Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2000-2007] Zimna chlodnica


pablolee
28-04-2021, 22:57
Witam zakładam temat ponieważ nie znalazłem odpowiedzi na forum.
Moje auto Ford Mondeo MK3 2002 1,8 benz. Duratec HE.
Wymieniłem termostat ponieważ przy odczytywaniu błędów z komputera był błąd termostatu P1432. Po wymianie wydaje mi się że się szybciej nagrzewa i szybciej robi się ciepło w aucie. Tylko zauważyłem że chłodnica jest zimna, gruby wąż z lewej strony chłodnicy jest ciepły. a z prawej strony gruby waż wychodzący z termostatu do chłodnicy jest zimny, a cienki waż wychodzący z termostatu jest ciepły. Zastanawiam się czy wina może leżeć po stronie pompy. Przy pompie jest tak jak by trochę mokro, i trochę ubywa płynu, ale myślę że ubywać może przez to że cały czas jeżdżę na włączonej klimatyzacji.
Proszę o jakieś porady wskazówki.
Pozdrawiam :)

krystian1410
29-04-2021, 07:54
trochę ubywa płynu, ale myślę że ubywać może przez to że cały czas jeżdżę na włączonej klimatyzacji.
klimatyzacja nie ma nic do tego
skoro cieknie z pompy to bedzie ubywać płynu

pablolee
29-04-2021, 09:42
klimatyzacja nie ma nic do tego
skoro cieknie z pompy to bedzie ubywać płynu

No może faktycznie masz rację, ale bardziej mnie niepokoi ten zimny wąż, myślałem że to wina termostatu ale przecież jest nowy.

rajman
29-04-2021, 09:46
a jak ciśnienie w układzie? bardzo twarde są węże, jak poziom płynu po nagrzaniu i po odkręceniu korka na nagrzanym silniku?

pablolee
29-04-2021, 09:57
a jak ciśnienie w układzie? bardzo twarde są węże, jak poziom płynu po nagrzaniu i po odkręceniu korka na nagrzanym silniku?

poziom na max, węże miękkie

Bump: a jak ciśnienie w układzie? bardzo twarde są węże, jak poziom płynu po nagrzaniu i po odkręceniu korka na nagrzanym silniku?

A wiesz może jak się odpowietrza układ chłodniczy w mondeo

klocolus
29-04-2021, 10:22
myślałem że to wina termostatu ale przecież jest nowy.

Wbrew pozorom sporo nowych części na wstepie już nie działa. Każdy myśli, że jego to nie dotyczy ale warto wziąć to pod uwagę. Odpowietrzenie chłodnicy drożne? Spróbuj popompować płyn ściskajac węże, może jeszcze się nie odpowietrzyła po wymianie.

Klima nie ma niby nic do tego ale pojeździj bez ze względu na to, że wiatrak nie będzie chodził cały czas i auto lepiej złapie temperaturę (oczywiscie kontrolować na wypadek jakby się zaczał grzać)

pablolee
29-04-2021, 11:42
Wbrew pozorom sporo nowych części na wstepie już nie działa. Każdy myśli, że jego to nie dotyczy ale warto wziąć to pod uwagę. Odpowietrzenie chłodnicy drożne? Spróbuj popompować płyn ściskajac węże, może jeszcze się nie odpowietrzyła po wymianie.

Klima nie ma niby nic do tego ale pojeździj bez ze względu na to, że wiatrak nie będzie chodził cały czas i auto lepiej złapie temperaturę (oczywiscie kontrolować na wypadek jakby się zaczał grzać)

ok pojeżdżę trochę i dam znać.

kluska123244
29-04-2021, 16:43
to ja może wkleję coś z szukajki

termostat z czujnikiem a bez czujnika różni się momentem otwarcia, jeżeli w aucie zamontowany był termostat z czujnikiem to taki musi być włożony. Ja mam termostat bez czujnika, po założeniu termostatu z czujnikiem załączały się wentylatory ale termostat nie otwierał się. Natomiast wentylatory się kręciły bo są sterowane z głowicy. Więc jaki termostat był to taki ma być :)

pablolee
29-04-2021, 16:51
to ja może wkleję coś z szukajki

Ja mam termostat z czujnikiem, bo taki był ale niestety go nie sprawdziłem przed założeniem czy się otwiera.

kluska123244
29-04-2021, 19:00
przy obecnej temperaturze na dworze ciężko zagrzać silnik aby otworzył się termostat. Miesiąc temu wymieniałem parownik i miałem olbrzymi problem przy +8 na dworze zagrzać silnik aby otworzyło termostat bo do czujnika nie dochodziła ciecz a w wężu było powietrze chyba z 20 minut grzałem silnik na postoju gazując i dopiero otworzył się termostat to nie nadążyłem dolewać płynu do zbiorniczka.

