Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] pobiera prąd i rozładowuje akulumator
Kur... Dzisiaj rano ja ide go garazu, a aku padl drugi raz w tym roku, poprzedni wywalilem bo mial juz 4 lata, ale ten nowa oryg z serwisu Forda. Swiece zarowa jakos nagrzewa ale rozrusznikiem juz nie pokrecil.
Co moze byc, ostatnio sprawdzali uklad ladowania i mowili, ze ok?
Z tego co piszesz to najpewniej coś pobiera prąd przy wyłączonym zapłonie. Dobrze by było amperomierza użyć i sprawdzić.
Podeszli do sprawy na zasadzie zbadania a nie wymiany na nowy. Wgranie nowego oprogramowania do elektroniki zwiekszylo napiecie ladowania z 13,8 do chyba 14,5 - cos kolo tego - koszt ok 280 zl.
Teraz lece szybko po ta gwarancje 12 mies za 98 zl przy okazji nast wymiany plynow za ok 1 mies. W jej zakres wchodzi rozrusznik, kolo dwumasowe, silnik i wiele innych (czesci + koszty naprawy) + assistance w europie. Te 98 zl zaoszczedze na nizszej opcji ubezpieczenia na samochod. Naprawialem w Bieranowskim w Bydgoszczy, drugi juz raz odczucia pozytywne.
Przy okazji pytania:
- czy da sie odlaczyc opcje automatycznego grzania szyb przy niskiej temp?
- czy da sie odlaczyc alarm od szyb?
U mnie przednia szyba grzeje tylko jak włączę
Wygląda na to, że moja wiedza kończy się na fordach z rocznika 99:( Wgranie nowego softu zwiększa napięcie ładownia... Gdybym nie przeczytał na forum, nigdy bym nie pomyślał, że to możliwe :)
Przy większym napięciu częściej będą Ci padać żarówki, no chyba że masz ksenony.
krzys3 popraw temat postu na zgodny z regulaminem , bo może wylądować w zsypie.
Polecam lekturę :http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=83774
Pozdrawiam.
Wygląda na to, że moja wiedza kończy się na fordach z rocznika 99:( Wgranie nowego softu zwiększa napięcie ładownia... Gdybym nie przeczytał na forum, nigdy bym nie pomyślał, że to możliwe :)
Czy twierdzisz, zed np przykrecili lepiej kleme a w rachunku napisali cos innego? CZy elektroniczna regulacja napiecia ladowania nie jest mozliwa?
Jak zmienic temat postu?
Jak zmienic temat postu?
Sie ma.
Na dole swojego postu masz zakładkę " edycja ". Tam wchodzisz w zaawansowane i zmieniasz temat.
Pozdrawiam.
Kolego Krzys3. Ja nic nie twierdzę, uwierzyłem w to co napisałeś. A, że nie wiem czy i jak to możliwe to już wynik mojej niewiedzy w tym temacie :(
Sie ma.
Na dole swojego postu masz zakładkę " edycja ". Tam wchodzisz w zaawansowane i zmieniasz temat.
Pozdrawiam.
Zmienilem ale w glownym spise pod s-max temat nie zmienil sie
Kristoforos 27-01-2012, 16:59 Tydzień temu miałem taką przygodę: samochód stał w garażu nieużywany przez jakieś 2 doby. Otworzyłem go, przekręcam kluczyk - wszystko zgasło, nie ma reakcji. Zawołałem Ford Pomoc, przyjechali, sprawdzili akumulator - rozładowany. Podładowali, uruchomiłem i pojechałem. Uznałem, że to jakiś jednorazowy wyskok, bo wcześniej zdarzało się, że samochód stał dwa, trzy dni i takich przygód nie było. W weekend przejechałem paręset kilometrów. W poniedziałek postawiłem do garażu, wyjechałem służbowo, wróciłem, teraz schodzę do garażu - samochód nie reaguje nawet na kluczyk! Ani na pilota, ani na fizyczne przekręcenie w zamku. Znów zawołałem Ford Pomoc, ale czy oni mi go w ogóle otworzą???
W każdym razie - macie jakieś pomysły, co może mi żreć akumulator na postoju? Teraz na 100% pewien jestem, że niczego zapalonego czy włączonego w środku nie zostawiłem. Co za czort? Alarm tak żre? Czy to może mieć związek z niską temperaturą? Macie jakieś pomysły? Na pewno pojadę z nim do serwisu, ale jeśli teraz go uruchomią/otworzą, to muszę jechać do rodziny, więc do serwisu dopiero po weekendzie.
Co za amba, nowy eSiek...
Ładowarka komórki
cokolwiek włożone w gniazdo
Zwarcie w dodatkowym gnieździe 12V
A może masz akumulator słaby, ewentualnie alternator ... kaput, ale to byś miał jeszcze jakieś objawy.
Kristoforos 27-01-2012, 18:17 cokolwiek włożone w gniazdo
Jedyne co mam włożone w gniazdo przez cały czas, to wtyczka CB-Radia. Ale samo radio zostawiam wyłączone. Zresztą takie rozwiązanie stosuję od prawie dwóch lat (w poprzednim aucie i w tym obecnym). No, chyba, że mi coś w tych dodatkowych gniazdkach sknocili (m.in. właśnie to, które używam do CB).
Czekam na Pomoc. Ciekawe, czy będą w stanie mi otworzyć samochód???
jpiotr77 27-01-2012, 19:55 Jeżeli chodzi o gniazda to u mnie gdzieś po 10 min od wyłączenia zostają automatycznie odłączone, nawet raz myślałem, że nie wyłączyłem cb radia schodzę nocą, a w aucie ciemno, otwieram drzwi no i radio wystartowało. Jeżeli chodzi o twoje problemy stawiał bym na to, że musi to być coś co pobiera prąd, tylko co:570: bo skoro tak doszczętnie rozładowuje akumulator na postoju to chyba nie problem ładowania.8)
Sprawdź czy masz dobrze dokręcone klemy. Miałem identyczny przypadek z 2 czy 3 lata temu (też pytałem o to na forum) i okazało się, że jedna klema delikatnie poluzowana powodowała cały problem - przekręcałem kluczyk, niby Convers+ się włączał, a jak próbowałem odpalać to wszystko gasło.
Tylko dziwna sprawa, że Ford Pomoc stwierdzili rozładowany akumulator...
Mialem podobny objaw w innym samochodzie. Przyczyna byl rozrusznik. Czasami zatrzymywal sie w takim polozeniu, ktore powodowalo rozladowanie akumulatora. Nie potrafie tego dokladnie wytlumaczyc, powtarzam tylko co uslyszalem od elektryka :-) Objaw byl identyczny 2 miesiace dobrze a poznie nagle rozladowane aku do zera i pozniej znowu kilkatyg dobrze i tak w kolko.
Radek S-MAX 30-01-2012, 21:03 Też właśnie coś od jakiegoś czasu rano kiepsko odpalał. A przy minusowych było coraz gorzej, aż dziś przy -15 nie odpalił.
Akumulator ma jakieś 2 lata, na tej jego kontrolce było że rozładowany, miernik po dzisiejszych rannych próbach wskazywał 12V.
Dziś dla testu wymieniłem akumulator na nówkę sztukę od kumpla.
Zobaczymy jaki będzie efekt.
Mam jeszcze jedno pytanie, czy fort ma jakieś specjalne wymagania co do odłączania i podłączania akumulatora?
Co prawda trochę za późno z tym pytanie, bo po wymianie na chwile mi wyskoczyło na kompie komunikat usterka silnika, po zgaszeniu i odpaleniu już się nie pojawiła, tylko zaobserwowałem, że szyby z automatu się nie zamykają trzeba trzymać przycisk. Nie wiem czy to po zmianie akumulatora nastąpiło, czy po porannych prubach odpalenia silnika.
