Januszek72
20-08-2021, 22:21
Od dłuższego czasu miewam problemy z zakłóceniami połączeń telefonicznych w Sync (posiadana wersja 3.4.21194, ale problem występował też w niższych wersjach) sparowany z telefonem Samsung S9+ (system Android 10). Zakłócenia objawiały się „bulgotem” w głośnikach, brakiem słyszalności rozmówcy przeze mnie lub mnie przez rozmówcę. Na pewno nie było tak od początku użytkowania auta, ale nie pamiętam dokładnie w jakich okolicznościach zauważyłem to po raz pierwszy - czy po aktualizacji Sync, czy oprogramowania telefonu. Nie działo się to przy każdym połączeniu. Zwykle podczas kilkuminutowej rozmowy w jej trakcie na chwilę był problem, po czym znów można było normalnie rozmawiać (telefon oczywiście w zasięgu sieci operatora). Nie ukrywam, że stało się to bardzo męczące. Muzyka odtwarzana przez Sync via bluetooth odtwarzana jest bez jakichkolwiek problemów
Próbowałem wielu sposobów, by to naprawić. Najpierw reset pamięci cache w ustawieniach bluetooth telefonu, usunięcie połączenia telefonu z Sync, ponowne parowanie, reset Sync, reset do wartości fabrycznych telefonu. Problem zawsze powracał. Znalazłem w internecie diagnostykę usterek systemu Sync i wyczytałem z niej, że za problemy z zakłóceniami podczas połączenia telefonicznego mogą odpowiadać ustawienia regulacji dźwięku w telefonie komórkowym. Postanowiłem to zbadać. Okazało się, że po podłączeniu telefonu do Sync poziom głośności multimediów w telefonie jest automatycznie na full i nie da się go zmniejszyć klawiszami głośności telefonu. Natomiast podczas nawiązania połączenia głośność połączeń w telefonie jest ustawiona w połowie skali. Gdy po nawiązaniu połączenia telefonicznego klawiszami głośności zmienię poziom na najniższy wtedy każda rozmowa jest bez jakichkolwiek zakłóceń. Bingo! Tyle, że telefon nie zachowuje na stałe ustawienia poziomu dźwięku połączeń podczas podłączenia do Sync i każdorazowo po połączeniu z systemem wraca do domyślnego ustawienia głośności, którego poziom - jak sądzę - powoduje zakłócenia połączeń.
Na 2 września jestem umówiony w ASO na badanie problemu. Tyle, że znając specjalistów z Forda spodziewam się usłyszeć, że problem jest z telefonem (może zresztą faktycznie tak być).
Teraz pytania. Czy ktoś miał podobny problem i czy udało mu się go rozwiązać? Czy rzeczywiście Sync „wymusza” poziom głośności dźwięku multimediów i połączeń na telefonie? A może jest jakiś patent na to, by Samsung pamiętał wprowadzone ustawienie poziomu głośności podczas połączeń telefonicznych nawiązywanych przez Sync? Będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam!
Próbowałem wielu sposobów, by to naprawić. Najpierw reset pamięci cache w ustawieniach bluetooth telefonu, usunięcie połączenia telefonu z Sync, ponowne parowanie, reset Sync, reset do wartości fabrycznych telefonu. Problem zawsze powracał. Znalazłem w internecie diagnostykę usterek systemu Sync i wyczytałem z niej, że za problemy z zakłóceniami podczas połączenia telefonicznego mogą odpowiadać ustawienia regulacji dźwięku w telefonie komórkowym. Postanowiłem to zbadać. Okazało się, że po podłączeniu telefonu do Sync poziom głośności multimediów w telefonie jest automatycznie na full i nie da się go zmniejszyć klawiszami głośności telefonu. Natomiast podczas nawiązania połączenia głośność połączeń w telefonie jest ustawiona w połowie skali. Gdy po nawiązaniu połączenia telefonicznego klawiszami głośności zmienię poziom na najniższy wtedy każda rozmowa jest bez jakichkolwiek zakłóceń. Bingo! Tyle, że telefon nie zachowuje na stałe ustawienia poziomu dźwięku połączeń podczas podłączenia do Sync i każdorazowo po połączeniu z systemem wraca do domyślnego ustawienia głośności, którego poziom - jak sądzę - powoduje zakłócenia połączeń.
Na 2 września jestem umówiony w ASO na badanie problemu. Tyle, że znając specjalistów z Forda spodziewam się usłyszeć, że problem jest z telefonem (może zresztą faktycznie tak być).
Teraz pytania. Czy ktoś miał podobny problem i czy udało mu się go rozwiązać? Czy rzeczywiście Sync „wymusza” poziom głośności dźwięku multimediów i połączeń na telefonie? A może jest jakiś patent na to, by Samsung pamiętał wprowadzone ustawienie poziomu głośności podczas połączeń telefonicznych nawiązywanych przez Sync? Będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam!