Zobacz pełną wersję : [Puma 2020- ] Czy ktoś już kupił? Jaki model, silnik? Jak wrażenia


gifter
09-12-2020, 08:06
Cześć wszystkim,

jestem bardzo zaciekawiony informacjami od osób które kupiły nową Pumę. Jak autko sprawuje się na co dzień. Zauważone plusy i minusy :)

Marek191
09-12-2020, 19:08
Witam

Jestem szczęśliwym posiadaczem Pumy od Lipca.

Wersja: Titanium
Dodatkowo pakiety: Winter + Driver Assistance
Silnik: 1.0 125KM
Śr. spalanie: 6.33L (dystrybutor) 6.1 z komputera
Przebieg: 3 300 km

Przesiadłem się z FF MK2 1.8 TDCi 115KM Kombi i palił tyle samo w tych samych warunkach, po tych samych drogach przy też dynamicznym stylu jazdy. Generalnie pozytywnie zaskakuję ekonomicznością i nie odstaje dynamiką nawet przy > 120 km/h
@fordpolska (https://forum.fordclubpolska.org/member.php?u=224947) Dobra robota, Zadowolony użytkownik Forda Puma 1.0 125KM Titanium. Samochód przyciąga spojrzenia, praktyczny, szybki i oszczędny. Nie tylko wygląda dynamicznie/sportowo ale i jeździ jak na Forda przystało: zwinnie i jak po szynach przy > 120 km/h.



Zalety:

- oszczędny
- zrywny, elastyczny silnik nawet przy >130km/h
- pojemny, foremny bagażnik 456L !!
- pewne prowadzenie, nie czuje się gorzej niż w Focusie MK2 !
- Tryby jazdy, szczególnie Sport zmienia auto w narowistego kociaka
- masaż foteli, podgrzewana szyba+ fotele+kier.
- 166 cm prześwit
- zwrotność , idealnie czuje się w mieście
- kamera wysokiej jakości
- dobra widoczność
- dobre wyciszenie
- mocne światła LED( tylko drogowe są zwykłe)


Wady:

- dość wąskie wnętrze(fiesta jako platforma)
- zawieszenie: twarde(jędrne, chyba z małym skokiem jak wyczułem)dla mnie to Plus ale podkreślam żeby nie liczyć na Francuski komfort czy nijakość /miękkość Skody


https://uploads.tapatalk-cdn.com/20201209/aedb6fa81128b14403c42a6c5f69f923.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20201209/8f3d406fb7ae1adba0fde069e2b1d60b.jpg

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW , A ZWŁASZCZA GDY ZNAJDUJĄ SIĘ BEZPOŚREDNIO NAD TWOIM


Zapomniałem jeszcze jedna Wada:

- widać czasami wyraźnie paski od ogrzewania przedniej szyby szczególnie pod słońce.

Pomaga troche zmiana ustawienia fotela. Jest niestety troszkę gorzej niż w FF MK2. Polecam jazdę testową bo niektórym to może myślę przeszkadzać. Ja jestem przyzwyczajony



Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

jarkopa
14-12-2020, 21:57
Dołożę swoją Pumę kupioną we wrześniu
Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155KM (mHEV) M6 TITANIUM Lucid Red z pakietem (tylko) Winter
Przejechałem 2500 km, potwierdzam zalety wymienione powyżej.
Tylko spalanie (miasto i okolice) wychodzi mi 7.3 litra...
Przesiadłem się z korporacyjnych samochodów flotowych - wszystkie to były kombi ze słabym silnikiem (Mondeo, Focus, Megane, Golf).
Puma kupiona dla pary nowych/młodych emerytów...
Dopiero teraz (może poprzednio w Mondeo wiele lat temu) mam przyjemność z jazdy i nie muszę redukować biegu przy wyprzedzaniu.
To że mam hybrydę czuć tylko trochę przy starcie lub mocnym dodaniu gazu - zapala się niebieska kontrolka hybrydy. Ale dzięki niej nie czuć zgrzytu ani szarpnięcia przy uruchomieniu silnika z systemu Start-Stop (tak zgrzytało w Golfie).
Dołożę tylko listę opcji, które dokupiłem w pierwszym tygodniu:
< zamiana opon letnich na całoroczne (Goodyear)
< zamiana dywaników welurowych na "rynienki" gumowe
< dołożenie maty gumowej do bagażnika
< montaż (w ASO) wideorejestratora (tylko na przód)
< założenie koszulek na przednie fotele
I mam teraz nadzieję spokojnie pojeździć parę lat...
A te spojrzenia gapiów na parkingach - na czerwoną Pumę - nadal bardzo częste bo bardzo trudno jest spotkać ten model w Warszawie.

boncio
18-12-2020, 21:49
bardzo trudno jest spotkać ten model A to już rok na rynku.
A jak ogólnie dynamika tej wersji? Elektryk dodaje do 50Nm na niskich obrotach, ale już tylko 20Nm na wyższych. A ta wersja ecoboosta ma większe turbo, więc ten dodatkowy moment elektryczny jest malutki.
Hybrydy doświadczasz cały czas słuchając radia itp. Wszystkie odbiorniki elektryczne są zasilane z akumulatora hybrydy :one:

jarkopa
19-12-2020, 22:35
Trudno to ustalić bo nie mam porównania w jeździe Pumą z hybrydą i bez.
Ja tylko widzę, że mam "mocniejszy silnik" niż poprzednie modele moich samochodów flotowych bo autko jest zrywniejsze i dużo szybciej przyspiesza. Ale czy to zasługa 155 KM i mniejszej masy - czy też dodatkowego wspomagania hybrydy - to trudno ocenić (że jak zapala się niebieski wskaźnik hybrydy - to ile to dodaje dodatkowo...).
Najważniejsze, że taka jazda mi się podoba :-)

Morgoroth666
06-01-2021, 15:41
To ja się dołożę też ze swoją Pumą. Ogólnie auto mam krótko bo od 16 grudnia. Ja akurat wziąłem Trenda z ecoboostem 95KM, z dodatków mam lakier metalik, pakiet winter, pakiet komfort (klima aut, czujniki, lusterko fotochromatyczne aut). Z dodatków dywaniki gumowe fabryczne, mata do bagażnika, zamontowany dedykowany podłokietnik, sam zamontowałem wideorejestrator. Ogólnie 80% jeżdżę po mieście, ale jeachalem nią autostrada i powiem tak. Daje radę. Niby od zera do setki nie ma szału, ale nie czuć tego jakoś bardzo. W pracy mam mocniejsze skody Fabie, ale ford lepiej chodzi i lepiej się prowadzi.
Zawieszenie na dołach ładnie wybiera nierówności, a przy prędkościach nawet autostradowych jest stabilne (Skoda Fabia w kombi od 150 miota jak szatan).

Miałem kupić Ecosporta, ale wkurza mnie klapa bagażnika otwierana na bok, co zdyskwalifikowało go, chociaż pewnie taniej bym wyrwał lepiej wyposażony (była opcja na Titanium za 73 tys.). Ale ją parkuje na parkingu podziemnym i trzymam motocykl za autem, więc przy wkładaniu czegokolwiek do bagażnika, albo wyjmowaniu zakupów musiałbym odjeżdżać żeby coś wyjąć/włożyć.

Co do spalania to jeżdżąc po Warszawie i w korkach plus trasa mi wychodzi 6,4 litra. Po drogach krajowych spokojnie te 5 litrów można osiągnąć jadąc do 100km/h więc calkiem spoko. Autko wewnątrz bardzo wygodne, nawet w bazowej wersji jest regulacja odcinka lędźwiowego kierowcy. Bagażnik ogromny, szczególnie megabox pod podłogą na żywo dużo większy niż się wydaje.

