Zobacz pełną wersję : [Fiesta 2001-2008] Szarpie podczas przyśpieszania 1,3


jareczek1980
22-09-2009, 14:55
często podczas przyspieszania czuje delikatne szarpanie na plecach. Czy ktoś się orientuje od czego zacząć poszukiwania?

stasiek49
22-09-2009, 15:44
zmień koszule lub pokrowce na siedzeniach

jareczek1980
22-09-2009, 16:24
od tego zaczne, a co poza tym moze byc?

dresat
22-09-2009, 18:19
jareczek1980: mógłbyś to zjawisko opisać mniej enigmatycznie?

jareczek1980
23-09-2009, 07:24
auto szarpie podczas dynamicznego przyspieszania, nie przyspiesza płynnie.

dresat
23-09-2009, 09:22
jareczek1980: na początek wydaje się standard, czyli świece, kable WN, filtr powietrza...?:shock:

jareczek1980
23-09-2009, 15:04
świece, filtr powietrza paliwa przeciwpyłkowy, cewka zapłonowa nowe. Przy wymianie cewki kable byly sprawdzane. mam wrazenie tez ze po zatankowaniu benzyny 98 jest to mniej odczuwalne.

romano11
17-06-2017, 04:45
Powitać :)

Pacjent to fiesta mk6, 2006 rok, 1.3 8V 70KM, nalot 116kkm.

Objawy: szarpanie podczas intensywnego przyspieszania: im mocniej chcę przyspieszać, tym mocniej szarpie. Przy trybie "emeryt mode ON" w zasadzie nie występuje... Przy prędkości ustalonej (niezależnie od jej wielkości) jedzie normalnie.

Olej, filtry zmieniane wg zaleceń (ale to nie może mieć wpływu), co do świec/kabli - pojęcia nie mam, podłączony skaner nie pokazał żadnych błędów :shock:
Pali normalnie, spalanie w normie, nie ma problemów z rozruchem, wszystko inne jest OK z wyjątkiem tego szarpania... obrotomierz nie świruje, kontrolki się nie zapalają...w baku jest mało paliwa, jednak rezerwa się jeszcze nie ujawniła.

Ktoś się kiedykolwiek spotkał z podobnym objawem? Podejrzewałem czujnik wału lub wałka, ale błędu nie ma, a wymieniać części w ciemno to nie rozwiązanie.

EW1
17-06-2017, 08:29
Przyczyną tego jest zbyt uboga mieszanka a powodów może być kilka i nikt ci nie da gotowego rozwiązania . Jeśli jesteś pewny za filtr paliwa , cewkę kable i świece to zostają czujniki

slawomirro
17-06-2017, 09:16
Powitać :)

Pacjent to fiesta mk6, 2006 rok, 1.3 8V 70KM, nalot 116kkm.

Podejrzewałem czujnik wału lub wałka, ale błędu nie ma, a wymieniać części w ciemno to nie rozwiązanie.

Może przyśpieszasz na zbyt niskim biegu? ;)
A poważniej, to zatankuj Pb98 po wyjeżdżeniu do końca Pb95 oraz po rozgrzaniu silnika pojeździj przez parę minut na wysokich obrotach, np 100km/h na III biegu.
Może silnik jest przyzwyczajony do bardzo spokojnej jazdy i zwyczajnie usyfił się i trzeba go oczyścić. Lepsze to niż, jak sam wspomniałeś, wymienianie w ciemno cześci.

romano11
17-06-2017, 12:39
Przyczyną tego jest zbyt uboga mieszanka.
Jeśli jesteś pewny za filtr paliwa , cewkę kable i świece to zostają czujniki

A skąd ta pewność, ze mieszanka jest zbyt uboga, a nie jest to "losowe" wypadanie zapłonów?
Filtr paliwa wymieniłem sam osobiście tymi rencami :D
Świece mogę wymienić (leżą i czekają na stosowny moment), cewka i kable - są, ale to tyle, co mogę o nich powiedzieć...
Najbardziej zastanawia mnie ten brak błędów, zatankowanie do pełna nic nie zmieniło, chociaż też nie wyklucza całkowicie np. zbyt małej wydajności pompy paliwa.

