Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2014- ] Jaki akumulator wybrać najlepiej
zieniek12 01-04-2019, 16:01 Ostatnio wymieniłem akumulator bo stary EFB Varta 75Ah 700A padł na nowy BOSH 75Ah 730A i zauważyłem w forscanie, że typ akumulatora jest ustawiony fabrycznie na Varta 90Ah. Pytanie na jaki typ zmienić bo znalazłem tylko takie możliwości nie ma 75Ah:
0102 - AGM 70Ah 600CCA H6 Case - Default (with Start/Stop Engine)
0202 - AGM 80Ah 700CCA H7 Case
0002 - AGM 80Ah 700CCA T7 Case
1202 - Regular/Varta 60Ah 600CCA H5 Case - Default (SE/Titanium with Push to Start)
15 = Regular/Varta 90Ah 800CCA H8 Case
10 = Regular/Varta 80Ah 700CCA T7 Case
11 = Regular/Varta 90Ah 800CCA T8 Case
07 = Varta 43Ah 390CCA T4 Case
08 = Varta 52Ah 500CCA T5 Case
09 = Varta 60Ah 590CCA T6 Case
10 = Varta 90Ah 950CCA H8 Case
11 = Exide 43Ah 390CCA T4 Case
12 = Exide 52Ah 500CCM T5 Case
13 = Exide 60Ah 590CCA T6 Case
14 = Exide 80Ah 70CCA T7 Case (maybe 700CCA?)
15 = Exide 90 Ah 800CCA T8 Case
16 = Exide 60Ah 520CCA H5 Case
17 = Exide 70Ah 600CCA H6 Case
18 = Exide 80Ah 700CCA H7 Case
19 = Exide 90Ah 800CCA H8 Case
cattani75 11-08-2020, 06:59 Panowie, jaki typ akumulatora ustawić w Forscan w BMSie, żeby tę Vartę AGM 80Ah 800A dobrze traktowało? Żaden z typów nie pasuje.
Czym są te typy H/T?
Panowie, ale dlaczego nie kupujecie takiego akumulatora EFB jak był i nie instalujecie go bez zmiany ustawień w BMSie?
cattani75 11-08-2020, 09:36 Nie pamiętam jakie pobudki mną kierowały prawie rok temu. :-) Kabelek nabyłem teraz, więc i teraz koncepcja zmiany typu aku. :-)
luckyboy 11-08-2020, 10:06 Może być ten co zaznaczony w programie. 80 czy 90 Ah to żadna różnica, kwestia umowna. Ta Varta 80Ah może mieć w realu 70 albo 90Ah, tak samo większy albo mniejszy prąd rozruchowy.
luckyboy 11-08-2020, 10:07 Panowie, ale dlaczego nie kupujecie takiego akumulatora EFB jak był i nie instalujecie go bez zmiany ustawień w BMSie?Nie masz nic konkretnego do napisania, to nie dotykaj klawiatury.
Nie masz nic konkretnego do napisania, to nie dotykaj klawiatury.
Bardzo dziękuję za krytykę. A jaki jest Twój punkt widzenia, czy masz coś konmkretnego do powiedzenia, czy chcesz tylko zaistnieć na forum, dzieki agresywnym wpisom?
Mojej pytanie jest bardzo konkretne, ale widzę że go nie zrozumiałeś. Skoro producent sie nie przejmował tymi nastawami, to dlaczego ludzie się przejmują. Albo inaczej, skoro mają problem jaką opcje wybrać, to dlaczego zastanawiają się nad tym po zakupie, a nie przed zakupem akumulatora?
Co radzisz Ty?
luckyboy 11-08-2020, 11:43 Ja swój punkt widzenia przedstawiłem powyżej. Nie sposób mieć w kompie wszystkie akumulatory świata.
cattani75 11-08-2020, 11:58 A czy czasem w przypadku akumulatora AGM nie powinien być ustawiony AGM, czyli pierwsze trzy opcje? Ale która wtedy pojemność?... Chyba zostawię, jak jest - najwyżej aku zdechnie nie po trzech latach, a po 2 latach i 10 miesiącach. :-)
Ja swój punkt widzenia przedstawiłem powyżej. Nie sposób mieć w kompie wszystkie akumulatory świata.