Co prawda trochę za późno z tym pytanie, bo po wymianie na chwile mi wyskoczyło na kompie komunikat usterka silnika, po zgaszeniu i odpaleniu już się nie pojawiła, tylko zaobserwowałem, że szyby z automatu się nie zamykają trzeba trzymać przycisk. Nie wiem czy to po zmianie akumulatora nastąpiło, czy po porannych prubach odpalenia silnika.
Po odłączeniu aku musisz "aktywować" automatykę szyb. Opuszczasz szybę (nie musisz do końca), i podnosisz do końca, ale musisz przytrzymać ok 5 sek. przycisk podnoszenia szyby, już po jaj całkowitym domknięciu. I tak z każdą szybą.
Radek S-MAX 31-01-2012, 12:44 [QUOTE=
Dzięki za Info!
Koledzy jeszcze jdeno pytanie, jaki powinien być Akumulator przy silniku 2.0 TDCi 140 KM?
W instrukcji na stronie 225 nic nie ma na ten temat.
Bo u mnie się okazało że był nie oryginalny Centry 75, a w sklepie powiedzieli, że powinien być katalogowo 80, 85!
A jednak kupię nowy, bo na kumpla nówce Varty 70 Odpalił po dłuższym kręceniu, czyli świece też niestety do wymiany :/ Ale odpalił :D
jacekzom 31-01-2012, 12:56 Masz jakiś alarm niefabryczny? W takich przypadkach to pierwsze pytanie o sprawność tego czegoś. Poza tym sprawdź czy jakaś lampka nie zostaje włączona. Jak nie to do wymiany akumulator...świeże auto zdarza się. Mam taki sam model (prawie..) i żadnych problemów w te mrozy ''pod chmurką''.
Ja miałem też taką sytuację raz. Powodem było światełko w bagażniku. Czasami tak mam że jak zatrzasnę lekko tylną klapę to sam zamek zaskakuje, ale światełko nie gaśnie.
Co prawda było lato, ale samochód stał tak ze 2 tygodnie i akumulator padł.
Dodam, że są na forum tematy odnośnie regulacji zaczepu zamka tylnej klapy, ale na razie nie miałem czasu się z tym pobawić.
... jaki powinien być Akumulator przy silniku 2.0 TDCi 140 KM?
W instrukcji na stronie 225 nic nie ma na ten temat...
Zakupiłem Centa Plus CB802 80Ah 700A, wymiarami pasuje, natomiast parametry ma takie same jak orginalny poprzednik, więc liczę, że ,,pociągnie" ;)
Slartibartfast 31-01-2012, 15:42 jaki powinien być Akumulator przy silniku 2.0 TDCi 140 KM?
Ja mam jeszcze nówkę z fabryki 80Ah (zapisane też w ETIS), przy takim samym silniku
Ja miałem też taką sytuację raz. Powodem było światełko w bagażniku. Czasami tak mam że jak zatrzasnę lekko tylną klapę to sam zamek zaskakuje, ale światełko nie gaśnie.
. Ja wiem że w moim jest opcja i chyba we wszystkich że jeśli świeci się oświetlenie bagażnika czy podświetlanie z przodu dywaników to samoistnie się rozłącza po kilku minutach (często przed garażem mam otwarty bagażnik i po jakimś czasie oświetlenie gaśnie mimo że nadal jest otwarty .podobnie jest z wyświetlaczem w nawigacji najdłużej świecił 10 minut .
jpiotr77 31-01-2012, 20:26 Radek S-MAX
Akumulator ma jakieś 2 lata, na tej jego kontrolce było że rozładowany, miernik po dzisiejszych rannych próbach wskazywał 12V.
Przepraszam, że pytam ile pokonujesz km dziennie i czy doładowywałeś ten obecny który ma dwa lata, ja u siebie przy małych przebiegach w tych temp. to i raz na dwa tygodnie ładuje, a już mi się zdarzyło w tym roku, że słabł mi z dnia na dzień aż w końcu wieczorem chciałem wjechać do garażu, a tu niespodzianka auto nie odpaliło:? i musiało zostać pod chmurką, podłączyłem prostownik, to w sumie ładował się około 20h, gdzie normalnie ładuje mi 4-6h do pełnego naładowania kiedy to prostownik wskazuje pełne naładowanie akumulatora, więc najpierw zaczął bym od naładowania akumulatora.;)
Normalną rzeczą jest, że w niższych temp. pojemność akumulatora maleje jest też bardziej obciążony, więc trzeba go doładowywać.
Radek S-MAX 01-02-2012, 12:21 jpiotr77 - Codziennie robię minimum dwie trasy po 40-60 min. plus do tego jazda po mieście. Dziennie robię ponad 100 kilometrów.
Ja to u ciebie jeszcze bym poszukał upływu prądu, no chyba że faktycznie tylko go odpalasz i gasisz i jeździsz z 50m.
Akumulator już zamówiony, biorę Bosch s5 85.
Wczoraj przede wszystkim wymieniłem filtr paliwa ( z kumplem :D) , bo jakoś mi to umknęło i dziś odpalił z pierwszego po jednym grzaniu świec wręcz normalnie, a w nocy było ponad -20! Przy -17 odpalałem.
Tylko że ten akumulator co mam to pożyczony i w sobotę oddaję go.
Kristoforos 01-02-2012, 20:12 Jutro stawiam auto w ASO. Zobaczymy. Lampka w bagażniku odpada. Raz, że i tak gaśnie po jakimś czasie, a dwa, że za tym drugim razem wszystko dokładnie sprawdziłem, zanim odszedłem od samochodu. Zobaczymy co ASO powie.
jpiotr77 01-02-2012, 20:23 [QUOTE=Radek S-MAX;1775542]jpiotr77 - Codziennie robię minimum dwie trasy po 40-60 min. plus do tego jazda po mieście. Dziennie robię ponad 100 kilometrów.
Ja to u ciebie jeszcze bym poszukał upływu prądu, no chyba że faktycznie tylko go odpalasz i gasisz i jeździsz z 50m.
Od wiosny do jesieni praktycznie prawie wcale go nie ładuje, natomiast od późnej jesieni do wczesnej wiosny oczywiście tak, km rzeczywiście robię bardzo mało:? a do tego webasto rano przed odpaleniem ok 15min to samo po pracy czy po prostu jak w aucie zimno to grzeje, dodatkowo grzanie siedzeń czy przedniej szyby dlatego u mnie to norma;) i za bardzo nie ma kiedy go doładować.
Radek S-MAX 02-02-2012, 22:44 Jak teraz szukałem akumulatora do siebie, to było wyraźnie zaznaczone że przy większym poborze prądu zalecany jest 85.
Przy webasto może powinieneś się skusić.
Ja wczoraj wsadziłem nowy akumulator wieczorem z pułki, nawet nie wiem w jakim stanie był naładowany + ten filtr nowy paliwa i dziś rano to normalnie z pierwszego i od razu zastartował :D
Kristoforos 03-02-2012, 10:45 Krótki raporcik z wizyty w ASO: wymieniony akumulator :P
Teraz będziem obserwować :)
jpiotr77;
..."a do tego webasto rano przed odpaleniem ok 15min to samo po pracy czy po prostu jak w aucie zimno to grzeje..."
2 lamerskie pytania:
jak masz ustawione webasto - codziennie na tą samą godzinę?
czy przy uruchamiania webasto pobierane jest tyle samo prądu co przy normalnym rozruchu - na logikę powinno być mniej?
dikileiden 03-02-2012, 12:58 Panowie muszę wymienić aku , jak wiadomo aku jest trochę '' wciśnięty '' , czy wymiana samego aku jest trudna ? Jakies wskazówki ?
Slartibartfast 03-02-2012, 14:03 Krótki raporcik z wizyty w ASO: wymieniony akumulator
To leczenie objawowe ;) A przyczynę znaleźli?
