Zobacz pełną wersję : [Focus 2011-2014] SWAP Hamulców
Od jakiegoś czasu nosiłem się z zamiarem włożenia tarcz i zacisków przód od Focusa ST. Notabenie, ten sam zacisk montowany był w Kudze II i chyba w Transicie C. Fabryczne tarcze to 300 mm, po zmianie 320 mm i przede wszystkim dużo większy zacisk z bardzo dużym klockiem hamulcowym. Najważniejsze, wszystko jest na zasadzie P&P. Co wymieniłem:
1. Zaciski z jarzmami (wymieniłem też gumki prowadnic i gumki tłoczków-tak profilaktycznie)
2. Nowe większe osłony tarcz
3. Tarcze gładkie Zimmermann
4. Klocki ATE Ceramic (od 2 lat jeżdżę na tych klockach i wbrew temu co ludzie na forach piszą wcale źle nie hamują, nie piszczą i przede wszystkim zero pyłu z klocków na felgach)
Co zauważyłem po zmianie biorąc pod uwagę fakt, że zestaw musi się jeszcze dotrzeć:
1. Efektywność hamowania większa o 20-30%
2. Pedał hamulca bardziej czuły - mniejsza siła naciśnięcia, większa siła hamowania.
kamilu11 09-05-2021, 09:56 Też zastanawiam się nad swap'em hamulców na 320mm(Focus polift ale nie powinno to mieć znaczenia). Czy dobrze rozumiem, że wszystkie części zamiast szukać dedykowane od ST można brać od Kugi 2?(zaciski,jarzma,osłony tarcz,klocek+tarcza)?
Nie ma różnicy w zaciskach typu ilość tłoczków itp?
Jakie byłw twoim przypadku koszt zmiany tego typu?
Czy przewody hamulcowe też pasują p&p?
Ja akurat mam zaciski i jarzma od Kugi II. W Focustach ST zazwyczaj były czerwone. Zaciski są jednotłoczkowe. Tak jak pisałem, Ford montował zacisk pod tarczę 320 mm w kilku modelach. Jedyne co musisz kupić w ASO od Focusa ST to nowe osłony tarcz. Koszt za 2 szt to ok 100 zł. Przewód hamulcowy jest taki sam więc możesz nie wymieniać jeżeli jest OK. Koszt całości zależy od tego w jakiej cenie kupisz zaciski z jarzmami. U mnie siedzą o oznaczeniach: BV61-2B302 lewy i BV61-2B294 prawy. Nie musiałem ich piaskować i malować bo były w super stanie. Wymieniłem tylko gumki prowadnic i gumki na tłoczkach. Bardziej profilaktycznie bo przed montażem wyjąłem tłoczki z zacisków aby zweryfikować ich stan. Ale to grosze. Kupiłem reperaturkę Autofren D4592 za 30 czy 40 zł. Jarzma są o oznaczeniu A426M. Tarcze i klocki to standardowy zakup a więc możesz wydać 500-600 zł, ale jak założysz EBC czy DBA to x3.
sylwesterz 09-05-2021, 11:47 Nie będzie problemów z przeglądem, tzn. ze zbyt dużą siłą hamowania przodu względem tyłu, więcej niż 3:1 (o ile dobrze pamiętam)?
dzwiedziu 09-05-2021, 12:14 Nie będzie problemów
Przesadzasz.
zacisków przód od Focusa ST
Też żeśmy już jakiś czas temu takie swapy u siebie robili.
Mam też jarzma pod 335 jak by ktoś chciał, orygonał forda, czerwone z st performance.
Nie będzie problemów z przeglądem, tzn. ze zbyt dużą siłą hamowania przodu względem tyłu, więcej niż 3:1 (o ile dobrze pamiętam)?
W ST siedza z tylu takie same zaciski i tarcze 271 mm jak w zwyklym mk3, ta sama pompa ABS, piasty takze jaki problem...
sylwesterz 09-05-2021, 13:18 Dzięki za informacje, to nie jest takie oczywiste.
PS. Jakie koszty takiej wymiany za komplet 1-4?
clubGRANT 09-05-2021, 13:36 Podpowiedzcie mi, czy oby na pewno trzeba wymienić też zacisk przedni bo cały czas jestem przekonany, że wystarczy zmienić jarzmo, tarczę i osłonę tarczy.
Podpowiedzcie mi, czy oby na pewno trzeba wymienić też zacisk przedni bo cały czas jestem przekonany, że wystarczy zmienić jarzmo, tarczę i osłonę tarczy.
Zacisk i jarzmo pod tarczę 320 mm mają inną konstrukcję, są przede wszystkim dużo większe, sam klocek pod taki zestaw jest o 2-3 cm dłuższy i ok 1 cm szerszy od standardowego pod tarczę 300 mm. Większa skuteczność hamulca wciąż jednotłoczkowego musi z czegoś wynikać, w tym przypadku z większej tarczy i większej powierzchni styczności klocka z tarczą... Wieczorem sprawdzę nr zacisku, który zdemontowałem. Nr-y nowych zacisków napisałem wcześniej. Zaciski 320 mm oferowane są zazwyczaj z jarzmami.
dzwiedziu 09-05-2021, 15:16 280/300 zacisk i klocki te same, jarzma inne, to samo tyczy się 320/335
bo cały czas jestem przekonany, że wystarczy zmienić jarzmo, tarczę i osłonę tarczy.
Zmień przekonania :-) przecież to nawet gołym okiem widać.
dobrze ze odwiezylem wątek bo miałem pytać czy czasami taki swap nie wychodzi już poza skalę tego, że zmienia nam się rozkład siły hamowania.
Ale jeśli mówicie ze spokojnie tak można, to kto wie. Może kiedyś trzeba się będzie zastanowić czy ma to sens?
dobrze ze odwiezylem wątek bo miałem pytać czy czasami taki swap nie wychodzi już poza skalę tego, że zmienia nam się rozkład siły hamowania.
Ale jeśli mówicie ze spokojnie tak można, to kto wie. Może kiedyś trzeba się będzie zastanowić czy ma to sens?
