Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2014- ] Wymiana rozrządu 2.0 tdci DW10F - na jaki i co ile
Witam. W moim Mondeo mam już przejechane 180 tys. Km. Moje pytanie czy Wy z doświadczenia lub producent zaleca wymiane rozrządu i sprzęgła po konkretnej liczbie kilometrów. Czy po tym przebiegu zaleca sie jakies inne wymiany.
Jest to Mondeo mk5 2.0 diesel 150ps, 2014r., 180 tys km
Pozdrawiam
slawek-kali 14-01-2018, 12:34 Układ chłodzenia silnika - Pierwsza wymiana po 6 latach lub 160 000 km. Po pierwszej wymianie co 3 lat lub 80 000 km - Opróżnij, przepłucz i napełnij płynem Super Plus (LTS 24 122 4)
Pasek napędu, napinacz i bierne koła pasowe wałka rozrządu - Co 200 000 km/10 lat - Wymienić (LTS 21 304 9, 21 306 5)
Dodatkowe paski napędowe - Co 200 000 km/10 lat - Wymienić (LTS 21 567 5)
:oops:
Michal0013 08-10-2019, 07:44 A mam pytanie odnośnie kosztów wymiany rozrządu w silniku 2.0TDCi 180KM 2015r ile tak usługa uczciwie kosztuje części + robocizna = ?
MARO75MK2 08-10-2019, 10:21 w Ford Sławek w Katowicach za rozrząd mi powiedzieli 1200 pln.
poszukaj na strefie śląskiej mechaników od Fordów.
Ja niedawno robiłem po zakupie wymianę wszystkiego (pasek rozrządu, roli, olej, filtry, pompa wody, płyn chłodniczy) to mnie wszystko wyszło 1500 z robocizną ale u nas w Łodzi i materiały sam kupowałem.
Witam. Wymieniałem dzisiaj rozrząd u siebie, mondeo mk5 tdci 150km. Samochód ma najechane 195000km a stan rozrządu oceniłbym na tragiczny. Pompa wody ciekła, rolka prowadząca szumiała, pasek zesztywniały i spękany, napinacz wyrobiony jak guma od gaci. Nie znam się, ale nie wiem czy bym dojechał na tym do 200kkm. Pozdrawiam.
imnothep 18-10-2019, 14:34 Witam. Wymieniałem dzisiaj rozrząd u siebie, mondeo mk5 tdci 150km. Samochód ma najechane 195000km a stan rozrządu oceniłbym na tragiczny. Pompa wody ciekła, rolka prowadząca szumiała, pasek zesztywniały i spękany, napinacz wyrobiony jak guma od gaci. Nie znam się, ale nie wiem czy bym dojechał na tym do 200kkm. Pozdrawiam.
dlatego co innego zegary a co innego rzeczywistość. Osobiście wymieniałem rozrząd w b7 z 2014 roku przy przebiegu 220 tyś km i wyglądał jak z salonu. Jeżeli ten Twój Mondeo ma 195 tyś to ja jestem Luke Skywalker :) producent tego silnika daje 200 tyś na rozrząd możesz mi wierzyć że spokojnie zrobiłby 230 tyś km bez zbędnego szarpania silnikiem.
dlatego co innego zegary a co innego rzeczywistość. Osobiście wymieniałem rozrząd w b7 z 2014 roku przy przebiegu 220 tyś km i wyglądał jak z salonu. Jeżeli ten Twój Mondeo ma 195 tyś to ja jestem Luke Skywalker :) producent tego silnika daje 200 tyś na rozrząd możesz mi wierzyć że spokojnie zrobiłby 230 tyś km bez zbędnego szarpania silnikiem.
OMG Luke, to naprawdę Ty?;)
Też to chciałem napisać rozrząd w hdi czy to 1.6 czy 2.0 wygląda jak nowy po 200 tysiącach,widziałem kilka co do których była jasność co do przebiegu.U mnie w focusiebył wymieniany przy 190 a interwał był wtedy chyba jeszcze 240 wyglądał jak nowy.
yaro8558 19-10-2019, 18:59 A ja z kolei powiem, że w firmie gdzie pracuję mamy flotę fordów i zdarzyło się kilka sztuk w których pasek pękł przy 160 tyś. km.