merkaba12
17-06-2017, 13:05
a kiedy były wymieniane świece bo producenci każą wymieniać co 100tys
kable także trzeba wymienić starzeją się powstaje przebicie

ja mam inny problem bo bardzo bardzo powoli przyspiesz zgubił laczki i nie zrywa asfaltu
myślałem re ten tym tak ma bo gdy kupiłem miał 30tys ale kupiłem także teraz forda fiestę 2005 taki sam silnik 1,3 i 60km i okazuje sie ze ma kopyto zrywa asfalt

romano11
17-06-2017, 13:29
a kiedy były wymieniane świece bo producenci każą wymieniać co 100tys
kable także trzeba wymienić starzeją się powstaje przebicie

No właśnie, że raczej nie były - mam nowe i czekam na stosowny moment.

EW1
17-06-2017, 14:23
Objawem ubogiej mieszanki jest właśnie szarpamie silnikiem przy przyspieszeniu.
Jeśli jeździsz zawsze z małą ilością paliwa to się licz ze zaciagasz to co się nazbierało na dnie baku łącznie z wodą ale wtedy szarpanie narasta stopniowo w przedziale czasowym aż do zupełnego zamulenia silnika .To co kolega proponuje z przegonieniem silnika na niższych biegach ma sens jeśli nazbierał się nagar na zaworach i pierścionkach
W sumie to ja obstawiam kable i świece a na drugim miejscu syf z baku którego nie wyłapie filtr . Jak dojdziesz do przyczyny to mam nadzieję że opiszesz tu...

romano11
17-06-2017, 15:14
Z reguły tankuję zawsze pod korek, lejąc do 20. odbicia pistoletu :D
A z tym zaciąganiem z dna baku to jest urban legend, a to dlatego, że niezależnie od ilości paliwa pompa zawsze ssie tuż z nad dna zbiornika, więc jeśli ma coś zassać, to ilość paliwa nie robi tu różnicy.
Jeśli znajdę winowajcę, ofkors podzielę się wieściami.

Co do ubogiej mieszanki - czy nie objawiało by się to takim bardziej "zamuleniem" bolidu, jakby chciał, a nie mógł? Bo to, co obserwuję, jest bardziej zerojedynkowe, co skłania mnie do szukania wypadających zapłonów, chociaż kto wie...

ber
17-06-2017, 17:39
Tak jak kol wyżej napisał , zasyfiony silnik - katalizator . przegonić auto jak rozgrzane na trójce kilka razy to syf się wypali .

EW1
18-06-2017, 09:01
Z dna baku zaciąga zawsze .... różnica jest tylko w gęstości tego co zaciąga przy pełnym a rezerwie
Jak masz jakiś kabel to jeszcze zobacz wykres sondy lambda , bo może ona już niedomaga ale to też by się objawiało zwiększonym zużyciem paliwa no i smrodem z wydechu.
To co ci przedstawiam to teoria w większości chociaż w focusie mk2 miałem przypadek że była pomylona kolejność kabli na świece i to objawiało się o dziwo tylko lekkim szarpaniem (choć sam nie wiem jakim cudem tylko ..) a gdy założyłem prawidłowo było oki

gk75
18-06-2017, 12:55
mam ten sam problem focusem 1,6 benzyna zmienne fazy rozrzadu wszystko wymienione a dalej szarpie

romano11
18-06-2017, 12:55
Jak masz jakiś kabel to jeszcze zobacz wykres sondy lambda , bo może ona już niedomaga ale to też by się objawiało zwiększonym zużyciem paliwa no i smrodem z wydechu.

