Zobacz pełną wersję : [Focus 2014-2018] Jaki akumulator Efb do start/stop


wilku30
07-12-2020, 09:58
Witam.powoli kończy mi się oryginalny akumulator mający 4 lata i przebieg samochodu 185 tys. Jest to produkt Varty robiony dla Forda. Co prawda mam wyłączony wynalazek start/stop na stałe, ale muszę kupić na pewno akumulator Efb. Varta to samo co Bosch, a szału z jakością after markowych nie ma, kupiłem nawet kiedyś wyższą serie S-5 i padła po 2,5 max 3 latach. Miałem też chwaloną Yuasa, ale też padła po 3 latach. Zostaje jeszcze Exide i Banner. Miał ktoś z tymi akumulatorami do czynienia, a może w technologii Efb sprawdzą się akumulatory Varty i Yuasa. Przedział cenowy to od około 440pln za najtańszy Varta do najdroższego Bannera około 540pln. Wiadomo teraz, że raczej żaden nie wytrzyma więcej niż 5 lat, ale mógłby chociaż wytrzymać co najmniej 4 lata eksploatacji. Proszę o swoje doświadczenia i opinie którą markę wybrać.

konieczko5
07-12-2020, 12:31
...

wilku30
07-12-2020, 15:38
Banner albo amega 5. Bierz największy jaki wejdzie i zakoduj.

To trzeba kodować przy wymianie na nowy?

wilku30
07-12-2020, 17:57
Jeszcze znalazłem pasujący efb Moll-a za około 490pln.

Pitterek
07-12-2020, 18:13
To trzeba kodować przy wymianie na nowy?

Tak, powinno się.
Jest system BMS który czuwa nad akumulatorem i odpowiednio ładuje w zależności od wieku i pojemności akumulatora.

Jeśli wkładasz o takich samych parametrach to wystarczy info dla BMS że jest nowe aku (procedura jak zrobić reset bez dodatkowych kabli serwisowych była omawiana na forum).

Jeśli inne parametry to w konfiguracji pojazdu - potrzebna aplikacja i kabel, a na koniec reset BMS.

Andrzej
09-12-2020, 04:24
Jeżeli chcesz efb to polecam amega efb, nowa seria top of the top od amegi :-)

Zobacz tu: ukDbWSDlu3k

A zobacz jak to produkują: _5bqIT_JO5s

Nikt już tak aku nie produkuje...

Ja kupiłem sobie taki 65Ah bo oryginalny ledwo 3 lata z doladowywaniem pociągnął...

I zrobiło się lokowanie produktu :-)
Ma korki i dostęp do elektrolitu, można zadbać i wydłużyć żywotność :-)

Jak ktoś ma awersje do ruskich i z tego powodu go skreśla to najbliżej jest banner pro.

marcin9913
10-12-2020, 16:26
Ja kupiłem Forse za 350zl, 3 lata gwarancji

konieczko5
10-12-2020, 16:43
...

sylwesterz
10-12-2020, 17:03
A mógłbyś coś wymienić? Mam techniczne wykształcenie na kierunku elektryki i elektroniki, a nie zauważyłem rażących błędów, co najwyżej kilka skrótów myślowych.

daaro
10-12-2020, 17:19
Można i zwykły założyć.
BMs odłączyć poprzez wypięcie wtyczki od czujnika.
Start stop nie działa i ładowanie na stałym napięciu.

arturmsi
10-12-2020, 22:51
Daaro, apropo odpięcia bmsa, napięcie robi się stałe a moc ładowania? Dalej jest w miarę dobrze dobierana czy katuje aku jakimś dużym amperażem?

daaro
11-12-2020, 04:55
Ładuje normalnie.
Czyli tyle ile ma mocy i na ile pozwoli rezystencja akumulatora.
I tak powinno być.
Inteligentne ładowanie to ekologia.
Dobre,ale warunek to dłuższe trasy aby Aku był zawsze doładowany.
Na krótkich odcinkach tras nie ma zbyt dobrze akumulator.
Po odpięciu bmsa alternator ładuje jak za starych czasów.
14,4 -14,8 jak zimno.
Ciepły 13,8-14.
Jeżdżę już tak ponad dwa lata.
A mało jeżdżę.
I krótkie trasy.
Akumulator ma się dobrze i jest z 2016 roku

Andrzej
11-12-2020, 05:26
Koleś się nie zna. Nawet podstaw...
Rzuciłeś hasło, oczerniasz i kolesia i mnie jako przywołującego jego słowa, a argumenty gdzie?

