Zobacz pełną wersję : [Focus 2011-2014] Bezwodny płyn chłodniczy EVANS 180


Taziur
18-05-2021, 19:48
Witam, czy korzystał ktoś może w swoim fokusie a najlepiej w ecobooscie z bezwodnego płynu chłodniczego Evans 180 ? Jeżeli tak to czy mógłby się podzielić swoimi odczuciami, lub jakimiś danymi np zaobserwowaną temperaturą silnika przy zwykłym chłodziwie i po zmianie na evansa?

Jako że mój egzemplarz nie podlega pod akcje serwisową z chłodzeniem zastanawiam się jak mogę zabezpieczyć go przed przegrzaniem, nie chce wymieniać silnika trzeci raz...

sylwesterz
18-05-2021, 22:46
Przecież problem z chłodzeniem polegał na tym, że ów płyn chłodniczy wyciekał i dopiero wtedy silnik się przegrzewał (a i wskaźnik temperatury silnika pokazywał bzdurę, a jak już pokazał przekroczenie, to było za późno). Wymiana płynu na inny, który również mógłby wyciec nic nie zmieni.
Jak się bardzo obawiasz problemu, to dodaj czujnik poziomu płynu w zbiorniku, gdzieś tu na forum jest opis.

Taziur
19-05-2021, 08:48
Ten płyn wg opisu obniża ciśnienie w układzie, czyli teoretycznie obniża też prawdopodobieństwo wycieku. Czujnik opisany na forum jest jak dla mnie zbyt skomplikowany do wykonania więc szukam innych rozwiązań

clubGRANT
19-05-2021, 09:15
Trzy lata temu widziałem to w "Fani czterech kółek" i zrobił na mnie wrażenie, lecz ówczesna cena ponad 500pln za 5l + jeszcze jakaś płukanka tej samej firmy mnie zniechęciła, ale teraz widzę że cena jest niższa, więc zastanowię się dopiero za 5 lat bo Ford zaleca wymianę co 10lat, ale jak najbardziej bardzo ciekawa dożywotnia opcja.

firlej
19-05-2021, 20:11
Tez się przymierzałem do zalania bezwodnego Evansa ale cena płukanki i chyba 7l potrzebnego płynu skutecznie mnie zniechęciła...

pankrakus
19-05-2021, 20:55
Ten płyn wg opisu obniża ciśnienie w układzie, czyli teoretycznie obniża też prawdopodobieństwo wycieku. [..]


Witam

Tylko, że obniżenie ciśnienia w układzie chłodzenia to wada a nie zaleta

Przypomnę z fizyki, że temperatura przemiany fazowej (zamiana cieczy w gaz) zależy od ciśnienia => przy ciśnieniu "normalnym" woda wrze (zmienia się w parę) w 100 stopniach => jeśli podniesiemy ciśnienie to będzie wrzała np. w 120 stopniach.
Natomiast jeśli obniżymy ciśnienie, to może się okazać, że będzie wrzała (zmieniała się w gaz) np przy 95 stopniach
Czy para wodna zamiast cieczy będzie chłodzić silnik?

pozdrawiam
pankrakus

Vultar
19-05-2021, 21:28
Tylko, że ten płyn ma temperaturę wrzenia 180°C.
A zwykłej wody nie masz w silniku, zresztą nie możesz mieć bo zimą by Ci zamarzła.

Taziur
19-05-2021, 22:32
Witam

Tylko, że obniżenie ciśnienia w układzie chłodzenia to wada a nie zaleta

Przypomnę z fizyki, że temperatura przemiany fazowej (zamiana cieczy w gaz) zależy od ciśnienia => przy ciśnieniu "normalnym" woda wrze (zmienia się w parę) w 100 stopniach => jeśli podniesiemy ciśnienie to będzie wrzała np. w 120 stopniach.
Natomiast jeśli obniżymy ciśnienie, to może się okazać, że będzie wrzała (zmieniała się w gaz) np przy 95 stopniach
Czy para wodna zamiast cieczy będzie chłodzić silnik?

pozdrawiam
pankrakus

Woda owszem będzie wrzała, ale mówimy tu o płynie który nie ma wody i wrze dopiero w 180 stopniach