Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] klamra pasa kierowcy - podmiana
Vendetta88 09-08-2021, 10:40 Cześć
Mam problem, już parę razy opisywany na forum jak to naprawić czyli brak wykrywania zapięcia pasa przez kierowcę - ale zanim rozbiorę klamrę zastanawia mnie czy switch wykrywający zapięcie pasa będzie pasował od innej klamry oczywiście Forda
w s -max mam klamrę o oznaczeniu 6g9n-61208-ad
a jako dawcę miałbym AV11-R61208-AC chyba od fiesty
Czy ktoś coś się orientuje w tym temacie?
To nie mozesz użyć na chwilę pasa od strony pasażera?
Przypominam również że w zapince pasa jest napinacz pirotechniczny.
.... mam klamrę o oznaczeniu 6g9n-61208-ad
a jako dawcę miałbym AV11-R61208-AC chyba od fiesty ...
Trochę wątpię czy ktoś przymierzał sam zatrzask pasa od Fiesty w S-maxie... Czyli Kolega sam musi zapewne ten eksperyment wykonać... Jak klamra pasa w aucie "zatrzaśnie" się w tej zapince z Fiesty, to można ewentualnie się brać za rozbieranie, bo czujnik powinien być analogiczny... Słowo "powinien" jest tu kluczowe, bo jak to z "eksperymentami" - dopiero życie odpowiada precyzyjnie "tak" lub "nie"...
Vendetta88 09-08-2021, 13:35 Narazie nic nie rozbierałem ta zapinke od fiesty musiałbym dopiero odebrać wiec w reku jej jeszcze nie mialem. Komunikat i dźwięk o nie zapiętych pasach mam wyłączony (9 razy zapięty i odpięty pas na włączonym zapłonie)
Wyobrażałem to sobie po prostu ze tam jest jakiś zwykły switch z przewodem który można przełożyć bo kostki wyglądają tak samo.
A czy napinacz pirotechniczny nie jest w zwijaku pasa?
tam gdzieś w środku też jest ten napinacz pirotechniczny?
wygląda to tak:
https://ford.sklep.pl/product-pol-19739-klamra-pasa-bezpieczenstwa-lewa-Ford-S-Max-mk1-Galaxy-mk3-R-1778751.html
A czy napinacz pirotechniczny nie jest w zwijaku pasa?
google naprawdę potrafi wiele
F20LnkFxh74
Mając taką wiedzę chcesz ryzykować rzeźbę, albo kupowanie i montaż całości w używce?
Vendetta88 09-08-2021, 13:54 Antej, tak wiem o co chodzi tylko w s-max czegoś takiego nie widziałem (a wyciagalem juz fotel kierowcy) chyba ze to jest ukryte pod fotelem niewidoczne. Nowa część wygląda jak w linku z postu wyżej i nigdzie tego „naboju” nie widać. Montaż tez wydaje się prosty dlatego dopytuje :)
Oczywiście bezpieczeństwo jest dla mnie najważniejsze i nie wahałbym sie przed wymiana tego nawet w ASO a temat zalozylem bardziej pod kątem kompatybilności części od innego modelu.
Antej, tak wiem o co chodzi tylko w s-max czegoś takiego nie widziałem (a wyciagalem juz fotel kierowcy)....
Kolega wyżej prezentuje rozwiązania "archeologiczne"...
Tu jest właściwa zapinka od S-maxa - https://allegro.pl/oferta/s-max-mk1-galaxy-mk3-zapinka-pasa-lewy-prawy-przod-10992783208
albo https://allegro.pl/oferta/napinacz-zapinka-pasa-prawy-ford-s-max-mk1-10921803738
To już jest auto bez napinaczy pod fotelem - są one w S-maxie zintegrowane ze zwijaczem pasa...
https://allegro.pl/oferta/pas-bezp-prawy-przod-ford-s-max-galaxy-ii-06-14-10960186113
"Napinacz" to ta czarna rurka na zwijaczu, z której wystają przewody odpalania (obcięte)...