Miałem ochotę skasować Twojego posta jako nic nie wnoszącego ale zostanie, ludzie sobie przeczytają i wyrobią opinie o Tym jednym wpisie a przez jego pryzmat o innych Twoich wpisach na forum...

konieczko5
11-12-2020, 13:43
...

sylwesterz
11-12-2020, 13:52
Ale zauważyłeś, że przed czy po filmach ów Pan wyjaśnia (a przynajmniej tak niektórych filmach zauważyłem), że nie jest to kanał przeznaczony dla purystów językowych i że zdaje sobie sprawę, że czasem źle się wyrazi i prosi o zgłaszanie takich błędów, co pozwoli mu się doskonalić, co też mogłeś zrobić w komentarzu pod filmem.
Co nie znaczy, że cały przekaz dydaktyczny idzie do kosza, bo się przejęzyczył raz czy dwa.

Nie bronię gościa, bo jak napisałem, jestem "po szkole" i mam skrzywienia w tym kierunku, ale doceniam, że komuś się chce wyjaśniać, nawet jeśli się czasem pomyli, bo mnie by się nie chciało.
Stwierdzenie, że ktoś się nie zna, bo się pomylił... jest straszne. Niech rzuca kamieniem ten, co się nie myli...

Andrzej_K
11-12-2020, 14:04
Mówi natężenie prądu 16V.

Natężenie prądu jest w amperach, a nie w voltach. (volty to napięcie)

voodo
11-12-2020, 18:58
WOW ktoś raz pomyli się i już się nie zna. Gratulacje za podejście.

daaro
11-12-2020, 19:03
Jedno mi się nie podoba na ich kanale.
Ze prostownik the best madę in Poland to stefpol.
Sklepany w stodole
Że działa ok.
Ale partactwo co i nawet w w ztsr nie bylo

voodo
11-12-2020, 19:15
Z tym akurat się zgodzę, już od dawna to widać.
Jeżeli ktoś lubi zagłębić się więcej w techniczne sprawy to zdecydowanie polecam kanał Tomasza Hudego.

sylwesterz
11-12-2020, 21:12
...
Sklepany w stodole
Że działa ok.
...
Czasem więcej nie trzeba niż działanie ok.

Kilka razy wspomagałem się ładowaniem z prostownika pamiętającego radziecką produkcję, co dzięki swojej prostocie pomógł uratować (przynajmniej na chwilę) kompletnie, wydawało by się, padnięte akumulatory.
Możesz mi wierzyć lub nie, ale przy nim prostownik, który wymieniłeś jest super nowoczesną myślą techniczną z przyszłości.

PS. Przepraszam za OT.

konieczko5
12-12-2020, 09:47
...

daaro
12-12-2020, 10:34
Ten starszy jegomość już z nim nie występuje i filmy z nim zostały usunięte

Szymon_Zy
12-12-2020, 11:02
Mój aku dopadła praca zdalna ;-) Raz w tygodniu 20-30km w tym ponad 10 cykli rozruchu.
Mam 7 letnią oryginalną vartę efb (w lutym będzie 8 lat od wyjazdu z fabryki) ... ratować ją? Prąd rozruchowy tylko 500A po ładowaniu dziadostwem z lidla przez tydzień. Kulon 820 będzie w domu pewnie po świętach więc dopiero wtedy doładuję ją porządnie. Do tego czasu pewnie nie będę za dużo jeździł.

Ktoś te amegi efb ma? Bo reklama na youtube to jedno, a życie to drugie. Korki są? Bo w tej varcie oryginalnej raczej się do nich nie dostanę - chyba, że się mylę i da się oderwać wieko, a potem zamknąć szczelnie.

