Zobacz pełną wersję : [Focus 2018- ] Pojemność zbiornika, zasięg na rezerwie
kacper69 06-04-2021, 16:24 Dziś dokonałem testów , wyjeździłem paliwo do zasięgu 19km.
A na stacji weszło po upchaniu tylko 44,8 litra.
Czy to dobra pojemność zbiornika jest i dobra kalibracja czujników?
Bo w sieci ( autocentrum) znalazłem info , że ten zbiornik ma 52 litry.
zgadza się.
Jak w każdym Focusie, po wyjechaniu zbiornika do 0, w baku zostaje jeszcze trochę na dnie.
Mój rekord to tankowanie kiedy komp wskazywał 4km do pustego.
Był już o tym gdzieś tutaj temat. Chyba ktoś nawet dokładnie podawal liczby
podejrzewam że obecnie każdym aucie po zejściu do 0 na wskaźniku zasięgu zostaje kilka litrów w baku.
Czasami nawet instrukcja informuje że jest zasieg w okolicy 50-80km... Ale należy tankować niezwłocznie.
Ps. Mój lekkomyślny "rekord" to 43km na autostradzie po wskazaniu 0!
kacper69 06-04-2021, 17:51 Ale czy to nie wygląda na przegięcie, że Ford Focus będzie pokazywał zasięg 0 km, a w zbiorniku będzie jeszcze ~7 litrów paliwa?
Tak to wygląda w moim przypadku.
W konkurencyjnych autach, jak jest jeszcze 7 litrów paliwa, to rezerwa się jeszcze nawet nie zapala...
Ja wiem jak jest w fordach - 0km oznacza że można jechać na stację bez nerwów...
W konkurencyjnych autach, jak jest jeszcze 7 litrów paliwa, to rezerwa się jeszcze nawet nie zapala...
Widzisz, moim zdaniem to głupota, bo zdarza się, że stacja benzynowa może być dalej niż te 100 km które zrobisz jadąc oszczędnie. Albo jest korek i średnie spalanie rośnie.
Druga sprawa to zjazdy i podjazdy... Konstruktorzy muszą brać pod uwagę, że paliwo może spłynąć bo np. podjeżdżasz pod górkę.
Możesz sobie wyobrazić wściekłość kierowców kiedy mając parę km zasięgu silnik przestaje pracować.
kacper69 06-04-2021, 18:28 hindus,
Ciekawe, że Konstruktorzy aut konkurencyjnych nie przejmują się tymi zjazdami i podjazdami.
I użytkownicy nie zgłaszają problemów.
A według deklarowanego spalania wg Forda , to te 7 litrów ON, co jeszcze mam w zbiorniku przy wskazaniu zasięgu 0 km, , to powinno wystarczyć jeszcze na ... 200 km !
A według deklarowanego spalania wg Forda
Znowu ten sam temat xD
Po prostu Ford robi teraz auta idiotodoporne - zasięg zero oznacza (nieoficjalnie) początek rezerwy oraz, (oficjalnie) że masz jechać zatankować aby nie zapowietrzyć diesla.
kacper69 06-04-2021, 19:14 Sokółłł,
A ja bardziej odnoszę wrażenie, że Ford robi auta dedykowane dla idiotów.
Wiem, że zidiocenie społeczeństwa postępuje, choć z drugiej strony kiedyś diesel MK1 miał zabezpieczenie przed zapowietrzeniem i zasięg pokazywał komputer prawidłowo, a teraz nie ma tego zabezpieczenia.
Waterspoon 06-04-2021, 19:29 To nie tylko w Fordach ale w innych markach też tak jest, to jest tylko wskazanie orientacyjne. Zapala się "jednooki" to trzeba rozglądać się za paliwem i tyle.
TomekM_1983 06-04-2021, 19:31 Moim zdaniem coś tu jest zdecydowanie nie halo, że samochód pokazuje ci że pozostało ci do przejechania 19 km, a do zbiornika wchodzi nie całe 45L.
Co prawda mam benzynę, ale każdorazowo wlewam do zbiornika +/- 50L.
Ale ja jestem z tego gatunku, który wie, ile spala mój samochód, i wiem, ile mogę przejechać na 1 zbiorniku. Więc nie kieruję się ślepo wskazaniami komputera. I nigdy mi paliwa nie zabrakło :) Uważam, że taką wiedzę powinien posiadać każdy kierowca.
