Zobacz pełną wersję : [Focus 2014-2018] 1.6 105km ti-vct wypadanie zapłonu
Witam, ostatnio wyskoczył mi błąd p0304 wypadanie zapłonu na 4 cylindrze. Po jaks 200km w trasie ponownie się zapaliło i tak migało co jakiś czas. Przejechałem tak 300km tylko musiałem utrzymywać stała prędkość i nie puszczać gazu bo zaczynało szarpać po ponownym wciśnięciu. Musiałem zatrzymać się do zera i odpalić ponownie żeby równo chodził. Więcej pali, brak mocy i szarpie czasem tak jak opisywałem. Po podpięciu obd widać falowanie katu zapłonu na niskich obrotach, i wypadanie zapłonu. Niby na podwyższonych tego nie ma. Auto na LPG BRC 32 sq założone 2.5 roku temu. Cewka, świece, kable, wymienione, sprawdzona kompresja około 11 bar. Mechanik mówi że zawory do regulacji, a około 500km wcześniej wymieniał mi rozrząd. Zastanawiam się jeszcze nad przepływomierzem. Ale odpiąłem go z kostki i dalej wypadał zapłon.
Wczoraj, wypadania zaplonu nie bylo, ale dalej nierowno chodził na wolnych obrotach, i 0 wypadniecia zaplonu wedlug programów.
Jakieś pomysły, sugestie, a moze ktos mial ten sam problem?
zmierzyć luz zaworowy to nawet trzeba jak auto na LPG ale żeby luz był powodem wypadania zapłonu jak kompresja jest 11 bar to nie sądzę...
no do tego nie slychac zeby silnik glosniej pracowal, a i tak ten typ jest glosnym silnikiem =) dlatego szukam pomocy na forum, mechanik stwierdzil ze na 100 % zawór, ale sa jeszcze inni magicy od elektroniki.
A czy odczyty z sond cos mowia?? ktos sie na tym zna?
na LPG to luz się w 99,999999999% zmniejsza i jazda na podpartym zaworze nie wywołuje "klekotu" wręcz przeciwnie silnika nie słychać. ale wtedy kompresja nie wychodzi 11 bar także niech nie kombinuje ale luz do zmierzenia tak czy siak
Brawo, wymiana rozrządu bez kontroli/ustawienia luzu :D
Własnie zatankowalem gaz do pełna i benzyny. po przejechaniu 400m zaczal znow migac check engine. Pewnie wypada zaplon, gdzies czytalem ze moze przepuszczać wtrysk gazu, ale czy to mozliwe skoro elektrozawór jest zamkniety, bo teraz jezdze na benzynie?
Edit: Czy to jest zawór butli?
A na benzynie dobrze jeździ? Miałem u ciebie w foce też wypadanie zapłonu a w zasadzie chodził na 3 garach jak mu się spodobało. Świece profilaktycznie nowe wleciały i potem cewka. Nic to nie dało. Wyjąłem listwę wtryskową, przedmuchałem wszystko i na jakiś czas był spokój. Jeden wtrysk się przycinał i jak zmieniałem je miejscami nie chodził inny gar. Kupiłem używaną listwę i problem znikł.
A na benzynie dobrze jeździ? Miałem u ciebie w foce też wypadanie zapłonu a w zasadzie chodził na 3 garach jak mu się spodobało. Świece profilaktycznie nowe wleciały i potem cewka. Nic to nie dało. Wyjąłem listwę wtryskową, przedmuchałem wszystko i na jakiś czas był spokój. Jeden wtrysk się przycinał i jak zmieniałem je miejscami nie chodził inny gar. Kupiłem używaną listwę i problem znikł.
Na benzynie chodzi tak samo, wczoraj po południu check zginął i nie pokazywało wypadania zaworu, była rezerwa gazu już. Dzisiaj się umówiłem z gazownikiem i powiedział żebym zatankował przed wizytą. Zatankowałem i po 300m od stacji check. I wypadanie. Zakręciłem butle dalej wypada ale mniej. Musi się wypalić chyba. Wtrysk pewnie walnięty i popuszcza LPG. Jutro pewnie zamienia wtryski sprawdza. Ciekawe czy po mojej jeździe Koło 600km się nie spaprał katalizator czy coś innego.
