Zobacz pełną wersję : [Fiesta 2001-2008] Sygnał dźwiękowy i czerwona lampka


Piwko99
07-06-2021, 23:56
Siemka wszystkim, jak w temacie. Ostatnio w mojej fiescie pojawił sie problem polegający na sygnale dźwiękowym i zapaleniu sie czerwonej lampki (ta między licznikami a nie na liczniku) i od razu gaśnie. Pierwszy raz problem pojawił sie kilka dni temu gdy próbowałem odpalić auto od razu zgasło, po ponownej próbie auto odpaliło i zaczęło sie od razu dusić, zapaliła sie czerwona lampka i auto zgasło. Nie pojawił sie żaden komunikat ani nic, tylko lampka. Sprawdziłem płyny wszystko w normie niv nie cieknie, odpaliłem znowu i po przejechaniu kilku metrów auto zaczęło się dusić, dodałem więcej gazu i problem znikł jakby był zamulony silnik. Teraz co jakiś czas w aucie przy jednoczesnym sygnale dźwiękowym i zapaleniu lampki (dodam że ta lampka zapala sie dosłownie na sekundę, od razu gaśnie i żadnego komunikatu nie ma) auto jakby traci moc i po tej sekundzie wraca do normy. Dzisiaj wyskoczył komunikat ale trwało to tak samo krótko jak zawsze więc nie zdążyłem przeczytać. Kompletnie nie mam pojęcia o co chodzi, auto jeździ nornamnie, nie widać, nie słychać żadnych problemów. Z tego co zauważyłem problem pojawia się najczęściej na 3 biegu, chociaż już teraz dość często w losowych sytuacjach. Ktoś miał problem albo wie od czego zacząć? Dodam że to fiesta 2007 1.6 tdci

Luczenko
08-06-2021, 06:31
Jeśli świeci się czerwona lampka to jest to od immobilizera, przy odpalaniu powinna przez chwilę zaświecić i gasnąć i wtedy odpalasz auto, możliwe że nie rozpoznaje kluczyka. Ale żeby podczas jazdy się świeciła to się nie spotkałem, ale żeby Ci się nie trafiło podczas jazdy zgaśnie i już nie odpalisz. Możesz spróbować odpalić auto kluczykiem zapasowym i zobaczyć czy się będzie problem powtórzą.

DwightY
08-06-2021, 09:40
Na twoim miejscu już dawno bym odwiedził mechanika bo jak Ci zgaśnie podczas trasy i nie odpali to dopiero będziesz miał przygodę na lawecie

Piwko99
08-06-2021, 10:42
No właśnie się do tego przymierzam tylko w miarę chciałem sie dowiedzieć co to może być. A tak ktoś miał podobny problem czy tylko mnie to spotkało? Bo bardziej myślałem, że problem siedzi gdzieś w silniku

DwightY
08-06-2021, 10:54
Też obstawiam immobilizer, ale możesz sprawdzić cewki zapłonowe.

gibaj
08-06-2021, 11:13
cewki w tdci?
zrób test przelewowy wtrysków
obstawiam że filtry wymienione?

DwightY
08-06-2021, 11:46
cewki w tdci?

A dobra dobra, przepraszam nie doczytałem do końca.

Piwko99
08-06-2021, 11:49
Auto kupione z miesiąc temu, z tego co gościu mówił to wymieniał olej i chyba filtry.

gibaj
08-06-2021, 12:06
mówić można wiele :one:

Piwko99
08-06-2021, 13:40
Tyle to ja właśnie wiem dlatego tym się nie sugeruje ����. Dzisiaj stałem na skrzyżowaniu na wolnych obrotach i obroty tak z dwa razy wzrosły same o 100-150, po czym wróciło do normy, jak ruszyłem na drugim biegu przydusił sie jak wyżej pisałem ale bez sygnału bez lampki, przydusił sie i jechał normalnie. Może to jednak tw filtry będą?

Piwko99
15-06-2021, 17:03
Cześć, cześć pojawił sie kolejny problem z moją fiesta. W poprzednim poście pisałem o duszeniu się i problemem z odpaleniem auta jest to ford fiesta 2007 rok silnik 1.6 tdci. Dzisiaj auto znowu straciło obroty, był sygnał dźwiękowy i czerwona lampka sie zapaliła ta między licznikami (jak kiedyś mi pisali pod postem ta lampka jest od immobilizera ale wątpię że to to?) Po 2 sekundach auto wróciło do normy i jechało normalnie, ale po przejechaniu 200 metrów zgasło i nie chciało odpalić jak stałem w miejscu w korku, jak korek ruszył i auto sie toczyło odpaliło znowu bo było z górki ale po dodaniu gazu zadusiło sie, wyskoczył komunikat na pomarańczowo ten z wykrzyknikiem w kołku i sygnał dźwiękowy i zgasło. Próbowałem odpalać bo niestety centrum miasta i trochę słabo jakby auto zgasło ale to nic nie dało, po dodaniu gazu gasło, a jak nie dodałem i jechał na luzie auto pracowało normalnie.. Stoczyłem sie koło domu, auto na parking i juz nie odpaliło. Po godzinie próbowałem znowu z kolegą, akumulator odpięty na parę minut, auto dwa razy nie odpaliło za trzecia próbą odpaliło i niby wszystko okej. Przejechaliśmy z 50 metrów i auto ten sam problem ten sam komunikat. Czytaliśmy trochę, auto stało 10 minut, znajomy poradził żeby spróbować na luzie fo trochę pogazowac żeby dpf przepalić i pomogło na chwilę, zrobiliśmy większy kawałek drogi i znów to samo. Auto stoi jak na razie, ani do mechanika ani nic, szukamy kogoś z komputerem albo jakiegoś wolnego mechanika vo by zajechał ale jak wiadomo o to ciężko bo nikt czasu nie ma. Jakieś pomysły co to może byc albo ktoś tak miał?