Gdzie w forscan jest kodowanie rozmiaru akumulatora? Varta ma 70Ah, a Amega 78 lub 64. Nie jestem przekonany czy przy krótkich trasach warto pchać się w większą. Ryzyko niedoładowania dużo większe.

daaro
12-12-2020, 11:28
To dziadostwo z Lidla nie jest takie złe.
Po przeróbce ładuje ok i szybko.
7 letnia Varta toz to dobry wynik.
Popieścić trzeba kilka godzin 16 voltami i potem zobaczysz czy ci zimę wytrzyma.
Na krótkie trasy polecam odłączyć bms.
I akumulator pewnej firmy a nie noname

Szymon_Zy
12-12-2020, 14:16
Taki jest plan - po to mi kulon 820 ;-)

Ponawiam pytanie. Używa ktoś tej amegi z efb?

Andrzej
12-12-2020, 22:16
Używa ktoś tej amegi z efb?
Ja zakupiłem ale za krótko ją mam. Korki ma odkręcane. Moja amega 65Ah i 650A wydała z siebie 65,94Ah i 798A rozruchu. Jest to akumulator wymagający umiejętnej obsługi, trzeba to 2x w roku rozładować i naładować (najlepiej z wysyceniem na koniec), a dzięki swojej konstrukcji posłużyć ma o wiele dluzej niż każdy inny. Ja mam do niego kulona 912.

Szymon_Zy
13-12-2020, 07:06
W 820 nie ma rozładowywania tylko ładowanie symetryczne :/ Ale jakies obciążenie może sobie kupię. Problem w tym, że tej Amegi w Częstochowie raczej nie kupię. Prędzej centrę cl752 75Ah/730A

sylwesterz
13-12-2020, 11:28
To ja zadam pytanie takiej treści: jaki akumulator bezobsługowy kupić? Bezobsługowy, tzn. raz, ewentualnie dwa razy w roku mogę go przegonić na trasie, a tak to 12 miesięcy używany po mieście przebiegami po 8 km w jedną rano i 8 km wieczorem z powrotem, bez dodatkowego ładowania prostownikiem, dolewania wody itp.

Nie mam obecnie możliwości łatwego ładowania (mieszkanie w bloku), a specjalnie w celu ładowania nie chce mi się jeździć do rodziny na wieś. Liczę się z tym, że akumulator wytrzyma 5 lat i śmietnik, jednak czy każdy?

---------------------------------------------------------------
[..ciach zbędne..]
Kiedyś wypisywałem mu błędy, które popełniał, ale ma to w 4 literach i dalej robi te same błędy. Dobrze, że potrafi poprawnie podłączyć prostownik pod bieguny akumulatora. I żeby nie było... Wielokrotnie w testach akumulatorów nie potrafił poprawnie odczytać czasu rozładowywania akumulatora.
Dziękuję, nie można było tak od razu? Oglądałem tylko niektóre filmy i nie zauważyłem, tego co piszesz, ale może nie byłem zbyt uważny.

konieczko5
14-12-2020, 20:48
...

Andrzej
17-12-2020, 05:30
Liczę się z tym, że akumulator wytrzyma 5 lat i śmietnik, jednak czy każdy?
Mi 5 lat wytrzymywał bez dotykania w mondeo 2.2 tdci bosch s5 74Ah ale tras było dużo więcej a miasta mniej.
Spróbuj bannera zwykłego albo varte.
I nie nastawiaj się aż na 5 lat niestety...

sylwesterz
17-12-2020, 15:18
Trudno, dzięki, z autami widzę odwrotnie jak z dziećmi, czyli im młodsze tym droższe utrzymanie ;-).
Aż się boję, co będzie, gdy Focus MK3 dobije pełnoletniości (mój MK1 TDCI będzie pełnoletni już za dwa lata i gdyby nie rdza, to bym nie szukał niczego nowszego).

Szymon_Zy
20-12-2020, 07:15
Mi 5 lat wytrzymywał bez dotykania w mondeo 2.2 tdci bosch s5 74Ah ale tras było dużo więcej a miasta mniej.
Spróbuj bannera zwykłego albo varte.
I nie nastawiaj się aż na 5 lat niestety...

Banner w benzynie żony to 2,5 roku kompletnie bez obsługi. Tylko krótkie trasy, ale regulator napięcia oryginalnie ma 14V - więc nie miał prawa doładować.
Ford ładuje czasem pod 16V, a w seacie sztywny regulator valeo 14V.

