Zobacz pełną wersję : [Escape - Kuga USA] LPG do 1.5 Ecoboost 182 KM
Witam
Czy może ktoś montował LPG do takiego auta?
Poważnie zastanawiam się nad montażem instalacji, bo 12l/100km to troszkę dla mnie za dużo, tym bardziej że przesiadłem się z diesla który spalał w porywach 5.
Jaką instalacje z dotryskiem możecie polecić i jak się spawuje.
Ciekawi mnie ile pobiera benzyny i gazu, bo wtedy wiedziałbym jaki będzie koszt przejechania 100km i po jakim czasie instalacja się zamortyzuje.
Pozdrawiam
Mam instalację KME, komputer sterujący NEVO-SKY, reduktor KME GOLD GT, listwa wtryskowa KME Falcon, spalanie 12-13l./100 km. (cykl mieszany) gazu + około 2l. paliwa.
Przejechałem 35tyś. km. bezproblemowo. W uproszczeniu oszczędzasz około 25pln/100km.
Za instalację zapłaciłem 4800pln, w moim przypadku zwrot po 15 miesiącach.
Też mam KME i zero problemów. Średnie spalanie benzyny [ 1,8l ] jest nieco mniejsze ponieważ ostatnio wypaliłem 2 baki benzyny i średnia też wzrosła
... pytanie jak z żywotnością silnika, bo podobno one słabo nadają się pod gaz. Wiem, że ten dotrysk benzyny ma niby pomoc, ale mi odradzano instalacje z uwagi na zbyt miękkie panewki czy coś tam i możliwość wypalenia. A powiem szczerze, że bardzo by mi się gaz przydał. Raz, że spalanie i koszty, a dwa - drugi bak i większy zasięg bo w trasie zbyt często muszę tankować i mnie to wkurza. Ile robicie km na baku gazu?
... pytanie jak z żywotnością
Ja zakładałem w GZW jako pierwsi rozpracowali 1.5 ecoboosta. Masz trochę daleko ale tak wystroją silnik że dają gwarancjec na 100tyś km również na wtryski benzynowe. Mam zegar EGT który wskazuje temp. spalin i jest ona taka sama jak na benzynie ale to skutek prawidłowego wystrojenia insalacji LPG.
Zasięg to już zależy jaką butlę założysz i jaki masz styl jazdy. U mnie leje 35l i robie ok. 310km.
Gzw - google mówi, że to w Zbrosławice? Na Śląsku?
Mam instalację KME, komputer sterujący NEVO-SKY, reduktor KME GOLD GT, listwa wtryskowa KME Falcon, spalanie 12-13l./100 km. (cykl mieszany) gazu + około 2l. paliwa.
Przejechałem 35tyś. km. bezproblemowo. W uproszczeniu oszczędzasz około 25pln/100km.
Za instalację zapłaciłem 4800pln, w moim przypadku zwrot po 15 miesiącach.
Nie wiem jakim sposobem wychodzi ci oszczędność 25 zł na 100km :!!::?:
Prosty rachunek: koledze Rabbus samochód spala 12l benzyny/100km x 4.70zł = 56,4zł, a Tobie spala 13l LPG/100km x 2.30 = 30 zł + 9,5 zł (2 litry benzyny), więc razem 39,5zł/100km. Oszczędność to ok.16,5-17 zł, a nie 25 zł !!!
Montując więc instalację LPG za prawie 5k zł, czas zwrotu kosztów z pewnością nie będzie aż tak szybki. Optymistycznie zakładając zamortyzuje się najwcześniej po ok.30 tys.km, ale nie policzyłem tu kosztów dodatkowych związanych z LPG, takich jak: droższe niż w zwykłym samochodzie przeglądy rejestracyjne, okresowe serwisowanie/regulacja instalacji w warsztacie itp.
Kiedyś pojechaliśmy ze znajomymi do kina w większym mieście. Ja zaparkowałem samochód za free pod kinem na parkingu podziemnym, a kolega nie wjechał swoim (auto z LPG, wiadomo, nie można), więc zaparkował na parkingu zewnętrznym płatnym 10 zł za czas pobytu. Niby niewiele, ale to wszystko są koszty związane z użytkowaniem samochodu z LPG!
Niektórzy mówią, że auto z LPG jeździ o połowę taniej, niż na benzynie, ale to bzdura. Realna oszczędność to mniej więcej 1/3.
Jeżeli ktoś robi dużo km rocznie, albo zamierza długo nie sprzedawać samochodu, to instalacja LPG ma sens. Ale w innych przypadkach wskazane jest dokładnie przekalkulować bilans zysków i strat.
paoloWawa 07-02-2021, 19:44 kopson
Wszystko prawda, ale pomijasz jedną istotną kwestię - ceny paliw zmieniają się w czasie. Teraz akurat różnica nie jest spektakularna, ale mamy zimę i gaz jest tradycyjnie droższy, benzyna jest obecnie "tylko" ok. 2x droższa. Bywają okresy gdzie proporcja ta jest znacznie korzystniejsza dla gazu, kojarzę że był dość długi okres kiedy benzyna była prawie 3x droższa od gazu, chyba 5 lat temu, lato 2016r., tankowałem po 1,60zł/1,70zł.
Edit: Btw rozumiem dokładność w szacowaniu kosztów benzyna/gaz, i oczywiście wymiana filtrów itd. to dodatkowy koszt który trzeba ponieść (w moim wypadku 120zł 2x do roku), ale zawsze niezmiernie rozśmiesza mnie jak przy dyskusji o oszczędnościach na LPG wypomina się droższe o całe 60zł badanie techniczne - naprawdę? Toż to nawet nie pół flaszki szkockiej w skali roku...
Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
kojarzę że był dość długi okres kiedy benzyna była prawie 3x droższa od gazu, chyba 5 lat temu, lato 2016r., tankowałem po 1,60zł/1,70zł.
myślisz, że te czasy (ceny) jeszcze wrócą? ja bym na to nie liczył, no chyba że znów pojawi się jakiś ogólnoświatowy kryzys... ale wtedy to wszystkie paliwa mogą pójść w dół (albo w górę, w zależności od sytuacji).
Ja nie jestem jakimś przeciwnikiem LPG, ale trzeba dokładnie wszystko liczyć. W nowoczesnych silnikach z bezpośrednim wtryskiem nie opłaca się to już tak jak kiedyś, w prostych motorach. Rośnie też ryzyko różnych usterek silnika, a to rodzi dodatkowe koszty.
paoloWawa 07-02-2021, 20:59 kopson
Nie sądzę aby to wróciło na masową skalę albo na dłuższy okres. Ale z drugiej strony nie trzeba sięgać tak daleko, przecież z powodu covida takie ceny były całkiem niedawno, teraz zajrzałem sobie na swój motostat i w maju tankowałem za 1,73zł/litr na BP
Zgadzam się, że przy bezpośrednim wtrysku interes staje się mniej opłacalny, aczkolwiek wszystko zależy od przebiegów rocznych. No i od podatności danego silnika na zagazowanie.
Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
|
|