nie podłączał, nie pytał i nigdzie nie zaglądał. Zanim wprowadza zmiany to pewnie już dawno Ford zgnije ;)
P.S w pracy mamy dwa Craftery, jeden 2018 i około 100tys. przebiegu, drugi 2019, około 60 tys przejechane. Oba nie maja dpfu, został usunięty na własna rękę po tym jak co 2-3 miesiące trzeba było wymieniać olej bo pojawiał się komunikat ze jest za dużo oleju.
paoloWawa 23-11-2020, 18:45 A potem ze smrodu nie da się za takim samochodem jechać - ostatnio utrzymywałem w korku odstęp dwóch samochodów od takiego cwaniaka.
Tu regulacje powinny być bezwzględne, i ich egzekwowanie również. Masz dpf w homologacji auta i go usuwasz? Pojazd powinien być niedopuszczony do ruchu. Kary, kary i jeszcze raz kary. Co z tego że Star by przeszedł badanie? Wasze auta które mają w serii dpf były homologowane z dpf i tylko i wyłącznie z dpf powinny jeździć. Nie stać Cię na auto z dpf? Kup sobie Stara albo Passata B4. Albo auto na benzynę.
Tarcze hamulcowe też wycinacie albo zastępujecie bębnami bo taniej?
Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
majtol88 23-11-2020, 19:05 Z tym ze śmierdzi to się zgadzam, sam narzekam na to, staram się nawet nie mieć zbyt długo odpalonego samochodu żeby nie smrodzic. Ale nie do końca zgadzam się z tym ze jest to wyłącznie wina braku DPF. Brat ma Peugeota, 320 tys przebiegu i ma nowy DPF, montował oryginal bo jeździ do Niemiec. Śmierdzi od niego podobnie jak od mojego, jeśli nie bardziej. I tez go to zastanawia, bo przecież filtr jest nowy. Może to wynika z wieku i zużycia samochodu.
Nikt tu nie pisze o kosztach użytkowania i tym ze jest taniej, ale o tym ze samochodu nie da się prawidłowo używać. To jest różnica.
paoloWawa 23-11-2020, 19:23 Ale przecież dpfy nie istnieją od wczoraj? I chyba wiadomo jakie mogą być konsekwencje użytkowania (używanego) diesla z dpfem, szczególnie po pewnym przebiegu? W dostawczakach w firmie jak sam mówisz wycięto dpf bo konieczna była wymiana oleju co 2-3 miesiące - to chyba jednak chodziło o koszty?
A jak każdy z Was kupował używanego diesla z dpf to chyba też mógł się spodziewać że jest prawdopodobieństwo wystąpienia określonych problemów z nim związanych? Przecież to część eksploatacyjna jak każda inna - jakoś Twój brat mógł wymienić dpf na nowy bo jeździ do Niemiec. I mówisz że ma 320kkm przebiegu - de facto więc jedna wymiana dpf na życie samochodu - czy to dużo? Ale nie, żyjemy w Polsce to trzeba przycwaniakować i wyciąć.
Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
cezarg1410 23-11-2020, 22:58 pabloWawa smród od wyciętego dpfa? Proszę wyjaśnij mi co ma jedno z drugim wspólnego.
Jak już się nie uda to spróbuj może wyjaśnić dlaczego z diesli bez dpfa fabrycznie nie śmierdzi.
paoloWawa 24-11-2020, 02:01 cezarg1410
No i zaczyna się kombinatoryka - masz dpf w homologacji swojego samochodu? To masz nie powiem jaki obowiązek aby był on na pokładzie. To że Passat B4 i Jelcz nie mają dpfa fabrycznie nie ma tu nic do rzeczy i w żadnym razie nie usprawiedliwia wycinania dpfa w autach homologowanych z dpfem. Ty masz go zatem mieć, koniec tematu. Auta bez fabrycznego dpfa niedługo byłyby z racji "demograficznych" historią, gdyby nie cwaniaczki i Janusze wycinające filtry bez żadnych konsekwencji w tym kraju z kartonu.
A porównanie smrodu dpf vs dpf out znam na przykładzie Fabii II 1.6TDI - przed zabiegiem emitowała normalny jak na klekota smrodek, po zabiegu jak wjedzie do garażu podziemnego to oddychać się w jej pobliżu nie da.
Jeszcze raz powtórzę - tarcze hamulcowe też wycinasz jak się skończą i zastępujesz je bębnami? Dpf jako element eksploatacyjny w przypadku jego uszkodzenia powinien być wymieniony na nowy, a nie wycięty!! Jakoś w całej Europie to rozumieją i się do tego stosują, tylko nad Wisłą mamy festiwal kombinatoryki pt. nie stać mnie na utrzymanie auta to wytnę jego elementy i będę truł innych. Bo siebie to pół biedy, możesz sobie nawet respirator ze spalin takiego klekota zrobić, ale trujesz wszystkich dookoła.
Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
Widzisz paoloWawa wszystko fajnie dopóki rozporządza czyimiś środkami. Jak przeczytasz wątek od początku to zobaczysz, że naprawdę dużo zostało zrobione, żeby filtr ratować. Coś jest skaszanione albo z modułem w zbiorniczku, albo z komunikacją, albo z softem silnika (PCM?).
Więc tak jak też jestem za trzymaniem DPFów (chociaż znowu nie powinienem mieć nic do gadania skoro go fabrycznie nie mam) to tutaj sam widzisz że pomysły się kończą.
Ale jasne, lepiej rzucić tekstem typu "kup se nowy" i załatwione, prawda?
cezarg1410
No i zaczyna się kombinatoryka - masz dpf w homologacji swojego samochodu? To masz nie powiem jaki obowiązek aby był on na pokładzie. To że Passat B4 i Jelcz nie mają dpfa fabrycznie nie ma tu nic do rzeczy i w żadnym razie nie usprawiedliwia wycinania dpfa w autach homologowanych z dpfem. Ty masz go zatem mieć, koniec tematu. Auta bez fabrycznego dpfa niedługo byłyby z racji "demograficznych" historią, gdyby nie cwaniaczki i Janusze wycinające filtry bez żadnych konsekwencji w tym kraju z kartonu.