Nie ma bata żeby przy krótkich trasach i wielu cyklach rozruchu akumulator przetrwał dłużej niż gwarancja.

Carbo
02-12-2021, 14:03
Trudno, dzięki, z autami widzę odwrotnie jak z dziećmi, czyli im młodsze tym droższe utrzymanie ;-).
Aż się boję, co będzie, gdy Focus MK3 dobije pełnoletniości (mój MK1 TDCI będzie pełnoletni już za dwa lata i gdyby nie rdza, to bym nie szukał niczego nowszego).

Trochę się nie zgodzę co do tej reguły z dziećmi :) Problem jednak jest niewątpliwie.
Zastanawiam się, czy bierzecie w ogóle pod uwagę kryterium miejsca produkcji akumulatorów. tzw. patriotyzm lokalny. Tutaj (może nie najświeższe) porównanie polskich producentów -> https://www.youtube.com/watch?v=CXeQZG2uPSQ

Przychodzi mi do głowy reklamowy slogan lat 90tych "jeśli nie widać różnicy to ..."

Andrzej
03-12-2021, 06:22
Jakość tych aku to dno w porownaniu do ukraińskiej amegi i ten sam pan z filmu o tym mówi i pokazuje dowody na swoim kanale…

Carbo
04-12-2021, 10:05
Hm, przeglądam jego filmiki, widzę, że sporo ma nt. ukraińskich produktów. Czy wiesz jak wygląda kwestia procesowania reklamacji w przypadku tych produktów?

konieczko5
04-12-2021, 10:12
...

clubGRANT
04-12-2021, 14:35
Nie mam start-stop, ale mam niedawno wymieniony aku na Efb Polskiej firmy ZAP Piastów z 2 letnią gwarancją, co jakiś czas go podładuje ponieważ jeżdżę po mieście.

Andrzej
04-12-2021, 15:39
gwarancja

Jak sprzedawca ma na polce amege to normalnie daje 2 lata gwarancji. ukraincy - megatex czy jakoś tak, normalnie maja j nas przedstawicielstwo i wszystko działa jak nalezy.

W Amedze potęga tkwi w odlewanych kratkach. Polecam filmik z wizyty w fabryce. Już nikt tak nie produkuje aku jak oni. Płytki cięto-ciągnione w niepełnej ramce są najtańsze w produkcji i najsłabsze w eksploatacji…

Ja kupiłem sobie amege efb mimo ze nie mam start stopu.

fatall1ty
04-12-2021, 15:48
Hej panowie, jeżeli mam wyłączony komputerowo start-stop to mogę kupić zwykły akumulator?

Jakoob
04-12-2021, 17:32
Nie możesz, bo BMS dalej pracuje po swojemu.

Piotr..
05-12-2021, 06:06
Odłącz wtyczke od BMSa która jest przy klemie i kup zwykly akumulator. Ja tak jeżdżę.

luckyboy
05-12-2021, 07:52
Jak sprzedawca ma na polce amege to normalnie daje 2 lata gwarancji. ukraincy - megatex czy jakoś tak, normalnie maja j nas przedstawicielstwo i wszystko działa jak nalezy.

W Amedze potęga tkwi w odlewanych kratkach. Polecam filmik z wizyty w fabryce. Już nikt tak nie produkuje aku jak oni. Płytki cięto-ciągnione w niepełnej ramce są najtańsze w produkcji i najsłabsze w eksploatacji…

Ja kupiłem sobie amege efb mimo ze nie mam start stopu.Robert już neguje Amege, teraz promuje R1 [emoji38]

konieczko5
05-12-2021, 09:33
...

