Zobacz pełną wersję : [Focus 2014-2018] Błąd ciśnienia opon
KubaFord 12-04-2017, 18:40 Po wymianie opon pali się kontrolka czujnika,
serwis się zarzeka że nic nie uszkodził.
Ciśnienie 2.1 we wszystkich kołach..
Co robić,,,jechać na gwarancje??
Zresetowałeś w komputerze?
KubaFord 12-04-2017, 19:45 A co i jak mozna zresetowac??
A co i jak mozna zresetowac??
Klawisze po lewej stronie na kierownicy , wchodzisz do ustawień i tam masz zapisz ciśnienie ( lub resetowanie ) wciskasz OK ( przytrzymujesz ) i gotowe . Bo pewnie teraz masz ikonę pomiaru ciśnienia świecącą .
Warto przeczytać instrukcję obsługi pojazdu :-).
Warto przeczytać instrukcję obsługi pojazdu :-).
dokładnie , strona 278 instrukcji : Procedura resetowanie układu kontroli ciśnienia powietrza w oponach .
tylko dodam za instrukcją : procedurę resetowania układu należy wykonać po każdorazowej wymianie opon lub regulacji ciśnienia powietrza w oponach.
Kolacz1991 13-04-2021, 15:53 Witam.
Po założeniu nowych opon na nowe felgi, nie pojawił się błąd na ekranie, żeby sprawdzić ciśnienie w oponach. Czy to znaczy, że czujniki są umiejscowione gdzie indziej niż w kołach? Dodam, że jakiś czas temu na tych wcześniejszy kołach wyskoczył komunikat sprawdź ciśnienie w oponach i faktycznie w jednym było mało...
krakersik 13-04-2021, 19:43 a ile km przejechane na nowych kołach ? kontrolka pokazuje się po ok 13 km.
a ile km przejechane na nowych kołach ? kontrolka pokazuje się po ok 13 km.
Ta jasne po 13km.... chyba Ci sie zdaje albo majaczysz.
Jeżeli ciśnienie zapamiętane przed zmianą i po zmianie mieści się w tolerancji systemowej , a samochód nie był odpalany to nic się nie zapali na desce. Tolerancja kalibracji czujników to ok 0,2-0,3 bara. Jeżeli różnica jest większa po kilku chwilach nawet na postoju system zgłosi informację o zmianie ciśnienia w oponach.
arturmsi 14-04-2021, 10:09 czujniki są tylko i wyłącznie razem z felgą przy wentylu,
Może masz wyłączone czujniki ciśnienia i przestawiony na czujnik abs ( tak mam u siebie) i wykrywa tylko znaczne różnice ciśnienia na podstawie obrotu kół. Tłumaczyło by to brak błędu po zmianie kół na te bez tpms.
sylwesterz 14-04-2021, 10:35 Sprawdź, czy masz opcję Kontrola opon w asystencie kierowcy, jak w 17 sekundzie filmu:
https://youtu.be/4YOjxDcmnKU?t=17
Jeśli nie masz, to nie masz włączonych czujników ciśnienia.
Kolacz1991 14-04-2021, 16:06 Zobaczymy na trasie, może faktycznie po około 12 km wyskoczy błąd... jak narazie tylko miasto i krótkie odcinki...
szewczenko 13-05-2021, 08:03 Witam!
Próbowałem coś znaleźć w temacie https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=75813&highlight=czujnik+ci%B6nienia+opon ,
ale tam jest w sumie o TMPS (??) :? jesienią kupiłem alufelgi do letnich opon, po zapisaniu ciśnienia zaczęło powtarzać się wyskakiwanie komunikatu o ciśnieniu opon! Dopompowanie opon kolejny zapis i kolejne alarmy! Po miesiącu założyłem oryginalne felgi na zimówkach i wszystko ustało, a teraz na wiosnę znowu to samo :D Moje czujniki oparte są na ABS z tego co wiem. Co może być przyczyną, bo na wyważarce większych problemów nie było. Dodam, że felgi również 16”.
sylwesterz 13-05-2021, 08:34 Jaki dokładnie komunikat? Czy chodzi o błąd komunikacji z czujnikami ciśnienia, czy błąd ciśnienia?