Co do.wad to jest tylko jedna, system inforozrywki, bo zdążają mu się zawiechy. Tutaj w Skodzie to działa stabilniej, a w Fordzie dwa razy się zawiesił, ale ma być jakiś upgrade softu na początku roku. W wersji Trend Sync jest w wersji 2.5, a tak naprawdę nic nie ma wspólnego z Sync 3 z droższych wersji poza wyglądem interfejsu.

Auto przyciąga spojrzenia, to takie Porsche Macan jak się dobrze oczy zmruży :-)

Ja utargowalem na 69tys z 79800 cennikowo więc calkiem spoko. Dokupiłem jeszcze fabryczny komplet kół 16 (generalnie więcej gumy - wygodniejsza jazda) i lato na alufeldze a zima na stali.

Marek191
07-01-2021, 21:08
NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW , A ZWŁASZCZA GDY ZNAJDUJĄ SIĘ BEZPOŚREDNIO NAD TWOIM


Moje gratulacje! Mamy identyczny kolor Pumy.

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

szmelcmax
10-01-2021, 22:12
trzymam motocykl za autem, więc przy wkładaniu czegokolwiek do bagażnika, albo wyjmowaniu zakupów musiałbym odjeżdżać żeby coś wyjąć/włożyć.Wystarczy parkować przodem do motocykla i problem znika. Ale gratuluję zakupu. Upust cenowy duży. Ogólnie auto przyjemne dla oka. Ale jak dla mnie z wadami funkcjonalnymi. Niskie otwory drzwiowe (a jest miejsce na wyższe) i marne składanie tylnej kanapy.

Morgoroth666
12-01-2021, 18:32
Wystarczy parkować przodem do motocykla i problem znika. Ale gratuluję zakupu. Upust cenowy duży. Ogólnie auto przyjemne dla oka. Ale jak dla mnie z wadami funkcjonalnymi. Niskie otwory drzwiowe (a jest miejsce na wyższe) i marne składanie tylnej kanapy.

Parkować przodem może i mógłbym, ale łatwiej tyłem, że względu na to jaki mam wjazd. Tyłem na 2 razy, a przodem to już minimum na 3 :-)

Hmm jesteś kolejna osoba narzekająca na otwory drzwiowe, ale ja kompletnie nie wiem o co chodzi, wsiada się normalnie. Nie mam sztywnego karku żeby nie wsiąść ;-) 1.82 wzrostu

Co do tylnej kanapy to akurat żadna wada dla mnie, bo jak będę musiał złożyć te dwa-trzy razy do roku to i tak dam sobie radę. Ni kupiłem go do wożenia gabarytów ;-)

szmelcmax
21-01-2021, 12:03
Hmm jesteś kolejna osoba narzekająca na otwory drzwiowe, ale ja kompletnie nie wiem o co chodzi, wsiada się normalnie. To może kwestia przyzwyczajenia do innego auta gdzie jest wygodniej. Bicie pokłonów przed zajęciem miejsca to już nie dla mnie. Ale na prawdę poskąpili wysokości robiąc wysoki próg i zawijając na bok dach.

mgol85
05-02-2021, 21:42
Witam,
To mój pierwszy post więc wypada się przedstawić, nazywam się Michał ��
Co do Pumy, co prawda posiadaczem jeszcze nie jestem, wciąż czekam, ma być jakoś na kwiecień. Zamówiona ST-Line X 1.0 155km ze wszystkimi dodatkowymi pakietami. Jak dojedzie spróbuję opisać wrażenia choć po jazdach testowych jak najbardziej pozytywne. Prowadzenie bajka (w końcu to fiesta), dynamika również wg mnie w porządku.��

musso87
07-02-2021, 18:01
Michał, gdzieś czytałem, że na rocznik 2021 Pumy będą... biedniejsze, o czym ford nic nie wpomina.
Moim zdaniem, bo jeżdżę tym co Ty bedziesz mieć od pol roku i trochę to nie w porządku dla teraz kupujących. Zapytaj sprzedawcy o różnice odnośnie demonstracyjnego a tym co wyprodukują.

Poza tym Pumie bliżej do rozwiązań Focusa niż Fiesty.
1) większe koła, na 5 srub
2) klapa elektryczna
3) hybrydy 155KM
4) bagażnik bez porównania większy.
5) hamulce przód tył tarczowe
6) nagłośnienie bang olufsen - mi niekoniecznie pasuje
7) wifi LTE na pokładzie
8 ) cyfrowe zegary, dla mnie ekstra sprawa
9) więcej pod maską rozwiązań z droższych modeli.
10) Wersja Vigniale, skóry innej jakości, grubsze szyby ponoć.
11) inne forma drzwi, nie ma widocznych progów - nowa konstrukcja.

A te wersje na 2021 Pumy mają być bez ładowarek indukcyjnych (używam) zawsze jeden kabelek mniej ford zbiera statystyki i widzi jaki procent posiadaczy korzysta.
Ale hamulce bębnowe to już przesada, we wszystkich wersjach poza tych z 155KM I ST.

I ogólnie moja Puma daje radę. W trybie sport dostaje lekkości, poza tym skrada spojrzenia innych kierowców :)

mgol85
08-02-2021, 11:19
Hmm właśnie zerkałem w umowę i załącznik i ewidentnie ładowarka bezprzewodowa jest, wifi również, różnica o której wspomniał dealer jest taka, że oba gniazda USB mają być z przodu bo w '20 jedno gniazdo było w podłokietniku bodajże.
Może niższe wersje mają być bardziej okrojone?
Nie jestem pewien bo nie sprawdziłem jak to jest z tylną klapą elektryczną, otwierana z kluczyka i po przycisku ale czy otwiera się na tzw. "nogę"?

Jak można zapytać to czy macie pakiet full LED? Jak wyglądają drogowe i halogeny? Dają radę w nocy? Niestety jazdy testowe miałem za dnia i nie było jak przetestować oświetlenia

musso87
08-02-2021, 21:47
Okrojenie wyposażenia dotyczy niższych wersji silnikowych.

Mi usb c w podłokietniku bardzo odpowiada. Kabelek od kamerki schowałem właśnie tam.

Co do full LED to, mijania powiedzmy, że są dla mnie standardowe. Mógłby świecić dalej. Jest na szczęście funkcja doświetlania zakrętów. Tak naprawdę robotę robi high beam. Z automatu rozświetla i przygasa długimi. Bardzo dobrze sie ten bajer u mnie spisuje.

PrzemKo80
19-02-2021, 17:32
https://dailydriver.pl/nowosci/premiery/ford-wprowadza-7-biegowy-automat-dla-silnik-ecoboost-hybrid/

Siedmiostopniowa skrzynia automatyczna, która trafi do aut Ford Puma wyposażonego w silniki 1.0 EcoBoost Hybrid.!

boncio
23-02-2021, 18:15
Nie ma jak dobre tempo Forda, o tej skrzyni wiadomo od ponad roku, a dopiero teraz ma wejść do oferty.

Wasabi88
04-03-2021, 11:38
Pytanie do osób, które nie mają aktywnego tempomatu i posiadają skrzynie manualną czy system pre-colliision ostrzega tylko o przeszkodzie czy również hamuje?


Michał, gdzieś czytałem, że na rocznik 2021 Pumy będą... biedniejsze, o czym ford nic nie wpomina.
Moim zdaniem, bo jeżdżę tym co Ty bedziesz mieć od pol roku i trochę to nie w porządku dla teraz kupujących. Zapytaj sprzedawcy o różnice odnośnie demonstracyjnego a tym co wyprodukują.

Poza tym Pumie bliżej do rozwiązań Focusa niż Fiesty.
1) większe koła, na 5 srub
2) klapa elektryczna
3) hybrydy 155KM
4) bagażnik bez porównania większy.
5) hamulce przód tył tarczowe
6) nagłośnienie bang olufsen - mi niekoniecznie pasuje
7) wifi LTE na pokładzie
8 ) cyfrowe zegary, dla mnie ekstra sprawa
9) więcej pod maską rozwiązań z droższych modeli.
10) Wersja Vigniale, skóry innej jakości, grubsze szyby ponoć.
11) inne forma drzwi, nie ma widocznych progów - nowa konstrukcja.

