Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Migające światła bi-xenon w momencie zapłonu


E-Mariusz
01-02-2021, 20:30
Panie/Panowie, zwracam się z problemem, z którym nie mogę się uporać od ubiegłego roku. Co prawda nie przeszkadza podczas jazdy, ale na postoju czasami tak, bo migające bi-xenony wyglądają, jakbym komuś "mrugał" długimi.

Do rzeczy: sytuacja ma miejsce w momencie zapłonu. Wsiadam do pojazdu, wciskam Ford Power, uruchamia się Convers+, po czym mam mały stroboskop aż do momentu uruchomienia silnika. Wówczas światła zapalają się ciągłym światłem i wszystko jest w porządku. Nie ma znaczenia, czy światła są w pozycji "zero" czy "auto" - w obu efekt jest ten sam. Nie migają jedynie przy włączeniu świateł pozycyjnych.

Wygląda to dosłownie w ten sposób:
https://youtu.be/OxmaaVYa1gg

W momencie, kiedy w/w ma miejsce - słyszę, że dzieje się coś w skrzynce bezpieczników z tyłu przy lewej lampie. Niestety nie wiem, który bezpiecznik wydaje dźwięk, ale jest to coś w rodzaju "cykania".

Będę serdecznie wdzięczny za wszelkie sugestie w tej materii, bo byłbym niezwykle rad, gdyby udało się z tym w końcu uporać :)

Tomi1000
01-02-2021, 23:02
Cyka przekaźnik a nie bezpiecznik.
Wymień i zobaczysz.
Jak z napięciami aku?

E-Mariusz
02-02-2021, 06:33
Aktualny dzisiejszy pomiar po nocy: 11.73 V. Wszystkie odbiorniki wyłączone. Po uruchomieniu silnika 14.80 V. Zakładam, że aku do wymiany, bo już od dłuższego czasu się kwalifikował.

@zenek
03-02-2021, 08:49
Aktualny dzisiejszy pomiar po nocy: 11.73 V. :D

12,5V to odpowiednie napięcie wszystko poniżej oznacza rozładowany.
Jak widzisz ładowanie działa ładnie powyżej 14V. to dobra wiadomość

Jeżeli posiadasz prostownik lub ładowarkę to podłącz akumulator na 24h i zobaczysz czy koniecznie trzeba kupić nowy.

tu masz wszystko ładnie wyjaśnione warto obejrzeć :wink:

https://youtu.be/cTLqQFc32fw?t=99

https://youtu.be/MuBOfj78El4?t=55

Jeżeli kupisz nowy to trzeba zrestartować BCM

E-Mariusz
03-02-2021, 09:27
Akumulator niestety już był ładowany i to w ubiegłym tygodniu. Podpiąłem pod CTEK MXS 5.0, bo taki akurat mam w domu pod ręką i niestety, pomimo całego cyklu - bez rezultatu, zatem w pełni się z Tobą zgadzam. Aku jest do wymiany i jestem na to przygotowany. Obecnie szukam odpowiedniego kandydata (zastanawiam się między "tradycyjną" Vartą a Vikingiem czy Bannerem polecanymi na forum).

Odnośnie resetowania BCM - znalazłem poniższą instrukcję na forum - zadziała w systemie bezkluczykowym, czy szukamy dalej?
1. Wejdź do pojazdu i wykonaj czynności od 2 do 4 w ciągu 10 s.
2. Włącz zapłon, silnik wyłączony (położenie II) i światła mijania.
3. Wciśnij i zwolnij przełącznik tylnego światła przeciwmgielnego pięć razy.
4. Wciśnij i zwolnij przełącznik świateł ostrzegawczych ( awaryjne ) trzy razy.
5. Jeśli procedura się powiedzie, lampka ostrzegawcza układu ładowania w zestawie wskaźników zamiga trzy razy w ciągu następnych 15 s.
6. Zerowanie czujnika BMS zostało zakończone.

Asekuracyjnie wrócę jeszcze do sprawy przekaźnika opisanej nieco wyżej, jeśli nie byłaby to kwestia akumulatora.
Cyka przekaźnik a nie bezpiecznik.
Wymień i zobaczysz.
Jak z napięciami aku?

Czy mówiąc "przekaźnik" w domyśle chodzi o przekaźnik świec żarowych?

@zenek
03-02-2021, 09:39
Odnośnie resetowania BCM - znalazłem poniższą instrukcję na forum

Ja robię to z kabla programem FORScan

https://youtu.be/3n85O4glLvs?t=888


Akumulator niestety już był ładowany i to w ubiegłym tygodniu.

Kiepską ładowarką gęstości nie zrobisz

https://youtu.be/o-LGMpSI0aI?t=42

.

E-Mariusz
03-02-2021, 10:02
Ja robię to z kabla programem FORScan

https://youtu.be/3n85O4glLvs?t=888

O, super. Do tego filmiku jeszcze nie zdążyłem dotrzeć ;) dziękuję za pomoc, odnotowane. Zacznę pewnie od wymiany akumulatora, później przeprowadzę tę procedurę, a jeśli to nie pomoże, to będziemy dalej kombinować.

Udanego dnia!

E-Mariusz
03-02-2021, 11:32
Kiepską ładowarką gęstości nie zrobisz

https://youtu.be/o-LGMpSI0aI?t=42
Wiem, tego jestem w pełni świadomy, ale zakup nowego prostownika o sensownych parametrach zapewne przekroczy wartość zakupu akumulatora, a do lepszej ładowarki nie mam dostępu. Jestem już nastawiony na taki scenariusz. Odpowiedni prostownik też jest w planach, ale w swoim czasie.

Niestety, obecnie budżet nie pozwala na większe zakupy, więc zacznę od akumulatora, bo przy okazji będę w stanie sprawdzić, czy rozrusznik też jest do roboty, czy nie, bo to też czeka w kolejce, ale to zupełnie osobny temat.

@zenek
03-02-2021, 11:53
Nie trzeba sporo kasy wydawać
Ja przerobiłem ładowarkę z Lidla - ładowarka 55zł + przeróbka 10zł :)
https://naforum.zapodaj.net/images/68b001e7f7ca.jpg
https://www.youtube.com/watch?v=Iu1HX_dU5nY

https://www.youtube.com/watch?v=KIDU2Y7xUYE :)

Zobacz testy akumulatorów zanim wydasz kasę, zwróć uwagę na datę produkcji.

https://www.youtube.com/watch?v=0C4xKuS-qZY

.

radkor
05-02-2021, 22:07
Odnośnie resetowania BCM - znalazłem poniższą instrukcję na forum - zadziała w systemie bezkluczykowym, czy szukamy dalej?
Zadziała.

E-Mariusz
18-02-2021, 18:46
Panowie, wracam z rozwiązaniem. Problem dotyczył zużytego akumulatora. Zaaplikowałem nowego Bannera, bo był dostępny w dobrych pieniądzach. Aż chciało rozrusznik wyrwać przy odpalaniu, a problem z migającymi lampami ustąpił. Teraz świecą się ciągłym światłem tak, jak należy :)