Zobacz pełną wersję : [Focus 2011-2014] Za duży prąd ładowania? 15,2?


darkob
22-03-2021, 16:22
Witajcie, postanowiłem sprawdzić napięcie akumulatora i jest małe 12.20v (nawet po naładowaniu spada do tej wartości) a na pracującym silniku aż ok. 15.20v.Zastanawiam się czy te napięcie ładowania jest duże bo akumulator jest uszkodzony czy to może wysokie napięcie ładowania wykończyło akumulator. Auto mam ponad pół roku i poprzedni właściciel mówił że alternator był wymieniany(wygląda jak nowy) i też akumulator.

hindus
22-03-2021, 16:36
Regulator napięcia do zweryfikowania, napięcie jest zbyt wysokie. Nie zapala się kontrolka na desce?

Fulara
22-03-2021, 16:53
Za duży. Za duży.

lukaszooo
22-03-2021, 17:06
Panom którzy zatrzymali sie technologicznie na fiacie 126 i motorynce radzę nie wypowiadać się na tematy których nie ogarniają.

W mk3 jest BMS, lądowanie ok 15v jest jak najbardziej normalne przy rozładowanym aku.

darkob
22-03-2021, 17:14
Sprawdziłem przed chwilą jeszcze raz jest 14.9-15v.W takim razie chyba aku do wymiany. Zaraz go wyjmę i sprawdzę datę produkcji.

Bump: Zrobiłem jeszcze próbę i kablami podłączyłem do drugiego aku i ładowanie jest cały czas 15v.

Fulara
22-03-2021, 17:30
Sprawdziłem przed chwilą jeszcze raz jest 14.9-15v.W takim razie chyba aku do wymiany. Zaraz go wyjmę i sprawdzę datę produkcji.

Bump: Zrobiłem jeszcze próbę i kablami podłączyłem do drugiego aku i ładowanie jest cały czas 15v.

To zapytaj tego pana wyżej może pożyczy ci trzeci akumulator

lukaszooo
22-03-2021, 17:52
Ludzie wysilcie się........ To jest już opisane na milion sposobow.

langolier
22-03-2021, 18:00
coś Cię skłoniło do tego sprawdzenia ? kontrolka akumulatora ? problemy z rozruchem ?

darkob
22-03-2021, 18:51
coś Cię skłoniło do tego sprawdzenia ? kontrolka akumulatora ? problemy z rozruchem ?

Sprawdzałem napięcie akumulatora w drugim aucie bo miałem wątpliwości co do stanu akumulatora i pomyślałem że przy okazji sprawdzę w focusie i się trochę zdziwiłem jak zobaczyłem 11,9v . Auto jest garazowane, problemów z odpalaniem niema. Raz tylko jak stał w dzień na dworzu w mróz żona mówiła że dłużej musiała kluczyk przytrzymać.

lukeros
22-03-2021, 18:53
Proszę z ETIS FORD przeczytać:

Inteligentne ładowanie regeneracyjne

Największy element strategii inteligentnego ładowania regeneracyjnego jest przechowywany w module BCM. Odbiera wszystkie ważne informacje dotyczące stanu akumulatora, wysyłane przez czujnik monitorowania akumulatora za pośrednictwem magistrali danych LIN (lokalna sieć połączeń).

Uzyskane informacje są wykorzystywane do obliczenia wymaganej wartości zadanej napięcia ładowania generatora. Jest to przesyłane przez BCM do PCM przez magistralę danych HS-CAN (sieć kontrolera). Następnie dostosowuje otrzymaną wartość, jeśli to konieczne, i przekazuje ją do generatora za pośrednictwem magistrali danych LIN. Napięcie ładowania jest regulowane w zależności od różnych parametrów, takich jak aktualny poziom sprawności silnika.

Najmniejsza możliwa wartość zadana napięcia generatora to 12,2 V, natomiast maksymalne napięcie ładowania może wynosić od 14,5 do 14,9 V.

Jednakże, gdy akumulator jest w fazie odświeżania, napięcie może czasami sięgać 15,2 V. Te fazy odświeżania są wymagane, ponieważ stan naładowania akumulatora wynosi 80% przez długi czas, co zwiększa ryzyko zasiarczenia ogniw.