MIREKTERAZPOLSKA 01-09-2021, 06:51 Sprawdzenie luzów kosztuje 100zł plus nowa uszczelka pod pokrywę zaworów
Czy ktoś coś wie na temat tych wykresów? 4 górne pokazuje pracę wałka wydechowego. Są widać różnicę ale czy to normalne? Wałek dolotowy ma mniejsze odchylenia i pokazują się podczas jazdy. Czy to oznacza zły montaż rozrządu??
AdoKrycha007 01-09-2021, 14:41 TI-VCT, pewnie bez klucza robił, bo myśli że jak w starym Zetecu w MK1 :D
No właśnie zapytaj gościa czy wie jaki rozrząd robił i czy to masz akurat od wymiany rozrządu
No właśnie zapytaj gościa czy wie jaki rozrząd robił i czy to masz akurat od wymiany rozrządu
No właśnie po jakiś 300km zamigala pierwsza lampka, a potem po 200km non stop. Dlatego dla mnie dziwne ze nagle po wymianie rozrządu dały o sobie znać zawory. I jak ktoś coś widzi na tych wykresach?? Tak ma być czy jest spaprane??
konieczko5 01-09-2021, 18:07 ...
No właśnie po jakiś 300km zamigala pierwsza lampka, a potem po 200km non stop. Dlatego dla mnie dziwne ze nagle po wymianie rozrządu dały o sobie znać zawory. I jak ktoś coś widzi na tych wykresach?? Tak ma być czy jest spaprane??
no to masz spieprzony rozrząd.
niech ci pokaże jakich blokad użył
AdoKrycha007 01-09-2021, 19:10 czy trafi się tu kiedyś post, że rozrząd w VCT wymieniany u janusza nie będzie zwalony ? ;-)
Nic nie widać bo robisz zdjęcia zamiast zrzuty ekranów.
Dobra jutro zrobię screeny, bo dzisiaj aku mi padł od tego ciągłego krecenia :)
I jeszcze geniusz na zawory zwalił hehe dobrze że nie na pierścienie
A jeszcze słychać takie syczenie jak jest na wolnych obrotach i mu gazu szybko dodam, nie wiem czy ten typ tak ma czy gdzieś nieszczelosc jest w układzie dolotowym, występuje to tylko przy gwałtownym naciśnięciu, nie słychać powyżej 1.5 tys obrotów.
Takie pytanko czy w wymianie rozrządu trzeba zablokować wałki?? Bo tak dzisiaj popatrzyłem na pokrywę to nawet nie widać żeby ze śrub zszedł Brud i nakrętki wyglądają jakby nigdy ich nikt nie dotykał. Przesyłam zdjęcia, co o tym myślicie?
https://allegro.pl/oferta/blokada-rozrzadu-ford-1-6-scti-duratec-ecoboost-9059058250?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_narzedzia_pla_ss&ev_adgr=Narzedzia&ev_campaign_id=14474247596&gclid=Cj0KCQjw7MGJBhD-ARIsAMZ0eevPdZH2ArOWpuCbM3Jxz21zHokPurRjTxUIefG_SO tWLwieNRj-zQcaAr58EALw_wcB
Trzeba. Jest z resztą zdjęcie w linku który wrzucił Fulara :)
Trzeba. Jest z resztą zdjęcie w linku który wrzucił Fulara :)
Ok ale co sądzisz o tych śrubach, były ruszane 1.5 tygodnia temu około czy nie? Bo dlamnie to są jak po fabrycznym montażu.
AdoKrycha007 02-09-2021, 18:36 partacz nie mechanik. ale to klasyka w Ti-VCT.
śruby są obowiązkowe, zresztą wystarczy zerknąć w Etis.