I ogólnie moja Puma daje radę. W trybie sport dostaje lekkości, poza tym skrada spojrzenia innych kierowców :)

Kolego większość rzeczy, które wymieniłeś są dostępne w Fieście.

jarkopa
08-03-2021, 20:46
Można wybrać w ustawieniach Pre-Collision czy system ma sam hamować czy tylko ostrzegać - Angielska instrukcja tak to opisuje:

How to Enable or Disable Automatic Emergency Braking
The Pre-Collision Assist System cannot be disabled, but you can choose to disable the Active Braking feature.
From the Settings menu, select Driver Assist > Pre-Collision.
Toggle Active Braking on or off.
With Active Braking disabled, the Ford Pre-Collision Assist will notify you when a collision risk is detected but will not assist in braking to avoid a collision.
How to Adjust Alert Sensitivity
From the Settings menu, select Driver Assist > Pre-Collision > Alert Sensitivity.
Choose between High, Normal and Low sensitivity settings.
Note: High means earlier, more frequent warnings. Low means fewer warnings.

marCIN27
10-03-2021, 11:46
Odebrałem swoją Pumę 125 KM miękka hybryda. Wcześniej jeździłem Mondeo mkIV więc jest różnica w ilości dostępnego miejsca. Siedzi się wysoko, co mi akurat odpowiada. Nie mogę jednak dopasować ustawień fotela. Pomimo, że jest regulacja na trzech odcinkach kręgosłupa, nie mogę znaleźć odpowiednich ustawień. Poza tym, Puma jest krótsza od Mondeo i bardziej czuć nierówności, zawieszenie jest twardsze. Zaskoczony jestem, jak dobrze się to auto zbiera.

pjanta76
11-03-2021, 15:53
Witam

Kupilem Pume 125KM St line z 2 dodatkowymi pakietami w kolorze Race Red . Auto jest dla żony i odbieram je za kilka dni z salonu. Przeoczylem 1 sprawe - w wybranej wersji oraz dod. pakietach (Comfort i Winter) nie ma kamery cofania , sa tylko czujniki . Zastanwiam sie czy do tego ekranu/radia ( który jest identyczny jak np w nowych fiestach i focusach ) da sie fizycznie podpiac kamerke cofania ? Nie orginalna kamerke juz kiedys dokladalem do Focusa mk III ale zmienilem tez wtedy radio. W salonie powiedzieli mi ze na pozimie serwisu nie ma mozliwosci dokupienia i instalacji kamery (tylko w fabryce to robia) dlatego sklaniam sie ku rozwiazniu DYI ale zanim rozbiore te radio to moze ktos cos juz próbowal ?:)

Kolejna sprawa - autoalarm warto brac orginalny czy moze zrobic to gdzies taniej lub lepiej poza salonem ?

Przy okazji pochwale sie urwanym rabatem = 23 tys PLN od katalogu - Auto bylo demówa + słuzbowe dla serwisu i ma nabite 15 tys km

Marek191
12-03-2021, 10:19
Odebrałem swoją Pumę 125 KM miękka hybryda. Wcześniej jeździłem Mondeo mkIV więc jest różnica w ilości dostępnego miejsca. Siedzi się wysoko, co mi akurat odpowiada. Nie mogę jednak dopasować ustawień fotela. Pomimo, że jest regulacja na trzech odcinkach kręgosłupa, nie mogę znaleźć odpowiednich ustawień. Poza tym, Puma jest krótsza od Mondeo i bardziej czuć nierówności, zawieszenie jest twardsze. Zaskoczony jestem, jak dobrze się to auto zbiera.Witam, ja się przesiadłem z Focusa MK2 i mam podobne odczucia, jest węższe , pozycja za kierownicą dopiero po chyba 4k km ogarnięta, przyzwyczaiłem się. To auto ma tak dużo zalet że nawet dość twarde zawieszenie w mojej wersji Titanium jest wynagradzane przez FUN z jazdy! Silnik mam 1.0 125 KM bez hybrydy w manualu i też zaskakuje mnie szczególnie w trybie SPORT dużą elastycznością i błyskawiczną reakcją na gaz nawet na 6 biegu( wystarczy ok 1.8 -2k RPM)
Mam często wrażenie większego i mocniejszego silnika niż jest. Wogóle nie czuć że to tylko 1.0! Czasem kultura, odgłosy szczególnie gdy jest zimny mogą drażnić i zdradzać 3 cylindry ale po nagrzaniu jest już bardzo przyjemnie i mega elastycznie. Miny innych kierowców gdy szybko ruszam na światłach nie zastąpione! Kilka osób mi mówiło że na pierwszy rzut oka to takie małe Porsche Macan

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

Marek191
12-03-2021, 10:33
Okrojenie wyposażenia dotyczy niższych wersji silnikowych.



Mi usb c w podłokietniku bardzo odpowiada. Kabelek od kamerki schowałem właśnie tam.



Co do full LED to, mijania powiedzmy, że są dla mnie standardowe. Mógłby świecić dalej. Jest na szczęście funkcja doświetlania zakrętów. Tak naprawdę robotę robi high beam. Z automatu rozświetla i przygasa długimi. Bardzo dobrze sie ten bajer u mnie spisuje.Potwierdzam że High Beam działa sprawnie, jeszcze go nie dezaktywowałem po 8 mies. Mam zwykłe drogowe. Mijania LEDy oceniam bardzo pozytywnie. Nie mają dalekiego zasięgu ale świecą jasno, szeroko i równomiernie. Dzienne LEDy bardzo mocne i śliczne hii . Bardzo często zauważam osoby spogladające na przód i światła. Ogólnie autko jest jeszcze dość rzadkim widokiem nawet w Krakowie. Widziałem do tej pory 2 szt. na parkingach osiedlowych w mojej okolicy

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

musso87
12-03-2021, 19:36
W poniedziałek jade na serwis z zauważonymi tematami, ktore leżą "mi na nerce" z Pumą. Nie są to jakieś wielkie sprawy, ale mnie irytujące. Serwis w Szczecinie nie przypadł mi do gustu, nie wykazując starannosci z moim przypadkiem. Zrobili tylko to co musieli. Np. miałem nieszczelność klimatyzacji. Na dmuchawach zbierała się woda, kapało nie wiadomo skąd do kabiny. Szyby nomwntalnie parowały, w trakcie jazdy bylo to niebezpieczne. Naprawili wymieniając cały układ klimatyzacji, rozbebeszając pół auta.

Pytanie1 czy zacinają się Wam animacje wstępne? Czy jestescie zadowleni z szybkości działania komputera? Pytam szczególnie roczniki 2020/2021.
118436


Pyt.2 Czy w hybrydzie chrobota Wam skrzynia przy wrzucaniu biegu, stukanie wajchy do lewej i niestandardowe luzy na drążku?
Wideo:

https://youtu.be/W1-DOAdAbyc

Marek191
12-03-2021, 20:06
W poniedziałek jade na serwis z zauważonymi tematami, ktore leżą "mi na nerce" z Pumą. Nie są to jakieś wielkie sprawy, ale mnie irytujące. Serwis w Szczecinie nie przypadł mi do gustu, nie wykazując starannosci z moim przypadkiem. Zrobili tylko to co musieli. Np. miałem nieszczelność klimatyzacji. Na dmuchawach zbierała się woda, kapało nie wiadomo skąd do kabiny. Szyby nomwntalnie parowały, w trakcie jazdy bylo to niebezpieczne. Naprawili wymieniając cały układ klimatyzacji, rozbebeszając pół auta.



Pytanie1 czy zacinają się Wam animacje wstępne? Czy jestescie zadowleni z szybkości działania komputera? Pytam szczególnie roczniki 2020/2021.

