Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Silnik gaśnie podczas wypalania dpf
Witam.
Posiadam S-Maxsa 2.0 TDCI 140km 2006.
Problem jaki mam to silnik gaśnie kilka sekund po rozpoczęciu wypalania dpf. Nie ma znaczenia czy jadę autostradą czy stoję na światłach. Błędów nie ma.
Z góry dziękuję za pomoc.
lucas4891 07-12-2020, 18:12 Dość dziwna sprawa. Nasuwają mi się dwa pomysły. Jeden to wgranie od nowa softa PCM.
Drugi to, sprawdzić czy ciśnienie na szynie nie spada gwałtownie po uruchomieniu procedury wypalania. Aczkolwiek powinno to wygenerować błąd w pamięci. Zawsze możesz sprawdzić korekty wtryskiwaczy. Zakladam że akumulator i alternator w dobrym stanie i nie ma jakiś spadków napięć,
bo podczas wypalania wlaczane są energozerne odbiorniki. Sprawdzenie połączeń masowych też nie zaszkodzi
Aku nowy bo padł, ładowanie dobre, silnik po zgaśnięciu pali bez problemów, pompa CR wymieniana w marcu bo ciekła, ciśnienie ok. Po ostatniej udanej regeneracji dpf (850km temu) został usunięty egr z sterownika, zastanawiam się czy nie zostało usunięte coś jeszcze.
lucas4891 07-12-2020, 19:06 No to chyba odpowiedź sama się nasuwa.
Nie wiem z jakiego powodu został EGR usunięty programowo, ale w tym silniku po zaslepieniu EGR nie ma błędów i nic się nie dzieje
Egr zaślepiłem w czerwcu ponieważ wymiana 3 w tym 1 nowy, nie przyniosła skutku błąd p0406 plus kilka innych związanych z egr i dpf wypalał się co 150km. W październiku usunięty z oprogramowania.
lucas4891 07-12-2020, 20:32 Egr zaślepiłem w czerwcu ponieważ wymiana 3 w tym 1 nowy, nie przyniosła skutku .
Ponieważ problem najprawdopodobniej jest w kablotece. Silnik zaczął gasnąć od razu po wyprogramowaniu zaworu czy po dłuższym czasie?
Tak na marginesie, była sprawdzana wtyczka od PCM? Sterownik jest umiejscowiony dość nieszczęśliwie i często gęsto gnija wiązki przy wtyczce od sterownika silnika
Wtyczka od PCM nie była sprawdzana. Silnik gaśnie tylko przy próbie regeneracji DPF, pierwsza próba po 750km i około miesiąca po wyprogramowaniu EGR. Czekam na wgranie EGR może to pomoże. A gdzie jest sterownik silnika?
Sterownik silnika / główny komputer... jest pod przednim zderzakiem po stronie kierowcy tuż obok zbiorniczka do szyb .Dostęp jest od spodu po zdjęciu przedniej osłony lub nadkola lewego przód .
Wgrałem nowy sterownik silnika pojawił się błąd p0328 usterka naprawiona błędów nie ma czekam na wypalanie dpf narazie 90km zrobiłem, mam nadzieje że to powodowało gaśnięcie silnika. Dam znać jak się wypali.
Ktoś może mi powiedzieć jaka jest różnica ciśnienia dpf przed wypalaniem na biegu jałowym, ja mam 2.5 3.2 kPa
Wgrałem nowy sterownik silnika pojawił się błąd p0328 usterka naprawiona błędów nie ma czekam na wypalanie dpf narazie 90km zrobiłem, mam nadzieje że to powodowało gaśnięcie silnika. Dam znać jak się wypali.
Ktoś może mi powiedzieć jaka jest różnica ciśnienia dpf przed wypalaniem na biegu jałowym, ja mam 2.5 3.2 kPa
takie różnice ciśnienia pokazują że zdecydowanie potrzeba wypalić dpf, po wypaleniu powinny być w zakresie 0.3-0.7kpa - u mnie 2.5kpa pokazuje jak jadę 60/kmh
Była próba wypalenia, silnik nie zgasl. Dpf nie wypalil sie do końca ze względu na jazde w korkach. Problemem rozwiązany. Dzieki za pomoc
Nie ma co sie cieszyć za wczas , jeśli ma spory przebieg i stary dpf to prędzej czy później się to powtórzy . Masz wersję bez start-stop więc nawet w korkach czy postoju poprawnie powinien się wypalać .
Nie ma co sie cieszyć za wczas , jeśli ma spory przebieg i stary dpf to prędzej czy później się to powtórzy . Masz wersję bez start-stop więc nawet w korkach czy postoju poprawnie powinien się wypalać .
Dpf częściowo się wypalił, ciśnienie spadło do 1.2 1.5 na jałowym. Przegonie w trasie to się dopali. Problem polegał na tym, że gasł podczas próby wypalania i tak z 10 razy. Winna była luźna wtyczka od klapy gasnącej i wywalenie egr co ukrywało błąd. Teraz nawet błędów egr nie pokazuje. Jak będzie potrzeba to wykręcę dpf i go przeczyszcze.
Witam,
W czasie zjazdu z autostrady zgasł mi silnik + zapaliła się kontrolka oleju. Sprawdziłem poziom oleju i ok. Z pod auta wydobywał się zapach charakterystyczny dla wypalania DPF... auto na początku nie chciało odpalić w końcu odpaliło i po chwili DPF zaczął się wypalać.
S-max 2011 - 2.0 TDCi 240 000 km nalotu... czy ktoś miał taki problem?
Z góry dzięki za rady.
|