A porównanie smrodu dpf vs dpf out znam na przykładzie Fabii II 1.6TDI - przed zabiegiem emitowała normalny jak na klekota smrodek, po zabiegu jak wjedzie do garażu podziemnego to oddychać się w jej pobliżu nie da.
Jeszcze raz powtórzę - tarcze hamulcowe też wycinasz jak się skończą i zastępujesz je bębnami? Dpf jako element eksploatacyjny w przypadku jego uszkodzenia powinien być wymieniony na nowy, a nie wycięty!! Jakoś w całej Europie to rozumieją i się do tego stosują, tylko nad Wisłą mamy festiwal kombinatoryki pt. nie stać mnie na utrzymanie auta to wytnę jego elementy i będę truł innych. Bo siebie to pół biedy, możesz sobie nawet respirator ze spalin takiego klekota zrobić, ale trujesz wszystkich dookoła.
Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
nie jestem oczywiście zwolennikiem wycinania dpf ale:
1. świetnie rozporządzacie czyimś mieniem jak chodzi o ekologię
2. świetnie zasłaniacie się homologacją - i słusznie !
3. ale jak piszę, że zamiana bębnów na tarcze to utrata homologacji to wielkie HALO ! no przecież ten drugi focus ma w opcji bębny, więc jaka utrata homologacji ?
no to ja piszę:
4. no ten drugi focus może nawet z tym samym silnikiem ( ale do któregoś roku albo do modyfikacji ) nie ma dpf ! no i co ? i powinniscie napisac zgodnie z wasza logiką, że homologacji nie traci i mam sie nie wtranzalac !
punkt widzenia zmienia sie od punktu siedzenia
tak, traci homologacje tu i tu, ale logiki u was - za grosz
Petrozaur 24-11-2020, 07:12 cezarg1410
A porównanie smrodu dpf vs dpf out znam na przykładzie Fabii II 1.6TDI - przed zabiegiem emitowała normalny jak na klekota smrodek, po zabiegu jak wjedzie do garażu podziemnego to oddychać się w jej pobliżu nie da.
A wiesz dlaczego jest taka różnica? Bo 1.6 TDI z dpf spełnia w warunkach laboratoryjnych normę EURO5 (o ile można wierzyć w zapewnianie VW) a bez dpf nie spełnia nawet EURO 4.
Gdy kupowałem 2.0 tdci świadomie to miał mieć fabrycznego dpf-a . Trochę kosztowało przywracanie mu stanu fabrycznego ale dało się . Obecnie mam już ponad 320k i wszystko działa idealnie a poprzedni właściciel sprzedawał bo sobie właśnie nie radził z DPF . Więc da się zachować stan fabryczny i należy się wielki szacun dla kolegi który już tyle włożył i kasy i serca by focus jednak miał stan fabryczny . Myślę że problem mu stwarza jakaś mała pierdoła typu przetarty kabel który raz łączy a raz nie
a dlaczego europa nie wycina ?
bo europa jest traktowana jak biały człowiek, a polak jak czarnuch
chrupki w niemieckim lidlu kosztują tyle samo albo taniej co u nas ( jak to możliwe ? ), a zarobki sredniego helmuta a czarnucha 4:1
zacznijcie traktowac polaków jak ludzi, to będą jeździć rocznymi autami a nie klekotami 30 letnimi z przebiegiem 182 000
Kupujesz świadomie taki wynalazek z przebiegiem 500k cofniętym na magiczne 180k i nie zrobił ci tego biały człowiek tylko czarnuch . Z zarobkami nie przesadzaj bo w moim zawodzie nie zarabia biały człowiek około 28 000 zł skoro ja czarnuch mam 7000 . I nie chcę kupować nowego auta dla siebie z prostej przyczyny bo nie miał bym nic przy nim do roboty i wolę swojego 14 letniego który już powoli jest w stanie fabrycznym i przestaje mnie bawić bo mi wyzwań brakuje .
Sorry za off topic
To że ty zarabiasz 7 nie znaczy że reszta społeczeństwa zarabia 7. A do Niemiec jeżdżę regularnie i wiem jak się tam zarabia. Już nie mówię o Szwajcarii bo mamy do nich 300 lat. Ja również nie kupię nowego auta z wyboru bo nie będę karmił szitu. Ale to jest mój wybór a niejednokrotnie jakąś matka z dzieckiem nie ma wyboru i jeździ łupem za 2000 gdzie wszystko w rozsypce. No i ta magiczna lichwa dla murzyna . Szkoda że szwajcar takiej nie ma. Bo to człowiek.
technik08 24-11-2020, 07:55 A wiesz dlaczego jest taka różnica? Bo 1.6 TDI z dpf spełnia w warunkach laboratoryjnych normę EURO5 (o ile można wierzyć w zapewnianie VW) a bez dpf nie spełnia nawet EURO 4.
Mój 1,6TDCI fabrycznie bez DPFa miał na szybie naklejkę producenta z Saarluis - spełnia normę EURO4 . Ponieważ jeżdżę głównie po mieście nie kupiłbym auta z DPFem , raczej zagazowaną benzynę . Podobny koszt paliwa , mniejsze koszty serwisowania . Jedyna różnica na minus ,to konieczność dodatkowego tankowania w drodze na urlop .
ja czarnuch mam 7000
I jesteś zapewne w 15-20% najlepiej zarabiających osób w Polsce. Tylko gratulować :)
Ale rzeczywiście wróćmy do tematu, skoro tyle osób się wypowiada. tokamil100 jaki dokładnie błąd w tej chwili wywala? Bo jeśli dobrze kojarzę, dodatek był zbyt często dawkowany u Ciebie, prawda?
cezarg1410 24-11-2020, 08:22 nie jestem oczywiście zwolennikiem wycinania dpf ale:
1. świetnie rozporządzacie czyimś mieniem jak chodzi o ekologię
2. świetnie zasłaniacie się homologacją - i słusznie !
