mazswojejzony
24-05-2021, 22:37
Hej,
Może ja mało sprytny jestem :), ale nie mogę znaleźć oficjalnej specyfikacji/danych technicznych dla Kugi. W szczególności interesuje mnie model 2.5 FHEV 190KM AWD.
Szukam następujących informacji:
- jaką moc i moment obrotowy generuje silnik spalinowy?
- to samo dla silnika elektrycznego
- pojemność akumulatora trakcyjnego
- pojemność zbiornika paliwa (Ford raz pisze, że 45l a raz, że 54l)
- przyspieszenie 0-100km/h (tu też widziałem 9.8s i 9.5s)
Nie chodzi mi o broszury reklamowe a o twarde dane dla jajogłowych. :lol:
Hej,
Może ja mało sprytny jestem :), ale nie mogę znaleźć oficjalnej specyfikacji/danych technicznych dla Kugi. W szczególności interesuje mnie model 2.5 FHEV 190KM AWD.
Szukam następujących informacji:
- jaką moc i moment obrotowy generuje silnik spalinowy?
- to samo dla silnika elektrycznego
- pojemność akumulatora trakcyjnego
- pojemność zbiornika paliwa (Ford raz pisze, że 45l a raz, że 54l)
- przyspieszenie 0-100km/h (tu też widziałem 9.8s i 9.5s)
Nie chodzi mi o broszury reklamowe a o twarde dane dla jajogłowych. :lol:
W świadectwie homologacji brak?
dniklewicz
25-05-2021, 15:04
Szukam następujących informacji:
- jaką moc i moment obrotowy generuje silnik spalinowy?
- to samo dla silnika elektrycznego
- pojemność akumulatora trakcyjnego
- pojemność zbiornika paliwa (Ford raz pisze, że 45l a raz, że 54l)
- przyspieszenie 0-100km/h (tu też widziałem 9.8s i 9.5s)
To co wiadomo z katalogów, dowodu rejestracyjnego i własnych doświadczeń:
- Silnik spalinowy ma moc 152 KM
- Akumulator trakcyjny ma pojmność 1.1 kWh (https://www.ford.pl/osobowe/kuga/cechy-i-funkcje/silniki#engines)
- Zbiornik paliwa ma 54 L pojemności
- AWD powinien rozpędzać się do setki ok. 0.5s dłużej niż FWD, testy na YT wskazują wyniki bardziej w okolicach 9s
Z rzeczy prawdopodobnych to silnik spalinowy ma moment 200 Nm. Najprawdopodobniej katalogowy moment całego układu = moment silnika spalinowego, bo jest on dostępny bez względu na poziom rozładowania akumulatora trakcyjnego. No i taka wartość pasowałaby do niezbyt wysilonego silnika wolnossącego 2.5L L5-VE, które w konwencjonalnych napędach miały moment w okolicach 230 Nm.
Silnik elektryczny to zagadka. Czytałem gdzieś, że konstrukcyjnie ma być ten sam co w wersji PHEV, ale przez mniejszy akumulator ma słabsze parametry, więc tak naprawdę nie wiadomo jaką ma moc i moment :D
mazswojejzony
26-05-2021, 05:58
Jeszcze nie odebrałem samochodu, także nie mam wglądu w papiery.
Dzięki za info!
kuba1961
26-05-2021, 06:46
AWD dłużej do setki, jesteś pewien ?
dniklewicz
26-05-2021, 09:02
Napęd AWD swoje waży i są to zawsze dodatkowe opory na przeniesieniu napędu, więc samochód rozpędza się dłużej i pali więcej, a cennik to potwierdza. FWD nie ma problemów z trakcją podczas rozpędzania na suchej nawierzchni, więc ta dodatkowa masa jest jedyną istotną różnicą, niestety na niekorzyść AWD. Gdyby było ze 100-150 KM więcej to może byłoby inaczej :)
kuba1961
26-05-2021, 14:58
No masz rację, aż sprawdziłem. Właśnie mam taką FWD ale byłem pewien że mimo wzrostu ciężaru wersja z AWD jest szybsza. Wszak Kuga zawsze startuje z 4 kół i dopiero jak wszystko jest OK to odłącza tył. Myślałem że to jej pomaga być szybszą.