Jak już mówiłem. Taki temat już był.
Ty będziesz chciał jeździć jak wyświetla się 0, to jeździj.
Ja syfu z dna zbiornika nie lubię zaciągać :-)
Lub jak ktoś fajnie wspomniał. Inżynierowie nie programują teraz pojazdów żeby 0 to było 0 bo Karyny i Sebixy będą dzwonić do serwisu że w mieście I'm wyświetlacz pokazywał że mają jeszcze 2km i ze nie dojechali (a wcześniej 2 godziny jechali trasa z niższym spalaniem).
Po to jest zapas że jest zapas.
Chcesz inaczej to sobie możesz przekalibrowac system w aucie żeby wyliczał z mniejszym "zapasem".
Ale Kacprowi znów chodzi o to spalanie, co to chłopak się naczytał ile to w katalogu mu napisali...
Ps. Ja przeważnie tankuję jak mi się rezerwa zaświeci, zasięg mam ~60 km i wchodzi mi ok 44-45l.
sajmonista 07-04-2021, 01:26 tak jak Edmun zasugerowal, nie jezdzi sie do zera bo w baku na dnie jest sporo nazbieranego syfu, ktory przy malej ilosci paliwa w baku jest zasysany i zasyfia caly uklad paliwowy - niepotrzebnie.
Uważam, że dobrze iż komputer daje taki bufor 'bezpieczeństwa'. Kiedyś udało mi się zasyfić układ paliwowy i unieruchomić samochód jeżdżąc właśnie do głębokiej rezerwy. Czyszczenie trochę kosztowało.
robert_71 07-04-2021, 08:12 Dyskusja ładnie się rozwija. Kacper pisze, że ford projektuje auta dla idiotów i takie tam...
A wystarczy zajrzeć do instrukcji - stoi tam napisane, że pojemność zbiornika dla 1.5 diesel wynosi 47 litrów. Nie 52 - tyle jest w wersjach benzynowych. Dodatkowo mamy w instrukcji następujące informacje:
Deklarowana pojemność
Deklarowana pojemność to maksymalna ilość paliwa, jaką można dodać do zbiornika, gdy wskaźnik poziomu paliwa pokazuje pusty zbiornik.
Dodatkowo zbiornik paliwa zawiera rezerwę przy pustym zbiorniku.Rezerwa przy pustym zbiorniku to nieokreślona ilość paliwa, która pozostaje w zbiorniku, gdy wskaźnik poziomu paliwa pokazuje pusty zbiornik.
Wskazówka: Ilość rezerwy paliwa przy pustym zbiorniku może być różna i nie należy liczyć, że umożliwi jazdę przy pustym zbiorniku paliwa.
Tak czytam i nie dowierzam, że nie wiecie nawet ile macie litrowy zbiornik paliwa.
Benzyna ma 52 litry
ale Dizel już 48 (przez zbiornik na AdBlue, który jest już we wszystkich ropniakach montowany). No i z 7 litrów rezerwy robi się 4 mniej...
StarWars 07-04-2021, 10:16 Miałem przygodę zimą, uruchomiłem samochód przec trasą (no dobra, to zrobiła moja żona...), a kluczyki keyless go zostały w środku.
Było zwarcie (chyba wszechobecna wilgoć po zimie) i się zatrzasnął, był środek nocy, pomocy znikąd. Chodził całą noc aż do 14:00 nic mu się nie stało. Zbiornik wypalił cały, jak otworzyliśmy fokę ze ślusarzem komputer pokazywał O km pozostałego dystansu do przejechania, a diesel pracował :)
Pacjent: niezawodny 2.0 TDCi 2006 euro IV. Najlepszy silnik z jakim miałem styczność.
Także można dopalić do 0 kilometrów i jeszcze będzie chodził. Okoliczności tej sytuacji przypominały bardziej eksperyment, bo samochód nie jechał, ale myślę że to rozwieje Wasze wątpliwości ;)
robert_71 07-04-2021, 14:26 ale Dizel już 48
A dokładnie to 47
kacper69 07-04-2021, 14:28 Benzyna ma 52 litry
ale Dizel już 48 (przez zbiornik na AdBlue, który jest już we wszystkich ropniakach montowany). No i z 7 litrów rezerwy robi się 4 mniej...