Jeśli masz auto z 2018 to powinieneś mieć TPMS, a nie ABS.
Podłączyć się pod auto i zaczytać błędy. Nie zdziwiłbym się gdyby jeden z czujników ABS coś szwankował.
Rozumiem że ciśnienie opon zapisujesz stojąc w miejscu (pojazd nie porusza się?)
szewczenko 13-05-2021, 10:51 dzieje się dokładnie jak na tym filmiku https://m.youtube.com/watch?v=gjFn_5SLWAI . Zaznaczam, że dzieje się to po założeniu kół letnich "salonowe" opony i dokupione alufelgi. Po zmianie na zimowe problem znika �� Wydaje mi się że mk 3 Fl w wersji Sync edition nie ma tpms, nie wiem jak to sprawdzić.
szewczenko 13-05-2021, 11:43 priv
Wg ETIS masz TPMS:
Tyre Pressure Sensors - 433 MHZ
konieczko5 13-05-2021, 12:47 ...
Kolega pod avatarem ma wpisane MK3 i jak sam wspomniał, wydaje mu się że nie ma TPMSa.
Zamiast dalej gdybać, dostaliśmy VIN i potwierdziło się że TPMS jest.
Nie rozumiem dlaczego należy to brać jako "odkrycie“
konieczko5 13-05-2021, 13:13 ...
A widzisz, nie spojrzałem w ogóle na "rocznik"
Prefix widziałem, ale jak autor sam wspomniał, wg niego nie miał.
Czy to naprawdę takie ważne?
sylwesterz 13-05-2021, 13:15 Z pierwszego zdania wynika, że kupiłeś nowe felgi do letnich opon (cyt. "kupiłem alufelgi do letnich opon"), na których masz zwykłe wentyle bez czujników TPMS.
Czy źle czytam pierwsze zdanie i felgi masz jedne i te same, a przekładasz opony?
szewczenko 13-05-2021, 13:50 sylwesterz
wiosną z salonu wyjechałem na letnich oponach i rzeczywiście przekładałem sezonowo opony.
Następnie ostatniej jesieni dokupiłem felgi i na nie przełożyłem opony letnie, po prostu pozamienialem opony na felgach 😀 i tu zaczął się opisywany problem. Miesiąc później już trzeba było założyć komplet zimowy, czyli te felgi oryginalne i problemu nie było. Teraz na wiosnę znowu przełożyłem komplet letni z tymi dokupiony mi felgami i problem pojawił się ponownie :lol:
No ja wiem że niezły kogel mogel, ale rzecz sprowadza się do dokupionych felg, bo tam są zwykle wentyle bez żadnych czujników , a czy w drugich z salonu są to nie wiem. Skoro jest TPMS to raczej są, skoro koledzy sprawdzili po VIN.
Przepraszam, jeśli wynikło zamieszanie.
krakersik 13-05-2021, 17:05 Wychodzi na to, że w drugim komplecie prawdopodobnie nie ma czujników lub któryś czujnik padł i trzeba wymienić.
Auto jest wyposażone w TPMS, a dokupując koła musisz sprawdzić czy mają czujniki czy nie i ewentualnie dokupić lub wyłączyć monitoring ciśnienia w kołach.
Wychodzi na to, że w drugim komplecie prawdopodobnie nie ma czujników lub któryś czujnik padł i trzeba wymienić.No ja wiem że niezły kogel mogel, ale rzecz sprowadza się do dokupionych felg, bo tam są zwykle wentyle bez żadnych czujników ,
Krakersik przecież kolega napisał, że nie ma :)
krzys1968 13-05-2021, 18:41 Kolega ma 2 wyjścia kupno dołożenie czujników albo jak tu wyłączenie https://www.youtube.com/watch?v=4YOjxDcmnKU.
szewczenko 14-05-2021, 08:32 dzięki za pomoc, spróbuję to jednak wyłączyć:)
sylwesterz 14-05-2021, 10:45 A ja bym jednak polecał dokupić (fakt, 400-500 kosztuje komplet), szczególnie jeśli robisz dłuższe i szybsze trasy, a nie oglądasz opon co 100, czy 200 km. Jak dookoła komina, to faktycznie cena czyni cuda ;).
