Zobacz pełną wersję : [Fiesta 2001-2008] Tryb Awaryjny jak Rozpoznać


vizmor
03-01-2021, 21:32
Witam dawno mnie tu nie było, nadal borykam się z problemem, mojej fiesty lub coś mi się wydaje.

auto miało już wymieniona 1 sondę lambda, cewkę przewody, świece, filtry, czujnik położenia przepustnicy, nowy kolektor dolotowy, nowy map sensor , wycięty jest katalizator mam wrażenie jak by nie chciał jechać jest zamulony nadal. Czy jest możliwość że ja przez tyle czasu jeżdżę w tzw trybie awaryjnym? Niby mogę go rozpędzić ale ciężko przekracza 3.5k , czy ew emulator sondy mógłby coś pomodz, katalizator zostal wycięty gdyż się rozsypał a auto mam dopiero 7 miesięcy i nie mam zamiaru kupować katalizatora za 800-1200-1400( warszawa z wymianą) 1/3 ceny auta.. czy jest tak że on cały czas chodzi w trybie awaryjnym nie ma zadneej kontrolki ckeck jakiś czas temu zatankowałem do pełna na bp i zaświeciła się kontrolka wydajność układu katalucznego, po czym usunąłem ta kontrolkę i zrobiłem 400 km i nic się nie zaświeciło dodam iż przeraża mnie spalanie 220 km - 19.75 l weszło i jakaś masakra jest czy wam też tyle palą te festy prawie 10 litrów na 100 km no niby 8.98 (9) ale jak na 60 kunia to sporo dosyć

Dziękuję za pomoc

pitstop77
04-01-2021, 09:32
Mam inny silnik ale może te 1.3 już tak mają że są mułowate. Dobrze ja byś się przejechał inna fiesta z tym silnikiem i sprawdził czy jest różnica.

vizmor
04-01-2021, 12:53
Mam inny silnik ale może te 1.3 już tak mają że są mułowate. Dobrze ja byś się przejechał inna fiesta z tym silnikiem i sprawdził czy jest różnica.Chętnie bym to zrobił ale nie znam nikogo z Wawy, kto by miał taką fiestę z 1.3 :)


Wysłane z mojego CPH2089 przy użyciu Tapatalka

romano11
04-01-2021, 17:12
Mam inny silnik ale może te 1.3 już tak mają że są mułowate..

Też mam 1.3 i demonem prędkości to on nie jest, ale np. na 3. biegu pod lekkie wzniesienie bez problemu osiąga 5krpm :D
Skoro autor wątku nie może przekroczyć 3,5krpm to coś jest nie tak :?:

vizmor
04-01-2021, 17:20
Też mam 1.3 i demonem prędkości to on nie jest, ale np. na 3. biegu pod lekkie wzniesienie bez problemu osiąga 5krpm :D

Skoro autor wątku nie może przekroczyć 3,5krpm to coś jest nie tak :?:O tym mówię cały czas :-) tylko pytanie gdzie szukać czy wina tego trybu awaryjnego z braku katalizatora, check się nie świeci dużo już wymieniona tłumik nawet nowy końcowy.

Wymienione:
świece
Przewody
Cewka
Lambda1
Filtr paliwa
Filtr powietrza
Krokowy
Czujnik map sensor
Czujnik położenia przepustnicy
Czyszczona przepustnica
Wymieniona obudowa filtra powietrza
Wymienione obudowa dolotu nowe uszczelki
Olej filtr
Nowy płyn chłodniczy
Nowy termostat
Nowy zbiorniczek wyrównawczy

gdzie szukać ?:)



Też mam 1.3 i demonem prędkości to on nie jest, ale np. na 3. biegu pod lekkie wzniesienie bez problemu osiąga 5krpm :D

Skoro autor wątku nie może przekroczyć 3,5krpm to coś jest nie tak :?:A ile pali ?

