Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] czujnik pedału sprzęgła, nie odpala Ford Power


dodo02
27-02-2021, 18:44
Cześć, od jakiegoś czasu walczę z tematem braku reakcji na naciśnięcie przycisku Ford Power w celu uruchomienia silnika. Auto mam od niedawna i dopiero się go uczę. Jest to S-MAX wyprodukowany 10.2012 1.6 eb.
Będę wdzięczny jakbyście coś mi doradzili, szczególnie w kwestii pytania na końcu.

Jeśli chcę uruchomić silnik z włączonym wcześniej convers+, naciskam sprzęgło, informacja na desce o naciśnięciu sprzęgła znika, naciskam przycisk, światła przygasają, przekaźniki się załączają i tyle. Na rozruszniku nie pojawia się napięcie. Czasami działa metoda, że jeśli odpalę convers+, następnie go wyłączę, poczekam aż w bagażniku wyłączy się przekaźnik (ten główny), odczekam 2 s i od razu spróbuję uruchomić silnik z ciemnej deski to silnik zapala (nie pytajcie jak do tego doszedłem). Wcześniej zazwyczaj to działało, ale teraz rzadko - czuć tylko małe kopnięcie i na rozruszniku przez ułamek sekundy pojawia się małe napięcie. Tak jakby komputer nie zdążył się połapać że czegoś mu brakuje.

Za pomocą Forscan odczytałem następujący błąd:

===PCM DTC P0834:00-2C===
Kod: P0834 - Niskie napięcie w obwodzie B przełącznika pedału sprzęgła

Status:
- DTC zmienił się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Zamrożone ramki :
-LOAD: 0.00 % - Wyliczona wartosc obciazenia
-ECT: 12 °C - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej
-RPM: 0 1/min - Obroty silnika na minute
-FUELSYS: error - Stan układu paliwowego (Pętla otwarta/zamknięta)
-SHRTFT1: 0.00 % - Krótkoterminowa regulacja paliwa 1 (Short term fueltrim 1)
-LONGFT1: 0.00 % - Długoterminowa regulacja paliwa 1 (Long term fuel trim1)
-MAP: 99.0 kPa - Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze (Manifold AbsolutePressure Sensor).
-VSS: 0.0 km/h - Prędkość pojazdu
-SPARKADV: 0.00 ° - Wyprzedzenie zapłonu
-IAT: 7 °C - Temperatura powietrza zasysanego (Intake Air Temperature).
-MAF: 0.00 g/s - Przepływomierz masowy powietrza
-TP: 16.08 % - Pozycja przepustnicy
-RUNTM: 0 s - Czas od uruchomienia silnika
-FRP: 8530.0 kPa - Ciśnienie szyny paliwowej
-EVAP_PCT: 0.00 % - Polecenie spustu par paliwa
-FLI: 0.00 % - Poziom paliwa
-BARO: 99.0 kPa - Ciśnienie barometryczne.
-VPWR: 11.83 V - Napięcie modułu sterującego
-LOAD_ABS: 0.00 % - Wartość bezwzględna obciążenia
-TP_REL: 6.27 % - Względne położenie przepustnicy
-AAT: 9 °C - Temperatura powietrza otoczenia
-TP_B: 16.47 % - Czujnik położenia przepustnicy 2
-APP_D: 8.24 % - Położenie pedału przyspiesznika D
-APP_E: 7.84 % - Położenie pedału przyspiesznika E
-TAC_PCT: 4.71 % - Sygnał polecenia sterowania siłownikiem przepustnicy
-FF_INF: 0.00 % - Spodziewana zawartość procentowa paliwa Flex Fuel
-LONGFT12: 0.00 % - Długotrwała korekta dawki paliwa (rząd cylindrów 1, czujnik 2)
-APP_REL: 0.00 % - Względna wartość położenia pedału przyspiesznika
===END PCM DTC P0834:00-2C===

Kasowanie błędu daje tyle, znika i jeśli samochód odpali to się pojawia dopiero podczas jazdy, albo po jakimś czasie, jeśli nie odpali to od razu wiem że błąd wrócił.

