Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2014- ] Wypalanie DPF 2.0 DIESEL ECOBLUE (PANTHER)


[PL]Mario
20-12-2020, 11:50
Witam wszystkich po dłuższej przerwie.

Mam problem z Mondeo 2.0 DIESEL ECOBLUE (PANTHER) rok 2019.
Przebieg ok. 22.000km otóż po raz drugi zaświeciła się kontrolka silnika po pierwszej wizycie w ASO stwierdzono wadę DPF oraz prawdopodobnie wtrysków skasowano tylko błąd. Po przejechaniu ok 500km błąd powrócił.
Ponieważ mam ELM i SDPROG po podpięciu pokazuje błąd P2002
P2002 diesel particulate filter efficiency below threshold bank 1

Wygląda chyba na zapchany DPF więc czy w silnikach 2.0 DIESEL ECOBLUE (PANTHER) można wymusić wypalanie DPF tak jak w sinikach TDCI ?
Widziałem film na YT że w silnikach 2.0 TDCI jest to możliwe:

Link do filmu (https://www.youtube.com/watch?v=2Lqij4hC73s)
Pod koniec autor mówi ze w silnikach 2.0 DIESEL ECOBLUE (PANTHER) ten sposób niestety nie działa.( 8:00 min na filmie oraz w komentarzach )
Zanim zdecyduję się na fizyczną wymianę DPF chciałbym go najpierw wypalić lecz nie wiem jak to zrobić, proszę o pomoc.

Uprzedzając pytania Mondeo użytkowane służbowo miasto + trasa brak kontrolki od wypalania DPF możliwe że niejednokrotnie nieświadomie przerwałem wypalanie DPF. Chciałbym przeprowadzić statyczne wypalanie DPF przed wizytą w ASO.

slawek-kali
20-12-2020, 12:05
ale to błąd osprzętu a nie filtra.. czujnik do sprawdzenia, węże..

[PL]Mario
20-12-2020, 12:38
No widzisz i już mamy nowy trop może to pierdoła a chcą w ASO wymieniać DPF i wtryski :!:

SRS
20-12-2020, 12:55
Mario;3304704]a chcą w ASO wymieniać DPF i wtryskiprzecież auto na gwarancji to w czym problem , niech wymieniają - ty nie płacisz

Robert 68
20-12-2020, 13:59
auto na gwarancji to w czym problem , niech wymieniają

Ale czy podczas wymiany nie "zepsują" innych rzeczy;) i zacznie się naprawa bez końca

SRS
20-12-2020, 14:21
i zacznie się naprawa bez końca kupując auto po coś jest ta gwarancja , dziwne podejście masz ,

wiadome jest że są problemy z wtryskami w tym silniku

Robert 68
20-12-2020, 14:29
kupując auto po coś jest ta gwarancja na nie

Ale czasami trudno ją wyegzekwować, zobaczymy jak to się potoczy.

slawek-kali
20-12-2020, 14:42
to fakt skoro auto ma rok to i gwarancja jest. nie grzebac jechac do ASO.

[PL]Mario
20-12-2020, 17:45
Ale czy podczas wymiany nie "zepsują" innych rzeczy;) i zacznie się naprawa bez końca

Niestety właśnie tego się obawiam to się nazywa ASO ale realia są inne młodzi mechanicy aby nie powiedzieć uczniowie. Mam złe doświadczenia z ASO z poprzednim mondeo MK4 ale dość o tym może się pozytywnie rozczaruję ?

Jedyne co jeszcze mogę zrobić to pogonie go na autostradzie ok. 100km autostrady mi się szykuje, może cos pomoże zobaczymy.

slawek-kali
20-12-2020, 18:57
Mario;3304764]Jedyne co jeszcze mogę zrobić to pogonie go na autostradzie ok. 100km autostrady mi się szykuje, może cos pomoże zobaczymy.
kup dzieciom slodycze lepiej :D

Hansolo
20-12-2020, 20:10
Może trafiłeś na lipną partię wtrysków / taka była / i problemy DPF to tego konsekwencją. Gwarancja i wymiana , nawet się nie zastanawiaj. W ASO mam nadzieje że nie ma samych gamoni , ale nawet gamonie jest szansa że zamienia "stare" części na nowe. Ja bym był zadowolony że szopki są teraz a nie tydzień po gwarancji.