Co prawda głównie w 1.6/1.5 TDCI Ford Turneo Connect, ale jednak się zdarzyło.
Wszystkie auta kupione nowe w PL.
Ford gwarancję uznał, ale zwrot kosztów naprawy był proporcjonalny do ilości km jaka została to 200 tyś km.
imnothep 24-10-2019, 11:28 A ja z kolei powiem, że w firmie gdzie pracuję mamy flotę fordów i zdarzyło się kilka sztuk w których pasek pękł przy 160 tyś. km.
Co prawda głównie w 1.6/1.5 TDCI Ford Turneo Connect, ale jednak się zdarzyło.
Wszystkie auta kupione nowe w PL.
Ford gwarancję uznał, ale zwrot kosztów naprawy był proporcjonalny do ilości km jaka została to 200 tyś km.
To co piszesz również może mieć miejsce ale co innego fura którą użytkujesz sam a co innego firmówka którą każdy z użytkowników ma głęboko. Rozrząd nie zdycha bez przyczyny, najczęściej to spore obciążenie oraz użytkowanie typowo miejskie. Jeżeli będziesz jeździć z głową to bez większego problemu machniesz te 200 tyś na fabrycznym pasku. Tak naprawdę skoro producent mojego Mondeo zapisał to w specyfikacji że rozrząd ma zrobić 200 tyś lub 10 lat to się tego trzymam. pozdrawiam
yaro8558 30-10-2019, 20:14 Auta jeżdżą głównie w trasie, dłuższych trasach po całej UE, na pewno nie przeciążane ponad dopuszczalne ładowności.
Weź pod uwagę, że przy 200 000 km i/lub po 10 latach, nie ma już gwarancji, więc Ford ma głęboko w d, co się stanie z takim autem.
Zgodzę się, że auto które nalata 200 tyś. km przez 2-3 lata, przy jazdach na trasie to rozrząd ma szanse przejechać tyle km.
Po 5 latach to już ze względu na starzenie się paska bym wymienił dla świętego spokoju.
Inne auto, ale temat podobny:
https://www.youtube.com/watch?v=w4QPdHNSXvA
mario790215@gmail.com 12-04-2020, 15:56 Witam wszystkich
Kiedy należy wykonać wymianę rozrządu w Mondeo mk5 2.0d?pytam gdyż w ASO powiedziano mi 200tys.lub 10lat.
Ja mam przebieg 104tys.km. Zastanawiam się nad wymianą rozrządu i pompy.Od pewnego czasu mam wrażenie że z okolic pompy jest chrobotanie(czasem) na ciepłym silniku po trasie.
Czy przy wymianie rozrządu i pompy kupić oryginały czy może jakieś konkretne zamienniki???
Jakie zamienniki były na pierwszy montaż??
Ktoś wymieniał rozrząd?przy jakim przebiegu?
Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
lucas4891 12-04-2020, 16:22 Ja mam przebieg 104tys.km.
Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
To dużo ten samochód musiał stać. Nie twierdzę, że niemożliwe, ale na ile jesteś pewien tego przebiegu?
Bump:
Jakie zamienniki były na pierwszy montaż?
Swego czasu 1.6 i 2.0 HDi/TDCI miały zakładane rozrządy Gates na pierwszy montaż.
W Twoim przypadku nie wiem czy to się zmieniło, bo jeszcze w tym silniku rozrządu nie zmienialem.
Osobiście zakładam Gates albo Contitech. Organoleptycznie części Gates wyglądają lepiej, ale z Conti nigdy żadnego problemu nie miałem
mario790215@gmail.com 12-04-2020, 16:31 Mam udokumentowany przebieg, kupiony w Polsce od pierwszego własciciela,fakt niewiele jeżdżę mondkiem, za 2lata,przejechałem 29 tys.km
Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
lucas4891 13-04-2020, 07:41 Mam udokumentowany przebieg, kupiony w Polsce od pierwszego własciciela,fakt niewiele jeżdżę mondkiem, za 2lata,przejechałem 29 tys.km
Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
Jeśli dochodzą jakieś dziwne odgłosy z napędu rozrządu to trzeba to sprawdzić. Ale równie dobrze wina może leżeć po stronie napędu paska osprzętu.