Przy pierwszym odczycie gdy odczytałem błędy były też poniższe, ale tylko ten ww. pojawia się stale:


===PCM DTC P0831:00-28===
Kod: P0831 - Niskie napięcie w obwodzie A przełącznika pedału sprzęgła

Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Zamrożone ramki :
-LOAD: 0.00 % - Wyliczona wartosc obciazenia
-ECT: 4 °C - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej
-RPM: 0 1/min - Obroty silnika na minute
-FUELSYS: error - Stan układu paliwowego (Pętla otwarta/zamknięta)
-SHRTFT1: 0.00 % - Krótkoterminowa regulacja paliwa 1 (Short term fueltrim 1)
-LONGFT1: -4.69 % - Długoterminowa regulacja paliwa 1 (Long term fuel trim1)
-MAP: 102.0 kPa - Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze (Manifold AbsolutePressure Sensor).
-VSS: 0.0 km/h - Prędkość pojazdu
-SPARKADV: 0.00 ° - Wyprzedzenie zapłonu
-IAT: 5 °C - Temperatura powietrza zasysanego (Intake Air Temperature).
-MAF: 0.00 g/s - Przepływomierz masowy powietrza
-TP: 16.08 % - Pozycja przepustnicy
-RUNTM: 0 s - Czas od uruchomienia silnika
-FRP: 760.0 kPa - Ciśnienie szyny paliwowej
-EVAP_PCT: 0.00 % - Polecenie spustu par paliwa
-FLI: 0.00 % - Poziom paliwa
-BARO: 102.0 kPa - Ciśnienie barometryczne.
-VPWR: 12.20 V - Napięcie modułu sterującego
-LOAD_ABS: 0.00 % - Wartość bezwzględna obciążenia
-TP_REL: 6.27 % - Względne położenie przepustnicy
-AAT: 3 °C - Temperatura powietrza otoczenia
-TP_B: 16.47 % - Czujnik położenia przepustnicy 2
-APP_D: 8.24 % - Położenie pedału przyspiesznika D
-APP_E: 7.84 % - Położenie pedału przyspiesznika E
-TAC_PCT: 1.57 % - Sygnał polecenia sterowania siłownikiem przepustnicy
-FF_INF: 0.00 % - Spodziewana zawartość procentowa paliwa Flex Fuel
-LONGFT12: 0.00 % - Długotrwała korekta dawki paliwa (rząd cylindrów 1, czujnik 2)
-APP_REL: 0.00 % - Względna wartość położenia pedału przyspiesznika
===END PCM DTC P0831:00-28===

===PCM DTC P0832:00-28===
Kod: P0832 - Wysokie napięcie w obwodzie A przełącznika pedału sprzęgła

Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Zamrożone ramki :
-LOAD: 0.00 % - Wyliczona wartosc obciazenia
-ECT: 45 °C - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej
-RPM: 0 1/min - Obroty silnika na minute
-FUELSYS: error - Stan układu paliwowego (Pętla otwarta/zamknięta)
-SHRTFT1: 0.00 % - Krótkoterminowa regulacja paliwa 1 (Short term fueltrim 1)
-LONGFT1: -7.03 % - Długoterminowa regulacja paliwa 1 (Long term fuel trim1)
-MAP: 101.0 kPa - Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze (Manifold AbsolutePressure Sensor).
-VSS: 0.0 km/h - Prędkość pojazdu
-SPARKADV: 0.00 ° - Wyprzedzenie zapłonu
-IAT: 2 °C - Temperatura powietrza zasysanego (Intake Air Temperature).
-MAF: 0.00 g/s - Przepływomierz masowy powietrza
-TP: 16.08 % - Pozycja przepustnicy
-RUNTM: 0 s - Czas od uruchomienia silnika
-FRP: 9890.0 kPa - Ciśnienie szyny paliwowej
-EVAP_PCT: 0.00 % - Polecenie spustu par paliwa
-FLI: 0.00 % - Poziom paliwa
-BARO: 101.0 kPa - Ciśnienie barometryczne.
-VPWR: 12.39 V - Napięcie modułu sterującego
-LOAD_ABS: 0.00 % - Wartość bezwzględna obciążenia
-TP_REL: 5.88 % - Względne położenie przepustnicy
-AAT: 4 °C - Temperatura powietrza otoczenia
-TP_B: 16.08 % - Czujnik położenia przepustnicy 2
-APP_D: 8.24 % - Położenie pedału przyspiesznika D
-APP_E: 7.84 % - Położenie pedału przyspiesznika E
-TAC_PCT: 4.71 % - Sygnał polecenia sterowania siłownikiem przepustnicy
-FF_INF: 0.00 % - Spodziewana zawartość procentowa paliwa Flex Fuel
-LONGFT12: 0.00 % - Długotrwała korekta dawki paliwa (rząd cylindrów 1, czujnik 2)
-APP_REL: 0.00 % - Względna wartość położenia pedału przyspiesznika
===END PCM DTC P0832:00-28===


