mmarcino82
06-07-2021, 21:08
Dzisiaj postanowiłem zabezpieczy drobne ogniska korozji jakie pojawiły się na moim aucie i było ich całe 4. Niestety jadna była dla mnie dużym zaskoczeniem bo pod powłoka okazało się że jest dziura od której zapewne pojawiła się rdza. Dziurka jest wielkości ok 6mm znajduje się dolnym rogu tylnych drzwi. Zastanawiam sie jak to zrobić aby było dobrze aby zatrzymać rdze? Dodatkowo boję się że w profilu zamkniętym pewnie również rozeszła się rdza i jak i czym to zabezpieczyć zanim zasklepie dziurę ?
Dla ciekawych dodam że auto było kupione kilka lat temu od autoryzowanego dealera jako 3 letnie używane przez właśnie tego autoryzowanego dealera ( zapewne było to auto demonstracyjne). Zdziwiło mnie że chłopaki w "poważnym" serwisie zrobili taka lipę i nie zdziwię się jak klientom również zostawiają takie przypadki.
MikiS933
06-07-2021, 21:27
Kwasem wypalić , potem szpachel, podkład , kolor i klar
Wysłane z budki telefonicznej
to trzeba dokładnie zedrzec bo u góry peka szpachel(przynajmniej tak widać na zdjęciu)
I tu może sie okazać , że miejsce naprawy bedzie duzo wieksze niż to co widać.
dziurke wypadałoby zaspawać , przed tym zrobić porzadek wewnatrz profilu, czyli chemia , konserwacja itp, zaspawać, zaszpachlować ,podkład ,baza i klar ,
mmarcino82
06-07-2021, 21:37
A możecie mi polecić jakąś chemię do wew. profili ? Tak planuje zwiększyć powierzchnie oczyszczenia.
app r stop na rdze
do profili wewnatrz fluidol
klocolus
07-07-2021, 01:57
Dla ciekawych dodam że auto było kupione kilka lat temu od autoryzowanego dealera jako 3 letnie używane przez właśnie tego autoryzowanego dealera ( zapewne było to auto demonstracyjne). Zdziwiło mnie że chłopaki w "poważnym" serwisie zrobili taka lipę i nie zdziwię się jak klientom również zostawiają takie przypadki.
Ciekawe bo mk4 w sumie jest dosyć odporne na korozję. Ale tak się kończy jak pewnie szlifowali blachę i potem szpachel na gołą.
Jak dla mnie to dealer/ASO jest takim gorszym i droższym serwisem, na szczęście są w stanie załatwić wszystkie części zamienne. Wymienią co trzeba na gwarancji, niekoniecznie rozwiążą problem ale wymienią części (często dobre bo naprawa to wymiana). Do jakiegokolwiek wyznacznika jakości im daleko. U nas w rodzinie kilkanaście lat temu dealer Opla sprzedał roczne auto, okazało się całe szpachlowane i malowane. Także tego.
Kwasem wypalić , potem szpachel, podkład , kolor i klar
Wysłane z budki telefonicznej
Po tym kwasie dopiero zacznie ruda żreć.
A możecie mi polecić jakąś chemię do wew. profili ? Tak planuje zwiększyć powierzchnie oczyszczenia.
Tak,Sika 6250,chyba że chcesz w postaci spraya to Sika 6250s. W moim przekonaniu nie ma lepszego zabezpieczenia do profili zamkniętych na rynku.
mmarcino82
07-07-2021, 08:23
Opis preparatu SIKA "Powierzchnie muszą być czyste, suche oraz wolne od kurzu, rdzy i tłuszczu." Skoro na zew profila przy dziurce mam rdze to pewnie coś podobnego jest w wewnątrz profila a wspomniany preparat SIKA nie spełni swojego zadania i nie spenetruje rdzy w wew. profilach.
Bo jego zadaniem nie jest penetrowanie rdzy tylko wyizolowanie przed czynnikami zewnętrznymi a to spowoduje brak możliwości postępowania dalszej korozji. To taki wspomniany wcześniej fluidol tylko 10x lepszy i trwalszy.
Tak czy inaczej,ciąć i spawać musisz, kit (czy jak kto woli szpachlę) musisz zerwać bo nie wiesz co jest pod nią.