BTW - w tym typie pasów bardziej jest to "pirotechniczna blokada rozwijania pasa". Nie ma ona funkcji "skracania/dociągania" pasa przy strzale...
Amerykanie stosują pasy przednie z 2 urządzeniami pirotechnicznymi przy zwijaczu: - pierwszy "strzela" "dociągacz" (czyli "właściwy napinacz" - wygląda podobnie jak ten pod fotelem, choć zintegrowany jest ze zwijaczem albo przykręcany oddzielną śrubą obok zwijacz - tą, która w Europie mocuje dolny koniec pasa do progu/podłogi koło progu obok zwijacza) a dopiero potem "strzela" taka jak w tym pasie z S-maxa blokada rozwijania....
Na zdjęciu poniżej - poglądowo - jest taki właśnie pas bezpieczeństwa z Escape (Kugi USA po 2017 roku)... Co ciekawe jest to pas po stronie pasażera...
Vendetta88 09-08-2021, 15:29 Czyli rozumiem ze przy fotelu w s-max w miarę bezpiecznie mogę grzebać?
Bo z tego co kolega wysłał to ceny tej klamry (70zl) to szkoda to rozpruwać i się męczyć z klejeniem itd (jedyne ryzyko to ze trafie tak samo zepsuty jak ten co mam)
Kusił mnie jedynie ten switch na przewodzie z klamry od wspomnianej Fiesty bo miałbym to praktycznie za darmo
Czyli rozumiem ze przy fotelu w s-max w miarę bezpiecznie mogę grzebać?...
O tyle "bezpiecznie", że przewody od czujnika zapięcia i tak idą prosto do sterownika poduszek (RCM)...
BTW - taniej też jest i to z darmową wysyłką jak się ma 'smart' na allegro: https://allegro.pl/oferta/zapinka-pasow-przod-ford-s-max-i-6g9n-61209-ha-11001920377
Vendetta88 09-08-2021, 16:19 I czy mi sie dobrze wydaje czy nie ma znaczenia czy to jest lewa i prawa strona? Tzn ze to pasuje zarówno dla pasażera jak i kierowcy?
...nie ma znaczenia czy to jest lewa i prawa strona? ...
Nie miałem tego w rękach, ale patrząc tutaj: https://allegro.pl/oferta/napinacz-zapinka-pasa-prawy-ford-s-max-mk1-10921803738 tak to właśnie wygląda...
Vendetta88 09-08-2021, 17:39 Dokładnie tym samym się wzorowałem i tez mi się tak wydaje.
Zaryzykuje, zamówię coś używanego i zdam relację jak wyszło.
zdaj koniecznie, bo moim zdaniem czerwony przycisek będziesz miał po niewygodnej stronie
...moim zdaniem czerwony przycisek będziesz miał po niewygodnej stronie
Nie da się tak zapinki przykręcić do fotela. O kierunku montażu decydują śruby - są "wstawione na stałe". Klamrę obraca się o 180st by była "lewa" lub "prawa". Jedyny element, który mógłby rozróżniać prawą i lewą to jest taki mały "dzyndzelek" przy tym oczku śruby na dole. Służy jako "ogranicznik" zakresu ruchu klamry przy fotelu (klamra zawsze ma pewien nieduży kąt, o który ją można "pochylać" w szczelinie pomiędzy fotelem a tunelem.
Ten "dzyndzel" w obu zapinkach (P i L) jest w tym samym miejscu - co ewentualnie może świadczyć o pomyłce, ale też może być to świadome "ujednolicenie" ze strony Forda...
Pożyjemy - zobaczymy co nam Kolega "zezna"...
U mnie też pojawił się wyżej opisany problem z klamrą kierowcy. Zauważyłem że jak przesunę pas do tyłu to kontrolka niezapiętych psów znika. Wstawiłem taki kawałek blaszki żeby zniwelować luz klamry w zatrzasku i problem znikną. Poniżej kilka zdjęć.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210814/3408e2361308734ab352d4a1c01ed0c7.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20210814/647104f30d96c40c55eb6ff595dd2a30.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20210814/c65feafe78d79468cef510e52cffdc0a.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20210814/639ed161a628686ca68e51bb1fc8ffb2.jpg
Wysłane z mojego POCOPHONE F1 przy użyciu Tapatalka
Zmniejsz zdjęcia.