No właśnie AdBlue nie we wszystkich dieslach jest montowany.
silniki 1,5 120 KM nie mają AdBlue
robert_71 07-04-2021, 14:51 No właśnie AdBlue nie we wszystkich dieslach jest montowany.
silniki 1,5 120 KM nie mają AdBlue
Zgadza się, 1.5 120 KM diesel nie ma (jeszcze) AdBlue. Ma go tylko 2-litrowy diesel (zbiornik mieści 10,4 litra). Ale zbiornik paliwa wszystkie diesele mają taki sam, czyli 47 litrów.
MikiS933 07-04-2021, 15:49 Jak już mówiłem. Taki temat już był.
Ty będziesz chciał jeździć jak wyświetla się 0, to jeździj.
Ja syfu z dna zbiornika nie lubię zaciągać :-)
Lub jak ktoś fajnie wspomniał. Inżynierowie nie programują teraz pojazdów żeby 0 to było 0 bo Karyny i Sebixy będą dzwonić do serwisu że w mieście I'm wyświetlacz pokazywał że mają jeszcze 2km i ze nie dojechali (a wcześniej 2 godziny jechali trasa z niższym spalaniem).
Po to jest zapas że jest zapas.
Chcesz inaczej to sobie możesz przekalibrowac system w aucie żeby wyliczał z mniejszym "zapasem".A tak to pompka ciągnie z góry , a pod koniec syf z dołu? I paliwo się nie miesza a na dole jest błoto ? Co za bzdury ..
Orientujecie się na ile w MK3 jest w zbiorniku przy 0 km ?
Wysłane z mojego M2002J9G przy użyciu Tapatalka
kacper69 07-04-2021, 16:33 Ale zbiornik paliwa wszystkie diesele mają taki sam, czyli 47 litrów.
Czyli w moim przypadku , jak ~zasięg 0Km komp pokaże przy jakiś 2 litrach w zbiorniku, to można spróbować w trasie zejść do zasięgu -40km. :)
A tak to pompka ciągnie z góry , a pod koniec syf z dołu? I paliwo się nie miesza a na dole jest błoto ? Co za bzdury ..
ehh.
polecam prosty eksperyment.
Weź duży plastikowy pojemnik. duży znaczy się 30 litrów i więcej. najlepiej długi płaski na wzór baku paliwa.
w dolnym rogu zamontuj wężyk.
podłącz pompkę. wlej wodę.
wsyp choćby piasek do wody i poczekaj aż opadnie.
wlacz pompkę. ściągnij wodę z pojemnika.
Potem wrzuc zdjęcie ile piachu i drobinek syfu zostało na dnie Twojego plastikowego pojemnika.
A teraz powtórz to samo zadanie dwa albo trzy razy, ale wyłączaj pompę jak w Twoim zbiorniku pozostanie 5 litrow wody.
Jak masz ochotę, to rozbuduj laboratorium aby sprawdzić ile piachu wciągasz ściągając wodę do zera a ile kiedy zostawiasz te 5 litrow.
MikiS933 07-04-2021, 18:02 Do tego warto trząść bańką bo samochód jeździ i wtedy paliwo się przelewasz miesza.
Druga sprawa zależy co lejesz do zbiornika.
Wysłane z mojego M2002J9G przy użyciu Tapatalka
AdoKrycha007 07-04-2021, 18:14 lol, a potem się dziwią, że kupić używane auto w PL to jak wygrać w totka...
do zera na rezerwie jeżdżą, nie wiedzą ile bak własnego auta ma pojemności, a jest to podane w instrukcji jak byk...
MikiS933 07-04-2021, 18:24 Up.
Nie wnosisz nic do tematu.
Wiem ile ma pojemność zbiornik paliwa.
A znasz przebieg mocy i momentu swojego auta ?
Wiesz jakie obroty są optymalne do zmiany biegu czy najniższego spalania ?
Nie oceniaj.