Moim zdaniem standardowe hamulce są trochę słabe. Przy tarczy 320 mm jest naprawdę dobrze. Czuć różnicę. Napiszę za jakiś czas jak to się sprawuje po ułożeniu i dotarciu zestawu. Narazie jest dobrze. Generalnie warto taką modyfikacje robić jak ktoś ma tarcze i klocki do wymiany. Wtedy koszt to tylko zaciski, jarzma, osłony tarcz. Tarcze i klocki tylko odrobine droższe.
clubGRANT 10-05-2021, 13:19 280/300 zacisk i klocki te same, jarzma inne, to samo tyczy się 320/335
Zmień przekonania :-) przecież to nawet gołym okiem widać.
A wytłumacz mi proszę o co chodzi, mam przód 278mm, a piszesz że 280 i 300 te same zacisk i klocki, więc czy mogę wymienić na 300 zmieniając tylko jarzma i tarczę ?
dzwiedziu 10-05-2021, 14:23 mogę wymienić na 300 zmieniając tylko jarzma i tarczę
I osłonę.
Gdzieś był już podobny wątek. Zamieszczone były zdjęcia felg 16 z tymi zaciskami. I chyba było OK...
konieczko5 11-05-2021, 08:04 ...
Jaki zaburzony balans hamulców... Jeżeli w Focusie ST mk3 jest ten sam zacisk z tyłu 271 mm co w zwykłym mk3, ta sama pompa ABS i piasta, o jakim zaburzonym balansie piszesz? Jedną rzeczą, z którą mogę się zgodzić to być może inne twardsze zawieszenie. Jak ktoś jeździ z niesprawnymi amortyzatorami z tyłu i zapieczonym zaciskiem tylnym wtedy dopiero ma zaburzony balans...
dzwiedziu 11-05-2021, 10:38 Jaki zaburzony balans hamulców...
Przejrzyj 10x centralną konfigurację - potem pogadamy.
Przejrzyj 10x centralną konfigurację - potem pogadamy.
Motoryzacją się tylko interesuję. Jeżeli są różnice w konfiguracji hamulców mk3 300/271 i ST 320/271 napisz jakie. Naprawdę chętnie się o tym dowiem. Na balans hamulców moim zdaniem wpływa bardzo wiele rzeczy, od ilości pasażerów i bagażu po sprawność zacisków, klocków, tarcz i amortyzatorów, zawieszenia, opon, ich ciśnienia itd. Ale o konfiguracjach w danym wersjach mk3 chętnie poczytam.
kluska123244 15-05-2021, 13:35 Motoryzacją się tylko interesuję. Jeżeli są różnice w konfiguracji hamulców mk3 300/271 i ST 320/271 napisz jakie. Naprawdę chętnie się o tym dowiem. Na balans hamulców moim zdaniem wpływa bardzo wiele rzeczy, od ilości pasażerów i bagażu po sprawność zacisków, klocków, tarcz i amortyzatorów, zawieszenia, opon, ich ciśnienia itd. Ale o konfiguracjach w danym wersjach mk3 chętnie poczytam.
https://i.ibb.co/RBVGgnr/comment-UEN0-Fjgr4o-K91hr0-Mrbzxt-Zhb-T8g-C7rt-w400.jpg
AdoKrycha007 15-05-2021, 13:49 :d :d
sylwesterz 15-05-2021, 14:12 To ja zapytam, trochę nie w wątku, bo odnośnie FL Hatchback.
Czy opłaca się zmienić hamulce przód z wielkości 300 mm (wg 7zap mam 300 mm o numerze OE 1520297) na 320, tzn. czy zysk z siły hamowania będzie współmierny do kosztów, jak również czy wspomniana różnica w konfiguracji hamulców nie stoi na przeszkodzie (może przy FL jest inaczej)?
Z tyłu mam 271 mm OE 1704765, a koła/opony zimowe mam 16", dopiero letnie planuję 17".
konieczko5 15-05-2021, 16:34 ...
sylwesterz 15-05-2021, 18:33 Dzięki :).
clubGRANT 19-05-2021, 09:22 firlej zapomniałem dodać, jak ktoś wyżej wspomniał o oplocie, moja modyfikacja układu hamowania objęła właśnie wymianę przewodów elastycznych na oplot P+T + nowe ori tarcze P+T + klocki Jurid White Ceramic i po tym modzie mogę śmiało stwierdzić iż hamowanie poprawiło się, a co będzie jak wymienię średnicę z 287mm na 320mm :)
konieczko5 19-05-2021, 09:42 ...
firlej zapomniałem dodać, jak ktoś wyżej wspomniał o oplocie, moja modyfikacja układu hamowania objęła właśnie wymianę przewodów elastycznych na oplot P+T + nowe ori tarcze P+T + klocki Jurid White Ceramic i po tym modzie mogę śmiało stwierdzić iż hamowanie poprawiło się, a co będzie jak wymienię średnicę z 287mm na 320mm :)
Jakiej marki oplot wstawiałeś?
clubGRANT 20-05-2021, 08:44 https://allegro.pl/oferta/przewody-oplot-hel-ford-focus-mk3-2011-10095751079
clubGRANT 24-05-2021, 14:19 I czar swapu na 320mm prysł przez alusy 16 jakie mam z wielosezonowymi oponami, od zacisku do alu jest tylko 2cm.
Sam swap 540pln (używane zaciski z klocki i tarcze w stanie b.dobrym(25mm) + nowe osłony tarcz, ale nowe używane alu 17 + opony to jednak sobie odpuszczę.
konieczko5 24-05-2021, 16:58 ...
3 tygodnie minęły po zmianie zacisków i tarcz. Po tygodniu jazdy (700 km) na ATE Ceramic podjałem decyzję o zmianie klocków hamulcowych. Przy tarczy 320 mm powodowały duży hałas podczas hamowania (końcowa faza) i efektywność hamulca zimnego była dużo mniejsza. Na tarczy 300 mm działały OK. Założyłem EBC Green. Wnioski po przejechaniu 600 km: Hamulec rewelacja. Pylenie też oczywiście jest.
dzwiedziu 26-05-2021, 14:29 Green'y słyszałem od kolegów że mocno pylą.
Powiedziałbym że EBC Green pylą mnie niz inne standardowe klocki. Wciąż pylą ale nie tak bardzo jak TRW. Chyba Mintexy mi nie pylily ale tych klocków nie lubiłem.