Porównanie inteligentnego ładowania regeneracyjnego i konwencjonalnego ładowania

Poniższy diagram pokazuje różnicę między inteligentnym ładowaniem regeneracyjnym a konwencjonalnym ładowaniem baterii.

Ładowanie konwencjonalne ma na celu naładowanie akumulatora do najwyższego możliwego poziomu. Podczas tego procesu monitorowana jest temperatura baterii i nie wolno jej przeładowywać.

Dla porównania, inteligentne ładowanie regeneracyjne wykorzystuje informacje z czujnika monitorowania akumulatora, aby przez cały czas utrzymywać skalibrowany stan naładowania akumulatora (około 80%). Oznacza to, że bateria ma zawsze pewną dodatkową pojemność ładowania.

Jeżeli czujnik monitorowania akumulatora wykryje, że stan naładowania jest powyżej skalibrowanej wartości (ok. 80%), wówczas napięcie ładowania generatora jest obniżane w celu rozładowania akumulatora. Jeśli wystąpi odwrotna sytuacja i zostanie wykryta zbyt niska wartość, wartość ładowania jest zwiększana w celu przywrócenia baterii do skalibrowanej wartości.

luckyboy
22-03-2021, 19:01
Takie wysokie napięcie ładowania to często oznaka zużytego akumulatora. Najlepiej sprawdzić najpierw stan akumulatora.

lukeros
22-03-2021, 19:05
Takie wysokie napięcie ładowania to często oznaka zużytego akumulatora. Najlepiej sprawdzić najpierw stan akumulatora.

Chłopie ty umiesz czytać czy się nie chce? Skopiowałem z ETIS FORD. Rozumiesz czy nie bardzo?

luckyboy
22-03-2021, 19:09
Myślisz że skopiujesz frazesy i jesteś zadowolony? [emoji846] Niestety praktyka mija się z teorią i inteligentne ładowanie nie jest na tyle inteligentne na ile wydaje się.

W swoim samochodzie miałem akumulator na wykończeniu, a głupi system pompował w niego bez sensu prąd myśląc, że jest rozładowany.

lukeros
22-03-2021, 19:11
Myślisz że skopiujesz frazesy i jesteś zadowolony? [emoji846] Niestety praktyka mija się z teorią i inteligentne ładowanie nie jest na tyle inteligentne na ile wydaje się.

W swoim samochodzie miałem akumulator na wykończeniu, a głupi system pompował w niego bez sensu prąd myśląc, że jest rozładowany.

Nie porostu nie jestem mądrzejszy jak fabryka. Ale skoro ty..... Powodzenia słuchać się takich znawców.

Fulara
22-03-2021, 19:12
Myślisz że skopiujesz frazesy i jesteś zadowolony? [emoji846] Niestety praktyka mija się z teorią i inteligentne ładowanie nie jest na tyle inteligentne na ile wydaje się.

W swoim samochodzie miałem akumulator na wykończeniu, a głupi system pompował w niego bez sensu prąd myśląc, że jest rozładowany.

A ten sam system mógł uśmiercić Aku właśnie myśląc... I mamy błędne koło. Nie bez powodu poprzedni właściciel wymieniał Aku i alternator pewnie też miał jakieś kwiatki

lukeros
22-03-2021, 19:21
Obwód I

Obwód generatora B +

Bateria

Silnik do masy akumulatora

Działanie wskaźnika ostrzegawczego układu ładowania

Pozycja 0 0 V 10-12 V 10-12 V 0 V WYŁ
Pozycja II 0 V 10-12 V 10-12 V 0 V Świeci
Pozycja II z pracującym silnikiem 13-15 V 13-15 V 13-15 V 0 V WYŁĄCZONY

5. Jeśli przyczyna nie jest widoczna, zweryfikuj objaw i zapoznaj się z testami komponentów.

Testy komponentów

Testy generatora na pojeździe - test bez obciążenia

1. wyłączyć wszystkie obciążenia elektryczne i wyłącznik zapłonu.

2.Przełączyć multimetr na funkcję napięcia.

3. Podłączyć przewody multimetru do zacisków akumulatora.

4. odczytaj napięcie (napięcie bazowe).

5. Uruchom silnik.

6. Uruchom silnik z prędkością 1500 obr / min bez obciążenia elektrycznego.

7. odczytaj napięcie. Napięcie powinno mieścić się w zakresie od 14,1 V do 15,1 V. Jeśli wzrost napięcia jest mniejszy niż 2,5 V powyżej napięcia podstawowego, należy przeprowadzić test obciążenia. Jeśli wzrost napięcia jest większy niż 2,5 V, ODNIEŚ SIĘ do sprzętu diagnostycznego Forda.

