Zobacz pełną wersję : [Focus 2011-2014] Brak klimy, zero błędów.


jelen027
18-07-2021, 12:17
Witam. Od pewnego czasu zmagam sie z brakiem klimatyzacji w moim focusie. Przyciski działaja, spreżarka włącza się na selftest nie pokazuje błędów. Z nawiewów leci powietrze o takiej samej temperaturze z włączona klima czy bez. Czy ktoś mial podobna sytuacje? Jakieś myśli co może być nie tak? Forum przeszukałem i nie znalazłem podobnej sytuacji. Nie jest ważna prędkość, chłodnica czysta.

zmulim
18-07-2021, 12:29
A sprawdzali Ci szczelność układu?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

AdoKrycha007
18-07-2021, 12:31
dziura w rurce do lub w skraplaczu. częsty przypadek w MK3 - skraplacze lubią padać w tym modelu. wyleciał cały czynnik i dlatego nie chłodzi. nie będziesz miał błędów. przerabiałem.

jelen027
18-07-2021, 12:50
dziura w rurce do lub w skraplaczu. częsty przypadek w MK3 - skraplacze lubią padać w tym modelu. wyleciał cały czynnik i dlatego nie chłodzi. nie będziesz miał błędów. przerabiałem.

Czy przy braku czynnika kompresor tez bedzie sie wlaczal??

Styber
18-07-2021, 13:08
Czy przy braku czynnika kompresor tez bedzie sie wlaczal??

Nie będzie.

jelen027
18-07-2021, 13:13
Nie będzie.

Wiec to nie jest nieszczelnosc ani brak czynnika

Styber
18-07-2021, 13:29
Pewnie klapa od regulacji temperatury stoi dęba.

zmulim
18-07-2021, 13:51
Jeśli są śladowe ilości czynnika i oleju - będzie się włączał… osobiście przerabiałem w Kudze kolegi. Okazało się ze chłodnica klimy dziurawa.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210718/9ba82623e2361baa74db720d6fef9c59.jpg



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Misieksmig
18-07-2021, 13:58
Jak będziesz dalej z tym jeździł to w końcu ciśnienie czynnika spadnie do wartości takiej, że sprężarka przestanie się włączać. Tak jak koledzy wcześniej pisali trzeba szukać nieszczelności.

kluska123244
18-07-2021, 14:33
nie koniecznie tak jak piszecie w mondeo mk3 w kompresorze jest zawór regulacyjny (zmiennej wydajności/pojemności) przy którym lubi pęknąć sprężyna a po 2 primo to jeśli kompresor się skończył to klima będzie miała prawidłowe ciśnienie ale przy zatartej sprężarce będzie pełno opiłków w układzie efektem czego zatnie się płytkowy zawór jednokierunkowy i kompresor nie będzie sprężał.

To co opisuje może się przytrafić nawet w 100% szczelnym układzie.
Najprościej pozbyć się z układu czynnika i zajrzeć jak wygląda dysza rozprężna (jechać na serwis aby odessali czynnik lub powiększyć dziurę ozonową) dyszę znajdziesz w okolicy podszybia potrzebujesz klucz płaski 19 i 24 jeśli będzie chociaż 1 opiłek to czeka cię wydatek - nowy używany kompresor, osuszacz klimatyzacji i chłodnica klimatyzacji resztę można wypłukać.

Fulara
18-07-2021, 15:09
nie koniecznie tak jak piszecie w mondeo mk3 w kompresorze jest zawór regulacyjny (zmiennej wydajności/pojemności) przy którym lubi pęknąć sprężyna a po 2 primo to jeśli kompresor się skończył to klima będzie miała prawidłowe ciśnienie ale przy zatartej sprężarce będzie pełno opiłków w układzie efektem czego zatnie się płytkowy zawór jednokierunkowy i kompresor nie będzie sprężał.