PS. Jak się zdecydujesz wyłączyć, to może chcesz odsprzedać używki z zimowych? Trzyletnie (2018 wiosna) potrzymają jeszcze kilka lat, co by mnie satysfakcjonowało w ok. połowy ceny nowych (z różnych portali nie chcę, bo nikt się nie chwali wiekiem).
junkersozaur 20-09-2021, 22:41 Dzień dobry,
Wymieniłem ostatnio felgi z kiepskimi oponami na alufelgi z nowymi oponami i od tego czas co jakiś czas pokazuję błąd ciśnienia opon / awaria.
Dopiero po fakcie dowiedziałem się że w felgach mam pod oponą czujniki ciśnienia.
Nie chce oddawać specjalnie dwóch kompletów opon do przełożenia tych czujników.
Czy istnieje jakaś możliwość żeby to ustrojstwo wyłączyć?
Jeżeli nie, czy jest jakiś spec z Poznania i okolic co to może zrobić? :)
Pozdrawiam!
konieczko5 21-09-2021, 09:44 ...
krakersik 21-09-2021, 16:20 Sprecyzuj ostatnio, ile przejechałeś? Ja po zmianie lato/zima 3 razy musiałem adaptacje z poziomu komputera pokładowego robić i było ok.
Zrób adaptacje na postoju, przejedź 15 km i zobacz czy się wyświetli komunikat. Jeśli tak zatrzymaj się i powtórz procedure.
Istnieje jeszcze szansa że w nowych nie ma po prostu czujnika ciśnienia i stąd błąd.
szewczenko 21-09-2021, 17:42 https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=320199
skoro kupowałeś, to nie sprawdzałeś, czy kupujesz z czujnikami, czy bez ?
mati5123 24-03-2022, 07:11 Dzień dobry.
Posiadam Forda Focusa mk3 lift 2015 95km 1.5 TDCi od 2022.
Postanowiłem zmienić opony na letnie ale na alufelgach .
Po kilku kilometrach od wymiany wyskoczył komunikat .
Monitor opon
Awaria
Serwis!
Ikona TMPS najpierw migała ,a potem zapaliła się na stałe. Na postoju (tylko zapłon) w ustawieniach licznika zresetowałem ustawienia. Jednak po kilku kilometrach błąd wyskoczył ponownie. Z tego co rozumiem to TMPS w tym samochodzie działa po ABS, więc nie posiada czujników ? Co mogę zrobić ?;)
TomekM_1983 24-03-2022, 08:36 Z tego co rozumiem to TMPS w tym samochodzie działa po ABS
Nie, działa w oparciu o czujniki ciśnienia w kołach.
sabaciontko 24-03-2022, 08:36 A czujniki przerzuciłeś do alusów ? Po 2015 masz fabrycznie czujniki a nie DDS.
mati5123 24-03-2022, 09:06 Dzięki bardzo za odpowiedź, oczywiście nie dałem czujników do alu bo myślałem ,że ich nie ma. W instrukcji nie doczytałem takiej informacji.
Czy jak są czujniki to nie powinno być wyświetlane ciśnienie ?
TPMS a DDS to zupełnie inne systemy. W polifcie masz TPMS, ale da się przełączyć na DDS. Ciśnienie nie jest wyświetlane.
mati5123 24-03-2022, 09:21 W polifcie masz TPMS, ale da się przełączyć na DDS. Ciśnienie nie jest wyświetlane.. FORScanem ? Masz może więcej informacji ? :wink:
Okay znalazłem na forum.
np. programem Focccus, w pozycji 101
Powodzenia i krzyżyk na drogę podczas zabawy Focccusem w polifcie :D
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
potwierdzam, zmiana z TPMS na DDS tylko w przedlifcie. najlepiej zrobić to porządnie, czyli dobrać czujniki do auta a do czujników odpowiednie wentyle (o ile nie będziesz kupował kompletu wentyl+czujnik). możesz zerknąć na mój post z innego tematu w kwestii doboru wentyli, bo też może być z tym trochę zabawy:
https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=3401896&postcount=254
Polifta też można zmienić na DDS, przynajmniej posiada taką opcję w konfiguracji. Czy nie będzie walić błędem nie wiem, nie próbowałem
...zmiana z TPMS na DDS tylko w przedlifcie....
