Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Zegary od benzyny czy od diesla


Maciej9933
02-07-2021, 01:30
Witam
Zastanawia mnie jedna rzecz w moim S-Maxie. Mam benzyne 2.5t 220km, a zegary pokazują skalę obrotów do 6tys, a nie do 8. Czym jest to spowodowane? Czy to wynik uprzedniej wymieniany zegarów? Na zdjęciu widać też kontrolkę świec żarowych. Generalnie przy 140km/h mam około 3tys obrotów więc chyba to norma, ale ciekawi mnie dlaczego taki zakres obrotów.
Pozdrawiam

Khiav
02-07-2021, 04:21
Przecież to są ewidentnie zegary od klekota.

Juzek
02-07-2021, 06:26
Dobra promka na auto była :-)

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Maciej9933
02-07-2021, 23:15
No tak myślałem, że coś nie tak. Z historii po ViN przebieg się nie zgadzał, ale to było widać, że zaniżone o kilkadziesiąt tyś. 230 jak kupiłem, ale na 300 wyglądał. Skusiłem się i tak na te autko. Silnik pracuje ładnie, spalanie też w normie. Przy pierwszym spotkaniu auta z mechanikiem okazało się, że silnik był wymieniony i jest on z volvo- tak wiem, te silniki są z Volvo. Żadnych wycieków, wszystko działa jak należy. Prócz tego, że zegary są z diesla to wskazania będzie pokazywał faktyczne jakie są? Rozumiem, że na obroty nie ma co patrzeć przy tych zegarach? Bo jak to sie ma w takiej sytuacji do benzyniaka?

Antej
03-07-2021, 04:56
Jesli nie bylo rzezbione w tarczkach to wszystkie wskazania beda pokazywane poprawnie i proporcjonalnie.
Dyskomfort to jazda do odcinki na obrotomierzu czyli osiagasz koniec obrotomierza a silnik nadal pozwala krecic wyżej.

Maciej9933
03-07-2021, 07:04
Dyskomfort to jazda do odcinki na obrotomierzu czyli osiagasz koniec obrotomierza a silnik nadal pozwala krecic wyżej.

Na szczęście nie lecę do odcinki =) nie katuje silnika i turbiny. W zasadzie mój pierwszy wóz z takim silnikiem. Wcześniej była nieco słabsza corsa 1.4 60km �� haha

Rozglądałem się za zegarami z benzyniaka i zauważyłem, że słaba dostępność. Pewnie dlatego dieslowski wstawili, bo taniej i więcej.

Jak będę miał okazję, to spróbuję na co stać S-Maxa ;) zobaczę przy okazji jak się zachowuje obrotomierz

Antej
03-07-2021, 12:52
6k ppm to nie jest jakiś wyczyn w benzynie, czerwone pole zaczyna się przy 7k.
Małą benzynę mam, duże benzyny mam tylko w angliku.
C+ w benzynie też nie ma za dużo.

Khiav
03-07-2021, 16:16
Nie wiem czy połowa obrotomierza to "katowanie". Ale jak w ten sposób "naprawiali" zegary, to bym się zainteresował pozostałą częścią auta.

szynszyl
04-07-2021, 10:10
Moze ten silnik, co wstawili, akurat pod ten zegar pasuje. Z 2.5 moze 1.5 jest ��

Maciej9933
04-07-2021, 19:28
6k ppm to nie jest jakiś wyczyn w benzynie, czerwone pole zaczyna się przy 7k.
Małą benzynę mam, duże benzyny mam tylko w angliku.
C+ w benzynie też nie ma za dużo.

Mi sie rozchodzi tylko dlaczego na moich zegarach jest maks 6k obrotów a nie 8. To benzyna w końcu czy diesel? W C+ w benzynie ile masz? Moja corsa miała 7k obrotów w benzynie a 1.4 silnik, a tu mam 2.5 i jest 6k.

Nie wiem czy połowa obrotomierza to "katowanie". Ale jak w ten sposób "naprawiali" zegary, to bym się zainteresował pozostałą częścią auta.

Polecam czytać ze zrozumieniem. Skąd żeś wziął katowanie silnika w połowie obrotomierza? Mowa jest o odcince. Jak tak czytasz kazde posty i się wypowiedasz to jesteś udany jak nic.


Takie odpowiedzi to już widzę, że są na siłę i nic nie wnoszą

Moze ten silnik, co wstawili, akurat pod ten zegar pasuje. Z 2.5 moze 1.5 jest ��

moze tak zrobili. Już wyżej Antej napisał, że jak nie było grzebane to powinno być ok. Będę to sprawdzac, ale jakoś za tydzień dopiero będę mogl

AJU
04-07-2021, 20:22
Prawdopodobnie wyświetlacz między zegarami pad, i założyli inne jakie mieli pod ręką i może nawet nie zwrócili uwagi jaki powinien być, lub po prostu na tym był mniejszy Przebieg.

Rozwiązanie tej sytuacji to albo znalez właściwe zegary i je założyć, lub poszukać najtańszych z benzyny (anglik, mały wyświetlacz) i przełożyć sama tarczę obrotmierza jak kuje cie to w oczy.

Q co do kontrolki świec rzarowych to wydaje mi sie ze teraz zegary robią uniwersalne i dlatego ona się tam znalazła choć mogę się mylić

Antej
04-07-2021, 20:54
Przelozenie tarczki z benzyny do diesla to głupi pomysł.
Silnik na wolnych obrotach ma miec 1k ppm upraszczając, bez znaczenia czy to diesel czy benzyna.
Założenie tarczki benzynowej na obrotomierz diesla pokaze 1.3k ppm itd. proporcjonalnie.

W krancowych sytuacjach benzynowy silnik podejdzie pod 6k ppm i jeszcze pozwoli na więcej. Wtedy dieslowy obrotomierz bedzie zamykał skalę. Z tarczą od benzyny pokaże magiczne 8k ppm i nadal będzie szedł w górę.
Maciej9933
Dlaczego w tym aucie sa zegary od diesla?
Bo ktoś miał taką fantazję.

szynszyl
05-07-2021, 18:05
Już wyżej Antej napisał, że jak nie było grzebane to powinno być ok. boczna droga. Ktos ze stoperem do setki i masz badanie od ręki

MAG
05-07-2021, 18:47
...
Rozglądałem się za zegarami z benzyniaka i zauważyłem, że słaba dostępność. Pewnie dlatego dieslowski wstawili, bo taniej i więcej.

...
Mogę za stówke opchnąć swoje stare zegary. Mają walniety wyswietlacz środkowy, ale to podobno za max 2 stówki naprawa - zresztą możesz przełożyć wyswietlacz ze swoich i chyba taniej będzie...

Antej
05-07-2021, 19:11
Z tego co pamiętam ze zdjęc to nie wyswietlacz jest walniety tylko sama płyta głowna do naprawy.
Cena dobra, doprowadzę je do stanu używalności.
Dogadajcie się, to reszta będzie lokalnie.