vizmor
15-06-2021, 17:07
Problem z licznikiem może być, jakieś zwarcie lub przetarty przewód ( licznik = też immobilizer)

Jeżeli nie wiesz co czynisz, rób to w sposób elegancki.

Piwko99
15-06-2021, 18:20
Ale to te problemy wszystkie z duszeniem sie auta, gaśnieciem co jakiś czas może być od licznika /immobilizera?

vizmor
15-06-2021, 18:24
Duszenie się, to raczej nie mi focus MK2 1.6 TDCi się dusił okazało się że była malutka dziurka między turbina pod spodem fstef wymienił rurę za 270 zł i przeszło ale nie mówię że u Ciebie tak jest a jak szybko jedziesz budź czasem wolniej lekkiego gwizdania nie słychać ?

Jeżeli nie wiesz co czynisz, rób to w sposób elegancki.

Piwko99
15-06-2021, 18:32
Nie, żadnego gwizdania nie słychać. Problem zaczął się pojawiać od duszenia sie auta podczas jazdy, było to czasami po 3-4 razy na plus minus 70km a były dni gdzie jeździłem po 100+ i nie dusiło sie ani razu. Teraz jak sie zadusi to od razu gaśnie i jest problem żeby odpalić znowu

vizmor
15-06-2021, 18:33
No okej A w jakim stanie jest EGR był kiedyś czyszczony czy sprawdzałeś ogólnie czy ta klapa w środku rusza się ten zawór cały może tam jest problem

Jeżeli nie wiesz co czynisz, rób to w sposób elegancki.

Piwko99
15-06-2021, 18:44
Ogólnie auto kupione z dwa miesiące temu i te problemy teraz się pojawiły, a czy tam było coś robione lub sprawdzane to tego nie wiem. A forda i diesla mam pierwszy raz więc też jakby w tym ciemny jestem

vizmor
15-06-2021, 18:56
A czy gdy go kupowałeś był zimny czy ciepły ? Bo gdy ja kupowałem mk1 TDDi oraz MK2 TDCi prosiłem by silnik był zimny. I teraz pytanie brzmi czy to się dzieje już na zimnym silniku czy dopiero na ciepłym ?

Jeżeli nie wiesz co czynisz, rób to w sposób elegancki.

Piwko99
15-06-2021, 19:03
Sprawdzaliśmy na zimnym i na ciepłym nic nie było, te problemy dopiero od jakoś 2 tygodni sie zaczęły pojawiać. Ogólnie na początku pierwszy raz pojawił się ten problem na zimnym silniku, jeździłem po mieście wcześniej i trochę go zamuliłem, auto stało dwa dni i po odpaleniu zadusił sie i zgasł od razu, tak z dwa razy, za trzecim razem jak go przydusiło dodałem gazu i po wyjechaniu na prostą zaczął tracić moc i sie dusić to dodałem mu więcej gazu i jeździł normalnie. I później zaczęło sie to pojawiać na rozgrzanym przy normalniej jeździe ale i tak samo nie raz na zimnym jak auto odpalam trochę sie dusi ale dodałem gazu i było okej. Teraz jak go odpalam na zimnym i chce dodać gazu to po prostu gaśnie

vizmor
15-06-2021, 19:08
Hmm, a czy filtr paliwa był wymieniany ? Może syf jakiś się dostał, może być jeszcze czujnik ciśnienia doładowania, a co nie którzy nawet sugeruja alternator lub regulator napięcia, bo mały problem z prądem i zaczynają się krzaki.
Posiadasz przewód obd 2 by sprawdzić czy są jakieś błędy? Sondy lambda, katalizator ( DPF jeżeli jest)

Jeżeli nie wiesz co czynisz, rób to w sposób elegancki.