Tyle ile udało mi się dojść z Forscan to brakuje jednego sygnału i ten sygnał uniemożliwia rozruch samochodu. W Forscan jest oznaczony jako:
CPP - Clutch Pedal Position Switch
i może mieć stan niski albo wysoki (inactive/active). W Forscan są takie dwa - drugi reaguje jakby razem czujnikiem położenia "liniowym".

Powyższy sygnał powinien występować razem z sygnałem:
CLUTCH_SW - Clutch Switch. (off/on),
który jest sygnałem z krańcowego czujnika pedału sprzęgła (ten głęboko, na górze, aktywowany gdzieś od 75%. - wiem bo go wyjąłem i sprawdziłem za który sygnał odpowiada naciskając palcami.

Wygląda na to, że oba czujniki położenia pedału sprzęgła działają prawidłowo. Moje podejrzenie padło więc na czujnik przy pompie sprzęgła, który w tym egzemplarzu występuje. Niestety przez słaby dostęp udało mi się jedynie wyjąć wtyczkę czujnika spryskać ją kontaktem i przypiąć z powrotem. Nie zauważyłem, żeby od razu się poprawiło, ale przez pół godziny sygnały dochodziły poprawnie. Potem loteria.

Moje pytanie: czy można jakoś sprawdzić sygnały z czujnika przy pompie sprzęgła bez jej wyjmowania lub je zasymulować?
Dostęp jest słaby, wtyczkę po wyjęciu jestem w stanie jakoś połączyć ale nie mając schematów nie chciałem symulować. Samego czujnika z pompki nie dam rady zdjąć.

Całą sytuację przedstawiają wykresy z Forscan w załącznikach. Sygnał, którego mi brakuje jest na żółto i jest to piąta pozycja od góry. Szósta pozycja to krańcówka sprzęgła na końcu pedału.

Sprawdzałem też z drugą osobą - sąsiad naciskał sprzęgło, ja machałem wszystkimi przewodami przy trzech czujnikach i nie zauważyłem, żeby coś się zmieniało - albo dłużej jest ok, albo dłużej w ogóle nie ma reakcji.

Wcześniej elektryk sprawdził rozrusznik i alternator oraz akumulator - wszystko ok. Ja sprawdziłem przekaźniki w komorze silnika (pozamieniałem miejscami) oraz ciągłość połączenia między przekaźnikiem rozrusznika i rozrusznikiem (pinpoint test B dla układu rozrusznika - nie miałem jeszcze interfejsu). Wzrokowo też nie widzę uszkodzeń.

W samochodzie był już taki problem, sprzedawca wymienił rzekomo wszystkie trzy czujniki i problem ustał. Niestety nie mam jak tego teraz potwierdzić. Po zakupie przejechałem 1100 km w ciągu dwóch dni z postojami i nie miałem problemu. Pierwszy raz wystąpił przed wjechaniem do warsztatu na przegląd olejowy :D

dodo02
02-03-2021, 22:59
Ktoś poratuje jakimś schematem? Może ma na podorędziu starą pompkę sprzęgła z czujnikiem i ma jak sprawdzić co jest na którym wyprowadzeniu? Czujnik jest najpewniej indukcyjny więc bez zasilania raczej trudno będzie sprawdzić co pokazuje... Niestety po tygodniu nie znalazłem niczego interesującego w sieci.

Robiłem rozeznanie w koszcie ewentualnej wymiany i jeśli chodzi o części zaproponowano mi albo oryginał za 945 zł, albo Sachs za 450 zł. Wymiana 350 zł. Zastanawiam się czy warto kupować oryginał, czy ten element jest awaryjny...

dodo02
23-04-2021, 17:10
Problem rozwiązany.