To co opisuje może się przytrafić nawet w 100% szczelnym układzie.
Najprościej pozbyć się z układu czynnika i zajrzeć jak wygląda dysza rozprężna (jechać na serwis aby odessali czynnik lub powiększyć dziurę ozonową) dyszę znajdziesz w okolicy podszybia potrzebujesz klucz płaski 19 i 24 jeśli będzie chociaż 1 opiłek to czeka cię wydatek - nowy używany kompresor, osuszacz klimatyzacji i chłodnica klimatyzacji resztę można wypłukać.


pierwsze co się sprawdza w układzie jak nie ma zimna to:

1. podpinasz pod zegary jakie w ogóle jest ciśnienie pracy
2. ściągasz czynnik i już widzisz ile miało być a ile jest
3. walisz azot i szukasz dziury jeśli jest mało czynnika

to są pierwsze kroki a nie zatarty kompresor czy opiłki w układzie. wiem, że teraz wszystko jest z ****olitu ale jakieś granice przyzwoitości chyba ford zachował jeszcze

błędów nie będzie

kluska123244
18-07-2021, 15:24
pierwsze co się sprawdza w układzie jak nie ma zimna to:

1. podpinasz pod zegary jakie w ogóle jest ciśnienie pracy
2. ściągasz czynnik i już widzisz ile miało być a ile jest
3. walisz azot i szukasz dziury jeśli jest mało czynnika

to są pierwsze kroki a nie zatarty kompresor czy opiłki w układzie. wiem, że teraz wszystko jest z ****olitu ale jakieś granice przyzwoitości chyba ford zachował jeszcze

błędów nie będzie

no tylko autor szuka chyba chałupniczych metod naprawy skoro napisał na forum zamiast iść gdzieś na serwis klimy gdzie jak mówisz zegary by wszystko pokazały to takie masło maślane

Boli ząb i zamiast iść do dentysty chce się dowiedzieć czy będzie rwanie czy leczenie kanałowe.

Więc naprowadzam kolegę jak metodą chałupniczą łopatologiczną może się dowiedzieć czy będzie miał leczenie kanałowe czy rwanie dlatego odrobinę wyrozumiałości bo punkciki które opisujesz to raczej takie usługi wyniosą połowę wartości auta błędów nie będzie bo to tak stare i zacofane technologicznie auto że prócz czujników na niskim i wysokim ciśnieniu nie znajdziesz

zmulim
18-07-2021, 15:28
Napisał na forum, bo może się nie zna? Być może zanim pójdzie z tym dalej, chciał zasięgnąć się rady. Skąd wniosek, że będzie naprawiał klimę metodami chałupniczymi? Z całym szacunkiem dla kolegi, ale sugerowanie wypuszczania czynnika, jak to nazwane jest „powiększaniem dziury ozonowej”, to jest dopiero chałupnictwo i narażanie gościa na niepotrzebne koszty nowego gazu.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Slawko
18-07-2021, 17:24
Podpiąć pod zegary i sprawdzić, w
pliku pdf(link poniżej) który opisuje 6 różnych kombinacji i przy każdej wiele rozwiązań

https://warsztat.pl/pli/324_Nissens2.pdf

AdoKrycha007
18-07-2021, 19:18
Wiec to nie jest nieszczelnosc ani brak czynnika

Jest. Wystarczy że ilośc spadnie poniżej minumum jakie musi widzieć komputer. Nie musi być na zero. Kompresor w ziemie też pracuje, mimo że niby AC nie działa poniżej 5 stopni na plusie. :) Przerabiałem to. W MK3 skraplacze i jego rurki doprowadzające lubią padać, bo jest błąd konstrukcyjny - są zrobione z amelinum czy jakiegoś innego badziewia i po prostu pękają. Jedź na sprawdzenie klimy do ASO ("Akcja klimatyzacja") lub do warsztatu, który się specjalizuje tylko w klimatyzacjach - takie są najlepsze. Bo masz nieszczelny układ. Po prostu.

Fulara
18-07-2021, 21:48
panowie, jeszcze jedno.

odpowiedzmy sobie, czy w mk3 jest starego typu kompresor, tzn. ze sprzęgiełkiem. jeśli tak, to ok. jeśli jest nowego typu, że tłoki pracują bez względu na to czy układ jest "załączony" czy nie to jest całkiem inny temat

sabaciontko
19-07-2021, 07:06
Mam identyczną sytuację jak autor wątku . Czy po podpięciu klimy do urządzenia nabijającego czynnik i olej , będzie widoczna na nim wartość ciśnienia i ilość czynnika w mojej instalacji ?

