Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2014- ] Ładowanie akumulatora - silnik z funkcją start-stop
Witam,
od niedawna jestem posiadaczem Forda Mondeo 2017 1.5 ecoboost 165km
Chwilę pojeździłem i niestety zaistniał jakby problem z akumulatorem.
Auto ma 3 lata. System startstop. Sam ten system wyłączyłem, nie wiem jak jeździł poprzedni właściciel.
Akumulator 750/75
Silnik nie wstaje, na wyświetlaczu pojawia się komunikat o oszczędzaniu energii, idzie jakiś pasek ładowania i dalej nic.
Powstało pytanie co mogę zrobić aby pokonać problem.
1. Wymienić akumulator?
2. Podładować go prostownikiem/ładowarką?
Skłaniam się ku ładowaniu, ale nie wiem jak do tego podejść. Mam dostęp do prostownika z możliwością wybrania Ah ale słyszałem, że akumulatory przeznaczone do samochodów z systemem start/stop ładuje się ładowarką jak ta z lidla lub lepiej CTEK. Powstaje też pytanie czy akumulator odłączyć czy zostawić klemy zapięte żeby komputer nie wymagał ponownego programowania.
Bardzo proszę o radę osoby znające temat.
https://www.youtube.com/watch?v=3n85O4glLvs
https://www.youtube.com/watch?v=MuBOfj78El4
Po obejrzeniu będzie wszystko jasne
yaro8558 15-02-2021, 16:30 ja ładuję CTEK MXS 7.0,
w mondeo mam akumulator EFB ładuje się go jak zwykły lub z trybem recond, w innym aucie mam AGM i w takim trybie go ładuję,
CTEK uratował mi już dwa akumulatory po kilku ładowaniach.
Przy użyciu ładowarki w normalnych trybach pracy (nie recond) nie ma potrzeby odpinania klem, CTEK ma nawet specjalną złączkę w zestawie, którą na stałe przykręca się do klemy i minusa i można podpinać szybko i łatwo ładowarkę.
grzechu913 15-02-2021, 17:35 Recond to tylko 15.8V,wiec raczej nie powinno autko od tego klęknąć. Lądowałem zwykłym prostownikiem 16.3V i też mu nic nie było.
Wysłane z mojego DRA-L21 przy użyciu Tapatalka
Dziękuję za przykłady filmów, jestem pewny że muszę wymienić akumulator.
Na innym filmie, jak się domyślam nagrywanym w Stanach, pewien człowiek uruchamiał silnik podpinając do akumulatora urządzenie Gennius Jup Starter. Niczego nie odpinał, klemy siedziały na akumulatorze. Ale zdaje się, że urządzenie stosuje się raczej doraźnie, dla awaryjnego rozruchu, coś jak z kabli. Potwierdził że żywotność akumulatorów przy systemie start stop to w najlepszym razie 3 lata ;/
Sam bym sobie wymienił ten akumulator, obawiam się jednak jedynie tego ewentualnego majstrowania przez laptopa. Kompletnie się nie znam i nie czuję na siłach. Dlatego wolałbym podładować akumulator bez jego wyciągania i pojechać na wymianę na warsztat.
Na przedstawionym filmie dowiedziałem się że prostownik odpada i jeśli muszę czymś akumulator podładować zostaje ładowarka, w instrukcji nie wymieniają braku możliwości takiej operacji, więc można założyć że nie jest zabroniona (sugestia Pana Specjalisty z filmu).
