Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2014- ] Wypadanie zapłonu na zimnym, wysokie korekty 2.0EB


mack23
30-06-2021, 23:52
Witam Kolegów!

Mam problem ze swoim Fordem Mondeo/Fusion 2016, 2.0 Benzyna (Ecoboost 240KM). Wtrysk bezpośredni + turbo. Auto od 35kkm jeździ na LPG od BRC, ale to nie LPG jest tutaj problemem, bo nawet jeżdżąc na samej benzynie problem dalej występuje.

W aucie wypadają zapłony na zimnym silniku. Problem diagnozuję już od dłuższego czasu, wcześniej wypadały głównie na 3cim cylindrze, teraz widzę że najwięcej wypada na dwójce. Jedynka działa idealnie.
Auto ma dość wysokie korekty zapłonowe (długoterminowa ok 12-15%), korekty utrzymują się na takim poziomie nawet przy jeździe na samej benzynie.

To co już zostało sprawdzone/zrobione:
- luzy zaworowe i kompresja: wszystko w porządku
- sprawdzone świece
- zamienione cewki zapłonowe aby upewnić się że to nie one są problemem
- wyczyszczony nagar na zaworach dolotowych (zgodnie z sugestią z filmu: https://www.youtube.com/watch?v=NtaTmtQk_RY)
- wyczyszczona przepustnica
- wykluczone lewe powietrze (brak reakcji na rozpylanie gazu w okolicy dolotu)

Ostatnie co przychodzi mi do głowy to zapieczone/zawalone wtryski paliwa, ale tego już chyba sam nie ogarnę.

Czy macie jeszcze jakieś pomysły?

Wrzucam screeny z Forscana:

- statystyka wypadających zapłonów (mode 6 skanera OBD): https://www.dropbox.com/s/97lwq26cssnyh6w/mode6.png?dl=0
- lista parametrów i wartości zaobserwowanych po odpaleniu zimnego silnika i odczekaniu 5 minut: https://www.dropbox.com/s/ppdypb8a1lt3k39/tabela_parametrow.png?dl=0
- wykresy parametrów od momentu odpalenia zimnego silnika aż do momentu "rozgrzania" się silnika na tyle aż przestają wypadać zapłony: https://www.dropbox.com/s/0uiiycz6w7twrzs/wykres_parametrow.png?dl=0

JackSparr0w
01-07-2021, 07:40
Masz jakieś objawy podczas jazdy ?

Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka

mack23
01-07-2021, 08:17
Tylko nierówne obroty na zimnym silniku, słychać ze co jakiś czas nie odpala jeden cylinder. Po rozgrzaniu silnika w zasadzie nie ma żadnych objawów, poza wysokimi korektami

JackSparr0w
01-07-2021, 08:23
U mnie wypadanie zapłonów + brakuje 0,5 bara doładowania + szarpie podczas przyspieszania ;/

Świece nowe, turbo regenerowałem bo klapka miała luzy, czujniki ciśnienia paliwa, przepływa, zawór dv, zawory n75 itp.

Cewki zostały i być może wina chiptuningu po po 50km od mapy pojawił się problem dlatego muszę wgrać serie ;/

Też mam LPG, 130k przebiegu ( 30 tys na lpg )

Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka

Argi-Marcin
01-07-2021, 10:56
wstaje to turbo po regeneracji ?
Ile płaciłeś za regenerację ?

JackSparr0w
01-07-2021, 11:12
800 zl brutto, ciężko powiedzieć czy wstaje bo mam niesprawny samochód i skrzynia trochę wali w konia i mam turbo dziurę jeszcze z przed regeneracji

Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka

przybor13
05-07-2021, 12:54
Witam serdecznie Was.
Problem jest natury technicznej.
Po zimie zauważyłem, że mondek szarpie na wolnych obrotach. Zjawisko pojawia się bardzo często. Nie jest ono regularne. Problem jest na tyle nie fajny, że nie pokazuje w forscanie, na którym cylindrze jest problem. Jest tylko informacja o missfire liczone w tysiącach. Problem po rozgrzaniu silnika nie występuje. Pytałem na facebooku na grupie lecz koledzy powiedzieli mi, że też tak mają. Ja nie chce tak mieć uważam, że coś jest z silnikiem nie tak.

Co wymieniłem/zdiagnozowałem:
-oleje/filtry wymienione
-wymiana świec nowe fordowskie
-zbadałem czy to kwestia, którejś cewki podmieniając kolejno zakupioną inną
-wymieniłem czujnik ciśnienia paliwa po stronie niskiego ciśnienia (brak wskazania)
-wymieniłem czujnik ciśnienia paliwa po stronie wysokiego ciśnienia (szukałem ,który to jest:))
-zalałem liqui moly benzin czyszczenie wtrysków (jeszcze 40l czyszczenia)

Przymierzam się do czyszczenia przepustnicy i ew. Kolektora dolotowego.
Co do przebiegu 210tys trasowane mocno przez 4lata.
Wydaje mi się, że jeśli to by były wtryski to nie miałby mocy albo przerywał przysrzyspieszaniu. Może się myle.
Może, któryś z Was miał takie zjawisko.

klocolus
05-07-2021, 13:40
Była mierzona kompresja? Przerwa na swiecy ustawiona prawidłowo?

Bump: Przymierzam się do czyszczenia przepustnicy i ew. Kolektora dolotowego.

I sprawdź jak zawory dolotowe moga być zabite nagarem (trzeba wyczyscić). Może turbo /odma puszcza troche oleju (to normalne) i się zbiera na zaworach syf

przybor13
05-07-2021, 13:46
Nie było mierzonej kompresji. Zmierzymy ok.
Przerwa na świecy nie była ustawiana tak jak kupiłem tak włożyłem.
Do tego czyszczenia nagaru to jakiś śiuwax czy lepiej otworzyć i umyć po Bożemu :) w sumie to już sobie odpowiedziałem.

klocolus
05-07-2021, 13:46
Wydaje mi się, że jeśli to by były wtryski to nie miałby mocy albo przerywał przysrzyspieszaniu. Może się myle.

Raczej masz rację ale nie można tego wykluczyc? Jakie masz dlugoterminowe korekty? Jak jest coś nie tak z paliwem i/lub powietrzem to widać po korektach

Bump: Do tego czyszczenia nagaru to jakiś śiuwax czy lepiej otworzyć i umyć po Bożemu w sumie to już sobie odpowiedziałem.

Otworzyc i umyć. Ja czysciłem przy 260tkm nie było tragedii odzyskał ze 2 konie :D niedawno patrzylem przy 306tkm było w miare czysto lekki nagar tylko. Z tym, ze moje turbo mimo przebiegu (fabryczne) nie puszcza praktycznie oleju ale jak komuś puszcza co jest normalne to na zaworach bedzie się odkładac

przybor13
05-07-2021, 13:50
Raczej masz rację ale nie można tego wykluczyc? Jakie masz dlugoterminowe korekty? Jak jest coś nie tak z paliwem i/lub powietrzem to widać po korektach

Rozumiem, że w przypadku jakiś problemów z układem dolotowym(nagar) te korekty będą duże? Jakiej wartości powinienem się spodziewać? Sprawdzę sobie jutro:)

klocolus
05-07-2021, 14:03
Rozumiem, że w przypadku jakiś problemów z układem dolotowym(nagar) te korekty będą duże? Jakiej wartości powinienem się spodziewać? Sprawdzę sobie jutro

Ogólnie do kilku% jest ok (powiedziałbym że od -3% do +3%). Ciężko postawić tak bezwzględnie granicę może ktoś z większym doświadczeniem będzie mógł odpowiedzieć dla 2.0eb co jest normalne a co nie.

Jak turbo nie ładuje jak trzeba, jest nieszczelność w dolocie, przepływka albo właśnie coś z układem paliwowym to powinny być rzędu kilkunastu %. U mnie jak była nieszczelność właśnie to było koło -15% korekty po jednym dniu.

Sam nagar aż tak dużej korekty raczej nie zrobi chyba, że jest ekstremalnie duży. Jeżeli tu jest problem to korekty powinny być na minus. To bardziej w trakcie testu kompresji powinno wyjść, że gdzieś nie domykają się zawory dolotowe. Swoją drogą po takim przebiegu zawory zwyczajnie mogą być wypalone albo podparte (pewnie luzu zaworowego nie sprawdzałeś nigdy) ale to wyjdzie w teście kompresji.

Wtryski raczej nie przestaną "wyrabiać" tylko co najwyżej dają złą lub nierównomierną dawkę paliwa. Więc w sumie mogą być korekty w obie strony. Jakby jakiś wtrysk porządnie lał to będzie czuć wyraźnie mocny zapach benzyny w oleju (lekki zapach benzyny przy jeździe na krótkich odcinkach i niedogrzanym silniku jest normalny w ecoboostach ale po trasie w lecie nie powinno być, może minimalnie)

Bump: Przerwa na świecy nie była ustawiana tak jak kupiłem tak włożyłem.

To też warto sprawdzić, różne historie słyszałem a w moich oryginalnych fordowskich przerwa też nie była idealna, poza zakresem podawanym dla silnika (chociaż różnicy to raczej nie robiło w moim przypadku).

Ogólnie zacząłbym od sprawdzenia kompresji (czy niska czy wysoka nie ma aż tak dużego znaczenia ważne aby była możliwie równa na wszystkich cylindrach jak któryś mocno odstaje typu więcej niż 1 bar to jest to podejrzane, zrobić wtedy próbę olejową aby ustalić czy ucieka górą czy dołem, poprawnie to gdzieś tak do 0.5 bara różnicy, 0.5-1 bar akceptowalnie) i sprawdzenia/ustawienia przerwy na świecach.

JackSparr0w
05-07-2021, 19:35
Panowie od roku mam ten sam problem.

Robilem to samo co kolega+ regeneracja turbo.

U mnie ciśnienie na cylindrach bylo chuba wszędzie 13 tylko na jednym około 12.

U mnie dodatkowo samochód przerywa podczas przyspieszania w średnim zakresie obrotów. Na pełnym gazie noe przerywa ale brakuje 0,5 bara doładowania;/

Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka

JackSparr0w
05-07-2021, 19:37
Przerwa na świecy nie pomogła, leje tylko 98.

Przybor13 czy miałeś robiony program silnika ?

Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka

przybor13
06-07-2021, 08:47
Przybor13 czy miałeś robiony program silnika ?

Soft jest oryginalny. Dziś przymierzam się do dokładnej analizy. Sprawdzę, na których cylindrach jest problem.

JackSparr0w
06-07-2021, 08:50
Daj znać co i jak, też postaram się dziś sprawdzić

Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka

karloss
06-07-2021, 14:29
A kolektory wylotowe sprawdzaliscie? One lubią pekac. Fakt ok. 2015 r. je przeprojektowali, ale kto tam wie jak to u Was wyglada.
Poza tym przyjrzalbym się jeszcze wariatorom kół rozrządu.

JackSparr0w
06-07-2021, 21:48
Ja jutro będę sprawdzał, trochę się boję bo w ecoboost kolektor jest razem z głowica, jak nie znajdę przyczyny to pewnie ściągnę pokrywę i sprawdze zawory

Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka

klocolus
07-07-2021, 01:51
Fakt ok. 2015 r. je przeprojektowali, ale kto tam wie jak to u Was wyglada.

W mk5 jest kolektor zintegrowany z głowica, jakby pękł to będzie się płyn chłodniczy lał do wydechu. Samo żeliwo turbiny raczej nie ma jak pęknąć w normalnych warunkach.

Osobiście widziałem kilka 2.0eb z wżerami w tulejach cylindrów ale czy to wynika z tego że auta były ściągane z usa może jakieś nietypowe warunki podczas podróży/aukcji itp. gdzieś tam się woda dostała albo skrapla.

przybor13
07-07-2021, 13:57
U mnie korekty są jakieś dziwne. Te długoterminowe to praktycznie się nie zmieniają. Dziwią mnie też te ostatnie pozycję.

JackSparr0w
07-07-2021, 14:06
Zrobie dzisiaj albo jutro i porównamy, wypadanie tez mam przy obrotach 900-1100

Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka

JackSparr0w
11-07-2021, 14:59
U mnie tak wyszło https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210711/8e2db104bb102994aa6f4eefa628978f.jpg

Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka

Styber
11-07-2021, 17:27
Zloguj ciśnienie paliwa jeszcze.
Po korektach widać, że wtryskiwacze masz zabite...

przybor13
12-07-2021, 10:24
Zrobiłem pomiar kompresji na zimnym silniku. I powiem Wam, że nie spodziewałem się takich wyników. Ta kompresja jest praktycznie równa na wszystkich cylindrach. Ale jaka jest niska. Spodziewałem się rzędu 12 może więcej. A tu stara renowka ma więcej. Jak EB

Bump: Możliwe, że kolega ma walnięte wtryski?
Patrząc na długoterminową korektę na 3 wtrysku, która wyszła równe 0 to może wskazywać na właśnie ten wtryskiwacz?

JackSparr0w
12-07-2021, 10:47
Zrobiłem pomiar kompresji na zimnym silniku. I powiem Wam, że nie spodziewałem się takich wyników. Ta kompresja jest praktycznie równa na wszystkich cylindrach. Ale jaka jest niska. Spodziewałem się rzędu 12 może więcej. A tu stara renowka ma więcej. Jak EB

Bump: Możliwe, że kolega ma walnięte wtryski?