3. ale jak piszę, że zamiana bębnów na tarcze to utrata homologacji to wielkie HALO ! no przecież ten drugi focus ma w opcji bębny, więc jaka utrata homologacji ?
no to ja piszę:
4. no ten drugi focus może nawet z tym samym silnikiem ( ale do któregoś roku albo do modyfikacji ) nie ma dpf ! no i co ? i powinniscie napisac zgodnie z wasza logiką, że homologacji nie traci i mam sie nie wtranzalac !
punkt widzenia zmienia sie od punktu siedzenia
tak, traci homologacje tu i tu, ale logiki u was - za grosz
jak rzadko się z kolegą zgadzam tak tym razem podpisuję się nogyma i ręcyma.
MIREKTERAZPOLSKA 24-11-2020, 08:36 Panowie wycinajcie i róbcie co chcecie.
Wiadomo, że z wyciętym dpf nie poszalejecie za granicą, zazwyczaj kończy się to 1000 euro i zakazem dalszego poruszania się po terenie danego kraju. W Polsce to jeszcze przechodzi, tylko jak długo??? Na SKP do tej pory analiza spalin była robiona-lub nie. W myśl nowych zmian przy przeglądzie będzie obowiązkowe badanie spalin i to nie diagnosta, a system będzie dopuszczał auto do ruchu lub nie.
Podsumowując, możesz mieć brata, szwagra i Bóg jeden wie kogo na stacji- takie auto nie przejdzie przeglądu i będzie miało zakaz poruszania się po RP do momentu usunięcia takiej usterki. Dopuszczenie takiego auta przez diagnostę, będzie mocno karane-utrata uprawnień, duża kara finansowa dla stacji
Dotyczy to też innych modyfikacji, zaczynając od zmiany rozmiaru opon
Dokładnie jak poprzednik. Każdy se grzebie w aucie i robi co chce. Tylko niebawem będzie bardziej niż mniej za to odpowiadał.
cezarg1410 24-11-2020, 09:02 No ale jeśli ten projekt ustawy który wkleił kolega jest realny to problem będą mieli ludzie z euro 5 i 6.
A to są w miarę nowe auta, często i gęsto na bezproblemowych dpfach, więc odsetek ludzi którzy wycinają ekologię jest mały :)
MIREKTERAZPOLSKA 24-11-2020, 14:18 No ale jeśli ten projekt ustawy który wkleił kolega jest realny to problem będą mieli ludzie z euro 5 i 6.
A to są w miarę nowe auta, często i gęsto na bezproblemowych dpfach, więc odsetek ludzi którzy wycinają ekologię jest mały :)
Niestety i w euro5 i 6 robione są zmiany.
Zobaczymy co będzie
tokamil100 24-11-2020, 14:53 Jak przeczytasz wątek od początku to zobaczysz, że naprawdę dużo zostało zrobione, żeby filtr ratować. Coś jest skaszanione albo z modułem w zbiorniczku, albo z komunikacją, albo z softem silnika (PCM?).
Więc tak jak też jestem za trzymaniem DPFów (chociaż znowu nie powinienem mieć nic do gadania skoro go fabrycznie nie mam) to tutaj sam widzisz że pomysły się kończą.
Ale jasne, lepiej rzucić tekstem typu "kup se nowy" i załatwione, prawda?
Dzięki za ten wpis. Oddaje dokładnie sytuację w jakiej się znalazłem. Nie jestem "Januszem", który pierwsze co chciał zrobić w aucie to wyciąć DFP. Naprawdę chętnie bym z nim jeździł. Jego regeneracja co kilkadziesiąt tysięcy kilometrów również nie jest dla mnie niczym przerażającym. Problem polega na tym, że mechanikom (nie jednemu, wielu) skończyły się pomysły, jak można ten samochód naprawić. Jeśli ktoś na grupie umie naprawić moje auto, chętnie oddam je do naprawy, zapłacę uczciwą cenę za naprawę i z uśmiechem będę dalej jeździć z DPF-em. Wydałem już parę tysięcy złotych, by tego DPF-a zachować. Póki co bez skutku.
cezarg1410 24-11-2020, 15:03 Zobaczymy co będzie
Dokładnie.
Natomiast nie wierzę, że będą weryfikować czy auto rzeczywiście spełnia euro 5/6. Jeśli tak, to moim skromnym zdaniem ogromna rzesza właścicieli "Euro 6" ma problem.
Nie wiem nie znam się, ale dziwnym trafem w ciężarówkach/busach jak weszło Euro6 od razu trzeba było lać w adblue. A takie fordy po 2015 w silnikach 2.0 DW10F spełniają Euro6 bez adblue. Tylko czy rzeczywiście spełniaja? : )
konieczko5 24-11-2020, 16:11 ...
tokamil100 24-11-2020, 16:31 Sprzedaj auto.
Chcesz kupić popsute auto? Tak myślałem, że nie bardzo. Też bym nie kupił. Rozumiem, że kolejna porada będzie brzmiała: zezłomuj auto. Fajne te porady na forum bywają, takie życiowe :)
majtol88 24-11-2020, 16:43 Kolega hindus pytał jaki błąd konkretnie pokazuje. Jesteś w stanie napisać co dokładnie dzieje się z autem i opisać te błędy?
tokamil100 24-11-2020, 19:00 Kolega hindus pytał jaki błąd konkretnie pokazuje. Jesteś w stanie napisać co dokładnie dzieje się z autem i opisać te błędy?
Błąd P1932-60 (niski poziom dodatku paliwa).
Główne podejrzenie: popsuta pompa dodatku w zbiorniku dodatku paliwa FAP. 3 zbiorniki podmienione w tym jeden zupełnie nowy. Błąd nadal istnieje. Po podmianie zbiorników zawsze wykonywane są odpowiednie resety po stronie komputera. Dodam oczywiście, że zbiornik w rzeczywistości jest pełen płynu.
Sprawdzone okablowanie, wymieniony FACM. Błąd nadal istnieje.
Auto jeździ normalnie, ale nie podaje płynu, więc gdyby próbować z tym jeździć to zaraz zapcha się filtr DPF.
Wcześniej miałem problem ze zbyt częstym dawkowaniem płynu. Teraz z brakiem wykrywania stanu obecnego płynu.
cezarg1410 24-11-2020, 19:16 Czy ktoś wie czy tam rzeczywiście jest czujnik poziomu tego płynu czy jest to wyliczane?
Bo jeśli jest to:
- czujnik
- okablowanie czujnika
-
Jeśli nie ma:
- mimo wszystko błędnie zrobiony reset po uzupełnieniu eolys
3 zbiorniki podmienione w tym jeden zupełnie nowy.
Masz któryś tych starych? Może dałoby się zajrzeć do środka co tam siedzi.
BTW gdzie jest FACM? Obok zbiornika?
tokamil100 24-11-2020, 19:22 Masz któryś tych starych? Może dałoby się zajrzeć do środka co tam siedzi.
BTW gdzie jest FACM? Obok zbiornika?
FACM jest pod tylnim siedzeniem. Przyjemny dostęp, łatwo zmienić.
Załączam zdjęcia rozebranego zbiornika - ten akurat nie jest mój. Mój też jeden rozebrałem, ale akurat nie zrobiłem zdjęć.
https://64.media.tumblr.com/b481a4ffe3626bf6ca89b94ba5f8c0e2/0d8f8cd8833f4185-0c/s2048x3072/4c6d1dea2e35281168c9ac7190064166d55f1b2d.jpg
https://64.media.tumblr.com/aa8371dbc0e763fdb9e19da561752d78/e2ae46aee4320142-04/s2048x3072/28a8261d31493706c0382478da8035909a7232c6.jpg
Bump: Czy ktoś wie czy tam rzeczywiście jest czujnik poziomu tego płynu czy jest to wyliczane?
Bo jeśli jest to:
- czujnik
- okablowanie czujnika
-
Jeśli nie ma:
- mimo wszystko błędnie zrobiony reset po uzupełnieniu eolys
Jest czujnik. Wyżej załączam zdjęcia wnętrza zbiornika. 3 zbiorniki podłączałem. Aktualnie mam w 100% nowy, oryginalny za 2500 zł. Nie wierzę, że on również jest popsuty.
I gdzie ta płytka piezo do pomiaru poziomu? To ta tulejka? Masz jakieś bliższe zdjęcia z tego czujnika gdzie wchodzą 3 kabelki?
Widzę sprężynkę, to może jednak jest pływak z czujnikiem magnetycznym (kontaktron albo hall)?
tokamil100 24-11-2020, 19:30 I gdzie ta płytka piezo do pomiaru poziomu? To ta tulejka? Masz jakieś bliższe zdjęcia z tego czujnika gdzie wchodzą 3 kabelki?
Widzę sprężynkę, to może jednak jest pływak z czujnikiem magnetycznym (kontaktron albo hall)?
Ciężko mi powiedzieć. Zdjęć niestety nie mam dokładniejszych. Cały układ opisany jest dość szczegółowo tutaj. Wiedza wyciągnięta z książki warsztatowej ASO, tłumaczona translatorem na język polski: https://www.dropbox.com/s/udqz9rc0etyix2a/Paliwo%20Ford%20Focus%20%282%29.pdf?dl=0
Czujnik ma dwie funkcje. Z jednej strony działa jako czujnik poziomu i informuje o wyczerpaniu dodatku do paliwa. Z drugiej strony monitoruje również lepkość paliwa, która może się zmieniać pod wpływem temperatury zewnętrznej. Czujnik płynu określa następnie, ile dodatku paliwa należy dodać do oleju napędowego.
Załączam jeszcze schemat elektryczny całego układu: https://www.dropbox.com/s/63w625fpnjlplkt/schemat%20ukladu.pdf?dl=0
Przetłumaczony fragment książki warsztatowej na temat układu paliwowego: https://docdro.id/qC5kUIy
Po angielsku: Opis warsztatowy wymiany modułu FACM: https://workshop-manuals.com/ford/focus_2004.75_07.2004/mechanical_repairs/3_powertrain/310_fuel_system/310-01_fuel_tank_and_lines/description_and_operation/diagnosis_and_testing/removal_and_installation/fuel_additive_system_module/
Po angielsku: Opis warsztatowy wymiany zbiornika płynu DPF: https://workshop-manuals.com/ford/focus_2004.75_07.2004/mechanical_repairs/3_powertrain/303_engine/303-04f_fuel_charging_and_controls_1.6l_duratorq-tdci_%28dv%29_diesel/description_and_operation/fuel_charging_and_controls_vehicles_with_diesel_pa rticulate_filter_%28dpf%29/
https://i.ibb.co/PZ9kLCX/schemat.png
https://i.ibb.co/64Pzdqf/wtyczka-zbiornika-dpf.png
W ogóle jest jedna ciekawa rzecz. Zgodnie ze schematem samego modułu dozowania dodatku - https://imgur.com/GAQniss - jest wejście zarówno na czujnik otwarcia klapki jak i na dwa różne czujniki poziomu (VRef i Level Sens jeśli dobrze rozumiem ich działanie).
Na schemacie który przestawiłeś pin od czujnika poziomu jest jednak niepodłączony!
Istnieje za to pin VRef który mógłby sugerować, że poziom jest mierzony przez jakiś czujnik analogowy (czyli który wskazuje rzeczywiście stan płynu, np. procentowo - zależnie od napięcia, a nie zerojedynkowo jak np. czujnik poziomu płynu do spryskiwaczy gdzie mamy kontaktron zwierany pływaczkiem.
Czyli tak jakby były 2 opcje na pomiar poziomu, jedna przy pomocy pływaka 0-1 a druga przy pomocy czujnika z pomiarem procentowym.
Generalnie takie czujniki analogowe przekazują poziom na podstawie jakiegoś napięcia, np. od 0 do 5V, gdzie skrajna wartość oznacza 100% pełny lub pusty a wartości pomiędzy odpowiadają procentowemu zapełnieniu (to spore uproszczenie ale obrazuje co tam się dzieje).
