Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2015- ] Opinie o 2.0 EcoBlue 190 KM, A8, AWD
Witajcie,
Poszukuję jakiejś opinii o nowym silniku Forda, skrzyni A8 i napędzie AWD jaki jest w S-maxie. Szukałem ale ciężko cokolwiek znaleźć na ten temat. Jakiś test na YT czy coś innego w takiej konfiguracji ciężko spotkać. Najbardziej można liczyć na Kugę w tej konfiguracji ale może ktoś będzie w tanie powiedzieć coś więcej na ten temat.
Galaxy 2.0 EcoBlue 190KM A8 - bez AWD - bardzo przyjemna i fajna konfiguracja do tej budy i tej masy.
Komputer albo kłamie w żywe oczy albo dużo mniej pali przy prędkościach autostradowych od TDCI. Tego nie miałem jeszcze okazji zweryfikować bo szwagier nie mierzył realnego zużycia na baku.
MrKajtoslaw 09-09-2021, 19:29 Auto S-max, przejechane 100000 km przez 2,5 roku.
Awarii brak, spalanie średnie przez ten czas 8 l/100.
Dynamika wystarczająca.
Naprawdę fajne, pakowne auto. Ciężko będzie znaleźć następcę.
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
tomaszjan31 09-09-2021, 19:39 pbobek jest wiele już rozpoczętych wątków o nowym motorze i skrzyni A8
Początki eksploatacji z tym silnikiem znajdziesz w dziale transit nowy model, połączenie z a8 w dziale mondeo, kuga
Auto S-max, przejechane 100000 km przez 2,5 roku.
Awarii brak, spalanie średnie przez ten czas 8 l/100.
Dynamika wystarczająca.
Naprawdę fajne, pakowne auto. Ciężko będzie znaleźć następcę.
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
To prawda... Espace już nie będzie a i następnej generacji S-maxa też pewnie już nie ujrzymy.
tomaszjan31 dzięki. Właśnie chyba najbliżej będzie porównać do Kugi.
Bump: Auto S-max, przejechane 100000 km przez 2,5 roku.
Awarii brak, spalanie średnie przez ten czas 8 l/100.
Dynamika wystarczająca.
Naprawdę fajne, pakowne auto. Ciężko będzie znaleźć następcę.
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
Dzięki. Jak rozumiem większość pewnie trasy i problemów z DFP nie ma?
Bump: Auto S-max, przejechane 100000 km przez 2,5 roku.
Awarii brak, spalanie średnie przez ten czas 8 l/100.
Dynamika wystarczająca.
Naprawdę fajne, pakowne auto. Ciężko będzie znaleźć następcę.
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
Dzięki. Jak rozumiem większość pewnie trasy i problemów z DFP nie ma?
benykuleczka1 10-09-2021, 09:29 Mam auto z tym silnikiem i skrzynia. Wprawdzie bez awd i mondek, ale dwa slowa napisac moge. Auto ma prawie rok i nakulane 18k. Jazda po miescie i w trasie. Pali tyle ile cisniesz, moze byc 5/100 ale i 10/100. Sprawuje sie jak na razie bezproblemowo. Nieco denerwujace sa dla mnie dwie rzeczy: w normalnym trybie jazdy stara sie jak najszybciej wrzucic jak najwyzszy bieg, co nie zawsze odpowiada logice w danym momencie i czasem wg mnie ma za niskie obroty silnika, jak wlaczysz "s" na skrzyni wtedy dluzej trzyma obroty, ale tez wiecej potrafi spalic. Jazda na "s" przydaje sie na kretych gorskich drogach gdzie najczesciej z tego korzystam. Druga denerwujaca mnie sprawa to praca gdy jest zimno, czyli generalnie pora zimowa. Poki auto nie osiagnie jakies tam temperatury, trzyma wysokie obroty, cos jakbys za dlugo jechal na jedynce normalna skrzynia. Wyje przy tym co mnie osobiscie drazni. Trwa to chwil kilka moze z kilometr, ale jednak. Aaaa...i jeszcze jedna sprawa, generalnie skrzynia jest wolna przez co wg mnie ktos kto lubi ostra jazde niekoniecznie bedzie zadowolony. Jak juz wczesniej napisalem tryb "s" trzyma dluzej na obrotach, ale nie wplywa na szybkosc skrzyni. To tyle.