Patrząc na długoterminową korektę na 3 wtrysku, która wyszła równe 0 to może wskazywać na właśnie ten wtryskiwacz?U mnie ciśnienie było : 12/12/12/13 lub 11/11/11/12 też 2.0EB

Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka

JackSparr0w
12-07-2021, 10:53
Ciśnienie paliwa było ok, ale sprawdzę jeszcze raz. Mam instalacje lpg + program silnika może tu leży problem. Wtrysk bezpośredni to na samych lpg nie pojedzie;/

Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka

Piotr_crx
12-07-2021, 15:26
Cześć,
mogę się podzielić tym co przerabiałem w moim 2.0EB 203KM. Auto wciągało olej jak smok i musiałem robić remont, okazało się że poprzedni właściciel jak robił remont to niepoprawnie założył jeden pierścień olejowy, także wymiana pierścieni i składanie (głowica była cała robiona, nowy łańcuch rozrządu, ślizgi itp.) Po remoncie ciągle wypadały zapłony na każdym cilindrze + losowo, na ciepłym silniku było okej ale słychac w wydechu było co jakiś czas spalanie stukowe. Pomiary ciśnienia paliwa pokazywały duże wahania, od 4 do 8Bar. Winna okazała się pompa paliwa wysokiego ciśnienia. Po wymianie pompy zapłony wypadały tylko na 2 i 3 garze i tu okazało się że zawory były nieprawidłowo ustawione. Po poprawnym ustawieniu zaworów problem zniknał całkowicie, ale pompa paliwa też nieźle namieszała przy poszukiwaniach także polecam sprawdzic ciśnienie przed i za pompą wysokiego ciśnienia.

JackSparr0w
12-07-2021, 19:35
Dzisiaj korekty zupełnie inne, nie wiem o co chodzi https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210712/037372c9cdbb9ead91036d0503a2d569.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20210712/581b622a221f882042fa09aa8a438ac4.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20210712/cadba5ea094f7adb4a0aadd907cd4106.jpg

Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka

przybor13
13-07-2021, 09:20
U mnie jeśli chodzi o ciśnienie po stronie niskiego jak i wysokiego jest ok. Wysokie od 4 do nawet 13bar.
Zrobiłem pomiar przy wolnych obrotach to ciśnienie faluje. Widać to na wykresie moment wypłaszczenia jest w czasie kiedy miałem 2tys obrotów. Czy tak powinno być na wolnych obrotach?

Bump:

Styber
13-07-2021, 11:29
Panowie przede wszystkim to powinniście nauczyć się robić tzw. print screen(ewentualnie nagrać przebieg parametrów w Forscanie, bo też jest taka opcja i wrzucić tutaj plik), bo na Waszych wrzutach nic nie widać.

Druga sprawa to zamiast logować masę niepotrzebnych parametrów proponuję wrzucić tylko te, które mają znaczenie, tj. ciśnienie paliwa rzeczywiste i wymagane, lambda, korekty wtryskiwaczy, korekty paliwowe, maf, map, rpm, obciążenie, wyprzedzenie zapłonu, korekta zapłonu, zadane doładowanie.

Trzecia sprawa ciśnienie po stronie wysokiej nie wynosi 4 do 13 bar, a 40 do 130 bar. 1 kPa = 0,01 bar!

Ciśnienie sprężania 12 barów to dobry wynik dla tego silnika(2.0 EB ma stopień kompresji 10:1).

Do samej diagnostyki to polecam jeszcze "zakręcić LPG" i skasować adaptacje paliwowe, żeby wykluczyć wpływ złego strojenia na "rozumowanie" sterownika Pb :)

JackSparr0w
13-07-2021, 11:38
Panowie przede wszystkim to powinniście nauczyć się robić tzw. print screen(ewentualnie nagrać przebieg parametrów w Forscanie, bo też jest taka opcja i wrzucić tutaj plik), bo na Waszych wrzutach nic nie widać.

Druga sprawa to zamiast logować masę niepotrzebnych parametrów proponuję wrzucić tylko te, które mają znaczenie, tj. ciśnienie paliwa rzeczywiste i wymagane, lambda, korekty wtryskiwaczy, korekty paliwowe, maf, map, rpm, obciążenie, wyprzedzenie zapłonu, korekta zapłonu, zadane doładowanie.

Trzecia sprawa ciśnienie po stronie wysokiej nie wynosi 4 do 13 bar, a 40 do 130 bar. 1 kPa = 0,01 bar!