Taaaaak, a juz najbardziej logiczne jest to, że w ustawieniach nie ma tego typu akumulatora, który jest prawdopodobnie montowany przynajmniej w 50% aut.
Bump: A czy czasem w przypadku akumulatora AGM nie powinien być ustawiony AGM, czyli pierwsze trzy opcje? Ale która wtedy pojemność?... Chyba zostawię, jak jest - najwyżej aku zdechnie nie po trzech latach, a po 2 latach i 10 miesiącach. :-)
Tak czy owak rok już przejeździłeś na dotychczasowych ustawieniach :lol: Czyli jakich?
luckyboy 11-08-2020, 13:07 A czy czasem w przypadku akumulatora AGM nie powinien być ustawiony AGM, czyli pierwsze trzy opcje? Ale która wtedy pojemność?... Chyba zostawię, jak jest - najwyżej aku zdechnie nie po trzech latach, a po 2 latach i 10 miesiącach. :-)Fakt, umknęło mi. Jeżeli jest AGM to oczywiście AGM i zbliżone parametry. Różnica pomiędzy ustawieniami zapewne wynika z maksymalnego napięcia ładowania akumulatora, które dla AGM jest niższe.
Różnica pomiędzy ustawieniami zapewne wynika z maksymalnego napięcia ładowania akumulatora, które dla AGM jest niższe.
Mógłbyś to zweryfikować? Wydawało mi się, że na stronach producenta akumulatorów, jest podane, że AGM wymaga wyższego (końcowego) napięcia aby go w pełni naładować. EFB chyba też. Na pewno AGM jest bardziej wrażliwy na temperaturę (ekspozycja może spowodować wyschnięcie mat między płytami). Ale to niekoniecznie musi oznaczać niższe (maksymalne) napięcie ładowania, a raczej mniej intensywne.
Na wstępie proszę moderatora o usunięcie moich dwóch poprzednich postów:
Silnik długo się grzeje oraz Błąd P138A
Błąd zniknął po przejechaniu paru kilometrów i auto dobrze się grzeje. Jednak szyba przednia i start-stop dalej nie działa. Zaznaczam, że auto mam od tygodnia a akumulator jest od nowości, oryginalny FORDA. Ładowałem akumulator całą noc. Podłączyłem i dalej grzanie szyby nie działa i start-stop. W forscan wyłączyłem START-STOP czyli teraz nie mam monitorowania akumulatora więc grzanie szyby powinno działać i tu moje pytanie czy przy wyłączonym START-STOP muszę szukać akumulatora pod ten typ czy też nie ? Ogólnie w aucie od 5 lat jest akumulator AGM 70Ah 720A H6 chciałbym go wymienić na jakiś wskazany do adaptacji w Forscanie czyli:
AGM 80Ah 700CCA T7
AGM 70Ah 600CCA H6
AGM 80Ah 700CCA H7
Varta 80Ah 700 CCA T7
Varta 90 Ah 800CCA T8
Varta 60 Ah 600CCA H5
Varta 90 Ah 800CCA H8
Auto ogólnie ma od .... elektroniki. Kamera cofania, sam parkuje, asystent pasa ruchu, podgrzewana kierownica, wszystkie elektryczne fotele, panorama, elektryczny bagażnik itd. Jak proponujecie inny aku niż w forscanie to jaki najlepiej wybrać do adaptacji. Ogólnie na moim akumulatorze mam kurteczkę ocieplającą fajnie jakby gabarytem pasował pod tą kurteczkę. Z góry dziękuję za pomoc w doborze. :D
Piasek80 25-12-2020, 08:08 Ta "kurteczka" błędnie jest nazywana ocieplającą. Izolacja to jej funkcja - fakt ale nie przed zimnem zimą - bo aby tak się działo to przedmiot ocieplany sam musi generować ciepło własne.
Kurtka zimowa nas nie grzeje - ona tylko zapobiega utracie ciepła
Zatem wiedząc powyższe ten ochraniacz izolacyjny ma za zadanie ochronę akumulatora przez morderczym wręcz działaniem ciepła jakie generuje silnik i jakie potrafi panować w komorze silnika, pod maską.