Pozostaje mi się w pełni zgodzić z bezpośrednim przedmówca. Ja mam dokładnie taki zestaw o jaki pytasz (czyli z awd). Średnie spalanie ok 8.0. Mam sporo krótkich przebiegów po mieście w korkach (dojazdy do pracy/przedszkole). Ogółem ok. 35kkm przebiegu. Póki co bezawaryjnie.
I jak DPF znosi takie krótkie przebiegi?
MrKajtoslaw 12-09-2021, 17:15 Ty coś za bardzo boisz się o DPF.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
benykuleczka1 12-09-2021, 22:07 I jak DPF znosi takie krótkie przebiegi?
Jesli chodzi o mnie jak na razie problemow brak. Czasem zdarza sie, ze jak koncze jazde trwa dopalanie, wiec pozwalam spokojnie dokonczyc proces. Trwa to minute moze dwie. Poznaje to po tym, ze silnik na wolnych obrotach jakos tak ciezej pracuje a poza tym wyje wiatrak. Na wskazniku spalania rowniez widac podwyzszone. Czekam wtedy spokojnie az dokonczy spalanie a dosc latwo to poznac po w/w. Zreszta mam rowniez mondka mk4 i nakulane 170k w zasadzie na tym samych trasach i jak do tej pory tematu dpf nie ma.
Jakie masz spalanie na jałowym podczas wypalania a jakie bez?
Nie było problemów z DPF. Fakt, że oprócz tych krótkich dystansów to i jakąś trasę staram się zrobić raz na 2-3 tygodnie.
Ty coś za bardzo boisz się o DPF.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
No nie będę ukrywał, że jednak trochę tak ;)
Do tej pory stroniłem od diesla. Ostatni diesel to S-max 2.0 TDCi z 2009, gdzie jeszcze DPF nie było. Później były benzyny a do S-maxa przesiadam się z hybrydy, więc to są zupełnie inne światy ;)
Bump: Jesli chodzi o mnie jak na razie problemow brak. Czasem zdarza sie, ze jak koncze jazde trwa dopalanie, wiec pozwalam spokojnie dokonczyc proces. Trwa to minute moze dwie. Poznaje to po tym, ze silnik na wolnych obrotach jakos tak ciezej pracuje a poza tym wyje wiatrak. Na wskazniku spalania rowniez widac podwyzszone. Czekam wtedy spokojnie az dokonczy spalanie a dosc latwo to poznac po w/w. Zreszta mam rowniez mondka mk4 i nakulane 170k w zasadzie na tym samych trasach i jak do tej pory tematu dpf nie ma.
Rozumiem, że nadal nie można dołożyć jakiejś kontroli pokazującej wypalanie?
Przy EcoBlue nie włącza się już podgrzewanie tylnej szyby jak w TDCi?
benykuleczka1 13-09-2021, 19:17 Jakie masz spalanie na jałowym podczas wypalania a jakie bez?
Jesli przez jalowy rozumiec skrzynia ustawiona na "p", zaciagniety reczny i nie tykam niczego to skacze spalanie 0.6-0.8. Jesli stoje na swiatlach czyli skrzynia na "d" i noga na hamulcu to 0.9-1.1. Oczywiscie to caly czas skacze i najczesciej pokazuje wartosci ktore napisalem. Jesli sie wypala do nizej niz 1.2 nie schodzi, ale raczej jest w okolicach 1.4-1.6.
Bump: Rozumiem, że nadal nie można dołożyć jakiejś kontroli pokazującej wypalanie?
Przy EcoBlue nie włącza się już podgrzewanie tylnej szyby jak w TDCi?[/QUOTE]
Tego nie wiem, nie interesowalem sie tematem. W starym tdci to chyba raczej lusterka grzaly. Gdzies na yt byly nawet filmiki, ale tematu nie gryzlem.