Mówisz, że czujnik teraz nie wykrywa poziomu. Stąd wniosek, że trzeba prześledzić drogę żółto-zielonego kabla bo na nim jest wykonywany pomiar i najpewniej on jest wionowajcą - nawet, jak wszystko wydaje się być z nim nie tak. Czyli - wtyczki w modułe, wtyczki w zbiorniczku i całość po drodze. Tu nie ma dużej filozofii, to musi działać. W tę stronę bym szedł no bo to jest bardzo ograniczony układ, komunikacja ze zbiornika jest tylko z modułem i raptem przez 3 przewody, zbiornik masz nowy więc na 99% sprawny, moduł podmieniony, zostają kable.
tokamil100 24-11-2020, 19:57 Stąd wniosek, że trzeba prześledzić drogę żółto-zielonego kabla bo na nim jest wykonywany pomiar i najpewniej on jest wionowajcą
hindus mówisz o tym kablu?
https://i.ibb.co/D15cnmD/Zrzut-ekranu-2020-11-24-o-20-56-17.png
Zacytuję jeszcze opis działania układu:
Pompą dodatku steruje sterownik, który odpowiednie dawki wtryskuje do zbiornika paliwa. Czujnik piezoelektryczny sprawdza poziom dodatku i przekazuje informację do sterownika. Sprawdzana jest lepkość dodatku w zależności od temp.zewnętrznej, co umożliwia korektę czasu wtrysku dodatku. Jeżeli poziom dodatku spadnie do wartości granicznej, włączy się lampka ostrzegawcza usterki układu silnika w zestawie wskaźników.
Gdy zbiornik dodatku jest pusty to zapala się kontrolka układu sterowania pracą silnika MIL.Sterownik otrzymuje też informację o tankowaniu. Porówna on pomiar przed i po tankowaniu. Wyliczana jest różnica. Po tankowaniu sterownik oblicza dawkę dodatku. Dawkowanie włącza się przy prędkości pow.40 km/h lub po ok.4 min. po uruchomieniu silnika.
Po zakończeniu napełniania zbiornika paliwa przez klienta, moduł układu dodatku do paliwa przekazuje informacje do zbiornika dodatku, który wstrzykuje obliczoną dawkę płynu dodatkowego do głównego zbiornika paliwa, gdy pojazd osiąga lub przekracza prędkość 40 km / h lub 4 minuty po tankowanie paliwa zostało zakończone. Moduł systemu dodatku do paliwa wykorzystuje sygnały i informacje z magistrali CAN, sygnał włączania / wyłączania silnika, czujniki prędkości pojazdu i wartość wskaźnika paliwa z zestawu wskaźników. Początkowo otrzyma również sygnał z przełącznika klapki wlewu rury wlewu paliwa, aby wskazać, że może mieć miejsce procedura tankowania.
Po napełnieniu zbiornika dodatkiem,należy wyzerować oprogramowanie sterownika dodatku.
https://i.ibb.co/bv4f2BY/Zrzut-ekranu-2020-11-24-o-21-01-52.png
https://i.ibb.co/JcMK32r/Zrzut-ekranu-2020-11-24-o-21-01-58.png
Ja bym porobił bypass-y aby sprawdzić instalację tym bardziej że to chyba twoja wtyczka ,,, więc schemat w ręce i pewnie znajdziesz który kabelek niedomaga
tokamil100 24-11-2020, 20:59 Wiem, że to pytanie amatora, ale może ktoś mi pomoże.
Co oznaczają V-REF, V-MESSURE, GND i + PUMP na tym schemacie? Zakładam, że GND to masa, + PUMP to plus pompy. Ale chciałbym mieć pewność co do znaczenia tych wartości.
https://i.ibb.co/f2hzWJr/Zrzut-ekranu-2020-11-24-o-21-40-24.png
No właśnie z Twojego opisu wynika jedna nieścisłość. A mianowicie, wewnątrz zbiornika dokonywany jest pomiar lepkości ORAZ poziomu przy pomocy JEDNEGO czujnika piezoelektrycznego. W jaki sposób?! Skoro to daje sygnał analogowy, a nie żaden cyfrowy kodowany.
Moim zdaniem ten czujnik mierzy lepkość (VREF może sugerować napięcie referencyjne, ale może też mieć coś wspólnego z V = Viscosity = lepkość), ale do pomiaru poziomu służy ta niepodłączona linia, czyli LEVEL SENS <-> V-MESSURE.
https://www.idaf.it/index.php?topic=35346.140 w tym wątku Włosi mieli podobne rozkminy, co do czego służy i też się zastanawiają (na tyle na ile zrozumiałem z Google Translate) jak to może działać skoro nie jest podłączone.
EDIT - i z tego co czytam oni też się poddali i wycięli filtr.
A tacy cywilizowani, "zachód" jak ktoś wspominał ;]
V będzie symbolem objętości (Volume) REF Referencyjna a MESSURE obliczana . Ale to moja logika podpowiada i nigdy się nad tym nie zastanawiałem
tokamil100 24-11-2020, 21:43 hindus Bardzo ciekawy jest ten włoski trop. Sam już niczego nie rozumiem. Jedno wiem - mam zupełnie nowy zbiornik. No przecież on za te pieniądze musi działać. Poprzedni zbiornik też nie działa. Nie wierzę w takie przypadki, że trafiam na same popsute zbiorniki.
Jeszcze jedna rzecz mnie ciekawi. Do tego czujnika wewnątrz zbiornika idą 3 przewody.
Z czym one się łączą z perspektywy głównej "wejściowej" wtyczki?
GND - jasne, wspólna masa
+ do pompy - do jej zasilenia
no i mamy VREF, jeden z dwóch pozostałych przewodów.
Dokąd idzie ten drugi przewód z czujnika?
tokamil100 24-11-2020, 22:29 Jeszcze jedna rzecz mnie ciekawi. Do tego czujnika wewnątrz zbiornika idą 3 przewody.
Z czym one się łączą z perspektywy głównej "wejściowej" wtyczki?
GND - jasne, wspólna masa
+ do pompy - do jej zasilenia
no i mamy VREF, jeden z dwóch pozostałych przewodów.
Dokąd idzie ten drugi przewód z czujnika?
Tego to już nie wiem. Chyba trzeba niezłego fachowca by to ogarnąć. Powoli rozumiem dlaczego wszyscy doradzali mi wycięcie DPF-a :(
paoloWawa
Tak piszesz o go homologacji a twój chip jest homologawany?