AdoKrycha007
19-07-2021, 07:51
Będzie! Mi jak padł skraplacz, o czym jeszcze wtedy nie wiedziałem, to stopniowo czynnika ubywało, i coraz mniej chłodził, jak przestał to pojechałem do dobrych gości od klimy, i jak sprawdzili okazało się że mam jakoś 1/4-1/3 wymaganej ilości czynnika - i już wtedy nie chłodził. I po tym zaczęło się sprawdzanie gdzie jest nieszczelność i winą okazała się dziurka w skraplaczu. Taki duży ubytek zawsze jest kwestią nieszczelności układu. Klimy jeśli się używa nawet cały czas, to nie ma prawa szczelny układ wykorzystać takiej ilości czynnika. Przypomne że wg ETIS „serwis” klimy i sprężarki (sprawdzenie szczeknosci i temperatur) w MK3 jest co 3 lata. W między czasie wystarczy tylko jeździć na dezynfekcje i w zupełności to wystarczy - bo o ile nie nastąpi fizyczna nieszczelnośc.

sabaciontko
19-07-2021, 07:56
W takim razie u mnie nie wiem co się dzieje. Maszyna pokazuje prawidłową ilość czynnika w instalacji a przycisk AC z panelu nie włączą sprężarki ( przycisk AC podświetla się) i dmucha normalnym powietrzem.

Slawko
19-07-2021, 08:11
Maszyna pokazuje prawidłową ilość czynnika w instalacji a przycisk AC z panelu nie włączą sprężarki ( przycisk AC podświetla się)nie włącza sprężarki? Na pewno? Czy tylko nie chłodzi?
Czy po podpięciu klimy do urządzenia nabijającego czynnik i olej , będzie widoczna na nim wartość ciśnienia i ilość czynnika w mojej instalacji ?po samym podpięciu będzie widać tylko ciśnienia a ilość czynnika dopiero jak maszyna odessie i zważy.

AdoKrycha007
19-07-2021, 08:19
Dokładnie.

jgrtc
19-07-2021, 12:10
Mam podobne problem z klimą z tym że u mnie objawy (chłodzi z mocą "1" gdy pokrętło mam na maxa) występują gdy autem jadę dłuższe odcinki w ciepłe dni albo gdy ruszam po postoju na dużym słońcu. Miał ktoś takie objawy?

AdoKrycha007
19-07-2021, 12:23
słaba klima to zawsze albo nieszczelność układu, może być minimalne przetarcie i efekt będzie trwał np 2 lata, a nie od razu po 2 dniach wszystko wyleci, albo już za mało czynnika/oleju. nie ma innej możliwości, jeśli nie ma błędów od sprężarki. jechać na dokładną diagnozę do zakładu, który robi tylko klimy, albo ASO (tu "Akcja klimatyzacja PRO" za 199 zł.)

Slawko
19-07-2021, 13:05
jeśli nie ma błędów od sprężarkia jaka sprężarka ma jakikolwiek system diagnostyczny który wykazałby jakikolwiek błąd?

sabaciontko
19-07-2021, 13:16
Po podpięciu "na krótko" przez skrzynkę bezpieczników , klima się załącza i dmucha zimnym powietrzem.

Slawko
19-07-2021, 13:21
...

AdoKrycha007
19-07-2021, 14:31
jak zatrzesz sprężarkę, to będziesz miał błędy. lub jeśli elektronika padnie, to tak samo - dopiero jak pod kompa podepniesz.

Slawko
19-07-2021, 15:12
W sprężarce nie ma elektroniki.
Jak sprężarka się zatrze to się rozpierniczy i silnik będzie miał ciężko. Błędów nie będzie, chyba że pasek wieloklinowy pęknie to wtedy alternator wywali błąd.

