Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Wycie pompy wspomagania
Witam,
wiem , że ten temat już był kiedyś poruszany ale rozwinął się wątek głownie na S-max a na mondeo nie za bardzo. Otóż pare dni temu zaczęła mi wyć pompa wspomagania. Poczytałem powyższe wątki, przeanalizowałem i pomimo tego , że płynu w zbiorniczku nie było jeszcze minimum, zakupiłem takowy specyfik i uzupełniłem. Wycie ustąpiło. Zrobiłem ponad 600 km i .... wycie powróciło. Dolewałęm płynu, odciągałem, cały czas taka samo wyje. Jdyne co się zmieniło to to, że płyn w pojemniczku jest spieniony cały czas - na wątku s-max piszą zże tak być nie powinno - i w tym wypatruje przyczyny wycia. Czy ktoś może miał już podobną sytuacją.
Również widzę lekkie zabrudzenie płynem na przewodzie wspomagania więc pewnie jest jakas mała nieszczelność , ale płynu nie ubywa. Ponadto płyn jest pod ciśnieniem więc zasysac powietrza raczej przez ten przewód nie zasysa. Może przez dolewanie i odciąganie płynu tak się pieni , nabrał powietrza i teraz wyje. Może ten układ sie jakos odpowietrza ?
Proszę o pomoc.
Odpowietrza się pompą próżniową, przynajmniej tak jest w dokumentacji.
Pzdr.
m.
postanowilem odpowietrzyc jak w autach z lat wczesniejszch. Na wylaczonym silniku krecilem ,krecilEM, plynu ubywalo , dolewka, krecenie, i tak w kolko. Kiedy poziom plynu przestal spadac odpalilem i ...wspomagania prawie nic nie ma. Masakra. Mozliwe ze az tak zasysa gdzies powieTrze. Pompa by sie w jeden dzien nie skonczyla.
POMOCY !!!
...no i miejmy nadzieje, ze problem zniknął raz na zawsze. Koniec końcem podjechałem do firmy zajmującej sie pompami i przekladniami ( Nagengast w Gdansku na Malczewskiego ) - robilem tam kiedys przekladnie w poprzednim aucie - i naswietlilem problem , ze wyje, ze w zbiorniczku jest bulgotanie jak w czasie sztormu. Czlowiek obejrzal wszystko, pomyslal i ...do wymiany zbiorniczek plynu wspomagania. W zbiorniczku jest jakas siateczka czy cos na samym dole i ona ogranicza przeplyw plynu. Jak jest nieszczelna to plyn bulgocze, lapie powietrze i pompa wyje. Wymieniono zbiorniczek, nic nie bulgocze , cisza aż miło. Koszt : 120 brutto zbiorniczek, 50 brutto płyn forda, 50 brutto usluga wymiany. Wszystko na fakture , elegnacko.
Podobno w passatach to standardowa usterka a serwisy oczywiscie wymieniaja pompy, przewody, itd.
Takze jak juz ktos kiedys pisal na forum zaczynamy szukanie usterki od rzeczy najtanszej i najmniej skomplikowanej.
Pzdr
witam !! ja mam taki problem z moim mondkiem ,że podczas skręcania nieważne w którą stronę zaczyna buczeć niestety dzieje się to bardzo nieregularnie dlatego pobyt w ASO zakończył się niczym nie ma usterki nie ma problemu ..... nie wiem czy to pompa wspomagania czy nie .... proszę o pomoc może ktoś ma jakiś pomysł
nadmienię tylko , że poziom płynu w zbiorniczku jest w normie
Lukaszko 02-12-2011, 08:51 A kiedy to ci się dzieje? Nie jest to tylko czasem przy pełnym skręcie gdy dobijasz do ogranicznika?
Bo u mnie też wtedy tak jest ale to chyba normalne.
ni , to się dzieje nawet przy małym ruchu kierownicą , jest takie buczenie ... a później spokój i to czasami ciszej a czasami głośno nie ma reguły
u mnie też buczenie, nawet delikatne skręcenie ilość płynu w normie ale czy jakosc nie wiem........
canecorso 17-10-2015, 17:50 Odświeżam temat.
Niestety moja pompa wspomagania zaczęła buczeć i zmuszony zostałem do jej wymiany (na inną używaną). Niestety po wymianie nic się nie zmieniło i pompa nadal wyje. Sam już nie wiem, czy trafiłem na kolejną wadliwą, czy też nawaliło całkiem coś innego. Dla pewności po przeczytaniu kilku postów kupiłem nowy zbiorniczek do oleju wspomagania i postanowiłem wymienić olej. Czy ktoś może mi pomóc, w jaki sposób spuścić stary olej?
canecorso 21-10-2015, 15:11 Nikt nie może mi pomóc ?