Jak się przesiadasz z hybrydy to możesz rozważyć tez s-max z hybrydą
benykuleczka1 13-09-2021, 21:27 Tak czytam i czytam...i sie zastanawiam skad biora sie te dylematy dpf, dwumas ect. Mk5 to moj 4 ford. Wczesniej mialem foke mk1fl 1.8tdci90 zrobilem nim 250k, sprzedalem, nastepny wlasciciel dobil do 350k i sprawnego sprzedal dalej. Pozniej mialem foke mk2fl 1.6tdci90, zrobilem nim 200k, sprzedalem, jezdzi dalej. Oczywiscie oba nie mialy dpf, ale nie doswiadczylem awarii typowych dla diesli. Teraz mam mdo mk4fl nakulane 170k do tej pory brak awarii typowych dla diesli i mdo mk5fl, ale ten jest wlasciwie nowy. Jezdze trasy mieszane mysle, ze 50/50. Co roku wymienialm olej i filtry. Nie "rozgrzewam" zimnego i nie "studze" turbiny. Auta sluza mi dzielnie, nigdy w polu nie stalem. Jest byc moze tylko jedno ale...wszystkie auta kupowane w fordzie a nie w okolicach Gniezna, albo Jarocina. Oczywiscie nie wszystkie, ktore kupowalem byly nowe i kupno od dilera zwlaszcza uzywki nie gwarantuje sukcesu, ale w mojej ocenie wieksza to pewnosc dobrego auta. Oczywiscie byly drozsze niz z komisow niezaleznych, ale mysle, ze w ogolnym rozrachunku nie przeplacilem. To tyle wypocin:D
Jak się przesiadasz z hybrydy to możesz rozważyć tez s-max z hybrydą
Wiem, że są ale ja potrzebowałem auta na już a hybrydy nie było.
Takie pytanie poza konkursem... Czy jest opcja "auto hold" w tej skrzyni?
benykuleczka1 17-09-2021, 12:50 Takie pytanie poza konkursem... Czy jest opcja "auto hold" w tej skrzyni?
Mondeo auto hold-a nie posiada, ale nowa kuga juz tak a oba maja te sama skrzynie, zatem to raczej nie kwestia skrzyni.
No nie będę ukrywał, że jednak trochę tak ;)
Do tej pory stroniłem od diesla. Ostatni diesel to S-max 2.0 TDCi z 2009, gdzie jeszcze DPF nie było. Później były benzyny a do S-maxa przesiadam się z hybrydy, więc to są zupełnie inne światy ;)
Bump:
Rozumiem, że nadal nie można dołożyć jakiejś kontroli pokazującej wypalanie?
Przy EcoBlue nie włącza się już podgrzewanie tylnej szyby jak w TDCi?
a na ***WULGARYZM*** Ci tak kontrolka, jeździsz normalnie i się tym nie przejmujesz nic z tym się nie dzieje , nie trzeba nigdzie jeździsz na jakieś wypalanie, robić specjalne trasy i inne idiotyzmy wiejskich opowieści , będziesz jeździł więcej po mieście to się włączy dopalanie na kilka minut i tyle, od poliftów w 2011 to jest więc idioto odporne , trzeba kilka miesięcy jeździć z uszkodzonym osprzętem , żeby DPF-a zapchać
Ok. Zobaczymy. A co opowiecie na szybko znikający poziom AdBlue. Albo coś przekłamuje albo źle liczy. Wyjeżdżając miałem stan na 8000 km a po przejechaniu 300 km pokazuje 3250. Liczy tak tylko po swojemu czy to jakiś błąd?
Nie ma auto-hold (niestety), jest jakieś udziwnienie jak automatyczny N, ale chyba trzeba to włączać za każdym razem po odpaleniu silnika.
Nie ma auto-hold (niestety), jest jakieś udziwnienie jak automatyczny N, ale chyba trzeba to włączać za każdym razem po odpaleniu silnika.
A jak do tego sie dokopać?
michalmat 18-10-2021, 10:34 Cześć, dodam coś od siebie po roku jazdy zestawem o który pytałeś. AWD A8.
