Zobacz pełną wersję : [Focus 2018- ] Sync 3 zakłócenia podczas połączeń telefonicznych


Januszek72
20-08-2021, 22:21
Od dłuższego czasu miewam problemy z zakłóceniami połączeń telefonicznych w Sync (posiadana wersja 3.4.21194, ale problem występował też w niższych wersjach) sparowany z telefonem Samsung S9+ (system Android 10). Zakłócenia objawiały się „bulgotem” w głośnikach, brakiem słyszalności rozmówcy przeze mnie lub mnie przez rozmówcę. Na pewno nie było tak od początku użytkowania auta, ale nie pamiętam dokładnie w jakich okolicznościach zauważyłem to po raz pierwszy - czy po aktualizacji Sync, czy oprogramowania telefonu. Nie działo się to przy każdym połączeniu. Zwykle podczas kilkuminutowej rozmowy w jej trakcie na chwilę był problem, po czym znów można było normalnie rozmawiać (telefon oczywiście w zasięgu sieci operatora). Nie ukrywam, że stało się to bardzo męczące. Muzyka odtwarzana przez Sync via bluetooth odtwarzana jest bez jakichkolwiek problemów

Próbowałem wielu sposobów, by to naprawić. Najpierw reset pamięci cache w ustawieniach bluetooth telefonu, usunięcie połączenia telefonu z Sync, ponowne parowanie, reset Sync, reset do wartości fabrycznych telefonu. Problem zawsze powracał. Znalazłem w internecie diagnostykę usterek systemu Sync i wyczytałem z niej, że za problemy z zakłóceniami podczas połączenia telefonicznego mogą odpowiadać ustawienia regulacji dźwięku w telefonie komórkowym. Postanowiłem to zbadać. Okazało się, że po podłączeniu telefonu do Sync poziom głośności multimediów w telefonie jest automatycznie na full i nie da się go zmniejszyć klawiszami głośności telefonu. Natomiast podczas nawiązania połączenia głośność połączeń w telefonie jest ustawiona w połowie skali. Gdy po nawiązaniu połączenia telefonicznego klawiszami głośności zmienię poziom na najniższy wtedy każda rozmowa jest bez jakichkolwiek zakłóceń. Bingo! Tyle, że telefon nie zachowuje na stałe ustawienia poziomu dźwięku połączeń podczas podłączenia do Sync i każdorazowo po połączeniu z systemem wraca do domyślnego ustawienia głośności, którego poziom - jak sądzę - powoduje zakłócenia połączeń.
Na 2 września jestem umówiony w ASO na badanie problemu. Tyle, że znając specjalistów z Forda spodziewam się usłyszeć, że problem jest z telefonem (może zresztą faktycznie tak być).

Teraz pytania. Czy ktoś miał podobny problem i czy udało mu się go rozwiązać? Czy rzeczywiście Sync „wymusza” poziom głośności dźwięku multimediów i połączeń na telefonie? A może jest jakiś patent na to, by Samsung pamiętał wprowadzone ustawienie poziomu głośności podczas połączeń telefonicznych nawiązywanych przez Sync? Będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam!

arturek
21-08-2021, 08:42
Witam

Obstawiam na problem z telefonem

Zamiast walczyć z systemem Sync, sprawdź na innym modelu telefonu

Ja mam Focusa mk4 + Sync 3 + telefon Samsung (starszy model) i nie mam problemów

Dodam, że używam oficjalnie dostępnej aktualizacji systemu Sync = udostępnionej przez Forda


Spodziewam się , że w ASO sparują inny telefon i jeśli nie będzie problemów,
to zamkną temat

pozdrawiam
Arturek

maxpawkas
16-02-2022, 08:42
Mam podobny problem. Tylko nie z Samsungiem, a z iPhonem. Byłem przekonany, że to kwestia zasięgu na autostradzie… ale zauważyłem, że czasami nawet dźwięk dzwonka jest rozbity. Więc problem jest ewidentnie między telefonem a samochodem. Oczywiście muzyka działa w porzadku.

Czy ktoś miał taki problem?

oski99
08-05-2022, 19:22
U mnie występuje taki sam problem na telefonie Xiaomi. Byłem z tym w ASO, zaktualizowali oprogramowanie, ale to nie pomogło. Przeważnie jest tak, że pierwsze połączenie jest zniekształcone, każde następne jest OK.

hamsik
15-07-2022, 19:04
Kolego oski99 napisz czy rozwiązałeś problem. Mam to samo zjawisko - przy pierwszym połączeniu słychać "bulgot" , następne połączenia już są OK.
Od dłuższego czasu walczę z tym tematem w aso ,ale bez efektów.

Margo75
07-09-2022, 19:00
cześć,
mam to samo, jakieś 70% połączeń przychodzących - przy pierwszym połączeniu mam zniekształcony dźwięk - z mojej strony słyszę spowolniony gruby głos a dzwoniący do mnie słyszy piski, jakby przyspieszony dźwięk i trzaski. Drugie połączenie, niezależnie od tego czy ktoś łączy się ponownie czy ja oddzwaniam jest już ok. Nie jest to wina telefonu - podłączałam 3 różne i jest to samo. Telefony spełniają wymogi kompatybilności podane na stronie Forda. W ASO 3 x aktualizowali oprogramowanie i nic, rozkładają ręce. Auto na gwarancji. Już nie wiem co robić.

Bump: Kolego oski99 napisz czy rozwiązałeś problem. Mam to samo zjawisko - przy pierwszym połączeniu słychać "bulgot" , następne połączenia już są OK.
Od dłuższego czasu walczę z tym tematem w aso ,ale bez efektów.

Ja mam tak samo, opisałam w osobnym poście poniżej. Też walczę. Może trzeba jakoś wspólnie powalczyć z Ford Polska?

hamsik
07-09-2022, 20:12
Ja w końcu wymieniłem telefon i jak na razie jest dobrze. W ASO na chwilę obecną nie mają na to lekarstwa. Trzeba czekać na aktualizację .

Rilicek
04-09-2024, 08:18
Mam drobny, acz upierdliwy problem z Android Auto. Telefon jest połączony z samochodem. Wszystkie funkcje Android Auto działają bez problemu, dźwięk jest ok. Gdy próbuję wykonać połączenie telefoniczne przez Android Auto lub ktoś do mnie dzwoni słychać tylko trzaski (jakby oba cywilizacja próbowała się ze mną połączyć). Jak telefon mam połączony tylko w trybie bluetooth (bez Android auto) to nie ma problemów z dźwiękiem. Obstawiam, że może to być jakaś niezgodność kodeków. Problem występuje w telefonie z Androidem 12, w telefonie z Androidem 14 połączenia działają bez problemów.
W sieci znalazłem podpowiedź aby zresetować ustawienia sieciowe/bluetooth. Nic to niestety nie dało.
Macie może jakieś pomysły inne niż wymiana telefonu?