Wysłane z mojego M2002J9G przy użyciu Tapatalka
Po prostu dla większości osób to jest tylko narzędzie do przemieszczania. Stuka, puka, wyje, dymi, check wyświetla? Lejesz paliwo i jedziesz, dopiero raban jest jak silnik moc ograniczy albo samochód zgaśnie i nie odpali.
kacper69 07-04-2021, 18:36 lol, a potem się dziwią, że kupić używane auto w PL to jak wygrać w totka...
do zera na rezerwie jeżdżą, nie wiedzą ile bak własnego auta ma pojemności, a jest to podane w instrukcji jak byk...
ale co to ma w tym temacie?
TomekM_1983 07-04-2021, 19:29 do zera na rezerwie jeżdżą
Od tego jest rezerwa, żeby z niej korzystać. To, że komputer pokazuje 0 km, nie oznacza, że w zbiorniku jest pusto. Wystarczy zajrzeć do instrukcji obsługi pojazdu, o czym pisał już wcześniej kolega robert_71. Układ jest specjalnie zaprojektowany tak, aby nawet, jak wskaźnik pokazuje 0, to w zbiorniku nadal znajduje się paliwo.
polecam prosty eksperyment.
A ja polecam sprawdzić, jaką budowę ma zbiornik paliwa np w motocyklach. Tam paliwo spływa grawitacyjnie z samego dna zbiornika. Mało tego, często zbiornik jest metalowy, a więc narażony na korozję, a nie z tworzywa jak w samochodach. I jak ten biedny motocyklista ma uniknąć zaciągania syfu ze zbiornika paliwa? :D
Ten mit o zaciąganiu syfu ze zbiornika paliwa przy jeżdżeniu na rezerwie jest powielany od wieków. Silnik ma takie same możliwości zaciągnięcia zanieczyszczeń przy każdej ilości paliwa w zbiorniku, ponieważ paliwo ciągle się miesza w trakcie przyspieszania, hamowania oraz pokonywania zakrętów. Od wyłapywania zanieczyszczeń jest filtr paliwa.
MikiS933 07-04-2021, 19:43 Ponadto stacje paliw też mają swoje filtry przed wydaniem paliwa przez dystrybutor, podobnie rafineria.
Nie wiem jak było wcześniej może syf się zbierał w latach 90 gdy jakość paliwa zależała od ilości dodatku wody czy oleju opałowego.
Obecnie paliwo np. diesel mimo, że musi spełniać norme pn en 590 spełnia dużo wyższe. Nie wiem jak wygląda to na stacjach przy marketach.
"Syf" w benzynie.. niewykonalne przy obecnym paliwie.
Wysłane z mojego M2002J9G przy użyciu Tapatalka
Akurat obecne biokomponenty w wyższych temperaturach (np. latem) dość szybko "fermentują", bakterie żerują na frakcjach bio i efektem ich działania jest zanieczyszczenie paliwa - dlatego diesel ma "datę przydatności do użycia" dużo krótszą niż benzyna.
MikiS933 07-04-2021, 19:57 Zależy od partii paliwa. Często jest tak, że biodoatkow jest mniej niż przewiduje norma (max 7% estrów metylowych kwasów tłuszczowych). Są też dodatki niwelujące jak to nazywasz fermentację dodatkow.
Paliwo na większości stacji jest świeże na tyle że co około tydzień jest ,"wymiana " dolewka o ilość sprzedaży tygodniowej lub częściej.
Zbiorniki są pod ziemią i nawet latem temperatura nie przekroczy 20°C. Często diesel z rafinerii wyjeżdża w temperaturze powyżej 25°C.
Inna jest sytuacja gdy po kontakcie z utleniona miedzią w zbiornikach z ON rozwija się bakteria która zamienia paliwo w galaretę.
Sytuacja już właściwie niespotykana - inne normy budowy infrastruktury paliwowej.
Wysłane z mojego M2002J9G przy użyciu Tapatalka
Paliwo na większości stacji jest świeże na tyle że co około tydzień jest ,"wymiana " dolewka o ilość sprzedaży tygodniowej lub częściej.
Ale w zbiorniku samochodu potrafi postać dłużej - przykładowo - zostawiamy auto na parkingu pod lotniskiem i znikamy na 2 tygodnie. I temperatura rośnie, spada, rośnie, spada, wilgoć się wykrapla na ściankach...