Zrobiłem 25K, 60% miasto - 40% trasa
Najbardziej denerwował mnie brak wskaźnika temperatury oleju, przesiadłem się ze Skody, która nawet w najtańszych samochodach to ma. Poradziłem sobie kupująca taką kostkę do wpięcia w OBDII
https://allegro.pl/oferta/vgate-icar-pro-bt4-0-interfejs-obd2-elm327-ios-pl-9169274659
Dodatkowo aplikacja na telefon i jest mnóstwo innych opcji, które można sprawdzić. Jak chociażby DPF
Kilka spostrzeżeń
1. DPF - brak problemów, trasa raz w miesiącu wystarczy na wypalenie. Przy dłuższej jeździe po mieście też się wypali, ale w moim egzemplarzu samochód musi się poruszać. Jak tylko stanę w korku wypalanie się przerywa. Dobrze to widać w aplikacji, poprzez sprawdzanie temperatur spalin. Normalna jazda po mieście 200-250 stopni, przy wypalaniu DPF 600+ na drugim czujniku za DPF (na czujniki przed DPF te same temperatury jak bez wypalania 200-300)
Raz w aplikacji widziałem że mam 116% pojemności DPF zawalone, ale obstawiam że był to błąd. Czujniki pewnie sprawdzają ciśnienie przed i za DPF i dlatego tak pokazały. Nawet przy takich wartościach nie pokazywał żadnych błędów, ani nie robił stacjonarnego wypalania.
2. AdBlue - u mnie starcza na 4K kilometrów. Znika w oczach
3. Skrzynia - jest wolna, trzeba się nauczyć wyprzedzać szczególnie jeżeli ktoś przesiada się z DSG (lub innej dwusprzegłówki). Przełączenie na S pomaga przy wyprzedzaniu, ale nie da się na tym jeździć w mieście, bo przeciąga biegi do 3K+ a wtedy w środku robi się za głośno.
Tak jak poprzednicy na D używa za niskich obrotów, stara się trzymać koło 1K.
Dodatkowo przełączanie z R na D jest tragiczne, potrzebuje koło 2 sekund na to żeby zacząć jechać, jak puścisz za szybko hamulec to szarpie. Po rozgrzaniu czas się skraca. Wiem że taki urok hydrokinetyków, ale jest to denerwujące.
4. Skrzynia w moim przypadku nie używa biegu 2-giego, jak nie miałem aplikacji to nie zgadzała mi się liczba zmian, myślałem że 8 bieg to jakiś nadbieg. Po podłączeniu aplikacji okazało się że po 1 biegu wrzuca od razu na 3, przez co ma się wrażenie że do 30 km/h sprzęgła się cały czas ślizgają szczególnie na zimnym silniku.
5. Nie ma autohold
6. Aktywny tempomat - na autostrady się sprawdza, w mieście jak zgubi linie, to potrafi awaryjnie zahamować
7. Wspomaganie utrzymania w pasie ruchu - mi bardziej przeszkadza niż pomaga, dlatego nie używam. Nie utrzymuje po środku pasa, tylko odbija od linii do linii, czasem wyjeżdzając mimo że wszystko pali się na zielono co oznacza że dwie linie są dobrze widoczne.
8. Napęd 4x4 - dla mnie spoko, przy przyspieszaniu prawie zawsze używa wszystkich kół. Raz albo dwa zdarzyło mi się poczuć mielenie przednich kół przez sekundę przy ruszaniu na mokrym. Dodatkowo zimą jak się wyłączy trakcję (mimo wyłączenia i tak nadal czuwa, ale jest mniej agreysywna), da się polatać bokiem :D
9. Do tej pory miałem jeden problem z samochodem a dokładniej z tylnymi tarczami, przy hamowaniu 140 - 90 miałem drgania samochodu, okazało się po 2 wizytach w ASO, że obie tarczy miały bicie, zostały wymienione na gwarancji.
10. Wycieraczki z wbudowanymi spryskiwaczami to jakaś kpina, komplet kosztuje około 200 złotych w necie w salonie prawie 300
10. Wycieraczki z wbudowanymi spryskiwaczami to jakaś kpina, komplet kosztuje około 200 złotych w necie w salonie prawie 300
dodatkowo spryskiwacze mam wrażanie że nic nie dają w tej formule. to jest jak mamy "normalne" dysze to płyn się trochę pieni na szybie i wycieraczka efektywniej działa. tu płyn się leje i spływa a szybka jak była brudna tak nadal jest
Trochę odchodzimy od dyskusji o silniku/napędzie ale to niejako w pakiecie idzie bo wycieraczki weszły wraz ze zmianą jednostek
9. Do tej pory miałem jeden problem z samochodem a dokładniej z tylnymi tarczami, przy hamowaniu 140 - 90 miałem drgania samochodu, okazało się po 2 wizytach w ASO, że obie tarczy miały bicie, zostały wymienione na gwarancji.