Trochę to trwało, ale w końcu się udało i samochód normalnie zapala. Na razie jeden dzień, ale jeśli autostart działa za każdym razem to musi być ok ;) Teraz myślę jak go wyłączyć na stałe :D

Okazało się, że uszkodzona była jedna z wiązek łącząca moduły. Opisany powyżej zanik sygnału dotyczy jednak czujnika wciśnięcia do końca sprzęgła (ten wyżej). Z tego co zrozumiałem na wiązce było przejście, ale z powodu uszkodzenia wartość napięcia się wahała i sygnał się nie wysterowywał co zresztą widać na oscyloskopie - raz jest raz nie mimo trzymana sprzęgła.

Usterkę zdiagnozowano i naprawiono w ABSCar.

qarturro
30-05-2022, 13:06
A gdzie dokladnie bylo uszkodzenie wiazki ?

dodo02
30-05-2022, 20:36
Dokładnego miejsca nie poznałem, bo samochód odebrałem złożony i działający, widziałem tylko zdjęcia rozbebeszonego kokpitu i bypassów wiązek, a szef ABSCar-a pokazał "mi panie tu".

Z tego co zrozumiałem to jest wiązka łącząca komputer silnika (ten między nadkolem a zbiornikiem płynu do spryskiwaczy) oraz komputer główny (ten pod nogami pasażera. Jeden z przewodów gdzieś na wysokości podszybia przy poduszce pasażera był przetarty.

Z innych miejsc które polecano mi najpierw sprawdzić to wiązka idąca z tego komputera silnika która gdzieś na wysokości akumulatora na dole rozgałęzia się w Y i z tego co pamiętam idzie chyba częściowo do skrzynki bezpiecznikowej pod maską. To sobie dynda i podobno często tam się przeciera, ale szczerze... to wszystko jest w taśmach i nie wiem jak można to dobrze sprawdzić nie wchodząc pod samochód.

Gdzieś na sieci, na ruskich stronach były tzw. pin-testy do S-max-a. Warto by je przejść i wykluczyć wszystkie bezpieczniki, rozruszniki itp.

Ja też sprawdzałem i czyściłem złącze czujnika siłownika sprzęgła (może nazywa się to inaczej). Ciężko się dostać bo jest głęboko za akumulatorem chyba obok pompy wspomagania. Nie miałem pomysłu jak to sprawdzić bo to czujnik z trzema pinami i nie miałem układu więc tylko psiknąłem kontaktem. Podobno są dwa rodzaje tego "serwa" i jedne mają czujnik w środku, a drugie tylko obudowę z gniazdem na kabel ale czujnika nie. Może ktoś kiedyś wymieniał i założył zły, albo padł?

Poszukaj innych moich postów na forum z okresu 02.2021-04.2021. Pisałem też w wątkach mondeo.

Do dziś problem nie wystąpił. W zasadzie mam do przelutowania tylko styki od tempomatu. Autostop-start przestał działać gdzieś zimą i od tego czasu raz się uruchomił, ale to prawdopodobnie dlatego że rzadko jeżdżę, akumulator jest źle dobrany i go niedoładowuje/rozładowuje za bardzo. Błędy sprawdzałem miesiąc temu i jest czysto i pachnąco.

mpyciu
03-08-2023, 14:44
Witam, odświeżę temat dla potomnych.
Pacjent s-max 2012 polift, system bezkluczykowy. Objawy takie same jak u kolegi, błąd P0834 - brak zasilania na czujniku spezęgła B, auto nie odpala.
Po rozpruciu całego auta i w pogoni za przewodem z górnego czujnika sprzęgła, znalazłem przyczynę w prawym tylnym progu. Przewód od czujnika sprzęgła granatowy z pomarańczowym paskiem idzie pod fotelami przednimi i po prawym progu to tyłu auta i łączy się z grubszym i takim samym kolorze. Na łączeniu gnije i tam traci zasilanie.
pozdrawiam

Juzek
03-08-2023, 15:39
Szacun za podzielenie się tak ważnym aspektem :-)

Wysłane z mojego M2101K7BNY przy użyciu Tapatalka

dodo02
04-08-2023, 15:23
Widzę, że nie czekałeś na moją odpowiedź na priv, ale teraz nie wchodzę codziennie ;) Też dziękuję, bo widać nigdy nie wiadomo gdzie w Fordzie się przetrze przewód. Co jakiś czas ktoś wraca z tematem na forum lub na priv.

