Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Wahacze zamienniki Kamoka, MS i inne opinie
DonJuane 07-01-2021, 09:16 Muszę wymienić zawieszenie i zastanawiam się, z której marki zamontować wahacze, jak szukałem na allegro:
Delphi- 257 zł
Kamoka- 190 zł
MS- 235 zł
SKV- 192 zł
TRW- 300 zł
NTY- 140 zł
Nie ukrywam, że zależy mi na dobrym stosunku ceny do jakości bo ostatnio krucho z hajsem, NTY chyba odpuszczę bo nie mam z nimi dobrych wspomnień mimo, że są najtańsi.
firkelus 07-01-2021, 10:04 Wahacze NTY zgodzę się, że kiepskie. Zawieszenia Kamoki też nie polecam, mimo dobrej ceny.
damhan5032 07-01-2021, 11:01 Ja miałem TRW i długo nie wytrzymało. Teraz mam Delphi, ale już słychać w jednym kole stukanie i to raczej wahacz. Wymieniałem kilka miesięcy temu, więc średnio to widzę.
klocolus 07-01-2021, 11:48 Tulejki wymień na ori lub lemfordera lepiej na tym wyjdziesz
DonJuane 07-01-2021, 12:30 Tulejki wymień na ori lub lemfordera lepiej na tym wyjdziesz
A jaki to będzie koszt razem z wahaczami? Nie będę kłamał, ale nie mam kasy...Chciałbym je wymienić nie wydając majątku.
klocolus 07-01-2021, 12:31 A jaki to będzie koszt razem z wahaczami? Nie będę kłamał, ale nie mam kasy...Chciałbym je wymienić nie wydając majątku.
Chodzi o przednie wahacze czy któreś tylne? Co sie dzieje z obecnymi ze chcesz wymieniać?
DonJuane 07-01-2021, 12:40 Chodzi o przednie wahacze czy któreś tylne? Co sie dzieje z obecnymi ze chcesz wymieniać?
Przednie. Strasznie pukają jakby miały zaraz odpaść, mechanik powiedział, że już są w takim stanie, że należałoby je wymienić.
Wymieniłem na TRW i w lewym wahaczu po przejechaniu 15 tys km już czuć luz na sworzniu - nieznaczny ale czuć
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
klocolus 07-01-2021, 12:53 Przednie. Strasznie pukają jakby miały zaraz odpaść, mechanik powiedział, że już są w takim stanie, że należałoby je wymienić.
Ciężko coś tak doradzić na odległość nie widzac co tam sie posypalo. Sa dwie tuleje w wahaczu i sworzeń, to są elementy wahacza ktore sie zużywaja. Sam wahacz to kawalek metalu i o ile nie jest mechanicznie uszkodzony np. przez uderzenie lub korozję to sie nie zużywa.
Kompletne wahacze lemfordera widze po 311zł/szt. Jak dla mnie to jedyny zamiennik godny uwagi. Komplet tulei i sworzni 470zl + dodatkowa robota wiec pewnie wyjdzie na to samo.
Jak ma byc budżetowo to może komplet uzywanych oryginałow? Na pewno beda lepsze niz tanie zamienniki. Z anglików jest kupa części za grosze
Bump: Wymieniłem na TRW i w lewym wahaczu po przejechaniu 15 tys km już czuć luz na sworzniu - nieznaczny ale czuć
A ja moje patrzylem oryginaly przy 280k jak rozpinalem, zero luzu. Niestety zamienniki robia coraz gorsze... Lemforder jeszcze jakoś sie trzyma ale to już nie to co pare lat temu
DonJuane 07-01-2021, 13:04 Wymieniłem na TRW i w lewym wahaczu po przejechaniu 15 tys km już czuć luz na sworzniu - nieznaczny ale czuć
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
W między czasie czytałem trochę opinii o TRW, i rzeczywiście tylko utwierdziłeś mnie w przekonaniu, że TRW wcale nie odwzorowuje stosunku jakości do ceny- opinie w internecie o tej marce są w znaczącej większości negatywne. Jakiej marki zawieszenie miałeś wcześniej i na co będziesz ewentualnie wymieniał w przyszłości?
Bump: Ciężko coś tak doradzić na odległość nie widzac co tam sie posypalo. Sa dwie tuleje w wahaczu i sworzeń, to są elementy wahacza ktore sie zużywaja. Sam wahacz to kawalek metalu i o ile nie jest mechanicznie uszkodzony np. przez uderzenie lub korozję to sie nie zużywa.
Kompletne wahacze lemfordera widze po 311zł/szt. Jak dla mnie to jedyny zamiennik godny uwagi. Komplet tulei i sworzni 470zl + dodatkowa robota wiec pewnie wyjdzie na to samo.