118436





Pyt.2 Czy w hybrydzie chrobota Wam skrzynia przy wrzucaniu biegu, stukanie wajchy do lewej i niestandardowe luzy na drążku?

Wideo:



https://youtu.be/W1-DOAdAbycJa mam Sync 3.4 i od nowosci zero problemów czy jakiś mocnych spowolnień, czasem ekran działa z nie wielkim opóźnieniem ale nie zdarza się to przy uruchamianiu. Sporadycznie AA chwilke się uruchamia, ale być może to tel. czasem przymula Generalnie jest okay. Produkcja 01.20. W porównaniu do softu w ID.3 to demon prędkości.

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

musso87
12-03-2021, 20:25
Co do spowolnień to mam tak właściwie za każdym razem:

https://youtu.be/WEy5MA3bozU

Jak z twoją skrzynią?

Marek191
13-03-2021, 08:39
Co do spowolnień to mam tak właściwie za każdym razem:

https://youtu.be/WEy5MA3bozU

Jak z twoją skrzynią?Na filmie widać cyfrowe zegary... Ja w swoim mam anologowe i wspominałem tylko o 8 calowym SYNC 3 z ekranem dotykowym. Na tym fulmiku ewidentnie muli/tnie się.

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

boncio
15-03-2021, 16:37
Muli strasznie, w salonowym działało to płynnie. Choć mulenie zegarów to taka tradycja Forda. Nie wiem tylko co mnie bardziej wkurza, mulenie, czy filmik dzieci fb - w pionie. Oglądanie takiego czegoś na tv, czy w kompie jest fatalne.

piotras31
18-03-2021, 18:44
Auto high beam-w jakim jest pakiecie ? sorki jeśli pomyliłem nazwę tych automatycznych świateł.

tomek_olo
28-03-2021, 10:52
Pytanie do osób, które mają egzemplarz bez relingów - jak to dokładnie wygląda na dachu? Są tam jakieś zaślepki do zamocowania belek? Czy tylko standardowa łapa, która leży na lakierze?

ST nie ma nawet w opcji relingów i zastanawiam się czy jest opcja dołożyć.

jarkopa
01-04-2021, 22:39
Nie ma chętnych (?) na odpowiedź pytania o relingi - no to ja pstryknąłem fotę mojego miejsca na reling- Puma Titanium z połowy 2020.
Zdrowia życzę

piotras31
02-04-2021, 12:31
Panowie a czy ktoś ma światła full led GT ?
Czy jest różnica,warto dopłacać ?

musso87
17-04-2021, 08:18
Potwierdzam że High Beam działa sprawnie, jeszcze go nie dezaktywowałem po 8 mies. Mam zwykłe drogowe. Mijania LEDy oceniam bardzo pozytywnie. Nie mają dalekiego zasięgu ale świecą jasno, szeroko i równomiernie. Dzienne LEDy bardzo mocne i śliczne hii . Bardzo często zauważam osoby spogladające na przód i światła. Ogólnie autko jest jeszcze dość rzadkim widokiem nawet w Krakowie. Widziałem do tej pory 2 szt. na parkingach osiedlowych w mojej okolicy

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

W serwisie podniesli mi strumień swietlny. Teraz full ledy robią robotę. Dalej oczywiście działa auto poziomowanie. Jestem zadowolony:)
Wcześniej skarżyłem się, że świecą zbyt nisko, a manualnie nie ma sterowania.

kosmik.ajdzi
12-05-2021, 18:55
Miesiąc temu żona odebrała Forda Puma ST Line X, produkcja 03/2021, wersja 1.0 EB 125KM z automatem 7-biegowym. Baaardzo fajne auto do miasta. Masakrycznie inne w prowadzeniu i "obyciu" od mojego Mondeo Vignale, ale ma w sobie to coś ;)

https://i.ibb.co/s2c7VTD/cale-1-3-Dscale-1-3-enhenced-level-0-is-Outdoor-0-result-1-FM0-CR1-04-FC101111111-bfalic-0000-X-zzzz.jpghttps://i.ibb.co/LYKsfXP/4-FN-0-FB-0-outdoor-0-ISO-50-000000-exp-10-000000-return-0-AC-Bscale-1-3-Dscale-1-3-enhenced-level-0.jpg

Sethh
14-05-2021, 16:49
Mhev?

kosmik.ajdzi
15-05-2021, 11:04
Nie, terminy dostaw mhev z automatem są bliżej nieznane :roll:

musso87
15-05-2021, 21:15
Oo, a to wiadomo co się stało?
Kilka dni temu na stronie forda nie można było znaleźć w ogóle Pumy. Byłem mocno tym zdziwiony. Dopiero przez Google dało się znaleźć ukrytą podstronę. Nienwiem czy to celowe, czy błąd webmasterów Forda.

Sethh
16-05-2021, 10:13
Nie, terminy dostaw mhev z automatem są bliżej nieznane Są znane. 155 MHEV DCT gdybym zdążył w maju zamówić to byłby na okolice początku września.
Kilka dni temu na stronie forda nie można było znaleźć w ogóle Pumy. Byłem mocno tym zdziwiony. Dopiero przez Google dało się znaleźć ukrytą podstronę. Nienwiem czy to celowe, czy błąd webmasterów Forda.Podobno wprowadzali jakieś zmiany w tapicerkach w Vignale.

Bump: W serwisie podniesli mi strumień swietlny.Ustowo czy Pomorska?

musso87
16-05-2021, 12:30
Bump: Ustowo czy Pomorska?

Gezet, Zielona Góra. Ustowo mocno średnio jeśli chodzi o obsługę jak dla mnie...
W Zielonej kupiłem i z czystym sumieniem polecam. Inny świat. Ceny i obsługa posprzedażna.

Sethh
16-05-2021, 12:57
Gezet, Zielona Góra. Ustowo mocno średnio jeśli chodzi o obsługę jak dla mnie...
W Zielonej kupiłem i z czystym sumieniem polecam. Inny świat. Ceny i obsługa posprzedażna.Dlatego właśnie pytałem, bo o Ustowie znam same złe opinie. Jeśli chodzi o Gezet, to nie dał mi atrakcyjnej ceny, więc na sprzedaży nie zarobią.

musso87
16-05-2021, 21:39
Germaz w Zielonej Górze!! NIE Gezet. Pomyłka.
Tam chyba nawet Gezet Forda nie ma.

Także, jeszcze raz polecam wycieczkę np. do Pana Teodora. Można się dogadać. Mi dał najlepszą cenę bez targowania w promieniu 200km od Szczecina. Zresztą, nawet gdyby cena była taka sama co w Bemo Szczecin, to wiedząc teraz jakie podejście do klienta posprzedażowe ma Bemo, a jakie jest w Zielonej, to i tak bym do Germazu pojechał kupić. Jestem zachwycony.

Sethh
17-05-2021, 07:44
Ok, sprawdziłem. Germaz mi nawet nie odpisał na prośbę o ofertę :D
Przy czym to jest grupa i mają jednego maila do sprzedaży. Nie mam pojęcia czy trafia do ZG czy Wrocławia.

spidi_2000
18-05-2021, 21:33
Mam i ja, biała wersja trend. Jestem zadowolony.

gifter
09-06-2021, 09:08
Spidi jak się sprawuje ta Puma? Co masz w wersji trend?

Wady/zalety? :) bardzo jestem ciekaw bo autko super ale ceny mnie przerażają

spidi_2000
11-06-2021, 18:47
Mam wersję trend z pakietem komfort, wyposażenie jest ok, brakuje mi trochę podłokietnika. Jeździ bardzo fajnie, ale wymaga przyzwyczajenia.

gifter
14-06-2021, 07:35
Mam wersję trend z pakietem komfort, wyposażenie jest ok, brakuje mi trochę podłokietnika. Jeździ bardzo fajnie, ale wymaga przyzwyczajenia.

przyzwyczajenia do czego? :D

spidi_2000
15-06-2021, 18:28
przyzwyczajenia do czego? :D
do charakteru silnika, jeździłem do tej pory 160 konnym dieslem :D

gifter
16-06-2021, 07:41
okay, i jak odczucia? :) fajny ten R3? Czy lipa?