Problem tym większy im mniej ktoś jeździ. I oczywiście większość powinny wyłapać filtry paliwa (dlatego ja zmieniam co roku chociaż to duży koszt, nawet pomimo śmiechów że oni jeżdżą już parę lat i wszystko działa).
BTW apropo mitu o "zaciąganiu z dna" syfu. Sytuacja z tej zimy.
Miałem pełny zbiornik w miarę świeżo zatankowanej ropy. Temperatura w nocy spadła do -16 stopni, następnego dnia samochód odpalił bez problemu. Tzn - bez problemu jak na rozruch w takich temperaturach.
Wyjeździłem zbiornik, zapaliła się rezerwa, w nocy znowu przymroziło i było -11.
I już nie odpaliłem. Mogłem kręcić ile chciałem.
Poczekałem aż mróz odpuścił, zrobiło się około -3, auto odpaliło.
To samo paliwo w odstępie tygodnia. To jak to jest z tą rezerwą?
MikiS933 07-04-2021, 20:14 Wilgoć zawsze może być, szczególnie zimą. Regularna wymiana filtrów to podstawa.
Ja w dieslu filtry + olej zmieniam w marcu i październiku. W Vce raz na rok na wiosnę.
Jeżdżą parę lat aż auto zima stanie w trasie przy minus 20 i na lawetę stracą 5x tyle .. [emoji1787]
Wracając do tematu , "syf na dnie" to mit.
Up. Miałeś mniej paliwa w zbiorniku , widocznie było trochę wilgoci i zrobił się korek lodowy. Zima zawsze trzymaj ponad połowę zbiornika.
Wysłane z mojego M2002J9G przy użyciu Tapatalka
kacper69 07-04-2021, 20:16 a co ma rezerwa do temperatury ?
a co ma rezerwa do temperatury ?
No właśnie to :)
Zima zawsze trzymaj ponad połowę zbiornika.
Czy "korek lodowy" to nie właśnie syf w zbiorniku :) Jakkolwiek widzimy definicję syfu, to jest to niepożądana substancja zalegająca w zbiorniku którą chcielibyśmy usunąć ale nie bardzo jesteśmy w stanie.
MikiS933 07-04-2021, 20:20 Przed zimą wlać izolropyl 100% do paliwa 250 ml, połączy się z wodą. Jagodzianki nie polecam bo mimo wszystko to 96%.
Latem ta wilgoć jest de facto niegroźna.
Wysłane z mojego M2002J9G przy użyciu Tapatalka
Orientujecie się na ile w MK3 jest w zbiorniku przy 0 km?
U mnie rezerwa zapala się po wypaleniu ~42, 43 litrów czyli w baku jest jeszcze około 10 litrów.
Wychodzi na to, że w baku jest jeszcze około 5 litrów przy zasięgu zero.
77pawelkrz 08-04-2021, 04:44 Sytuacja po długiej trasie, eco, przy tankowaniu 48,7l miałem zasięg ok 30km.
Więc chyba ok?
Ps. AFE bias ustawiony na 0.95
No właśnie AdBlue nie we wszystkich dieslach jest montowany.
silniki 1,5 120 KM nie mają AdBlue
Zgadza się, 1.5 120 KM diesel nie ma (jeszcze) AdBlue. Ma go tylko 2-litrowy diesel (zbiornik mieści 10,4 litra). Ale zbiornik paliwa wszystkie diesele mają taki sam, czyli 47 litrów.
Od 2021 roku dizel 1.5 ma AdBlue. Dlatego od samego początku miał mniejszy bak.
a co ma rezerwa do temperatury ?
Od zamierzchłych czasów zaleca się w zimie mieć więcej ropy w zbiorniku niż mniej.
Prosty przykład. Jak długo będzie zamarzało 5 litrów wody a jak 50?
kacper69 08-04-2021, 18:48 Nie przesadzaj z tą wodą.
Woda jako cięższa od ON jako pierwsza jest zasysana ze zbiornika paliwa.
Więc nie powinno jej być nigdy dużo w zbiorniku.