Ela.S
04-01-2021, 18:35
Miałam 1.3 i na prawdę nie narzekam. Spalanie w mieście nie cale 9 L, na trasie 5 i trochę. Oczywiście bez szaleństw, bo to nie silnik do tego. Ten silnik od 3 tyś obrotów dopiero zaczyna żyć, a u Ciebie przy 3.5 koniec. Coś nie tak.

vizmor
04-01-2021, 19:13
Miałam 1.3 i na prawdę nie narzekam. Spalanie w mieście nie cale 9 L, na trasie 5 i trochę. Oczywiście bez szaleństw, bo to nie silnik do tego. Ten silnik od 3 tyś obrotów dopiero zaczyna żyć, a u Ciebie przy 3.5 koniec. Coś nie tak.Do 3.5 kręci się jako tako osiągnie 3.5 pedał w podłodze i wyżej nie idzie

Wysłane z mojego CPH2089 przy użyciu Tapatalka

pitstop77
04-01-2021, 19:32
A może odma przytkana?

vizmor
04-01-2021, 19:38
A może odma przytkana?Jeżeli chodzi o ten przewód od obudowy filtra powietrza do dekla zaworowego czyszczone, chyba że chodzi o odmę niżej, nie było sprawdzane.

Wysłane z mojego CPH2089 przy użyciu Tapatalka

vizmor
04-01-2021, 19:41
Jakby ktoś pytał mam z taką obudowa ten silnik niby 60km a może 69 km

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210104/d9b05f0049fc96a491f6da7ce11c5a0e.jpg

Wysłane z mojego CPH2089 przy użyciu Tapatalka

slawomirro
04-01-2021, 21:24
czy wina tego trybu awaryjnego z braku katalizatora

tak

vizmor
05-01-2021, 07:52
takOk wystarczy dać emulator ? Elektroniczny, bądź pod drugą sondę "podkładkę, przedłużkę , oddaczal sondy" zwał jak zwał :) dodam iż jeżeli we Forscanie przeprowadzę mu kalibrację czy ustawienia fabryczne nie wiem jak to się nazywa auto przez jakiś czas jeździ ekstra

Wysłane z mojego CPH2089 przy użyciu Tapatalka

pitstop77
05-01-2021, 17:23
Spróbuj

timbersher
06-01-2021, 08:07
Mam ten samochód od nowości czyli od 2004 roku. Przejechane 230tys., nigdy nie było problemu z katalizatorem. Poszła 1 cewka, z 3 pary przewodów z czego na oryginalnych 150tys, no i z 4 komplety świec.
Spalanie trasa 5,5 litra benzyny i niecałe 6litrów gazu.
Miasto 7-7,5litra bezyny i 8 do 8,5 litra gazu. Gaz zamontowany został przy przebiegu 55tys.
Silnik chodzi do odcięcia czyli do 5,5tys. obr.

Odczytaj jakie błędy Ci pokazuje, czy problem zaczął się po usunięciu katalizatora. Jak długo jeździ dobrze. Tak to wygląda jakby się rozjeżdżał ze względu na błędne wskazania i niepotrzebnie przelewał paliwo.

vizmor
06-01-2021, 08:29
Mam ten samochód od nowości czyli od 2004 roku. Przejechane 230tys., nigdy nie było problemu z katalizatorem. Poszła 1 cewka, z 3 pary przewodów z czego na oryginalnych 150tys, no i z 4 komplety świec.

Spalanie trasa 5,5 litra benzyny i niecałe 6litrów gazu.

Miasto 7-7,5litra bezyny i 8 do 8,5 litra gazu. Gaz zamontowany został przy przebiegu 55tys.

Silnik chodzi do odcięcia czyli do 5,5tys. obr.



Odczytaj jakie błędy Ci pokazuje, czy problem zaczął się po usunięciu katalizatora. Jak długo jeździ dobrze. Tak to wygląda jakby się rozjeżdżał ze względu na błędne wskazania i niepotrzebnie przelewał paliwo.błędu nie pokazuje żadnego, czasem p420 przed tym też jeździł tak byle jak i palił tyle samo, cewkę świece przewody wymieniałem bo duży serwis po zakupie robiłem pod siebie gazu nie posiadam paliwa pali 8.9-9.5 w mieście w trasie nie ma znaczenia też tyle samo

Wysłane z mojego CPH2089 przy użyciu Tapatalka

timbersher
06-01-2021, 08:55
Znalazłem tutaj taki temat przerabiany już:

https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=193192

Ważne, aby dobrze zdiagnozować problem i nie pakować się niepotrzebnie w koszty. Gdyby mi się coś takiego stało włożyłbym nowy katalizator i sprawdził działanie sond. Silnik jest bardzo prosty a komputer ubogi i z diagnozą problemu nie jest prosto. Z komputerami też różne rzeczy się działy.