Powoli rozumiem dlaczego wszyscy doradzali mi wycięcie DPF-a
Ci z wyciętym i źle wyprogramowanym dpf też nie mają łatwo.
zbiornik od eolys i tak wali błędami mimo emulatora po dpf
tokamil100 25-11-2020, 12:55 hindus Po głowie chodzi mi jedno zasadnicze pytanie - na jakiej podstawie komputer samochodu wie ile jest płynu DPF w zbiorniczku. Do tej pory myślałem, że odpowiada za to czujnik wewnątrz zbiornika, ale wychodzi na to, że czujnik w tym zbiorniku bardziej bada lepkość płynu.
Może komputer wcale nie dostaje informacji o poziomie płynu, tylko sam sobie ten poziom wylicza. Wie ile tego płynu może być maksymalnie oraz wie ile tego płynu pompował ze zbiornika dalej. Być może dlatego po dolaniu płynu musimy w komputerze resetować jego poziom bo on sam nie może tej informacji zebrać.
Szkoda, że nikt nie ma tutaj kompletu wiedzy w tej sprawie. Szukałem, guglałem - trafiam na same domysły.
Dlatego ja bym się skoncentrował na naprawie tego szajsu, póki jest jakaś nadzieja. A nadzieja jest - bo przewód idący między VREF jest do sprawdzenia.
Od tego bym zaczął. Może rzeczywiście bypass zrobił - lub nawet wymienił wiązkę moduł-zbiornik?
Druga sprawa. tokamil100 masz jeszcze któryś z tych starych zbiorników żeby dało się poświęcić i sprawdzić do czego biegną te 3 przewody? Bo tam się dzieje jakaś magia - wchodzą VREF, GND i zasilanie pompki i nagle z 2 (VREF, GND) robią się 3 idące bezpośrednio do czujnika. Dobrze byłoby to rozebrać i sprawdzić co tam siedzi.
Chyba, że któryś z tu obecnych komentujących ma jakiś pomysł?
EDIT - lepkość i poziom mogą być wykrywane w jeszcze jeden sposób - mierzony jest odczyt z czujnika. Wartość (przykładowo) 0 oznacza brak eolysa (i raportowany jest błąd). Wartość powyżej 0 daje nam informację o lepkości. Czyli lepkość można zmierzyć jeśli jest płyn (co ma sens), brak lepkości = brak płynu. I taki błąd teraz dostajesz, prawda?
Czyli zmierzony przez sterownik prąd który jest podawany na VREF (jeśli czujnik piezo jest w trybie pasywnym, jak pisali Włosi) wynosi 0 więc zgłaszany jest brak płynu. Ale wyobraź sobie, że 0 będzie też przy przerwanym przewodzie.
Natomiast jeśli czujnik piezo jest w trybie aktywnym (czyli generuje napięcie od ciśnienia płynu) to mamy tą samą sytuację - brak nacisku = brak płynu = 0V i zgłoszenie błędu. I znowu - przerwana wiązka da taki sam efekt.
tokamil100 25-11-2020, 13:03 masz jeszcze któryś z tych starych zbiorników żeby dało się poświęcić i sprawdzić do czego biegną te 3 przewody?
Niestety nie mam już ich pod ręką. Zostały u mechanika. Mam tylko te zdjęcia, które publikowałem wcześniej w tym wątku. Same zdjęcia nie są mojego autorstwa, pochodzą z tej strony: https://www.motor-talk.de/forum/additivtank-fehlermeldung-erscheint-nach-nur-9-000-km-wieder-und-laesst-sich-nicht-loeschen-t6500433.html?page=1
Jest szansa, że mechanik ich jeszcze nie wywalił? To by mogło pomóc...
Natomiast zakładamy, że zbiornik jest sprawny. Sterownik też wymieniłeś. Zostają kable... Czy było mierzone przejście między nimi? Czy tylko organoleptycznie mechanik sprawdził że "wyglądają ok"?
tokamil100 25-11-2020, 13:16 Jak pojadę odebrać furę to dopytam o ten jeden rozebrany zbiornik.
Myślę, że nikt się tam kablom do tej pory nie przyglądał jakoś poważnie. Ciągle tylko o tej wymianie zbiorników wszyscy mi mówią na podstawie błędów jakie daje im komputer. Od dawna sugerowałem im żeby poszukać tej przyczyny gdzie indziej, między innymi w kablach.
tokamil100 25-11-2020, 17:07 Czy ma ktoś pojęcia jakie napięcia powinny pojawiać się na czujniku piezo wewnątrz zbiornika gdy zbiornik jest pusty oraz gdy jest pełen?
Ech fachowcy, fachowcy .... w zbiorniczku jest normalny pływak i to na podstawie jego poziomu wiadomo ile jest dodatku . Jeśli jest przerwany sygnał to wywali błąd że zbiorniczek jest pusty i nic nie da podmiana na drugi trzeci nty zbiorniczek bo dalej sygnał nie płynie. Walczyłem z tym i opis jest w dziale cmax i nawet fotki mojego rozebranego zbiorniczka tam powinny być . U mnie była sytuacja prosta bo padł właśnie czujnik poziomu a ja od razu sugerowałem sprawdzenie instalacji a wy dalej swoje wywody toczycie zamiast to sprawdzić
tokamil100 25-11-2020, 19:57 Ech fachowcy, fachowcy .... w zbiorniczku jest normalny pływak i to na podstawie jego poziomu wiadomo ile jest dodatku . Jeśli jest przerwany sygnał to wywali błąd że zbiorniczek jest pusty i nic nie da podmiana na drugi trzeci nty zbiorniczek bo dalej sygnał nie płynie. Walczyłem z tym i opis jest w dziale cmax i nawet fotki mojego rozebranego zbiorniczka tam powinny być . U mnie była sytuacja prosta bo padł właśnie czujnik poziomu a ja od razu sugerowałem sprawdzenie instalacji a wy dalej swoje wywody toczycie zamiast to sprawdzić
Możesz podesłać link do wątku z historią Twojego auta? Chętnie się zapoznam w szczegółach. Poprosiłem mechanika o sprawdzenie instalacji. Czekam na rezultaty.