Ciśnienie sprężania 12 barów to dobry wynik dla tego silnika(2.0 EB ma stopień kompresji 10:1).

Do samej diagnostyki to polecam jeszcze "zakręcić LPG" i skasować adaptacje paliwowe, żeby wykluczyć wpływ złego strojenia na "rozumowanie" sterownika Pb :)Możesz podpowiedzieć w jaki sposób usunąć tą adaptację ? Jedynie co robiłem, to wyciągnąłem bezpiecznik od lpg ale różnicy nie było

Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka

Styber
13-07-2021, 11:41
Procedury serwisowe w Forscan.

przybor13
23-07-2021, 09:05
Panowie mam dla Was log z forscana. Może Wy coś zniego magicznego wyczytacie. :)

JackSparr0w
23-07-2021, 09:16
Ja oddałem auto do tunera, ma sprawdzić program czy wszystko ok. Już 2 tyg bez auta więc może faktycznie coś nawalili ;)

Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka

Inexive
18-10-2021, 18:06
Ja oddałem auto do tunera, ma sprawdzić program czy wszystko ok. Już 2 tyg bez auta więc może faktycznie coś nawalili ;)

Jakieś wieści?

JackSparr0w
19-10-2021, 14:02
Auto nie przerywa podczas przyspieszania, ale problem z zapłonem nadal występuje. Będę sprawdzał jeszcze w tym tygodniu, ale kończą mi się pomysły

Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka

kluska123244
19-10-2021, 18:14
obejrzyj świece czy nie wali przebicia po koronkach

JackSparr0w
19-10-2021, 18:52
Zmieniałem świece i nic nie pomogło

Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka

kluska123244
20-10-2021, 15:46
nie chodzi o nowe świece tylko czy masz przebicia po koronce bo to że świeca nowa nie oznacza że nie wali po koronce czarna kreska którą można zetrzeć palcem i z góry napiszę że nie jest to wina świecy !
Przykład na zdjęciu, świeca nowa, przewody nowe i cewka nowa. (Przeskok iskry z powodu zbyt dużej kompresji)
Zalecana wymiana oleju na rzadszy + posmarowanie koronek świec smarem silikonowym/Dielektrycznym

https://i.ibb.co/12yyNGQ/DSC-2976.jpg

JackSparr0w
20-10-2021, 17:15
nie chodzi o nowe świece tylko czy masz przebicia po koronce bo to że świeca nowa nie oznacza że nie wali po koronce czarna kreska którą można zetrzeć palcem i z góry napiszę że nie jest to wina świecy !
Przykład na zdjęciu, świeca nowa, przewody nowe i cewka nowa. (Przeskok iskry z powodu zbyt dużej kompresji)
Zalecana wymiana oleju na rzadszy + posmarowanie koronek świec smarem silikonowym/Dielektrycznym

https://i.ibb.co/12yyNGQ/DSC-2976.jpgI to już jest jakiś punkt zaczepienia. Olej mam co prawda 5w30 taki jak serwisowy, ale faktycznie spróbuję jeszcze ze smarem silikonowym [emoji106]

Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka

przybor13
22-10-2021, 00:33
Ja z kolei przymierzam się w weekend do czyszczenia kolektora dolotowego i dolotu przy zaworach. Podobno zaklejają się tam te zawory i wypada zapłon na zimnym. Po czyszczeniu zakładam oil tanka żeby olej nie rzygał na zawory tylko zostawał w zbiorniczku.

JackSparr0w
22-10-2021, 06:34
Daj znać co i jak, zawory też mam ukopcone ale podobno nie tak ba

Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka

przybor13
23-10-2021, 15:00
Miałem duże gluty na zaworach. Wyczyściłem ile potrafiłem. Poczekam aż przestygnie silnik i zobaczę czy są wypadania zapłonu. Zobaczcie sobie fotki.

JackSparr0w
23-10-2021, 16:50
Jaki masz przebieg ?

Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka

przybor13
23-10-2021, 20:58
213tys

przybor13
24-10-2021, 19:00
Niestety wypadania zapłonu dalej są na zimnym. Po czyszczeniu zaworów, przepustnicy i kolektora dolotowego jedynie poprawiła się reakcja na gaz i odczuwalnie bardziej płynna jazda. Szukamy dalej...

JackSparr0w
24-10-2021, 20:13
Poszukam jeszcze na zagranicznych forach. Może coś znajdę...

Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka

JackSparr0w
24-10-2021, 20:42
Dosyć dużo informacji jest na temat "VVT solenoid ecoboost" zawór zmiennych faz rozrządu. Objawy takie same jak u mnie, więc zbadam głębiej temat.

Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka

przybor13
02-11-2021, 18:51
Wydaje mi się, że po odpięciu wtyczek z tych cewek powinno się rozwikłać czy one są problemem.
Uszkodzenie ich polegałoby na zapchaniu kanałów lub klinowanie się tłoczka.
Ja odpialem wtyczki z cewek na rozgrzanym silniku co powinno wznowić wypadanie zapłonu.-- Tylko tak by było gdyby te cewki działały po rozgrzaniu a działają chyba cały czas nawet kiedy olej jest gęsty.-- u mnie bez zmian.

Inexive
21-11-2021, 18:19
Tak sobie pomyślałem, że komputer widzi że jest za uboga mieszanka i ją wzbogaca. Sprawdzałeś może szczelność między kolektorem wydechowym a sondą lambda? Jeśli dolot jest szczelny, masz kompresję, pompa paliwa ma właściwe ciśnienie to pozostaje ten temat. Napisz czy coś się ruszyło.

JackSparr0w
09-12-2021, 17:39
Jeszcze szczelności za kolektorem wydechowym nie sprawdzałem. Ale dosyć spore wyprzedzenie zapłonu jest.

Po lewej na zdjęciu wykres na PB98 ( wartości od -2 do +17 )

Po prawej na LPG już pokazuje do +28 co mnie nie dziwi

Czym zimniej tym większe odczucia
akurathttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20211209/c49b62dbe8c7de4a249faa494b474ec3.jpg

Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka

przybor13
20-12-2021, 21:52
Co do korekt to mam bardzo podobne wykresy.
Pytanie czym jest to spowodowane wysokie korekty.
Jak spalanie stykowe u Ciebie?

JackSparr0w
02-01-2022, 18:23
Co do korekt to mam bardzo podobne wykresy.
Pytanie czym jest to spowodowane wysokie korekty.
Jak spalanie stykowe u Ciebie?Nie pamiętam już, ale chyba sprawdzałem.

Samochód stał kilka dni i dzis szczęście w nieszczęściu zaświecił się check,tryb awaryjny i nie chodził na wszystkie gary.

Forscan pokazał wypadanie zapłonu na 4 cylindrze. Po ponownym odpaleniu bez usuwania błędu tryb awaryjny włączał się po przejechaniu 200-500m lub na postoju na światłach, więc może to tylko cewki.

W tygodniu zamienię je miejscami i zobaczymy co i jak.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220102/799b0516b887269fbf040700b5fb8510.jpg

Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka

przybor13
06-01-2022, 20:50
Co Ty tak masz nasypane tych błędów? Ja zmieniałem cewki kolejnością, kupiłem też jedna na podmianke i zmieniałem na zimnym silniku. Rezultat mizerny. Ja niestety jeżdżę na razie z wypadaniem aż, coś wpadnie do głowy lub znajdę coś w internecie zagranicznym.

Inexive
06-01-2022, 22:07
Nie pamiętam już, ale chyba sprawdzałem.

Samochód stał kilka dni i dzis szczęście w nieszczęściu zaświecił się check,tryb awaryjny i nie chodził na wszystkie gary.

Forscan pokazał wypadanie zapłonu na 4 cylindrze. Po ponownym odpaleniu bez usuwania błędu tryb awaryjny włączał się po przejechaniu 200-500m lub na postoju na światłach, więc może to tylko cewki.

W tygodniu zamienię je miejscami i zobaczymy co i jak.

Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka

A wymień może wtryskiwacz na 4 cylindrze. Nowy kosztuje niecałe 300 złotych - może o to chodzi.

rysiula
06-01-2022, 22:43
Nie pamiętam już, ale chyba sprawdzałem.

Samochód stał kilka dni i dzis szczęście w nieszczęściu zaświecił się check,tryb awaryjny i nie chodził na wszystkie gary.

Forscan pokazał wypadanie zapłonu na 4 cylindrze. Po ponownym odpaleniu bez usuwania błędu tryb awaryjny włączał się po przejechaniu 200-500m lub na postoju na światłach, więc może to tylko cewki.