1 Odciągamy płyn który jest w zbiorniczku.2 Zdejmujemy wężyk powrotu ze zbiorniczka.3 Zaślepiamy wylot w zbiorniczku (nie musi być mocno) 4 Powrót wkładamy do 2litrowej butelki. 5 Zalewamy nowy płyn do zbiorniczka, do pełna i zostawiamy zdjęty korek. 6 Bierzemy pomagiera do dolewania płynu. 7 Odpalamy auto i kręcimy lewo/prawo. 8 Pomagier dolewa płynu do zbiorniczka. Układ ma pojemność niecałego litra.9 Zakładamy powrót na zbiorniczek i zakręcamy korek.
szczepan35 11-01-2016, 07:38 panowie dolacze sie do tematu.. ma to samo po wumianie wyje niemilosiernie,, dodam ze magiel po wymianie 2 tygodnie temu teraz pompa ,, stara za male cisnienie robila, wymienilem tez zbiorniczek ,, i tu moje pytanko,,, dlaczego jak skrece kierownica na max w zbiorniczku ubywa mnustwo plynu i poopuszczajac kierownice plyn powraca,, dodam ze nie ma piany... a pompa wyje niemilosiernie, dzieki i najlepszego na nowy rok
dymitr2006 18-02-2016, 17:38 U mnie pomogło prawidłowe ustawienie przewodów od pompy wspomagania. Ktoś w servisie nie włożył ich prawidłowo w prowadnice( trzymaki) i były mocno naprężone. Teraz jest dużo ciszej. Wcześniej wymieniłem płyn i czyściłem zbiorniczek z filtrem - nie pomagało i już zastanawiałem się nad wymianą pompy (mechanicznej napędzanej paskiem).
marcinmoroz 12-09-2016, 22:04 Witam.
Mi też buczało i myślalem że to pompa ale po wymianie zbiorniczka wspomagania cisza jak należy.
krystianmydlarz 07-05-2017, 14:11 bucząca pompa wspomagania - zacząłem od wymiany płyny , efekt taki sam , wymieniłem pompę wspomagania (używkę) ale sprawną - dalej tak samo , dużo czytałem na temat dzwoniłem po specjalistach - powtarzało się jedno winny jest zbiorniczek wyrównawczy , demontowałem kilka krotnie czyściłem płukałem i dalej efekt ten sam , poprosiłem znajomego o możliwość przełożenia zbiorniczka z jego mk4 do mojego i co " eureka " wszystko jest ok , oddałem co nie było moje skontaktowałem się z fordem zamówiłem nowy zbiorniczek , w nowym zbiorniczku są dwa sitka filtrujące , jedno wyjmowane na wyjściu do zasilania pompy , drugie zamontowane trwale wewnątrz zbiorniczka na powrocie z maglownicy , różnica jaką zauważyłem pomiędzy nowym a starym zbiorniczkiem to wdmuchiwane powietrze do nowego zbiorniczka na króćcu powrotnym z maglownicy miało dużo mniejszy opór niżeli w starym , sitko wyjmowane z króćca zasilającego pompę wspomagania wymontowałem .
dobrej zabawy Krystian
Mucia2009 02-06-2017, 00:03 Witam serdecznie mam pewien problem od jakiegoś czasu coś dzwoni mi pod maska zlokalizowałem to w okolicy pompy wspomaganie taki metaliczny dźwięk po zgaszeniu samochodu włożyłem śrubokręt w otworki koła wspomagania i tam właśnie coś dzwoni czy ta pompa jest rozbieralna i co to może być nie mogę dodać filmu w załączniku :(:(:( samochodzik do mondek 2009rok silnik 2.0 benzyna bardzo proszę o info pozdrawiam mariusz
kamilkw88 27-06-2017, 09:40 Cześć. U mnie tak samo. Wyciągnięcie filtra z króćca pomogło. Pompa nie buczy i wszystko działa dobrze.
Janek2404 23-08-2018, 21:46 Stary post lecz miałem podobnie podczas delikatnych ruchów kierownica było słychać buczenie myślałem że czeka mnie wydatek lecz wcześniej postanowiłem wymienić akumulator i odziwo zaraz po wymianie odpaliłem auto i buczenie przestało
Cześć wszystkim. Miałem podobny problem z wspomaganiem. Zaczęło się od września gdy usłyszałem, że coś wyje spod maski... okazało się, że to pompa ponieważ przy ruchach kierownicą dźwięk się nasilał. Poczytałem na forum troszkę i zastosowałem się do waszych wskazówek żeby wymienić zbiorniczek i płyn. Przy demontażu starego zbiorniczka okazało się że ktoś wcześniej wyciągnął fiterek. Trochę mnie to wystraszyło ale wymiana zbiorniczka i przepłukanie układu (w sumie przelałem 2 litry) pomogło. Stary płyn wiele zdradził - cały brudny i gęsty.
Jedyne co to przy odpaleniu trochę wyje ale po kilku ruchach kierownicą przechodzi i też kierownica działa dużo lżej niż przed wymianą.
Ford Mondeo 2011r. 2.0 tdci (DW10C)
Jak jest silnik nagrzany to pojawia się tzw świszczący dźwięk na postoju
w okolicach 2000 obr. a w trakcie jazdy od 1000 - 1500 obr. Mechanik stwierdził, że to od pompy wspomagania. Przepłukany został układ wspomagania i wymieniony płyn ale nic to nie pomogło więc zasugerował wymiane pompy.
Przy skręcaniu kół na postoju i w czasie jazdy nie ma żadnych odgłosów z pompy.
Edit: Niestety błędna diagnoza mechanika. Pompa została wymieniona i nic się nie zmieniło.
Czy ktoś z Was miał taki problem ?
Filmik nagrany przeze mnie: https://www.youtube.com/watch?v=NTQeYmIx22o&feature=youtu.be
Witam wszystkich.
Od kilku dni z pod maski dobiega taki dźwięk jak na filmiku:
https://www.youtube.com/watch?v=pdXDR9X4LBk
Najgłośniej słychać przy 2500 obrotów.
Mechanik zdążył wymienić łożyska i kilka innych rzeczy przy silniku i dalej wyje. Nie komentuje już tego bo nie mam siły.
