Zobacz pełną wersję : Turbina - nie słychać "gwizdu" - czy tak ma być?.
Czy w silnikach 1.8TDDI powinien być słyszalny "gwizd" turbiny gdy się doda gazu?.Ostatnio jechałem z kolegą Mondeo TD i gdy otworzyłem szybę to było słychać dość mocny ten gwizd przy ruszaniu, a w moim aucie to wogóle nie ma tego "gwizdu" tak jakby nie miał turbiny (nawet gdy się stoi obok auta na zewnątrz a ktoś mocno przygazuje to też nie słychać). Jedynie co odrużnia mój silnik TDDI od fiesty 1.8 wolnossącej to to, że ma większą troche moc i dżwięk silnika jest taki bardziej "miękki".
stasiek49 19-10-2007, 17:17 tak ma być ,jak słychać gwizd turbiny to znaczy koniec turbiny do wymiany lub regeneracji,duże zurzycie oleju
Nie chciałbym być dociekliwy ale czemu w moim silniku ma nie gwizdać a w innych gwizdże :fcp2
stasiek49 19-10-2007, 21:01 temu że twoja turbina jest jeszcze w dobrym stanie ,mały luz na panewkach,dobre ciśnienie oleju,kolektor bez zadziorów itp.
dwoje19, załóż filtr stożkowy- ja kiedyś dla jaj założyłem i dźwięk zasysanego powietrza i gwizd turbiny był przepiękny :)
jackrzec 19-10-2007, 21:55 A to ciekawe. Mój szef kupił sobie w salonie miesiąc temu nówkę Citroena C5 i jak depnie, to turbinę słychać. I było ją słychać od samego początku, to wg Twojej teorii od nowości turbina jest padnięta?!
dwoje19, załóż filtr stożkowy- ja kiedyś dla jaj założyłem i dźwięk zasysanego powietrza i gwizd turbiny był przepiękny :)
A czy nie zaszkodzi to mojej turbince skoro jest prawdopodobnie w dobrym stanie :fcp1
woytek13 20-10-2007, 10:14 To, że nie słychać turbuny to faktycznie dobrze świadczy o jej stanie. Chcesz gwizd to zrób wydech- pełen przelot i ten stożek. Będzie ci wiało że ho ho. A co do tego C5 lub innych zmienna geometria tez ma wpływ na świstanie. Stożka to nie polecam bo mozna zgwałcić nim tylko suszarke i po robicie.
Nowe diesle gwiżdżą zawsze, stare najczęściej jak mają zajechaną turbinę. Ot co.
Nowe diesle gwiżdżą zawsze, stare najczęściej jak mają zajechaną turbinę. Ot co.
Oj...mój przecież nie jest taki stary :fcp13
dwoje19, ale Twój to nie najnowsza konstrukcja TDCI ze zmienną geometrią łopatek- czyli w twoim przypadku powinieneś się cieszyć, że nie gwiżdze :).
CO do stożka, to jak już wyżej napisałem- załóżyłem go dla jaj, bo chciałem zobaczyć jaki będzie efekt, po jednym dniu jazdy spowrotem założyłem zwykły filtr powietrza w puszce, bo szkoda mi było turbinki i silnika i uszu, ponieważ jak dla mnie na dłuższą metę było ciut głośno.
stasiek49 20-10-2007, 15:22 dwoje19, czy teraz wszystko wiesz na temat turbin?
dwoje19, czy teraz wszystko wiesz na temat turbin?
No teraz wiem więcej, ale chyba nie wszystko :fcp4 .
[ Dodano: 20-10-2007, 16:40 ]
powinieneś się cieszyć, że nie gwiżdze
I niech tak pozostanie :fcp2
Witam wszystkich. Jestem świeżym posiadaczem mondeo 2,0 tddi 2001r.
Nie będe tworzyć nowego postu, dopisze się. W moim przypadku nie ma ani świstu turbiny , ani ciszy tylko takie lekkie grzechotanie (turbiny chyba). Co to takiego? dziękuję .
stasiek49 23-11-2007, 14:42 luz na panewkach turbiny
Dzięki. Da się to w miarę tanio naprawić?
stasiek49 23-11-2007, 19:33 koszt regeneracji turbiny to około 800pln,a jeśli wirnik do wymiany to około 1500pln
Witam wszystkich. Jestem świeżym posiadaczem mondeo 2,0 tddi 2001r.
Nie będe tworzyć nowego postu, dopisze się. W moim przypadku nie ma ani świstu turbiny , ani ciszy tylko takie lekkie grzechotanie (turbiny chyba). Co to takiego? dziękuję .
Sciagnij rure (przewod) idacy do wirnika turbiny zlap za wirnik i sprawdz czy nie ma luzow poosiowych wzdluznych i poprzecznych, kazda turbina nawet po regeneracji posiada delikatne luzy poosiowe. Nie ma co oceniac ze to na bank to, jesli kolega napisal "chyba" i nie jest w 100% sprawny, a noz okazalo by sie ze ktorys przewod "dzwoni sobie o cos"....
|
|