Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2015- ] Niedogrzany i przegrzany silnik 2.0


Trawkaj
11-02-2021, 22:35
Witam.

Jestem szczęśliwym posiadaczem S-Maxa mk2 2.0Tdci 150km (dw10fd)
Borykam się z problemem niewłaściwej temperatury silnika. Sprawa wygląda następująco: Po odpaleniu silnik nie jest w stanie ruszyć wskazówki temp cieczy chłodzącej powyżej 60stopni - jazda miastem i autostradą około 40minut. (powietrze z kratek jest ciepłe) Wskazówka i pomiar w trybie testowym są podobne, również temp rury dużego obiegu do chłodnicy jest zbliżona. Dziwne rzeczy dzieją się przy pracującym silniku w zatrzymanym pojeździe. Wyskakuje informacja o przegrzanym silniku, znika wskazówka temp cieczy chłodzącej, która dokładnie przed chwilką była na 60 stopdniach i odpala się wentylator od chłodnicy.
Gdyby nie informacja o przegrzanym silniku w ciemno obstawiałbym termostat. Czy informacja o przegrzanym silniku też pochodzi z czujnika temp cieczy chłodzącej? Co jeszcze mogę sprawdzić żeby określić, który element jest wadliwy?

marel12467
14-02-2021, 20:22
Faktycznie problem dość dziwny , a nie ma za mało płynu ? wiem że pytanie głupie ale może jednak , podobne objawy może dawać termostat , ciepło z kratek może wiać dlatego że być może masz dodatkową nagrzewnicę elektryczną ( jeśli jest ) , strzelony może być jeszcze czujnik temperatury płynu chłodzącego , może świruje i raz pokazuje 60 stopni a raz przegrzanie , Aby przekształcić zmianę rezystencji ECT w zmianę napięcia, czujnik temperatury silnika musi być podłączony do obwodu najczęściej zasilanego napięciem odniesienia 5 V. Przy zimnej jednostce napędowej i zewnętrznej temperaturze 20 stopni Celsjusza rezystencja czujnika ECT waha się w granicach od 2000 do 300 Ω . W momencie uruchomienia silnika temperatura płynu chłodzącego zaczyna rosnąć. Czujnik ulega stopniowemu nagrzaniu, a jego odporność zmniejsza się proporcjonalnie. W temperaturze 90 stopni Celsjusza rezystencja czujnika ECT mieści się w przedziale od 200 do 300 Ω. W ten oto sposób sygnał zmiennego napięcia zależny od temperatury płynu w układzie chłodzącym samochodu jest przekazywany do komputera pokładowego pojazdu

https://www.iparts.pl/artykuly/mala-rzecz-a-moze-skutecznie-zatruc-ci-zycie-czujnik-temperatury-silnika-niezbedny-do-prawidlowej-pracy-motoru,518.html

maslog
14-02-2021, 22:25
W ciemno strzelałbym że termostat. Zapal zimny samochód i na postoju ręka trzymaj rurę idącą do chłodnicy. Gdy robi się ciepła to na 100% termostat

marel12467
16-02-2021, 05:53
Ale uwalony termostat daje zupełnie inne objawy silnik sie nie dogrzewa i wskazowka lezy na 60 albo sie przegrzewa a u kolegi to jakoś nieregularne występuje, nie mowie moze sie termostat zawiesza i odwiesza ale czujnik temperatury tez bym sprawdził

slawek-kali
16-02-2021, 06:55
pompa wody.. problem znany juz w ASO

Trawkaj
18-02-2021, 09:10
Dziekuje za wszystkie podpowiedzi. Czujnik temperatury cieczy daje nizsze napiecie przy wzroscie temp cieczy, to sprawdzilem i temperatura ze wskazowki zgadza sie z ta zmierzona innym termometrem. Skłaniam sie ku wersji zawieszajacego sie termostatu.
Sławku a dlaczego mialaby to byc pompa wody? Czy uszkodzenie pompy lub jej niska wydajność nie powinna skutkować przegrzewaniem silnika?

