Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Niebieski dym przy odpalaniu 2.0 TDCI 140 KM bez DPF


jugoor
19-12-2020, 17:38
Witam,
Zaraz po odpaleniu na zimnym silniku ,np. z rana auto kopci na niebiesko. Silnik pracuje nierówno oraz czuć niespalone paliwo. Po ok. 30 sekundach silnik zaczyna pracować prawidłowo. Niebieskie spaliny wydobywają się przez ok. 5 sekund po odpaleniu a potem czuć tylko niespalone paliwo. Po dodaniu gazu do 1200 obr/min na kilka sekund praca silnika jest prawidłowa. Na zimnym silniku pedał gazu działa z odczuwalnym opóźnieniem.

Rok temu zostały wymienione 4 wtryskiwacze na nowe, oryginalne oraz została zregenerowana pompa wysokiego ciśnienia. Cały układ paliwowy został przeczyszczony. Wymienione zostały świece żarowe na NGK zgodne z nr VIN. Olej wymieniam co 10-12 tyś km. Co wymianę płukanka oraz wszystkie nowe filtry(włącznie z paliwa), olej MOTUL 5W30.

Dodam, że podczas pracy na ok. 1800 obr/min czuć delikatne szarpanie ale to tylko pod pedałem gazu.

Z tego co widziałem w innych tematach i na innych forach to zwróciłbym uwagę na temat dolotu i jego czystości, ponieważ są to objawy zabrudzonej przepustnicy. Wolałbym jednak usłyszeć opinię kolegów, którzy może już mieli podobne przygody, ponieważ czyszczenie dolotu to dość kosztowny temat.

Arek476
19-12-2020, 17:44
A świece kiedy wymienione? Też rok temu? Ja bym je sprawdził, ewentualnie moduł czy daje prąd na świece. To że nowe nie znaczy, że nie padły.

jugoor
19-12-2020, 17:48
Świece w tym roku przed sezonem wymieniane, razem z regeneracją rozrusznika i alternatora.

lucas4891
19-12-2020, 17:56
Witam,
Zaraz po odpaleniu na zimnym silniku ,np. z rana auto kopci na niebiesko. Silnik pracuje nierówno oraz czuć niespalone paliwo.

Jak dla mnie to typowe objawy cofajacego się paliwa. Po nocnym postoju, sprawdź czy zaraz po uruchomieniu silnika nie ma babli powietrza w przewodzie miedzy filtrem a pompą CR

jugoor
19-12-2020, 18:11
Tym przewodzie?

https://zapodaj.net/e3e896d9ef5bc.jpg.html


Jeżeli to cofające się paliwo to można spróbować zaworek zamontować w celach diagnostycznych?

lucas4891
20-12-2020, 07:18
Tym przewodzie?

Tak w tym.
Czy czasem problem się nie pojawił po zmianie filtra paliwa ? Czasami jest tak że ludzie montuja pokrywę obudowy filtra na sucho i o-ring się znieksztalca powodując takie objawy.
Możesz zamontować zaworek. Poszukaj na forum, bo temat znany od dawna

jugoor
20-12-2020, 13:32
Problem pojawia się przy temperaturach poniżej 10 stopni na dworze. Ostatni interwał olejowy był w maju i przez ciepły okres roku objawy się nie pojawiały.

Z rana druga osoba pomogła mi odpalić auto więc mogłem się skupić na obserwacji przewodu paliwowego. Na całej długości przewodu(tej widocznej pod maską) widać mikro bąbelki, ok. 3-5mm, w górnych punktach przewodu więc obstawiam, że to powietrze skoro wybiera górną pozycję przewodu. Bąbelki pojawiają się przy obudowie filtra paliwa. Za 2000km wypada kolejny serwis olejowy ale zrobię go teraz, żeby iść za ciosem. Niebieska chmura codziennie z rana i wzrok sąsiadów jest dość irytujące.