PRIMANUS
10-07-2021, 19:56
Miesiąc temu żona odebrała Forda Puma ST Line X (...) Masakrycznie inne w prowadzeniu i "obyciu" od mojego Mondeo Vignale (...)

Co masz dokładnie na myśli? Na czym polega ta "inność"?
Jestem ciekaw bo mam Mondeo 190KM A8 AWD... i zamówiłem Pumę ST 200KM w manualu :)
Mam nadzieję tylko na same lepsze i mocniejsze wrażenia niż w Mondeo :)

gifter
12-07-2021, 07:53
Miesiąc temu żona odebrała Forda Puma ST Line X, produkcja 03/2021, wersja 1.0 EB 125KM z automatem 7-biegowym. Baaardzo fajne auto do miasta. Masakrycznie inne w prowadzeniu i "obyciu" od mojego Mondeo Vignale, ale ma w sobie to coś ;)

https://i.ibb.co/s2c7VTD/cale-1-3-Dscale-1-3-enhenced-level-0-is-Outdoor-0-result-1-FM0-CR1-04-FC101111111-bfalic-0000-X-zzzz.jpghttps://i.ibb.co/LYKsfXP/4-FN-0-FB-0-outdoor-0-ISO-50-000000-exp-10-000000-return-0-AC-Bscale-1-3-Dscale-1-3-enhenced-level-0.jpg

kolego a jak ten automat się sprawuje? Bardzo mnie to ciekawi :)

kosmik.ajdzi
12-07-2021, 10:44
Co masz dokładnie na myśli? Na czym polega ta "inność"?
Jestem ciekaw bo mam Mondeo 190KM A8 AWD... i zamówiłem Pumę ST 200KM w manualu :)
Mam nadzieję tylko na same lepsze i mocniejsze wrażenia niż w Mondeo :)

Mondeo jest ciche i "kanapowe", a w Pumie jest twardo i skacząco... no i ta pozycja za kierownicą, jak się przesiadam to muszę się za każdym razem przyzwyczajać ;)


kolego a jak ten automat się sprawuje? Bardzo mnie to ciekawi :)

Automat jest dwusprzęgłowy, totalnie odmienny od skrzyni A8 z np. Mondeo.
Ma to swoje zalety - błyskawiczny start ze świateł i bardzo szybka i płynna zmiana kolejnych biegów. Wrażenie jest takie, że Puma 1.0 objedzie ze świateł Mondeo 2.0 w dieslu...

Ale ma też wady - w korkach nerwowo się zachowuje (nie lubi powolnego podjeżdżania, zwłaszcza pod górę) i czasami jak hill holder nie chwyci lubi się trochę stoczyć przy ruszaniu (co jest niefajne w sytuacji, gdy np. wyjeżdżamy do tyłu z miejsca parkingowego, które jest lekko pochylone i z przodu jest np. przeszkoda albo wysoki krawężnik). No i kickdown trwa dość długo, ta skrzynia nie lubi wymuszania zmiany biegów, A8 szybciej to robi i omija przełożenia co dodatkowo skraca ten czas. Da się to zniwelować korzystając z trybu sportowego (którego wrzucenie też sporo zajmuje, bo trzeba się przeklikać przez inne tryby na wyświetlaczu), wtedy jest nieco szybciej. Tryb normalny w tym aucie jest raczej do miasta albo na autostradę, jak chcemy powyprzedać to musi być sportowy.

To są szczegóły, na które i tak pewnie 80% użytkowników nie zwróci uwagi :D Na pytanie "i jak się jeździ?" odpowiedź brzmi "super, i ludzie się oglądają".

gifter
12-07-2021, 10:53
W nocy dałem się nabrać wczoraj na tą Pumę, myślałem że jedzie Porsche :D

Autkiem jeździłem 1,5 godziny, naprawdę super ale neistety było to 1.0 155km i manual, niesety nigdzie u delareów nie znalałzem wersji ST...
Podobno niedługo wersja 155km bedzie miała automat :) w konfiguratorze już jest.

Kosmik a jak codziennie użytkowanie tego auta? Ta skrzynia faktycznie męczy w korkach zamiast pomagać?

kosmik.ajdzi
12-07-2021, 11:08
Czuć w korku, że to nie jest jej żywioł (zwłaszcza pod górę), ale wystarczy minimalnie ogarniać temat (czyli w miarę płynnie pomagać jej pedałem gazu) i da się z tym żyć. Przy cofaniu trzeba uważać, bo lubi "kangura" strzelić przy dodaniu gazu. 155KM ma mieć automat z mild hybrid, a tam ruszanie jest wspomagane silnikiem elektrycznym, więc może być zupełnie inaczej.

gifter
12-07-2021, 11:34
155KM ma mieć automat z mild hybrid, a tam ruszanie jest wspomagane silnikiem elektrycznym, więc może być zupełnie inaczej.

No wlaśnie to chce sprawdzić ale podobno auto testowe w tej konfiguracji bedzie u mnie w mieście dopiero październik/listopad 2021 :) więc trochę poczekam.

Ciekawe to że cały YT zachwalał manual a ja miałem mieszane uczucia... nie do końca jest to ultra precyzja o której tak wszyscy mówili. Fajnie chodzi drążek zmiany biegów, ładnie sprzęgło łapie ale nie jest to według mnie aż takie super...

kosmik.ajdzi
12-07-2021, 12:18
Ja już się z manualnych skrzyń wyleczyłem. Natężenie ruchu jest bardzo duże i dalej rośnie, korków będzie coraz więcej i ta jazda będzie coraz mniej płynna. Można w nieskończoność dywagować o wadach i zaletach dwusprzęgłówek czy hydrokinetyków, ale prawda jest taka, że nawet jak czasem coś szarpnie albo zamuli to i tak komfort jest nieporównywalny (na korzyść automatu).

W Pumie ta skrzynia wyciska absolutnie wszystko z tego silniczka, w codziennej eksploatacji wydaje się, że silnik jest dużo większy i mocniejszy niż w rzeczywistości. W 155KM zapewne będzie jeszcze lepiej :)

gifter
12-07-2021, 12:33
Masz rację :) i raczej nowego auta nie kupie już z manualem :)

Sethh
12-07-2021, 17:17
bo trzeba się przeklikać przez inne tryby na wyświetlaczu)Nic nie trzeba przeklikiwać na wyświetlaczu. Szybkie trzy naciśnięcia przycisku i jest tryb S.

Bump: Podobno niedługo wersja 155km bedzie miała automat w konfiguratorze już jest.Jak niedługo? Normalnie można zamawiać od jakiegoś czasu.

mskgs
12-07-2021, 20:31
Jeździłem 1.0 125 KM DCT7 - chyba jeszcze nie wersja mHEV. Ogólnie skrzynia chodziła dobrze, szybko zmienia biegi, nie ma laga przy ruszaniu jak np. DSG z 1.0 TSI w samochodach koncernu VW. Jedyne czym bym się martwił to trzymanie zbyt niskich obrotów i odczuwalne w związku z tym drgania. Nie jest aż tak źle jak myślałem, jednak momentami da się to odczuć... Ale ogólnie w porządku. :p Choć to było raptem ~30 min jazdy próbnej.

Czy mogę zapytać tych co już kupili, na jakie rabaty można liczyć w przypadku Pumy? Z tego co widzę, to ceny ma wyższe od Focusa, a jednak to samochód na bazie Fiesty... patrząc na otomoto to rabaty są ok ~10% od cennika, co jest dosyć słabe jak na Forda. :p

Sethh
13-07-2021, 19:06
Nie przywiązywałbym się do odczuć z jazdy DCT przed MHEV. W 2021 weszły kolejne normy i można podejrzewać (u Forda, bo u innych to można z całą pewnością stwierdzić), że zabiły kolejne silniki i skrzynie. Myślę, że wystarczy, że powiem, że jeździłem 125 i 125 MHEV i jest bardzo wyczuwalne zamulenie w dolnych partiach obrotów w MHEV. Moja żona, po jeździe 125 była zdecydowana na ten silnik, a po jeździe 125 MHEV (całe szczęście, że podejrzewałem, że mogą go spieprzyć) zrezygnowała (jak się później okazało nie z Pumy, lecz z tego silnika).