Pasek napędu osprzętu należy zdjąć i sprawdzić czy dalej są jakieś hałasy .
Co do rozrządu. Każdy robi jak uważa. Z doświadczenia mogę powiedzieć że paski po tych 200tyś km wyglądają całkiem przyzwoicie. Łożyska rolek i pompy są już często wyeksploatowane.
Ja osobiście, gdyby to było moje auto, zakładając że niewielkie przebiegi wynikają z jazdy po mieście skrócilbym interwał do 160 - 180 tyś km.
Ale decyzja należy do właściciela
urozanin 13-04-2020, 10:03 Również miałem podobny dylemat. Uznałem jednak, że 200 tys. km to zbyt duże ryzyko, dlatego ostatecznie zdecydowałem się na wymianę zestawu rozrządu przy przebiegu 160 tys. Zastosowałem części marki INA. Przy okazji wymieniłem również pasek wielorowkowy (Contitech). Za części zapłaciłem 460 zł.
yaro8558 13-04-2020, 14:08 Witam,
Ja jestem świeżo po wymianie rozrządu.
Przebieg mam ok. 119 tyś. km, auto ma lekko ponad 5 lat.
Wymieniłem, bo zawsze wymieniam co 5 lat lub 100 tyś. km.
Wymieniony rozrząd był w stanie dobrym, pasek wyglądał w porządku, rolki nie szumiały.
Natomiast od jakiegoś czasu miałem dziwny gwizd przy około 1500 obr/min, wszyscy oczywiście stawiali na turbinę, a okazało się że to była chyba pompa wody, gdyż po wymianie rozrządu gwizdy ucichły.
Nowy zestaw rozrządu to: Pasek Contitech, Rolki INA, Poma Wody OEM PSA/FoMoCo.
Przy okazji wymieniony pasek osprzętu Contitech i napinacz SKF tego paska.
mario790215@gmail.com 13-04-2020, 15:24 Czyli tylko pompa wody oryginał(ile płaciłeś?)ja mam propozycje 720zł, zastanawiam się nad zamiennikiem, pytanie, jaka była na pierwszy montaż?
A pasek osprzętu miał ślady zużycia?sparciały?
Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
yaro8558 13-04-2020, 16:08 Oba paski wyglądały bardzo dobrze jeszcze.
Zamienniki pompy wody odradzał mi serwis w którym wymieniali mi rozrząd, zalecali kupić oryginał.
Kupiłem oryginał, ale nie z Forda tylko z PSA, za pół ceny, a pompa i tak miała oznaczenie FoMoCo.
mario790215@gmail.com 13-04-2020, 16:33 Dzięki
Z tego co słyszałem to oryginał może mieć znaczek FoMoCo lub OEM Ford, ciekawe jaki znaczek mają te w ASO
Wirnik przy pompie jest z tworzywa(plastik)?
Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
yaro8558 13-04-2020, 16:40 Tak, pompa ma wirnik z tworzywa.
Witam, kupiłem Forda Mondeo mk5 2017,2.0 tdci 150 KM, automat, przebieg 150 tysięcy , chciałbym w najbliższym czasie wymienić rozrząd oraz zestaw pasków.
Co polecacie jakie firmy, najlepsze w stosunku jakości do ceny.
Pierwszy mój Ford, więc proszę o info ;)
tomkrawiec 17-02-2021, 11:17 Na priv moge Ci podac namiary na wszystkie czesci i sklep gdzie kupowalem to wszystko dla siebie ! (sprawdz powiadomienia w Twoim profilu uzytkownika)
slawek-kali 17-02-2021, 11:23 a tu nie mozesz?
yaro8558 17-02-2021, 11:31 Witaj,
Ja wymieniałem ostatnio rozrząd i warsztat, który to robił polecił mi zestaw rozrządu Contitech, a pompę wody sugerował kupić OEM, gdyż mają dużo reklamacji na te pompy z zestawów.