Ja jak wymieniałem aku to wymontowałem obudowę filtra powietrza i dostęp się zrobił ok :-)
jpiotr77 03-02-2012, 20:47 foxtrot
2 lamerskie pytania:
jak masz ustawione webasto - codziennie na tą samą godzinę?
czy przy uruchamiania webasto pobierane jest tyle samo prądu co przy normalnym rozruchu - na logikę powinno być mniej?[/QUOTE]
niestety, ale ja swoje webasto odpalam z pilota nie mam możliwości zaprogramowania z komputera, natomiast jeżeli chodzi o uruchomienie silnika to łatwiej się go uruchamia bez podgrzewania webastem (trochę to dziwne), czyli na zupełnie zimnym silniku, ale w związku z tym, że tak naprawdę tym autem głównie porusza się moja małżonka to musi być ciepło i tyle bo jak nie to:569: :lol:
jpiotr77;
ciekawe, rocznik 2007 i pilot? - to "webasto" fabryczne czy dorobione?
hmm - to się zdziwiłem z uruchamianiem po ogrzaniu - powinno być chyba odwrotnie...
jpiotr77 04-02-2012, 14:29 jpiotr77;
ciekawe, rocznik 2007 i pilot? - to "webasto" fabryczne czy dorobione?
hmm - to się zdziwiłem z uruchamianiem po ogrzaniu - powinno być chyba odwrotnie...
Też tak myślałem, że skoro silnik jest ciepły to powinno być mniej problemów, lecz niestety jest odwrotnie co do webasto to jest fabryczne
U mnie nie ma roznicy w uruchamianiu. Moze dlatego ze to benzyna. Jeden wielki plus oprocz ciepla w srodku to po uruchmieniu silnik ma od razu temperature robocza.
Aku jest nowiutki moze dlatego nie zauwazem roznicy w uruchamianiu.
jpiotr77 04-02-2012, 17:25 U mnie nie ma roznicy w uruchamianiu. Moze dlatego ze to benzyna. Jeden wielki plus oprocz ciepla w srodku to po uruchmieniu silnik ma od razu temperature robocza.
Aku jest nowiutki moze dlatego nie zauwazem roznicy w uruchamianiu.
Chyba rzeczywiście skończył mi się akumulator chciałem teraz wjechać do garażu bo od wczoraj stoi na dworze i guzik nie odpalił, jaki jest fabrycznie montowany ma może ktoś parametry?:(
jacekzom 04-02-2012, 18:03 ''U mnie nie ma różnicy w uruchamianiu. Może dlatego ze to benzyna. Jeden wielki plus oprócz ciepła w środku to po uruchomieniu silnik ma od razu temperaturę robocza.'' - bez przesady. Jest o niebo lepiej niż w dieslu, ale bez przesady.
andree74 04-02-2012, 18:29 jaki jest fabrycznie montowany ma może ktoś parametry?:(
było już to omawiane : http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=81824&highlight=rozmiar+akumulatora&page=2
dikileiden 04-02-2012, 19:02 Ja byłem już na kupnie nowego aku , ale dokręciłem klemę + i aku jak nowy . I tu był problem rozładowanego aku.
Kristoforos 04-02-2012, 23:11 A przyczynę znaleźli?
Nic o tym mi nie wiadomo :-/
Ja byłem już na kupnie nowego aku , ale dokręciłem klemę + i aku jak nowy . I tu był problem rozładowanego aku.
Czy mógłbyś sprawdzić jakie napięcie pokazuje Twój nowy akumulator w teście zegarów?
Mój convers+ nie ostrzegł żony, że kończył się akumulator i chyba został przez nią dorżnięty. Niestety na razie ładowanie - z musu - pod chmurką (bo za chiny filtr nie chce wyjść tak wszystko zamarzło a na kablach też nie odpalił).
Nie wiem czy muszę już akceptować psychicznie nowy wydatek.
Michał
''U mnie nie ma różnicy w uruchamianiu. Może dlatego ze to benzyna. Jeden wielki plus oprócz ciepła w środku to po uruchomieniu silnik ma od razu temperaturę robocza.'' - bez przesady. Jest o niebo lepiej niż w dieslu, ale bez przesady.
Nieprecyzyjnie napisalem :-) po rozgrzaniu z uzyciem webasto jak uruchomie silnik to ma od razu temp robocza. O to mi chodzilo :-)
jpiotr77 13-02-2012, 20:44 [QUOTE=Radek S-MAX;1775542]j
Ja to u ciebie jeszcze bym poszukał upływu prądu, no chyba że faktycznie tylko go odpalasz i gasisz i jeździsz z 50m.
Akumulator już zamówiony, biorę Bosch s5 85.
Witam, sprawdzałeś może gdzie jest produkowany ten bosch s5 85, faktycznie mój akumulator padł, sprawdzałem pobór prądu po 15 min nie dotykania się do samochodu pobór prądu z akumulatora 0.00-0.01 byłem bardzo zdziwiony, ładowanie też ok nawet przy pełnym obciążeniu aż silnik było słychać że ma ciężej.
Radek S-MAX 14-02-2012, 20:26 Niestety nie sprawdzałem. A teraz raczej nie ma takiej opcji żebym sprawdził, sorry.
jpiotr77 15-02-2012, 21:19 Dziś zakupiłem nowy akumulator, centrę futurę CA852 i to jeszcze nic jak wymontowałem stary to zorientowałem się iż w s-maxie fabrycznie jest montowany właśnie akumulator centry (exide) nawet zrobiłem fotki co prawda na tym z s-maxa pisze że ford, ale budowa jest dosłownie identyczna.
Witam,
Ja mam pytanie odnośnie kontrolki akumulatora ale z innej strony. Sporadycznie ale jednak przy odpaleniu auta kontrolka akumulatora gaśnie ale dopiero po kilku sekundach, 6-10sek. Auto odpala od strzała ale właśnie czasami a dokładnie jak jest silnik rozgrzany a ja podjeżdzam z jednego miejsca na drugie (kilkaset metrów). Czy ktoś miał taki objaw bo nie wiem czy się przejmować.
Dzięki
Radek S-MAX 17-06-2012, 17:14 Mrozów niema a mój maksiu po 4 dniach stania z włączonym alarmem nie odpalił :/
Ford 2006 TDCi 140KM aku Bosch s5 85 zakupiony nówka w zimę.
W menu serwisowym wskazywał napięcie akumulatora 10V, kumpel musiał mi pożyczyć prądu.
Mam pytanie czy możecie sprawdzić w menu serwisowym jakie macie napięcie:
1. rano przed odpaleniem
2. w czasie jazdy i na biegu jałowym z włączonymi tylko światłami. (max. - min.)
U mnie wygląda tak
1. po czterech dniach 10V
2. 13.0V do 13.4V
Jutro zapodam jeszcze raz z klimą,
bo chyba sie nie da przetestować bez przy 33 stopniach ciepła :D
Na razie stawiam na ładowanie i nie doładowany akumulator, ale zapewne może to być upływ prądu :/ Od jakiegoś czasu zauważyłem ze pierwszy rozruch czasami ma z oporami, co mnie trochę dziwiło bo za ciepło na świece, ale na mały prąd akumulatora mogło by wskazywać, bo kręcił dłuższą chwile i dosyć wolno.
Pozdro Radek
U mnie, przy takich objawach jak miał RADEK, przyczyną było przebicie na rozruszniku !
Zdziwiłem się, ale mała regeneracja rozrusznika od razu pomogła i problem więcej się nie powtarzał :)
Nadal jeżdżę na oryginalnym aku. ;)
Radek S-MAX 18-06-2012, 10:17 U mnie, przy takich objawach jak miał RADEK, przyczyną było przebicie na rozruszniku !
