rafal81
31-10-2007, 17:41
Witam potrzebuje porady mam zmulonego mondeo 1,8td wykreciłem srue z boostera prawie na maksa zeby lepiej chodził i niewiem czy to nie zaszkodzi silnikowi jesli ktos wie cos na ten temat prosze o porade z góry dzieki
Zobacz pełną wersję : ustawic booster rafal81 31-10-2007, 17:41 Witam potrzebuje porady mam zmulonego mondeo 1,8td wykreciłem srue z boostera prawie na maksa zeby lepiej chodził i niewiem czy to nie zaszkodzi silnikowi jesli ktos wie cos na ten temat prosze o porade z góry dzieki damian6819 31-10-2007, 17:46 rafal81, mi nie zaszkodziło, po za dymieniem i to ostrym, ale kto nie chce 15koni prawie za darmo, po za większym spalaniem ok 0,5 litra i to dymienie :fcp22 ja też zdjąłem blokade z pompy i zakręcałem swojego do prawie 6tyś :) Wilu117 01-11-2007, 13:16 samo wykrecenie boostera nie da zadnych 15 koni, jest watek o tym jak dodac to 15 koni, i bynajmniej nie polega to na wykreceniu boostera damian6819 01-11-2007, 16:11 Wilu117, tak wystarczy poszukać niżej, ale mi wykręcenie boostera dało 15koni, ponieważ byłem na hamowni i 230Nm miałem, i troszke zwiększyłem ciśnienie na turbinie, i lata aż miło mdcs 03-11-2007, 14:37 Taaa.... i tak rodzą się mity. Żeby się nikt po lekturze tego postu nie zaczął spodziewać, że kręcenie boosterem podniesie moc auta. Śruba regulacyjna służy tylko i wyłącznie do korekcji dawki w momencie rozpędzania turbosprężarki. W skrajnym przypadku poprawimy nieco dynamikę auta kosztem czarnego dymu w okolicach 2000-2200obrotów. Dlaczego tak się dzieje? Fabrycznie po przekroczeniu 2200rpm ciśnienie wytwarzane przez sprężarkę jest już na tyle duże, że efektywnym zabiegiem jest dodanie dawki paliwa. Regulacja w boosterze powinna być tak ustawiona, aby następowało stopniowe zwiększanie dawki paliwa do momentu, gdy sprężarka osiągnie pełną wydajność (0,8bara). Wtedy silnik dostaje maksymalną dawkę, którą ustala wewnętrzny regulator pompy wtryskowej, a nie żaden booster! Dlaczego więc można poprawić dynamikę? Przeregulowując kompensator w boosterze możemy spowodować, że dawka paliwa zostanie zwiększona już przy mniejszych ciśnieniach doładowania. I tak w skrajnym przypadku możena uzyskać poprawę elastyczności, bo już od 2000rpm dawka zostaje podniesiona. Niestety jest ona wtedy za duża względem ilości powietrza i owocuje to powstawaniem czarnego dymu w momencie załączania turba. Złotym środkiem jest lekkie przeregulowanie kompensatora w boosterze, tak, aby znaleźć kompromis pomiędzy rwaniem od 2000rpm a lekkim czarnym chmurzeniem przy starcie turba. Ja tak ustawiłem metodą kilkunastu jazd próbnych. Auto zrywa się tuż powyżej 2000rpm a powstający dymek jest minimalny i typowy dla niektórych turbodiesli. Fabrycznie na piątym biegu auto szło od 90km/h, teraz wyraźnie ożywia się przy 80:) Nie ma to NIC wspólnego z podnoszeniem mocy silnika, tylko lekką zmianą jego charakterystyki ! Jeśli ktoś chce troszkę koni więcej to zapraszam na mój inny temat. damian6819 03-11-2007, 15:53 mdcs, no tak zgadza się może booster nie ma prawie nic do tego, ale ja zwiększyłem również ciśnienie turbiny z 0,8 na 1,1-1,2 jak jest 3 tyś rpm, sprawdzałem to i tak jest więc nie bawiłem się zabardzo jak piszesz w innym poscie boosterem itp. więc każdy ma swoją teorię i mity. [ Dodano: 03-11-2007, 16:56 ] i to wystarczyło mi w budzie kombi, aby niejednego paska 110koni objechać, lub ff2 z 2.0TDCI więc takie moje zdanie. Sory za OT tomek_losiow 03-11-2007, 16:03 Zgadzam się z tą wypowiedzią! Kształt charakterystyki silnika na pewno uległ zmianie na lepsze! tylko częściej trzeba myć tylną klapę! he he [ Dodano: 03-11-2007, 17:11 ] Objechanie auta o większej "mocy maksymalnej" jest możliwe. Wszystko kręci