Wyje na biegu i na luzie. Po dodaniu gazu - wyje głośniej.
Dźwięk jest raczej charakterystyczny. Poczytałem trochę na forum i być może jest to pomap wspomagania. Wyczytałem również że być może to jest zbiorniczek wyrównawczy - ale z niego nic nie cieknie. Płynu też nie ubywa.
Jednak jak pojeżdżę trochę ostrzej to płyn w zbiorniczku bulgota (jakby się gotował) i płyn lekko się pieni.
Jeśli to pompa to moja ma końcówkę 6G91-3A696-AG. Czytałem że można je zastąpić takimi:
6G91-3A696-AA, AB, AC, AD, AE, AF, AG,*
Czy ktoś mógłby mi to potwierdzić?
Jeśli ktoś ma jakiś pomysł to proszę o radę.
Moje mondeo:
mk4, 2.0 16V, 170 000 km przejechane.
P.S. - proszę dodajcie tag: pompa wspomagania
Jak zwykle nowy nie przeczytał regulaminu i na pewno nie szukał na forum interesujacego go tematu, prawda?
a wszystko jest opisane
Pan koszka ma sporo postów a nie potrafi napisać nic konkretnego - Pana post NIC nie wniósł w nasze dywagacje. Idź Pan sobie nabijać punkty gdzie indziej.
Chciałbym podziękować za to Panu maniek860824 - mimo że początkujący a widzę że konkretnie pomaga.
Odnośnie linku - Niestety czytałem ten wątek wcześniej(jak i wszystkie poświęcone pompie wspomagania) i niestety u mnie wygląda to trochę inaczej niż u reszty użytkowników.
Tak czy inaczej - spróbuję wymontować jutro zbiorniczek i przeczyścić go, plus zaleję nowym płynem. Dam znać czy coś się poprawiło.
Pan koszka ma sporo postów a nie potrafi napisać nic konkretnego - Pana post NIC nie wniósł w nasze dywagacje. Idź Pan sobie nabijać punkty gdzie indziej.
Chciałbym podziękować za to Panu maniek860824 - mimo że początkujący a widzę że konkretnie pomaga.
Odnośnie linku - Niestety czytałem ten wątek wcześniej(jak i wszystkie poświęcone pompie wspomagania) i niestety u mnie wygląda to trochę inaczej niż u reszty użytkowników.
Tak czy inaczej - spróbuję wymontować jutro zbiorniczek i przeczyścić go, plus zaleję nowym płynem. Dam znać czy coś się poprawiło.
kolego nie unoś się. nabijanie postów mi nic nie daje , nie otrzymam za to nagrody. A ty po prostu tworzysz nowy temat bo oczekujesz gotowca na swój problem, bo nie chce ci sie przeczytac tego co napisali juz inni. Później ktoś nowy nie może znależć co go interesuje bo jest pięc tematów o tym samym.
Kamyk_Kamil 16-05-2019, 08:16 Tak czy inaczej - spróbuję wymontować jutro zbiorniczek i przeczyścić go, plus zaleję nowym płynem. Dam znać czy coś się poprawiło.
I jak, zrobiłeś to ? Coś pomogło ?
Pan [[...]
Tak czy inaczej - spróbuję wymontować jutro zbiorniczek i przeczyścić go, plus zaleję nowym płynem. Dam znać czy coś się poprawiło.
ale tu nie chodzi o to aby oczyścić i ponownie zalać, tylko wymienić zbiorniczek
chyba jest to tańsze rozwiązanie niż
[...]
Mechanik zdążył wymienić łożyska i kilka innych rzeczy przy silniku i dalej wyje. Nie komentuje już tego bo nie mam siły.
[...]
pozdrawiam
Arturek
U mnie pomogło po wymianie zbiorniczka (takie czary z mleka) - jeszcze czasem z rana po odpaleniu zajęczy przez chwile a potem spokój:!: :)
markudzi 04-06-2019, 23:49 rzodi10 ... udało Ci się usunąć usterkę? Dzisiaj usłyszałem to samo w swoim MK4.
markudzi 06-06-2019, 22:51 rzodi10 ... udało Ci się usunąć usterkę? Dzisiaj usłyszałem to samo w swoim MK4.
U mnie pomogło dolanie płynu do wspomagania :D chociaż stan był troszkę powyżej minimum. Oczywiście uzbroiłem się w 2 litry płynu (HIPOL czerwony, w sklepie mówili że będzie dobry :shock: ) i byłem już gotowy płukać układ ale podkusiło mnie aby spróbować jedynie troszkę dolać ... i odziwo pomogło :D
Dodam tylko ze plyn od wspomagania ma byc zielony a nie czerwony ATF.Moja pompa wyje piszczy w skrajnych polozeniach, a jak wymienialem zbiorniczek to mialem zalany czerwony plyn wiec chyba ktos juz tam majstrował.Jesli to oczywista oczywistosc to przepraszam!
Panowie mam jeszcze szybkie pytania:
1. Gruby przewód, który idzie do pompy, wychodzi z boku zbiorniczka to to jest odpływ ze zbiorniczka?
2. Czy u dołu zbiorniczka ten czarny króciec z szybko złączem, wygięty pod kątem 90 stopni do którego podłączony jest cienki przewód czy w nim znajduje się jeszcze filtr? Bo w środku zbiornika jest filtr... to wiem.