Myślę, że rabat na poziomie 12% już podchodzi pod max co można wycisnąć.

gifter
14-07-2021, 07:25
Jak ktoś mówi że Puma jest droga to zerknijcie na nowego Nissana Kaszkaja :D tam dopiero jest drogo, a patrząc na oba auta Puma wydaje się lepszym autem no i wyposażenie też lepsze ;)

Sethh
14-07-2021, 07:57
Gabarytowo konkurentem dla Pumy jest Juke. Jest lepiej wykończony (najlepiej w swojej klasie nie premiumów) i jest masywniejszym samochodem (to dla tych co nie lubią dźwięku zamykanych drzwi jakby zamykali jakąś zabawkę). Ma kamery 360, lepsze audio i autoholda. Nie ma masażu i silnika 155.

EDIT: Juke jest też większy w środku.

Marek191
14-07-2021, 08:57
Gabarytowo konkurentem dla Pumy jest Juke. Jest lepiej wykończony (najlepiej w swojej klasie nie premiumów) i jest masywniejszym samochodem (to dla tych co nie lubią dźwięku zamykanych drzwi jakby zamykali jakąś zabawkę). Ma kamery 360, lepsze audio i autoholda. Nie ma masażu i silnika 155.

EDIT: Juke jest też większy w środku.Ale ma mniejszy bagażnik 422L vs 456L w Pumie.
Siedziałem w Juke i widoczność raczej gorsza niż w Pumie. Ale zgadzam się ogólnie autko fajne i chyba największy konkurent dla Pumy jeśli chodzi o Design, wygląd itp. Nie wiem czy jeździ tak samo dobrze, w/g testów na YT fajne zawieszenie ale brakuje silnikowi mocy/pazura - max 114 KM

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka

kosmik.ajdzi
14-07-2021, 10:14
Nie przywiązywałbym się do odczuć z jazdy DCT przed MHEV. W 2021 weszły kolejne normy i można podejrzewać (u Forda, bo u innych to można z całą pewnością stwierdzić), że zabiły kolejne silniki i skrzynie. Myślę, że wystarczy, że powiem, że jeździłem 125 i 125 MHEV i jest bardzo wyczuwalne zamulenie w dolnych partiach obrotów w MHEV. Moja żona, po jeździe 125 była zdecydowana na ten silnik, a po jeździe 125 MHEV (całe szczęście, że podejrzewałem, że mogą go spieprzyć) zrezygnowała (jak się później okazało nie z Pumy, lecz z tego silnika).

Jestem mocno zdziwiony, bo byłem przekonany, że wersja ze wspomagaczem będzie jeździła lepiej niż zwykła (zwłaszcza w dolnych partiach obrotów). Nawet przez chwilę żałowałem, że nie udało nam się zamówić MHEV (auto odbieraliśmy w kwietniu i była to ostatnia marcowa produkcja wersji bez).

Myślę, że rabat na poziomie 12% już podchodzi pod max co można wycisnąć.


Potwierdzam, to jest max.

gifter
14-07-2021, 10:24
Bo wersje MHEV faktycznie lepiej się zbiera, należy też pamiętać o wyborze odpowiedniego trybu jazdy ;) robi kolosalną różnice

Sethh
14-07-2021, 13:11
Bo wersje MHEV faktycznie lepiej się zbiera, należy też pamiętać o wyborze odpowiedniego trybu jazdy ;) robi kolosalną różnice

Porównywałeś jedno i drugie, czy tak sobie piszesz co by logika podpowiadała? Bo po sprawdzeniu jednego i drugiego stwierdzam, że wypisujesz herezje odnośnie lepszego zbierania się MHEV. Najzabawniejsze jest to, że nawet sprzedawcy nie nakręcali mi makaronu na uszy i twierdzili, że MHEV wcale się lepiej nie zbiera. Nie wiedzieli chyba, albo nie chcieli powiedzieć, że zbiera się dużo gorzej.
"Najzabawniejsze" jest to, jak tragicznie zachowuje się MHEV 125 przy eko jeździe, czyli zmienianiu biegów relatywnie wcześnie. Cała buda drży i wibruje, a silnik błaga o litość. W 125 nie MHEV nie było w ogóle mowy o takich atrakcjach. Jak ktoś normalnie kręci wysoko, to w sumie tego efektu nie zauważy, ale dla tych co zmieniają biegi wcześnie to niezapomniane przeżycie.

Bump: Ale ma mniejszy bagażnik 422L vs 456L w PumieSprawdzałem oba bagażniki i dla mnie cyferki mają niewielkie znaczenie. Na oko było porównywalnie.Siedziałem w Juke i widoczność raczej gorsza niż w Pumie.Prawda, tył jest beznadziejny pod tym kątem.Nie wiem czy jeździ tak samo dobrzeNie. Jeździłem Pumą 125 DCT i Jukiem i Puma lepiej się zbierała.

Na plus Pumy w sumie można potraktować MHEV pod kątem Start-Stop, ten system od zawsze powinien działać właśnie tak - niezauważalnie.
byłem przekonany, że wersja ze wspomagaczem będzie jeździła lepiej niż zwykła (zwłaszcza w dolnych partiach obrotów)Logika by tak wskazywała, no ale logika nie idzie w parze z WLTP. Jestem przekonany, że całość została zdławiona właśnie przez kolejne normy (od 2021).

gifter
14-07-2021, 14:00
Porównywałeś jedno i drugie, czy tak sobie piszesz co by logika podpowiadała? Bo po sprawdzeniu jednego i drugiego stwierdzam, że wypisujesz herezje odnośnie lepszego zbierania się MHEV.

Bo różnica jest tylko na tyle znikoma że chciałem zobaczyć co napiszesz :)
Spróbuj przejechać się jeszcze raz każdą wersją ;) tylko zabierz ze sobą RaceLogic to pogadamy o logice i herezjach :D wersje MHEV są szybsze.

...i się tak nie spinaj bo to nie ring a forum :D

Sethh
14-07-2021, 15:05
A to trzeba było od razu pisać, że będziesz herezje uprawiał. Nie marnowałbym czasu. MHEV ma większe turbo, więc może jak się łaskawie uruchomi to nadrabia totalne nie jechanie na niskich obrotach. Tylko, że w normalnej jeździe jednak bardziej się oczekuje dynamiki przy rozpędzaniu, a nie przy 3k obrotów. No ale jak Ty nie wyłapujesz takich rzeczy nawet z urządzeniem, to potem i ludziom kit wciskasz. Żebym nie jechał nimi dzień po dniu na zmianę przez trzy dni to może bym jeszcze uwierzył, że mogło mi się coś wydawać. Ale to było szczegółowe testowanie, bo żona mi nagle z samochodu zrezygnowała. Nikt się na co dzień nie ściga do setki podchodząc pod czerwone pole, tylko chce się odpychać dynamicznie w miejskiej jeździe.

gifter
15-07-2021, 07:41
Tylko że tutaj sytuacja jest na odwrót... bo silnik elektryczny pomaga zniwelować turbo dziurę i dlatego wersja MHEV lepiej przyspiesza co widać i czuć ale ok.

Każdy ma prawo do własnych herezji, ty masz swoje ja mam swoje.
Koniec kropka.