Testy generatora na pojeździe - test obciążenia

1. Przy pracującym silniku włącz klimatyzację (jeśli jest na wyposażeniu), włącz silnik dmuchawy na dużą prędkość, a reflektory na światła drogowe.

2. Zwiększyć prędkość obrotową silnika do 2000 obr / min. Napięcie powinno wzrosnąć o co najmniej 0,5 V powyżej napięcia podstawowego. Jeśli napięcie nie wzrośnie zgodnie ze specyfikacją, SKONTAKTUJ SIĘ z narzędziem diagnostycznym zatwierdzonym przez Forda. Jeśli napięcie wzrośnie zgodnie ze specyfikacją, system ładowania ładuje się prawidłowo.

luckyboy
22-03-2021, 19:23
Nie porostu nie jestem mądrzejszy jak fabryka. Ale skoro ty..... Powodzenia słuchać się takich znawców.Gdybym słuchał się fabryki, to musiałbym wymienić 4 wtryskiwacze, bo z powodu słabego akumulatora, wtryskiwacze sypały błędami, silnik nie odpalał, a rozrusznik kręcił normalnie.

Wystarczyło wymienić 8 letni fabryczny akumulator (który miał poniżej 50% żywotności) i wtryskiwacze naprawiły się.

lukeros
22-03-2021, 19:28
Gdybym słuchał się fabryki, to musiałbym wymienić 4 wtryskiwacze, bo z powodu słabego akumulatora, wtryskiwacze sypały błędami, silnik nie odpalał, a rozrusznik kręcił normalnie.

Wystarczyło wymienić 8 letni fabryczny akumulator (który miał poniżej 50% żywotności) i wtryskiwacze naprawiły się.

Tylko tu nie wystarczy wymienić samego akumulatora tu należy jeszcze resetować BMS, bo napięcie lądowania będzie wraz nieprawidłowe.

darkob
22-03-2021, 19:28
Dzisiaj żona przyjechała z pracy i po 10 minutach sprawdziłem było 12,20v , odpaliłem na moment silnik, zgasiłam i utrzymywało się napięcie 12,44v.Teraz byłem sprawdzić i było 12,20v , odłączyłem kleme żeby sprawdzić jaki jest pobór prądu(jest 0,02) , założyłem kleme i jest więcej 12,35v.Zdjecie i założenie klemy spowodowało że napięcie wzrosło. Sprawdzałem dwoma różnymi miernikami.

luckyboy
22-03-2021, 19:36
Podjedź do punktu z akumulatorami i niech sprawdzą testerem stan akumulatora.

Równie dobrze akumulator może być faktycznie rozładowany i ECU pompuje w niego prąd.

luckyboy
22-03-2021, 19:39
Tylko tu nie wystarczy wymienić samego akumulatora tu należy jeszcze resetować BMS, bo napięcie lądowania będzie wraz nieprawidłowe.Masz rację, walidacja akumulatora jest wskazana, ale nawet bez niej BMS pozna po czasie nowy akumulator, bo będzie miał inną charakterystykę prądową.

lukeros
22-03-2021, 19:48
nawet bez niej BMS pozna po czasie nowy akumulator, bo będzie miał inną charakterystykę prądową.

I tu się mylisz. Ale ja już kończę to przepychankę słowną.

luckyboy
22-03-2021, 20:08
I tu się mylisz. Ale ja już kończę to przepychankę słowną.Dlaczego kończysz? Warto rozmawiać, żadna przepychanka.

BMS na bieżąco monitoruje stan akumulatora, nawet wtedy kiedy całą noc samochód stoi na parkingu.

Inteligentna klema określa SOH i SOC akumulatora, ile prądu wciąga. Po wymianie akumulatora na początku będzie w niego pompować prąd ale za chwilę przestanie.

Widzę to kiedy przynoszę z domu naładowany akumulator i nie robię walidacji.

darkob
27-03-2021, 16:36
Zawiozłem akumulator do sprawdzenia i okazuje się że jest dobry.Pobor prądu 0,02 ale coś chyba po pewnym czasie zaczyna pobierać prąd.