Niestety taki kabelkiem nie dysponuję.
Co do spalania - ostatni wynik 6,3 uważam za zupełnie przyzwoity, jak na jazdę po prowincjonalnym mieście i czasem jakiś odcinek podmiejski. Średnia z całego okresu to 6,58; zimą wzrasta, na trasie spada, więc pod tym względem nie zauważam niczego niepokojącego.
Na pewni nie ma na to szarpanie temperatura silnika, bo pierwszy raz objawiło mi się to, gdy był dobrze rozgrzany, a dzisiaj prawie że zaraz po zimnym rozruchu.

gk75
18-06-2017, 12:57
raz na jakis czas zpala sie kontrolka check blad niby sonda lambda ale niewiem czy wymieniac ktos moze podpowie

EW1
18-06-2017, 14:58
Sporadyczny check engine pojawia się gdy cewki zapłonowe zaczynają już odmawiać posłuszeństwa albo gdy jakość paliwa jest tragiczna
U romano11 wygląda że lambda żyje i spalanie masz na dobrym poziomie.
A jak apetyt na olej czy dolewasz miedzy wymianami ???

romano11
18-06-2017, 18:26
U romano11 wygląda że lambda żyje i spalanie masz na dobrym poziomie.
A jak apetyt na olej czy dolewasz miedzy wymianami ???

Na ok. 5kkm dolałem jakieś 0,2-0,3 litra. Jednak jest jeszcze jeden objaw, o którym sobie przypomniałem: mianowicie niezwykle powoli, ale jednak obniża się poziom płynu chłodzącego...
Płyn jak i olej są czyste, nic się nie miesza, ale myśl o tym, że może to być padająca UPG... :( no nic: na pierwszy ogień pójdą świece, potem RTG czujników :one:

Dzisiaj spotkałem znajomego, właściciela Audi A6. Choroba okazała się zakaźna, bowiem on zostawił już 500zł w serwisie, a bolid dalej mu przerywa. Wymiana świec pomaga u niego na ok. 2kkm, a że ma LPG pod maską, to ASO nie chce się tego dotknąć.

slawomirro
18-06-2017, 23:40
Z dna baku zaciąga zawsze .... różnica jest tylko w gęstości tego co zaciąga przy pełnym a rezerwie

No ale skąd szlam w plasikowym baku w Fieście? Rozmiem, baki metalowe, rdza i wtedy robi się szlam na dnie, a tak nie rozumiem.

EW1
19-06-2017, 10:06
Różnica temperatur i wilgotność powietrza ... to cała tajemnica

Bump: romano11
To dość istotne info i jeśli nie masz wycieków płynów na zewnątrz ,to prawdopodobnie uszczelka pod głowicą o ile nie płaszcz wodny w bloku czy głowicy . Przy wyższej temperaturze tworzy się para wodna mieszające się z powietrzem i stąd uboższa mieszanka.

slawomirro
19-06-2017, 15:40
Różnica temperatur i wilgotność powietrza ... to cała tajemnica

Gdyby była woda w paliwie, zaraz zapaliła by się kontrolka na desce rozdzielczej.

dirty.73
19-06-2017, 19:26
sonda może pokazać za biedno,ale też i za bogato(check zapala właśnie ona),tutaj właśnie obstawiłbym za bogato,przy lewym powietrzu szarpałby przy ruszaniu na wolnych obrotach,po dodaniu gazu uspokoiłby się,czyli wypadanie zapłonów...czemu?....umiera cewka,świeca,kable...sprawdź metodą starych indian,ciemno,maska w góre,gaz,i patrz,czy nie ma dyskoteki na przewodach,fajkach,cewce...wyeliminujesz przebicie(albo potwierdzisz)

EW1
19-06-2017, 23:18
Czytaj ze zrozumieniem pierwszy post a on świadczy o ubogiej mieszance w pojeździe który ma 11 lat.Sonda lambda wykrywa szkodliwe substancje w spalinach i by je eleminować zuboża mieszankę nie wiedząc że np wypada zapłon . Kable świece cewka itp .... wszystko ma na to istotny wpływ i bez sprawdzenia powyższych nie ma co prorokować . Ubywa płynu a nie ma wycieku to na bank jest spalany w komorze spalania i wyciek jest na tyle mały że silnik pracuje w miarę normalnie ...
Sławek ... benzyna ma kontrolkę wody w paliwie ????

slawomirro
19-06-2017, 23:27
Sławek ... benzyna ma kontrolkę wody w paliwie ????

tak.