Zdziwiłem się, ale mała regeneracja rozrusznika od razu pomogła i problem więcej się nie powtarzał :)
Nadal jeżdżę na oryginalnym aku. ;)
Musze wziąć rozrusznik na warsztat.
Dziś rano było napięcie 11,5V odpalił ok
A w czasie jazdy z włączoną klima napięcie było 13.1 do 13.5V
Rozrusznik możesz sobie sprawdzić nie zaszkodzi jest dość łatwy dostęp do niego , ale w twoim przypadku przyjrzał bym się szczegółowo połączeniom masy i wymontował alternator do sprawdzenia na stanowisku , bo masz za małe napięcie ładowania .
Być może któraś dioda do wymiany lub powoduje zwarcie.
Jesli masz autoalarm to też może powodować problemy więc przez jakiś czas dobrze byłoby go odłaczyć żeby sprawdzić czy to nie jest powodem .
Nie napisałeś nic czym i jak sprawdzasz to napięcie akumulatora .
Czy to jest prąd ładowania - czy prąd stanu (napiecia ), na chwilę pomiarów .
Radek S-MAX 18-06-2012, 15:12 Pisałem czym sprawdzam :D Na razie w menu serwisowym na zegarach :D
Co by koledzy tez sprawdzili i chciałem sprawdzić wskazania.
Muszę sprawdzić na poważnie napięcia i upływ prądu, po jakim czasie S-max idzie w stan uśpienia, po 15min.?
W tescie zegarów nie sprawdzisz ładowania przez alternator.
Podczas testu zegarów w pozycji -Batery-podaje wartości stanu napięcia akumulatora w danej chwili , a to nie ma nic wspólnego z jego naładowaniem (procentowo ).
Czyli jeżeli alternator lub prostownik podczas ładowania - zada dużo prądu to w momencie odczytu stan batery sie podniesie .Co nie oznacza że jest 100% naładowany i wskazuje w teście np;13,7V. lub (14,4V co jest idealną wartością ładowania alternatora podczas pracującego silnika) bez względu czy ma włączoną klime lub światła .
A wiec - miernik w dłoń i do dzieła .
Radek S-MAX 19-06-2012, 10:01 Miernik poszedł w ruch i wygląda że jest to problem z ładowaniem.
Napięcia mierzone na klemie plusowej akumulatora i na masie samochodu.
Przed rozruchem 12.5V
Podczas pracy silnika od biegu jałowego do około 4000 obrotów 13,49V ~ 13,58V
Pozdro Radek.
Radek S-MAX 17-07-2012, 14:35 Nie kupujcie Akumulatorów marki Bosch!
Kupiłem w lutym nówkę Bosch s5 85 (nawet w tym wątku jest to przeze mnie opisane) W weekend akumulator totalnie padł, zaraz po zgaszeniu rozrusznik nie miał siły zakręcić! Akumulator wartości coś koło 400PLN jest chińskim bublem!
Te całe problemy z prądem ponoć było przez akumulator. Samochód stał cały poniedziałek u elektryka na testach, że akumulator padł to sam wiedziałem, ale chciałem żeby sprawdził samochód i nic nie znalazł. Alternator ładowanie ok, rozrusznik ok i brak upływu prądu.
Akumulator jutro wiozę na gwarancję na razie jeżdżę na pożyczonym Exide 70 i jest ok.
koval123 24-01-2015, 21:33 Witam,
Mam ze swoim Maksiem problem natury elektrycznej. Parę tygodni temu padł mi aku (4-ro letni z pierwszego montażu) i pomyślałem że po prostu zmarł śmiercią "naturalną" (nie wiem jak auto było eksploatowane zanim je kupiłem). Zrobiłem mu recond C-tekiem, naładowałem i na parę dni był spokój a potem znów padnięcie. Podłączyłem amperomierz w szereg z aku i obserwowałem reakcję po zamknięciu centralnego: przez pierwsze parę minut cyka kilka razy jakiś przekaźnik tak jakby w głębi komory za aku, w tym czasie prąd waha się skokowo od 3,2 do 1,4 Ampera (szok!). Po tych paru minutach cykanie ucicha i prąd spada do 170 mA (co przez nockę rozładowuje aku). Ręce mi opadły bo gdzies jest zwarcie i upływa cenna w zimie energia... Macie jakieś podpowiedzi co to może być?
Dzięki!
Witam
Mam to samo, też mi pada nowy akumulator po 4 dniach nie ruszania auta.
Cykanie to przekaźnik R2 w komorze bezpiecznikowej koło akumulatora i cyka co 1 min. Nie wiem czy to jego wina, ale skoro piszecie o nim to dopisałem wam kilka informacji na jego temat i czekam co dalej wymyślicie może to moim mechanikom pomoże w znalezieniu przyczyny.
pozdrawiam
Nie ma reguły na to , że jak akumulator 4 ro letni, to powinien być dobry.
Akumulatory kwasowe mają to do siebie, że potrafią i po pół roku eksploatacji padnąć, po dwóch, czterech, a niektóre i 8 lat wytrzymają.
W moim (z nawigacją która 15 min się podświetla ) po wyjęciu kluczyka usypiają się wszystkie odbiorniki dopiero po tych 15 min. będzie pokazywać 0,0 A.
W tym czasie do 15 min od wyjęcia kluczyka pobiera od 1,5 A do 0,11A .
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=195887
motorek4612 25-01-2015, 12:11 Cykanie to przekaźnik R2 w komorze bezpiecznikowej koło akumulatora i cyka co 1 min. Nie wiem czy to jego wina, ale skoro piszecie o nim to dopisałem wam kilka informacji na jego temat i czekam co dalej wymyślicie może to moim mechanikom pomoże w znalezieniu przyczyny.
Mam ten sam problem, i jak kolega autor postu korzystam z ładowarki c-tek co kilka dni,latem tego nie było aku 3mało kilkanaście dni, teraz właśnie 3-4 dni postoi nie ruszany i jest problem.......
Dopóki auto stoi w garażu i se go doładowuje problemu jako tako nie ma ale gdy przyjdzie mi postawić auto pod chmurkę na dłużej....hm...
koval123 25-01-2015, 13:08 Dobry znajomy przeleciał mi go ForScanem i oto co wyszło:
===DTC U2101:00-2F===
Kod: U2101 - Konfiguracja modułu sterującego niekompatybilna
Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC
Moduł: Modul sterujacy ukladami nadwozia===END DTC U2101:00-2F===
===DTC U2100:00-28===
Kod: U2100 - Konfiguracja początkowa nieukończona
Status:
- DTC zmienia się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC
Moduł: Moduł fotela kierowcy.===END DTC U2100:00-28===
===DTC B100C:11-48===
Kod: B100C - Autoryzacja zasilania blokady kolumny
Dodatkowe symptomy usterki:
- Obwód zwarty do masy
Status:
- DTC zmienia się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony
Moduł: Siłownik funkcji zdalnego sterowania===END DTC B100C:11-48===
===DTC B1026:71-48===
Kod: B1026 - Blokada kolumny kierownicy
Dodatkowe symptomy usterki:
- Siłownik zablokowany
Status:
- DTC zmienia się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony
Moduł: Siłownik funkcji zdalnego sterowania===END DTC B1026:71-48===
motorek4612 26-01-2015, 09:55 O kurczaki sporo tego u ciebie, o co chodzi z tym zasilaniem kolumny kierownicy???? Co to jest DTC??? Ja w sobote bede chyba musiał kogos zmolestwoac i poprosic o przeskanowanie auta, ale to moze bedzie okazja na zlocie.
koval123 26-01-2015, 14:18 Nie mam pojęcia o co chodzi ale pamiętam że dwa tygodnie temu zdarzył mi sie taki incydent: Po krótkim postoju na parkingu nie mogłem otworzyć auta ani kluczykiem w kieszeni a nawet przyciskiem na kluczyku. Wyjąłem więc wkład kluczyka, otworzyłęm zamek i wszedłem do srodka, gdzie po próbie odpalenia komputer poinformował mnie że nie rozpoznał kluczyka. Wysiadłem, zamknąłem drzwi, zakląłem szpetnie parę razy, potem policzyłem do 10-ciu i spróbowałem ponownie, tym razem z sukcesem. Zamki otworzyły się z pilota a kluczyk został rozpoznany. To mógł być znak tej usterki bo przecież to w kolumnie kierownicy jest ten układ rozpoznawania kluczyka (chyba że się mylę).