Zimno tylko osłabia akumulator który odzyskuję pełnię sprawności po ogrzaniu, ciepło natomiast, zwłaszcza temperatury rzędu 50*C i wyżej, panujące pod maską zabija je bezpowrotnie.
Dlatego aku musi być izolowany.
Kolejna sprawa że zwykłe, tradycyjne akumulatory kwasowo-ołowiowe miały znacznie większą odporność na wysokie temperatury niż akumulatory EBF czy AGM, dlatego takie akumulatory winny być montowane w przedziałach pasażerskich lub bagażnikach, generalnie jak najdalej od takich emiterów gorączki jak silnik, kolektory itp. Tak jak jest to od lat praktykowane w luksusowych limuzynach itp.
Znając deklarowaną przez producentów żywotność akumulatorów EBF/AGM na poziomie 250-350 tyś cykli akumulatory te winny być praktycznie nieśmiertelne i wystarczać na cały cykl życia pojazdu (szacowany na 10 lat) i faktycznie pierwsze sztuki tego typu, montowane w luksusowych autach, z dala od silników, potrafiły przeżywać 10-12 lat bezawaryjnej pracy. Akumulatory o dużych pojemnościach, po 100Ah, z zapasem mocy, spokojnie tyle ogarniały. Na tym koniec plusów.
Potem zaczęli jak ze wszystkim, absurdalne 50Ah do zasilania pojazdów segmentu D, gdzie wszystko odbywa się za pomocą prądu, sprawiły że aku taki ma za zadanie przeżyć gwarancję i w zasadzie tyle. Większość z nich pada w 4tym roku eksploatacji od wyjazdu z salonu, podczas kiedy klasyczne kwasiaki 7-8-10 lat potrafiły wytrzymać.
Efekt: generujemy kolejne góry odpadów w postaci akumulatorów wymienianych co 4-5 lat płacąc za nie 2x tyle co za ich tradycyjne kwasowo-ołowiowe odpowiedniki.
Do meritum:
co ja bym zrobił to włożył tam największy aku jaki zmieści się w miejsce montażowe, np 90Ah wykonane w tradycyjnej technologii, bo zapewni sporo więcej prądu na podtrzymanie tych wszystkich elektro-gadżetów jakie masz na pokładzie, kosztował będzie połowę tego co 70Ah AGM i wytrzyma prawdopodobnie sporo dłużej niż "rekomendowany" AGM.
co ja bym zrobił to włożył tam największy aku jaki zmieści się w miejsce montażowe, np 90Ah wykonane w tradycyjnej technologii
To jest pomysł,ale trzeba się chwilę zastanowić bo tradycyjny aku ma mniejsze napięcie ładowania niż AGM,czy EFB,więc nic nie zmieniając w ustawieniach(np typ akumulatora) po prostu ugotujemy go.
Piasek80 25-12-2020, 09:33 W ustawieniach trzeba zmienić pojemność aku jeżeli tak sterownik sobie wymaga. Ale ładowaniem i tak zawiaduje elektronika sterownika także nie sądzę aby wymagała ona ingerencji. Pierwsze EBF`y na tradycyjne kwasiaki wymieniałem już dobre 4 lata temu, przekładka P&P, żadnej ingerencji programowej czy elektronicznej. Do dziś dnia mam kontakt z użytkownikami tych pojazdów, aku działają i nic złego się nie dzieje.
Ładowałem akumulator całą noc. Podłączyłem i dalej grzanie szyby nie działa i start-stop.
Status naładowania w systemie nie aktualizuje się na bieżąco w trakcie ładowania. Po zakończonym ładowaniu, trzeba np. wykonać jakąś, nawet krótką, jazdę. Po takim zabiegu nastąpi aktualizacja statusu naładowania akumulatora w systemie i grzanie powinno zacząć działać. Tak to wygląda np. z ASS.
Bump: ...tradycyjny aku ma mniejsze napięcie ładowania niż AGM,czy EFB,więc nic nie zmieniając w ustawieniach(np typ akumulatora) po prostu ugotujemy go.