Kolego mam podobny problem, który zgłaszałem na przeglądzie po pierwszym roku użytkowania (tarcz nie mierzyli, ale przypuszczam, że sa krzywe bo mocno bija przy wyższych prędkościach). Mój serwis stwierdził, że wszystko ok. Czy u Ciebie robili duże problemy?
michalmat 21-10-2021, 21:58 Kolego mam podobny problem, który zgłaszałem na przeglądzie po pierwszym roku użytkowania (tarcz nie mierzyli, ale przypuszczam, że sa krzywe bo mocno bija przy wyższych prędkościach). Mój serwis stwierdził, że wszystko ok. Czy u Ciebie robili duże problemy?
Przy pierwszej zgłoszeniu wyważyli opony i stwierdzili że w tym był problem. Niby wykonali testy i wszystko było dobrze. Niestety po 100 km autostradą i kilku hamowaniach problem powrócił. Próbowałem kilku ostrych hamowań, żeby je jakoś wyprostować, niestety nic to nie dało. Zrobiłem kolejne 2 tys kilometrów i było to tak uciążliwe że wróciłem z reklamacją. Poprosiłem o sprawdzenie wszystkich tarcz, wtedy okazało się że dwie tylne mają duże bicie. Po wymianie wszystko ustało.
kosmik.ajdzi 22-10-2021, 21:31 Mam Mondeo A8 190 bez AWD i Adblue starcza mi na 8500-9000 km i jest to zawsze zgodne ze wskazaniami na zegarach (jazda głównie po mieście - 80%). Jeżeli chodzi o DPF - miałem poprzednio Mondeo MK4 z 2009 roku, które również 80% przebiegu pokonało w mieście i przez 11 lat nie miałem żadnych problemów z filtrem. Jest jedna zasada - jeżeli zaczęło się wypalanie, daj mu skończyć (widać po spalaniu na postoju - 1,4 l/h).
Jeśli chodzi o skrzynię A8 to są bardzo różne opinie, można wywnioskować, że każdy egzemplarz zachowuje się zupełnie inaczej. Porównywałem moje auto z ZF w BMW i z DCT w nowej Pumie - skrzynia (tzn. mój egzemplarz) bardzo szybko reaguje na kickdown, czasami nawet za bardzo się wyrywa do redukcji. Bardzo często niepotrzebnie piłuje wysokie obroty i za bardzo miesza biegami, przez co zdarzają się szarpnięcia, ale nie powiedziałbym o niej, że jest wolna. Zmiana biegów jest bardzo szybka, ale czasami za długo myśli kiedy to ma nastąpić i jak komputer zamuli to szarpnie, bo chce zmienić bieg najszybciej jak się technicznie da. Porównując wyprzedzanie w Mondeo i w Pumie to sorry, ale w tym nowym DCT na redukcję czeka się meeega długo w porównaniu z moim A8. W Mondeo nawet delikatne wciśnięcie gazu powoduje natychmiastową redukcję (czasami aż za bardzo). ZF w BMW z kolei wygrywa płynnością od startu i delikatnością zmiany biegów.
Jeżeli chodzi o ewidentne wady skrzyni - brak autohold i bardzo mała różnica przełożeń pierwszego i drugiego biegu. Z tego powodu program często wymusza na skrzyni omijanie dwójki (w zależności od stylu jazdy) albo wrzucanie jej na sekundę i między pierwszym, drugim i trzecim biegiem zdarzają się szarpnięcia/niezdecydowania. Trzeba bardzo dobrze wyczuć samochód przy ruszaniu (tryby "dziad" i "ogień" są perfekcyjne, gorzej z takim pośrednim, dynamicznym jeżdżeniem), ale na DCT bym w życiu nie zamienił, bo A8 świetnie omija biegi przy wyprzedzaniu i na trasie ogólnie radośnie reaguje na buta. Ecoblue bardzo elastyczny, bez porównania do mojego starego TDCi.
michalmat 25-10-2021, 13:39 Mam Mondeo A8 190 bez AWD i Adblue starcza mi na 8500-9000 km i jest to zawsze zgodne ze wskazaniami na zegarach (jazda głównie po mieście - 80%). Jeżeli chodzi o DPF - miałem poprzednio Mondeo MK4 z 2009 roku, które również 80% przebiegu pokonało w mieście i przez 11 lat nie miałem żadnych problemów z filtrem. Jest jedna zasada - jeżeli zaczęło się wypalanie, daj mu skończyć (widać po spalaniu na postoju - 1,4 l/h).
