Zobacz pełną wersję : Ładowarka CTEK, napiecie Ładowania.
Może któryś z użytkowników ładowarki CTEK MXS 5.0 mierzył napięcie na klemach akumulatora podczas ładowania tą ładowarką w samochodzie.
Bo jak podaje instrukcja podczas ładowania zwykłego akumulatora napięcie powinno wynosić 14,4V. U mnie / EFB 60Ah / napięcie mierzone na klemach wynosi 14,8V. Funkcja w ładowarce ustawiona na zwykły akumulator.
Różnica 0,4V niby nie duża . A jakie Wy macie napięcie ?
Musi dać ciut wyżej żeby utrzymać przepływ prądu do akumulatora. Gdyby był ustawiony na 14.4 to może nigdy nie naładować do pełna :) Tak czy inaczej to oznaka końca ładowania.
Może nie w temacie, ale dziękuję za zainteresowanie problemem.
Czemu nie w temacie? Zapytałeś, dostałeś odpowiedź, podziękowałeś, jak najbardziej w temacie :)
Bardziej chodzi mi o odpowiedź użytkowników tej ładowarki, którzy wykonywali pomiar napięcia podczas ładowania akumulatora i jak się mają wyniki tych pomiarów w stosunku do tego co deklaruje producent.
Mam tą ładiwarkę ... tylko po diabła mierzyć napięcie masz tam kilka diód odpowiadającym kolenym fazą ładowania , kończy odpinasz i zapominasz :)
Jak to dlaczego? Bo mnie to bardzo interesuje. Muszę wiedzieć co mam. I sprawę rozwiązałem - wpływ temperatury na napięcie ładowania akumulatora.
Czy ty wiesz w ogóle jak działa jak działa inteligentna procesorowa ładowarka o kilku automatycznych trybach i procesach ładowania ,jeśli zadajesz takie pytanie?
kumpel Fordzika 05-12-2020, 12:00 Podaje 15,8 V w funkcji RECOND z tej ładowarki. Często jej używam, odświeżam różne akumulatory. Genialny sprzęcik za tylko 270 zł który na prawdę warto w domu i w garażu mieć.
Napięcie w normalnym cyku ładowania to tak jak program i instrukcja obsługi od 13,4 V do 14,6
Często jej używam, ...Genialny sprzęcik za tylko 270 zł który na prawdę warto w domu i w garażu mieć.
potwierdzam choć używam jej głównie do zimowanego jednośladu :)
kumpel Fordzika 05-12-2020, 14:42 potwierdzam choć używam jej głównie do zimowanego jednośladu :) U mnie nawet 2 jednoślady oblatuje, jeden z byczym silnikiem pojemności 125cm drugi z całkiem niedużym 1000 cm3 :) + 3 samochody
cattani75 30-12-2020, 17:37 BTW pytałem kiedyś sprzedawcę CTEKa, jak należy ładować kumulator EFB i odpowiedział mi, że trybem AGM.
EFB nie ma nic wspólnego z AGM i nie należy go tak samo ładować. EFB to akumulatory z płynnym elektrolitem które najczęściej mają wzmacnianą płytę dodatnią.
EFB ładujemy tak jak zwykły aku.
EFB nie ma nic wspólnego z AGM i nie należy go tak samo ładować. EFB to akumulatory z płynnym elektrolitem które najczęściej mają wzmacnianą płytę dodatnią.
EFB ładujemy tak jak zwykły aku.
Zalecam przeczytanie strony prodcenta Varty gdzie jest jasno napisane że EFB ładuje się tak samo jak AGM mimo, że, tak jak piszesz, różnią się w budowie (EFB ma elektrody pokryte poliestrem dzięki czemu masa nie odpada przy częstym ładowaniu i rozładowywaniu dużymi prądami).
https://batteryworld.varta-automotive.com/pl-pl/bezpieczne-ladowanie-akumulatora-samochodowego
Obydwa akumulatory powinny być ładowane w końcowej fazie podniesionym napięciem tj. 2.6 V na celę (tj. 15.6 V na akumulator) aby umożliwic pełne naładowanie (dyfuzja elektrolitu do płyt). Przed fazą końcową ładowanie powinno być ograniczone do 0.1 V na godzinę co w praktyce daje kilka - kilkanaście godzin ładowania i prąd ok. 5 A. W klasycznym akumulatorze można ładować długookresowo prądem 10% pojemności czyli wyższym. AGM jest bardziej wrażliwy niż EFB na przegrzanie - więc tryb AGM jest właściwy do ładowania EFB. Stosując program klasyczny do akumulatora EFB, moim zdaniem, ryzyko uszkodzenia przy ładowaniu trochę wyższym prądem jest minimalne, ale akumulator nie doładuje się w pełni, gdyż napięcie ładowania nie przekroczy 15V. Inna sprawa jest taka, że w pojeździe z ASS i tak cąłkowicie naładowany akumulator zostanie szybko "sformatowany" przez system do poziomu naładowania 80-90%.
grzechu913 31-12-2020, 14:46 Też czasem ładuje cetekiem. Raz na rok, zwykłym własnego wykonania prostownikiem, na odpiętym aku. Napięcie max 16.2V. Kręcę w koło komina, a dużo też nie jeżdżę, więc może jakoś pomoże. W starszych samochodach, praktycznie nie lądowałem, bo nie było tej inteligencji, która ogranicza ładowanie. Aku wytrzymywały ok 6-7 lat bez problemu
Wysłane z mojego DRA-L21 przy użyciu Tapatalka
Witam,
Posiadam akumulator 60ah EFB.
Zastanawiam się nad zakupem ładowarki CTEK MXS 5.0 albo CT5 Start-Stop. Mam trochę dylemat która wybrać..
Mozecie mi podpowiedzieć czy tym modelem MXS 5.0 ładujecie aku podłączone na samochodzie? Jakim trybem?
Mi właśnie zależy aby był podloczony :)
W Internecie są różne opinie i jestem trochę skołowany.
Z góry dziękuję za odpowiedź:)
raamzess 26-01-2023, 20:05 W zestawie do CTEK dostałem dodatkową wtyczkę, którą można na stałe podłączyć do akumulatora, wyprowadzić w wygodne miejsce i podłączać na szybko. Jedyne co nie używał bym trybu RECOND jeśli akumulator ma być podłączony, przy EFB spokojnie można ładować programem śnieżynka (do 14,7V). Osobiście pierwsze ładowanie zrobiłbym poza autem, z trybem RECOND, o ile to możliwe z odkręconymi korkami i sprawdzając gęstość.
Spokojnie można ładować na podłączonym akumulatorze. Tryb regeneracji najlepiej raz do roku.
Wysłane z mojego M2007J17G przy użyciu Tapatalka
krysiu21 27-01-2023, 10:15 też robiłem tym trybem na aucie i nic złego się nie dzieje, kilka aut tak ładowałem i wszystkie akumulatory były normalnie w autach.
Również ładuję cetekiem mxs 5.0 normalnie na aucie w każdym trybie i nigdy nic niepokojącego się nie wydarzyło.
Tak przy okazji podpytam, macie podpięty ten przewód z szybkozłączem do ładowania bez otwierania maski? Korzystacie z tego rozwiązania? Jeśli tak, jak się sprawdza?
ja korzystam ale nie mam "bez otwierania maski" - w moim kabelek ma z 20cm maxxx? mam podpięte pod akumulator i wyprowadzone poza tą plastikową obudowę, żeby szybko się wpiąć bez otwierania klapek, zapinania krokodylków, szukania masy itp.
|
|