Więc klucza pewnie też nie miał - i już wiesz skąd problemy.
nie były ruszane, to oczywiste
mechanik janusz, 80% mechaników w polsce są tego pokroju.
dlatego masz checa, ciesz się, że tylko checa. bo w zetekach jeszcze ze śrubą mieli problem i rozpieprzało silnik
Danielo_82 02-09-2021, 19:39 Takie pytanko czy w wymianie rozrządu trzeba zablokować wałki??
Oczywiście że nie trzeba. Większość ludzi tutaj widzę jak zwykle nie wie, ale się wypowie. Blokujesz koła zmiennych faz półksiężycem, wał pinem, kolo zamachowe blokadą i to wszystko. Rozrząd w tym silniku jest naprawdę prosty do roboty.
Oczywiście że nie trzeba. Większość ludzi tutaj widzę jak zwykle nie wie, ale się wypowie. Blokujesz koła zmiennych faz półksiężycem, wał pinem, kolo zamachowe blokadą i to wszystko. Rozrząd w tym silniku jest naprawdę prosty do roboty.
zapytaj mechanika czy tak zrobił. check engine pewnie się pojawił, bo wkręt wszedł do opony
Z każdej instrukcji jaka znajduje na stronach o 1.6 ti vct. Pierwsza rzecz jaką się robi to zakłada blokadę na wałki. A skoro pokrywa jest nieruszona to ten element został ominięty.
Danielo_82 02-09-2021, 21:44 Bzdura. Wałki plaskownikiem blokujesz tylko jeśli odkrecasz koła zmiennych faz. Tu masz manual
http://replace-timing-belt.com/ford-focus-1-6-ti-vct-2011-pnda_/
Fragmenty tis mogę jutro podesłać jak będę u nas w aso.
https://www.youtube.com/watch?v=gGAAbu3bPPE
Danielu, wlaśnie przez takich domorosłych mechaników jak Ty, jemu świeci check
bo mechanik żydzi na blokadach za 99,99 pln
Danielo_82 03-09-2021, 06:27 A jak ci nagram film w którym do montażu rozrządu trzeba zdjąć tylną belkę to też będziesz zdejmował? Pomijając już fakt że gość nie używa blokady koła zamachowego, przez co cała siła przy dokręcaniu śruby koła pasowego opiera się o wał. Jakie blokady są potrzebne do zmiany rozrządu pisałem już dwa razy w tym wątku, Tak więc po raz kolejny proszę przestań pisać bzdury i kłamstwa! Dla mnie eot, karmić trolla dalej nie będę.
oczywiście, że blokada wału nie jest do dokręcania tylko trzeba zablokować koło zamachowe. pełna zgoda.
https://naforum.zapodaj.net/thumbs/5c37cc45d966.jpg (https://naforum.zapodaj.net/5c37cc45d966.jpg.html)
karmić trolla ? pokazać ci, że zeteca 1.6 zrobię bez blokad, zrobię bez zdejmowania pokrywy zaworów ? i co z tego jak to jest niezgodnie ze sztuką ? idealnie ustawiony nie będzie, ale odpali i pojedzie i będzie jeździł
przestań się kompromitować, chłopu się świeci check a ty mędrkujesz i fantazjujesz.
po co ?
RyszardaTrzeciaWaza 03-09-2021, 07:50 Wałki plaskownikiem blokujesz tylko jeśli odkrecasz koła zmiennych faz
Dokładnie.
Po co z dwóch stron blokować wałki przy wymianie paska, skoro jak zablokujesz koła zmiennych faz to wałki masz już ustawione ?
Płaskownik w tym przypadku może służyć do sprawdzenia czy się dobrze ustawiły, ale konieczny nie jest.
Dokładnie.
Po co z dwóch stron blokować wałki przy wymianie paska, skoro jak zablokujesz koła zmiennych faz to wałki masz już ustawione ?