AdoKrycha007
19-07-2021, 15:24
Będą błędy. Przykładowe masz tutaj:

B0300 "Obwód wentylatora chłodzącego #1 - usterka"
B0301 "Obwód wentylatora chłodzącego #1 - sygnał poza zakresem/wydajność"
B0302 "Obwód wentylatora chłodzącego #1 - niski sygnał wejściowy"
B0303 "Obwód wentylatora chłodzącego #1 - wysoki sygnał wejściowy"
B0305 "Obwód wentylatora chłodzącego #2 - usterka"
B0306 "Obwód wentylatora chłodzącego #2 - sygnał poza zakresem/wydajność"
B0307 "Obwód wentylatora chłodzącego #2 - niski sygnał wejściowy"
B0308 "Obwód wentylatora chłodzącego #2 - wysoki sygnał wejściowy"
B0310 "Obwód sprzęgła klimatyzacji (A/C) - usterka"
B0311 "Obwód sprzęgła klimatyzacji (A/C) - sygnał poza zakresem/wydajność"
B0312 "Obwód sprzęgła klimatyzacji (A/C) - niski sygnał wejściowy"
B0313 "Obwód sprzęgła klimatyzacji (A/C) - wysoki sygnał wejściowy"
B0315 "Obwód ciśnienia #1 klimatyzacji (A/C) - usterka"
B0316 "Obwód ciśnienia #1 klimatyzacji (A/C) - sygnał poza zakresem/wydajność"
B0317 "Obwód ciśnienia #1 klimatyzacji (A/C) - niski sygnał wejściowy"
B0318 "Obwód ciśnienia #1 klimatyzacji (A/C) - wysoki sygnał wejściowy"
B0320 "Obwód ciśnienia #2 klimatyzacji (A/C) - usterka"
B0321 "Obwód ciśnienia #2 klimatyzacji (A/C) - sygnał poza zakresem/wydajność"
B0322 "Obwód ciśnienia #2 klimatyzacji (A/C) - niski sygnał wejściowy"
B0323 "Obwód ciśnienia #2 klimatyzacji (A/C) - wysoki sygnał wejściowy"
B0325 "Sygnał wzorcowy ciśnienia klimatyzacji (A/C) - usterka"
B0326 "Sygnał wzorcowy ciśnienia klimatyzacji (A/C) - sygnał poza
zakresem/wydajność"
B0327 "Sygnał wzorcowy ciśnienia klimatyzacji (A/C) - niski sygnał wejściowy"
B0328 "Sygnał wzorcowy ciśnienia klimatyzacji (A/C) - wysoki sygnał wejściowy"

Slawko
19-07-2021, 15:34
To nie są błędy sprężarki. To co wypisales nie ma nic wspólnego ze sprężarką w fordzie. Być może w jakimś Mercedesie lub BMW albo innym z tego zakresu.
W Fordach jedynymi elementami elektrycznymi w sprężarce są elektromagnes bez sygnału zwrotnego i czasami elektrozawór sterujący wydajnością.
W Focusie nie ma nawet tego elektrozaworu tylko jest mechaniczny a jedynym czujnikiem w układzie klimatyzacji jest czujnik ciśnienia HP który pilnuje ciśnienie w określonych widełkach, a raczej pozwala na załączenie sprzęgła jeśli ciśnienie HP jest w tych widełkach.

Bump: Jedynymi błędami w Focusie to błędy zbyt niskiego ciśnienia i zbyt wysokiego ciśnienia. Oba generowane są w module PCM. Moduł klimatyzacji(climatronic) tego nie wykaże.

AdoKrycha007
19-07-2021, 16:41
Błędy elektroniki. Jeśli wykluczymy bezpieczniki i elektrykę panelu, oraz uszkodzenie mechaniczne sprężarki, to brak klimy świadczy tylko o nieszczelnym układzie.
Nie ma co drążyć.

jelen027
20-07-2021, 19:11
no tylko autor szuka chyba chałupniczych metod naprawy skoro napisał na forum zamiast iść gdzieś na serwis klimy gdzie jak mówisz zegary by wszystko pokazały to takie masło maślane

Boli ząb i zamiast iść do dentysty chce się dowiedzieć czy będzie rwanie czy leczenie kanałowe.