Waterspoon
05-12-2021, 11:26
W listopadzie ubiegłego roku wymieniłem aku w moim Focusie na Centra EFB 75Ah/730A pasował idealnie. Cena coś około 450 zł zobaczę ile wytrzyma.

clubGRANT
05-12-2021, 14:54
Ja za ZAP piastów EFB 52Ah dałem 250pln z rabatem i też zobaczę ile wytrzyma - jedno jest najważniejsze i każdy sprzedawca mi to potwierdził - aku bezobsługowe to dziadostwo i dlatego kupiłem z korkami pod naklejką, można monitorować poziom elektrolitu.

weteran bezdroży
05-12-2021, 16:35
Focus mk3 fl, 1.0 Ecoboost 100 KM, przebieg 109 tys.km, wiek 4,5 roku.
W tym roku zauważyłem, że coraz częściej funkcja start stop niedostępna.
Poza tym wszystko normalnie. Akumulator oryginalny Varta.
Pytanie ile jeszcze wytrzyma, czy sterownik poinformuje o spadku parametrów
akumulatora i konieczności jego wymiany, czy poprostu kiedyś nie odpali?

sylwesterz
06-12-2021, 12:12
Auto o niczym nie poinformuje, po prostu nie odpalisz. Innymi słowy, gdy przez kilka miesięcy wyświetla się przekreślone A, zbieraj kasę na nowy akumulator.
Niestety, 5 lat to max dla dzisiejszych akumulatorów, szczególnie gdy używasz start&stop. Czy akumulator obsługowy (z korkami) cokolwiek zmieni, wątpię.

Ja się przyzwyczaiłem do wyłączania S&S zaraz po odpaleniu, bo jeżdżę krótkie trasy (5-6 km przejazdu w 15 minut) przez wiele skrzyżowań, więc aku bym miał notorycznie rozładowany. Może dzięki temu nieco dłużej potrzyma, ale jakoś specjalnie na to nie liczę. Po prostu wymianę akumulatora i koszt z tym związany trzeba traktować jako wymianę eksploatacyjną, jak olej czy płyn hamulcowy.

lukasz3k1
06-12-2021, 15:15
U mnie w 1.0 100km padł po 4,5 roku, 140k nalotu. Po prostu pewnego dnia podczas słuchania radia pod sklepem radio wyłączyło się i auto nie odpaliło. Po naładowaniu zrobiłem test pod domem. Ta sama sytuacja, napięcie siadło do 10,5V .Wcześniej faktycznie przestał działać SS. Kupiłem nowy ori i póki co od lutego bez problemu. Wykonałem tylko reset BMS. S%S przeważnie dezaktywuje po uruchomieniu. 60Ah 590A 600zł

Piotr..
06-12-2021, 15:40
Jak ktoś nie używa start stop to polecam odpiąć wtyczkę od BMSa która znajduje się przy klemie, wtedy zyskujemy dwie korzyści, po pierwsze pozbywamy się "inteligentnego" ładowania, które skraca żywotność akumulatora, bo jest on wiecznie niedoladowany, po drugie wyłączamy start stop i już nie musimy go wyłączać z przycisku po każdym odpaleniu. W sumie to jest jeszcze kolejna korzyść, że wtedy już nie potrzebujemy akumulatora EFB, tylko możemy kupić zwykly.

Carbo
06-12-2021, 16:28
Jak sprzedawca ma na polce amege to normalnie daje 2 lata gwarancji. ukraincy - megatex czy jakoś tak, normalnie maja j nas przedstawicielstwo i wszystko działa jak nalezy.

W Amedze potęga tkwi w odlewanych kratkach. Polecam filmik z wizyty w fabryce. Już nikt tak nie produkuje aku jak oni. Płytki cięto-ciągnione w niepełnej ramce są najtańsze w produkcji i najsłabsze w eksploatacji…

Ja kupiłem sobie amege efb mimo ze nie mam start stopu.


Jenox też odlewa kratki... czy jestem w błędzie? Info pochodzi z ich strony www

"Podstawa niezawodnej jakości produktów JENOX AKUMULATORY to połączenie najnowszych technologii, starannego doboru wyłącznie najlepszych surowców i utrzymywanie wysokich standardów produkcji. Zaawansowanie technologiczne JENOX to między innymi wykorzystanie metody CONCAST (continuous casting) – czyli odlewania ciągłego kratki akumulatorowej w postaci taśmy, a także CONPAST (continuous pasting) – metody pastowania ciągłego dwustronnego kratki akumulatorowej. JENOX stosuje wiodące technologie amerykańskiej firmy WIRTZ, szczególnie polecane dla akumulatorów na pierwsze wyposażenie. Technologie gwarantują wysoką jakość i znakomite parametry eksploatacyjne."

Jakoob
06-12-2021, 18:55
Czy akumulator obsługowy (z korkami) cokolwiek zmieni, wątpię.

Oczywiście, że nie - to jakieś urban legend :)

Piasek80
06-12-2021, 19:45
Już w kilku sztukach na przestrzeni minionych 2 lat wymieniałem akumulatory stosując zwykłe kwasiaki w miejsce fabrycznych EBF. Żadnej różnicy poza ceną. Najstarszy w Skodzie SuperB już 2gi rok skończył i dalej ma się dobrze zarówno aku jak i auto.

clubGRANT
07-12-2021, 12:32
Oczywiście, że nie - to jakieś urban legend :)

Elektrolit w aku jest z wodą, a aku znajduje się w komorze silnika, które to umiejscowienie jest dla niego nie korzystne, ponieważ aku nie lubi dużych temperatów, które to powodują odparowanie wody z elektrolitu i odsłonięcie płyt co niszczy aku, dlatego wole mieć aku obsługowy i co rok sprawdzić poziom
oraz gęstość refraktometrem, wówczas tak dbany aku może posłużyć dłużej.W niektórych autach aku jest w bagażniku co jest korzystniejsze z dwóch powodów: pierwszy opisałem po wyżej, a drugi to rozkład mas.

rav 75
09-07-2022, 08:16
Odświeżam temat.
Pacjent - Focus 1.5 tdci bez ASS. Poranny rozruch przy 12 stopniach - ciężko,kontrolki na chwilę zwariowały. Odpalił ale zresetował się przebieg dzienny i wskazał niski poziom paliwa a zatankowany pod korek, stan paliwa wrócił do normy po chwili, ładowanie 14,6 po odpaleniu, po przejażdżce 14.2- 14.3.
Zamontowany fabryczny akumulator 80 ah, duży,mam wrażenie że za duży. W poprzednim mk2 1.6 tdci miałem 70ah,mrozy na poziomie -18 nie były mu straszne.
Auto - 5 lat 200kkm nalotu. Wszystko wskazuje na akumulator.
Wymiana nie jest problemem ale piszecie o kodowaniu. Nie mam kabla. Serwis? Czy jest sposób na kodowanie? Jeśli jest to jaki?

Andrzej
09-07-2022, 09:18
Napięcie ładowania świadczy o tym ze jest rozładowany. Uwierz nie jest za duży, po prostu nadszedł jego kres i tyle. Kupujesz nowy i w zależności co kupisz cieszysz się spokojem od 2 do 5 lat. Chyba ze wyciągniesz porządnie naładujesz to może jeszcze zimę przetrwa. Ale porządnie naładować to trzeba mieć czym i trochę umieć a nie tylko podłączyć do byle czego i myśleć, ze to już.

Bump: Jenox też odlewa kratki... czy jestem w błędzie? Info pochodzi z ich strony www

"Zaawansowanie technologiczne JENOX to między innymi wykorzystanie metody CONCAST (continuous casting) – czyli odlewania ciągłego kratki akumulatorowej w postaci taśmy, a także CONPAST (continuous pasting) – metody pastowania ciągłego dwustronnego kratki akumulatorowej."

Z opisu nie wynika, ze odlewnia kratki jak do amegi tylko niby odlewaja coś z czego wałkują taśmę i potem najpewniej wycinają z niej i aby było taniej to pewnie ma zastosowanie metoda cięto-ciągnienia.

rav 75
09-07-2022, 11:15
Andrzej, dla mnie to oczywiste że wysoki prąd ładowania świadczy o wyeksploatowaniu akumulatora. Ładowanie zużytego akumulatora dla mnie nie ma sensu. Tylko wymiana. Pytanie jakie pozostaje bez odpowiedzi to co z tym kodowaniem. W mk2 założyłem nowy aku i jazda, a tu czytam że nie tak do końca.