Co to jest DTC???
:572:
.
kowal a nie pomyślałeś o słabej baterii .
motorek4612 26-01-2015, 16:35 no ale co????? nie musze wiedziec wszystkiego, a podobno nie ma głupich pytan tylko sa głupie odpowiedzi, skoro wiesz cos czego nie wiem ja to sie podziel:)
jesli chodzi o padający akumulator to też miałem 2 razy taki problem gdzie bez wyraźnej przyczyny aku padał do 6V. Nie mogłem nawet otworzyć centralnego. Ostatnio jakiś magik podpowiedział mi, żebym przy ponownej wpadce sprawdził przekaźnik od nagrzewania świec. Twierdzi ze spotakał się już z takimi przypadkami, że właśnie ten przekaźnik był przyczyną.
koval123 27-01-2015, 15:30 Mały apdejcik: zrobiłem eksperyment z zamianą aku na 2-miesięcznego doładowanego Boscha S-5 i po 2 dniach jest to samo. Wniosek:to nie wina aku, jest coś co go rozładowuje, może rzeczywiście zawieszony przekaźnik?
Dzięki wszystkim za podpowiedzi, wspólnie na pewno znajdzemy przyczynę a ja tymy ręcamy ją wyeliminuję..
koval123 28-01-2015, 11:53 Po zamontowaniu z powrotem mojego aku i adaptacji przeforskanowałem go i zostało już tylko:
===DTC U2101:00-2F===
Kod: U2101 - Konfiguracja modułu sterującego niekompatybilna
Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC
Moduł: Modul sterujacy ukladami nadwozia===END DTC U2101:00-2F===
Jutro jak bedzie czas posprawdzam przekaźniki, może któryś się zawiesił...
zbyszko11 28-01-2015, 13:50 Witam.
Miałam swojego czasu także problem z akumulatorem - sam się rozładowywał . Wymieniłem na nowy i wytrzymał pół roku . Okazało się , że winny jest alternator . Jest tam jakaś inteligentna dioda która jest przyczyną problemów . Pomogła tylko wymiana alternatora . Od tego momentu problem zniknął . Podczas postoju - pojazd wyłączony dioda ta pobierała prąd i powodowała rozładowanie aku .
motorek4612 28-01-2015, 15:39 Okazało się , że winny jest alternator . Jest tam jakaś inteligentna dioda która jest przyczyną problemów . Pomogła tylko wymiana alternatora . Od tego momentu problem zniknął . Podczas postoju - pojazd wyłączony dioda ta pobierała prąd i powodowała rozładowanie aku .
Hmmmm czemu nie spróbuje jak przyjadę do domu odkręcę przewód od alternatora i tak go zostawię na kilka dni, zobaczymy czy aku padnie...
Daj znać jak wyszło. Na wszelki wypadek jak masz okazje to zostaw go z 5 dni.
motorek4612 28-01-2015, 20:54 Wracam w piątek, naładuje aku i zwale kabel i kostkę z altka, zostawię na dwa dni ,dam znać co wyszło.kurde żeby altek prąd zabierał???? hmmmmm
motorek4612 29-01-2015, 15:18 Tak sobie poczytałem lekturę w sieci i doszedłem do wniosku ze kolega zbyszko11 może mieć racje.
Może regulator napięcia już zdycha i świnia kradnie mi prąd w aucie?????Ciekawe czy taki se kupie bo z wymiana to raczej nie powinno być kłopotu.
Bump: No se tak szukam tego regulatora do altka i lipa , no ni ma.... hmmmm używany ori altek ok 250 zł kosztuje, nowy zamiennik od 400 wzwyż.
motorek4612 29-01-2015, 16:45 dobra, znalazłem regulator do mojego alternatora, koszt od 152 zł do190zł plus ew koszty wysyłki, numer tego regulatora to:
BOSCH F 00M 346 097
VALEO A 638 495A
VOLVO 30667453
Sa to numery dla silnika 1.8 TDCi QYWA
http://images70.fotosik.pl/565/b34be7dcd222320bm.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b34be7dcd222320b.html) http://images67.fotosik.pl/567/c8d3fb0c70517855m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c8d3fb0c70517855.html) http://images66.fotosik.pl/565/731ab875278ad715m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/731ab875278ad715.html)
I tak sobie patrząc na te zdjęcia to wymiana nie powinna być skomplikowana.Szczotki są krótkie i może moje już się wytarły i robią zwarcie, tak czy siak zanim zamówię to raz jeszcze pomierzę sobie wszystko ale z podpiętym altkiem i z odpiętym,będzie wszystko jasne, i raczej nie będzie potrzeby wydłubywać altka z auta.......A może to moje radio CB jest podpięte pod zapalniczkę..... tylko jesli faktycznie to bedzie wina regulatora to trzeba kupić raz a dobrze, nawet jeśli kupie a nie zamontuje sklep nie przyjmie zwrotu.....
motorek4612 29-01-2015, 19:35 Własnie moja dzwoniła ze auto wieczorem nie zapaliło, odpalała 1-szy raz sama z kabli,,,,,,aku ladowane na full w niedziele, jutro sprubuje ogarnac temat....
motorek4612 31-01-2015, 07:29 Siema wczoraj wieczorem dobrałem się do mojego regulatora napięcia.Wydłubanie go i ponowny montaż zajęło mi ok 2.5 h. Dostęp w sumie nie jest zły ale jest ciasno. Łapki podrapane jak bym sie z kotem bawił. Alternator u mnie jest Bosh regulator tez, o numerach BOSCH F 00M 346 019, wyglądał na sprawny, szczotki dość dobre ok 11mm obie maja, trochę się zacinały w prowadnicach wiec WD-40 załatwiło sprawę i teraz pracują bez oporów.Jednak pierścienie ślizgowe rotora posiadają już widoczne gołych okiem a jeszcze bardziej wyczuwalne rowki powstałe od szczotek ok 1-1.5 mm. Po zmontowaniu wszystkiego i uruchomieniu auta napięcie bezpośrednio na alternatorze nie obciążonym wynosi 14.8,na klemach aku 14.7 a na teście zegarów 14.1. Altek się nie grzeje jest ciepły.Ale gdy włączyłem wszystkie odbiorniki prądu, światła klima nawiew grzanie szyb no wszystko co na pokładzie było, to altek zrobił się gorący a napięcie spadło nieco, na altku 14.7 na klemach 14.5 na teście zegarów 13.8. Poboru prądu nie zmierzyłem bo mój miernik pokazywał same zera i to niezależnie od ustawień, wiec dałem se spokój, pogadałem ze znajomym elektrykiem i on twierdzi ze na kompie powinno pokazać który obwód jest uszkodzony i pobiera prąd, oraz ze to może być np zużyta żarówką????? hm .Na te chwile nie mogę odpiąć kabli z alternatora bo auto jest mojej potrzebne , jeździ do roboty.
http://images68.fotosik.pl/572/7f2c54a54ef3e722m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7f2c54a54ef3e722.html) http://images70.fotosik.pl/572/2f9d007a3afc1b72m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2f9d007a3afc1b72.html) http://images70.fotosik.pl/572/678689952298b237m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/678689952298b237.html) http://images70.fotosik.pl/572/cf98642715c4435bm.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cf98642715c4435b.html) http://images66.fotosik.pl/572/f034f6324e218be6m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f034f6324e218be6.html) http://images70.fotosik.pl/572/89f16a6fd59d8dfem.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/89f16a6fd59d8dfe.html) http://images69.fotosik.pl/573/d4dfc644807d4365m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d4dfc644807d4365.html)
Obudowa jest przykręcona na 3 wkręty na torx natomiast sam regulator przykręcony jest 4 śrubami 4 na ten sam torx co obudowa.