Znalazłem Twój wpis w tym miejscu: https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=284363 . Twoja historia w tamtym wątku ogranicza się*do wymiany zbiornika płynu DPF. To niewiele wnosi do mojej historii. Zbiornik już*wymieniałem. Bez efektów.
... w zbiorniczku jest normalny pływak i to na podstawie jego poziomu wiadomo ile jest dodatku .
Udowodnij proszę. Może być zdjęcie, dokumentacja techniczna, cokolwiek poza "tak mi sie zdaje"
konieczko5 26-11-2020, 07:23 ...
problem w tym, że 80% aut na ogłoszeniach jest po tym, że ktoś sobie z czymś nie radzi albo coś jest skopane i "na sprzedaż"
na zachodzie by to nie przeszło, w polandii kupuje sie auto i idzie się na forum, bo po kupnie coś stuka, coś dymi ...
papierowy kraj, papierowe zasady
konieczko5 26-11-2020, 07:28 ...
konieczko
pare dni temu była u mnie pani, nie działa czujnik PCM i coś auto ściąga
auto oczywiście kupione 2 tyg temu. czemu nie działał czujnik PCM ? a bo był bity w tył. geometria tyłu nieregulowalna aż wykrzykniki na maszyni
co zrobił sprzedający ? ano ustawił tak, żeby jakoś to było. na maglownicy tak przesunęli zbieżność, że w lewo kierownica robiła 1,5 obrotu a w prawo 2,2 obrotu
i co ? no nic. POLANDIA.
w szwajcarii, za taki numer masz firmę zamkniętą w 5 minut, a finansowo jesteś trupem, gdyż wypłacisz takie odszkodowanie tej pani za oszustwo i narażenie życia, że lepiej WULGARYZM do nigerii albo do peru.
w polsce ? ha ha ha ha
więc proszę nie pisz o swojej uczciwości, bo mówie, 80% aut jest trupami handlowymi
papierowe państwo
papierowe przepisy
dziadostwo, syf i muł
mało tego, kumpel w szwajcarii wjechał w teren zabudowany i nie zwolnił, no tak się zdarza
miał na 50 - 80
dostał 1500 franków i wezwanie na policje. na policji zapytali go czy jest bandytą ? jeszcze raz będzie zarejestrowane przekroczenie prędkości w terenie zabudowanym idzie do pierdla, a potem, jako, że jest auslanderem zostanie dożywotnio wydalony ze szwajcarii
skutek ? kumpel wjeżdza w teren zabudowany z 2 rękami na kierownicy z prędkością 44 km\h i nosem przy szybie
ale szwajcaria to jest państwo, a nie komedia polin
tokamil100 26-11-2020, 07:42 Jeśli sam nie umiem naprawić auta, to nie będę go sprzedawać z myślą, że ktoś inny naprawi. Może to być dla kogoś dziwne, ale ja to nazywam uczciwością.
Wiem, że mogę komuś wcześniej powiedzieć o usterce i jeśli ktoś świadomie takie popsute auto kupi to w sumie co ma mnie to przejmować. Ale szczerze mówiąc mnie to przejmuje. Nie chciałbym jednak tego podejścia dyskutować. Każde ma własne podejście, zasady - nikt nikogo tutaj nie przekona. Nie ma to też żadnej merytorycznej wartości dla innych czytelników tego forum.
Wrócę do wątku głównego. Czy ktoś z Was zna przedział wartości zadymienia spalin jakie Ford Focus mk2 1.6 tdci 109km osiąga z filtrem DPF oraz bez filtra DPF?
tokamil100 26-11-2020, 08:58 Sam odpowiem sobie na własne pytanie z poprzedniego postu. Może komuś ta informacja się przyda.
Czy Ford Focus mk2 1.6 tdci 109km po wycięciu DPF spełnia obecne limity wartości zadymienia spalin? Otóż nie spełnia.
W Polsce obowiązuje aktualnie limit 1.5 m-1 dla jednostek z turbodoładowaniem wyprodukowanych po 30.06.2008 (i o tym się ciągle mówi), ALE ten limit obowiązuje jeśli auto na tabliczce znamionowej NIE PODAJE limitu przewidzianego przez producenta (o tym się zapomina). Moje auto ma taką informację na tabliczce znamionowej. Limit tam wynosi 0.6 m-1.
Rozmawiałem dziś rano z firmą, która wycina DPFy i bada po wycięciu te pomiary. Mieli ostatnio parę takich Fordów i po wycięciu zadymianie spalin było w granicy 1.2 m-1. Czyli dwukrotnie więcej niż limit przewidziany przez producenta, który jest uwzględniany w polskim prawie.
W związku z tym rezygnuję z pomysłu wycinania DPF-a. Auto już teraz by nie spełniało norm. Po nadchodzących zmianach w prawie może być tylko gorzej.
Zapisy z ustawy. "Pojazd powinien być tak zbudowany, utrzymany i wyposażony, aby:"
https://i.ibb.co/B4Mkj7Z/ford-emisja.jpg
hindus
Nie chce mi się drugiego zbiorniczka rozcinać i nagrywać filmik z pokazaniem pływaka i jak działa . Ten z tematu cmax już wywaliłem a taki sam jest stronę czy dwie wcześniej i widać pływak i sprężynkę która go odpycha i tylko nie widać, że może zmieniać pozycję wskazując stan. Nie wyssałem sobie tego z palca tylko go wtedy rozebrałem by zbadać czy poziom EOLYS jest obliczany na podstawie dawkowania jak wtedy sądziła większość opisujących czy mierzony inaczej.
Kamil weź w końcu porób obejścia jak nie chcesz się w wymianę instalacji babrać i znajdziesz przyczynę a przynajmniej wykluczysz sporo rzeczy . U mnie jak pisałem sprawa była prosta , przyczyną braku sygnału był pływak i jego obwód a wymiana zbiorniczka nie tylko mi pomogła, bo miałem kilka PW i kilku użytkownikom poradziłem co i jak tanio zrobić by nie wyskakiwał błąd p2585-61 p1922-20 jak w temacie cmax
Zrozum, że masz inny silnik, inny model samochodu i być może (zweryfikuj jeśli chcesz) Ford jeszcze wtedy korzystał z pływaków. Rzecz w tym, że tu naprawdę jest czujnik piezo :D Generuje napięcie jak się go zaleje ropą, czy Twój pływak to potrafi? :D A linia LEVEL SENS do FACM jest NIEPODŁĄCZONA.