Antej
09-07-2022, 11:20
Reset BMS i tyle.
Google i będzie instrukcja jak to zrobić bez komputera.

rav 75
09-07-2022, 13:58
Dzięki za poradę, aku wymieniony,reset bms zrobiony. Działa.

skylla1
07-09-2022, 14:00
Wymieniłem i ja. Fabryczny wytrzymał 7,5 roku i jeszcze nigdy nie odmówił rozruchu, ale w tym roku start-stop załączył się tylko 1 raz. Nie było więc raczej sensu czekać na kolejną zimę. Założony Moll 65Ah EFB za 570zł z wymianą. Reset BMS przez przyciski świateł przeciwmgielnych i awaryjnych. Zaraz po ruszeniu spod warsztatu start-stop zadziałał.

Sokółłł
07-09-2022, 19:47
Jaki sens wymieniać sprawne rzeczy na sprawne? Sprawdziłeś jego sprawność przed wymianą? Wyobraź sobie, że gdybyś zrobił reset bms bez wymiany aku, SS też by zaczął działać. U mnie SS nie działa od dwóch lat i nie mam zamiaru wymieniać aku bo nie działa SS.

skylla1
07-09-2022, 22:19
Test został zrobiony, napięcie pod obciążeniem spadło poniżej 8V (norma to 9,5V), więc był już do wymiany, chociaż być może jeszcze parę miesięcy by pochodził.

WaldekFocus
11-01-2023, 21:54
odswieze temat, bo pewnie niedługo będę musiał kupić akumulator również. Czy oprócz EFB - jest jeszcze jakiś wymóg podczas szukania odpowiedniego akumulatora? Rozmiary są standardowe? Zakładam ze należy szukać takich o pojemności ok 70Ah. Pacjent to Focus mk3 lift 1.5 benzyniak :)

technikibart
12-01-2023, 07:34
Mogę się pochwalić że ostatnio kupiłem akumulator Mercedes(VARTA) 80Ah 800A AGM i jestem mega zadowolony. Parametry trzyma takie jak na załączonym obrazku. W dodatku w CC taka pozycja jest dostępna

bolojang
13-01-2023, 08:16
Witam, ostatnio wymieniałem akumulator, nic nie programowałem i śmiga.

technikibart
13-01-2023, 08:47
Jeżeli wymieniasz na taki sam akumulator to rekomenduje się reset BMS, jeżeli na inny to należy zmienić rodzaj akumulatora. Chyba że masz dezaktywowany BMS i odpięty od klemy (-). Przynajmniej o tyle co udało mi się wyczytać na forum.

cezarg1410
13-01-2023, 08:56
Mercedes(VARTA) 80Ah 800A AGM
Prawie 1000 PLN za baterię to już musi działać dobrze.

technikibart
13-01-2023, 10:45
Przyznam że jest duży zapas energii.
Kupując, bateria kosztowała dużo mniej, następnego dnia już cena była zmieniona.

cezarg1410
14-01-2023, 15:21
Z ciekawości: gdzie kupiłeś?
Ja mam teraz fatalny tryb używania aku i rozważam podobny zakup - tak żeby mie musieć się nigdy martwić o stan aku.

technikibart
14-01-2023, 16:46
Kup w dowolnym miejscu i jak najtaniej, patrz aby był najświeższy. W przypadku tego modelu, data (tydzień, rok) jest wybity na zacisku.

Copernik1975
09-02-2023, 08:50
Witam pytanie o Kulna i ładowanie aku w aucie ... ile V i A aby doładować aku 75Ah 700A

konieczko5
09-02-2023, 09:00
...

Andrzej
11-02-2023, 05:11
Podstawowe ladowanie 14,6-14,7V i prąd 1/10 poj. Aku. Doładowanie prąd 1/30 poj. Aku i 16.4V aż do wysycenia - trzeba monitorować spadek i stabilizację pradu. Do tego cała masa innych parametrów jak spadek prądu ładowania i moment przejścia na doładowanie, ladowanie zwykle i asymetryczne - wszystko dobierające indywidualnie do każdego aku na podstawie jego stanu.

Jak chcesz równać gęstość elektrolitu w celach to już indywidualnie do aku i jego stanu dobierasz parametry ładowania, można nawet podłączyć kulona do aku w trybie zasilacza, zależy co chesz osiągnąć. Mnóstwo wiedzy na takie tematy jest niestety na rosyjskojęzycznych kanałach.

Z kulonem jest tyle możliwości, prawie tyle co funkcji w excelu.