Tak zrobiłem, tylko pompę nie kupiłem z logo Forda, tylko PSA, zresztą na niej też było logo FoMoCo jak się okazało.
Pompę kupowałem w http://www.ford-esklep.pl (http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Pompa-wody-2.2-TDCi-2.0-TDCi-DW10F/5549)
Co do Contitech'a, to miałem wcześniej w kilku samochodach i był ok, nic się nie działo. Myślę że ewentualnie jeszcze Gates może być dobry.
PS. Pasek osprzętu też kupiłem Contitech, a napinacz DAYCO, bo jak się okazało to i w opakowaniu SKF, czy INA też w środku był DAYCO.
tomkrawiec 17-02-2021, 11:31 Nie wiem czy wolno.... w sensie czy nie zlamie jakichs zasad forum !
Ok... skoro powyzej ktos to zrobil to ja tez sie dorzuce: sklep ten sam co powyzej czyli ford-esklep.pl
Komplet rorządu
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Rozrzad-2.0-TDCi-pompa-wody-komplet-oryginalny-PSA-silnik-DW10F-jakosc-OE/6484
Sruba walu korbowego:
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Sruba-kola-pasowego-walu-korbowego-2.0-TDCi-/4377
Pasek wieloklinowy:
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Pasek-wieloklinowy-2.0-TDCi-DW10F-od-092014-%E2%86%92-oryginalny-FORD-1865893/5766
Opcjonalnie:
Napinacz paska wieloklinowego:
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Napinacz-paska-wieloklinowego-2.0-TDCi-DW10F-od-092014-%E2%86%92-1870358-FS7Q-6A228-AA-FORD/5765
Uszczelniacz walka rozrzadu:
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Uszczelniacz-walka-rozrzadu-2.0-TDCi-2.2-TDCi-FORD/3421
Uszczelniacz walu korbowego:
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Uszczelniacz-walu-korbowego-przedni-2.0-TDCi-2.2-TDCi-FORD/3420
Najlepiej jest skompletowac liste czesci (linkow) ktore sie chce i wyslac do sklepu numer VIN pojazdu i zapytanie czy pasuja.... odpowiedz przychodzi w ciagu godziny, czasem szybciej.
Witam
Z doświadczenia polecam INA (bo tej firmy jest rolka i napinacz)
Nie lubię montować zestawów CONTINETAL i SKF - bardzo ciężko wchodzi pasek na koła (oryginał wchodzi praktycznie sam)
Ale osobiście do swojego auta zakupiłem oryginał PSA jest tańszy niż zestaw forda. Trzeba poszukać na allegro.
Uszczelniacze wałka i wału zalecam kupić ze sprężynką. Z katalogu dolny wychodzi z wargą ale dobry sklep znajdzie taki sam ze sprężynką.
Dolny uszczelniacz ze sprężynką ciężko wchodzi warto jest mieć puszkę od piwa żeby go wsunąć.
Oczywiście jest to tylko moja propozycja i nie podejmuje dyskusji w kwestii co jest dobre a co złe.
Ile osób tyle opinii.
Jeśli jesteś z okolić 3miasta to zapraszam na wymianę.
Pozdrawiam
tomkrawiec 17-02-2021, 14:03 Z doświadczenia polecam INA (bo tej firmy jest rolka i napinacz)
Tez slyszalem, ze złe nie sa !
Ale osobiście do swojego auta zakupiłem oryginał PSA jest tańszy niż zestaw forda. Trzeba poszukać na allegro.
W poscie powyzej jest lilnk do dokladnie takiego zestawu PSA. Oryginalny zestaw Forda jest minimalnie tanszy ale nie zawiera pompy wody, ktora kosztuje ~600 pln wiec robi sie drogo !
Dolny uszczelniacz ze sprężynką ciężko wchodzi warto jest mieć puszkę od piwa żeby go wsunąć.