Na teście zegarów na dole (literka E)

http://fiesta-mk6.pl/in/test.jpg

(zdjecie z mojego auta)

Mam tu dwie ciekawostki. Jedna, że kontrolka na pewno działa, elektryk na moją prośbę sprawdził elektrykę kontrolki.
Zadziałać więc powinna. (choć wolałbym nigdy tej kontrolki nie widzieć zapalonej i nikomu nie polecam)
A druga, że instrukcja obłsugi Fiesty (niezależnie od wersji) zupełnie tę kontrolkę pomija w opisie.

dirty.73
20-06-2017, 03:15
Czytaj ze zrozumieniem pierwszy post a on świadczy o ubogiej mieszance w pojeździe który ma 11 lat.Sonda lambda wykrywa szkodliwe substancje w spalinach i by je eleminować zuboża mieszankę nie wiedząc że np wypada zapłon . Kable świece cewka itp .... wszystko ma na to istotny wpływ i bez sprawdzenia powyższych nie ma co prorokować . Ubywa płynu a nie ma wycieku to na bank jest spalany w komorze spalania i wyciek jest na tyle mały że silnik pracuje w miarę normalnie ...
Sławek ... benzyna ma kontrolkę wody w paliwie ????
jeśli sonda musi zubożyć mieszanke,to jaka jest?za uboga czy za bogata?sonda musi zubożyć ubogą mieszankę?jeśli wypada zapłon,to czego jest więcej?niespalonego paliwa czy o2?zrozum najpierw,co ty piszesz....a szkodliwych substancji chyba sie nawdychałeś :razz:,sonda mierzy zawartość tlenu w spalinach...

swampshark
20-06-2017, 07:37
sonda mierzy zawartość tlenu w spalinach
To jest akurat racja. Sonda mierzy zawartość tlenu w w spalinach i jeżeli jest wypadanie zapłonów to do wydechu dostaje się niespalone paliwo oraz tlen, który miał posłużyć do spalenia tego paliwa. Sonda wykrywa więcej tlenu i sterownik silnika zwiększa dawkę paliwa myśląc, że jest za uboga. Kolego wymień te świece skoro je masz. Ja bym od tego zaczął, bo to jest najczęstsza przyczyna. Ja ostatnio zmieniłem świece po 6 tys. km. od wymiany bo jedna zaczęła świrować. A były to oryginalne Forda ze znaczkiem Boscha. Niestety wygrawerowane też było "Made in Russia"....

romano11
20-06-2017, 14:49
Sprawa jest rozwojowa. Wczoraj trochę przejechałem i wypadanie zapłonów nasiliło się; przy otwartych oknach było doskonale słychać pracę na trzech cylindrach, ale co ciekawe - to szarpanie ustępuje powyżej pewnych obrotów (nie podam dokładnie, powyżej jakiej wartości, bo nie zarejestrowałem tego).
Tak, jakby jakiś element szwankował pod obciążeniem (przyspieszanie z niskich obrotów), a działał w miarę OK np. na wolnych obrotach i powiedzmy w drugiej połowie skali obrotomierza.
Dzisiaj miałem się dobrać do świec, ale muszę to jeszcze odwlec. Wyczytałem, że raczej nie będzie to czujnik wałka rozrządu, bo kiedy skona, to silnik powinien wejść w trym awaryjny i nie dać się uruchomić przy następnej próbie.

EW1
20-06-2017, 17:00
slaomirro
Jesteś tego pewny że to kontrolka wody w układzie zasilania ???
Taka sama jest w renault premium dxi i zaświeca się tylko podczas programu serwisowego
usuwania wody z układu zasilania a nie z powodu jej obecności
Pytam stąd bo może dowiem się czegoś ciekawego o czym nie mam pojęcia a być może twoja fiesta ma separator i wymaga czasem usunięcia wody ???