Jeśli chodzi o skrzynię A8 to są bardzo różne opinie, można wywnioskować, że każdy egzemplarz zachowuje się zupełnie inaczej. Porównywałem moje auto z ZF w BMW i z DCT w nowej Pumie - skrzynia (tzn. mój egzemplarz) bardzo szybko reaguje na kickdown, czasami nawet za bardzo się wyrywa do redukcji. Bardzo często niepotrzebnie piłuje wysokie obroty i za bardzo miesza biegami, przez co zdarzają się szarpnięcia, ale nie powiedziałbym o niej, że jest wolna. Zmiana biegów jest bardzo szybka, ale czasami za długo myśli kiedy to ma nastąpić i jak komputer zamuli to szarpnie, bo chce zmienić bieg najszybciej jak się technicznie da. Porównując wyprzedzanie w Mondeo i w Pumie to sorry, ale w tym nowym DCT na redukcję czeka się meeega długo w porównaniu z moim A8. W Mondeo nawet delikatne wciśnięcie gazu powoduje natychmiastową redukcję (czasami aż za bardzo). ZF w BMW z kolei wygrywa płynnością od startu i delikatnością zmiany biegów.
Jeżeli chodzi o ewidentne wady skrzyni - brak autohold i bardzo mała różnica przełożeń pierwszego i drugiego biegu. Z tego powodu program często wymusza na skrzyni omijanie dwójki (w zależności od stylu jazdy) albo wrzucanie jej na sekundę i między pierwszym, drugim i trzecim biegiem zdarzają się szarpnięcia/niezdecydowania. Trzeba bardzo dobrze wyczuć samochód przy ruszaniu (tryby "dziad" i "ogień" są perfekcyjne, gorzej z takim pośrednim, dynamicznym jeżdżeniem), ale na DCT bym w życiu nie zamienił, bo A8 świetnie omija biegi przy wyprzedzaniu i na trasie ogólnie radośnie reaguje na buta. Ecoblue bardzo elastyczny, bez porównania do mojego starego TDCi.
Ja mam porównanie tylko do DSG, dlatego mam wrażenie że jest wolna. Chodzi mi właśnie o ten czas dla komputera, który bieg wybrać, czasem nawet przy kopnięciu w gaz potrzebuje 2 sekund żeby zrobić kickdown, dzieje się to przeważnie w momencie w którym przed sekundą wrzuciła wyższy bieg, dlatego też napisałem że wyprzedzanie bez trybu "S" jest czasem uciążliwe.
Masz też rację, że skrzynia ma problem przy średnio agresywnej jeździe.
Żeby nie było że tylko pisze o minusach, bardzo pozytywnie zaskoczył mnie w górach. Niestety nie mam łopatek przy kierownicy, ale po wrzuceniu trybu "S" sam dobierał niższe biegi żeby utrzymać prędkość w ryzach.
Kolejnym plusem jest jazda po autostradach, zbicie z 8 na 5/6 bieg przy kickdownie zajmuje ułamki sekund i elastyczność 80-150 też jest zadowalająca.
Mam od nowości Mondeo 2.0 ecoblue 150km rok 2020, 56k km. Rozlał się olej. Auto jest na serwisie w Ford Bemo Opłotki Poznan - wyciek przez simering wału korbowego.....!
Nowe auto, olej poprostu uciekł przez noc, z czego oni robią te Fordy teraz.
Odradzam
michalmat 27-10-2021, 10:54 Mam od nowości Mondeo 2.0 ecoblue 150km rok 2020, 56k km. Rozlał się olej. Auto jest na serwisie w Ford Bemo Opłotki Poznan - wyciek przez simering wału korbowego.....!