Dzięki za fatygę :)
Mam również problemy ze wspomaganiem. Zaczęła wyć pompa wspomagania i bulgocze powietrze w wyrownawczym. Płyn jest pod max. W pierwszej kolejności chcę wymienić zbiorniczek wyrównawczy na nowy. Może ktoś podpowie jak sprawnie to zrobić żeby nie wylać za dużo płynu i nie zapowietrzyć mocno układu. Czy wystarczy zdjąć opaski z przewodów, zdjąć stary zbiornik, założyć nowy i zalać płynem ?
woszomk3 10-01-2020, 14:22 Panowie, a ja wymieniłem zbiorniczek na nowy (oryginał - brak zamienników), pompę zmieniłem na używaną ale sprawną. I dalej wyje. Najgłośniej powyżej 2 tys. obr.
Czy maglownica może stawiać taki opór dla pompy ?
A bylo cos robione z maglownica? Bo tam tez przy wejściu wezy jest taki maly zaworek. Moze cos z nim nie bardzo.
woszomk3 10-01-2020, 14:56 Nic nie robiłem z maglownicą puki co. Jedynie podkręciłem trochę śrubę kasującą luz. Ale to na logikę nie ma wpływu.
Ten zaworek jest wewnątrz korpusu maglownicy? Rozbieralny?
mam podobny problem umnie buczy pompa i jest wspomaganie raz go niema.wywaliłem ten filter ze zbiorniczka .jestem po wymianie 2 pomp i regeneracji maglownicy.i dalej to samo prosze pomózcie uziemiony juz 2 mieś
Nic nie robiłem z maglownicą puki co. Jedynie podkręciłem trochę śrubę kasującą luz. Ale to na logikę nie ma wpływu.
Ten zaworek jest wewnątrz korpusu maglownicy? Rozbieralny?
Jestvtuz przy wejsciu jednego z wezy do maglownicy. Taka jakby pastylka ze sprężynką.
woszomk3 11-01-2020, 07:52 Jestvtuz przy wejsciu jednego z wezy do maglownicy. Taka jakby pastylka ze sprężynką.
Usuwałeś ten zaworek całkowicie? Czy zamieniałem na nowy?
kluska123244 11-01-2020, 09:39 wlej sobie płyn wspomagania z uszczelniaczem, zwiększy się ciśnienie i nie będzie już buczało
Usuwałeś ten zaworek całkowicie? Czy zamieniałem na nowy?
Jak usuwalem? Ten zaworek tam musi byc i musi byc sprawny. Nie wlewaj zadnych uszczelniaczy do ukladu wspomagania.
woszomk3 11-01-2020, 10:08 Jak usuwalem? Ten zaworek tam musi byc i musi byc sprawny. Nie wlewaj zadnych uszczelniaczy do ukladu wspomagania.
Na próbę usunąłem ten zaworek, ale nie zauważyłem zmiany ( może trochę lżej się kręci). Wyje jak samo. Więc włożyłem na swoje miejsce.
Czemu odradzasz uszczelniacze?
Podpowiedzcie czy trzeba wyjąć ten pomarańczowy plastik z filterkiem? Wymieniłem zbiornik na nowy, jest poprawa nie bulgocze już płyn, na cieplym jest cisza . Ale po odpaleniu jeszcze hałsuje krótko. Czy ten plastik z filterkiem nie dławi przepływ gdy płyn jest gęsty i zimny? W starym zbiorniku nie było ani plastiku ani filterka. Czy jest jeszcze inny filterek w zbiorniku oprócz tego?
woszomk3 13-01-2020, 14:19 Podpowiedzcie czy trzeba wyjąć ten pomarańczowy plastik z filterkiem? Wymieniłem zbiornik na nowy, jest poprawa nie bulgocze już płyn, na cieplym jest cisza . Ale po odpaleniu jeszcze hałsuje krótko. Czy ten plastik z filterkiem nie dławi przepływ gdy płyn jest gęsty i zimny? W starym zbiorniku nie było ani plastiku ani filterka. Czy jest jeszcze inny filterek w zbiorniku oprócz tego?
Możesz go wyciągnąć, zobaczysz ile nieczystości się złapało.
Wyjąłem ten filterek. Z pompy nie dochodzą już żadne hałasy nawet przy zimnym płynie. Czyli filterek ograniczał przepływ do pompy dlatego wyła na zimnym. Nie było na nim dużo zanieczyszczeń, płyn mam świeży może z pół roku.
woszomk3 31-01-2020, 09:51 Temat buczącej pompy znów powrócił. Wymieniłem zbiorniczek na nowy oraz płyn, wymieniłem pompę na inną. Ogólnie jest znaczna poprawa w jakości wspomagania, jednak buczy dalej zwłaszcza kiedy jest zimny. Podczas skrętu kołami na max. w zbiorniczku pojawiają się bąble powietrza. Zastanawiam się czy czasem wąż ciśnieniowy miałby na te objawy wpływ? Jest na łączeniu z rurką stalową mokry.
Panowie czy to normalne że po wymianie plynu wspomagania (wymieniono tyle ile uda się strzykawka że zbiorniczka wyciągnąć jakieś 300 ml) wspomaganie ciężej chodziło? Nie pieni się nic kompa jakość przesadnie nie huczy.
Dajcie znać co sądzicie na ten temat
Witam. Ja mam problem z samochodem taki.
W lutym wymieniłem zbiorniczek na nowy i płyn bo płyn był bardzo ciemnym. W tedy nie było żadnych problemów po wymianie. Pod koniec Lipca zauważyłem TYLKO kiedy temperatura silnika pokazuje 98 i wyżej ponad 100 . To przy kręceniu kierownicą jest dźwięk z pod maski zwane buczenie. Przy tym płyn nie pienie się, jest bez bąbel. Jak jest do tej temperatury około 98 to wszystko w pożądku.