Więc naprowadzam kolegę jak metodą chałupniczą łopatologiczną może się dowiedzieć czy będzie miał leczenie kanałowe czy rwanie dlatego odrobinę wyrozumiałości bo punkciki które opisujesz to raczej takie usługi wyniosą połowę wartości auta błędów nie będzie bo to tak stare i zacofane technologicznie auto że prócz czujników na niskim i wysokim ciśnieniu nie znajdziesz
Nie nie szukam chalupniczych metod. Jestem za granica i chce miec rozeznanie co moze byc do wymiany. Bo niestety sa "mechanicy" i "wymieniacze". Wymienic wszystko to nie sztuka.

AdoKrycha007
20-07-2021, 19:26
dlatego nie zaczyna się od mechanika w tej sprawie, tylko jedzie do zakładu, który zajmuje się tylko klimatyzacjami w autach, lub ewentualnie do ASO na usługę "Akcja Klimatyzacja PRO"

kluska123244
23-07-2021, 20:13
Nie nie szukam chalupniczych metod. Jestem za granica i chce miec rozeznanie co moze byc do wymiany. Bo niestety sa "mechanicy" i "wymieniacze". Wymienic wszystko to nie sztuka.

najprościej wymienić - chłodnica, osuszacz, kompresor, skraplacz dusza rozprężna i fltr kabinowy.

jak robisz za granicą to cię stać a tam się nie patyczkują bo .... człowieka stać na to

Fulara
23-07-2021, 20:19
napisałem co trzeba zrobic

Slawko
23-07-2021, 21:18
panowie, jeszcze jedno.

odpowiedzmy sobie, czy w mk3 jest starego typu kompresor, tzn. ze sprzęgiełkiem. jeśli tak, to ok. jeśli jest nowego typu, że tłoki pracują bez względu na to czy układ jest "załączony" czy nie to jest całkiem inny temat
Jest pośredni , nowego typu czyli o zmiennej wydajności, ale też ze sprzęgłem. Dodatkowo z mechanicznym zaworem regulacyjnym zamiast z nowego typu elektromagnetycznym, choć polift może mieć już ten z tym elektromagnetycznym zaworem. Być może zależy to też od rodzaju silnika.

zmulim
23-07-2021, 21:28
najprościej wymienić - chłodnica, osuszacz, kompresor, skraplacz dusza rozprężna i fltr kabinowy.

jak robisz za granicą to cię stać a tam się nie patyczkują bo .... człowieka stać na to


Taaaa, i od razu koła, silnik a najlepiej całe auto. Najważniejsze znaleźć tą DUSZĘ rozprężną :D Może jeszcze z auta nie uciekła ;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

notoryczny_kusiciel
23-07-2021, 21:50
U mnie klima coraz bardziej słabła, zaczęło syczeć po stronie pasażera.
Wyszła dziurawa chłodnica klimy. Podobno częsty przypadek w tych rocznikach
https://i.ibb.co/P1Sn3Rs/Attach0-20210720-142706.jpg

sabaciontko
24-07-2021, 00:28
Błędy elektroniki. Jeśli wykluczymy bezpieczniki i elektrykę panelu, oraz uszkodzenie mechaniczne sprężarki, to brak klimy świadczy tylko o nieszczelnym układzie.
Nie ma co drążyć.
W moim przypadku Twoja teoria się nie sprawdza.
Gaz wyssany i załadowany - prawidłowa ilość i ciśnienie.
Wszystkie bezpieczniki - ok.
Panel klimy wymieniony.
Brak błędów w PCM i BCM .
Klima nie działa .
Teraz szukam w elektryce.

Slawko
24-07-2021, 05:30
sabaciontko, jeśli walczysz z focusem MK3 i silnikiem 1.6tdci 115KM to w elektryce nie masz co grzebać. Jedyną rzeczą do sprawdzenia to to czy załącza sprzęgło. Jeśli tak to tylko mechanika.
Pobierz plik z linka w poście #14 (poprawiłem) i czytaj.
Jeśli układ masz szczelny,czynnik jest, układ jest wypłukany to pozostaje albo wymienić zawór regulacyjny w sprężarce, albo całą sprężarkę.