Powiedziałbym że EBC Green pylą mnie niz inne standardowe klocki. Wciąż pylą ale nie tak bardzo jak TRW. Chyba Mintexy mi nie pylily ale tych klocków nie lubiłem.
Nie da się jednak znaleźć złotego środka. Albo brak pylenia i hamowania albo pylenie i porządne hamowanie.
Jest jeszcze jedno.
Albo hamują dobrze od razu albo hamują dopiero jak się rozgrzeją
Oraz (bym zapomniał) :
Czasami piszczą jak się zeszklą od temp.
I pomyśleć że to tylko klocki hamulcowe a o ilu rzeczach trzeba myśleć przy wyborze.
Ja uważam EBC Green za bardzo dobry wybór.
Są drogie ale nie sprawiają mi żadnych dolegliwości.
Hamują dobrze, zuzywaja się równomiernie, pylą mniej niż inne itp itd.
kamilu11 26-05-2021, 20:59 Przejrzyj 10x centralną konfigurację - potem pogadamy.
Możesz coś więcej powiedzieć w kwestii konfiguracji centralnej?
Przeglądałem dziś dostępne opcje ale nie znalazłem nic związanego z rozmiarem tarczy hamulcowej. W Internecie jedyny trop prowadzi do konfiguracji programem focccus w modelu przedliftowym, a modyfikację chciałbym wykonać w polifcie.
Możesz coś więcej powiedzieć w kwestii konfiguracji centralnej?
Przeglądałem dziś dostępne opcje ale nie znalazłem nic związanego z rozmiarem tarczy hamulcowej. W Internecie jedyny trop prowadzi do konfiguracji programem focccus w modelu przedliftowym, a modyfikację chciałbym wykonać w polifcie.
Jeżeli faktycznie jest możliwość zmiany konfiguracji hamulców czy w ASO można to zrobić w przedlifcie?
konieczko5 18-08-2021, 21:14 ...
clubGRANT 19-08-2021, 16:01 Właśnie zamontowałem u kumpla w mk2 z tyłu 271mm, a miał 265mm nic nie trzeba zmieniać.
Właśnie zamontowałem u kumpla w mk2 z tyłu 271mm, a miał 265mm nic nie trzeba zmieniać.
jaki miał silnik w tym aucie ?
konieczko5 19-08-2021, 21:59 ...
clubGRANT 20-08-2021, 15:41 Bębny może i były, ale to kombi 2007 i miał tarcze, a silnik 1.6 pb 105km
Draculescu 20-08-2021, 15:44 Miałem Focusa 2006 1.6 115KM kombi i były tarcze przód i tył fabrycznie od nowości.
konieczko5 20-08-2021, 17:07 ...
GizmoMDG 07-01-2022, 01:24 Odświeżę trochę temat. Przód mam 300 i zmieniać nie chce, ale tył chętnie bym wymienił na coś większego. Macie jakieś ogarnięte patenty typu wymiana na 302 z RS/mondeo mk4. Może jakaś mazda? Testowaliście już coś?
clubGRANT 07-01-2022, 10:25 Odnośnie tyłu to nie widziałem, aby ktoś coś większego wkładał, ale może, natomiast gdzieś widziałem,że nawet focus mk3 RS ma na tyle tarcze 271mm tyle to i ja mam w trendzie.
Rs ma na tyle 302mm może to nie dużo więcej ale zawsze coś :).
Wysłane z mojego SM-M215F przy użyciu Tapatalka
konieczko5 09-01-2022, 09:22 ...
Zacisk jest ten sam co w innych mk3.
konieczko5 09-01-2022, 13:01 ...
Podobno potrzeba tylko jarzma, z Mazdy 5
Witam, nie ukrywam że czytałe już sporo na temat zmiany seryjnych tarcz w ff mk3 na te z rs a i wiem, że do seryjnego zacisku potrzebe jest jarzmo od mazdy 5 i to japońskiej wersji ale dostępność tych jarzm w pl jest praktycznie zerowa a na ebayu ceny są jakieś chore dlatego pytam czy kto przerabiał temat większych tarcz i zastosował jakieś inne rozwiazanie typu inny zacisk, jakiś adapter czy cokolwiek innego?
Z góry dzięki za info.
Jest jakaś inna opcja zamiast tych jarzm z mazdy 5??W uj drogie te klamoty są.!
Po co to robisz? Jak mocne auto masz? Zestaw fabryczny nie hamuje?
Masz numer katalogowy tego jarzma? Tylko w Maździe 5 występowało? Sprawdzałeś?
Po co to robisz? Jak mocne auto masz? Zestaw fabryczny nie hamuje?
Pytanie w 100% trafne, po co przerabiać 2.0 TDCI 150/163/180KM na zaciski od RS-a skoro fabryczne działają jak należy, no chyba że kolega może klocki hamulcowe ma zużyte, a o tym nie wie i chce wymienić na od RS-a. Moim zdaniem po tym zabiegu w tym aucie rozczarowanie gwarantowane.
Nie sądziłem, że będę się musiał tłumaczyć...więc jak wam to pozwoli spokojnie spać to dlatego, że kończą mi się tarcze z przodu i z tyłu a że dawno nie dłubałem przy aucie kupilem i zregenerowałem komplet zacików na przód od st pod tarcze 320 ale tył mam standardowy 271 i spokojnie mi to styknie ale na wiosne wjezdzaja nowe 18 tki i wydaje mi sie, że duzo lepiej auto bedzie wyglądało w konfiguracji 320/302, oczywiscie nie jest to mus bo jak spojrzałem na cene tych jarzm (170 $) to mi po mału przechodzi jednak jeszcze postanowilem zapytać tutaj bo może ktoś jakąś tańszą opcję znalazł
Bump: C2Y6-26-28XA
Taki numer ma to jarzmo, z resztą kolo z tego forum przerabial temat tylko wtedy kosztowały 45 $/szt.
konieczko5 26-02-2022, 21:16 ...
C2Y6-26-28XA
Mazda 5 od roku 2006 do 2015 z silnikami 2.3 i 2.5 benzyna z rynków: azjatyckiego i amerykańskiego.
Mazda 5 od roku 2006 do 2015 z silnikami 2.3 i 2.5 benzyna z rynków: azjatyckiego i amerykańskiego.