W tygodniu zamienię je miejscami i zobaczymy co i jak.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220102/799b0516b887269fbf040700b5fb8510.jpg

Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu TapatalkaZ tego co pisałeś to świece nowe, więc podmień cewki na cylindrach i zobaczysz czy winna cewka.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka

JackSparr0w
07-01-2022, 09:48
Co Ty tak masz nasypane tych błędów? Ja zmieniałem cewki kolejnością, kupiłem też jedna na podmianke i zmieniałem na zimnym silniku. Rezultat mizerny. Ja niestety jeżdżę na razie z wypadaniem aż, coś wpadnie do głowy lub znajdę coś w internecie zagranicznym.Większość błędów to od zapłonu, ABS, żaluzja, lampka progu itp.

Cewki zamieniłem miejscami i czekam, czy wypadanie będzie na tym samym cylindrze czy innym

Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka

JackSparr0w
07-01-2022, 21:06
Wypadanie zapłonu dalej na 4 cylindrze.

Jeszcze spróbuje sprawdzić przewody i może czujnik położenia wału, ale wątpię że to pomoże.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220107/7f2f2da07197ed963425297a034dbb9c.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20220107/77aa10737d0f1e4782ae1ae72c653efa.jpg

Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka

grzechu913
08-01-2022, 04:55
Kompresję sprawdzałeś, czy jest jednakową na wszystkich cylindrach ?

Wysłane z mojego DRA-L21 przy użyciu Tapatalka

JackSparr0w
08-01-2022, 07:15
Tak, na jednym cyl była o 1bar mniejsza, ale sprawdzę jeszcze raz bo to było kilka mies temu

Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka

Inexive
08-01-2022, 10:35
Czy ubywa płyn chłodniczy?
Jeśli płyn jest w porządku to pozostaje jeszcze wyczyścić zawory dolotowe i jeśli to nie pomoże to wymienić wtryskiwacz. Kolektor będzie i tak zdejmowany, wobec czego można zrobić jedno i drugie. Koszt wtrysku jest niewielki, podobnie jak uszczelek kolektora.

JackSparr0w
08-01-2022, 11:22
Płyn jest poniżej minimum.

Na taki temat natrafiłem jeszcze :

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220108/580242f6368ceff3b21ec9c136d64cca.jpg

Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka

pokakulka
08-01-2022, 12:21
Sprawdź koniecznie czy nie ubywa Ci płynu. Była wielka akcja serwisowa w USA dot. wadliwych uszczelek pod głowicą. Faktycznie często płyn dostawał się do 2 cylindra co było powodem wypadania zapłonu. Na youtube jest dużo filmów na ten temat np. ten https://m.youtube.com/watch?v=bUk4OvFTZZM

JackSparr0w
08-01-2022, 16:13
Sprawdź koniecznie czy nie ubywa Ci płynu. Była wielka akcja serwisowa w USA dot. wadliwych uszczelek pod głowicą. Faktycznie często płyn dostawał się do 2 cylindra co było powodem wypadania zapłonu. Na youtube jest dużo filmów na ten temat np. ten https://m.youtube.com/watch?v=bUk4OvFTZZMNo właśnie ubywa, dzięki za info. Jeszcze postaram się samu poszukać, a jak nic nie znajdę to ściągam głowicę i przy okazji zawory wyczyszcze.

Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka

przybor13
10-01-2022, 12:30
Szczerze mówiąc to ostatnio sam musiałem dolać płynu chłodzącego aż się zdziwiłem. Chyba się też przymierze do wymiany uszczelki. Tylko z tego co się zorientowałem to jest to wada bardziej bloku i to tego rowka pomiędzy tulejami cylindrów a nie samej uszczelki. Może ktoś to zdementuje?

pokakulka
11-01-2022, 06:21
Chyba jest dokładnie tak jak piszesz. Po ściągnięciu głowicy wzzystko będzie widać. Podobno usterka dot. silników 1.5 wyprodukowanych do sierpnia 2019r. ale do końca nie wiem czy tylko wypuszczanych na rynek amerykański czy też europejski. Jeśli jakiś mechanik ma kamerę na kabelku to można zajrzeć do cylindrów i zobaczyć który ma jakieś wżery i uszkodzenia. Nie twierdzę, że w każdym przypadku to musi być wina wypadania zapłonu ale zawsze jakiś trop. Jeśli małe ubytki płynu to równie dobrze mógł naturalnie wyparować ale jeśli osuszyło Ci cały zbiornik to warto sie temu przyjżeć.

JackSparr0w
13-01-2022, 17:13
Kilka miesięcy temu miałem kompresję 13,13,13,12 dziś sprawdziłem i jest 13,13,13,4.

Słychać przedmuchy, coś gdzieś uwaliło. Z jednej strony się cieszę bo może, w końcu to ogarnę.