Rzeczywiście, aby naładować EFB, a zwłaszcza AGM na maksa to w ostatniej fazie napięcie ładowania musi być podniesione do 15.6V. Mam natomiast wątpliwości, czy w aucie, rzeczywiście akumulator jest ładowany tak wysokim napięciem. Dlatego zwykłemu akumulatorowi raczej przeładowanie nie grozi. Co najwyżej może mu szkodzić częste łądowanie i rozładowanie, gdyż wytrzymuje mniejszą liczbę cykli
No, ale w dalszym stopniu nie wiem jak stop-start mam wyłączony to po co mi AGM tak przynajmniej mi się wydaje. Zastanawiałem się nad zakupem zwykłego akumulatora:
Varta 80Ah 700 CCA T7
Varta 90 Ah 800CCA T8
Varta 90 Ah 800CCA H8
, ale nie wiem co dokładnie wybrać. Z drugiej strony akumulator daje radę. Poczekam do przymrozków żeby sprawdzić czy szyba grzeje. Jak będzie ok to zostawię stary bez monitorowania. Jak padnie to go wymienię bo teraz szkoda. Akumulator wydaje mi się, że dobrym prostownikiem ładowałem Bosch c7 więc chyba wiedział jaki prąd zadać akumulatorowi.
Piasek80 26-12-2020, 06:40 Szkoda to jest kiedy krowa wpadnie do studni a akumulator to nie żarówka że wymienia się ją kiedy padnie.
Zdychający aku potrafi wygenerować litanię błędów włącznie z unieruchomieniem pojazdu - mimo iż mierniki pokazywać będą że prąd jest. Wyłączające się poszczególne moduły zasilania to najlepszy objaw tego że aku ma już dość.
Varta
Varta
Varta
pytanie tylko czemu chcesz sobie zafundować za własne przecież pieniądze krzywdę ? nabywając jedne z najgorszych obecnie akumulatorów ?
To już porządnych polskich nie ma w sklepach ?
ZAP Piastów
Autopart Mielec
już nawet Centra Futura lepiej się sprawdzi od tych przereklamowanych produktów Johnson`a które wytrzymują dokładnie gwarancję + rok i to serie premium bo zwyklaki zdychają 3m-ce po gwarancji.
NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW , A ZWŁASZCZA GDY ZNAJDUJĄ SIĘ BEZPOŚREDNIO NAD TWOIM
Nie znam się dlatego pytam. To jaki akumulator byś zaproponował i później jaki najbliższy wybrać do adaptacji w Forscan zaproponowanego przez Ciebie akumulatora. Z góry dziękuję za pomoc w doborze.
Ja bym brał Bosch'a. Wydawało mi się że Varta też dobra.
Varta i Bosch to to samo.Kiedyś tak,dzisiaj to już dno.
Ja to już zbaraniałem :) Nie wiem może faktycznie tak jak wspomniał Piasek80 powinienem wymienić aku mimo, że auto się uruchamia bo ma już 5 lat i to oryginał Forda. Denerwuje mnie brak grzania przedniej szyby. Dziś już sprawdziłem i mimo, że ładowałem całą noc aku i w forscanie wyłączyłem STOP-START czyli już nie było monitorowania aku (nie wiem czy dobrze zrobiłem bo wyłączałem to na zapłonie, a nie na zapalonym aucie, może się nie wyłączyło) W każdym razie tak jak wcześniej tak teraz nie mam STOP-START i grzania przedniej szyby. 2 bezpieczniki od grzania szyby sprawdzone i są ok. Wymieniać ten nieszczęsny aku ?
Producentów akumulatorów jest mnóstwo i przez lata jakościowo te produkty zmienily się bardzo. To co kiedyś było super dziś jest słabe i odwrotnie.
Moja rada: otwórz instrukcje obsługi swojego auta, sprawdź jaki akumulator jest do niego dedykowany a potem szukaj o podobnych parametrach. Przestań sugerować się Forscanami i innymi duperelami co i jak gdzie ustawić, wybierz akumulator.
Z moich doświadczeń: Centra Futura i Bosch Silver to bardzo przecietne akku jeżeli chodzi o utrzymanie parametrów w czasie. Wielu wówczas zachwalalo future jako super akku, ok ponad dwa lata wytrzymał i doszło do oberwania płyty w aku.