Wytypowałem takie opcje, polecilibyście którąś:
https://www.ceneo.pl/44005010#tab=spec
https://www.ceneo.pl/21681383
ladowarka z lidla (https://allegro.pl/oferta/ladowarka-prostownik-12v-6v-1-2-120-ah-lcd-sena-6953223993?utm_content=mfc&utm_source=ceneo&utm_medium=cpc&utm_campaign=feed)
A ogólnie posiadam coś takiego, ale chyba się nie nadaje
Kulka (https://allegro.pl/oferta/kukla-prostownik-bk12-15-6v-12v-regulacja-10083629279?utm_feed=c9faa3c7-f817-45a7-9529-84b750279de2&utm_source=ceneo&utm_medium=cpc&utm_campaign=feed)
Po wymianie
Reset BCM
1- Włącz zapłon bez uruchomienia silnika
2- 5x "mrugnac" światłami drogowymi
3- Do spodu 3x nacisnąć hamulec i puścić
Po prawidłowej procedurze kontrolka akumulatora mrugnie 3x
https://www.youtube.com/watch?v=rVp0Bu3Xo0Q - dla zaawansowanych użytkowników
https://www.youtube.com/watch?v=KIVrW9tgI0E - dla każdego użytkownika
Po wymianie
Reset BCM
1- Włącz zapłon bez uruchomienia silnika
2- 5x "mrugnac" światłami drogowymi
3- Do spodu 3x nacisnąć hamulec i puścić
Po prawidłowej procedurze kontrolka akumulatora mrugnie 3x
To jest proste. Jednakże na przedstawionym filmie Pan który go nagrywa zaznaczył że czasem się nie udaje i trzeba użyć FORScan. Co też w sumie robi. Obawiam się sytuacji, w której przywołana sekwencja czynności nie zadziała i trzeba będzie użyć oprogramowania.
Poproś kogoś w okolicy to ogarnie po wymianie akumulatora
https://www.google.com/maps/d/u/0/viewer?fbclid=IwAR1K4_BJBqzvbk_0FAWmkc6XJ2F2BsVkWR aGtgmU0H_GjhXnBE0tsHTklO0&ll=52.78926803528551%2C19.5807862467231&z=7&mid=1rZa-6RjpDcamJRxLgjWTODO3ECb3PvZV
yaro8558 15-02-2021, 18:56 Do Mondeusza wystarczy Ci ładowarka 7A, bo powinno się ładować prądem maksymalnie 1/10 pojemności akumulatora.
Polecam test ładowarek.
https://www.youtube.com/watch?v=oc9dPH-HPgM
Wynika z niego, że jak chcesz tanio to ładowarka IDEAL jest ok, a jak możesz wydać więcej to CTEK albo Victron.
Sam dwa miesiące temu kupowałem ładowarkę i wybrałem CTEKa.
szynszyl 15-02-2021, 22:06 Najpierw ogarnij co masz za aku. Zwykly, efp, czy agm. Do ladowania z nadzorem to i zwykly prostownik wystarczy. Jeszcze 16 V mi z aku nieodpietym od auta krzywdy nie zrobilo. Ty chcesz ratowac aku, to go wytargaj z auta i po ogrzaniu laduj czyms co Ci da ok 16v i prąd 1/10 pojemnosci. Na koncu z tego 1/3 pradu. Wazne czy masz dostep do korkow, czy nie. Automatyczne ladowarki zastepuja myslenie... i tak wysycanie elektrolitu to jego gazowanie, przy malym pradzie.
Bierz Cetk, wystarczy na domowe potrzeby. Dobrze ładuje, uratowałem mojego agm przez regeneracje.
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Wytypowałem takie opcje, polecilibyście którąś:
https://www.ceneo.pl/44005010#tab=spec
https://www.ceneo.pl/21681383
ladowarka z lidla (https://allegro.pl/oferta/ladowarka-prostownik-12v-6v-1-2-120-ah-lcd-sena-6953223993?utm_content=mfc&utm_source=ceneo&utm_medium=cpc&utm_campaign=feed)
A ogólnie posiadam coś takiego, ale chyba się nie nadaje
Kulka (https://allegro.pl/oferta/kukla-prostownik-bk12-15-6v-12v-regulacja-10083629279?utm_feed=c9faa3c7-f817-45a7-9529-84b750279de2&utm_source=ceneo&utm_medium=cpc&utm_campaign=feed)
U mnie oryginalny akumulator jest już 7 rok, ale ja mam włączony start/stop. Tak że do 3 lat trwałość akumulatora to nie jest reguła.
Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.
Stanie na tym że go podładuję ładowarką albo odpalę z kabli i podjadę na wymianę do mechanika. Trochę się jednak cykam tego komputera. A taki trochę off-top, montowaliście trochę mocniejsze akumulatory? Ten oryginalny fordowski jest dość drogi, zastanawiałem się czy np. taka Varta nie zda egzaminu, ale zamiast 700 ma 730
https://www.varta-automotive.pl/pl-pl/produkty/varta-blue-dynamic-efb/575-500-073
prawie 2-krotnie tańszy niż OEM Forda :)
szynszyl 16-02-2021, 20:37 Kup yuasa banner akuma 5 (lub 7)
yaro8558 16-02-2021, 22:13 Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.
Stanie na tym że go podładuję ładowarką albo odpalę z kabli i podjadę na wymianę do mechanika. Trochę się jednak cykam tego komputera. A taki trochę off-top, montowaliście trochę mocniejsze akumulatory? Ten oryginalny fordowski jest dość drogi, zastanawiałem się czy np. taka Varta nie zda egzaminu, ale zamiast 700 ma 730
https://www.varta-automotive.pl/pl-pl/produkty/varta-blue-dynamic-efb/575-500-073
prawie 2-krotnie tańszy niż OEM Forda :)Ja mam taki akumulator już drugi rok, na ten moment jeszcze działa.
Prądu rozruchowego akurat nigdy za mało.
Wysłane z mojego SM-T815 przy użyciu Tapatalka
Witam,
Mam pytanie do użytkowników i posiadaczy ładowarki CTEK MXS 7.0.
Jak spisuje się ta ladowarka? Ladujecie nią akumulator podłączony na samochodzie?
Mam Fieste MK7 1.0 EcoBoost 2015 z start-stopem. Samochodem mało jeżdżę i chciałbym doladowac czasem aku.
Ładowarka jest warta swojej ceny?
Przymierzam się do zakupu CTEK MXS 5.0
Chyba że ktoś poleci jeszcze coś innego? ;)
To jest proste. Jednakże na przedstawionym filmie Pan który go nagrywa zaznaczył że czasem się nie udaje i trzeba użyć FORScan. Co też w sumie robi. Obawiam się sytuacji, w której przywołana sekwencja czynności nie zadziała i trzeba będzie użyć oprogramowania.
Strach ma wielkie oczy. Z mojego doświadczenia. Pojechałem i wymieniłem akumulator w warsztacie specjalizującym się w akumulatorach - fachowiec to fachowiec (same gwiazdki w opiniach). Pan wymienił akumulator, podłączając zastępczy na wszelki wypadek aby była ciągłość zasilania - to chyba w mk5 i tak nie jest konieczne. Na koniec stwierdził, że on nie ma jak zrobić resetu akumulatora (przecież musiałby wiedzieć jak to się robi w dziesiątkach aut i marek) i abym jechał i gdyby był problem to mam wrócić (sic!) i wtedy zwróci się do warsztatu (autoryzowanego) ale będe musiał ekstra zapłacić. Wróciłem do domu, zapiąłem forscan i zrobiłem reset w minutę. I jest git. Na szczęście montaż był w cenie akumulatora, a cena konkurencyjna gdybym sam kupował akumulator, więc specjalnie do tyłu nie byłem korzystając z usług polecanego fachowca.
Z forscana korzystam przynajmniej 2 razy w roku zmieniając koła i ucząc czujniki TPMS. Ta procedura też nie zawsze mi zaskakiwała i męczył mnie ten alfabet Morsa na przyciski i pedały. Mam tak wersję pełną na komputerze jak i na komórkę. Interfejs na drucie i taki BT. Błędy kasuję. Nigdy nie miałem problemu z Forscanem. Nawet jak grzebałem w rejestarch co w przypadku wymiany akumulatora jest zupełnie zbędne.
|
|