Bump: romano11
A jak ci chodzi na wolnych ? Nie czujesz że tylko na 3 gary?
Stary sposób to sprawdzenie na który nie chodzi ale cewka daje ponad 20000V i nie jest czasem przyjemne załapać iskrę na siebie :)

romano11
20-06-2017, 20:44
A jak ci chodzi na wolnych ? Nie czujesz że tylko na 3 gary?

No właśnie na wolnych niczego niepokojącego nie zauważam.

slawomirro
20-06-2017, 21:17
slaomirro
Jesteś tego pewny że to kontrolka wody w układzie zasilania ???

Pytam stąd bo może dowiem się czegoś ciekawego o czym nie mam pojęcia a być może twoja fiesta ma separator i wymaga czasem usunięcia wody ???


Jestem pewny. Tak jak pisałem, elektryk sprawdzał w serwisie Forda i potwierdził, że powinna działać gdy pompa zasśie paliwo z wodą i ostrzeże przed uszkodzeniem silnika.

Co do separatora, to wątpię, raczej to chyba w TIRach jest.

EW1
21-06-2017, 10:43
Musi być coś co wykrywa wodę sama pompa nie wykryje . Z drugiej strony , po wykryciu wody co dalej ... serwis ???
TIR to zrzeszenie transportu międzynarodowego ....widziałem nawet Poloneza Truck z tabliczka TIR . Separatory na bank występują w ciężarówkach i autobusach z tym ,że nowe konstrukcje ukł zasilania usuwają wodę automatycznie co jakiś zaprogramowany czas
romano11
Pokusił bym się o odkręcenie korka zbiornika wyrównawczego by nie robić ciśnienia w ukł chłodzenia i wtedy zobaczyć czy wraz ze wzrostem obrotów też szarpie ... No i obserwuj stan płynu w zbiorniczku cały czas . Mam jeszcze jedno pytanko ... czy nie miałeś kiedyś niskiego poziomu płynu albo popsutego włącznika wentylatora ?? Może gdzieś przegrzałeś ciut silnik a właściwie głowicę ????

dirty.73
21-06-2017, 14:40
jeśli idzie ciśnienie w układ chłodzenia,to odkręć korek zbiorniczka i pogazuj,zobaczysz,czy nie ma fontanny, można też zrobić test na obecność spalin w układzie,czujniki wału,wałka powodowałyby też raczej problemy z odpalaniem,zacznij od układu zapłonowego...na początek świece

romano11
21-06-2017, 15:21
Z drugiej strony , po wykryciu wody co dalej ... serwis ???
romano11
Pokusił bym się o odkręcenie korka zbiornika wyrównawczego by nie robić ciśnienia w ukł chłodzenia i wtedy zobaczyć czy wraz ze wzrostem obrotów też szarpie ... No i obserwuj stan płynu w zbiorniczku cały czas . Mam jeszcze jedno pytanko ... czy nie miałeś kiedyś niskiego poziomu płynu albo popsutego włącznika wentylatora ?? Może gdzieś przegrzałeś ciut silnik a właściwie głowicę ????

Poziom płynu obserwuję na bieżąco i bardzo ale to bardzo powoli ubywa.
Co do wiatraka chłodnicy - robiłem kiedyś test, czy i kiedy się włączy (relację wrzucałem na forum). Wskazówka temperatury stała jak zaczarowana w okolicach 90. stopnia, ale miałem w menu serwisowym włączony podgląd temperatury i wiatrak ruszył ZTCP przy 105*C, temperatura momentalnie spadła i po chwili się wyłączył. Na takie niedomagania jestem wyczulony, sprawny wiatrak to podstawa pełzania w korku :D
W rzeczy samej sam wiatrak jest sprawny, bo włącza się przy pracującej klimie, chociaż jego sterowanie od temperatury to zupełnie inny obwód.
Odnośnie wody w paliwie: nie wiem, co i jak miało by kontrolować jej obecność w paliwie, ale chyba będzie to trudne do zrealizowania z technicznego punktu widzenia w silniku benzynowym, gdzie paliwo nieustannie krąży, gonione przez pompę, która ma wydajność 120l/h (wartość z mojego poprzedniego bolidu). Jeśli jest podejrzenie wody w paliwie, to denaturat (lub inny alkohol) rozwiązuje sprawę :one:

EW1
22-06-2017, 11:48
Jedno jeszcze ...
Jeśli powymieniałeś kable świece itp ... to daj info czy są jakieś lepsze zmiany ?
Płyn ma prawo parować i ubytki rzędu 200 ml na sezon nie świadczą o problemach
Układ chłodzenia jest nadciśnieniowy więc temperatura wrzenia jest na bank wyższa niż 105*C ale nie wiem jak jest w specyfikacji płynu chłodzącego. W fieście mk7 1.4 tdci wentylator uruchamiał mi się przy 100*C ... w/g danych z czujników podpiętych pod ForScan a zimą przy -25*C silnik nie potrafił mi osiągnąć 70*C

romano11
22-06-2017, 18:11
Jedno jeszcze ...
Jeśli powymieniałeś kable świece itp ... to daj info czy są jakieś lepsze zmiany ?

Ofkors zaktualizuję wątek, jak tylko się do tych świec dobiorę, ale ZTCW to najprędzej w poniedziałek... :(

romano11
26-06-2017, 20:54
Ofkors zaktualizuję wątek, jak tylko się do tych świec dobiorę, najprędzej w poniedziałek... :(

Na zakończenie wątku odpowiem sam sobie: Dzisiaj skaner pokazał błąd 0302, czyli nareszcie jakiś konkret. Przyczyna? No cóż, obejdzie się bez jakiejś ingerencji w jednostkę napędową, wymieniłem świece, bo dotychczasowe nie wiem, czy i kiedy były ruszane, ale to nie to...
Wstyd się przyznać: winowajcą była luźna fajka na świecy drugiego cylindra... :oops: możliwe, że nawet sam się do tego przyczyniłem, bo jakiś czas temu robiłem podejście do tych świec, ale zwątpiłem. Dzisiaj z pomocą grzechotki 3/8", przedłużki przegubowej 3/8", redukcji 3/8x1/2" i nasadki do świec podołałem zadaniu, choć przy 4. świecy jest najciaśniej.
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi, wątek można zamknąć. :mrgreen:

jedrus84
30-01-2021, 14:38
Drodzy forumowicze, od miesiąca zmagam sie z szarpaniem podczas przyśpieszania. Problem objawia sie generalnie na drugim lub trzecim biegu, tylko w zakresie prędkości obrotowej silnika do 1800-2000 obr/min. Silnik 1.3 69KM, rozrząd na łańcuchu. Auto ma nalatane 270tys km. Oleju nie bierze, płynu nie ubywa. Moc jest w porzadku, bez problemu rozpędza sie do 160km/h. Błędów brak, zamrożonych ramek również. Świece wymienione, kable również, filtr paliwa też. Generalnie wszystkie czynnosci serwisowe wykonuję zgodnie z zaleceniami forda czyli olej co 10 tys km, swiece co 40 tys itd. Odpala na dotyk, chodzi równo. Szarpanie pojawia sie podczas przyspieszania. Szczegolnie mocno odczuwalne jest na drugim biegu w niskim zakresie obrotow. Powyżej 2 tys nie wystepuje. Auto przyśpiesza wtedy plynnie do 5 tys obr/min. Zauważyłem ostatnio, że po chwilowym odpuszczeniu gazu i ponownym wciśnięciu problem szarpania znika. Auto może byc wtedy zmulone z powodu niskiej predkosci obrotowej ale płynnie przyśpiesza. Poduszki silnika ok, sprzeglo wymienione 50 tys km temu. Spalanie w normie jakieś 6,5 l/100km. Macie jakieś pomysły ?

pitstop77
30-01-2021, 18:25
Miałem podobnie, na niskich obrotach i wysokim biegu auto potrafiło szarpnąć. Winna była cewka.

jedrus84
30-01-2021, 20:03
Dzięki za odpowiedź. A wyskakiwały Ci jakieś błędy ?

pitstop77
31-01-2021, 18:36
Już nie pamiętam ale chyba jakieś były.

jedrus84
01-02-2021, 08:02
Moje myśli kierują sie do dwóch elementów: sondy Lambda i tlumika (tłumików) drgań na tarczy sprzęgła. Oczywiście zacznę od przejrzenia elemetow ukl. Zaplonowego - podmienię cewkę, kable i świece. Dam znać czy coś ruszyło do przodu.