motorek4612 01-02-2015, 10:09 Wczoraj na zlocie z ekipa FCP powiedziano mi ze zasilanie zapalniczki w Maxie powinno się odstawiać po 15 minutach o zamknięcia auta czy tez wyłączenia zapłonu. To zrobiłem test i zostawiłem w zapalniczce ładowarkę z telefonem .Rano wbijam się do garażu a tam ładowarka nadal włączona, mam bezpośrednio pod zapalniczkę podpięte radio cb unidena 520, wiec może on mi zabiera prąd, rozłączyłem dzisiaj wtyczkę na radiu, za tydzień się okaże czy to jest to, na te chwile zaprzestaje szukać..czas pokaze.
lukaszek_socho 01-02-2015, 11:08 Zużyte szczotki i pierścienie ślizgowe nie mają związku z upływem prądu. Co do CB radio to nie powinno pobierać dużego prądu w spoczynku, ale jakiś prąd pobiera na 100%. Po schemacie widać, że raczej powinien być to znikomy pobór, ale jeśli kondensator lub dioda mają lekkie przebicie to będzie żarło napięcie.
.Rano wbijam się do garażu a tam ładowarka nadal włączona
Rafał, zaglądałeś przez szybę czy otworzyłeś drzwi ?...bo w tym momencie zasilanie pojawia się na gniazdku.....
motorek4612 03-02-2015, 11:52 zaglądałeś przez szybę czy otworzyłeś drzwi
Oczywiście ze przez szybę Wojciechu:)
gregor75 03-02-2015, 20:47 No to pewnie masz winowajcę , dodaj do tego krótkie odcinki i cała elektrownia załączona w tym czasie i bateria poddaje się .
To zrobiłem test i zostawiłem w zapalniczce ładowarkę z telefonem .Rano wbijam się do garażu a tam ładowarka nadal włączona,
Nie koniecznie tak musi być bo podejrzewam że tylko się żarzyła dioda od ładowarki . A to wcale nie oznacza że ładowarka pobierała prąd .
Podłącz lepiej miernik cyfrowy , w celu sprawdzenia tego
ja tak robiłem i czasami tak sprawdzam ( po ok . 15 min powinien pokazywać zero poboru .) wchodzę do garażu mam uchyloną maskę i mierzę na akumulatorze .
Mam też wtyczkę do zapalniczki i z niej wyprowadziłem wda kabelki w które wpinam sondy miernika , w ten sposób można kontrolować ładowanie i napięcie również podczas jazdy / na postoju / na wolnych obrotach / itp.
motorek4612 04-02-2015, 12:41 Nie koniecznie tak musi być bo podejrzewam że tylko się żarzyła dioda od ładowarki . A to wcale nie oznacza że ładowarka pobierała prąd .
No ok ale ja zostawiłem ładowarkę z telefonem , i telefon się ładował...tj już był naładowany.Dzisiaj mija 3 doba jak odpiąłem zasilanie radia CB od zapalniczki, i jak na razie moja żonka mówi ze jest ok, ale jeszcze poczekamy, trasa się nie zmieniła 4km w jedna stronę 4 w druga, jeśli to faktycznie radio wpięte w przewody zapalniczki zjadało mi aku to będę musiał dorobić jakiś włącznik wpiąć go miedzy radio a zapalniczkę i ładnie go ukryć żeby się w oczy nie rzucał,lub po prostu podpiąć radio pod coś innego, tylko pod co???
Bump: jeśli kondensator lub dioda mają lekkie przebicie to będzie żarło napięcie.
Łuki mowisz o radiu teraz???
lukaszek_socho 06-02-2015, 22:10 Miałem na myśli radio CB. Po schemacie widać, ze tylko przez te dwa elementy może płynąć prąd jeśli wyłącznik jest na off. No chyba, że wyłącznik ma wadę i mimo wyłączenia prąd jakiś płynie.
motorek4612 07-02-2015, 22:29 że wyłącznik ma wadę i mimo wyłączenia prąd jakiś płynie.
Chyba właśnie tak jest, mi ten schemat wiele nie mówi bo elektryka nie jest moja mocna strona ale coś tam wiem, , po odpięciu radia(radio nowe kupione) minął tydzień i auto pracuje , aku 3ma i nic się nie dzieje wiec chyba znalazłem winowajce, tylko teraz jak to jest w s-max-ie, zasilanie zapalniczki ma się wyłączać po tych 15 minutach czy nie, a może u mnie coś jest skiepszczone???
Sprawdzę i u siebie, odłączam radio od zasilania i dam znać za tydzień :)
A ja ma zgoła odmienną sytuację, ciekaw jestem Waszej opinii.
1. kontrolka rozładowanego akumulatora (chyba) działa
jeżeli dobrze pamiętam to jakieś 3 lata temu w zimę, w bardzo duże mrozy akumulator rozładował i ów komunikat wyskoczył (z jakiegoś powodu poprzedni właściciel włożył akumulator o sporo za małej pojemności, co skutkowało problemem z rozruchem. Dodatkowo po dłuższym czasie wyszło, że bezpiecznik od świec był przepalony)
2. 2,5 roku temu w wakacje pojawiła się nowa varta silver i od tego czasu nigdy nie było kłopotów z uruchamianiem samochodu, a jeździł on sporadycznie. Akumulator od czasu do czasu (1-2 razy w roku) był profilaktycznie ładowany
3. jesienią Majaka wygrywał mi update to pojawiły się kłopoty. Nie udawało się zakończyć aktualizacji jednego ze sterowników, bo komputer przerywał proces. Okazało się, że powodem było niskie napięcia akumulatora około 11,7-9V (dokładnie nie pamiętam).
W tej nie wyskoczył komunikat "akumulator rozładowany", tylko update nie poszedł.
4. Po powyżej sytuacji sprawdziłem akumulator i wg testera akumulator jest już słaby. Od tego czasu częściej go profilaktycznie ładuję (gdzieś raz na 1-1,5 miesiąca).
5. Napięcie w teście zegarów oraz na voltomierzu jest identyczne i po naładowaniu wynosi około 12.2-3V, a następnego dnia spada gdzieś do 11,8-9V i tak się utrzymuje kilka dni.
Nadal bywają okresy, że czasem samochód stoi nawet i 5 dni - może wtedy jest 11,6-7V.
Mimo to w tym czasie nigdy nie pojawiła się ów komunikat, ani nie było problemów z rozruchem. Może zimna nie za tęga, ale okresowe -10 też nie stanowiło problemu (mam teraz nowe świece, które na 100% działają).
lukaszek_socho 12-02-2015, 16:07 Odłącz akumulator od auta i ładuj go prostownikiem z 10-12h. Zawsze trochę mu to pomoże.
Tak właśnie robię.
Używam prostownika ctek z funkcją ładowania głęboko rozładowanych akumulatorów. Po ładowaniu maksymalnie dochodzi do 12.2v, ale potem bez kłopotu utrzymuje parę dni koło 11.8-9v
lukaszek_socho 12-02-2015, 16:40 Jak nie masz to zakup sobie najprostszy miernik w markecie i mierz napięcie na akumulatorze. Już w kilku tematach czytałem, że komputery potrafią pokazywać napięcie ze sporym błędem.
Już tak zmierzyłem napiecie, czyli woltomierzem zarówno po nocnym postoju (klapa na noc była otwarta co by układu nie wzbudzać) i bezpośrednio po ładowaniu.