Płaskownik w tym przypadku może służyć do sprawdzenia czy się dobrze ustawiły, ale konieczny nie jest.
dalej brniecie w niepotrzebne sesje słowne.
napisałem, że zeteca zrobie bez blokad. tylko co z tego, jak będzie pół do zęba przestawiony rozrząd.
po co jest blokada wałków ? no do jasnej cholery żeby właśnie sprawdzić, czy jest dobrze ustawione.
koledze świeci check i mechanik wykonał coś niezgodnie ze sztuką. może właśnie nie użył tej waszej "niepotrzebnej" blokady wałków i nie sprawdził - nie wiem. gdyby zrobił zgodnie ze sztuką, lampki by nie było.
Rysiu....
druga sprawa.
mamy najprostszy rozrząd. fiat uno. znak na wale i znak na wałku. Rysiu po co są te znaki ? A po to, żebyś po założeniu rozrządu sprawdził, czy po przekręceniu 4x wałem są ok. tak czy nie ? ano tak.
a po co sprawdzać te znaki, skoro można ściągnąć pasek, założyć i finito. no przecież nic nie ruszyłeś prawda ? a co jak stary rozrząd już był przestawiony wyciągnięciem paska albo przez janusza ? ano znaki są, super !
co jest znakiem na zeteku ? a co jest znakiem na V Ti ? a nie ma znaków ?? a to pech ! no i co teraz ?
sama blokada zniennych faz rozrządu ? super. a jak rozrząd jest przestawiony i powielasz błąd a przy napięciu jeszcze go spotęgowałeś ?
gdzie są znaki ?? jak to sprawdzić ??
może jednak ten głupi płaskownik się przyda ?
oj chłopy chłopy
RyszardaTrzeciaWaza 03-09-2021, 08:15 Zgodnie ze sztuką, jak zablokujesz koła zmiennych faz to masz wałki ustawione na tzw zero.
Może papidrak ustawił na znaki, własnoręcznie namalowane na pasku i silniku :D
No i o tym mówimy. Na skróty. Bo u czeska rozrząd 150 a u mnie 350. Panie a czemu tak drogo. Bo tyle to kosztuje.
Rysiu a powiedz mi kolego jak chcesz napiąć pasek poprawnie bez luzowania wałków i kół zmiennych faz rozrządu ???
Idziemy na skróty ?
RyszardaTrzeciaWaza 03-09-2021, 10:52 Rysiu a powiedz mi kolego jak chcesz napiąć pasek poprawnie bez luzowania wałków i kół zmiennych faz rozrządu ???
Yyyy czo ? Chyba mówisz o jakimś innym silniku :619:
MIREKTERAZPOLSKA 03-09-2021, 11:34 Oj Panie Tomku
Panie Rysku załóżmy że paprok źle założył koła zmiennych faz rozrządu w stosunku do walka bo jest Januszem biznesu.
Powiedz mi. Co osiągniesz blokadą zmiennych kół rozrządu ? Chyba że lubisz kopiować paprokow ?
https://youtu.be/0cGq8LXECUg
Tu jest film gdzie gościu robi wszystko zgodnie z procedurą. Mało tego napina pasek przy luźnych kołach zmiennych faz rozrządu o czym w Polsce nikt nie słyszał.
Jedynie co mogę gościowi zarzucić to to że dokręcał walki na blokadzie zamiast złapać wałek kluczem i dokręcać i tak samo wal.
Także macie manuał. O Polsko
MIREKTERAZPOLSKA 03-09-2021, 15:31 pasek przy luźnych kołach zmiennych faz rozrządu o czym w Polsce nikt nie słyszał.
Proszę nie wrzucać wszystkich do jednego worka.
grzegorzyk 03-09-2021, 15:34 https://youtu.be/0cGq8LXECUg
Tu jest film gdzie gościu robi wszystko zgodnie z procedurą. Mało tego napina pasek przy luźnych kołach zmiennych faz rozrządu o czym w Polsce nikt nie słyszał.
Jedynie co mogę gościowi zarzucić to to że dokręcał walki na blokadzie zamiast złapać wałek kluczem i dokręcać i tak samo wal.