AdoKrycha007
24-07-2021, 08:21
a czy sprawdzili skraplacz i jego rurki doprawadzające ? bo jak padnie sprężarka to wywala błędy, ale może to zależy od wersji silnikowej.. nie wiem jak jest w dieslu, u mnie w benzynie to jest.

Slawko
24-07-2021, 08:25
A dieslu nie ma żadnej kontroli sprężarki. Tylko kontrola ciśnienia HP.

AdoKrycha007
24-07-2021, 08:25
aha, no to cóż, od zawsze mówiłem, że diesel to jest tylko do traktorów :P

Fulara
24-07-2021, 08:49
aha, no to cóż, od zawsze mówiłem, że diesel to jest tylko do traktorów :P

no zdziwiłbyś się jakie ma nagłośnienie i klimatyzację nowoczesny traktor :)

Slawko
24-07-2021, 08:52
aha, no to cóż, od zawsze mówiłem, że diesel to jest tylko do traktorów :P

A jakie czujniki w obwodach klimy(nie wentylacji) ma to Twoje benzynowe cudo? Na pewno czujnik ciśnienia HP. Jakie jeszcze?

Fulara
24-07-2021, 08:54
A jakie czujniki w obwodach klimy(nie wentylacji) ma to Twoje benzynowe cudo? Na pewno czujnik ciśnienia HP. Jakie jeszcze?

pewnie jeszcze LP jak to jest w cywilizowanych autacah

Slawko
24-07-2021, 08:56
"pewnie" to nie na pewno

Styber
24-07-2021, 09:28
Najczęściej na sekcji wysokiego ciśnienia jest czujnik ciśnienia, który podaje do PCM dokładną wartość ciśnienia. Na sekcji niskiego ciśnienia jest presostat, zwany wyłącznikiem bezpieczeństwa. Jego zadaniem jest rozłączenie obwodu, gdy ciśnienie spadnie poniżej dopuszczalnej wartości.

Pierwsze słyszę, że kompresor w Fordzie ma jakąś swoją diagnostykę :D

Slawko
24-07-2021, 09:32
Styber, ja pytam AdoKrycha007.
To On ma jakieś cuda.

sabaciontko
24-07-2021, 11:51
Slawko, dziękuję za poradę. Będę szedł tym tropem :)

Fulara
24-07-2021, 16:10
"pewnie" to nie na pewno

musi być coś, co nie włączy klimy jak nie ma gazu czyli LP

musi byc cos co wylaczy klime przed wysadzeniem układu czyli HP

Slawko
24-07-2021, 16:20
Jest tylko jeden czujnik HP i on pilnuje czy jest ciśnienie w normie czy ją przekracza z którejś strony. Jak jest za niskie to w PCM wywali błąd za niskiego. Analogicznie z drugiej strony.

Jak nie ma gazu to nie ma ciśnienia i tu i tu

sabaciontko
24-07-2021, 18:12
Slawko , czy ten zawór regulacyjny sprężarki to ta część ? https://allegro.pl/oferta/ford-focus-mk3-zawor-klimatyzacji-av61-19849-ab-7563665999

Slawko
24-07-2021, 18:32
Nie. To jest zawór rozprężny i jest na połączeniu parownika z rurami w grodzi silnika. Do niego dochodzi ta gruba rura co się na końcu rozwidla pod podszybiem.
Ja pisałem o zaworze regulacyjnym sprężarki. On jest w sprężarce.
Prawdopodobnie taki https://euro-klima.pl/ek25-7027-zawor-sterujacy.html
Zależy jaką masz sprężarkę. Ten z linku ostatnio wymieniałem i nie jestem do końca zadowolony. Raz, że musiałem go dotaczac bo kołnierz był za gruby, a dwa dalej mi raz działa a raz nie działa.

sabaciontko
24-07-2021, 18:37
Przeglądam sprężarki i nie wiem na co zwracać uwagę . U mnie jest AV11-19D629-BC.