No i w aucie odpada doładowanie. Aby jak najlepiej wykorzystać możliwości kulona trzeba aku wyjąc - odłączyć od instalacji.

Waterspoon
11-02-2023, 07:54
Witam pytanie o Kulna i ładowanie aku w aucie ... ile V i A aby doładować aku 75Ah 700A

Żeby używać Kulona trzeba posiadać wiedzę już na trochę wyższym poziomie, jeżeli jej nie posiadasz, to najpierw dużo poczytaj o samym ładowaniu akumulatorów i prawach tym rządzących, dodatkowo obejrzyj kilka filmów na YT o tym prostowniku i jak go używać.

krzys1968
20-02-2024, 18:31
Szanowni Koledzy. No i mnie dopadło :(. Moj Aku stwierdził, że przechodzi na emeryturę, bo mu boczki spuchły i nie daje rady :lol:. I na szybko taki następca zawitał AKUMULATOR YUASA YBX7 110 EFB START-STOP 75Ach 730A 12V P+, 317X175X175.

Mariusz.S
16-01-2025, 17:36
Jakie wnioski co do YUASA EFB? Daje radę? Kupowałeś w sklepie stacjonarnym czy przez internet?

edmun
16-01-2025, 19:23
O.. to prawie jak i mój aku :)
Yuasa YBX7096
75Ah, 700A
Za dużo miejsca (na wysokość) nie ma, ale aku działa :D (od 31-ego Lipca 2023)

kumpel Fordzika
27-01-2025, 17:10
EXIDE robi teraz fajne akumulatory wytrzymujące spokojnie kilka lat. YUASA to był super produkty ale 10-15 lat temu, teraz tak sama chińszczyzna lub turczyzna jak każdy inny brand. Miałem YUASA w 2 motocyklach jako fabryczne wyposażenie, 8 lat wytrzymały, te ze sklepowej półki dwukrotnie droższe od EXIDE :( Pierwsza Yuasa 2 lata i dzień po gwarancji zgon, drugi 3 lata wytrzymał :D
Jestem z tych co dbają o akumulatory.

krzysztofSJZ
27-01-2025, 20:26
Jakie wnioski co do YUASA EFB?

ponad rok żadnych problemów ani raz nie było potrzeby doładować, ja szukałem po necie ale starałem się szukać tak by samemu sobie podjechać tak dla pewności,

O.. to prawie jak i mój aku
Yuasa YBX7096
u mnie powinien mieć 19cm wysokości, jak pojechałem po aku moja asekuracja na g... się zdała gość dał mi 17 cm i wmówił że taki ma być a że byłem Kugą więc zabrałem i w garażu zonk dużo za niski, ale sprzedawca stanął na wysokości zadania sam mi przywiózł dobry,
co do EXIDE miałem jedyny w peugeocie 206 rocznik 1999 jak sprzedawałem był pełnoletni a aku padło 2 miesiące przed sprzedażą ale teraz mam wątpliwości bo chyba EXIDE to odłam Centry a obiło mi się gdzieś o uszy że to wszystko made in PRC

Bump: te ze sklepowej półki dwukrotnie droższe od EXIDE

za swoją Yuasę płaciłem 508 zł to ile ten Exide kosztuje :roll:

krzysztofSJZ
27-01-2025, 21:27
ja kupiłem tu

https://www.akumulatory24.pl/aku-start-stop-c-222.html/producent=6,1/p7=60-1/p4=60-1/p5=60-1/p6=60-1

Mariusz.S masz trochę daleko, ale plus bo nie pobierają kaucji i zwrot starego można sobie darować, odpada wysyłka, no chyba że bardzo chcesz, na parametry nie patrz bo to takie jak do mojej foki a ceny mają porównywalne Exide - Yuasa

Bump: moja Yuasa jak widzę potaniała troszkę :619:

rcxdoc
28-01-2025, 19:30
Po powyższej lekturze stwierdziłem, że nie ma co czekać aż nie odpali. Od nowości ponad 8 lat wytrzymał (Varta 60AH/590 A) w EB 1,5 z S&S, przejechał 100 kkm. Przy wymianie miał 12,22 V, rozruch 409A, IR 6,32mOhm, pod obciążeniem ledwo 8,8V.
Kupiłem Ybx7100 12V 65Ah