Potem zdecydowałem się na Yuasa seria 5000. Bardzo przyzwoite akumulatory, jeden miałem w fordzie drugi w innym aucie. Obecnie w swoim mam Fordowski (Varta) 60Ah i żałuję że nie zrobilem zdjęcia jak wymienialem z Boschem Silver również 60Ah. Ten Fordowski jest o 1/3 dłuższy od Boscha, ktory waży mniej a ma taką samą pojemność. Chyba można pozostawić to bez komentarza jak producenci robią nas w konia klejac naklejki z danymi z sufitu.
Ważne żebyś kupił akumulator świeży a nie jakiś leżak magazynowy.
Piasek80 27-12-2020, 09:52 Ważne żebyś kupił akumulator świeży a nie jakiś leżak magazynowy.
a taką "gwarancję" dają jedynie produkty budżetowe bo schodzą na bierząco. Im droższy aku tym dłużej na półce stoi i faktycznie może być jak piszesz że pójdzie nawet i kupi nowego AGM`a, renomowanego producenta który po rozkodowaniu daty produkcji okaże się że ma już 3 lata albo więcej
a taką "gwarancję" dają jedynie produkty budżetowe bo schodzą na bierząco. Im droższy aku tym dłużej na półce stoi i faktycznie może być jak piszesz że pójdzie nawet i kupi nowego AGM`a, renomowanego producenta który po rozkodowaniu daty produkcji okaże się że ma już 3 lata albo więcej
Masz racje - to jak z knajpa, jedz tam gdzie jest największy ruch. Ponadto jeżeli kupować aku budżetowe to szukać coś ze średniej półki i nie sugerować się producentem. Bosche, Centry itp. ktore bazują na dawnej renomie, a dziś są to bardzo przecietne akumulatory. Po za tym każdy akumulator wymaga okresowego doładowania, jeżeli tego nie ma to i najdroższy szybko padnie.
No a np. jeśli chodzi o akumulator EFB. Posiadam go w służbowym golfie 2.0 TDI 150KM tam jest wrzucony VARTA EFB+ 70Ah 420A i też jest system START-STOP (oryginał ma tyle lat co auto czyli 3 lata) w fordzie jak wspominałem oryginalnie AGM 70Ah 720A. Tak się zastanawiam żeby wrzucić akumulator z golfa do forda i sprawdzić czy będzie działał lub kupić jakiś akumulator EFB bo jest tańszy od AGM. No, ale co wtedy w forscanie wybrać w adaptacji ? Akumulator AGM czy zwykły ? Tak czy siak trzeba kupić akumulator, ale czytam na forum i na serio zgłupiałem, a jeszcze bardziej zgłupiałem jak zobaczyłem dziś w golfie ze START-STOP akumulator EFB, a nie AGM.
EFB do systemu ASS jest ok. Akurat dla akumulatora montowanego w porzedziale silnika EFB to lepszy wybór niz AGM. Większość Mk5 ma fabrycznie chyba EFB. Varta z pierwszego montażu w Fordzie to niekoniecznie będzie taka sama Varta - mimo że parametry identyczne.
Ukraińskie Amega są dobre w tej technologii.
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Fiesta Mk8 ST Line 28-12-2020, 21:18 EFB do systemu ASS jest ok. Akurat dla akumulatora montowanego w porzedziale silnika EFB to lepszy wybór niz AGM. Większość Mk5 ma fabrycznie chyba EFB. Varta z pierwszego montażu w Fordzie to niekoniecznie będzie taka sama Varta - mimo że parametry identyczne.W mondeo mam AGM, w fiescie EFB. Auta z podobnego rocznika. Producent aku ten sam. Może kwestia czy diesel, czy benzyna ma tutaj jakieś znaczenie?
Wysłane z mojego SM-G780F przy użyciu Tapatalka
sabaciontko 28-12-2020, 22:25 Ja to już zbaraniałem :) Dziś już sprawdziłem i mimo, że ładowałem całą noc aku i w forscanie wyłączyłem STOP-START czyli już nie było monitorowania aku (nie wiem czy dobrze zrobiłem bo wyłączałem to na zapłonie, a nie na zapalonym aucie, może się nie wyłączyło) W każdym razie tak jak wcześniej tak teraz nie mam STOP-START i grzania przedniej szyby. 2 bezpieczniki od grzania szyby sprawdzone i są ok. Wymieniać ten nieszczęsny aku ?