Sethh
15-07-2021, 15:09
No i właśnie o to w tym wszystkim chodzi, że logika mówi, że wsparcie elektryka (nawet tak słabego) powinno coś dać. A nie daje, bo do 3k rpm ten samochód całkowicie nie jedzie.
Obstawiam, że jak wszyscy producenci, zamordowali dynamikę rozpędzania przez WLTP, a silnik elektryczny pozwolił delikatnie tę dziurę zasypać. Tylko w sumie co z tego, jak efekt jest mierny. No, w sumie efekt pewnie jest przy dystrybutorze. Tutaj nawet 155 MHEV pali jakieś śmieszne ilości paliwa, to jest świetne.

gifter
16-07-2021, 07:25
Zastanawiam się czy przypadkiem nie dostałeś auta z uszkodzonym akumulatorem, albo wyjeździłeś z niego cały prąd a potem robiłeś próby dynamiki :)
Zła rzecz jest tylko taka że aku ma małą pojemność i po kilku wspomaganiach zakładam że potem mógł być pusty i faktycznie jechałeś bez dodatkowego boosta...

Sethh
16-07-2021, 13:11
W sumie to jeden pies jaki był powód. To nie ma żadnego znaczenia. Wzięliśmy auto z placu i żona od razu wyczuła, że coś jest nie tak. Potem jeździła sobie po mieście (czyli robiła dokładnie to co się samochodem robi) i nic się nie zmieniło.
Później się jeszcze natknąłem w recenzjach na YT, gdzie ludzie też mówili, że na niskich obrotach auto buczy i nie jedzie. Ciekawe to jest o tyle, że raczej recenzowali 155 MHEV, a takim też jeździliśmy (i ostatecznie zamówiliśmy) i o ile jest słaby w dolnych partiach obrotów, to nie ma żadnego porównania z padaką w 125 MHEV, która nie tylko jest słaba, ale też serwuje masaż oraz doznania dźwiękowe wątpliwej urody.
W sumie najlepiej by było pojechać jeszcze jednym 125 MHEV, ale to były czasy, gdy w PL były zaledwie dwie sztuki. Z czego ta druga bardzo daleko.

mskgs
16-07-2021, 21:31
Przecież 1.0 EcoBoost-y zawsze powodowały nieprzyjemne doznania przy zbyt niskich obrotach, nie wiem co się nagle wszyscy uwzięli. Odnoszę wrażenie, że jeden znany "dziennikarz" motoryzacyjny i "jutuber" powiedział o drganiach i teraz wszyscy to w kółko powtarzają, a to żadna nowość. Jeździłem bardzo dużo 1.0 EB we Fieście Mk7 FL, dużo w Mk8, w Pumie na jeździe próbnej oraz Focusem 1.0 mHEV 155 KM na jeździe próbnej i wszędzie było tak samo - zbyt niskie obroty ( < 1700-1800 ) = drgania. Jakoś specjalnie ten mHEV się nie wyróżniał. Dół też miał "normalny" jak na 1.0 EcoBoosta... Bardziej w mHEV denerwujące jest to hamowanie silnikiem ze skrzynią manualną w celu podładowania tego pseudoelektrycznego wynalazku :D

kosmik.ajdzi
16-07-2021, 22:47
Przy spokojnej jeździe nie drży, jak się go próbuje dociskać w trybie normalnym to owszem, ale wystarczy zmienić na tryb sportowy i wtedy trzyma 2-2,3k obr. na każdym biegu. Dzisiaj zauważyłem z kolei inną rzecz, która mnie zaczyna drażnić - coś czasami trzeszczy w środku - raz po stronie kierowcy, raz po stronie pasażera. Zwłaszcza jak chce się bardziej skorzystać z nagłośnienia BO, ale od drżącego silnika też potrafi rezonować. Jak tak dalej pójdzie to oddam go do magików od wygłuszania, przynajmniej przód. Plastiki generalnie nie trzeszczą podczas naciskania, ale złączki muszą być dziadowskie.

mskgs
17-07-2021, 20:06
No to miało być kolejne pytanie.. skoro Pumę tak słabo rabatują to człowiek spodziewałby się chociaż lepszej jakości. A tutaj podobnie jak we Fieście Mk8, czyli lubi sobie zatrzeszczeć. :p

musso87
08-08-2021, 21:01
Dzisiaj zauważyłem z kolei inną rzecz, która mnie zaczyna drażnić - coś czasami trzeszczy w środku - raz po stronie kierowcy, raz po stronie pasażera. Zwłaszcza jak chce się bardziej skorzystać z nagłośnienia BO, ale od drżącego silnika też potrafi rezonować. Jak tak dalej pójdzie to oddam go do magików od wygłuszania, przynajmniej przód. Plastiki generalnie nie trzeszczą podczas naciskania, ale złączki muszą być dziadowskie.

Ja na początku roku wygłuszyłem drzwi, uszczelki uzupełniłem gumowym sznurem i .... zrobiło się niestandardowo cicho. Jest dziwnie. Straciłem zmysł słuchu w aucie, w tym sensie, że nie czuć słuchem co się dzieje do okoła w mieście... Nie jestem pewny czy jestem dobrze rozumiany.
Dodatkowo przy prędkościach autostradowych rozmawiam bez podnoszenia głosu.

Z plusów, to otwieranie i trzask dzwiami jest jak w mercedesie. Zwykłe nagłośnienie działa zaskakujaco dobrze. (tryb skierowania na kierowcę, bez tego centralnego), aha i zmieniłem tweetery na Hertz z szerszym pasmem przenoszenia. Pico bello.

Poza tym w serwisie Forda porobiłem aktualizacje modułów i odnoszę wrażenie, ze spalanie poszło w dół a dynamika w górę.

edmun
02-10-2021, 11:15
Zwykłe nagłośnienie działa zaskakujaco dobrze. (tryb skierowania na kierowcę, bez tego centralnego), aha i zmieniłem tweetery na Hertz z szerszym pasmem przenoszenia. Pico bello.
może kwestia że coś zmieniłeś i stąd lepsza jakość.

ja standardowe nagłośnienie uznałbym jednak za po prostu standardowe.
Nie żeby kogokolwiek obrazić tylko byłem zaskoczony ze zestaw gra średnio na tyle, że tak jakby "wymusza" zakup lepszego zestawu jeśli chcesz żeby grało "lepiej".
Oczywiscie ma to logiczny sens tylko bardziej chodzi mi o kwestie odwrotnej logiki że to zestaw standardowy jest bardzo standardowy aby ten droższy miał sens się sprzedawać.

musso87
02-10-2021, 20:22
może kwestia że coś zmieniłeś i stąd lepsza jakość.


Tak, wytłumione drzwi. Pisałem. Jest zdecydowana poprawa. Mogłem dopłacić do nagłośnienia, jednak w testowej wersji brzęczało coś z tyłu, trudne do namierzenia, co mnie doprowadzało do irytacji. Stąd zrezygnowałem.