marel12467
24-02-2021, 20:55
[QUOTE=Trawkaj;3320499
Sławku a dlaczego mialaby to byc pompa wody? Czy uszkodzenie pompy lub jej niska wydajność nie powinna skutkować przegrzewaniem silnika?[/QUOTE]

Czyli czujnik sprawny , z tą pompą to też się dziwię no bo ona jest napędzana z rozrządu , a to zwykła pompa wirnikowa , i albo działa albo nie , tzn albo przenosi napęd albo nie i wtedy stoi , czasami zdarza się że przy tym jak kończy się jej żywot to dostaje luzu i się przyciera , ale objawem jej końca powinien być po jakimś czasie wyciek płynu chłodzącego

eclipse
25-02-2021, 08:48
Z życia wzięte,:)
Miałem kiedyś RENAULT 19 był wtedy samochodem roku, kupiłem go 2 letniego z Niemiec. Po krótkim czasie stwierdziłem że po wyłączeniu silnika załączał się wentylator . Po wizycie w ASO długo debatowano i wymyślano różne przyczyny.Po jakimś czasie stwierdzono że poprzedni właściciel źle założył pasek wielorowkowy co spowodowało że pompa wody kręciła się w odwrotnym kierunku i dlatego był taki problem . Myślę że ty nie masz podobnego, choć objawy wskazują na słabą wydajność pompy . Może warto by to sprawdzić .

marel12467
25-02-2021, 15:16
Z życia wzięte,:)
.Po jakimś czasie stwierdzono że poprzedni właściciel źle założył pasek wielorowkowy co spowodowało że pompa wody kręciła się w odwrotnym kierunku i dlatego był taki problem .

O kurczę tego to bym nie wymyślił , źle założony pasek powoduje że pompa kręci się odwrotnie , czyli samochód jeździł tylko do tyłu , no bo żeby pasek kręcił się w drugą stronę to i silnik musi chodzi w drugą stronę , czyli wychodzi na to że na wszystkich biegach latałeś tyłem :)

audiobayern
25-02-2021, 17:52
O kurczę tego to bym nie wymyślił , źle założony pasek powoduje że pompa kręci się odwrotnie , czyli samochód jeździł tylko do tyłu , no bo żeby pasek kręcił się w drugą stronę to i silnik musi chodzi w drugą stronę , czyli wychodzi na to że na wszystkich biegach latałeś tyłem :)

No to teraz prawie pos........ się ze śmiechu.

eclipse
25-02-2021, 19:03
O kurczę tego to bym nie wymyślił ,

A jednak..... wymyśliłeś;
ale swoją pokrętną teorię. :lol:Teraz, idąc tym tropem broń boże nie wybieraj się na drugą półkulę globu ziemskiego, bo jeszcze spadniesz z kuli ziemskiej.

audiobayern
26-02-2021, 20:09
Eclipse pisząc mój poprzedni post w tym temacie miałem na myśl Twoją wypowiedź.

Jak można założyć pasek żeby się kółko kręciło w druga stronę ? W 8 chyba trzeba złożyć albo ząbkami do góry.

slawek-kali
26-02-2021, 20:22
Sławku a dlaczego mialaby to byc pompa wody? Czy uszkodzenie pompy lub jej niska wydajność nie powinna skutkować przegrzewaniem silnika?bo to znana usterka, nawet jest juz biuletyn do tego. Wymieniano termostat, problem wracal.. klient placi oczywiscie za kazda wymieniona czesc ;)

marel12467
08-03-2021, 20:33
To była aluzja , przecież to nie możliwe co kolega napisał , żeby pasek kręcił się w drugą stronę musiał by być zrobiony w ósemkę , a tutaj się śmiałem bo to nie możliwe , nie wieże naprawdę nie wieże , jak można napisać coś takiego , źle założony pasek powoduje że pompa kręci się w drugą stronę , miszcz :) Nowa generacja s-maxa 6 biegów do tyłu jeden do przodu tylko u autoryzowanego dealera zamów już dzisiaj. Kolega pisze takie bzdury a później jeszcze ktoś w to naprawdę uwierzy i kupi nowy pasek.