Wyłączyłeś BMS i się dziwisz ?
Też mam diesla ale EFB. Ktoś kiedyś wspominał, że może to była kwestia wyposażenia auta ale też jasno nie wynikało, jaki(e) element(y) miałyby na to wpływ. Skoro w dieslu sa podgrzewane siedzenia, kierownica to co miałoby na to wpływ (Webasto?). Bardziej wygląda to na losowość.
Widziałem kilka Mondeo i S-Maxów z DE i te miały akumulator AGM. Pewnie nie ma to związku, ale tak było. U mnie też siedzi AGM i auto sprowadzałem zza Odry. Za chwilę wejdzie w szósty rok eksploatacji , a tym samym trzeba szykować cebuliony na aku.
Argi-Marcin 30-12-2020, 09:31 Mój jest z polskiego salonu i też mam/miałem AGM (wymieniony w tym roku ;p)
Widziałem kilka Mondeo i S-Maxów z DE i te miały akumulator AGM. Pewnie nie ma to związku, ale tak było. U mnie też siedzi AGM i auto sprowadzałem zza Odry. Za chwilę wejdzie w szósty rok eksploatacji , a tym samym trzeba szykować cebuliony na aku.
Mój EFB (produkcja auta styczeń 2016) też daje radę. Trzyma w przedziale 70-80 % więc wszystko działa. Wystarczy, że raz na tydzień zrobię nim 40-50 km i ASS zadziała kilka - kilkanaście razy. W lecie spadło mi do 65% bo autko postała ze dwa tygodnie. Doładowałem przez noc do 80-85% super prostownikiem z Lidla (14.6 V) i od tej pory bez problemu. Ale też powolutku będę szykował sie do wymiany. 6 lat to tyle samo ile służył mi akumulator w poprzendim dieslu - zwykłej Octavii TDI bez ASS i wypasu elektrycznego. Cały czas jeżdżę na ASS
I kupiłem AGM. Oryginalny do mercedesa na pierwszy montaż. Podłączam, szyba dalej nie grzeje STOP-START nie wiem czy działa bo mam na stałe wyłączone. Muszę włączyć i sprawdzić. Aku w spoczynku ma 12,5 (mierzone za pomocą wtyku do zapalniczki z USB :P ) jak jadę ładowanie od 14,4 do 15,2. Nie wiem co z tym robić. Dramat jakiś.
sylwesterz 31-12-2020, 12:09 To nie dramat, tylko jeszcze ci się akumulator nie naładował w 100% i "inteligencja" wykrywa, więc nadal ładuje. Akumulatory rzadko mają 90-100% naładowania przy sprzedaży, bo musiałyby być naprawdę świeże.
Poza tym 12.5 w spoczynku, czyli zapewne po otwarciu i uruchomieniu podstawowych funkcji auta, jest świetnym wynikiem. Mój stary 6-letni aku ma 11.7-11.8 przy wsiadaniu do auta.
PS. Zrób rundkę autostradą ze 100km, naładuj akumulator i wtedy sprawdź napięcie.
arturmsi 31-12-2020, 12:09 Mierzenie wtyką do zapalniczki czyli przy otwartym aucie jak moduły działają nie da rzetelnego pomiaru. Otwarcie drzwi kierowcy od razu zaniża napięcie, pozostaje otwarcie maski, zamknięcie auta i odczekanie co najmniej kilkunastu minut, a po jeździe czyli ładowaniu nawet i kilku godzin na miarodajny pomiar na klemach.
Jeszcze jedno. Układ nie od razu rozpoznaje, że akumulator jest naładowany. Np. masz rozładowany (nie działa szyba i ASS) i ładujesz ładowarką. Nawet po naładowaniu "do pełna" system jeszcze nie rozpozna, że akumulator jest naładowany. Jak zaglądniesz do parametrów w systemie, to będziesz widział, że stopień nałądowania jest wciąz niski. Trzeba dopiero autem przejechać się i dać szansę systemowi zmierzyć stan nałądowania akumulatora.
