Zobacz pełną wersję : [Focus 2011-2014] Całkowita siła hamowania hamulca roboczego za niska

Piwekx
27-07-2021, 08:44
Witajcie,
Właśnie wróciłem ze stacji diagnostycznej i dla hamulców wyszedł mi wynik negatywny :( W załączeniu zdjęcie z wyników. Może jest na forum ktoś kto potrafi zinterpretować te wyniki i podpowiedzieć co jest do zrobienia.
Pod wynikami w podsumowaniu jest zapis, że "całkowita siła hamowania hamulca roboczego za niska"

Diagnosta stwierdził, że z przednimi jest wszystko w porządku i problem jest z tylnymi. Wspominał coś o niewłaściwym rozkładzie siły hamowania. I że często przyczyną jest korektor siły hamowania. Nie znam się na tym i nie jestem w stanie określić czy faktycznie ma rację.

Waszym zdaniem faktycznie może to być ten korektor siły hamowania czy wystarczy może przeczyścić zaciski, przesmarować tłoczki? Płyn hamulcowy wymieniany był 1,5 roku temu. Klocki i tarcze na tyle wymieniałem 2 lata temu.
Chodzi o Ford Focus MK3 1,6 Ti VCT.

Z góry dziękuję za wasze uwagi.

pankrakus
27-07-2021, 19:38
Witam

Korektor siły hamowania, to był w autach bez ABS,
w autach z ABS (który jest od dawna obowiązkowy w UE) nie ma korektora mechanicznego, bo robi to ABS

Do sprawdzenia
- klocki hamulcowe - czy nie jakieś "paście"
- prowadnice klocków
- tłoczki - czy nie zapieczone / zardzewiałe => czy poruszają się luźno w zacisku
- zaciski w jakim stanie
- giętkie przewody hamulcowe potrafią się w środku rozwarstwić i może być problem z przepływem płynu

Raczej wykluczam pompę, bo w pompie są 2 obwody ale "na krzyż" => jeśli byłby problem z 1 obwodem, to np. prawy przód i lewy tył

tu masz książkę

http://chomikuj.pl/a_krakow/FORD/Focus_2011-2014/poradnik_warsztatowy,6912950469.rar(archive)

pozdrawiam
pankrakus

Piwekx
30-07-2021, 08:34
Dzięki za podpowiedzi :)