Zobacz pełną wersję : [Escape - Kuga USA] Wymiana oleju tylnego mostu i PTU


mako142
23-01-2021, 17:08
Dzień dobry. Czy ktoś wymieniał już olej w tylnym moście i coś co nazywa się PTU?Jeżeli tak to jakie oleje polecacie i co ile trzeba je wymieniać? Pozdrawiam

mako142
27-01-2021, 21:44
Czy na prawdę nikt nie wymieniał oleju w tylnym moście i tzw. Haldeksie?

tomaszjan31
27-01-2021, 23:12
Czy tak trudno uruchomić szukajke ?

https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=271783&page=2

mako142
28-01-2021, 20:59
Bardzo dziękuję za podpowiedź.

mako142
22-05-2021, 21:22
Dobry wieczór, dziś wymieniałem olej w tylnym moście. Może kogoś to zainteresuje. Olej wymieniany przy około 45 tysięcy. Aby wymienić olej należy: -zdjąć osłonę plastikową (4 śrubki)
-odkręcić korek spustowy, który ma kwadratowy otwór (poświęciłem grzechotkę 1/4 tzn. obciąłem trzpień za kulką blokującą, dodatkowo zeszlifowałem miejsce gdzie przestawia się obroty grzechotki, trzeba to zrobić bo nie ma zbyt wiele miejsca belka tylna jest bardzo blisko)
-odciągnąć olej z mostu za pomocą strzykawki i wężyka bo nie ma korka spustowego (kupiłem strzykawkę 60 ml i wężyk do podawania tlenu dla chorych bo pasują do siebie)
-ponownie wtłoczyć olej do do mostu aż się przeleje.
Praca dość uciążliwa, mnie udało odessać z mostu jakieś 0,8 litra (podobno wchodzi 1,14 litra).
Moim zdaniem warto nawet wymienić część oleju. Można wymianę robić częściej. Sami oceńcie jak wygląda olej zużyty i nowy na załączonych zdjęciach. Załączam także zdjęcia "przerobionej" grzechotki i zastosowanego oleju. Pozdrawiam. W razie pytań można dzwonić 507605353.

Bump: Przepraszam nie mogę załączyć zdjęć bo są w HEIC. Muszę je jakoś konwertować.

Bump: Załączam zdjęcia

mako142
23-05-2021, 07:48
W uzupełnieniu, po wykręceniu korka spustowego należy go oczyścić ze szlamu. Najprawdopodobniej jest magnetyczny i wyłapuje metal ze ścierających się elementów metalowych w moście. Pozdrawiam.

John04
24-05-2021, 12:06
Temat wymiany oleju w tylnym moście rozwiązany to może ktoś wie jak wymienić w skrzyni rozdzielczej bo wiadomo że wiecznie smarować nie będzie. ASO twierdzi ze prodecent nie widzi potrzeby takowej wymiany.

Tomi999
24-05-2021, 13:12
W skrzyni rozdzielczej to nie problem. jest korek spustowy i kontrolny przez który się nalewa olej. Jest przynajmniej kilka filmów na youtube jak ten olej wymienić.

John04
25-05-2021, 11:26
W skrzyni rozdzielczej to nie problem. jest korek spustowy i kontrolny przez który się nalewa olej. Jest przynajmniej kilka filmów na youtube jak ten olej wymienić.

Podeślij mi proszę linki do tych filmów bo szukam i nie mogę znaleźć.

Bump: W uzupełnieniu, po wykręceniu korka spustowego należy go oczyścić ze szlamu. Najprawdopodobniej jest magnetyczny i wyłapuje metal ze ścierających się elementów metalowych w moście. Pozdrawiam.

Występuje u Ciebie w tylnym moście filtr oleju? z tego co pamiętam to chyba był.

Tomi999
25-05-2021, 16:51
https://youtu.be/G8zMXcKk5Es
https://youtu.be/sS9JPaf1MDg
https://youtu.be/e9CxN3RO62Q

mako142
25-05-2021, 20:52
Nie ma żadnego filtra. Przynajmniej u mnie. Pozdrawiam

mako142
30-05-2021, 09:45
Dzień dobry, wczoraj w końcu wymieniłem olej w PTU. Żeby dokonać samemu wymiany:
1. oczywiście należy zdjąć osłonę dolną silnika,
2. jak ktoś ma dobry dostęp to zdjąć gumowo-plastikową rurę (popuścić dwie opaski, odkręcić dwie śrubki mocujące do bloku silnika),
3. jak ktoś tak jak ja nie ma kanału, to wystarczy popuścić opaskę od wnętrza silnika, odkręcić dwie śrubki mocujące do bloku silnika i wyciągnąć rurę od wnętrza silnika (fajnie schodzi bo rura na końcu jest plastikowa),
4. odkręcić korek górny napełniania, idzie ciężko (grzechotka i torx 50 krótki),a to tego nasadka 10), kupcie porządnego torxa,
5. odkręcić dolny korek tez idzie ciężko (też grzechotka i torx 50 długi),
6. spuścić olej (nie ma go dużo ok.0,5 litra),
7. poczyścić górny i dolny korek z syfu,
8. zakręcić dolny korek,
9.napełnić PTU (ja użyłem strzykawki i rurki do podawania tlenu-zakupione w Interenecie, olej Motorcraft polecany przez Forda),
10. zakręcić górny korek (oczywiście po tym jak olej zacznie się przelewać przez otwór),
11. założyć rurę i osłonę silnika.
W razie pytań dzwonić 507605353.
Acha polecam obcięcie krótkiego torxa tak, aby z nasadki 10 wystawało tylko nacięcie torxa, bo jest mało miejsca.
Załączam zdjęcie starego i nowego oleju po około 45 tysiącach kilometrów.
POWODZENIA!!!

John04
23-08-2021, 20:10
Witam. Postanowiłem i ja wymienić olej w tylnym moście i skrzyni rozdzielczej. Pacjent to Kuga 2013r. Powershift, 2.0 TDCI 163km, europejczyk i najechane ok. 85 000 km. Co do skrzyni rozdzielczej sama wymiana nie była skomplikowana, zleciało ok. 450 ml ( pojemnik zielony), ale był czas najwyższy na wymianę oleju ponieważ był czarny i maź na korku spustowym. To w tylnym moście po odkręceniu śruby spustowej zleciało mi niecałe 50ml ( pojemnik niebieski). Chciałem odessać jeszcze przez korek wlewowy, który był okropnie zawalony opiłkami ( na zdj.) szczykawką ale nie mogłem włożyć głębiej wężyka tak jak by przeszkadzały tryby w środku i po prostu dolałem aż się przelało około 300 ml oleju. Teraz pytanie mam do was Pany, czy jeszcze raz próbować odsysać ten olej, a jak tak to jakim cudem to zrobić bo na wszystkie sposoby próbowałem i czy nie za mało tego oleju było w moście, dodam że wycieków żadnych nie mam.
Pozdr.