Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] nie mogę zamknąć maski od auta

pablo4
18-01-2021, 14:26
Witam nie mogę zamknąć maski od auta. Jestem kompletnie zielony w tym temacie a wiec proszę znawcow o pomoc. Zalaczam zdjęcia jak wygląda teraz zamek po otwarciu. Zamek tak jakby zatrzaskuje się na raz ale maska nie dochodzi do końca. Z gory dzięki za pomoc ;)
https://zapodaj.net/f2fc2b498d0d3.jpg.html
https://zapodaj.net/ca77e825f4fbf.jpg.html

jerry73
18-01-2021, 15:30
Zapewne linka zardzewiała w pancerzu i nie wraca po otwarciu zamka. Miałem to samo ja i wielu kolegów z forum . Linka do wymiany bo pewnie jest już nieźle skorodowana i grozi urwaniem. Żeby umożliwić zamknięcie maski trzeba ręcznie cofnąć zamek. U mnie poprzedni właściciel próbował mocno naciskać maskę aby zamknąć i powstało takie delikatnie zagięcie maski - widziałem takie samo w wielu s-maxach.

dzionek
18-01-2021, 16:59
Witam.
Ja mialem podobny problem.W 2011 roku kupilem w Niemczech i przyjechalem juz uszkodzonym S-maxem.Maska byla zamknieta tylko na pierwszy zaczep,bo linka byla zerwana,a maska na skraju wgieta.W Polsce kupilem nowa linke i osobiscie ja wymienilem.
Wymiana linki wymaga wielkiego spokoju i pokory.Oprocz zdartych dloni trzeba bylo wyjac akumulator i rozebrac okolice raczki od odblokowywania zaczepu maski.
Trzeba zadbac,aby po wymianie linki byla zalozona oslona gumowa(w zestawie z linka) na pancerzu z ktorego wystaje koniec linki przy zamku.
Dodatkowo wykonalem odpowiednio wyprofilowana(wycieta z plastiku) oslone,ktora utrudnia dostawanie sie blota,soli i wody do pancerza linki.
Do dnia dzisiejszego nie mam problemow z z otwieraniem maski.
Dodam jeszcze,ze ta linka miedzy kabina a silnikiem (obok komputera) przechodzi przez otwory,ktore nie sa rowno w osi-tam jest najwiekszy problem ,aby ja przeprowadzic.
Pozdrawiam.

r0ck
19-01-2021, 06:49