Dzięki za info.mnie jednak interesuje czy jest jakaś tańsza alternatywa
ale tył mam standardowy 271 i spokojnie mi to styknie ale na wiosne wjezdzaja nowe 18 tki i wydaje mi sie, że duzo lepiej auto bedzie wyglądało w konfiguracji 320/302, oczywiscie nie jest to mus bo jak spojrzałem na cene tych jarzm (170 $) to mi po mału przechodzi jednak jeszcze postanowilem zapytać tutaj bo może ktoś jakąś tańszą opcję znalazł.
Takie skojarzenia mi przyszły, że kolega to bardziej patrzy na wygląd niż na siłę hamowania. ;)
Takie skojarzenia mi przyszły, że kolega to bardziej patrzy na wygląd niż na siłę hamowania. ;)
Wcale tego nie ukrywam:)
Na początku miałem zmienić tylko tarcze bo mi się kończą a mam obecnie 300/271 a że na wiosnę chcę podnieść moc tego forda i celuję w 200 km+ to pomyślałem, że może warto także zmienić rozmiar tarcz na 320 z przodu, cenowo to wychodzi raczej ok (przednie kompletne nowe zaciski z jarzmami kupiłem za 398 zł )! i generalnie mam już pomalowany komplet zacisków na przód i tył ale w międzyczasie dowiedziałem się, że można na tył wsadzić 302 mm od rs a używając tylko jarzm z mazdy 5 i do puki było tanio widziałem w tym spory sens, hebel 320/302 i nawiercane tarcze do tego 18 tki :)Będzie konkretnie ale jak zacząłem szukać tych jarzm to co raz mniej mi się to podoba bo używek wcale nie ma a nowe kosztują tyle co moje 4 kompletne zaciski, farba i zestaw naprawczy...dlatego szukam alternatywy i jak nie znajdę to oleję ten temat najprawdopodobniej i założę 320/271
konieczko5 27-02-2022, 16:44 ...
Mazda 5 od roku 2006 do 2015 z silnikami 2.3 i 2.5 benzyna z rynków: azjatyckiego i amerykańskiego.
Jedno pytanie, bo znalazłem takie jarzma ale od 1.6 D z 2010 i ue, wyglądają identycznie, jesteś w stanie sprawdzić czym się różnią? Podobno tylko te japońskie pasują...
konieczko5 27-02-2022, 21:23 ...
W maździe 1.8D były 280mm i 302mm. Jak nie przymierzysz to się nie dowiesz.
Mi bardziej chodzi o to czy te 302 ki sie jakoś różniły, UE względem tych japońskich
Jedno pytanie, bo znalazłem takie jarzma ale od 1.6 D z 2010 i ue, wyglądają identycznie, jesteś w stanie sprawdzić czym się różnią? Podobno tylko te japońskie pasują...
miałeś 2 rodzaje: BPYS-26-28XB występujące w modelu 3,5 i właśnie wspomniane C2Y6-26-28XA
https://partsouq.com/en/catalog/genuine/unit?c=Mazda&ssd=%24%2AKwF_S1p3CSsjMCQaCHhNIiczExQKe3R5eGp5aSkp Cx18Mi07VHx4JCAtJg1_CHkkLlN8MiInIQw4LGdkcSR-C39-eAAAAADWtNx9%24&vid=1421599779&cid=1839&uid=54736&q=
Nie trafiłem na ten model jarzma występujący w jakimś innym modelu Mazdy.
Kilka razy, do różnych modeli Mazdy, w oparciu o ten katalog zamawiałem części w polsce i błędów nie było więc istnieje szansa że i tu nie będzie problemów.
W maździe 1.8D były 280mm i 302mm. Jak nie przymierzysz to się nie dowiesz.
Jeśli już kolego to 1.6, 1.8 D - nie było takiego silnika.
miałeś 2 rodzaje: BPYS-26-28XB występujące w modelu 3,5 i właśnie wspomniane C2Y6-26-28XA
https://partsouq.com/en/catalog/genuine/unit?c=Mazda&ssd=%24%2AKwF_S1p3CSsjMCQaCHhNIiczExQKe3R5eGp5aSkp Cx18Mi07VHx4JCAtJg1_CHkkLlN8MiInIQw4LGdkcSR-C39-eAAAAADWtNx9%24&vid=1421599779&cid=1839&uid=54736&q=
Nie trafiłem na ten model jarzma występujący w jakimś innym modelu Mazdy.
Kilka razy, do różnych modeli Mazdy, w oparciu o ten katalog zamawiałem części w polsce i błędów nie było więc istnieje szansa że i tu nie będzie problemów.
Jeśli już kolego to 1.6, 1.8 D - nie było takiego silnika.
Ok, wielkie dzięki za info. ale jak szukam o numerach to wszędzie mi wybija silnik od 2.3 w górę C2Y6-26-28XA i BPYS-26-28XB a to wygląda jak C2Y6-26-28XA a jest od 1.6 d z 2010 roku
https://www.shrot.pl/oferta/zacisk-hamulcowy-prawy-tyl-mazda-5-ii-16-d-273404
Na zdjęciu widoczne napisy FoMoCo co może wskazywać na zacisk z jarzmem BPYS-26-28XB.
Mi się wydaje właśnie, że bardziej przypomina C2Y6-26-28XA
A ktoś kojarzy jakie tarcze nawiercane w rozmiarze 302 mm od RS-a są dostępne na rynku?Ja puki co znalazlem tylko EBC turbo groove ale one prawie 4 stówy za szt.
A ktoś kojarzy jakie tarcze nawiercane w rozmiarze 302 mm od RS-a są dostępne na rynku?Ja puki co znalazlem tylko EBC turbo groove ale one prawie 4 stówy za szt.
https://www.ebrakes.pl/d2031-tarcze-hamulcowe-ebc-brakes-premium-gladkie,3,3412,125087
Cena za kpl
A za nawiercane trzeba tyle zapłacić.
konieczko5 03-03-2022, 07:26 ...
A Rotinger?Ktoś używał? Komplet do rs a kosztuje troche ponad 300 zł, chodzi o tyl oczywiscie 302 mm
Nawiercane pękają.