Ela.S
01-02-2021, 17:21
Cewka na 99.9%........mi też pooszarpywał po miesięcznym postoju na parkingu między 1100 a 1500 obrotów, tak jak by się dławił. Powyżej 1500 przyspieszał OK. A rano pierwsze odpalenie to koszmar. Jedynie przegazowanie pomogło. Wymiana cewki i problem znikł. Jest OK.

romano11
02-02-2021, 09:47
Moje myśli kierują sie do tlumika (tłumików) drgań na tarczy sprzęgła..

Nie no, bez jaj, przecież tłumik drgań na tarczy pracuje tylko podczas załączania sprzęgła. Podczas jazdy możesz te sprężyny wyrzucić i nie odczujesz zmiany.

orbik1987
15-02-2021, 07:33
świece?

dudy00
11-04-2023, 22:44
Witam

Dwa tygodnie temu mechanik wymienił Mi cewkę zapłonową, kable i świece, przyczyna - wypadanie zapłonu na drugim cylindrze.
Po wymianie po przełączeniu na gaz podczas przyśpieszania szarpie samochodem. Dzieje się to między 1000 a 2000 obrotów. Jak przejdzie 2000 to przyspiesza już normalnie.
Jak przyspieszam łagodnie, delikatnie nie ma tego objawu.
Na benzynie też się zdarzy, że lekko szarpanie, ale nie zawsze.
Brak błędów z komputera z instalacji gazowej jak i z komputera samochodu.

Jakiś pomysł? Gdzie szukać przyczyny?

Pozdrawiam

jaro_73
14-04-2023, 19:34
Miałem to samo na gazie (na Pb było OK). Gazownik mówił wina prądu i miał rację. Wymieniłem najpierw świece (nie pomogło) następna była cewka NGK 48001 (zero poprawy) dopiero dobre przewody zapłonowe (dedykowane do LPG) pomogły, już się nie dławi przy wciśnięciu pedału w podłogę :619:

roolez
15-04-2023, 14:54
A powiedz jakie przewody zapłonowe kupiłeś? Też mi ostatnio Fieścina coś poszarpuje i może od wym. kabli bym zaczął? Kiedyś w przypływie dobroci dla auta kupiłem nowe i to wcale nie najtańsze, i po miesiącu wyrzuciłem, bo nie szło jeździć. Wróciłem do starych fordoskich, które już mają tyle lat co Fiesta, czyli 15. Auto ma gaz.

jaro_73
15-04-2023, 18:02
Janmor FS48
https://allegro.pl/oferta/janmor-przewody-zaplonowe-ford-ka-street-ka-1-6-13424532388

roolez
16-04-2023, 11:09
Dzięki! Pomacałem wczoraj przy włączonym silniku przewodyWN i bingo! Kabel od cylindra nr 2 "kopie"! Pozostałe - OK. Niby żadnych przebić nie ma, bo nawet po spryskaniu kabli i okolic wodą brak efektów świetlnych. Zatem - wymiana!

Rafał1987
05-02-2025, 18:49
Witam Może nie 1.3 ale jaką cewkę do 1.4 polecacie?? Na kablach nie widać przebić, wymiana świec już niedługo a cewka nigdy chyba nie zmieniana. Jest jeszcze ori fomoco a lubi sobie na 2-3 biegu szarpnąć przy przyspieszaniu w zakresie 1700-2000 obr. szczególnie teraz w okresie zimowym. Jest wiele opinii, jedni chwalą beru a inni mówią, że to już nie ta jakość. Oryginalna kosztuje ponad 400zł a beru jest nawet tańsza od boscha.
To jak Panowie co polecacie? Chyba pujdę w boscha. Ngk jakoś mi się nie widzi a ori to koszt około 400zł.