Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2000-2007] Brak ogrzewania na postoju.


Bunal94
22-09-2021, 01:28
Witam
Posiadam Mondeo MK3 1.8 Benz. 2001 I mój problem(y) polegają na tym że, odpalam rano auto i dosłownie po może 1min. temperatura wskazuje 90° przy spokojnej jeździe, czy to norma??
Druga sprawa to gdy zgaszę auto to w zbiorniczku wyrównawczym nie widać płynu a gdy zacznę odkręcać korek to tak jakby uciekało z niego powietrze i szybko rośnie poziom płynu, gdy powietrze zejdzie to płyn znowu gdzieś ucieka w przewody j spokój.
I jeszcze trzecia malutka sprawa to gdy podczas jazdy włączę ogrzewanie w samochodzie to wszystko ładnie chodzi i grzeję jak powinno a gdy zatrzymam auto i postoję chwilkę a luzie to zaczyna lecieć zimne powietrze z nawiewu, dodam że temp. cały czas 90° równo i mam Climatronic.

Czy mógłbym liczyć na choćby jakąś małą pomoc?? Z góry dziękuję i przepraszam że tak wszystko razem umieściłem, ale to mój pierwszy post na tej str. I zrozumiem jeśli go nie dodacie.
Pozdrawiam 😁🤜🤛

Garbojad
22-09-2021, 05:17
Trzeba zobaczyć do pompy wody według mnie to ona jest uszkodzona

Wysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka

RyszardaTrzeciaWaza
22-09-2021, 13:23
gdy podczas jazdy włączę ogrzewanie w samochodzie to wszystko ładnie chodzi i grzeję jak powinno a gdy zatrzymam auto i postoję chwilkę a luzie to zaczyna lecieć zimne powietrze
To może być zakamieniona nagrzewnica. Ale najpierw jak już napisano, pompa wody do wyjęcia i sprawdzenia.

klocolus
22-09-2021, 15:11
dosłownie po może 1min. temperatura wskazuje 90° przy spokojnej jeździe, czy to norma??

To bardzo szybko, może być właśnie pompa albo gdzieś niedrożność (nagrzewnica, przewody itd.). U mnie taki sam mk3 tylko 2.0pb+lpg (te same silniki właściwie) nagrzewał się przynajmniej kilka minut, w korku to tak z 1-2km, przy bardzo spokojnej jeździe w największe mrozy to tak do 6-7km maksymalnie.

Miałem to samo tyle że w Astrze, okazała się właśnie zabita nagrzewnica, z drugiej strony nagrzewała się w normalnym tempie bez zastrzeżeń.

Obstawiałbym właśnie pompę może brakuje łopatek albo mają końce przystrzyżone i przy małych obrotach słabo pompuje, przy większych już to przestaje mieć znaczenie(jest wystarczające).