Widziałeś czy tylko słyszałeś? W Volvo mam zimmermann sport i jakoś nie pękły od 80k. a auto waży 2000 kg+. Robicie swapy a na porządne tarcze brak już kasy? Normalnie Polska Drut System.
Jak już szukasz dobrych tarcz to polecam :
https://auto.brakeparts.pl/auto/32405-tarcze-hamulcowe-dark-performance-evo-db91124e.html
clubGRANT 05-03-2022, 13:39 Nawiercone pękają ???
Miałem nawiercane i nacinane ATM MIKODA przód i tył w BMW 325 + klocki ATE ceramic i hamowały SUPER i nie pękły.
Chciałem je zapodać do foki, ale jakieś 2 lata temu nie były dostępne.
Nie pękają po całości, ale robią się rysy/pęknięcia od otworów
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
konieczko5 05-03-2022, 17:08 ...
Widziałeś czy tylko słyszałeś? W Volvo mam zimmermann sport i jakoś nie pękły od 80k. a auto waży 2000 kg+. Robicie swapy a na porządne tarcze brak już kasy? Normalnie Polska Drut System.
Jak już szukasz dobrych tarcz to polecam :
https://auto.brakeparts.pl/auto/32405-tarcze-hamulcowe-dark-performance-evo-db91124e.html
Taa jasne...problem w tym, że dobre tarcze jak zimmermann sport są dostepne w rozsądniej cenie bo trochę ponad 650 zl i takowe z resztą planuję zamontować i zadnego sensu nie widzę by na tył ładować jakieś darki za 1200 zl...szukam więc jakiegoś tanszego rozwiazania i jak narazie tylko ten rotinger cenowo wypada bardzo dobrze ale ze nie mialem z nim styczności to zapytałem o opinie.
konieczko5 07-03-2022, 09:20 ...
Jak się wichrują to po co je kupujesz ?Ja cały czas myślę o tych nawiercanych a o nich negatywów nie czytałem i jak narazie to moj faworyt w tym przedziale cenowym.Ferrodo gladkie mialem ze dwa razy i nic sie z nimi nie działo ale to bylo dawno i w innym aucie, do foki nawiercanych nie znalazłem
Kolego nie po co kombinujesz do foki nawiercane tarcze, no chyba żeby się lansować pod remizą. Lepiej to hamować nie będzie tym bardziej że szukasz wśród najtańszych. Kup dobre gładkie tarcze i markowy klocek to będzie hulać. Popatrz na stronie BrakeParts i w zależności od budżetu coś znajdziesz. Kiedyś był rabat dla użytkowników z forum.
Te darki co wkleiłem to założyłem do dużego ciężkiego suva.
konieczko5 08-03-2022, 09:21 ...
ja też bym odradzał Zimmermanny u mnie cały zestaw i też jakieś słabe
Kolego nie po co kombinujesz do foki nawiercane tarcze, no chyba żeby się lansować pod remizą. Lepiej to hamować nie będzie tym bardziej że szukasz wśród najtańszych. Kup dobre gładkie tarcze i markowy klocek to będzie hulać. Popatrz na stronie BrakeParts i w zależności od budżetu coś znajdziesz. Kiedyś był rabat dla użytkowników z forum.
Te darki co wkleiłem to założyłem do dużego ciężkiego suva.
Weź przeczytaj cały ten temat albo chociaż moje posty to zrozumiesz o co chodzi...nie pytam o sens rozwiązania tylko produkt, poza tym ja ty się volvo na sportach pod remizą możesz lansować to ja chyba też ;)
Bump: ja też bym odradzał Zimmermanny u mnie cały zestaw i też jakieś słabe
Jakie masz te tarcze i klocki??
Bump: Zanim się zwichrowały to trochę minęło. W 1 aucie po 1,5 roku, a drugim po roku.
No ale to były gładkie tarcze prawda, nie nawiercane, ciężko je chyba jednak porównywać
no gładkie jak o to chodzi a numer to bym musiał poszukać
bardziej chodzi mi o to że nic szczególnego w nich nie zauważyłem
w moim odczuciu gorzej się zachowują od poprzednich nie wiem jakich
no gładkie jak o to chodzi a numer to bym musiał poszukać
bardziej chodzi mi o to że nic szczególnego w nich nie zauważyłem
w moim odczuciu gorzej się zachowują od poprzednich nie wiem jakich
Ok, piszesz o gładkich ale ja wcale nie zamierzam ich montować, pisałem i pytałem o wersję sport, nawiercane...rozumiem, że takich nie używałeś?
No dobra kolego jeśli uparłeś się na nawiercane to nie powinieneś chodzić poniżej poziomu Zimmermann Sport. W przypadku tarcz nawiercanych to nie ma tanio i dobrze. W dwóch autach mam nawiercane tarcze to mogę siłę wypowiedzieć. W volvo XC90 po 60k hamowanie w porządku i brak jakiegokolwiek bicia, klocki to Galfer Sport. No ale zestaw na cztery łapy 3 lata temu to był koszt ponad 2k PLN.
Napisz do użytkownika Pawpor, to jest człowiek ze sklepu: https://brakeparts.pl/
Pomoże ci dobrać dobre komponenty. Pisał mi że te wszystkie mikody i rottingery to najtańszy shit, i tym już nie handlują bo za dużo reklamacji.
Tylko pamiętaj że to dobry klocek jest gwarancją sukcesu. Np EBC REDSTUFF, no ale koszt na tył do tarcz z RS to ok 350 PLN.
Aktualnie nie mają Zimmermanów Sportów, jest EBC:
https://auto.brakeparts.pl/auto/27175-tarcze-hamulcowe-ebc-turbo-groove-gd2031-5050953832284.html
I robi Ci się koszt 1k PLN na sam tył. Ale to ma gwarancję że będzie działać.
Kolego bez urazy, szukasz po taniości i to się nie sprawdzi.
konieczko5 09-03-2022, 12:09 ...
NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW , A ZWŁASZCZA GDY ZNAJDUJĄ SIĘ BEZPOŚREDNIO NAD TWOIM !!!!! , MASZ JESZCZE "CYT.SELEKTYWNY" (część tekstu zaznaczonego ) jeżeli już...