Simonn
31-01-2023, 12:36
Witam wszystkich proszę o poradę wypala mi się błąd p2002 Mondeo 2020r Ecoblue 30tyś km przebiegu niedawno wymienione wtryskiwacze na nowe a dpf wypalony statycznie do zera po skasowaniu błędu powraca po przejechaniu ok 200km auto niestety już nie na gwarancji

offieczka
04-02-2023, 06:41
Nie wiem po co wypalałeś statycznie dpf ?? sam się wsadziłeś na minę po takim wypalaniu zalecana jest wymiana oleju zrobiłeś to???
30tys km to nówka bryka a ty już wtryski wymieniłeś?? na czym ty jeździsz na opale?? zainwestuj kilka razy w bp ultimate bądź shell v power omijaj orlena chodzą poważne głosy że ostatnio maja bardzo słabe paliwo i w fordach wtryski lecą na potęgę zapytaj Przemysława Stępień z mondeo mk5 team :)
Ja osobiście wziąłbym forscana i przegonił auto po autostradzie żeby go porządnie przepalić obserwując min. temp spalin i inne parametry

tutaj coś piszą

https://kalinski.pl/blad-p2002-ford-uszkodzony-filtr-czastek-stalych/

kln1920
04-02-2023, 06:52
W ecoblue ludzie szybciej wymieniali niż 30k km, więc nie wiem skąd zdziwienie. Pewnie wtryski lały i dlatego dpf się zasyfił

zmulim
04-02-2023, 07:11
Tak, tak, pan Stępień co powie to święte, nawet jeśli jest to totalna bzdura, niczym nie podparta. Tak jak kolega wyżej, te wtryski od Continentala po prostu lubiły bardzo szybko padać, niezależnie od tego co lałeś.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Hansolo
04-02-2023, 09:33
Tak, tak, pan Stępień co powie to święte Chciałem to samo napisać. Akurat posypało śniegiem to w trampkach żeby nie zalecał chodzić. Zwykły grzebacz , tyle że z kanałem na YT, a jak patrzę "jak to się robi ?" to mi bebechy gniją od tej kultury technicznej.

Simonn
09-02-2023, 08:42
Ok temat wtrysków jest już zamknięty i dla tych co mają trochę wiedzy to wiedzą że w tym silniku wtryski lecą jak liście w czasie burzy. Ale co radzicie z tym DPF? Dodam że dzisiaj zrobiłem trasę 250km i palił się błąd silnika ale po 100km sam zgasł i po przejechaniu ok 70km znowu się wypalił.

Hansolo
09-02-2023, 08:47
Demontaż DPF i oddanie do czyszczenia. Tak to widzę. Nie jest w stanie sam się zregenerować. Jak wtryski lały to pewnie jest tam popiołu i duża część DPF już nie "chłonie" sadzy, pojemność sadzy jest niska i często się wypala. Tak na chłopski rozum .

Pyietro
24-09-2024, 15:30
Cześc,

wiecie może co może być powodem takiego wypalania DPF? Jak sie trafi w korku to jest tragedia... Sprawdzałem z forscanem na sam koniec wypalania przerywa i wyskakuje "failed". DPF SOOT rośnie do 100% DPF LOAD nie przekracza 10%

poniżej link do video

https://youtu.be/_iZPvx4Ut-o?si=gH9j4odm7hJ3ag2w


ostatnimi czasy wymieniałem:

-wszystkie wtryskiwacze
-odmę
-DPF na zamiennik (dzisiaj wracam do oryginału żeby jeszcze raz go sprawdzić po wymianie wtryskiwaczy i praniu)

Z błędów

P2002 - niska wydajnośc filtra cząstek
- nox powyżej wartości progowej
- niski przepływ w egr (to wyskakuje dopiero po dłuższym czasie jazdy na checku)

Ogólnie tragedia, po przejechaniu 340,000 fiestą 2012 w dieslu, bez zadnych serwisów, jedynie wymiana częście eksploatacyjnych, kupiłem tą skarbonkę w która władowałem juz dodatkowe 15,000 bez efektów... To chyba znak żeby dać sobie spokój z fordami a już na pewno dieslami.