Także macie manuał. O Polsko
Czyli pamiętajcie wszyscy Janusze. Żeby zmienić rozrząd w 1.6 ti-vct należy :
-zdjąć pokrywę zaworów
-zdjąć miskę olejową
-odkręcić koła zębate wałków
-poluzować koło zębate wału
-etc
-a i zlać olej
Zapiszcie sobie ten filmik jako manual , tak na przyszłość.
Ale
JAK BĘDZIECIE SKŁADAĆ NA NOWO SILNIK , np. PO REMONCIE.:?:wink:
Danielo_82 03-09-2021, 15:47 Tak, jeszcze silnik wyjąć z auta.
Widzisz wszędzie oszukują, w każdym warsztacie , nawet ASO się nie zna, ale dzięki forum wszyscy wiemy w jak bardzo wielkim błędzie żyliśmy. Zbawca.
Tak, jeszcze silnik wyjąć z auta.
Widzisz wszędzie oszukują, w każdym warsztacie , nawet ASO się nie zna, ale dzięki forum wszyscy wiemy w jak bardzo wielkim błędzie żyliśmy. Zbawca.
A ty masz pojęcie co to znaczy bezklinowiec i dlaczego bezklinowiec ? Masz pojęcie że zablokowane koła rozrządu nie będą poprawnie napięte i się przestawia jak właśnie check engine po 200 km koledze ?
Widzisz na filmie jak napina rozrząd przy luźnych kołach i widzisz jak one się układają ?
Masz tu o tym pojęcie czy nie ?
Po co w zetecu się luzuje walki kół ? Żeby to poprawnie napiac.
Pasek się wyciąga i jak na nowym nie skorygujesz wszystkiego w punkt to przy drugiej wymianie mijasz się o ząbek na twojej zbawiennej blokadzie kół zmiennych faz rozrządu.
Po to je luzujesz żeby nawet na blokadzie kół one się napiely w stosunku do zablokowanego wałka rozrządu.
Wymiana rozrządu za pomocą tylko blokady kół zmiennych faz rozrządu to haltura ale jesteśmy w Polsce
Żal mi waszych klientów za tak odwalona fuszere
Bump: Proszę nie wrzucać wszystkich do jednego worka.
Ciesze się że są jeszcze mechanicy którzy wiedzą co robią.
Dlatego Janusz weźmie 150 zł za rozrząd a ja 350. Drogo ? Janusz czeka.
A ty masz pojęcie co to znaczy bezklinowiec i dlaczego bezklinowiec ? Masz pojęcie że zablokowane koła rozrządu nie będą poprawnie napięte i się przestawia jak właśnie check engine po 200 km koledze ?
Widzisz na filmie jak napina rozrząd przy luźnych kołach i widzisz jak one się układają ?
Masz tu o tym pojęcie czy nie ?
Po co w zetecu się luzuje walki kół ? Żeby to poprawnie napiac.
Pasek się wyciąga i jak na nowym nie skorygujesz wszystkiego w punkt to przy drugiej wymianie mijasz się o ząbek na twojej zbawiennej blokadzie kół zmiennych faz rozrządu.
Po to je luzujesz żeby nawet na blokadzie kół one się napiely w stosunku do zablokowanego wałka rozrządu.
Wymiana rozrządu za pomocą tylko blokady kół zmiennych faz rozrządu to haltura ale jesteśmy w Polsce
Żal mi waszych klientów za tak odwalona fuszere
Bump:
Ciesze się że są jeszcze mechanicy którzy wiedzą co robią.
Dlatego Janusz weźmie 150 zł za rozrząd a ja 350. Drogo ? Janusz czeka.
To chętnie się zgłoszę na poprawę tego partactwa btw :)
Żeby poprawić to partactwo trzeba zdjąć zdjąć rozrząd zdjąć pokrywę zaworów ustawić blokadę wałków założyć blokadę zmiennych kół rozrządu poluzować walki założyć blokadę wału i zablokować koło zamachowe gdyż blokady nie służą do dokręcania . Następnie założyć pasek i na luźnych kołach napiąć pasek rozrządu. Dokręcić odpowiednim momentem na nowych śrubach walki trzymając bodajże kluczem 27 walki co by walka nie ukruszyć jak już tu ktoś zdjęcia wklejał. Tak ustawiony rozrząd jest w punkt.