Piękna robota swoją drogą ;)

dns88
25-11-2023, 15:50
Witam serdecznie - pacjent to smax 2.2 200KM 2012.. jestem na etapie szukania rozwiązania na moj problem otoż - jakies 2 tyg temu przestał przycisk power odpalac mi samochod, klikam to wszystko normlanie działa, wciskam sprzegło i jeszcze raz power to powinien odpalic silnik a poprostu gasnie samochod... podjechałem do mojego mechanika który zna samochód i teraz tak :

-nowy rozrusznik zamontowany
-nowe przekazniki z przodu zainstalowane
-nowy czujnik nad sprzegłem zamontowany ktory działa.
-start awaryny poprzez hamulec i sprzegło również nie działa

wszystko było sprawdzane miernikiem takze wszystko dziala, dalej nie dziala odpalenie samochodu z przycisku power, musze go odpalac z przekaznika ktory mam obecnie "otwarty" ( uzywam poki co do odpalania stary przekaznik ktory ma obudowe sciagnietą, a nowy lezy w podłokietniku)

Mechanik sprawdził wejscia tego przekaznika miernikiem i powiedział ze gdzies na ktorymś wejsciu czyli chyba gdzie jest minus czy tez masa pokazuje mu napiecie 9v a powinno byc 0... uwaza ze to powoduje problem odpalenia..pisałem o problemie tez na grupie fb, tam dostałem tipa zeby patrzeć na wiązke bo moze byc przegnita, tylko ze nie wiem gdzie ta wiązka, możecie jakos poratowac zdjeciem badz czymkolwiek ?

Jeszcze jedna ważna rzecz, po zamontowaniu czujnika pod sprzegłem zaczął odrazu działac na styk, ale działał kolo 3 dni i znow trup...czujnik wyciagniety, sprawdzony miernikiem, wszystko gra, włożony i juz nie chce zaskoczyc...

dodo02
27-11-2023, 10:30
No niestety, jak widać 10-11 lat i przewody w naszych Fordach lecą...

Mi też Niemiec przed sprzedażą wymieniał czujnik na sprzęgle i zaczęło działać. Wymienił też rozrusznik i akumulator bo lecieli po kolei. A potem przestał się uruchamiać, z każdym dniem coraz częściej miałem ten problem, na początku sporadycznie. U Niemca w komisie, przez pewien czas w ogóle nie odpalał.
dns88, wniosek mój jest taki, że jak grzebali, a wiem że zdejmowali też deskę, bo został ślad na przycisku POWER jakby ktoś go chciał wydłubać i jedna rzecz była niedociśnięta, to musieli gdzieś ruszyć przewodami i wiązka przestała zwierać. Skoro u Ciebie po "naprawie" na chwilę problem zniknął to przeanalizuj z mechanikiem co było ruszane. Może uda Wam się w ten sposób zlokalizować problematyczne miejsce. Wystarczy machnąć przewodami i się na chwilę naprawia. Jak widać dwa posty wyżej może to być bardzo daleko od rozrusznika :(

Co do czujników sprzęgła, to na pedale są dwa - górny i dolny, ale jest też trzeci czujnik na siłowniku sprzęgła. Na brytyjskich forach znalazłem informację, że te czujniki potrafiły paść z dnia na dzień i wtedy trzeba wymienić cały ten siłownik (nie wiem jak to się nazywa). Są podobno dwie wersje w tej samej obudowie o różnych modelach - z czujnikiem i bez czujnika, bo jest tylko w modelach z FordPower. Z wpisów wynikało, że nie każdy mechanik o tym wie i zdarzało się włożenie złego.
Do gniazda czujnika jest dostęp głęboko na ścianie komory silnika po wyjęciu akumulatora. Ja nie potrafiłem sprawdzić tego czujnika, bo ma on trzy piny, nie miałem czym go wtedy zbadać.

Jeszcze jedna ważna rzecz, czy dobrze zrozumiałem, że Tobie samochód gaśnie w czasue pracy silnika, czy tylko masz problem z jego uruchomieniem?
dns88, zaintrygowałeś mnie, czym jest start awaryjny? Co to za kombinacja pedałów?