Przy przekraczaniu obrotów powyżej 3,5-4tyś, zaczyna palić jak smok - wystarczy ostrzej ruszać ze świateł i spalanie wzrasa o 1,5l/100. Tak ten silnik ma.

vizmor
25-06-2022, 08:20
Hej wszystkim już nie mogę z tym samochodem, znowu p420 C i D katalizator nowy sonda już roczna zamiennik nowe świece i przewody NGK może coś z nimi nie tak cewka zamiennik mam już oryginalna do podnośniki gdzie szukać po zatankowaniu na Orlenie po 50 km buczenie kichanie brak mocy po odpuszczeniu gazu kangurki ma ktoś pomysł już nie mam siły do tego kasztana

Wysłane z mojego CPH2089 przy użyciu Tapatalka

pawel182
25-06-2022, 09:14
Może filtr paliwa? Ja tak kiedyś miałem po zatankowaniu Shell V-power.

vizmor
25-06-2022, 09:50
Mogę zmienić raz jeszcze w sumie filtr ma już 2 lata i 10 k przebiegu, po przejechaniu 170 km na grubo 130-140 coś pyklo i lepiej zaczął jechać ale błąd kasowałem dwa razy teraz forscanem zrobiłem nic nie ma

Wysłane z mojego CPH2089 przy użyciu Tapatalka

vizmor
27-06-2022, 19:58
Ogólnie teraz jestem kawałek po za warszawa zrobiłem mu znowu reset ustawień adaptacyjnych i wszedłem sprawdzić błędy był jakiś stary P460 chyba coś z pompą może tak być że auto aż tak wariuje czy po prostu pada i koniec ma wolnych obrotach słychać lekkie pryskanie i ciut się trzęsie ale obroty 750 jedynie to udało mu się z sondami ustalenia c jedna spada do 0.90 https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220627/91f3ef545516174e911193638b3baa61.jpg

Wysłane z mojego CPH2089 przy użyciu Tapatalka

vizmor
07-07-2022, 12:04
Hej wszystkim , nadal się borykam z tym problemem P420 wyjeżdżałem cały vak nowe paliwa, nowa sonda górna nowy katalizator, świece przewody cewka wszystko NGK [emoji1787] dziś kasę dałem mu trochę po garach i znowu p420 czy sonde wymienia się górna czy dolna może ją błąd popełniłem wymieniłem górna a dolna nie ruszana? Jak można sprawdzić dokładnie sonde ? Która odpowiada za ten check górna dolna? Sorki że tak ciągle pisze ale drażni mnie to już od 3 lat pół aurą wymieniłem [emoji14]

Wysłane z mojego CPH2089 przy użyciu Tapatalka

Petrozaur
07-07-2022, 13:47
Może spróbuj tak:
https://www.fiestafaction.com/threads/p0420-error-code-fix.39517/

vizmor
07-07-2022, 15:45
Szukajki używałem ale coś słabo to szło :)

Wysłane z mojego CPH2089 przy użyciu Tapatalka

Hej wszystkim jeżeli ktoś miał podobną sytuację, katalizator został wymieniony , sonda lambda górna też. I znowu pojawia się błąd p420 czy może to być 2 sonda lambda no i czy ktoś może coś wywnioskować z tych screenów dziś chcę kupić druga sondę zwał jak zwał ta za katalizatorem , kwestia jest taka czy sonda górna oraz dolna to są te same sondy zamienne czy zupełnie inna mają charakterystykę ?

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220728/5ecdf2e99baea979ae7e040a0d098047.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20220728/75a0315d9e3eb051481ed31d45619430.jpg

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220728/5ab3419d35e84e42f5660ed6d17cf1e0.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20220728/a48827e303d7542d9b5dc5349c5c723a.jpg

Wysłane z mojego CPH2089 przy użyciu Tapatalka