wp1988
23-08-2021, 14:35
Witam,
Zwracam się do Was z prośbą o pomoc w rozwiązaniu problemu.
W samochodzie Ford Escape 2017r 2.0 Ecoboost właściwie od momentu zakupu nie działa aktywna żaluzja chłodnicy.
ForScan wyrzuca błąd - P05A1 - Działanie czujnika położenia aktywnej przesłony A kraty wlotu powietrza przy zatrzymaniu w położeniu maksimum/minimum.
Natomiast zachowuje się to w następujący sposób. Po włączeniu silnika żaluzja się otwiera, następnie zamyka, następnie otwiera, następnie zamyka i tak w kółko cały czas.
Na forum znalazłem informację, że silniczek krańcówkę bierze z przeciązenia w danej pozycji. Spróbowałem ręcznie go zatrzymać w momencie zamykania ale nic to nie daje. Dalej się otwiera i zamyka. Jeśli jednak zatrzymam go ręcznie w maksimum, a później w minimum to przestaje się kręcić. Dopiero po ponownym uruchomieniu silnika działa. W momencie takiego ręcznego "zacięcia" ForScan nie pokazuje błędów.
Rozebrałem zderzak i wyciągnąłem roletę. Przyjrzałem się przewodom i wyglądają ok. Około 20 cm od wtyczki widać, że były łączone, jednak jest to zrobione dobrze, kolory też są dobrze połączone. Wtyczka jest troche uszkodzona (oderwany kawałek plastiku), ale wydaje mi się, że nie ma to wpływu na jakość wtyku. Siedzi i blokuje się dobrze.
Dodam tylko jeszcze, że wymieniłem silniczek na inny i sytuacja wygląda dokładnie tak samo. Roleta jest oryginalna fordowska a nie zamiennik.
Dodam jeszcze z poziomu ForScana nie jestem w stanie sterować roletą. Zwraca ona cały czas 0% i co bym nie próbował nastawić to to się nie zmienia. Co jakiś czas w miejscu 0% pojawia się na ułamek sekundy 100% i w tym momencie miga również A_POS_F - pojawia się Fault.
Czy ktokolwiek jest w stanie mi coś poradzić?
Pozdrawiam
Zwracam się do Was z prośbą o pomoc w rozwiązaniu problemu.
W samochodzie Ford Escape 2017r 2.0 Ecoboost właściwie od momentu zakupu nie działa aktywna żaluzja chłodnicy.
ForScan wyrzuca błąd - P05A1 - Działanie czujnika położenia aktywnej przesłony A kraty wlotu powietrza przy zatrzymaniu w położeniu maksimum/minimum.
Natomiast zachowuje się to w następujący sposób. Po włączeniu silnika żaluzja się otwiera, następnie zamyka, następnie otwiera, następnie zamyka i tak w kółko cały czas.
Na forum znalazłem informację, że silniczek krańcówkę bierze z przeciązenia w danej pozycji. Spróbowałem ręcznie go zatrzymać w momencie zamykania ale nic to nie daje. Dalej się otwiera i zamyka. Jeśli jednak zatrzymam go ręcznie w maksimum, a później w minimum to przestaje się kręcić. Dopiero po ponownym uruchomieniu silnika działa. W momencie takiego ręcznego "zacięcia" ForScan nie pokazuje błędów.
Rozebrałem zderzak i wyciągnąłem roletę. Przyjrzałem się przewodom i wyglądają ok. Około 20 cm od wtyczki widać, że były łączone, jednak jest to zrobione dobrze, kolory też są dobrze połączone. Wtyczka jest troche uszkodzona (oderwany kawałek plastiku), ale wydaje mi się, że nie ma to wpływu na jakość wtyku. Siedzi i blokuje się dobrze.
Dodam tylko jeszcze, że wymieniłem silniczek na inny i sytuacja wygląda dokładnie tak samo. Roleta jest oryginalna fordowska a nie zamiennik.
Dodam jeszcze z poziomu ForScana nie jestem w stanie sterować roletą. Zwraca ona cały czas 0% i co bym nie próbował nastawić to to się nie zmienia. Co jakiś czas w miejscu 0% pojawia się na ułamek sekundy 100% i w tym momencie miga również A_POS_F - pojawia się Fault.
Czy ktokolwiek jest w stanie mi coś poradzić?
Pozdrawiam