Dobra , ale zbiorniczek dodatków obecny mam z polifta i o dziwo działa. Ale patrząc na schemat masz rację ,że jest różnica w tej jednej linii a właściwie jej braku w polifcie
tokamil100 27-11-2020, 17:25 Dla zainteresowanych podsyłam zdjęcia wnętrza modułu FACM CAN oraz zdjęcia wnętrza jednego z moich zbiorników płynu do DPF - ten zbiornik jest akurat popsuty.
NR FABRYCZNY ZBIORNIKA 3M51-9C103-AL
https://i.ibb.co/cYrYr0H/dd.jpg
tokamil100 27-11-2020, 19:14 Być może znalazłem pomysł rozwiązania mojego problemu, ale mam problem ze zrozumieniem porady, która jest po niemiecku. Google Translator trochę mi pomógł, ale gubię sens niuansów.
Czy ktoś może przeczytać ostatnio post na tej stronie i przetłumaczyć mi na polski tę poradę? Post tutaj, autor Hannesw4: https://www.ford-forum.de/threads/diesel-additiv-einheit-defekt.167075/
majtol88 27-11-2020, 21:02 Do końca nie rozumiem, ale. Pisze o tym żeby oszczędzić pieniądze na nowym zbiorniku. Każe sprawdzić pin numer 11 w module pod siedzeniem pasażera, przewód żółto zielony miał małe napięcie i okazało się ze jest przecięty.
Znam osobę tłumacząca z niemieckiego ale to techniczny język i ciężko jej zrozumieć. Podobno myśli jeszcze :)
PIN 11 pokazywał od 0.5 do 0.9, jak go wyjął to pokazywał 0. Na pinie 6 pokazywało 2.66, a na 7-2.35. Wyjął pin 11 żółto zielony od strony silnika (ecu) i zamienił go z pinem numer 7, od tamtej pory problemu zniknęły.
Z tym przecięciem przewodu to nie wiem czy aktualne jeszcze. Najważniejsze jest to ostatnie co napisałem.
tokamil100 27-11-2020, 21:14 Już wiem, co niemiec proponuje. Nie wchodząc w detale. Znalazł obejście na to, by komputer myślał, że zbiornik jest pełen i pompa działa. Robi się mostek na pinie 11 i 7 i tyle.
W rzeczywistości jednak w tym pomyśle czujnik ilości płynu i pompa zupełnie przestają działać.
Jakie to ma dobre strony? Koniec z błędem o braku płynu.
Jakie ma wady? Płyn nie jest mieszany z paliwem. Gdy płyn nie jest mieszany z paliwem to zakładam, że sam filtr DPF może się szybciej zapychać. Mam rację?
Dla potomnych, spisałem tutaj dokładniej informacje zebrane z niemieckiego forum: https://dl.dropboxusercontent.com/s/ufwtrqf690chl7c/P%C5%82yn%20DPF%20obje%C5%9Bcie.pdf?dl=0
tokamil100 29-11-2020, 20:11 W odmętach internetu znalazłem jeszcze poniższy pomysł. Co sądzicie? Zastanawiam się dlaczego to mogłoby zadziałać.
https://i.ibb.co/f9FrpBx/Zrzut-ekranu-2020-11-29-o-21-09-40.png
Jeśli wyłączy błąd to czemu nie. Tak czy inaczej zaburza jakiekolwiek pomiary piezo.
tokamil100 30-11-2020, 18:00 Zastanawiam się dlaczego to mogłoby zadziałać.
Już wiem, jak ma to działać:
"The fuel additive control unit (FACM) checks the circuit - loop Vref and GND. If the circuit is opened or shorted, it will evaluate it as an error. The added resistance allows you to deceive the control unit.
In my case, sometimes the error P1922 occurred but only in the FACM and no longer in the PCM which turns on the OBD error light. If error P1922 is only in the FACM module, the pump continues to operate as it should and does not affect the motor operation.
You can verify function of pump by diagnosing after refueling and driving a few kilometers in the FACM module using ELMconfig or Forscan as mass of additive ... (increase from zero after reseting)"
PablozzQ 16-03-2021, 18:44 W odmętach internetu znalazłem jeszcze poniższy pomysł. Co sądzicie? Zastanawiam się dlaczego to mogłoby zadziałać.
(...)
[
I jak, ktoś potwierdzi, że rezystor oszukuje FACM, że piezo sprawne?
PablozzQ 17-03-2021, 10:54 I jak, ktoś potwierdzi, że rezystor oszukuje FACM, że piezo sprawne?
Sprawdzone. Nie działa, błąd pozostaje, nie da się usunąć. Przeprowadzę jeszcze próbę poprawienia lutów w FACM, dam cynka jak coś;)
Dołączam do tematu. Blad 2585 pomimo uzupełnienia płynu. Póki co wolałem sobie do baku ceryne wg proporcji ale nie chce jeździć z tym błędem.
przeeemek 07-05-2021, 21:42 Już wiem, jak ma to działać:
"The fuel additive control unit (FACM) checks the circuit - loop Vref and GND. If the circuit is opened or shorted, it will evaluate it as an error. The added resistance allows you to deceive the control unit.
In my case, sometimes the error P1922 occurred but only in the FACM and no longer in the PCM which turns on the OBD error light. If error P1922 is only in the FACM module, the pump continues to operate as it should and does not affect the motor operation.
You can verify function of pump by diagnosing after refueling and driving a few kilometers in the FACM module using ELMconfig or Forscan as mass of additive ... (increase from zero after reseting)"Koniec końców zadziałało tonu ciebie czy nie? Bo w sumie nie wiem. Jutro będę szukał u siebie tego FACM, spróbuję zrobić mostek i zobaczę czy zniknie błąd.
Nie wiem czy mam uszkodzony zbiornik u siebie czy coś innego.
|
|