Slawko
24-07-2021, 19:00
To prawie taka sama jak u mnie. Ja mam z końcówką BA.
Ten zawór co podałem będzie pasował z tym, że dziś kupiłbym oryginał. Dokładnie taki https://allegro.pl/oferta/2607003-zawor-sterujacy-klimatyzacji-visteon-ford-7231369732?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_pla_czesci-samochodowe&ev_adgr=Cz%C4%99%C5%9Bci+samochodowe+-+uk%C5%82ad+klimatyzacji&gclid=Cj0KCQjw9O6HBhCrARIsADx5qCSPQao0ADswodKGQjz2 V0YBFuoeEhI8ZtkgEfl0ZomzagOrMeZl26AaAixREALw_wcB
Ta BC różni się pewnie budową w środku bo jest na oba czynniki a moja tylko na ten r134a

sabaciontko
24-07-2021, 20:27
Myślisz że lepiej kupić nowy zawór niż używaną sprężarkę ?

zmulim
24-07-2021, 20:30
Nigdy nie wiesz na jaką używaną sprężarkę trafisz, może być w gorszym stanie niż Twoja. A koszt zaworu, jeśli sprężarka Ok, nie jest powalający.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Slawko
24-07-2021, 20:31
Nie wiem, ale dziś kupiłbym używaną sprężarkę.
Po pierwsze, nie wiem w jakim stanie jest obecna.
Po drugie, jest ryzyko że używaną też będzie zła, ale jest spore prawdopodobieństwo że będzie ok.
Po trzecie, mamy sprężarkę do eksperymentowania.

sabaciontko
24-07-2021, 20:55
Kupię sprężarkę :) Zawór 200 zł a używana sprężarka też blisko tej kasy.

sabaciontko
26-07-2021, 19:59
Slawko , czy niesprawny zawór regulacyjny w sprężarce , będzie powodował brak załączania klimatyzacji ? Rozumiem że jest jednak parametr dzięki któremu BCM odmawia uruchomienia klimatyzacji. U mnie w parametrach diagnostycznych Data Loggera w UCDS pokazuje że wysyłany jest rozkaz AC On , na co klima nie reaguje. Po podpięciu "na krótko" w bloku bezpieczników , sprężarka załącza się i dmucha zimnym powietrzem. Wymiana sprężarki lub zaworu to nie problem, ale próbuję zrozumieć w czym może tkwić problem.
Ze schematu wynika , że do BCM podpięte jest pod CAN Ambient Light Sensor i Evaporator Temp Sensor. Prawdopodobnie nie spełnienia jakiś warunków z tych czujników , PCM może nie uruchomić klimy.
Oto screen z Data Logger .

Slawko
26-07-2021, 21:00
Nie bardzo rozumiem co piszesz.
Zakładam że sprawdziłeś czy załącza się sprzęgło? Tzn. otworzyłeś maskę,podparles patykiem i spojrzałeś na tarczę sprzęgła sprężarki zarówno przy wciśniętym przycisku jak i przy wyłączonym? Widać od góry za prawym reflektorem

Bump: Tobie ewidentnie sprzęgło się nie załącza, tak wnioskuję.

Są dwa czujniki podpięte pod PCMa.

sabaciontko
26-07-2021, 21:29
Sprężarka załącza się po podłączeniu "na krótko " - przez skrzynkę bezpieczników. Nie włącza się przez wciśnięcie przycisku AC na panelu klimy.
Ciekawe jakie parametry powinien wykazywać czujnik parownika ?

Slawko
26-07-2021, 22:49
Czyli klimę jako taką masz sprawną.
Czujniki od wentylacji czyli modułu HVAC Ciebie nie interesują.

A wentylator się kręci? Czy sprzęgło załącza się na ok. kilku sekund po przełączeniu AC na ON lub po włączeniu "na krótko" sprzęgła przy załączeniu AC na ON?
Oczywiście silnik pracuje?

Zadaję takie pytania bo co chwila okazuje się coś nowego.

Sprawdź co pokazuje czujnik A/C press(czy jakoś tak) w module PCM. Jeśli pokazuje powyżej 3-4 bar inie ma błędów, to wyszłoby, że masz gdzieś uszkodzony kabelek od zasilania sprzęgła w sprężarce.
A jeśli wywala błąd i ciśnienie jest dużo poniżej tych 3barow to albo uszkodzony czujnik, albo wtyczka zaśniedziałe itp.

