Zobacz pełną wersję : [Focus 2008-2011] Niskie napięcie aku gdy w samochodzie


konieczko5
25-12-2020, 18:07
...

Vultar
25-12-2020, 19:04
Po pierwsze na odpalonym silniku masz prąd ładowania czyli z alternatora i Twoja wartość jest prawidłowa (14.5V) a prawidłowa wartość napięcia akumulatora to 12.4-12.6V.
Ile lat ma akumulator?
Jakie odcinki robisz dziennie?

Są 3 możliwości:
1. Akumulator się już kończy.
2. Zbyt krótkie odcinki i nie zdąży się podładować.
3. Coś kradnie prąd.

hindus
25-12-2020, 20:00
W mieszkaniu nie masz żadnego obciążenia więc napięcie rośnie. Jak podłączysz do samochodu to prąd zasila aktywne układy (np moduł komfortu) chyba że nie otwierasz drzwi itd po otwarciu centralnym zamkiem przez pół godziny albo dłużej. Generalnie napięcia ok, coś jeszcze cię niepokoi?

konieczko5
26-12-2020, 08:56
...

Vultar
26-12-2020, 11:31
Jakie są parametry akumulatora?
Zobacz do ilu spada napięcie podczas rozruchu.

madamsz
26-12-2020, 11:46
1. Akumulator ma rok (amega 5).
I co że ma rok, nawet najlepszym się zdarzają wpadki.
A prąd pobierany przez auto raczej nie mierzy się spadkiem napięcia bo to nic nie daje w tym układzie. odczyt 12,2 czy 12,4 może być również błędem pomiaru a wcale o niczym nie świadczy.
Jeżeli ładowanie jest na poziomie 14,4V ( w tych granicach) i nic się z nim nie dzieje to można założyć że ładuje prawidłowo. Z drugiej strony parametry aku i czy rzeczywiście te 60km wystarczy ba doładowanie tego akumulatora przez alternator. Z reguły wiem, że przy bliskich trasach w sezonie zimowym to czasami trzeba i raz na miesiąc małym prądem doładować aku.
Spadek napięcia w instalacji podczas rozruchu tez dużo powie o akumulatorze.

PS. Z drugiej strony jaki jest problem z autem ? , nie odpala, nie jeździ ? bo jeżeli jest wszystko w porządku to po co robić sobie niepotrzebne kłopoty i problemy. Padnie to naprawiamy, nic się nie dzieje - użytkujemy :)

konieczko5
26-12-2020, 12:41
...

madamsz
26-12-2020, 13:48
Samochód odpala, ale trzeba dłużej kręcić (latem odpala na dotyk kluczyka)
To akurat nic dziwnego :)
Temperatura też ma delikatny wpływ na elektrolit, a piszesz, że te 0,5V ubyło po podłączeniu do samochodu, a wziąłeś pod uwagę, że auto też po podłączeniu aku pobiera prąd i to nie mały do momentu kiedy przejdzie w tryb uśpienia.

PS. dalej jestem zdania :) Jeździć nie szukać sobie niepotrzebnych problemów :)

konieczko5
27-12-2020, 13:53
...

clubGRANT
27-12-2020, 14:08
Ja bym zaczął od sprawdzenia akumulatora (możliwe zwarcie celi) sklepy sprzedające akumulatory posiadają magiczne urządzenie sprawdzające aku i altek koszt takiej usługi 20pln+/-, natomiast twój aku to nie słyszałem o takiej marce i poszukałem w google : "Akumulatory AMEGA produkowane są w Ukraińskiej fabryce MEGATEX Industrial - jest to jedno z najnowocześniejszych i najlepiej rozwijających się przedsiębiorstw Ukrainy."

Dzięki, ale takiego bym nie kupił.

madamsz
27-12-2020, 14:32
Dzięki, ale takiego bym nie kupił.
I Widzisz, akurat są to dość dobrej jakości akumulatory, ale jak pisałem, nawet "najlepszym" zdarzają się wpadki.
I nie wszystko z za wschodniej granicy jest do d...y

arturmsi
27-12-2020, 15:48
Otwórz maskę i zamknij samochód zanim coś mierzysz, żeby systemy poszły spać, odczekaj co najmniej poł godziny, a jeśli wróciłeś z trasy to więcej i wtedy zmierz napięcie, nie będziesz miał takich różnic.

konieczko5
27-12-2020, 18:01
...

Fulara
27-12-2020, 19:28
zmierz napięcie na pracującym silniku na aku i na alternatorze

powinno być identyczne, jak jest różnica to masa

madamsz
27-12-2020, 21:41
ew. po kilku godzinach postoju
Ale jak w tym czasie uruchomisz cokolwiek, (centralny, otworzysz drzwi) masz czujnik maski i ją podniesiesz to... już po uśpieniu