Niestety ale silnik w mk3 bardzo słabo grzeje w zimę w aucie jest zimno trzeba co najmniej 17 kilometrów przejechać aby leciało w miarę ciepłe powietrze z nawiewu nie to co w focus mk1 że po 3 km raj na ziemi przy -10 nawet. W takich autach to podgrzewana przednia szyba nie ma sensu :) za bardzo od tematu aż uciekłem

pablolee
29-04-2021, 19:32
przy obecnej temperaturze na dworze ciężko zagrzać silnik aby otworzył się termostat. Miesiąc temu wymieniałem parownik i miałem olbrzymi problem przy +8 na dworze zagrzać silnik aby otworzyło termostat bo do czujnika nie dochodziła ciecz a w wężu było powietrze chyba z 20 minut grzałem silnik na postoju gazując i dopiero otworzył się termostat to nie nadążyłem dolewać płynu do zbiorniczka.

Niestety ale silnik w mk3 bardzo słabo grzeje w zimę w aucie jest zimno trzeba co najmniej 17 kilometrów przejechać aby leciało w miarę ciepłe powietrze z nawiewu nie to co w focus mk1 że po 3 km raj na ziemi przy -10 nawet. W takich autach to podgrzewana przednia szyba nie ma sensu :) za bardzo od tematu aż uciekłem

Ja wlałem gdzieś z 8,5 litra podobno tyle wchodzi mniej więcej.

darmodziej
29-04-2021, 20:14
Ja mam termostat z czujnikiemW termostacie nie jest czujnik, tylko grzałka załączana w odpowiednim momencie przez komputer, co powoduje otwieranie się termostatu przy właściwej temperaturze.

krystian1410
29-04-2021, 20:39
Niestety ale silnik w mk3 bardzo słabo grzeje w zimę w aucie jest zimno trzeba co najmniej 17 kilometrów przejechać aby leciało w miarę ciepłe powietrze
bzdura totalna chyba się tak dzieje jak jest popsuty termostat

Bump: W termostacie nie jest czujnik, tylko grzałka załączana w odpowiednim momencie przez komputer, co powoduje otwieranie się termostatu przy właściwej temperaturze.
ta grzałka otwiera termostat przy gwałtownym obciążeniu silnika a nie przy właściwej temperaturze

pablolee
29-04-2021, 20:45
bzdura totalna chyba się tak dzieje jak jest popsuty termostat

Bump:
ta grzałka otwiera termostat przy gwałtownym obciążeniu silnika a nie przy właściwej temperaturze

to jak stwierdzić czy termostat się otwiera, bo każdy pisze co innego.

krystian1410
29-04-2021, 20:59
to jak stwierdzić czy termostat się otwiera, bo każdy pisze co innego.
po nocy wsiadam do auta wchodze w test zegarów ustawiam na temperature silnika i jade się przejechać cały czas monitorująć temperature jak dojdzie do 80 to się zatrzymuje i patrze jaka jest chłodnica,jak ciepła to termostat popsuty bo otwiera się za szybko jak zimna to czekam monitorując czujnik temperatury przy jakiej temperaturze się otworzy bo wtedy temperatura długo stoi w miejscu bądź nawet się obniży,sprawdzam też chłodnice co jakiś czas czy robi się ciepła,jeśli dojdzie do 92 i się nie otworzy to też popsuty

pablolee
29-04-2021, 21:09
po nocy wsiadam do auta wchodze w test zegarów ustawiam na temperature silnika i jade się przejechać cały czas monitorująć temperature jak dojdzie do 80 to się zatrzymuje i patrze jaka jest chłodnica,jak ciepła to termostat popsuty bo otwiera się za szybko jak zimna to czekam monitorując czujnik temperatury przy jakiej temperaturze się otworzy bo wtedy temperatura długo stoi w miejscu bądź nawet się obniży,sprawdzam też chłodnice co jakiś czas czy robi się ciepła,jeśli dojdzie do 92 i się nie otworzy to też popsuty

Ten termostat który ja mam w opisie jest że otwiera się przy 98C.
a mi dopiero chłodnica ciepła się zrobiła, jak wyłączyłem silnik i powietrze poszło w zbiornik wyrównawczy. a na teście zegarów było wtedy koło 105C

krystian1410
29-04-2021, 21:54
98 to troche póżno jak wentylator startuje na pierwszy bieg przy 102

pablolee
29-04-2021, 22:03
98 to troche póżno jak wentylator startuje na pierwszy bieg przy 102

Do tego modelu podobno taki jest

darmodziej
30-04-2021, 10:43
ta grzałka otwiera termostat przy gwałtownym obciążeniu silnikaBo właśnie wtedy wzrasta temperatura.