Czy ktoś może coś takiego miał ?
P.S. Bo byłem dziś w ASO i majster powiedział żeby najpierw wymienić zbiorniczek lub wyczyścić (ale on jest nowy, prawda płyn jest rocha brudny), a jak nie pomoże to pompa do wymiany.
To i ja udzielę się w temacie. Kupiłem mk4 2008 jakiś czas temu i irytowało mnie mnie takie właśnie "buczenie" chociaz dla mnie to bardziej gwizd.
Szukałem co to może być, myślałem że turbo lub nieszczelnosc gdzieś, aż trafiłem na ten wątek.
I faktycznie, słychać głośniej jak się gazuje i kręci kierownica, a jak się dobije do końca no to już nie pozostawia wątpliwości.
Wymieniłem zbiorniczek i płyn na oryginalne Forda. Trochę jakby mniej przy normalnej jeździe i tylko słychać jak ruszam na jedynce, ale dalej słychać. Wyjąłem filterek że zbiorniczka i bez zmian.
Płyn wcześniej był bardzo ciemny więc pomyślałem że może zajechał pompę, wymieniłem, co prawda na uzywke ale nic się nie zmieniło.
To buczenie przy ruszaniu, irytujące okropnie, najbardziej słyszalne w kabinie niestety.
Wszystko działa i nic się nie pieni, no ale wkurza.
Czy wychodzi na to ze przekładnia powoduje jakieś takie działanie pompy?
A może to po prostu norma i niektórzy nie zwracają na to uwagi?
Witam podłączę się do tematu. Kupiłem Mondeo Mk4 1.6 Econetic z 2011r Kombi i wszystko było cacy do dzisiaj. Podczas wymiany żarówki w lampie znalazłem jakąś dziwną hybrydę i wyciek z niej po czym wspomaganie padło... Da się to jakoś niedrogo nareperować czy wymiana pompy mnie czeka....
To co kolega pokazał na zdjęciach to w oryginale jest jak sie nie mylę pompa elektro-hydrauliczna (mam taka w ecoboost-e 1.6). tylko tutaj zbiorniczek jakiś taki nie oryginalny.
Też zastanawiam sie jak w tym wymienić płyn (mam zielony) bo przez korek wlewowy nie bardzo sie da odciągnąć (jest taki jakby lejek w środku).
RyszardaTrzeciaWaza 12-11-2020, 14:35 Niezła rzeźba. Auto dostało strzała i pękł zbiornik, bardzo częsty przypadek. Jakiś flachowiec naprawił po taniości...
Jak chcesz spuścić płyn, to dostań się od strony nadkola do węży. Zdejmij ten powrotny, kręć fajerą lewo-prawo to wyleci cały.
LOL. Kawałek butelki PET wstawiony zamiast oryginalnego zbiorniczka... [emoji1787]
Wywalić to w cholerę i wstawić choćby używany zbiorniczek. Chyba da się go kupić osobno bez pompy i sterownika?
Wysłane z mojego SM-G770F przy użyciu Tapatalka
trolu9991 11-01-2021, 17:03 Witam, panowie od jakiegoś czasu borykam się z dziwnym dźwiękiem w okolicach pompy wspomagania. Czy ktoś jest w stanie określić co tak piszczy, pompa wspomagania? Jeżeli to pompa to czy po dolaniu większej ilości płynu czyli w okolicach max może coś pomóc czy raczej zaszkodzi? Do każdego modelu silnika idą różne pompy czy są jakieś silniki które mają taką samą? Poniżej filmik. Pozdrawiam
https://www.youtube.com/watch?v=asQZ4ZbaRYk&ab_channel=GrzegorzStefan
darmodziej 11-01-2021, 20:31 A może napinacz paska, lub sam pasek.
trolu9991 11-01-2021, 22:00 Wymienione.
Wysuń bagnet poziomu oleju. Jeśli odgłosy ustaną - uszkodzona membrana odmy. Podobne dźwięki miałem w 2.5t
trolu9991 11-01-2021, 22:15 Ale u Ciebie przez cały czas był ten odgłos czy tylko czasami?
Bump: Z tego co widzę w internecie w 2,5 jest zupełnie inna odma w 2.0 nie ma żadnej membrany.
lukas156 22-01-2021, 06:42 Witam,
Po besti ze wschodu pojawił się problem, wywaliło mi płyn od wspomagania przez zbiorniczek.
Mechanik zdiagnozował że pompa do wymiany, po wymianie nowa pompa wyje przy dodawania gazu, dodatkowo przy dodawania gazu cały samochód się trzęsie.
Silnik chodzi równo ale cała karoseria się trzęsie.
W zbiorniczku wspomagania płyn mocno leci, jak wodospad.
Co myślicie na ten temat ?
Mondeo mk4 1,8 TDCI 2008
RyszardaTrzeciaWaza 22-01-2021, 07:06 Jeżeli płyn w zbiorniczku się pieni i go wywala, to jest to wina uszkodzenia przekładni kierowniczej.
Pomijam fakt złego montażu pompy, bo już nie jedno partactwo widziałem, no ale wierzę że została założona dobra i prawidłowo. ;)
lukas156 22-01-2021, 07:17 Jeżeli płyn w zbiorniczku się pieni i go wywala, to jest to wina uszkodzenia przekładni kierowniczej.
Pomijam fakt złego montażu pompy, bo już nie jedno partactwo widziałem, no ale wierzę że została założona dobra i prawidłowo. ;)
Po wymianie go nie wywala, podczas odpalenia przy mrozie został wywalony po około 10 minutach od zapalenia.
Teraz płyn bulgocze ale nie pieni się i nie wywala go.
Czy wymiana zbiorniczka płynu może coś pomóc ?
lukas156 23-01-2021, 17:04 Po wymianie zbiorniczka, płyn już nie bulgocze. Natomiast wycie pompy zostało wraz z wibracjami.
W nowym zbiorniczku była siateczka, w starym wyjętym nie było.
MAREK_62 14-03-2021, 06:53 Witam,
Mam problem z pompa wspomagania mondeo MK4 2.0 benzyna 2008 rok, z okolic koła pasowego słychać "dzwonienie". Coś jakby oderwało się w środku koła i tam lata. Da radę zdemontować same koło pasowe i wymienić na nowe? W ogóle czy dostanę same koło pasowe do tej pompy.
Witam , jestem posiadaczem mondeo MK4 2009 z dwulitrowym dieslem . Około tygodnia temu wymieniałem pompę wspomagania oraz zbiornik na płyn do wspomagania bo starej skończył się żywot . Po wymianie wszystko chodziło bez zarzutu przez 3 dni , po 3 dniach z rana na zimnym silniku wspomagania prawie nie ma i pompa strasznie buczy . Muszę przy wciśniętym gazie pokręcić trochę lewo prawo i wszystko mija . Dzisiaj coś mnie pokusiło aby wyjąć pomarańczowe sitko z zbiornika do wspomagania , i wszystko minęło . Cały dzień jeździłem bez żadnego zastrzeżenia . Pytanie , czy to sitko jest niezbędne ? Czy można jeździć bez niego bez jakiś większych skutków ubocznych . Ktoś również miał taki problem ?
lukas156 06-04-2021, 19:43 Pomarańczowe sitko jest potrzebne tylko po wymianie płynu aby wyłapać jakieś brudy z układu, po przejściu oleju przez układ sitko się usuwa.
Także jest ono zbędne.
Korniszon12 11-04-2021, 23:41 Witam, mam problem z mondeo mk4 2.5t. Otóż wymienilem plyn do wspomagania ( zielony) i wyje mi pompa na max skretach w prawo/lewo. Odpowietrzalem zgodnie z procedurą ( prawo lewo krecenie na zgaszonym silniku) samo wspomaganie działa ok
Prosze o pomoc, moze cos przeoczyłem
Kupiłem również nowy oryginalny zbiorniczek wyrównawczy wspomagania bo w moim to sitko w środku było zalepione czarnymi grudkami
A z nowego wyjąłeś to sitko?
W 2.5T nie da się wyjąć sitka
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
Odpal silnik, odkręcić korek od zbiornika, poruszaj kierownicą do oporu lewo prawo i zobacz czy się płyn pieni, jak tak to zapowietrzony ciagle wtedy ruszaj kierownicą aż przestanie się pienic płyn na włączonym silniku.
Nie skręcaj mół do końca, to nie będzie piszczeć a to że piszczy to znaczy że masz bardzo dobrą pompę, daje duże cisnienie, a to piszczenie jest wtedy, jak zaworek przelewowy upuszcza cisnienie, aby nie rozsadziło węży, lub rurek, tylko sie cieszyc z takiego stanu, jak działa, a nie biadolić..
Podjedź do mnie - obadamy :-)
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
Wspomaganie pomocy
Proszę poprawić tytuł swojego tematu na bardziej konkretny i zgodny z zasadami Forum:
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=145988
Krótki poradnik jak to zrobić:
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=262539
Dziękuję
Speedo
Korniszon12 12-04-2021, 11:58 Co ty gadasz
Wycie pompy oznacza ze jest zapowietrzona bo cos nie tak zrobiłem lub jest padnięta
Bump: Juzek
Daj jakiś namiar na siebie
Jeszcze nie słyszałem, aby powietrze wyło, a jak ucieka, to syczy, a jak siedzi w płynie, to zawsze ucieka do óry, a zbiorniczek płynu wspomagania jest połączony z atmosferą, ma tylko uszczelnienie, aby płyn się nie wylał,.
RyszardaTrzeciaWaza 14-04-2021, 22:09 Wycie pompy oznacza ze jest zapowietrzona To ciekawe, czekam na dalsze wieści
kubabike 19-05-2021, 07:00 Potwierdzam, wycie pompy, szuranie, metaliczne syczenie z okolic pompy to na 99% zapowietrzony układ wspomagania. Nawet producent pomp firma REMY pisze o tym:
http://www.partinfo.co.uk/files/TB-83.pdf
także jak ktoś ma objawy wycia pompy zwłaszcza wraz z wzrostem obrotów to należy najlepiej wypłukać cały układ płynem i dobrze odpowietrzyć najlepiej z użyciem pompki próżniowej.
Ja zrobiłem wszystko, cały układ przelałem nowym płynem, zbiorniczek nowy, nawet pompę zmieniłem. Dalej wyje głównie na pierwszym biegu, poddałem się i już tak jeździ
kubabike 19-05-2021, 07:07 Ja zrobiłem wszystko, cały układ przelałem nowym płynem, zbiorniczek nowy, nawet pompę zmieniłem. Dalej wyje głównie na pierwszym biegu, poddałem się i już tak jeździ
ja też tak miałem, po naprawie cieknącej maglownicy pompa wydawała szurający metaliczny dzwiek, a ostatnio zaczelo się wycie przy dodawania gazu. Az przelalem układ świeżym płynem i odpowietrzylem prozniowo wg procedury forda. Polecam Ci nie ustawać w poszukiwaniach - bo nawet mały bąbel powietrza powoduje takie objawy.
