Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] Nagrzewnica PTC a alternator jaki powinien być


gipadam86
28-12-2020, 11:25
Witam,

Od jakiegoś czasu zauważyłem, że w moim Focusie przygasają żarówki w kabinie i w reflektorach.

Wygląda to następująco:
- Włączam zapłon (uruchamia się nawiew)
- żarówka w podsufitce świeci i drży

Odpalam silnik:
- włączam światła mijania i w momencie skrętu kierownicą lewo bądź w prawo, przygasają żarówki w reflektorach

Auto kupiłem bez nagrzewnicy PTC, nagrzewnice dołożył mi znajomy i ustawił w komputerze, żeby działała.

Zastanawiam się czy to jest objaw bo:
- Alternator jest za słaby
- Alternator jest uszkodzony
- Problem w instalacji elektrycznej

Dodatkowo wykonałem test licznika opcja napięcia.
- odpalony silnik, światła mijania włączone, wykonuje skręt w prawo bądź w lewo kierownicą światła przygasają, napięcie w zakresie 11.3-11.7V

hindus
28-12-2020, 11:39
Prawdopodobnie wina alternatora (lub regulatora), ale równie dobrze może być jakiś odbiornik który pobiera ogromną ilość energii. Warto też doładować akumulator prostownikiem.

Antej
28-12-2020, 11:52
11.3V na oddalonym silniku.... o wiele za mało.
Altek nie wyrabia.

gipadam86
28-12-2020, 12:27
Jest jeszcze jedna rzecz, auto ma założoną przetwornicę z 12V na 230V.
Nie wiem czy to fabryczne czy poprzedni właściciel dokładał.

Może to jej wina?

Nie sprawdzałem czy w tym gniazdku jest cały czas prąd ale na pewno jest sprawne bo ładowałem jakiś czas temu laptopa w aucie.

11.3V dopiero się pojawia w następującej sytuacji:

- auto odpalone bez świateł: 14.3V
- włączam światła: 14.1V
- kręcę kierownicą lewo - prawo: 11.3V

Antej
28-12-2020, 12:30
na logikę, pompa wspomagania

gipadam86
28-12-2020, 12:35
a jak nie kręcę kierownicą, to pompa wspomagania też chodzi i powoduje drganie oświetlenia w kabinie?

Consul72
28-12-2020, 16:00
W tym modelu jest hydrauliczna pompa wspomagania kierownicy napędzana silnikiem elektrycznym, jak wykonujesz manewr skrętu to wzrasta obciążenie hydrauliczne pompy, a co za tym idzie zwiększa się obciążenie elektryczne silnika i wzrost poboru prądu co wpływa na spadek napięcia, do tego przyczynia się włączona nagrzewnica elektryczna. Jeśli to auto fabrycznie nie posiadało takiej nagrzewnicy to może być założony alternator o słabszej mocy i nie daje rady przy takim poborze prądu. Więc może wymiana alternatora na taki z większym prądem ładowania poprawi sytuację.

Wysłane z mojego LON-L29 przy użyciu Tapatalka

konieczko5
28-12-2020, 16:42
...

EW1
28-12-2020, 19:27
Miałem to samo . Przeczyść wszystkie masy a zacznij od tej najbliższej pompy wspomagania a na bank się poprawi . Dokładałem elektryczną nagrzewnicę to zmieniałem altek na 150A , jeśli twój focus to też 2.0 tdci to zaopatrz się w dobry i dłuższy klucz 17 mm oczkowy do zluzowania koła pośredniego paska . Potem jeszcze wyciągałem filtr paliwa i blachę mocującą a dostęp był w miarę

hindus
28-12-2020, 19:32
Dokładałem elektryczną nagrzewnicę to zmieniałem altek na 150A
Ale nie jest to konieczne bo dopóki komputer wie jaki ma alternator to odpowiednio będzie zmniejszać moc nagrzewnicy żeby nie przekroczyć dostępnej mocy. U mnie (mam 120A) objawia się to tym, że nagrzewnica na niskich obrotach prawie nie grzeje, załącza się dopiero jak jadę i mam obroty pow. 1500 albo po czasie jak już jest naładowany akumulator (a już zimny silnik).
Napięcie ładowania nie ma prawa spadać poniżej znamionowej akumulatora przez załączony PTC!

gipadam86
29-12-2020, 04:56
Strona sprzedająca części samochodowe udzieliła mi informacji po VIN, że mój alternator to 120A.

Sprawdzę te masy ;)

Jest jeszcze jedna rzecz, która przyszła mi do głowy być może nie ma związku jedno z drugim ale mogę się mylić. Z tą nagrzewnicą jeżdżę już drugi rok i jest dokładnie tak samo ale jakoś miesiąc temu poleciała mi rolka osprzętu i pasek. Może faktycznie alternator dostał już w d...

EW1
29-12-2020, 05:48
Zmieniałem altek bo wolę mieć zapas mocy . U mnie na wolnych obrotach rezerwa jest około 35%

konieczko5
29-12-2020, 06:20
...

hindus
29-12-2020, 07:58
Taki sens, że PTC i tak pracuje (chociaż nie na pełny gwizdek przy postoju). W czasie jazdy jest już pełna moc. Dla mnie wystarcza :) Jak altek padnie to zmienię na 150A ale zmieniać tylko dla pełnej mocy PTC? Nie widzę sensu.