Styber
27-07-2021, 06:58
Kolega szuka, ale sam nie wie czego.

Wciśnij przycisk A/C i zmierz multimetrem czy na cewkę przekaźnika sprzęgła kompresora(R11) jest dostarczony sygnał masowy z PCM.
Sprawdź też bezpieczniki F23(5A) i F27(15A).

AdoKrycha007
27-07-2021, 10:51
i chcecie mi powiedzieć, że taka awaria nie pokaże błędów na kompie ? nie będzie nic z elektryki, sprężarki itd ?, jak Ford ma osobną listę błędów na problemy z klimą ?

Styber
27-07-2021, 11:20
To nie jest takie proste jak myślisz.
Kody błędów nie biorą się z powietrza.
System musi mieć jakąś informacje zwrotną, żeby stwierdzić, że coś nie działa w momencie, gdy działać powinno.
Jeżeli system uważa, że wszystkie potrzebne parametry są spełnione(odpowiednie ciśnienie w układzie - informacja z czujnika HP) to decyduje się podać sygnał do przekaźnika, który powinien załączyć sprzęgło kompresora. A co w przypadku, gdy sprzęgło nie zadziała? Skąd system ma o tym wiedzieć?

AdoKrycha007
27-07-2021, 11:23
wywala błąd obwodu sprzęgła ?

Styber
27-07-2021, 11:28
To wytłumacz proszę w jaki sposób sterownik sprawdzi ten obwód.
Przecież nie jest on podłączony do sterownika.

Slawko
27-07-2021, 15:17
AdoKrycha007w poście #45 zadałem pytania . Może będziesz łaskawie odpowiedzieć na nie?

Bump: To wytłumacz proszę w jaki sposób sterownik sprawdzi ten obwód.
Przecież nie jest on podłączony do sterownika.jest, do modułu CDM.
Powinieneś taki mieć. Ja ostatnio wymieniałem z wersji 1 na moduł 5 generacji. Przy okazji musiałem do sprężarki domontowac kilka czujników bo wywalał błędy.

sabaciontko
03-08-2021, 19:41
Panowie. Klima u mnie działa ! Brak jej załączania powodował czujnik zmierzchu. Po jego wymianie , wszystko ładnie chodzi. Dziękuję za pomoc.

zmulim
03-08-2021, 19:42
A nie mówiłem? :)

Superowo, że się z tym uporałeś bez większych kosztów :)

Pewnie sync tez zaczął zmieniać tryb dzień / noc ;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

sabaciontko
03-08-2021, 19:44
Dokładnie ! Sync zaczął z automatu zmieniać tło.

zmulim
03-08-2021, 19:45
Super! Cieszę się :) To teraz pozostaje w końcu zacząć korzystać :D


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

nowemondeo
24-07-2024, 11:47
Panowie może ktoś będzie mógł naprowadzić.
Mianowicie kupiłem Drugiego Forda Focus Mk3 1.0 Ecoboost 2013 r.
Z dnia na dzień przestała działać klimatyzacja. Sprawdziłem bezpieczniki i spalony był F27.
Wymieniłem przez dzień było ok i znów jest spalony z tą różnicą że teraz już przy wkładaniu nowego od razu go przepala. Odpiąłem cewkę przy kompresorze i dalej go pali.
Gdzie szukać przyczyny? z góry dziękuje za pomoc :)

konieczko5
24-07-2024, 13:59
...

firlej
28-07-2024, 10:13
A co ma czujnik zmierzchu do klimy? W fordzie nie można używać klimy w nocy? :)

U mnie 2 lata temu była taka przypadłość, że rano jak otwierałem drzwi kierowcy włączał się na maksa wentylator chłodnicy na kilka minut... Po roku już każde otwarcie drzwi kierowcy uruchamiało wentylator. Tylko drzwi kierowcy, pozostałe nie powodowały takie efektu. Klima działała bez zastrzeżeń. Wymiana modułu sterowania przy chłodnicy rozwiązał problem. Piszę to jako przykład dziwnych związków nie logicznych między usterką a jej przyczyną. Podobnie może być z czujnikem zmierzmu a klimą...