Jak ma byc budżetowo to może komplet uzywanych oryginałow? Na pewno beda lepsze niz tanie zamienniki. Z anglików jest kupa części za grosze
Dzięki za radę, ale osobiście nie jestem fanem kupowania używanych części.
slawek-kali 07-01-2021, 13:08 zobacz moze na meyle.
zobacz moze na meyle.
Sprawdzałem "meyla" nic nie przyszło. Na pewno na dobry adres wysłaleś?
A tak na serio to odpuść sobie Kamoke bo to najgorszy chińczyk na rynku.
DonJuane 07-01-2021, 13:45 A miał ktoś styczność z Delphi, MS czy SKV?
slawek-kali 07-01-2021, 14:10 Sprawdzałem "meyla" nic nie przyszło. Na pewno na dobry adres wysłaleś?
A tak na serio to odpuść sobie Kamoke bo to najgorszy chińczyk na rynku.
straszny smieszek z ciebie widzę..
A kolega niech spojrzy jednak na firme MEYLE.
MS (zgaduję, że to MotorSport) i SKV - nie idź tą drogą, chińska plastelina
kolega wyżej proponował lemfordery, ja bym je wziął zamiast tych delfi za 300 o take https://allegro.pl/oferta/lemforder-wahacz-przod-ford-mondeo-iv-mk4-9412692161 albo meyle hd, ceny zbliżone https://allegro.pl/oferta/meyle-wahacz-wzm-pr-7160500034-hd-ford-9006282694
A miał ktoś styczność z Delphi, MS czy SKV?
O MS i Delphi się nie wypowiem bo nie miałem z ich częściami styczności, Jeśli chodzi o SKV to 10 tys km temu zamontowałem wahacze marki SKV i póki co nic się nie dzieje.
MS (zgaduję, że to MotorSport) i SKV - nie idź tą drogą, chińska plastelina
kolega wyżej proponował lemfordery, ja bym je wziął zamiast tych delfi za 300 o take https://allegro.pl/oferta/lemforder-wahacz-przod-ford-mondeo-iv-mk4-9412692161 albo meyle hd, ceny zbliżone https://allegro.pl/oferta/meyle-wahacz-wzm-pr-7160500034-hd-ford-9006282694
Dokładnie, zawieszenie z MS przeniesie Cię do XIX wieku. Jeździ się jak wozem drabiniastym. :D
Ja montowałem SKV w wielowahaczu w audi a4b5 i za te pieniądze jestem zadowolony, w czerwcu będzie 3 lata i ok 50 tyś km nalatane i pewnie w tym roku będą do wymiany bo już mają dość i też wpadną SKV. Za zestaw płaciłem około 500 zł a lemforder ok 2000 zł, a nie wierzę że wytrzymają 4 razy tyle co SKV. Kamokę raz zamontowałem i po roku do śmieci.
na co będziesz ewentualnie wymieniał w przyszłości?
Zamówię oryginalne tuleje i sworznie. To jedyne rozwiązanie.
Wcześniej przez 285 tys km były oryginały
rychu.zychu 11-01-2021, 00:11 A miał ktoś styczność z Delphi, MS czy SKV?
Sworznie w wahacza Delphi wytrzymuje max 20 000 km.
Jeżeli chodzi o wahacze/tuleje to jak dla mnie tylko lemfordery. Zawsze masz pewność, że będzie dobrze. Wymieniaj same tuleje, dopłać te "100zl" I będziesz zadowolony.
Witajcie!
Szykuje mi się wymiana tylnych wahaczy, a dokładnie tylnych pod sprężynami i tylnych poprzecznych (nie bananów). Oryginalne kosztują jak za zboże (obecnie nabiera to dosłownego znaczenia), a pozostałe dostępne z tego co udało mi się ustalić nie wytrzymują długo, gdyż są kiepskiej jakości (delphi, trw, nty, febi).
O ile z krótkim tylnym poprzecznym nie ma problemu, bo w zamienniku jest lemforder, to przy tych pod sprężynę nie ma praktycznie żadnego wyboru, albo ja go nie widzę. Jeżeli nie oryginalny, to co polecicie co nie rozleci się po 10-20 tys. km ?
Pozdrawiam
EDIT:
- dolne tylne wahacze pod sprężyny MOOG,
- tylne poprzeczne (nie banany) Lemforder,
- sprężyny Lesjofors
- podkładki pod sprężyny Ford
- odboje Kayaba
- niezbędne śruby
+ robocizna 2170 zł. To dużo, średnio, mało?
|
|