Instrukcja wygląda na zagmatwana, może spróbuje jeszcze raz odpowietrzyć tym właściwym sposobem
kubabike 19-05-2021, 07:18 Instrukcja wygląda na zagmatwana, może spróbuje jeszcze raz odpowietrzyć tym właściwym sposobem
https://workshop-manuals.com/ford/mondeo_2007.5_02.2007/mechanical_repairs/2_chassis/211_steering_system/211-00_steering_system_general_information/description_and_operation/diagnosis_and_testing/general_procedures/power_steering_system_bleeding/
ja robiłem tym sposobem
https://workshop-manuals.com/ford/mondeo_2007.5_02.2007/mechanical_repairs/2_chassis/211_steering_system/211-00_steering_system_general_information/description_and_operation/diagnosis_and_testing/general_procedures/power_steering_system_bleeding/
ja robiłem tym sposobemTen to taki standardowy sposób, tak robiłem jak zmieniałem płyn
maciejaess 06-09-2021, 20:44 witam, podłączam się do tematu.
U mnie wygląda to tak że pompa wyje przy dodawaniu gazu a przy skręcaniu kierownicą słychać jakby buczenie. nie ma to wpływu na jazdę tylko ten hałas. płyn w zbiorniku trzyma poziom tylko chyba ciemniejszy jest. przejechałem z wyjącą pompą 2000 tyś km z nad Morza Czarnego do Bałtyku. raz wyło raz nie. w końcu wróciłem i chciałbym naprawić problem. mój Mondeo to 2008 tdci.
Pytanie od czego zacząć ?
maciejaess 19-10-2021, 20:41 Witam, poszukuję przewodu wys. ciśneinia od pompy z końcówką w kształcie U. Wyje pompa i rzęźi pompa a przewód w mojej jest wygięty i jakby krótszy :(
maciejaess 20-10-2021, 14:38 Problem z wyjącym i nieresponsywnym układem wspomagania w końcu pozytywnie ROZWIĄZANY!
chrzanek611 21-11-2021, 14:59 Witam. Mam problem z wyciekiem płynu przy wejściu do pompy wspomagania. Kruciec z czujnikiem ma oring do wymiany ale nikt nie zna jego wymiarów i nie wiem jaki mam kupić. Może mi ktoś pomoże? Ewentualnie czym zakleić żeby trzymalo.
Dzień dobry,
Od niedawna jestem posiadaczem Ford Mondeo Mk4 2.0 Tdci 140KM 2011 rocznik produkcji, jednakże od początku borykam się z problemem z dużym hasłem okolic pompy wspomagania. Na początek zrobilem pakiet startowy (rozrzad, wszystkie rolki, paski, filtry oraz oleje) I mechanik twierdzi, że hałas powoduje pompa wspomagania - zaleca jej wymiane. Ja natomiast po przeczytaniu forum, widzę że problem może być z płynem, odpowietrzeniem, zbiorniczkiem wspomagania a na końcu z pompa wody.
Wygląda na to, że pompa wyje cały czas - na zimnym, ciepłym silniki, nie ma znaczenia czy kręcę czy nie. Na początek dolałem płynu bo było go na kresce minimum ale brak poprawy:) sprawdziłem i układ nie jest zapowietrzony - brak bąbelków etc. Co robić dalej? Kupować zbiornik i wymieniac plyn? Nowy - używany? Czy może najpierw wymiana płynu? Czy moze odrazu wymiana pompy? A może jakieś inne propozycje ?
Prośba o pomoc :)
Dodatkowo dodaje film jak to wyglada:
https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=LcOKedFeirE
Tomasz121 20-02-2022, 23:05 Mój post z 2013r:
Witam,
Miałem to samo w moim mondku 2.0 TDCI 2008 / 85tyś przebiegu. Cholera mnie brała bo mam go od nowości, jest bezwypadkowy. ASO straszyło mnie wymianą pompy. Najpierw objawem było wycie na ponad 2.0 tyś Obr. następnie po rozgrzaniu już cały czas. Problem rozwiązał się po demontażu i oczyszczeniu zbiorniczka płynu wspomagania a właściwie jego filtra, który jest zamontowany wewnątrz. Otóż drodzy koledzy i koleżanki, filierek ten zapycha się a pompa wywołanym ciśnieniem na powrocie (przewód centralnie od dołu) powoduje, że drobnymi, pozostałymi w filterku szczelinkami olej ten wysokim ciśnieniem spienia zawartość zbiorniczka. Pompa otrzymuje w ten sposób z dolnego bocznego przewodu olej z powietrzem i dlatego wyje…
Temat załatwia niecała 1h pracy + duża strzykawka do wyssania oleju + 0.5 L benzyny do czyszczenia filierka. Polecam demontaż reflektora. Nie mogłem rozmontować tego zbiorniczka i wyciągnąć tego filtra, nie mam schematów i dlatego czyściłem go w następujący sposób:
Po demontażu zbiorniczka w boczny odpływ (zasilenie do pompy) śruba owinięta folią celem zatkania. Wlewamy 100ml benzyny, przy zatkanym palcem otworku powrotu (centralny dolny cienki), zakręcamy zbiorniczek korkiem i niestety „trzepiemy” prze 3-5 min….:-) Ja dodatkowo delikatnie przedmuchiwałem pistoletem z kompresora od strony wlewu. Temat powtarzamy 4-5 razy. Po ostatnim płukaniu i odetkaniu palca z przewodu zasilania powinna wypłynąć czysta benzynka. Dodatkowo można podejrzeć pod światło i sprawdzić od strony właśnie tego centralnego otworku z tym, że zobaczycie max 10% jego powierzchni.