Argi-Marcin 04-01-2021, 10:38 I kupiłem AGM. Oryginalny do mercedesa na pierwszy montaż. Podłączam, szyba dalej nie grzeje STOP-START nie wiem czy działa bo mam na stałe wyłączone. Muszę włączyć i sprawdzić. Aku w spoczynku ma 12,5 (mierzone za pomocą wtyku do zapalniczki z USB :P ) jak jadę ładowanie od 14,4 do 15,2. Nie wiem co z tym robić. Dramat jakiś.
robiłeś reset BMS ?
* włącz zapon bez uruchamiania silnika
* naciśnij przycisk TYLNEGO światła przeciwmgłowego 10 razy, On > Off > On > Off > On > Off > On > Off > On > Off.
* naciśnij przycisk świateł awaryjnych 10 razy
* wyłącz zapłon i ponownie włącz bez uruchamiania silnika.
* ikona akumulatora powinna się zaświecić i błysnąć 3 razy - jeśli tak będzie, to BMS jest zresetowany. Jeśli nie - można spróbować raz jeszcze starannie licząć naciśnięcia klawiszy..
__________________
ewentualnie w forscanie?
sposobów jest wiele.
Mi po resecie od razu załapało wszystko
Ale światła awaryjne też On > Off > On > Off > On > Off > On > Off > On > Of
Argi-Marcin 04-01-2021, 12:35 u mnie zadziałało to:
5x migam długimi światłami
3x mocno wciskam hamulec
Zamruga check engine par razy (oznacza że się udało)
Takie pytanie dt. akumulatora - czy ASO wróci uwagę na wyeksploatowany (stary) akumulator podczas corocznego przeglądu? Czy trzeba samemu pamiętać / przypominać im?
cattani75 05-01-2021, 11:55 Na przeglądzie 4+ jest.
https://www.ford.pl/content/dam/guxeu/pl/pl_pl/documents/Owners/Service%20and%20Maintanance/Zakres_przegladu.pdf
Czyli od czwartego roku, co roku stan akumulator jest weryfikowany? Ktoś zna cenę akumulatora w ASO i co jest oferowane (w miejsce EFB 75Ah)?
Argi-Marcin 05-01-2021, 12:34 około 1000 zł (840 zł normalnie kosztuje Fordowski).
Ja dałem za AGM taki jak wskazałeś 520 zł :) Ale mam tutaj naprawdę porządnego gościa od aku (do każdego auta u niego kupowałem aku i nigdy mnie nie zawiódł).
To rzeczywiście sporo wołają - kurcze zawsze do tej pory wymieniałem w ASO i kwoty były porównywalne (niewiely wyższe od tego co na wolnym rynku) - dlatego robiłem to przy okazji przeglądu rocznego. Popytam jeszcze bo może stosują jakieś rabaty dla osób regularnie serwisujących pojazd w ASO - pakiet rozszerzonej gwarancji
cattani75 05-01-2021, 14:05 kaan1 Ja wymieniłem na AGM na Azorach, zaraz za wiaduktem na Stachiewicza. Koszt z wymianą, wyzerowaniem kompa i pozbyciem się starego coś ok. 400 czy 500 PLN, jeśli dobrze pamiętam. W ASO bym nie kupował - za drogo. :-)
A jeśli chodzi o mój temat z aku. Kupiony AGM za 670 zł i gościa. Nic nie działało, szyba, stop-start. No i na wszystkie wpisy jeden mądry człowiek się znalazł. Zrób reset kompa, zrób ze 100 km i będzie działać. Tak też uczyniłem. Zjeżdżam z autostrady. Auto zgasło. Tryb START-STOP ożył, grzanie szyby też :P teraz się zastanawiam czy znowu reset mu zrobić na doładowany czy już zostawić :)
Argi-Marcin 07-01-2021, 11:00 zostaw, to się resetuje tylko raz żeby moduł nauczył się pracy od 0.
Teraz już do wymiany się nie resetuje.