W sobotę może uda mi się ściągnąć głowicę to dam znać i podrzucę zdjęcia.

Przebieg 138 tys ( problem z zapłonem był przy przebiegu już około 110 tys )

Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka

Hansolo
14-01-2022, 21:13
Ciekawe czy poleciał cylinder , czy tylko kwestia zaworów. Generalnie lipa.

dw998
15-01-2022, 09:42
Tu za nie długo pewnie zagadka będzie rozwiązana po rozebraniu bloku ale podrzucę może jakąś wskazówkę. Nie wiem czy w Twoim silniku (ja mam 2.0 Duratec 145KM) też są zawory elektryczno-pneumatyczne do sterowania klapkami od strony kolektora ssącego i AGR ale u mnie właśnie padł jeden z nich i wystarczyła szybka tania wymiana na nowy zawór ;)

JackSparr0w
15-01-2022, 09:57
Obstawiam zawór, ale różnie jest

Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka

JackSparr0w
15-02-2022, 19:57
Zdemontowałem głowicę, na dwóch cyl widać płyn chłodniczy, na czwartym cyl tłok ma luzy dlatego pewnie było niskie ciśnienie. Jutro wyciągam tłoki i zobacze co z pierścieniami.

Nie wiem tylko jak rozrząd złożyć bo potrzebuje blokady, te z allegro są do mk4 gdzie jest pasek a nie łańcuch.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220215/4e990b31a7127899d9f81c9f619ed296.jpg

Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka

JackSparr0w
16-02-2022, 18:22
Tłok upalony

Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka

JackSparr0w
16-02-2022, 18:32
.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220216/34bd1605b709ad16c73a420c16ffe8c3.jpg

Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka

Deryll
17-02-2022, 12:23
te z allegro są do mk4 gdzie jest pasek a nie łańcuch.

A to od kiedy? Od początku był łańcuch.

piotr-1981
14-06-2024, 10:49
Witam panowie , może ktoś pomoże . Pacjent Ford Mondeo mk5 2.0 ecoboost . Objawy : wyższe spalanie , podwyższony poziom oleju , zapach benzyny z oleju , czasem na wolnych obrotach silnik prychnie . Poziom płynu układu chłodzenia w normie. Wymienione świece . Moc taka sama .Błędów brak . Więc może ktoś coś doradzi na forum ? .
Dodam jeszcze że Mondzio ma 80 000 przebiegu .

TmSKaR
11-07-2024, 07:50
NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW W ODPOWIEDZI, A ZWŁASZCZA GDY ZNAJDUJĄ SIĘ BEZPOŚREDNIO NAD TWOIM !!!!!

MOŻNA UŻYĆ JESZCZE FUNKCJI "CYT. SELEKTYWNY" (część tekstu zaznaczonego)


Podobno przez pompę wysokiego ciśnienia potrafi paliwo dostać się do oleju , sprawdź może to.

klocolus
11-07-2024, 15:29
może ktoś pomoż

Zacząć od pomiaru kompresji. Nadmierna ilość paliwa w oleju to niedobry znak choć z ecoboostów delikatny zapach benzyny z oleju się zdarza, szczególnie jak ktoś trzyma się fabrycznych interwałów wymiany longlife. Ale jak już widać podnoszenie się poziomu to natychmiast zmienić bo inaczej jest duża szansa, żs silnik się zatrze

Podobno przez pompę wysokiego ciśnienia potrafi paliwo dostać się do oleju

Również przez lejący wtrysk i w wyniku tego może być uszkodzony tłok/cylinder ale może jeszcze nie zdążył jak nie za długo.

piotr-1981
12-07-2024, 10:45
Dzięki panowie za podpowiedzi , olej wymieniam co 10 tyś. , zalewam Liqui Moly . Zacznę chyba właśnie od wtryskiwaczy , bo gdzieś mi się też obiło o uszy że tam może być winowajca . Ale mam jedno pytanie , a mianowicie czy wszystkie 4 się wymienia na raz ? I czy trzeba jakoś programować te wtryski ?

Bump: Bo dzwoniłem do Forda to jeden wtryskiwacz około 530 zł po rabatach . Więc dlatego się pytam czy 4 ?

klocolus
13-07-2024, 18:17
mianowicie czy wszystkie 4 się wymienia na raz ? I czy trzeba jakoś programować te wtryski ?


Zależy, jeśli jest jakiś konktetnie uszkodzony to można jeden, jeśli są wszystkie słabe to razem. Zacząłbym od przeczyszczenia ale przed tym test kompresji bo to niekoniecznie wtryski.