Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Jaki ma być kąt wyprzedzenia zapłonu?


luki1393
16-07-2021, 14:34
Witam mam w swoim Mondeo silnik 1.6 125KM, ogarnąłem już błąd sond lambda(spalony bezpiecznik), ale niepokoi mnie wysoki kąt wyprzedzenia zapłonu - wynosi 50, i to że pojawiły się pojedyńcze wypadnięcie zapłonu. Co jeszcze podejrzeć, na jakie wartości zerknąć w Forscanie?


Silnik nie wyświetla żadnego błędu.


Z góry dziękuję za pomoc.

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

FarMer2211
16-07-2021, 14:57
A jakie masz objawy ?

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka

klocolus
16-07-2021, 16:11
Zresetuj adaptacje i zobacz po jakimś czasie. Ogólnie kąt zapłonu ustawia się automatycznie, nic nie musisz z tym robić a wypadanie to może być z wielu innych powodów.

luki1393
16-07-2021, 16:42
Dzięki tak zrobiłem, a co do objawów to czasem ma słabą reakcję na gaz, ale czy to ma związek to nie wiem, jeszcze podejrzę zmienne fazy rozrządu jak się zachowują bo mój silnik ma ponoć coś na kształt vanosa z BMW.

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

Styber
16-07-2021, 16:53
Przy jakich obrotach/obciążeniu masz takie wyprzedzenie zapłonu?

luki1393
16-07-2021, 17:47
Przy jakich obrotach/obciążeniu masz takie wyprzedzenie zapłonu?

przy jałowych od samego początku

a obciążenie sprawdzę

Styber
16-07-2021, 19:06
To o wiele za dużo.
Może to świadczyć o przestawionym rozrządzie.

luki1393
16-07-2021, 19:48
to trochę się zmartwiłem...

macie tu odczyt wartości na biegu jałowym i już nieco nagrzanym silniku, z włączoną klimą jest 40 % obciążenia bez około 22%.

LOAD 40.00 % Wyliczona wartosc obciazenia
MAF 3.41 g/s Przepływomierz masowy powietrza
NM 16 Laczna liczba wypadniec zaplonów
FUELPW 4.18 ms Szerokość impulsu otwarcia wtryskiwacza
IGN_TIM 53.00 ° Kąt wyprzedzenia zapłonu.
LONGFT1 6.25 % Długoterminowa regulacja paliwa 1 (Long term fuel trim1)
LONGFT2 6.25 % Długoterminowa regulacja paliwa 2 (Long term fuel trim2)
SHRTFT1 -1.56 % Krótkoterminowa regulacja paliwa 1 (Short term fueltrim 1)
SHRTFT2 -2.34 % Krótkoterminowa regulacja paliwa 2 (Short term fueltrim 2)
VCT_EXH_ACT1 0.00 ° Rzeczywiste położenie wałka rozrządu zaworów wydechowych B - 1 rząd cylindrów
VCT_EXH_DIF1 0.00 ° Położenie wałka rozrządu zaworów wydechowych B - wymagane minus rzeczywiste - 1 rząd cylindrów
VCT_EXH_DC1 10.94 % Sygnał modulacji szerokości impulsu położenia wałka rozrządu zaworów wydechowych B - 1 rząd cylindrów
VCT_EXH_DSD1 0.00 ° Wymagane położenie wałka rozrządu zaworów wydechowych B - 1 rząd cylindrów
VCT_INT_ACT1 0.38 ° Rzeczywiste położenie wałka rozrządu zaworów ssących A - 1 rząd cylindrów
VCT_INT_DC1 10.94 % Sygnał modulacji szerokości impulsu położenia wałka rozrządu zaworów ssących A - 1 rząd cylindrów
VCT_INT_DIF1 0.00 ° Położenie wałka rozrządu zaworów ssących A - wymagane minus rzeczywiste - 1 rząd cylindrów
VCT_INT_DSD1 0.00 ° Wymagane położenie wałka rozrządu zaworów ssących A - 1 rząd cylindrów

Styber
16-07-2021, 20:23
Coś tu nie gra.
50 stopni to powinno być na postoju ale przy 5-6k rpm : )

luki1393
16-07-2021, 20:28
No to będą wydatki mam nadzieję że nie są walnięte koła zmiennych faz, ale silnik naprawdę chodzi fajnie i w miarę równo wachania obrotów na postoju to około 20w górę i dół, także tak sobie myślę że to mogą być te koła, poprzedni właściciel zmieniał olej co 25 tyś. Także możliwe że to będą koła zmiennych faz rozrządu.
Dzięki za pomoc myślę że temat do zamknięcia

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

Styber
16-07-2021, 20:42
Możliwe, że odczytujesz zły PID w Forscanie i pokazuje głupoty.
Wyprzedzenie zapłonu powinno nazywać się, jeśli dobrze kojarzę SPARKADV(spark advance).

luki1393
16-07-2021, 20:54
Dzięki to też sprawdzę, a czy to obciążenie silnika 40% jest ok?

No i jeszcze mnie niepokoi wypadanie zapłonów,

Styber
16-07-2021, 20:58
Takie obciążenie to norma przy włączonym A/C i wysokich temperaturach na zewnątrz. Tym bym się nie przejmował.

Co do wypadania zapłonów to na dobry początek warto by było sprawdzić stan świec.

luki1393
17-07-2021, 16:30
Świece wyglądają tak jak na załączonym obrazku.

Co do tego kąta wyprzedzenia zapłonu to pomogło płukanie silnika solidną dawką płukanki i wymiana oleju na nowy choć ten w samochodzie miał zaledwie 600km. Kąt teraz na biegu jałowym wynosi 0.
Silnik dostał jakby więcej mocy i elastyczności.
I spalanie jest niecały litr mniejsze.
Także z tym tematem kończę, i jeszcze raz dziękuję za wszelkie podpowiedzi.

PS może zerknijcie czy te świece są OK.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210717/2fe51911c662fee5d74dda65db619e9c.jpg

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka