Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Nierównomierne zużycie opon


woro_woro
09-06-2021, 14:56
Pisałem w innym wątku, że na lato 2021 założyłem Dębica UHP2. Po przejechaniu kilku tys. km widzę, że odznacza się na ciemno rant i środek bieżnika na każdej z opon. Stare zimówki Dunlop były wyząbkowane i poszły na śmietnik (ostatnie zdj). Czy w moim przypadku kłania się zbieżność, czy jeszcze inne elementy zawieszenia powinienem sprawdzić?https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210609/47bcc80a5fbdabfba3dcff0c7224e495.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20210609/93f5d5b7b1e46e5e34741337ce09a313.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20210609/586120edbabd418f952d49e6bceb99c5.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20210609/20eb492010a8cda57a7c7b791fb3b4aa.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20210609/7abe180779cdc6551f86c1044e0176dd.jpg

tombalt
09-06-2021, 15:30
Może być zbieżność, może być za niskie ciśnienie, mogą być tylne tuleje wahacza wzdłużnego (w poprzednim wytrzymały 6 lat i jakieś 70kkm - opony też mi ząbkowało)
... A może kolega jeździ smaxem jak gokartem :570:

archer80
09-06-2021, 16:50
Najpierw sprawdź ciśnienie czy właściwe

Wysłane z mojego SM-A750FN przy użyciu Tapatalka

woro_woro
09-06-2021, 18:09
Ciśnienie mam na bank właściwe - 2,5 w każdym kole. Jak zacząłem na to zwracać uwagę to w jakimś Mondeo mk5 też to zauważyłem. Gdyby to wahacze wzdłużne były to pewnie dotyczyloby tylko tyłu, no i pewnie by skrzypiały. Wy tak nie macie, jak rozumiem?

tombalt
09-06-2021, 19:45
Ja tego wtedy nie powiązałem.... Ale tylne wahacze jak są uszkodzone to pływa buda i bierze tylne opony. Klocki od ESP też dostają w kość.
Starte masz zewnetrzne czy wewnętrzne strony również?
Metalgumy wymieniałem przy 130 i 200....

woro_woro
09-06-2021, 23:55
Tylko zewnętrzne. I to na każdym kole, przód i tył.

Obiboc
10-06-2021, 06:32
U Panie, nie wiem co jest tam nie tak ale jest zepsłe.. Zbieżność na 100 do ustawienia. Tuleje z tyłu nie zawsze pukają. Na początku robi się rozkrak z tyłu i auto wygląda jak civic po wiejskim tuningu.

tombalt
10-06-2021, 07:33
Czy kolega zmieniał kiedyś te tuleje?
Jak nie to na 80% do wymiany i na 100% noszą już ślady rozwulkanizowania.
S-Max lekko załadowany waży ponad 2 tony ....

woro_woro
10-06-2021, 19:39
Nie wymieniałem. S-Max z 2011, 109kkm. Diagnosta twierdzi, że są jeszcze całe. Dziś podobne krawędzie zaobserwowałem w tegorocznej corolli. Zacznę od zbieżności. Czy z tyłu też się ją ustawia?

camel1313
10-06-2021, 20:40
A dlaczego masz ciśnienie 2,5 w każdym kole.
Ja u siebie mam 235/45/18 i ciśnienie mam ustawione przód 2,4 tył 2,2 przy obciążeniu 1-3 osoby.
W przed lift miałem tak samo na oponach 225/50/17 wg. tabelki.

Vito2m
11-06-2021, 00:39
Tak tyl rowniez sie ustawia ,zrob zbieznosc przod i tyl bedzie pewnosc ze wszystko jest dobrze , kierwnice ustawia rowniez jak zrobisz calosc

tombalt
11-06-2021, 06:32
kierwnice ustawia rowniez jak zrobisz calosc
Jak to się kolego robi?

Obiboc
11-06-2021, 07:19
Robi się to tak że pan od kręcenia śrub MUSI ją ustawić na prosto , zablokować i dopiero wtedy ustawiać zbieżność .. Bardzo często partacze tego nie robią i klient wyjeżdża z przekrzywionym kołem kierownicy a partacz tłumaczy że tak być musi. Nie! Nie musi.

M.A.G.
11-06-2021, 07:51
Hej :)

Wczoraj wymieniałem właśnie te tuleje u siebie - odkąd mam auto (2016) to ich nie ruszałem i nie wiem czy były wcześniej wymieniane, ale te były już w stanie krytycznym :!:

W styczniu na przeglądzie nie było żadnych uwag co do ich stanu, a w połowie maja auto zaczęło mi "pływać" i zauważyłem, że "zjada" mi właśnie opony (od wewnątrz i zewnątrz) - okazało się, że tuleje wahacza wzdłużnego w rozsypce - wcześniej żadnych odczuć nie miałem :?

Co do ciśnienia - oponki mam Uniroyal Rainsport3 235/45/R18 99V i zalecenie ciśnienia jest 2,2 ale ja mam 2,4 - jazda do pracy w 4 osoby i sporadyczne ciężkie "ładunki" :wink:

Sprawdź te tuleje, jeżeli wymieniasz je bez zrzucania całego tyłu, tylko na aucie, to zbieżności teoretycznie nie trzeba robić, ale sprawdzić po wymianie zawsze warto :)

woro_woro
11-06-2021, 10:17
Ja jeżdżę w 5 osób

Vito2m
12-06-2021, 00:11
Jak kolega pisal , zablokuje kierownice , powinien wstawic do srodka auta na przod ciezarki , Kierownice ustawiaja tylko jak robia cala zbieznosc , przod i tyl , Ustawienie przodu samego jest tansze ale zrob calosc wszystko , jak masz zdzierane opony , zrobisz i bedzie dobrze , poszukaj dobry , sprawdzony warsztat , popytaj wsrod znajomych ktorzy robili i byli zadowoleni z ustawienia