-- albo przecieta na pol butelke po Coli :)
pan_macio 25-01-2023, 21:25 Część. Proszę o radę. Kupiłem Mondeo 2015 rok diesel 2.0 150km. Mam przejechane jakoś 212kkm. Podobno rozrząd był robiony ale nie mam na to potwierdzenia. Dla spokoju własnego chyba go zrobię. Pytanie. Podobno jest tam jakiś łańcuszek oprócz paska. Warto wymieniać? W warsztacie powiedzieli, że około +700 PLN.
Wysłane z mojego motorola edge 20 przy użyciu Tapatalka
Jeśli go nie słychać, zostaw. Wymiana łańcucha to rozkopanie całej góry silnika, wyjmowanie wtryskiwaczy, pompy CR, pokrywy zaworów i wałków rozrządu, na prawdę gruba robota. Łańcuch gdy ma dość to jest słyszalny, a najczęściej poddaje się w okolicach 300kkm. Także ja bym to na razie olał.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
pan_macio 25-01-2023, 22:26 No to i tak źle i tak niedobrze. Jak teraz zrobię sam pasek to łańcuszek może się poddać w połowie okresu wytrzymałości paska. To nie jest to samo dojście co do paska? Chociaż częściowo? Jeszcze jakiś wyciek mają mi tam uszczelnić przy okazji. Podobno standardowa usterka.
Jeszcze kolego jak możesz doradzić czy olej w manualnej skrzyni zmienić i co ile świece się powinno wymienić.
Na razie zmieniłem tylko olej i filtry. Coś jeszcze jest zalecane? Specjalnie usterek nie widać, tylko aku do wymiany bo jeszcze chyba oryginał jest. SS nie działa i szyba. Próbowałem go ratować ładowaniem, ale nic to nie dało. W menu serwisowym mi pokazuje 11,3V.
Wysłane z mojego motorola edge 20 przy użyciu Tapatalka
Co do łańcucha - owszem, zrzucenie rozrządu to jeden z punktów rozbiórki by się dostać do łańcucha, więc jak to się mówi „przy jednej robocie”. To uszczelnienie o którym mówią to zapewne uszczelnienie pompy wysokiego ciśnienia CR, albo kasety przekładni tejże pompy. Natomiast samo zrzucenie paska rozrządu nie daje żadnego dostępu do łańcucha. Niestety, tak jak pisałem wcześniej, bardzo dużo roboty, by się do niego dostać. Dodatkowo oczywiście poza łańcuchem wymienić należy napinacz hydrauliczny.
Co do skrzyni biegów, niby w manualu się nie wymienia, tak chyba twierdzi Ford, ale gdzieś doczytałem, że producent skrzyni zaleca wymianę przy 160kkm. Więc ja wymieniłem u siebie.
Jeśli chodzi o świece żarowe, No cóż, warto było by skontrolować je przed wymianą, bo mogą być Ok, ale przy tym przebiegu sam się zastanawiałem nad paofilatyczną ich wymianą bo koszt nieduży.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
tomkrawiec 26-01-2023, 17:25 Ja zmienialem u siebie olej w skrzyni po 100 tys km (auto z 2017 roku) bo biegi (zwlaszcza 2-jka) wchodzily tak sobie. Wymiana oleju w skrzyni jest banalnie prosta. Przed wymiana zrobilem plukanie skrzyni tym srodkiem (kupiony na Allegro): "LIQUI MOLY PŁUKANKA SKRZYNI BIEGÓW MANUAL 3321" (wlac do skrzyni do starego oleju przez otwor od sruby przelewowej - czyli ta sruba wyzej, przejechac okolo 30 km uzywajac wszystkich biegow, wymienic olej). Olej w skrzyni przed plukanka byl brazowy (nowy jest jasno zolty) a po plukance wylal sie ciemno brazowy wiec jakis brud na pewno usunela. Efekt jest taki, ze wszyskie biegi wchodza lekko. Olej do skrzyni to najlepiej bedzie wlac oryginal Forda: https://ford-esklep.pl/olej-przekladniowy-ford-75w-fe-1l-wss-m2c200-d2--2593461
ps. co do wymiany uszczelniaczy w czasie wymiany rozrzadu to mozesz pomyslec o 2ch:
1) uszczelniacz walu korbowego(ten lubi cieknac czasami w 2.0 TDCI) : https://ford-esklep.pl/uszczelniacz-walu-korbowego-przedni-2-0-tdci-2-2-tdci-ford--1826503
2) uszczelniacz wałka rozrzadu: https://ford-esklep.pl/uszczelniacz-walka-rozrzadu-2-0-tdci-2-2-tdci-ford--1231972
Co do pompy Common Rail... jak nie cieknie to nie ruszaj.... u mnie zaczela cieknac po 80 tys km, inni maja po 200 tys nalotu i nic nie cieknie...