Nowe auto, olej poprostu uciekł przez noc, z czego oni robią te Fordy teraz.
Odradzam
Jak często wymieniałeś olej co 30 tys czy częściej?
kosmik.ajdzi 27-10-2021, 12:25 Ja mam porównanie tylko do DSG, dlatego mam wrażenie że jest wolna. Chodzi mi właśnie o ten czas dla komputera, który bieg wybrać, czasem nawet przy kopnięciu w gaz potrzebuje 2 sekund żeby zrobić kickdown, dzieje się to przeważnie w momencie w którym przed sekundą wrzuciła wyższy bieg, dlatego też napisałem że wyprzedzanie bez trybu "S" jest czasem uciążliwe.
A nie masz wrażenia, że zmiany biegów w DSG (albo innej dwusprzęgłowej) są super szybkie tylko w sytuacji, gdy są zmieniane sekwencyjnie? Moim zdaniem właśnie tak jest - ekstra szybko ruszają ze świateł i brawurowo zmieniają biegi do ostatniego, ale gdy jedziemy ze stałą prędkością i chcemy nagle wyprzedzić kickdown jest meega opóźniony. W takiej sytuacji A8 wygrywa, z 8 biegu masz w sekundę 5. Tak jak mówiłem, Puma z DCT rusza od zera zdecydowanie szybciej, ale jak chcesz żeby zredukowała no to jest cienko (wciskasz gaz - 2-3 sekundy - OK, let's go!).
Masz też rację, że skrzynia ma problem przy średnio agresywnej jeździe. Tak, tak, delikatnie za słabo wciśnięty gaz oznacza płynne, szybkie ruszenie, ale potem jest zawahanie, czy wrzucić dwójkę, czy trójkę. Tak jakby lekko przeciąga obroty na pierwszym biegu żeby podbić je wyżej i zmienić na trójkę, ale przyspieszamy za wolno więc wbija dwójkę i już po sekundzie chce jednak tą trójkę i szarpie. Za mocno wciśnięty gaz to z szarpnięcie przy ruszeniu i potem płynne przejście przez te 3 biegi, ale mamy od razu 100km/h w zabudowanym :D Ja to już mniej więcej opanowałem, kwestia naciskania pedału gazu, ale zdarza się, że czasami szarpnie.
Żeby nie było że tylko pisze o minusach, bardzo pozytywnie zaskoczył mnie w górach. Niestety nie mam łopatek przy kierownicy, ale po wrzuceniu trybu "S" sam dobierał niższe biegi żeby utrzymać prędkość w ryzach.
Kolejnym plusem jest jazda po autostradach, zbicie z 8 na 5/6 bieg przy kickdownie zajmuje ułamki sekund i elastyczność 80-150 też jest zadowalająca.
Dokładnie tak jest.
Mam od nowości Mondeo 2.0 ecoblue 150km rok 2020, 56k km. Rozlał się olej. Auto jest na serwisie w Ford Bemo Opłotki Poznan - wyciek przez simering wału korbowego.....!
Nowe auto, olej poprostu uciekł przez noc, z czego oni robią te Fordy teraz.
Odradzam
Auto serwis czy diesla? [emoji12]
Maksymalnie co 15tys km
Jak często wymieniałeś olej co 30 tys czy częściej?
Bump: Odradzam tego diesla,
W serwisie mi powiedzieli, że leci z simeringu koła pasowego na wale, problem będzie powracał, poniewaz jest to jakas wada fabryczna.]
Auto serwis czy diesla? [emoji12]
bardzo mała różnica przełożeń pierwszego i drugiego biegu
w Stanach Ford znalazł na to pionierskie rozwiązanie :D :D :D
https://fordauthority.com/2021/02/2021-ford-edge-st-gains-new-7-speed-automatic-transmission-exclusive/
kosmik.ajdzi 05-11-2021, 21:27 w Stanach Ford znalazł na to pionierskie rozwiązanie :D :D :D
https://fordauthority.com/2021/02/2021-ford-edge-st-gains-new-7-speed-automatic-transmission-exclusive/
ale jaja :D to może u niektórych nie korzysta z dwójki, bo ma zaktualizowany soft? Serio, przy normalnej jeździe (bez ognia ze świateł) ten drugi bieg jest właściwie niepotrzebny i tylko powoduje mieszanie skrzyni w moim odczuciu.