DannyBoy77
21-10-2021, 21:27
Witam! Jestem Posiadaczem Pumy od Maja 2021 w wersji trend plus pakiet komfort ,plus dołożony dedykowany podłokietnik i wymienione felgi na oryginalne od Pumy 17 calowe.Plus przyciemnione tylne szyby. Auto ma jedna zaletę swietnie się prowadzi i jest zwinne po mieście, jest lekkie w prowadzeniu a testowałem wiele aut przed zakupem Pumy. Silnik to wiadomo jak na taką pojemność to ok fajna elastyczność nie trzeba często zmieniać biegów, to duży plus bo u konkurencji nie jest tak dobrze. Co do wad to detale jak gumowe uszczelki drzwi są wykonane tak sobie ale to nie jest auto premium , wcześniej było VOLVO V 40 w dieslu wykonanie lepsze ale Ford super dynamika i lekkość. i koszty serwisu połowę tego co w Volvo. Auto kupione w Zielonej Górze u Pana Teodora i jestem naprawdę zadowolony z kupna i serwisu po sprzedaży . Naprawdę wiedzą jak zadowolić klienta. Auto kupiłem w 2 dni i Pan Teodor postarał się i nawet dokumenty do rejestracji dostarczyli mi do domu choć mieszkam w okolicach zielonej góry.Polecam serwis forda w zielonej górze.Co do wad to plastiki bagażnika takie sobie i przednia szyba pod słońce widać paski ogrzewania , oraz siedzenia w wersji Trend są takie sobie ale reszta ok. Autem jeździ na codzień moja żona i jest to idealna wielkość dla niej choć pierwszym wyborem okazała się Kuga ale niestety dla niej była za duża i wybrała Pumę.Co mogę polecić to dokupienie urządzenia do bezprzewodowego łączenia z Apple CarPlay super sprawa nie trzeba wyjmować telefonu kieszeni i wszystkim steruje się z poziomu systemu sync. Nie trzeba nigdzie wieszać telefonu bo wszystko mamy na ekranie auta. Ogólnie polecam auto jest fajne i nowoczesne z modemem wifi na pokładzie.Jak za ta cenę w wersji którą kupiłem jestem zadowolony.Bo auto zawsze kupuje takie jakie jest mi potrzebne a nie żeby sąsiedzi widzieli.

musso87
22-10-2021, 00:10
Auto kupione w Zielonej Górze u Pana Teodora i jestem naprawdę zadowolony z kupna i serwisu po sprzedaży .

**********

Co mogę polecić to dokupienie urządzenia do bezprzewodowego łączenia z Apple CarPlay super sprawa nie trzeba wyjmować telefonu kieszeni i wszystkim steruje się z poziomu systemu sync. Nie trzeba nigdzie wieszać telefonu bo wszystko mamy na ekranie auta.

Potwierdzam, Pan Teodor i Adrian z serwisu w Zielonej są kapitalni.

O jakim bezprzewodowym gadżecie mówisz?

Poza tym może nie na temat, ale coraz więcej Pum widać na mieście, przynajmniej w Szczecinie. Piszcie o swoich spostrzeżeniach :)

DannyBoy77
22-10-2021, 17:03
O jakim bezprzewodowym gadżecie mówisz?

Jest to urządzenie które podłącza się pod usb auta , i łączy ono telefon bezprzewodowo telefon w taki sposób iz mamy bezprzewodowy android auto lub apple car play ,użyteczne gdy nie lubi się podłączać co chwila kabla ,a w jeździe miejskiej to naprawdę wygodne.
link do specyfikacji urządzenia.
https://cplay2air.com/?gclid=CjwKCAjwwsmLBhACEiwANq-tXNvmCaHf9EvLoqflrk8J9Bj4hTJy-tQEdvMLNjW-cEwPqh16B79lfBoCGpEQAvD_BwE

Gadżet może dość drogi ale nie warto kupować tańszych bo zawsze coś z nimi nie tak. Ja polecam.

Agnieszka K
25-10-2021, 19:02
Hej, mam prośbę. Mógłbyś wrzucić zdjęcie felg ? Masz oryginalne

DAMIAN-24
27-10-2021, 10:55
Jest to urządzenie które podłącza się pod usb auta , i łączy ono telefon bezprzewodowo telefon w taki sposób iz mamy bezprzewodowy android auto lub apple car play ,użyteczne gdy nie lubi się podłączać co chwila kabla ,a w jeździe miejskiej to naprawdę wygodne.
link do specyfikacji urządzenia.
https://cplay2air.com/?gclid=CjwKCAjwwsmLBhACEiwANq-tXNvmCaHf9EvLoqflrk8J9Bj4hTJy-tQEdvMLNjW-cEwPqh16B79lfBoCGpEQAvD_BwE

Gadżet może dość drogi ale nie warto kupować tańszych bo zawsze coś z nimi nie tak. Ja polecam.

Mam ten adapter i jest super. Od roku świetnie się sprawdza w Fieście ST, mam go podpiętego w podłokietniku to wygląda jakby auto miało fabrycznie bezprzewodowe apple carplay.

Warto tylko uściślić, że ten konkretny działa tylko z iPhonami, do android auto jeszcze chyba na razie nic nie powstało.

DannyBoy77
28-10-2021, 18:31
Hej, mam prośbę. Mógłbyś wrzucić zdjęcie felg ? Masz oryginalne

Witam! Tak mam oryginalne felgi forda 17 cali, załączam foto całego auta gdyż teraz mam założone inne felgi z zimowymi oponami.

Bump: Hej, mam prośbę. Mógłbyś wrzucić zdjęcie felg ? Masz oryginalne

Witam Ponownie kod felg z katalogu Forda to>Obręcze kół ze stopów lekkich
z wykończeniem maszynowym/ czarnym ogumienie 215/55 (D2YBT).Tak dla ułatwienia szukania .

adam127777
29-10-2021, 09:29
Czy ktoś zamawiał Pumę w ostatnich miesiącach (powiedzmy od Q2) i jaki był czas oczekiwania na odbiór ?? Przesuwały się terminy ??

mrc68
12-11-2021, 12:54
Czy ktoś zamawiał Pumę w ostatnich miesiącach (powiedzmy od Q2) i jaki był czas oczekiwania na odbiór ?? Przesuwały się terminy ??

Zamówienie koniec czerwca, pierwszy termin koniec października, w połowie października koniec listopada, dziś 25 grudnia.

adam127777
15-12-2021, 20:04
No więc odebrałem, bardzo sympatyczna fura, żonie się podoba to dla niej bolid.
Żałuję tylko automatu ale był to świadomy wybór ponieważ kończy się szkolić młoda kierownica, i z tego powodu zrezygnowaliśmy z automatu.
Mam STLine'a 125KM, na razie (pierwsze 300km) nie testowałem jeszcze sprintów i takich tematów, ale zbiera się fajnie do tych 3 krpm, ciekawostka że tempomat utrzymuje prędkość po zmianie biegów. Zawieszenie imho nie jest za twarde (utwardzone, koła 17") ale może to kwestia że jestem przyzwyczajony z Mondeo. Żona zgłasza że pojawia się dużo dziwnych znaczków - asystent podpowiada żeby hamować przed rondami, skrzyżowaniami, przed ograniczeniem prędkości. Bajer zawracacz dupy imho.
Pamiętam jak brałem Mondeo to przeszkadzało mi ogrzewanie kierownicy, teraz coś pięknego.

Generalnie jeździ do przodu, do tyłu, pozycja za kierownicą OK, z zewnątrz sprawia wrażenie większego niż jest samochodu - kwestia nadmuchania karoserii.

Generalnie OK, zobaczymy jak będzie w dłuższym okresie.

przemo_1981
15-12-2021, 22:40
Moja żona od 19 lipca śmiga Pumą ze stopki, niestety wczoraj przy przebiegu 3321km wyskoczyła pomarańczowa kontrolka silnika. Odczytałem kabelkiem poniższy błąd, auto dzisiaj zapakowałem na lawetę i pojechało do ASO, czekam obecnie na diagnozę.


===PCM DTC P0141:00-E8===
Kod: P0141 - Obwód elementu grzejnego O2 (rząd cylindrów 1, czujnik 2)

Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Kontrolka usterki włączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

===END PCM DTC P0141:00-E8===

===OBDII DTC P0141-C===
Kod: P0141 - Obwód elementu grzejnego O2 (rząd cylindrów 1, czujnik 2)

Status:
- Potwierdzony - usterka jest potwierdzona

Moduł: Diagnostyka pokładowa II

===END OBDII DTC P0141-C===

gifter
16-12-2021, 07:17
a to ciekawe... tak szybko sonda lambda się poddała?

Albo kuna kabel przegryzła :) Ford ma smaczne kable z tego co słyszałem :)

przemo_1981
16-12-2021, 10:04
Dostałem info, ze sonda lambda do wymiany.

gifter
16-12-2021, 10:32
ciekawe czy sonda padła czy był kabel przegryziony i stwierdzili że do wymiany :) zapytaj z ciekawości co było powodem ;)