W każdej sytuacji wskazania z coversa były takie same lub różnica na poziomie 0,1v.
Dziwi mnie czemu nie mam sygnału o rozładowanym akumulatorze, ale przynajmniej mnie dodatkowo nie denerwuje.
No Pany ! Tak jak pisałem wyżej odłączyłem radio CB na tydzień i po tygodniu auto odpaliło normalnie, więc ja u siebie znalazłem pożeracza prądu.
motorek4612 16-02-2015, 18:26 Wodnik u mnie tez auto pali teraz bez kłopotu po odpięciu radia, wiec albo jak Łuki sugerował coś mam uwalone w radiu i dam je do sprawdzenia, albo założę se dodatkowy wyłącznik przed radiem, i nim będę wyłączał radyjko po skończonej jeździe, tak chyba będzie najprościej. A sprawdzałeś czy masz napięcie na zapalniczce po jakimś tam czasie od opuszczenia auta???
Ja radio CB mam podpięte bezpośrednio pod akumulator. Wcześniej miałem gdzie indziej podpięte, gdzieś w kable pod schowkiem z prawej strony. Podepnę je tam gdzie było wcześniej i sprawdzę po tygodniu.
motorek4612 17-02-2015, 13:49 a radio CB mam podpięte bezpośrednio pod akumulator
A widzisz, ja mam pod zapalniczkę, heheh ok to już wiem co robić dalej, pozdro.
bartol_84 01-03-2015, 19:52 wymieniałem aku w 2.5 benzyniaku
sie tu nie doczytałem
albo cos przespałem
stąd moje FYI
zeby nie bylo pozniej ajjjj
sam aku luz wychodzi
zaden filtr mu nie przeszkodzi
przekładka banalna
laiko wykonalna
taka sobie tworczość spoks
kolejne whiskey on the rox
Wasze zdrowie!
Powodzenia
mam pytanie mi wciąż pokazuje się informacja ze mam rozładowany akumulator i to już od roku,wciąż jezdzi fordzik bez problemu,czy wiecie o co chodzi?
PPiotrek 23-03-2015, 08:24 Padł mi akumulator (blisko 7 lat, nieźle). Zdecydowałem się na boscha S5 tyle, że w wyszukiwarce boscha wyskakuje on z oznaczeniem: bosch s5 85Ah 800A, L-, a np. w porównywarce cenowej z końcówką P+.
Co to za litery? Lewa, prawa? Olać je, czy nie bardzo?
Prośba o pomoc.
Ja mam takiego boscha S5. już drugi rok i na razie ok .
Zwracaj uwagę na datę produkcji pisałem o tym na forum ...
...boscha S5 tyle, że w wyszukiwarce boscha wyskakuje on z oznaczeniem: bosch s5 85Ah 800A, L-, a np. w porównywarce cenowej z końcówką P+.
Co to za litery? Lewa, prawa? Olać je, czy nie bardzo?
Prośba o pomoc.
L i P to ważne oznaczenia klemy, L- (lewy minus) P+ (prawy plus).
To chyba ten sam akumulator:lol:
Już tak zmierzyłem napiecie, czyli woltomierzem zarówno po nocnym postoju (klapa na noc była otwarta co by układu nie wzbudzać) i bezpośrednio po ładowaniu.
W każdej sytuacji wskazania z coversa były takie same lub różnica na poziomie 0,1v.
Dziwi mnie czemu nie mam sygnału o rozładowanym akumulatorze, ale przynajmniej mnie dodatkowo nie denerwuje.
Muszę się sprostować.
Miałem wolny weekend i wyjąłem akumulator do ładowania (wcześniej ładowałem wpięty w instalację) i cofam złe słowa.
1. Po odłączeniu prostownika, naładowany akumulator pokazał na voltomierzu 13.0-13.1V
2. Po prawie 48h napięcie na wyjętym akumulatorze było około 12,7V, czyli jest OK.
3. Zaraz zmierzeniu 12.7V akumulator został wpięty w instalację samochodu i sprawdziłem napięcie na teście zegarów i na voltomierzu. Było niższe, około 12.1-12.3V
Dodatkowo zdjąłem naklejki i otworzyłem nakrętki od cel (choć producent teoretycznie tego nie przewiduje), aby sprawdzić poziom elektrolitu.
Przy okazji doszukałem się takich informacji dot ładowania zasiarczonych akumulatorów (dot. głownie samochodów jeżdżących w mieście na krótkich odcinkach), może komuś się przyda.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic681902.html
PPiotrek 23-03-2015, 09:16 [QUOTE=Hipos;2374585]L i P to ważne oznaczenia klemy, L- (lewy minus) P+ (prawy plus).
No dobrze, widzę, że symbole L i P są ważne. A jak jest w naszych s-maxach? W sumie L- nie wyklucza P+, prawda?
To jeszcze raz.
Jeżeli po lewej jest minus to po prawej jest plus.
Zatem L- i P+ oznaczają ten sam akumulator - tylko raz jest oznaczone położenie minusa a raz plusa :razz:
PPiotrek 23-03-2015, 09:40 To jeszcze raz.
Jeżeli po lewej jest minus to po prawej jest plus.
Zatem L- i P+ oznaczają ten sam akumulator - tylko raz jest oznaczone położenie minusa a raz plusa :razz:
dokładnie tak ! :razz: dzięki
Hej, czy po 2 tygodniach nieodpalania auta może się rozładować aku do zera? Dziś zero reakcji, brak wyświetlacza, kompletnie nic. Wcześniej czyli 2 tyg. temu zrobiłem trasę 600 km. Wnioskuję, iż aku mógł być nie doładowany bo auto używane teraz sporadycznie /służbowe auto dostałem/. Dodam, że aku nowy z grudnia Bosch.
nie powinien, jesli aku sprawny.
Hej, czy po 2 tygodniach nieodpalania auta może się rozładować aku do zera? Dziś zero reakcji, brak wyświetlacza, kompletnie nic. Wcześniej czyli 2 tyg. temu zrobiłem trasę 600 km. Wnioskuję, iż aku mógł być nie doładowany bo auto używane teraz sporadycznie /służbowe auto dostałem/. Dodam, że aku nowy z grudnia Bosch.
teraz pytanie masz na pokładzie nawigację Blaupunkt FX?
nie, nie mam, wymieniona na inną stację multimedialną z dość zaawansowanym systemem audiovideo + wzmak. Czyli co? normalnie nie powinno tak się zdarzyć tak? To by oznaczało, że coś pobiera/było załączone podczas postoju lub aku był niedoładowany, ew. aku niesprawny.
motorek4612 05-04-2015, 21:55 wymieniona na inną stację multimedialną z dość zaawansowanym systemem audiovideo + wzmak.
A wcześniej było ok???instalacja jest dobrze spięta???Wzmak i jego zasilanie???
tak wszystko było ok. Dla mnie najbardziej pasuje wariant, że auto od pewnego czasu jest używane bardzo okazjonalnie, od początku roku - czyli od wymiany starego aku na nowy zrobiłem może raptem 1500 km w tym ze dwie dłuższe trasy a reszta to odpalanie - kilka km - zgaszenie. Na mój rozum aku duuużo więcej traci energii niż jej przybywa podczas ładowania szczególnie na krótkich odcinkach. Dziwi mnie tylko fakt, że 2 tyg temu zrobiłem porządną trasę i chyba powinien się doładować. Z drugiej strony 2 tyg. stania bez ruchu może zrobiły swoje, nigdy wcześniej tyle nie było nie jeżdżone.
truszczu 05-04-2015, 23:31 A czy w aucie jest moduł BT/VC ? U mnie to on był najprawdopodobniej odpowiedzialny za rozładowywanie. Po jego zmianie na wersję z USB i jego aktualizacji oraz update sterownika silnika problem zniknął.