Parch
27-11-2023, 12:53
Co do czujników sprzęgła, to na pedale są dwa - górny i dolny, ale jest też trzeci czujnik na siłowniku sprzęgła. Na brytyjskich forach znalazłem informację, że te czujniki potrafiły paść z dnia na dzień i wtedy trzeba wymienić cały ten siłownik (nie wiem jak to się nazywa). Są podobno dwie wersje w tej samej obudowie o różnych modelach - z czujnikiem i bez czujnika, bo jest tylko w modelach z FordPower. Z wpisów wynikało, że nie każdy mechanik o tym wie i zdarzało się włożenie złego. Do gniazda czujnika jest dostęp głęboko na ścianie komory silnika po wyjęciu akumulatora. Ja nie potrafiłem sprawdzić tego czujnika, bo ma on trzy piny, nie miałem czym go wtedy zbadać.Czujnik na pompie sprzęgła nie ma nic wspólnego z FordPower i/lub Keyless. Jest za to potrzebny przy EPB i Start-Stop. Możliwe że w 1.6EB jeszcze czemuś ten czujnik służy, bo występuje, gdy nie ma żadnego z ww. systemów.

N3RVOU5S
07-10-2024, 11:51
Witam zwracam się z takim nietypowym pytaniem posiadam S-Max 2011r. z nietypowym problemem zanikający prąd na rozruszniku. Mianowicie przy start-stop jak i przy odpaleniu rozrusznik nie działa a po kolejnym przekręceniu stacyjki lub kilku razach odpala miał ktoś taki problem dzięki:)

Antej
07-10-2024, 12:04
Potrzebny Ci ten Start-stop?

Wyłączyć go na stałe.

Od tego rozrusznik dostaje w tyłek, pewnie szczotki zużyte i źle się ustawiają.

Ewentualnie kostka stacyjki.

Całej roboty na kilkanaście minut.

N3RVOU5S
07-10-2024, 12:10
Ako nowe rozrusznik kreci bez problemu nie ma żadnej reakcji automatu bendixa jak by nie dostawał prądu

Antej
07-10-2024, 12:16
No to umówić auto do diagnostyki.

N3RVOU5S
07-10-2024, 12:17
Dzięki za trop właśnie dziś pojadę na diagnostykę to świeży nabytek więc tak trochę po omacku

Antej
07-10-2024, 12:38
To od razu zapytam.
Do kogo od Fordów?
Bo do innych nie ma sensu.

Torunska ASO nie.
Przy lotnisku termin moze za miesiac.
Altanowa...nie ten zakres prac.

N3RVOU5S
14-10-2024, 05:52
Czekam na termin ale jest zagadką z wyłącznym start
-stop odpala

dodo02
14-10-2024, 11:56
A jak go wyłączałeś? FORScanem? Wymieniłem jakiś czas temu akumulator na nowy, właściwy, bo od tamtej akcji jeździłem cały czas na tym "od niemca". Właśnie dlatego, że nie działał z nim start-stop, ale w końcu padł. Teraz strasznie mnie to denerwuje...

Parch
14-10-2024, 12:15
Tak sobie myślę, że dobrzy byłoby w końcu doprecyzować, czy chodzi o start-stop, czy FordPower.

Speedo
15-10-2024, 08:28
a po kolejnym przekręceniu stacyjki

Tak sobie myślę, że on nie ma FordPower ;)

Parch
15-10-2024, 08:58
Ale dodo02 FordPower posiada:
od jakiegoś czasu walczę z tematem braku reakcji na naciśnięcie przycisku Ford Power w celu uruchomienia silnika
I obydwaj chcą wyłączać:?

Speedo
15-10-2024, 14:28
Także tak, kolega dodo02 chciał wyłączać w 2001r a kolega N3RVOU5S został do niego przyspawany niedawno (przeze mnie, przyznaję się :roll: ) karnie za tytuł tematu "z odbytu" znaczy niezgodny z regulaminem Forum stąd ta drobna niezgodność wersji, reszta się zgadza, obydwa nie odpalają, jeden z FP drugi z klucza/startstopa ;)

dodo02
17-10-2024, 08:57
Czekam na termin ale jest zagadką z wyłącznym start
-stop odpala

A jak go wyłączałeś? FORScanem?

No dobra, przyznam że zrobiłem malutki offtop z tym wyłączaniem :D

Mój temat rzeczywiście był bardziej o Ford Power, a nie Start-Stop. Wtedy tak szybko mi się to posypało, że nawet nie zaobserwowałem czy po automatycznym wyłączeniu silnika na światłach sam się ponownie uruchamia. Ale pamiętam że w myślach przeklinałem przycisk bo z kluczykiem chociaż wiesz czy go przekręciłeś czy nie... ;)