Lapończyk 31-12-2021, 09:38 Druga denerwujaca mnie sprawa to praca gdy jest zimno, czyli generalnie pora zimowa. Poki auto nie osiagnie jakies tam temperatury, trzyma wysokie obroty, cos jakbys za dlugo jechal na jedynce normalna skrzynia. Wyje przy tym co mnie osobiscie drazni. Trwa to chwil kilka może z kilometr, ale jednak.
Ja mam to samo. Strasznie to jest wkurzające. Zwłaszcza, że kilkaset metrów od domu wbijam się na ekspresówkę i muszę przyspieszyć. Aż przykro słuchać tego wycia.
benykuleczka1 01-01-2022, 15:08 Ja mam to samo. Strasznie to jest wkurzające. Zwłaszcza, że kilkaset metrów od domu wbijam się na ekspresówkę i muszę przyspieszyć. Aż przykro słuchać tego wycia.
Taaa...znów zima i znów "przeciąganie na jedynce":619:. Póki skrzynia nie zmieni strategii i nie zacznie normalnie zmieniać biegów, przyspieszanie na esce albo innej szybkiej drodze brzmi jak...jakby zupełny świerzak dorwał auto i nie miał pojęcia o jeżdżeniu. Ogólnie po roku użytkowania auta jestem zadowolony z pracy silnika i skrzyni poza dwoma wyjątkami, pierwszy to właśnie praca zimnego auta a drugi to lag skrzyni. Jak się jeździ spokojnie i płynnie wszystko super, ale jak chcesz gwałtownie przyspieszyć i dajesz but w podłogę jest opóźnienie sekunda może dwie zanim zrzuci bieg i zacznie przyspieszać. Nie zmienia tego nawet tryb s.
Dlatego ja korzystam z łopatek [emoji6]
benykuleczka1 02-01-2022, 08:53 Jak się ma to można skorzystać, jak nie to zostaje emeryt stajl:p.
A to nie każdy ma? [emoji2960]
benykuleczka1 02-01-2022, 23:50 A to nie każdy ma? [emoji2960]
Jeśli chodzi o mondeo po fl to łopatki są tylko kiedy masz zamontowany fabrycznie hak albo masz tzw przygotowanie do montażu haka czyli właśnie łopatki plus wiązki, moduły ect. Wtedy przy montażu haka wystarczą same ajzole, nie trzeba już kabelków i innych takich kupować, dzięki czemu montaż haka wychodzi taniej.
PRIMANUS 03-01-2022, 08:34 dajesz but w podłogę jest opóźnienie sekunda może dwie zanim zrzuci bieg i zacznie przyspieszać. Nie zmienia tego nawet tryb s.
Dlatego ja korzystam z łopatek [emoji6]
Z tymi łopatkami tak optymistycznie nie jest... zrzucisz sobie bieg sprawnie i but w podłogę... i wtedy auto wyje na wysokich obrotach (przeciąga biegi).
Wydawałoby się, że sprawne wbijanie łopatkami wyższego biegu załatwi sprawę... NIE BARDZO, PONIEWAŻ TA SKRZYNIA WYKONUJE POLECENIA Z ŁOPATEK... RÓWNIEŻ Z DENERWUJĄCYM OPÓŹNIENIEM
benykuleczka1 03-01-2022, 08:47 Z tymi łopatkami tak optymistycznie nie jest... zrzucisz sobie bieg sprawnie i but w podłogę... i wtedy auto wyje na wysokich obrotach (przeciąga biegi).
Wydawałoby się, że sprawne wbijanie łopatkami wyższego biegu załatwi sprawę... NIE BARDZO, PONIEWAŻ TA SKRZYNIA WYKONUJE POLECENIA Z ŁOPATEK... RÓWNIEŻ Z DENERWUJĄCYM OPÓŹNIENIEM
Czyli jednak sens łopatek średni, cóż trzeba delektować się płynna jazdą a dynamikę zostawić innym:p. Żeby nie było, że narzekam, sama jazda furmanka jest wg mnie przyjemna i wygodna i raczej następny kiedyś gdzieś też będzie automat.
|
|