Reset = informacja że ma zarządzać od 0 bo jest nowy akumulator
wysoki18 19-06-2022, 21:38 Witam. Czy jak wyłączę na stałe system start-stop to będę mógł zamontować zwykły akumulator.
Witam. Czy jak wyłączę na stałe system start-stop to będę mógł zamontować zwykły akumulator.
Co to znaczy zwykły akumulator-teraz jest jakiś cudowny?
wysoki18 22-06-2022, 17:26 Tak cudowny bo działa z systemem start-stop, a bez systemu już nie obsługiwał by cudownego systemu więc by był zwykły. Tylko jaki??
spokolos 03-07-2022, 14:12 Cześć Wam.
Moja historyjka to taka że miałem wsadzony "jakiś" aku no name, bez naklejek itp., zapewne przed sprzedażą ktoś wrzucił na sztukę. Padł w marcu tego roku.
Wymieniłem na EFB EXIDE carbon boost 2.0 EL752 75Ah 730A
Co prawda zrobiłem raptem 2tys km ale nic nie zmieniałem w ustawieniach.
Zobaczymy ile podziała...napomnę że też mam sporo elektroniki.
Koszt ok 550zl
Pozdrawiam
karoolpl 21-02-2023, 19:30 Cześć,
Pytanie na szybko, jakie mieliście objawy padania akumulatora? Auto mam w hali, temp nie spada nigdy ponizej 8 stopni. Ostatnio jednak przy 1szym odpaleniu, qota Mnie komunikat na sync, że system wyłączony z powodu zużycia czy jakoś tak. Dodatkowo zmieniaja się dźwięki czujników i komunikatów na głośnik w liczniku. Auto póki co odpala normalnie, ale sam aku podejrzewam jest od nowości czyli od połowy 2017 roku.
Dodatkowo co polecacie do 2.0 EB gdzie obecnie siedzi oryginalny EFB, czy jest sens brać oryginał czy szkoda przepłacać i wsadzić coś innego?
Ostatnio jednak przy 1szym odpaleniu, qota Mnie komunikat na sync, że system wyłączony z powodu zużycia czy jakoś tak. Dodatkowo zmieniaja się dźwięki czujników i komunikatów na głośnik w liczniku
+ nie działa sam z siebie start/stop, przednia grzana szyba / przynajmniej w dieslu / . Aku jest do wymiany i wsadź jakiś inny EFB o takich samych bądź bardzo zbliżonych parametrach.
karoolpl 22-02-2023, 22:39 Dziękuje za odpowiedź, wsadziłem vartę bludynamic 75Ah 730A, co prawda w samym bcmii, pomimo że fabrycznie był też varty ale ten fordowski, był 75Ah 700A, a ustawiony był typ na vartę bodajże 90Ah, nie wiem jak wielkie ma to znaczenie, ale ustawiłem Varta 80Ah, 700CCA H7 Case, był najbliżej wartości nowego aku.
Akumulator z 12.2022, po podłączeniu, zmianie typu i resecie BMS, wszystko śmiga, nawet po właściwie 2 km na nowym aku, znów działa start/stop, chociaż tu największy plus padającego aku, że start/stop ciągle nie działał :)
Mondeo MK5 150KM. Prawdopodobnie tej zimy będę musiał wymienić akumulator. Mam wyłączony układ ASS Forscanem. Pytanie, czy przy wyłączonym ASS mogę wymienić akumulator na akumulator wykonany w dowolnej technologii: kwasowo-ołowiowy, EFB, AGM? Z tego co zrozumiałem z jednego z wpisów na forum, wyłączenie ASS wyłącza całkowicie zarządzanie ładowaniem akumulatora. Czy przy wyłączonym ASS mogę zamontować klasyczny akumulator kwasowo-ołowiowy? Czy jest to z jakiegoś powodu niewłaściwe? Czy przy wyłączonym ASS, po wymianie akumulatora trzeba robić reset BMS?
Jeśli ASS jest faktycznie wyłączony w konfiguracji (a nie np dodatkowym zewnętrznym układem wyłączającym), to BMS jest również wyłączony, nie ma czego resetować. Moim zdaniem można śmiało wymienić na dowolny typ aku.
|
|