Wiem, sposób prymitywny….
Ale skuteczny….
Szerokości życzę.
I „POZDRAWIAM” panów z ASO, którzy na pewno o tym nie wiedzieli………… .
Tomasz121 dziekuje! Będę testowal
maciejaess 21-02-2022, 19:15 zlać i zalać odpowiedni płyn, poźniej dać mu po obrotach silnika niech się odpowietrzy i tak w kółko. Wymieniłem zbiornik, płyn dwa razy, pompę na nową - DALEJ WYŁO - ale obstawiam że był to żużyty lub gdzieś zapowietrzony płyn w układzie. lepiej próbować z wymianą płynu na dokładnie taki sam jak zaleca producent a po tym iść w dlasze koszta . u mnie wycie ustąpiło po 24 godz od wymiany i wielu jazdach testowych. mój stary zbiorniczek nie miał filtra a i tak wył. nowy po wymianie już miał filtr ale dalej wył. płyn za pierwszym razem wymieniłem na Febi różnił się ilkoma ostatnimi znakami numeru. później zalałem Fordowski płyn po czym po ostrzejszej jeździe wycie ucichło. czy pompa była uszkodzona nie wiem ale nie sądze bo po wymianie samej pompy wył dalej, pompa wymieniona została z płynam na Febi (niby ten sam ale różne numery płynu). problem wycia to była dla mnie jakaś masakra i koszta. po wszystkim mówie sobie, że mogłem zacząć od wymiany płynu na oryginał i tutaj ważne jest aby dobrze rozgrzać silnik i "rzypierdolić" mu z obtrotami silnika i tak do skutku męczyć go ze dwa dni - pojeżdzić nim po mieście sprawy pozałatwiać itp!
Dodam jeszcze że wycie się zaczęło od ciągłej jazdy po dziurach i po przebiegu od ostatniewj wymiany około 35tyś km (po regeneracji maglownicy). Więc albo zużycie płynu lub przez te dziury i zapowietrzenie.
Problem jest upierdliwy ale da się naprawić.
Najważenijsze to po wymianie płynu jechać jeden dwa trzy i ciągnąc do obrotów ~4.5tyś niech go dobrze rotuje w układzie i wywali całe powitrze - TO MOJA TEORIA I WŁASNA AUTOPSJA!
pozdrawiam
Witam,
Po naprawie pompy, maglownicy, wymianie zbiorniczka wyrównawczego i kilka razy wymianie płynu wspomaganie wyje dalej. Niektore warsztaty mówią, że w jakimś wężu jest jeszcze zawór zwrotny, który się zatkał. Prawdopodobnie w wężu wysokiego ciśnienia. Inne warsztaty nic o takim zaworze nie wiedzą. Serwis Forda też nie wie, że taki zawór istnieje. Ma ktoś z tym doświadczenie? Wie ktoś w którym wężu znajduje się taki zawór?
Witam, chciałbym odkopać kotleta.
Przewertowałem kilak wątków i nie natknąłem się na mój przypadek. Pacjent to 2,0 TDCI 140KM z samego poczatku produkcji.
Wspomaganie działa, jest nieco toporne. Słychać pompę w sumie przez cały czas ale jak tylko rusze kierownica prawo lub lewo to cichnie do momentu powrotu koła kierownicy. Chyba, że jade po łuku to po pierwszym ruchu kierownicą cichnie aby za chwilę znów wrócić.
Przekładnia sprawdzona, elektrozawór również. Płyn przepompowany kilkukrotnie. Zostaje zbiornik lub pompa. Jednakże zastanawia mnie fakt, że wyje podczas jazdy na wprost a cichnie po ruchu keirownicy.
Jakies wskazówki?
darmodziej 25-01-2023, 08:24 Miałem kiedyś podobny przypadek. Jakiś czas po remoncie (uszczelnieniu) pompy wspomagania pojawiło się delikatne klekotanie, które cichło przy skręcaniu kierownicą. Okazało się, że mechanik słabo dokręcił nakrętkę mocującą koło pasowe napędzające pompę wspomagania. Nakrętka popuściła się i koło klekotało na osi. Klekotanie cichło, gdy pompa była obciążona, a pojawiało się, gdy pracowała na luzie.
Tyle, że u mnie jest elektro-hydrauliczne wpsomaganie - pompa nie jest napędzana z silnika.
darmodziej 25-01-2023, 13:34 No i u Ciebie jest wycie, a u mnie było klekotanie. Chodziło tylko o to, że pod obciążeniem cichnie, tak jak u Ciebie.
Black556 19-06-2023, 07:16 Czy jest jakaś instrukcja wideo jak wyjąć ten zbiorniczek ? Chciałbym wyczyścić swój ale sam nie wiem jak się do tego zabrać. Jeśli wymienić zbiorniczek na nowy to czy na prawdę kosztuje on 300zl ? Taki udało mi się znaleźć na allegro
|
|