...nie wiem, nie próbowałem
Dawno temu wątpiłem sam czy taka zmiana TPMS na DDS w polifcie FF3.5 zadziała, ale jednak od dość dawna wiadomo, że działa i nie ma z tą konfiguracją żadnych problemów... Oczywiście, jeśli nie próbuje się tego robić FoCCCusem...
RoganJin28 15-06-2022, 06:54 Witam kolegów!
Dziś rano jadąc do procy komputer wyświetlił mi taki komunikat : czujnik ciśnienia opon nie wykryty. Kontrolka ciśnienia migała ok 1 min po czym paliła się cały czas. Niebyło żadnego zdarzenia, wymiany, wulkanizacji, dużej dziury6, nic. Dodam że felgi 18 oryginalne mialy te czujniki fabrycznie zamontowane od nowości. Zapisałem ciśnienie ręcznie i komunikat zniknął, ale po paru kilometrach pojawił się na nowo, po czym znów zapisałem i do teraz nic, ale podejrzewam że po dłuższej przejażdżce znów się pojawi. I tutaj pytanie, czy to wina tylko czujnika, poszukać który nie nadaje już i go wymienić czy tutaj może być grubsza sprawa?
Petrozaur 15-06-2022, 07:43 ...czujniki fabrycznie zamontowane od nowości...
Czas życia czujników to 6 do 8 lat, więc może przyszedł na nie czas...
RoganJin28 15-06-2022, 08:18 No teoretycznie maja juz ponad 7 wiec tego sie domyslam, ale pytanie czy jest jakis osobny czujnik lub modul ktory to obsluguje?
Petrozaur 15-06-2022, 09:03 Podjedź do oponiarza, który się zajmuje czujnikami i ma sprzęt. Jak się skomunikuje z czujnikem (odczyta ID, itd), to coś z modułem, jak się nie skomunikuje to czujnik.
RoganJin28 15-06-2022, 09:24 A jaki jest w razie co koszt takiego modułu?
Najpierw sprawdź czujniki, pewnie zwyczajnie któryś ci zdechł. Nie brnij od razu w moduły ;)
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
sylwesterz 15-06-2022, 12:12 Objawy wskazują na kończącą się baterię w czujniku, miałem podobne komunikaty.
Czujniki ~140-150 za sztukę. Szukasz Ford OE 2318530 - EV6T-1A180-DB/DC/DD. Nie patrz nawet na zamienniki, chyba że lubisz być testerem...
clubGRANT 15-06-2022, 13:00 Czy ktoś próbował wymienić baterię w czujniku TMPS ? co prawda inna marka, ale wszyscy robią podobne czujniki:
https://hobbyspace.pl/tpms-wymiana-baterii-w-czujnikach-cisnienia/
RoganJin28 16-06-2022, 17:17 Generalnie to tak, zapisalem cisnienie recznie i komunikat zniknal, za chwile sie pojawil, jeszcze raz zapisalem i zniknal i poki co nie pojawia sie. Bylem na wulkanizacji, Pan sprawdzil czujniki i kazdy dziala i nadaje prawidlowo wiec nie wiem, co moglo byc przyczyna?
RoganJin28 17-06-2022, 15:19 Parę stówek przejechane i błąd bo nie wykrytym czujniku ciśnienia znów się dziś pokazał dojechałem na miejsce zgasiłem auto cały dzień stało wsiadam odpalam błędu póki co nie ma więc czy to na 99% któryś lub kilka czujników wpadają czy jednak może to być jakiś błąd komunikacyjny lub błąd modułu
RoganJin28 21-06-2022, 19:07 Ok, udało się ustalić że czujnik z przodu od strony kierownika raz nadaje a raz nie kiedy pozostałe zawsze działają. Pozostaje tylko pytanie czy po wymianie jednego sprawa zostanie zamknięta czy trzeba wiemieniać parami lub cały komplet?
