Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] 2.5T wymiana sprzęgła i dwumasy


xkiller
04-01-2021, 13:49
Witajcie

Pacjent to Mondeo MKIV 2.5T po programie na ~260KM i ~390 Nm. Efekt uślizgu sprzęgła widoczny już coraz częściej na biegach 4,5,6, na niższych jeszcze nie zaobserwowałem. Ponieważ auto ma przebieg ok 170 tys planuję zrobić już cały zestaw sprzęgło, dwumas i wysprzęglik.
Padło na komplet seryjny od Focusa RS MK2, ma być trochę bardziej wytrzymałe w stosunku do serii, o której mówi się, że seryjne parametry MKIV 2.5T to już dla niej wyzwanie :)
No chyba, że znajdzie się ktoś kto mnie przekona aby wstawiać z powrotem serię z Mondeo 2.5T ;)
Części od RS cenowo nie odbiegają jakoś strasznie od serii z Mondeo 2.5T więc wybór staje się prostszy...Sachs Performance to już trochę za wysoka półka cenowa jak dla mnie, auto to daily driver, nie jest upalane, ale nie jest też zawalidrogą.

Pytanie czy zestaw od RS jest p&p również w przypadku Mondeo wymieniając całość tzn komplet sprzęgła+ dwumas+wysprzęglik? Jest na sieci kilka wątków o S-MAX'ie 2.5T. Może źle szukałem ale mało kto pochwalił się takim upgradem i wrażeniami w Mondeo :/

Pytanie kolejne czy biorąc się za całość wymieniać też pompę sprzęgła? Ewentualnie jeszcze coś o czym powinno się pamiętać przy tej operacji? Olej w skrzyni, nowy płyn hamulcowy, odpowiednie odpowietrzenie, itp.

Zapytam też jeszcze o warsztat w Wawie, któremu powierzylibyście taką naprawę? Jest ktoś komu laik nie będzie musiał przypominać czy tłumaczyć co trzeba zrobić i na co zwrócić uwagę? ;).

Z góry dzięki za odpowiedź.

Garbojad
04-01-2021, 14:08
Kup serię ale zainwestuj w zmianę samej tarczy sprzęgła na sportową lub wzmocnioną są w Polsce warsztaty które robią takie przerobki

Wysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka

bartecki92
04-01-2021, 15:29
Też poszedłbym w serię i wysłał tarczę sprzęgła do obicia w kevlar. Nie będzie problemu z montażem i będzie wytrzymalsze.

paoloWawa
04-01-2021, 19:15
Ja mam 185kkm i nie mam żadnych objawów na razie, ale jestem praktycznie pewien że gdy nadejdzie moment że będę musiał wymienić komplet to na 95% wezmę zestaw ori bez żadnej kombinatoryki, i na Twoim miejscu zrobiłbym tak samo. Skoro u Ciebie wytrzymał 170kkm to nowy zestaw wytrzyma zapewne drugie tyle, a to jest na tyle dużo że najprawdopodobniej zdążysz auto sprzedać wcześniej. Ja osobiście nie chciałbym potencjalnie uzyskać większej wytrzymałości (na dodatek być może nieprzydatnej z uwagi na przebieg), kosztem poświęcenia komfortu i uzyskania po modzie twardszego pedału sprzęgła. Btw u mnie też od 50kkm jest chip (263KM/401Nm), styl jazdy bardzo dynamiczny.

Co do Wawy - ja robię wszystko w Solid Garage.

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka

orzel_man
05-01-2021, 14:30
Miałem u siebie w S-max po programie komplet od RS. Montował go pierwszy właściciel. potem Custom jeździł na nim. Następnie Ja. a teraz kolega Yamaha z forum. Parametry silnikowo bardzo podobne jak u CIebie do tego bluefin był wgrany. Auto śmigało smiga i śmigać będzie. Na komplet od RS złego słowa nie powiem.
Co nie znaczy że na ori nie pośmiga. ale jak masz program to wolałbym raczej wzmocnić.

xkiller
07-01-2021, 09:51
Dzięki za odpowiedzi.
Auto robi obecnie nie więcej jak 12 tys km rocznie więc sama żywotność faktycznie nie jest priorytetem. Jeśli wytrzyma 70 tys + km to wystarczy. Mam tylko obawy czy oryginalne z mondeo, bez wzmacniania kevlarem, itp, poradzi sobie z obecnymi parametrami, takie opinie krążyły w internecie.
Natomiast to z RS jest na 90 % plug and play, a musi znosić wyższy moment jaki ma RS. Pozostaje kwestia komfortu użytkowania, czy faktycznie jest odczuwalna różnica na pedale sprzęgła.

Nie wiem jak długo chip jest wgrany, poprzedni właściciel to robil, ja nim jeżdżę od prawie 3 lat. Pierwsze objawy ślizgania odnotowałem już dawno, ponad rok temu. Jeżdżę dalej ale w końcu mogę zostać zaskoczony na środku drogi 🙂

klocolus
07-01-2021, 11:56
Mam tylko obawy czy oryginalne z mondeo, bez wzmacniania kevlarem, itp, poradzi sobie z obecnymi parametrami, takie opinie krążyły w internecie.

Ja bym obił kevralem w takim razie, reszty nie ruszał jeżeli dwumas jest ok, teraz kiepsko z jakością zamiennikow na pewno nie wytrzyma tyle co część na pierwszy montaż.

klajgus
08-01-2021, 19:47
Witam.
Ja zmieniłem w mondeo na komplet z RS-a , wszytko pasuje pod warunkiem ze zmienisz komplet, dodatkowo tarcza została wzmocniona kevlarem. Co do różnic, to jest minimalnie twardszy pedał przy wciskaniu, ale to można zauważyć od razu po zmianie, po godzinie nie będziesz czuł różnicy. Jednak tak jak kolega wyżej napisał, nowa dwumasa(LUK) okazała się padaką, już po niecałych 15 tys. przebiegu zaczęła hałasować, mechanik odrazu powiedział, ze nie ma szans żeby hurtownia uznała reklamacje, bo niby zawsze piszą ze to wina użytkownika auta ,niewłaściwe użytkowanie :( Po lekturze netu znalazłem mnóstwo podobnych przypadków jak mój , wiec jak twoja dwumasa nie stuka to tez bym ci radził ją zostawić.