Po to nie robili klinów żeby tak to było ustawione. Toyota np 2 walki rozwiązuje inaczej w starych silnikach. Mianowicie walki zazebione w głowicy i na zewnątrz jedno koło wałka rozrządu. Wtedy rozrząd jest dla Januszu bo se mogą markerem ciapciac i ustawiać rozrząd dziecinnie prosty rodem z fiata uno.
Tu widzę silniki stare jak świat a mechanicy dalej nie mają o nim pojecia
który z szanownych forumowiczów uświadomi pozostałych forumowiczów po co w 2.0 HDI jest luz na klinie na kole pasowym ? w fabryce za dużo wyfrezowali ?
a może ktoś się pomylił ?
po co te koło niby bez klina a pływa na klinie...
https://naforum.zapodaj.net/thumbs/41cdcb583548.jpg (https://naforum.zapodaj.net/41cdcb583548.jpg.html)
no tak, przy napinaniu paska rozrządu luz ten służy do kompensacji napięcia i klin ustawi się idealnie w środku luzu. ale pewnie nasi Janusze biznesu ten luz najchętniej by zaspawali :)
Na tłoku jest wypalone koło przy zaworach wydechowych.
2 ostatnie zdjecia to inny tłok
napisz dokładnie o co chodzi, bo zawory nie są w tej pozycji kolego
napisz dokładnie o co chodzi, bo zawory nie są w tej pozycji kolego
Chodzi o to że na 4 tłoku pomiędzy wgłębieniami na zawory jest wypalony otok. Wiadomo zbyt wysoka temperatura, ale o czym to jeszcze mówi?
Chodzi o to że na 4 tłoku pomiędzy wgłębieniami na zawory jest wypalony otok. Wiadomo zbyt wysoka temperatura, ale o czym to jeszcze mówi?
- spalanie stukowe
- lejący wtrysk
- nieszczelność w dolocie
- wypadanie zapłonów
- uboga miesznka ( nieszczelność w dolocie )
Witam mam focusa mk3 1.6 16v sida walczyłem z wypadaniem zapłonu. Jak większość wymieniłem świece, przewody zapłonowe, cewkę, przepływomierz sprawdzone ciśnienie na cylindrach luzy zaworowe szczelność układu dolotowego wszystko ok. Czytałem o tym że sterowniki padają. Więc zrobiłem reset sterownika PCM fordscanem i pomogło silnik pracuje równo wróciło do normy. Więc jest potrzeba jednak zresetowania sterownika silnika PCM. Mi pomogło .
Na chwilę, bo problem wróci jak się dokończy adapatacja.
Znam dobrze ten temat i wiem że od zmiany softu w PCM trzeba zaczynać.
AdoKrycha007 31-12-2024, 12:14 temat milion razy omawiany - zmiana softu z korektą wtrysków i nowa sonda(y) przed katem. tyle. wszystko inne zbędne. reset nic nie da, wróci za parę/naście km po adaptacji to samo.
futrzaken 07-01-2025, 20:29 Jaki numer ma najnowszy soft PCM do 1,6 Ti-vct 105KM?
Jest kilka sterowników, więc to nie licytacja "który" najnowszy.
Trzeba podłączyć auto i sprawdzić.
futrzaken 07-01-2025, 21:16 Ok, podłączę jednego Focusa i sprawdzę.
focusa mk3 1.6 16v sida walczyłem z wypadaniem zapłonu
Ostatni zadzwonił do mnie jeden Pan z okolic Łodzi z tym samym problemem i po krótkim wywiadzie okazało się ,że pewien jegomość z mojego miasta zaprosił go na uzdrowienie autka . Nie dość ,że nie uzdrowił tego autka to tego biedaka jeszcze skasował za wgranie oprogramowania które nic nie zmieniło w tej kwestii ................
Bump: Jaki numer ma najnowszy soft PCM Podaj VIN :) zobaczę sobie
|