Jeśli węża boli gardło to czy boli cały wąż? :D Wymień że ten jeden i nie wnikaj ;)
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
RoganJin28 21-06-2022, 21:35 Jeśli węża boli gardło to czy boli cały wąż? :D Wymień że ten jeden i nie wnikaj ;)
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Podziękował pięknie 👍
clubGRANT 22-06-2022, 09:37 Ja bym wymienił wszystkie 4 a nie pojedyńczo, owszem wymiana 1 sztuki nic nie spowoduje, będzie działać, ale za jakiś czas padnie następny i następny i następny, czy jest sens jeździć 4 razy do jakiegoś warsztatu na wymianę ?
RoganJin28 27-06-2022, 16:25 Koledzy wracam do tematu czujnik zamówiony po numerze VIN oryginalny fordowski żaden zamiennik numer na czujniku to ev6t-1a180 – de. Po wizycie na wulkanizacji zlokalizować liśmy czujnik który nie nadaje wszystkie pozostałe zostały z czytane po czym Pan próbował zaprogramować nowy czujnik i niestety stwierdził że czujnik ten teoretycznie jest do modelu rocznik 2018 i w górę. Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem i czy rzeczywiście taka sytuacja może mieć miejsce? Po numerze VIN teoretycznie jest to czujnik do tego auta poza tym numer czujnika który podałem wyżej jest teoretycznie przypisany do tego modelu ma ktoś jakiś pomysł
clubGRANT 27-06-2022, 17:32 Czujnik ma mieć częstotliwość 433Mhz i wyglądać tak jak na foto dla focusa mk3. Osobiście nigdy nie bawiłem się w wulkanizatorów programatorów, czujniki miałem w aucie podczas zakupu oraz dokupiłem inne fele z mk3 z czujnikami i zawsze programowanie z poziomu kierownicy wystarczyło. Wszelkie problemy z tmps to albo brak odpowiednij wiedzy, albo sprzętu, nie zawsze uniwersalny programator da radę.Możliwe,że czujnik jest do mk4 który możliwe że ma inne, a sprawdzałeś czy wygląda tak samo i ma tą samą częstotliwość?
RoganJin28 27-06-2022, 20:25 Czujnik ma oznaczenie 433 mhz ale wszedzie na czujnikach widze podwojne oznaczenia ev6t-1A180- dd/dc/db i ev6t-1A150- dd/dc/db a ten jest oznaczony tylko jednum numerem i konczy sie nie dd/dc/db tylko de... I generalnie urzadzenie do wzbudzania czujnikow dziala prawidlowo bo pozostale w aucie wykrywa i daje znac ze jednego nie wykrywa po czym po probie zakodowania nowego z pozostalych ktore siedza na aucie pokazuje blad ze wersja jest do mk4
RoganJin28 28-06-2022, 08:53 Szanowni koledzy generalnie udało mi się ustalić parę rzeczy w sprawie tego czujnika i gdzie bym nie zadzwonił teoretycznie ten czujnik jest przypisany do modelu auta o moim numerze VIN i generalnie w kilku miejscach powiedziano mi że procedura programowania takiego czujnika nie polega na jego przyłożeniu do urządzenia wzbudzającego ponieważ te czujniki mają jakiś czujnik położenia czy coś w tym stylu I generalnie to trzeba taki czujnik zamontować na felgę nawet może trzeba przejechać parę metrów i generalnie powinien zaprogramować się sam a jeśli nie to ruch i zmiana pozycji czujnika pozwoli na jego ręczne zaprogramowanie i dopiero wtedy to się uda a nie poprzez samo przyłożenie prosto z wyjęcia z kartonu do programatora i czy to może być prawda
...dopiero wtedy to się uda a nie poprzez samo przyłożenie prosto z wyjęcia z kartonu do programatora i czy to może być prawda
Dla jednych czujników prawda, dla innych nie.
Generalnie faktem jest, ze ostateczną opinię o sprawności czujnika można wydać po jego zamontowaniu do koła i napompowaniu koła.
Warunkiem "obudzenia" tych "opornych" czujników jest ciśnienie (bodajże powyżej 1 bara...) a nie żaden "ruch"...