Piwko99
15-06-2021, 19:13
Właśnie próbuje załatwić kogoś żeby sie podpiął ale trochę ciężko a mechanik za bardzo nie ma czasu żeby jeździć, a ja raczej sie nie ruszę. Tu napisałem tak mniej więcej się dowiedzieć czego mogę się spodziewać albo czy ktoś miał podobnie. Ale na tą chwilę i tak nie widzę innej możliwości jak komputer

vizmor
15-06-2021, 19:20
Dobremu mechanikowi to i miernik tylko wystarczy, ale to dodatkowe koszta, spróbuj sobie kupić taki najtańszy elm327 na akegroszu za 25-40 zł potem ściągnij apke forscan demo lub zainstaluj na komputerze demo, połączysz się przez Bluetooth i już. Ew obd facile z Google Play i możesz stronie zapisać wszystkie błędy - po czym skasować je pojeździć chwilę i zobaczysz czy któryś z nich się powtarza czy pokazał się nowy

Jeżeli nie wiesz co czynisz, rób to w sposób elegancki.

Piwko99
15-06-2021, 19:25
No kogoś z kompem właśnie szukam żeby zobaczyć co tam się dzieje. Ale mechanik nie przyjedzie a ja nie pojadę bo przejadę pewnie kawałek i będzie kaplica. Jest dpf. Ogólnie jeśli to ma jakieś znaczenie przy zakupie od razu wymieniałem żarówke z przodu bo była spalona, i była wymieniana jakoś około 1.5 tygodnia temu na nową bo znowu się spaliła. I po wymianie żarówki pojawiły sie problemy z licznikiem bo zaczął migać na trochę i było to jakoś mniej więcej jak dodawałem gazu to gasł licznik. Ale minęło po może 5 minutach i juz sie nie pojawia ten problem, i kostka od żarówki jest w jednym miejscu przepalona

vizmor
15-06-2021, 19:33
Nie wiem czy żarówka ma coś do tego, a szukać nikogo z kompem nie musisz, no wystarczy dla samego siebie zainwestować 30-40 zł na OBD2 podłączyć sparować telefon z opd2 i mozesZ sam we własnym zakresie odczytać błędy

Jeżeli nie wiesz co czynisz, rób to w sposób elegancki.

Piwko99
17-06-2021, 17:19
Auto podpięte pod komputer, wyszło na egr. Ktoś wymieniał i podpowie czy lepiej nowy czy za jakimś używanym sie rozglądać?
A i jeszcze co do tej kostki przepalonej, ostatnio pojawił się problem taki, że auto stało całą noc a były włączone światła postojowe mimo tego że przełącznik był na zero, mogło to właśnie być od tej przepalonej kostki jakieś zwarcie? Problem ten pojawił się dwa razy. Kostka przepalona bo w lampie nie ma tej gumy i dostaje sie woda

vizmor
17-06-2021, 17:25
Mogłoby szkodzić włącznik lub nawet akumulator jak ciągle zwarcie pobierało prąd

Jeżeli nie wiesz co czynisz, rób to w sposób elegancki.

Piwko99
17-06-2021, 18:58
Akumulator chyba okej bo o dziwo odpalił bez problemów za pierwszym. A co do błędów to wyskoczyła ich cała strona, ale po skasowaniu został tylko błąd egr i błąd 042F1. Czyli ta reszta błędów mogła być od jakiegoś zwarcia lub tym podobne?

vizmor
17-06-2021, 19:01
No to ewidentnie jest EGR do wymiany, ew : próba czyszczenia , lub zakup nowego ja bym w używkę się nie pchał.. to jak z katalizatorem.

Jeżeli nie wiesz co czynisz, rób to w sposób elegancki.

Piwko99
17-06-2021, 19:40
No raczej też nowy będę brał, patrzyłem na allegro to tak ceny od 200 do 300 i czy to taka realna cena bo stawiałem na większe koszty tego

Bump: I teraz na stronie forda widzę ten sam ale już za prawie 700zl :?

vizmor
20-06-2021, 11:05
Szczerze to nie chce się madralowac, bo nigdy EGR nie czyscilem bo nie miałem takiej potrzeby , też nie wymieniałem, może ktoś się wypowie jak już taką operację przeprowadzał, i doradzi jakiej firmy kupić, natomiast mój znajomy w mondeo MK4 1.8 TDCi czyścił EGR i było ok. - To jest jak "niby" z katalizatorem mam zamiar teraz wymieniać na dniach i każdy mówi co innego- jedno ze Ford nie lubi zamienników i jest czuły, a inni że to nie system kosmiczny i aby tylko był euro4- i Ciebie może być podobna sytuacja. Osprzęt ogólnie jest drogi na upartego silnik kupisz używany za 800-1500 a sam osprzęt będzie centa 75% używanego silnika

Jeżeli nie wiesz co czynisz, rób to w sposób elegancki.

Piwko99
27-06-2021, 05:24
Siemka, auto podstawiłem do znajomego mechanika, zaślepił om egr jako że na kompie wyskoczył taki błąd i dalej jest ten sam problem. Auto przejdzie kawałek i gaśnie tak jak gasło. W czym szukać już teraz przyczyny jak niby wszystko wskazywało na egr a dalej jest ten sam problem?