Za bardzo się spinasz moim zdaniem, sam piszesz że używasz Zimmermann sport w volvo od 80 tyś a jak ja chcę kupić taki sam komplet do focusa to szukam po taniość, nie kumam o co Ci chodzi...i gdyby Zimmermann sport czy Brembo xtra np. były do kupienia w rozmiarze 302 mm to bym już miał, komplet w garażu ale nie ma dlatego zacząłem szukać czegoś innego...rozmawiałem z gościem z tego sklepu, po wymianie zdań stwierdził, że na tył to można zaryzykować i to jest jakby sedno sprawy o ile taki shit na przodzie może szybko się zwichrować, pogiąć się itd to na tyle jest zdecydowanie mniej obciążony a ryzyko w/w jest moim zdaniem minimalne, z resztą miałem kilka mocnych aut i pogiąłem kilka kompletów różnych tarcz i klocków i za każdym razem do wymiany był tylko przód.
Poza tym pisałem, że zmieniam komplet 300/271 na 320/302, kupiłem już i zregenerowałem przednie i tylne zaciski i nawet jak zamontuję na przodzie sporty i na tyle rotingery z klockami ATE, których ostatnio używam najczęściej to auto będzie hamowało zdecydowanie lepiej niż wcześniej i wcale najtaniej to nie wyjdzie.
Dodam tylko, że autem na co dzień się poruszam, na torze nie upalam
Tarcze nawiercane (nie ważne jakiego producenta) pękają: http://freni.pl/poradnik/tarcze-pekniecia/
Znowu kolegę ponosi. W tym artykule piszą o tarczach w sporcie. Na zdjęciu jest tak zajechana że szok, więc nie porównuj życia codziennego z zawodami. I tak każdą tarczę można zajechać. A tarcza nie wichruje się leząc na półce, tylko z powodu złego montażu, czy stojących prowadnic a przede wszystkim źle dobrany klocek.
Bump: gdyby Zimmermann sport czy Brembo xtra np. były do kupienia w rozmiarze 302 mm to bym już miał
Tu masz na allegro tylko cena za sztukę:
https://allegro.pl/oferta/tarcza-hamulc-ford-focus-iv-18-tyl-11665585985
Klocki jakieś z EBC.
NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW , A ZWŁASZCZA GDY ZNAJDUJĄ SIĘ BEZPOŚREDNIO NAD TWOIM !!!!! , MASZ JESZCZE "CYT.SELEKTYWNY" (część tekstu zaznaczonego ) jeżeli już...
A widzisz,pytałem się dwóch sprzedawców to mówili, że zimermann nie ma w swojej ofercie takich tarcz a ta też nie wygląda na nawiercaną tylko gładką...
NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW , A ZWŁASZCZA GDY ZNAJDUJĄ SIĘ BEZPOŚREDNIO NAD TWOIM !!!!! , MASZ JESZCZE "CYT.SELEKTYWNY" (część tekstu zaznaczonego ) jeżeli już...
Przeczytałem tylko po co mi ta informacja skoro ja nie chce gładkich?
To , że widzialej upalone tarcze nie znaczy, że kazda tak się zachowuje a tym bardziej seryjnym klockiem i codziennym użytkowaniu
A widzisz,pytałem się dwóch sprzedawców to mówili, że zimermann nie ma w swojej ofercie takich tarcz a ta też nie wygląda na nawiercaną tylko gładką...
Spoko zasugerowałem się pudełkiem na zdjęciu. :D
konieczko5 10-03-2022, 09:26 ...
Jakiś czas nie pisałem więc w skrócie:
1. Zimmermanny się zwichrowały z przodu z prawej strony.
2. Przyczyna to prawdopodobnie krzywa piasta od wadliwej zwrotnicy.
3. Do wymiany poszła więc zwrotnica, piasta i łożysko. Opisywałem sytuacje w innym wątku.
4. Nowe tarcze przód to DBA Street T2 + Galfer FDHP 1050. Tył gładki Zimmermann + Galfer FDHP 1050. Na tym zestawie zrobiłem ok 3 tys. km.
Panowie. Teraz to jest petarda. Nie sądziłem że samochód może tak hamować. Jak budżet pozwoli wrzucę jeszcze na tył też DBA T2.
Co do zmian w konfiguracji po zmianie na tarcze 320mm. Jedyną wymaganą rzeczą jest zmiana ustawień ESP na opcje z tarczami 320mm. Forscan tego nie zrobi. Tylko fordowski program. W ASO jednak nie potrafili tego zrobić. Dopiero znajmy specjalizujący się w Fordach w ciągu 5 min to ogarnął.
witam wszystkich klubowiczów!
poszukuję jarzma przedniego hamulców, najlepiej obu :P
do tarczy 335mm do Forda Focusa Mk3 ST 2014
jeśli ktoś z Was ma, chętnie kupię!
sebuuuz, tel. 607 448 248
konieczko5 15-06-2023, 08:56 ...
krzys1968 30-07-2023, 06:38 Witam kOlegów. Wymieniłem u siebie tarcze i jarzma przód 300 i tył 280 wiem, że jest wszystko opisane w temacie. Ale wrzucę fotki jak to wygląda po montażu dla innych, którzy by chcieli wymienić.
Podpowiedź dla innych. Klocki Galfer 1050 oprócz tego że super hamują po nagrzaniu strasznie piszczą. Te przednie. Tył cichutki. Miałem EBC Green z poprzednich tarcz z przebiegiem może 5 tys km. Założyłem je i cisza. Co do efektywności hamowania w porównaniu z Galferami różnicy nie widzę. Może dlatego że auto użytkowane jest "normalnie". Pewnie na torze robią różnicę. W normalnej eksploatacji EBC Green są OK. Natomiast sam SWAP tarcz na 320mm rewelacja.
konieczko5 31-07-2023, 08:16 ...
EBC Green nie są na tor.
Że zostałem wywołany do tablicy
Odkąd założyłem wieksze tarcze to spalanie mam wyższe. Głównie widze roznice w mieście. Wynika to oczywiście z faktu że często trzeba zacząć rozpędzać te odrobinę cięższe tarcze.
Na trasie (autostrada) nie zauważyłem żadnych różnic w spalaniu. Jak już się auto rozpędzi tak wtedy nie zbytniej różnicy.