BTW - dopiero co montowałem do kół auta żony czujniki chińskie zrobione pod amerykańskiego Forda C-max hybrid plug-in i wszystkie 4 szt. bardzo ładnie identyfikowały się "prosto z kartoniku", pokazując ciśnienie "0 bar"...
RoganJin28 29-06-2022, 06:20 No więc tak pojechałem wczoraj na wulkanizacje z tym nowym czynnikiem żeby go zamontować i generalnie sprawa wygląda tak że czujnik został zamontowany powietrze zostało nabite odpaliłem auto zapisałem ciśnienie w oponach ręcznie komunikat zniknął i przez parę odpaleń przejechanie parę kilometrów komunikat nie wyskakiwał dziś rano jadąc do pracy bo przejechanie jakieś 20 km komunikat znowu się pojawił oni wykrytym czujniku ciśnienia więc zatrzymałem się i zapisałem ciśnienie raz jeszcze po czym komunikat kolejnych 20 km znów się pojawił. Dodam tylko że po jego zamontowaniu oraz napompowaniu koła i zapisaniu ciśnienia jeszcze na wulkanizacji pan sprawdził wszystkie czujniki i wszystkie cztery nadawały łącznie z tym nowym dlatego rozkładam ręce bo nie wiem co może być dalej jeżeli komunikat pojawi się znowu udam się na wulkanizacje i sprawdzę raz jeszcze czy wszystkie cztery czujniki nadają przez kilka wizyt z pozostałymi trzema nie licząc tego który właśnie został wymieniony zawsze nadawały więc podrzuciłbym opcję że pozostałe trzy też są do wymiany czy ktoś ma jakiś pomysł co to może się dziać l
witam, mam podobny problem, system nie rozpoznaje czujników i wyrzuca komunikat i lampkę co 15-20 km po każdym resetowaniu, czy jest mozliwosc sprawdzenia który czujnik jest do wymiany(bez demontażu opony)?
w moim aucie nie ma wskazania które koło ma problem, jest tylko ogólna informacja o spadku ciśnienia
mialem podobny problem jak wulkanizator uszkodził mi czujnik przy wymianie opon, lecz teraz komunikat pojawił się kilka miesięcy po przekładce , ciśnienie sprawdzałem już kilkakrotnie , jest ok a komunikat wywala
Za każdym razem będę się upierał że lepiej zmienić TPMS na DDS i mieć dokładnie taką samą funkcjonalność i pozbyć się czujników.
...dokładnie taką samą funkcjonalność...
W zdaniu zabrakło słowa "prawie"...:619:
A ono - jak wiadomo - "potrafi czynić różnicę"...:p
Choć - co do zasady - DDS potrafi wykryć spadek ciśnienia w oponie - "prawie " tak samo skutecznie jak TPMS...8)
Efekt jest taki sam.
Będzie gwóźdź, śruba, szkło w oponie, Focus wyrzuci komunikat "Sprawdź ciśnienie w oponach".
Czy to z TPMSem i czujnikami w oponach, czy też używając DDS.
Przecież chyba nawet w tym wątku pisaliśmy, że żeby jeszcze TPMS pokazywał poszczególne koła lub nawet jakie jest w nich ciśnienie, to nie byłoby dyskusji.
Dokładnie, zmieniłem na DDS i spokój.
Ja widzę tylko jedną sytuację, gdzie TPMS (w Focusie) będzie miał przewagę.
TPMS jest w stanie wykryć że spadło ciśnieniu jeszcze przed jazdą,
gdzie DDS jednak potrzebuje żeby kilka razy koło się obróciło aby mógł wykryć że koło kręci się z inną czestotliwością (niż przed zmianą ciśnienia).
Ale jeśli mamy kompletnego flaka, to każdy normalny kierowca powinien to wyczuć/usłyszeć już po 10-30 metrach.
A jeśli nie mamy kompletnego flaka, to czy dostanę ostrzeżenie 5 metrów od podjazdu czy 1 km od podjazdu to i tak wszystko jedno.
Mając zamiast 2.2 bara, np. 1.6 to nie uszkodzimy od razu felgi, obstawiam że większość z nas jednak nie wyjeżdża spod domu prosto na tor rajdowy,
więc nie należy również obawiać się, że z koła nagle spadnie nam opona.