sie wokół charakterystyki momentu, masy i przełożenia! Moc maksymalna występuje tylko przy pewnych obrotach! Liczy się to w jakim zakresie obrotów jest ona wykorzystywana! serjeseph 03-11-2007, 17:20 damian6819, jak dales na turbine 1,2bara no to zycze Ci powodzenia, tylko czekac jak skonczy sie jej żywot :fcp1 damian6819 03-11-2007, 17:42 serjeseph, przejechane już w tej chwili ponad 100tyś nic a nic.slinik ma kompresję oleju nie bierze. mdcs 04-11-2007, 15:11 Szanowny Kolego damian6819 - przeregulowałeś booster, podniosłeś ciśnienie doładowania, a nie zwiększyłeś dawki maksymalnej, więc moc maksymalna NIE MIAŁA PRAWA się podnieść! Masz cały czas 90KM! W przyrodzie i fizyce energia nie bierze się znikąd. Jeśli dostarczasz więcej powietrza to MUSISZ dostarczyć więcej paliwa, a bez regulacji wewnątrz pompy (mowa o Lucasie) tego nie dokonasz. ...a VAGa 110KM możesz objechać jak się koleś w nim zagapi, nie ma powietrza w dwóch kołach, albo gada przez komórę i jednocześnie je hotdoga ze stacji :fcp2 damian6819 04-11-2007, 16:45 Szanowny Kolego damian6819 - przeregulowałeś booster, podniosłeś ciśnienie doładowania, a nie zwiększyłeś dawki maksymalnej, więc moc maksymalna NIE MIAŁA PRAWA się podnieść! Masz cały czas 90KM! W przyrodzie i fizyce energia nie bierze się znikąd.ok rozumiem.Ale po tych zabiegach naprawdę jest jakby więcej mocy...a VAGa 110KM możesz objechać jak się koleś w nim zagapi, nie ma powietrza w dwóch kołach, albo gada przez komórę i jednocześnie je hotdoga ze stacji :fcp2kolego, paska brałemw trymiga i nieźle musiał w vw nieźle się wkur...zeby mnie dogonić :fcp23 mdcs 04-11-2007, 16:57 Wrażenie, że jest więcej mocy jest słuszne... bo charakterystyka momentu przesunęła Ci się w lewo (a raczej przedłużyła) przez co zmniejszyła się turbodziura. Poza tym mógł się minimalnie podnieść moment maksymalny. Przyspieszenie się poprawiło, ale moc maksymalna motoru pozostała bez zmian - nadal 90KM. Wierz mi, że albo miał coś popsute, albo nie umiał kompletnie jeździć. Wiem dobrze, bo ktoś z mojej rodziny ma Cordobę 1,9TDI 110KM. To auto ma poniżej 9sek do setki... a Escort w dobrym stanie 12. Nie ma co porównywać. Poza tym charakterystyka momentu jest wyraźnie na korzyść TDI (zmienna geometria). damian6819 04-11-2007, 17:02 Wierz mi, że albo miał coś popsute, albo nie umiał kompletnie jeździć.raczej nie umiał kompletnie jeździć, bo to znajomy i jego 1 diesel :DTo auto ma poniżej 9sek do setki... a Escort w dobrym stanie 12. Nie ma co porównywać. Poza tym charakterystyka momentu jest wyraźnie na korzyść TDI (zmienna geometria)tak tak, to już prawdziwe TDI a nie jak w essie TD"i" :fcp22 brodslaw 18-11-2007, 00:13 Witam Weźcie pod uwagę że przyspieszenie zależy jeszcze od przełożenia momentu obrotowego, a ten odpowiada za przyspieszenie, w escorcie wszystkie biegi są krótsze niż w pasku, do tego masa 1100kg do 1400kg.. moment escorta 66kw 180Nm, paska 81kw 235Nm daje całkiem wyrównany pojedynek.. udało mi sie zrobić niejednego paska z czerwonym "i" spod świateł.. co innego prędkość maksymalna, tu tylko moc i długość ostatniego biegu ma znaczenie..i moim 190 nie mam co sie porównywać z 220 paska.. damian6819 18-11-2007, 11:06 udało mi sie zrobić niejednego paska z czerwonym "i" spod świateł.. co innego prędkość maksymalna,No to już i inni umią jeździć esem TD :fcp23, jak by był niedowiarek że objeżdzam dużo fur, to zapraszam :fcp1 mdcs 18-11-2007, 13:16 Panowie, cudów nie ma. VW z czerwonym "I" ma 9 sek do setki, a Essi 1,8TD intercooler 12. Amen. damian6819 18-11-2007, 17:13 Panowie, cudów nie ma. VW z czerwonym "I" ma 9 sek do setki, a Essi 1,8TD intercooler 12. Amen.fabryczny ma i 12, ale po "tuningu" mniej lub więcej ;) |