Nawet bym powiedział że mi spalił mniej niż zazwyczaj.
Na górskich serpentynach pomimo że zdarzało mi się poszaleć, tak tym razem hamulców nie zajechałem więc upgrade do tarcz większych które po prostu lepiej przyjmują wyższe temperatury jak najbardziej na plus.
Ale co mnie zaskakuje to że przy ostrych hamowaniach odnoszę wrażenie że trochę przód mam za mocny w stosunku do tyłu.
(fabrycznie ST z tyłu ma to samo co 1.6EB więc dziwne)
konieczko5 01-08-2023, 07:59 ...
lukaszooo 01-08-2023, 08:20 Nie robiłem takich wariacji w mk3. Jakieś 15 lat temu gdy zajmowałem się tylko Audi wsadziłem naprawdę dużo różnych zestawów hamulcowych do Audi a4 b6 więc powiedzmy ze odpowiednik Focusa mk3. Wielkość tarcz nie daje absolutnie żadnej różnicy w hamowaniu, różnica jest odczuwalna przy mocnej jeździe bo większe hamulce dużo dłużej nabierają temperatury i nie puchną po jednym mocnym hamowaniu.
Porządne wyczynowe hamulce na ori wielkości będą o niebo lepiej hamować niż dużo większe ale zwykle tarcze i klocki.
Dla przykładu najlepszy zestaw jaki montowalem do a4 to standardowe 288 tarcza OZ + Klocek Ferrodo DS. Taki zestaw gryzie glebę i hamuje o niebo lepiej niż dużo większe tarcze bo wielkość nie da nic jeśli zostaje stary zacisk.
Problem taki że dziś przednie klocki DS do A4 kosztują pod 2000zl. Kiedyś montowalem DSy do Galaxy mk1 i kosztowały ok 1300zl.
konieczko5 01-08-2023, 09:09 ...
lukaszooo 03-08-2023, 10:45 Pierwszy link oddaje prawdę czyli zwykle 288 vs zwykle 312 różnica hamowania 1.8m czyli granica błędu pomiarowego lub porównania starego zużytego zestawu do nowego.
Drugi link całkowicie wypacza obraz, porównanie zwykłej małej tarczy do większej nacinanej + jakiś lepszy klocek.
Zrób test stary zwykły zestaw 288 vs nowy zestaw 288 ale tarcze OZ + klocek DS.
Tak jak napisałem, nie jestem pierwszym lepszym dlubaczem z garażu i wiem co pisze. Większe hamulce nie łapią tak temperatury i nie puchną po dwóch dobrych hamowaniach ale do skuteczności hamowania nie ma to większego znaczenia gdy zostawiamy stary zacisk.
konieczko5 03-08-2023, 11:55 ...
Czy ja wiem?
Na siłę/moc hamowania to rozmiar kół/opon, masa, tarcie i docisk do ziemi.
Napisałem, że "odnoszę dziwne wrażenie" jakby tył nie łapał tak samo jak przód,
ale należy pamiętać, że jak robiłem upgrade z hamulców zwykłych na te z ST, to z przodu wyleciało wszystko i były i nowe tarcze jak i nowe klocki.
A tył (też od ST) wszedł zacisk/jarzmo, żeby pasował tył kolorystycznie do przodu.
Z tyłu nie zmieniałem tarcz/klocków bo przecież wszystko jest takie same (rozmiar).
Tu chyba dochodzę dlaczego mam te 1-5% takiego niezdecydowania
czy czasami tył nie mam słabszy niż przód i właśnie rozwiązałem zagadkę :)
Jak lukaszooo ( i ja też wspominałem).
Większe tarcze i klocki nie powodują że Focus nagle hamuje lepiej.
Po prostu jest więcej stali/metalu i po wielu mocnych hamowania nie jest nagle fioletowo, twardo i śmierdząco :D
Oczywiście nie jest tak, że nie da się ich zajechać,
ale po prostu przyjmują lepiej rzadsze okresy "odpoczynku" czyli stygnięcia pomiędzy hamowaniami.
Czyli jak kolega napisał, nie puchną tak szybko.
Ja zajechałem dwa standardowe komplety
(jeden to był chyba oryginalne tarczy plus jakieś klocki nieznanej taniej firmy, drugi komplet to był Zimmerman Standard plus EBC Green).
Jeden komplet dookoła kanionu na południu Francji, drugi komplet we Włoszech (Alpy).
Ten pierwszy padł szybciutko i się tarcze aż fioletowe zrobiły.
Ten komplet delikatnie lepszy niestety zajechałem na własne życzenie,
ale walczyłem z awarią więc musiałem przejechać niektóre górskie fragmenty najszybciej jak to było możliwe.
Fioletowo nie było ale jak wróciłem do domu to czułem już bicie na jednej z tarcz.
W tym roku znowu byłem wokół kanionu we Francji i tam zestaw Zimmerman + EBC Green ale 320mm sprawdził się o wiele lepiej i ani razu nie poczułem, żeby się zagrzały.
Niby tylko 2cm różnicy a jednak wytrzymało to o wiele, wiele więcej, mimo że był cięższy niż 6 lat temu.
konieczko5 04-08-2023, 07:47 ...
że jest jeszcze fizyka siła*ramię.
a to się nie wlicza? :)
i docisk do ziemi.
Gdzie docisk do ziemi to amortyzatory/sprężyny/wahacze/zawieszenie?
Grzegorz MX 05-08-2023, 12:08 Zapominasz, że jest jeszcze fizyka siła*ramię.
raczej powierzchnia styku klocków i tarczy. Wieksze klocki jak w przypadku 320mm daje efekt wiekszego efewktywniejszego tarcia.