Stąd też, żeby jeszcze Focus pokazywał cokolwiek więcej odnośnie ciśnienia opon niż tylko "Sprawdź ciśnienie w oponach"
to może byłbym w stanie zrozumieć że TPMS ma sens.
A niestety nie ma i jest tylko i wyłącznie następstwem biurokrakcji.
Nie da się dać Like, bo chętnie bym go dał zamiast odpisywać. W 100% się zgadzam.
Witam,
prośba o poradę.
Mam Focusa mk3 FL (Prod. 2015, 2.0 TDCi 150 KM).
Wczoraj kilkukrotnie wyskoczył mi komunikat o nieprawidłowym ciśnieniu w kołach.
Wg informacji, które znalazłem w internecie, model ten ma czujnik montowany w kole (TPMS).
Wulkanizator powiedział mi jednak, że nie widzi tych czujników i zapewne mam w ABS...(nie ściągał opony, jednie wymienił zawór i stwierdził, że czujnik byłby widoczny).
Dodał również, że gdyby był TPMS to komputer dokładnie sprecyzował by, którego koła problem dotyczy.
Jak jest w rzeczywistości?
AdoKrycha007 28-08-2023, 08:46 ktoś sobie pożyczył czujniki z twoich kół, albo padł. i nie - nie pokazuje które koło, bo to MK3.
od wiosny 2014 czujniki tpms są montowane w standardzie do każdego forda.
twój wulkanizator się myli - w tym roczniku nie było czujników w abs.
możesz sobie to sprawdzić po vin, ale uwierz, szkoda zachodu - tematów na forum pełno.
zapewne mam w ABS
Można zmienić kodowanie na "odczyt" ciśnienia przez ABS, bo jak już wspomniano, w tym modelu TPMS nie podaje, z którym kołem jest problem i przez to niewiele wnosi, a tylko komplikuje wymianę kół czy opon.
konieczko5 28-08-2023, 11:41 ...
Dzięki za odpowiedzi:)
Pytanie, gdybym nie miał tych czujników, bo przykładowo poprzedni właściciel je wymontował, to system poinformował by mnie w jakiś sposób?
Generalnie jeżdżę tym autem ponad rok i w tym czasie może 2-3 razy pokazał mi się komunikat o niskim ciśnieniu, który po ponownym zapisaniu ciśnienia znikał na kilka miesięcy.
Tzn. że czas wymienić czujnik, a w zasadzie wszystkie za chwilę padną.
Rozumiem, że można je wymienić dopiero po zdjęciu opony?
Przyznam szczerze, że nigdy nie wymieniałem czujników.
Czy polecacie kupić oryginalne, czy może macie jakieś sprawdzone zamienniki?
Po wymianie należy je zaprogramować? Czy można to zrobić u wulkanizatora czy konieczna wizyta w jakimś bardziej wyspecjalizowanym warsztacie?
Andrzej_K 28-08-2023, 12:46 (...) Czy można to zrobić u wulkanizatora (...)
Za dodatkową opłatą zrobi to wulkanizator. Możesz to zrobić sam kupując aktywator czujników np. ten:
https://allegro.pl/oferta/aktywator-czujnikow-tpms-el-50449-bateria-ford-10450076879?utm_campaign=cef7b135-c856-4150-84eb-687c2d87cdd6&snapshot=MjAyMS0xMS0wNVQxMToxMjoxNi40NjBaO2J1eWVyO 2RlZDQzMzYzZTc4OWI0MGViNGRjODljYmRmMTk5ZTIxZjI3ZGI 0ODIwMDgzZTlkODAxNjIwZmVmOGI4ZTU4NGY%253D&utm_source=admitad&utm_medium=afiliacja&admitad_uid=171ada20ca1804fed664047c4e0e5c30
Koszt znikomy i przyda się na przyszłość.
Koszt znikomy
tylko czujnik będzie po 150zł/szt
Dlatego taniej będzie post #3 i efekt ten sam.
