jugoor
19-12-2020, 17:38
Witam,
Zaraz po odpaleniu na zimnym silniku ,np. z rana auto kopci na niebiesko. Silnik pracuje nierówno oraz czuć niespalone paliwo. Po ok. 30 sekundach silnik zaczyna pracować prawidłowo. Niebieskie spaliny wydobywają się przez ok. 5 sekund po odpaleniu a potem czuć tylko niespalone paliwo. Po dodaniu gazu do 1200 obr/min na kilka sekund praca silnika jest prawidłowa. Na zimnym silniku pedał gazu działa z odczuwalnym opóźnieniem.
Rok temu zostały wymienione 4 wtryskiwacze na nowe, oryginalne oraz została zregenerowana pompa wysokiego ciśnienia. Cały układ paliwowy został przeczyszczony. Wymienione zostały świece żarowe na NGK zgodne z nr VIN. Olej wymieniam co 10-12 tyś km. Co wymianę płukanka oraz wszystkie nowe filtry(włącznie z paliwa), olej MOTUL 5W30.
Dodam, że podczas pracy na ok. 1800 obr/min czuć delikatne szarpanie ale to tylko pod pedałem gazu.
Z tego co widziałem w innych tematach i na innych forach to zwróciłbym uwagę na temat dolotu i jego czystości, ponieważ są to objawy zabrudzonej przepustnicy. Wolałbym jednak usłyszeć opinię kolegów, którzy może już mieli podobne przygody, ponieważ czyszczenie dolotu to dość kosztowny temat.
Zaraz po odpaleniu na zimnym silniku ,np. z rana auto kopci na niebiesko. Silnik pracuje nierówno oraz czuć niespalone paliwo. Po ok. 30 sekundach silnik zaczyna pracować prawidłowo. Niebieskie spaliny wydobywają się przez ok. 5 sekund po odpaleniu a potem czuć tylko niespalone paliwo. Po dodaniu gazu do 1200 obr/min na kilka sekund praca silnika jest prawidłowa. Na zimnym silniku pedał gazu działa z odczuwalnym opóźnieniem.
Rok temu zostały wymienione 4 wtryskiwacze na nowe, oryginalne oraz została zregenerowana pompa wysokiego ciśnienia. Cały układ paliwowy został przeczyszczony. Wymienione zostały świece żarowe na NGK zgodne z nr VIN. Olej wymieniam co 10-12 tyś km. Co wymianę płukanka oraz wszystkie nowe filtry(włącznie z paliwa), olej MOTUL 5W30.
Dodam, że podczas pracy na ok. 1800 obr/min czuć delikatne szarpanie ale to tylko pod pedałem gazu.
Z tego co widziałem w innych tematach i na innych forach to zwróciłbym uwagę na temat dolotu i jego czystości, ponieważ są to objawy zabrudzonej przepustnicy. Wolałbym jednak usłyszeć opinię kolegów, którzy może już mieli podobne przygody, ponieważ czyszczenie dolotu to dość kosztowny temat.