N7h4k4lr 23-10-2023, 16:52 Czy do tarcz 320 wejdą felgi 16 czy muszą być 17 ?
krzys1968 23-10-2023, 17:20 Czy do tarcz 320 wejdą felgi 16
Wszystko tu jest opisane. Trochę zaparcia i lektora do poduszki:wink:
ratmed24 26-10-2023, 23:51 Podepnę się pod wątek i podzielę wrażeniami- focus mk2 lift 2,0 tdci sedan [emoji2957]
po zmianie zacisków przód na te z st mk2 - 320 mm ( kupiłem używane zaciski w fajnym stanie z jarzmami za 450zł) hebel świetny i brak efektu przegrzania przy hamowaniu z dużych prędkości- + 150km/h
polecam ten zabieg
ja go zrobiłem w momencie kiedy i tak heble były do wymiany,
kwestia co wybierzemy - troche poszalałem i wstawiłem tarcze zimmermann gładkie i klocki galfer fdhp 1050- taki zestaw mam z przodu i z tyłu- wcześniej 3 lata jeżdziłem na tarczach klockach ATE ale nie raz ten zestaw spuchł i brak hebla ... zaoszczedziłem za to na mechaniku bo wymiana free z kumplem w garażu- filozofii wielkiej nie ma ,[emoji846] polecam to moja 3 czy czwarta wymiana hebli w życiu i każda kolejna nawet jak inne auto jest szybsza
Wg mnie jak ktos lubi agresywną i dynamiczną jazdę a taką czasami bardzo lubię - polecam !
i nie żałuje kasy wydanej na ten swap , auto staje dęba do tego co było na fabryce, odczuwam dużą różnicę a uważam, że mocny hebel to też moje bezpieczeństwo podczas jazdy [emoji846]
dodam, że sprężyny eibach -30 i alu 225/40 R18 bridgestone, które mam założone też wspomagają i pozytywnie wpływają na jak najszybsze zatrzymanie sie na drodze ( brak nurkowania i szersze dobre laczki)
to taki post gdyby ktoś miał kase na swap a miał wątpliwości czy warto [emoji6]
wg mnie tak, ale każdy ma swój rozum i priorytety więc sobie zrobi po swojemu[emoji846]
pozdrawiam
Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka
130383
konieczko5 27-10-2023, 07:13 ...
ja również jeżdżę na zimmermanach i nie mam problemów (choć pierwszy zajechałem w Alpach).
Może wyszła jakąś feralna seria?
konieczko5 27-10-2023, 12:28 ...
khiledim 01-02-2024, 13:19 Nie mogłem się zdecydować czy odkopać ten wątek czy założyć nowy, mimo wszystko odkopię ten.
Po przeczytaniu tego wątku i kilku innych mam kilka wątpliwości.
Czy ktoś się orientuje czy Focus MK3 po lifcie posiada takie same zaciski hamulcowe i jarzma jak wersje przed liftem opisane w temacie? Tzn takie same zaciski 278mm lub 300mm?
Tak samo z Focusem ST MK3. Czy wersje przed liftem i po lifcie posiadają te same jarzma i zaciski 320mm?
Posiadam Focusa MK 3 po lifcie i chciałbym wiedzieć na co zwrócić uwagę.
Czy niezależnie od jakiego Focusa ST (przed liftem czy po lifcie) wezmę zaciski hamulcowe wraz z jarzmami to będą pasowały do mnie?
Felgi mam 17 cali, więc wg informacji w tym wątku, zaciski od STka powinny się zmieścić.
khiledim 06-02-2024, 15:15 Bump.
Fajnie też gdyby ktoś był w stanie wskazać które osłony na tarcze hamulcowe powinienem zakupić. W ASO nie wiedzą co jest co dopóki nie poda się numeru VIN. A oczywistym jest, że jak podam swój VIN zaproponują tylko osłony do tarcz 278 lub 300mm.
krzys1968 06-02-2024, 15:25 Wrzuciłem fotki jak zakładałem 300 na przód. Osłony zostają stare i zaciski tylko jarzma trzeba 300. Jeżeli będziesz 320 zakładać, to osłony nowe jarzma i zaciski.
khiledim 07-02-2024, 19:54 U mnie 300 są fabrycznie.
Chciałem zamontować 320. Tylko nadal nie wiem czy od Focusa ST MK3 FL czy od przed liftowej wersji i czy jest w ogóle jakaś różnica.
No i nadal nie wiem które osłony, bo ASO do Focusa ST MK3 ma 3 wersje osłon :(
Fajnie też gdyby ktoś był w stanie wskazać które osłony na tarcze hamulcowe powinienem zakupić.
MK3 przedlift, zmiana z 300mm na ST 320mm
Strona lewa przód osłona tarczy: 1767582
Strona prawa przód osłona tarczy: 1767583
https://i.imgur.com/gsVE48g.png
Oryginalne przy 1.6EB 300mm:
Lewy przód: 1750801
Prawy przód: 1750802
konieczko5 08-02-2024, 15:38 ...
pytanko, jeśli myślimy o zmianie na 320 to trzeba szukać czegoś takiego
https://allegro.pl/oferta/zaciski-lewy-prawy-przod-ford-kuga-ii-mk2-320-25-12003601762#
tylko jak mniemam w sensowniejszych pieniądzach?
clubGRANT 23-05-2024, 14:37 Dokładnie z kugi 1 chyba było też, a zacisk kosztował poniżej 200pln/szt. plus tarcze + tarcze kotwiczne, ja odpuściłem bo wymaga to zmiany kół na 17 lub 18".
clubGRANT
Zmieniłeś ostatecznie 278 na 300?
Tył dalej bida, czy będziesz robić 302 mm?
zostawiam tak jak było oryginalnie.
O ile dobrze kojarzę, to STki też nie mają większych.
Dopiero chyba RS ma te większe.
Jeżdżę już długo na tym zestawie i nie mam żadnych zastrzeżeń. Jest o wiele lepiej jeśli chodzi o oddawanie ciepła (Dolomity latałem rok temu po mocnych podjazdach/zjazdach) i nie było problemów.
konieczko5 24-05-2024, 14:12 ...
podpowiedzcie proszę, bo nie mogę się doszukać ;-(
posiłkując się zdjęciami z wątku kompiler -a #1487
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=273777&highlight=kompiler&page=149
czy przedstawione klocki są ceramiczne czy zwykłe
za cholerę nie mogę nic przyporządkować do
https://www.autodoc.pl/czesci-zapasowe/klocki_hamulcowe-10130/ford/focus/focus-iii-turnier/55485-2-0-st?supplier%5B%5D=3&criteria%5B100%5D%5B%5D=VA
ATE:
13.0470-7299.2 - ceramiczne
13.0460-7299.2 - zwykłe
|
|