Po działaniach moda teraz jest to #74
zmieniając komputerem konfigurację auta
Ciekawe rozwiązanie:)
Mam w pobliżu takiego "magika", który specjalizuje się w oprogramowaniu Forda- pewnie sobie z tym poradzi bez problemu.
Będę jeszcze obserwował czy błąd będzie sie ponownie pojawiał:)
Witam
cudów nie ma => tu jest pokazane jak się to zmienia
https://www.youtube.com/watch?v=4YOjxDcmnKU&t=7s&ab_channel=MotoVlog
pozdrawiam
Arturek
Dzień dobry,
Mam problem z czujnikami TPMS. Po ich padnięciu (wszystkich czterech) postanowiłem wymienić je na nowe, i zakupiłem trzy oznaczone symbolem EV6T-1A180-DD, oraz chwilę póżniej czwarty o znaczony symbolem EV6T-1A180-DC (w opisie mój model był pasujący). Niestety po dołożeniu czwartego pojawł się bład "monitor opon awaria serwis" Przekonany że problem tkwi w tym czwartym, innym od pozostałych czujniku, zakupiłem i założyłem czwarty EV6T-1A180-DD, co jednak nie pomogło i nadal przy każdym uruchomieniu wyskakuje błąd "monitor..."
Zastanawiam się czy mogłoby pomóc zakupienie urządzenia diagnostycznego za ok 70 zł na allegro i skasowanie błędu z jegopoziomu, czy to nic nie da i muszę szukać przyczyny w czujnikach (chociaż zapełnie nie wiem jakiej)
Pozdrawiam
BK
Witam
A nie prościej i szybciej podjechać do "oponiarza", żeby zaprogramował i sprawdził czujniki?
Dzisiaj każdy wulkanizator ma programator
pozdrawiam
Arturek
Witam
A nie prościej i szybciej podjechać do "oponiarza", żeby zaprogramował i sprawdził czujniki?
Dzisiaj każdy wulkanizator ma programator
pozdrawiam
Arturek
Pewnie że prościej, sęk w tym że oponiarz już programował i nic to nie dało, po ustawieniu ciśnienia jakiś czas jest spokój a potem dalej to samo
AdoKrycha007 10-09-2024, 21:07 albo zrobił to źle, albo czujnik walnięty/nie pod ten VIN.
Witam
Panowie , eh i mnie dopadł problem czujnika/czujników w kołach Ford Focus MK3FL (2018 r). Po zmianie kół (całych opona z felgą) po przejechaniu kilkunastu km wyskoczył komunikat o ciśnieniu w oponach i servisie. Po sprawdzeniu i wyrównaniu ciśnienia komunikat nie zniknął . Rozumiem , ze muszę zresetować komputer pokładowy i ... czekać co dalej. Dodam , ze kiedy na letnich pojawił mi się ten sam komunikat po dopompowaniu jednego koła i przejechaniu paruset metrów komunikat zniknął.
Czy też podjechać do wuklanizatora i aby sprawdził czy czujniki są w ogóle i są OK i je zaprogramował?
warto zaopatrzyć się w ?
https://allegro.pl/oferta/aktywator-czujnikow-tpms-el-50449-bateria-ford-10921787948?reco_id=4d642859-a662-11ef-91bb-da2289ea9d6f&sid=0e7a5475e04eefd78184d559df6fb9f87c889ad5ac9419 6dac75ac99722370c3&bi_s=archiwum_allegro&bi_c=Product&bi_m=reco&
Dopompuj, zapisz nowe ciśnienia w ipc i obserwuj co się będzie działo.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Tak więc okazało się , ze zimówki nie mają czujnika TPMS , czy hm z "krzyczącym" komputerem można jeździć?
Można, tylko po krótkim czasie ma się tego dość. Lepiej zmienić konfigurację z TPMS na DDS.
Ewentualnie dezaktywować całkiem.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
...dezaktywować całkiem...
A z jakiego powodu ten radykalizm???
Przełączenie na DDS daje rozwiązanie funkcjonalnie dość podobne do TPMS i nie wymagające "szpagatów" przy wymianie kompletu kół z- i bez czujników TPMS...
Czy radykalizm? Sam nie wiem, pewnie masz rację ;)
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
|
|