PS: "SS nie działa"
A to, to akurat jest zaleta !!!
Tak jest, zdecydowanie warto przy robocie z rozrządem sprawdzić i ewentualnie wymienić uszczelniacze o których mowa wcześniej. Koszt nie jest jakiś duży a przynajmniej przy tym przebiegu jest pewność że jest szczelne.
Co do pompy CR, owszem, jeśli nie chcesz robić łańcucha na wałkach, nie ruszaj jeśli jest sucho.
Natomiast przy wymianie łańcucha nie ma innego wyjścia - trzeba pompę wyjąc i dać nową uszczelkę :)
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
pan_macio 26-01-2023, 20:34 Dzięki panowie za porady. Myślę, że jak rozbiorą to uszczelnią wszystko co trzeba. Jakiś wyciek już wypatrzyli. Chyba faktycznie chodzi o pompę bo mam na wycenie uszczelkę podstawy pompy. Ma to być przy okazji rozrządu. Uszczelniacze wału i wałka jeśli będą mokre. Dodatkowo jak chcę to za 760 zł więcej łańcuch z napinaczem, uszczelka pokrywy zaworów, uszczelki wtryskiwaczy. Cena z robocizna. Nie wiem czy to dużo. Niby szkoda jak nie trzeba, ale chyba się zdecyduję dla świętego spokoju. Zmienię też ten olej w skrzyni i poproszę żeby zobaczyli świece. Mam nadzieję, że auto odpłaci mi bezawaryjnością przez dłuższy czas :)
No i jeszcze aku. SS nie zamierzam używać, ale chcę żeby wszystko było sprawne przynajmniej na początku :) szczególnie boli brak grzania szyby.
Możecie doradzić jeszcze tylko jakiś interfejs OBD do współpracy z telefonem? I jaki soft? Chodzi mi o diagnostykę we własnym zakresie. Nad kablem może pomyślę kiedyś. Wiem, że sporo rzeczy można sobie ulepszyć, ale nie wiem czy sam odważne się w tym grzebać :)
Wysłane z mojego motorola edge 20 przy użyciu Tapatalka
tomkrawiec 26-01-2023, 22:06 Jak juz demontuja pompe CR to dlaczego nie zmienic w niej od razu wszystkich uszczelek. Koszt uszczelek to groszowe sprawy.
Co do softu to Forscan przede wszystkim.... https://forscan.org/download.html
Jesli chodzi o kabel to ja mam taki (kupowalem sobie i 2 kumplom i wszyskie dzialaja bezproblemowo): https://www.amazon.de/-/en/gp/product/B089WD7NYB/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o06_s00?ie=UTF8&psc=1
Ja mam i forscana wraz z kablem Viaken stn1170, z czystym sumieniem mogę polecić do bezpiecznego grzebania przy aucie, ale również mam klona ucds czerwonego który jest chyba jeszcze lepszy, a na pewno szybszy niż ten viaken i podobne jemu rzeczy. Można go rzecz jasna ustawić tak by działał z forscanem, i wtedy na prawdę to zasuwa :)
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Tylko zapytaj na początek czy wiedzą, że pompę CR tez się ustawia na znaki, bo inaczej szybko do nich wrócisz na remont silnika.
|
|