Ale mi chodziło ogólnie o ciecz.
robert_71 09-04-2021, 07:41 Nie wdając się w szczegóły, żeby forum nie przerodziło się w seminarium na temat termodynamiki - powietrze zawiera zawsze pewną ilość pary wodnej, jeżeli spada temperatura, to ta para zaczyna się wykraplać. W pustym baku jest więcej powietrza niż w pełnym, czyli ewentualnej wody powstałej z kondensowania się pary też będzie więcej. Jednocześnie jest mało paliwa, więc procentowy udział tej wody będzie większy. Nie jest to korzystne w żadnych warunkach, ale w zimie może w skrajnym przypadku powodować problemy z rozruchem. Oczywiście nie przesadzajmy - nie stanie się tak zawsze i od razu gdy będzie w baku mniej niż 10 litrów na przykład, ale lepiej starać się trzymać raczej wyższy niż niższy poziom w baku, zwłaszcza w zimie.
Druga rzecz - nawet gdy komputer pokazuje 0 zasięgu to zbiornik nie jest suchy. Ale jazda w takich warunkach jest ryzykowna - na przykład przy podjeździe lub zjeździe po dużej pochyłości paliwo się przemieści w baku to komputer uzna, że jest go bardzo mało. W fordach zadziała w takiej sytuacji zabezpieczenie przed zapowietrzeniem - komputer wyłączy zapłon i nie pozwoli uruchomić silnika bez dolania około 5 litrów paliwa.
Ciekawostka - na głębokiej rezerwie, gdy paliwa jest na mniej niż na 30 km (rzeczywiście, a nie wg wskazania wyświetlanego dla kierowcy) sterownik silnika generuje sztuczne wypadanie zapłonów co powoduje pojawiające się w regularnych, kilkunastosekundowych odstępach szarpnięcia odczuwalne dla kierowcy. Ma to dodatkowo zdopingować go do zatankowania paliwa.
W ogóle czy ma ktoś zdjęcie zbiornika paliwa od środka? Tzn. gdzie umieszczony jest smok pompy, jaka ilość paliwa rzeczywiście jest wymagana żeby pompa miała co zaciągać i ile faktycznie syfu zbiera się wewnątrz zbiornika np. po 100 tys. km?
Zgadza się, 1.5 120 KM diesel nie ma (jeszcze) AdBlue. Ma go tylko 2-litrowy diesel (zbiornik mieści 10,4 litra). Ale zbiornik paliwa wszystkie diesele mają taki sam, czyli 47 litrów.
Witam,
Interesuje mnie w jakich rocznikach w fordzie focusie 1.5 tdci nie byl montowany ad-blue:
- focus mk3. I ile mial zaworow silnik w mk3?
- focus mk4 i czy mk4 mial montowane tylko silniki 16v
- pytanie czy w Pumie lub w Kudze montowano 1.5 tdci bez ad blue?
Prosze o info od posiadaczy tych aut...albo od kogos kto moze to sprawdzic w jakims programie serwisowym
Interesuje mnie w jakich rocznikach w fordzie focusie 1.5 tdci nie byl montowany ad-blue
Żaden 1.5 TDCi nie miał AD-Blue.
1.5 EcoBlue ma od sierpnia-września 2020.
Pawelsrebek 30-01-2025, 18:57 Witam ja posiadam virtual w focusie 2021 ale potrzebuje pomocy bo na pełnym baku pokazuje mi ze moge przejechać 256km a gdy mam 1/3 to juz mi pokazuje zero ;) poradzi ktos co można z tym zrobic z góry dziękuję
dudijack 01-02-2025, 06:43 Problemem : nieprawidłowe wyświetlanie wskazań poziomu paliwa na desce rozdzielczej, gdy czujniki są w pełni sprawne i są w dobrym stanie technicznym.
Ścieżka do ustawień modułu: Konfiguracja i programowanie/Konfiguracja modułu IPC.
https://i.ibb.co/JRwPsbSM/1.jpg (https://ibb.co/PZv86bVf)
Czytamy i piszemy poprzez wyszukiwanie: Paliwo.
https://i.ibb.co/35mfmQL0/2.jpg (https://ibb.co/WNvDvjYc)
Dwa nieprawidłowe odczyty:
1. Pojemność zbiornika paliwa, galony – 9,8
2. Pojemność zbiornika paliwa, litry – 37
Ustaw ilość paliwa na wartości fabryczne i zapisz:
1. Rozmiar zbiornika paliwa, galony - 12,4
2. Rozmiar zbiornika paliwa, litry - 47
|
|