Żeby ten kawalek blaszki kiedys nie odpadl i nie zablokowal klamry w gnieździe,akurat wtedy gdy szybko będziesz chciał opuścić auto.
Jestem winien sprostowanie. Okazuje się że w moim przypadku ma to związek z temperaturą na zewnątrz. Gdy wstawiłem tą blaszkę zrobiło się zimno w te nasze kapryśnie lato. Teraz po miesiącu gdy temperatura na zewnątrz ponownie wzrasta do około 25stC problem powraca. [emoji3525]
Wysłane z mojego POCOPHONE F1 przy użyciu Tapatalka
Witam ponownie. Tym razem udało mi się znaleźć źródło problemu i to naprawić. Zdemontowałem czarną obudowę i w środku sprawdziłem jak to działa. Jak widać na poniższych zdjęciach, zielony element wjeżdża w momencie zapinania pasa w biały element naciskając miedzianą blaszkę która zamyka obwód. Z powodu długiego użytkowania zielony element nieco się wytarł i niewystarczająco naciskał blaszkę. Podkleiłem ten element taśmą aby lekko zwiększyć jego grubość. Problem z zapalającą się kontrolką nie zapiętych pasów znikną.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20211014/b07b52fa5c0f8903cf6b85f6ad218a04.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20211014/4d0f20d1bcb0bd4c5bda0748eb1464ab.jpg
Wysłane z mojego POCOPHONE F1 przy użyciu Tapatalka
Wszystko pięknie, tylko jedna "najważniejsza" sprawa,
czy dajesz gwarancję że "ktoś" korzystający z rozwiązania rodem Adam Słodowy,
będzie w stanie w każdych warunkach odpiąć pas tak jak to przewidział producent?
Po prostu, grzebiesz w elemencie który w chwili zdarzenia może (nie musi) zatnie się, rozpadnie i jakiś smutny pan/pani badając okoliczności zdarzenia może orzec że winna była nieautoryzowana modyfikacja, co doprowadziło do tragedii.
Może to "tylko" kawałek taśmy, a może "aż". Bierzesz to na klatę?
Fajnie że odnalazłeś przyczynę usterki, ale już musisz "drutować" to zrób tak żeby było najlepiej jak się da.
Wolałbym pogrubić czerwony element, niż oklejać ten zielony.
Wcześniej z jak kombinowałem z tą blaszką to zgodził bym się z twoim argumentem. W tym przypadku nie ma takiej opcji. Zielony plastik mógłby nawet zostać w pozycji gdzie jest wciśnięty w biały element i nie ma to wpływu na zapinanie czy odpinanie klamry.
Wysłane z mojego POCOPHONE F1 przy użyciu Tapatalka
patrząc na wypracowanie czerwonego elementu, warstwa folii w puncie styku szybko zniknie
Zadam może głupie pytanie. Majstrując przy pasach ,choćby wypięcie wtyczki - lepiej odłączyć aku? Czy można śmiało się bawić ?
Zawsze lepiej odłączyć, bo jak zewrzesz to co najwyżej padnie bezpiecznik, ale w gorszym przypadku nadwyrężysz akumulator przez jakieś zwarcie.
Ostatnio podmieniałem zapinkę pasa na jakiś zamiennik i na żywca ciąłem i lutowałem kable :619:
Niezłe pitolenie z tymi naprawami , przecież to jest proste jak drut kolczasty.
Wystarczy poszukać filmiku w necie .Po krótce , wyciera się plastyk wewnątrz który powoduje że nie łączy dobrze mikro styk , to nie problem wystarczy rozgiąć leciutko blaszkę mikro styku i wszystko wróci do normy .
Należy przy tym odłączyć akumulator bo zanotuje się błąd.
u mnie problemem było zabrudzenie, nie od wyczyszczenia bez rozebrania obudowy, zapchane bawełną typu "z pępka" , 330kkm i nic nie było zużyte
|