Akumulator jak jest dobry, i wszystko w porządku, to nawet po 3 miesiacach stania, silnik można uruchomić. Prąd wtedy pobiera tylko zegar czasowy, zakładam że alarm jest wyłączony.
krzych_40 06-04-2015, 15:35 na wyłączonym silniku trzeba się podpiąć amperomierzem czy coś nie pobiera prądu, a jeżeli nie masz miernika to odepnij klemę plusową i delikatnie pukaj klemą o ogniwo i jeżeli będzie iskrzyć to jest jakiś pobór, no i wtedy kolejno wyjmować bezpieczniki żeby zlokalizować odbiornik
Iskrzyc bedzie zawsze bo w taki sposob aktywujesz wszystko co jest uspione.
Trzeba zalozyc amperomierz i podlaczeniu do aku poczekac ponad 15min az komp odlaczy cala elektryke.
motorek4612 06-04-2015, 21:55 odepnij klemę plusową i delikatnie pukaj klemą o ogniwo i jeżeli będzie iskrzyć to jest jakiś
co???????? Krzych ty tak na poważnie????
Wepnij amperomierz w szereg i po 15 min sprawdż , czy jest pobór prądu .( u mnie jest zero . Ale zaraz po podłączeniu jest b. dużo . Ze dwa lata temu na forum opisywałem moje perturbacje z akumulatorem i moimi podejrzeniami .
dziś wyjąłem aku i pomiar napięcia 2,9 V!!! Kurde o co chodzi? Czy, aż do takiego napięcia można rozładować? Osobiście nie spotkałem się z takimi wartościami. Owszem miałem 9 i 8,5 ale 2,9? Co robić? Aktualnie doładowuje aku. Prostownik też jakoś dziwnie się zachowuje. Po podłączeniu pokazał jakby był naładowany 100 %. Ładowanie jest 12,5 V. Dopiero po kilkunastu minutach prostownik zachowuje się jak zwykle. Mam taki prostownik co diody znikają podczas ładowania.
Jeśli masz alarm dokładany z podtrzymaniem to sprawdź na odłączonej syrenie jakie tam jest napięcie.... Kiedyś w poporzednim aucie padł akumulatorek w syrence... Miał 4.5V zamiast 12V. Duży akku cały czas go ładował... aż się rozładował.
Twój Bosch miał bardzo głębokie rozładowanie, może już nie być taki jak kiedyś.
Ten prostownik to jakiś solidny czy marketowy?
.
Twój Bosch miał bardzo głębokie rozładowanie, może już nie być taki jak kiedyś.
Ten prostownik to jakiś solidny czy marketowy?
Prostownik raczej nie należy do jakiś solidnych ale zawsze dawał radę.
ładuję aku już ponad 10 h i napięcie na klemach podczas ładowania 12,5V. Zobaczymy co bedzie rano. Ładuję go teraz starym prostownikiem z lat 80 dość małym prądem.
To oznacza że nie doładowywuje się .
Napięcie ładowania na klemach musi być większe pow . 14 V. Myślę że wiesz że powinieneś ładować 1/10 poj. akumulatora przez 10 godz. ( czyli jeśli masz 72 Ampery to musisz ustawić na 7,2 A. prostownik .)
Być może stykają się płyty wewnątrz akumulatora lub jest jakieś zwarcie w nim .
Też mi się wydaje że może być kiepsko. Akku pod pachę i do sklepu z akumulatorami. Mają tester, który potwierdzi stan akumulatora...
stan na godz. 13 - napięcie na klemach 14,78 V. Moim zdaniem jak był głęboko rozładowany to tak może być. Ładuję dalej :) Ten stary prostownik to prąd 4 A daje, ludziska zalecają jak najmniejszym prądem ładować, ale innego prostownika nie mam, a nie chce mi się kombinować z wpinaniem w obwód żarówek itp. Jestem dobrej myśli :)
Ładuj dalej.
Tu moje doświadczenia http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2374585&postcount=45 i dalej link do ładowania akumulatorów głęboko rozładowanych.
Sprawdź czy nie ma jakiegoś upływu prądu przy wyłączonym aucie, ale tak czy siak, jesli jeszcze raz ci sie tak rozładuje, to zgodnie z radą tombalta - do sklepu z reklamacją ...
14:55 - 15,15 V. Ładuję go dalej :)
właśnie odłączyłem ładowanie. Ładowałem 31 godzin bez przerwy. Od 2,9V doszło do /mierzone na klemach podczas ładowania/ 15,4 V. Słychać było jak elektrolit "buzuje". Teraz odczekam 2 h i zmierzę jakie napięcie będzie na aku.
i znowu to samo. Rano nie mogłem nawet otworzyć samochodu. Na aku było ledwie 6V. Akumulator naładowałem, podłączyłem i nic nie ruszałem - ktoś mi kiedyś podpowiadał, że może rozrusznik robi zwarcie. Samochód po zamontowaniu aku stał znowu nieruszany 2 dni i normalnie odpalił.
Nic nie rozumiem. Co może być przyczyną tak rozładowanego akumulatora?
Postawiłem Maxia do serwisu i wszystko jest OK. Mechanik nie stwierdził, lewego poboru prądu.
Brak pomysłu co dalej :(
wyglad ana to ze czasami cos musi zwierac sie i robic duza uplywnosc a czasami to poprostu nie wystepuje. Trzeba szukac dalej.
Wszystko to jest opisywane na forum (moje stare posty) jak sprawdzić w prosty sposób samemu pobór lewego prądu i jakie wartości są dopuszczalne .
Przeczytałem poprzednie posty. Problem polega na tym, że praktycznie nie da się zmierzyć co czasami pobiera prąd. Gdyby jakieś urządzenie cały czas brało prąd to sprawa byłaby prosta.
Szukam raczej podpowiedzi, co może powodować takie anomalia. Może ktoś kiedyś miał podobny przypadek?
W przypadku zwarcia w rozruszniku lub alternatorze, to czy jest zwarcie czy nie zalezy jak sie ustawi wirnik.
ixion2010 04-01-2016, 21:40 Mój pobór z aku w stanie spoczynku to 0,4A czy jest to normalny pobór? jeśli nie to ile powinien wynosić? Moje auto to S-Max 2006 2.0 TDci
po ilu minutach od wylaczenia auta?
Amperomierz trzeba podlaczyc przed rozpoczeciem mierzenia czasu.
Mój pobór z aku w stanie spoczynku to 0,4A czy jest to normalny pobór? jeśli nie to ile powinien wynosić? Moje auto to S-Max 2006 2.0 TDci
To dużo ...gdzieś kradnie prąd .
Poprawnie powinien wynosić ,,0'' . w stanie spoczynku czyli po uśpieniu wszystkich odbiorników (to jest po ok 8 -15 min uważa się stan spoczynku )
W moich postach z przed 2 lat pisałem moje perypetie z tym .:razz:
ixion2010 05-01-2016, 15:44 Wpinam się amperomierzem pomiędzy aku a klemę plusa, zamykam pilotem central zamek(nie mam alarmu) i przez minute, dwie, słychać jak przestawiają się nawiewy i jakiś lub jakieś przekaźniki, w tym czasie pobiera około 1,5A a po 3 minutach spada do 0,4A ,pomiar sprawdzałem przez 5 min ,sprawdzę jeszcze raz dłużej ale ewidentnie coś pobiera bo mam nowego boscha 85Ah i jak auto postoi w garażu parę dni to napięcie na aku spada przy rozruchu poniżej 8V i wtedy resetuje mi się pamięć komputera np. ( średnie spalanie)
A gaśnie Ci światło w bagażniku? 0.4A * 12V to około 5W - akurat tyle ile ma żarówka.
EDIT
To bez sensu - gdyby była klapa niedomknięta na Conversie byłaby informacja. Chyba że, te uproszczone Conversy takiej informacji nie mają...
Sprawdź to p jakiś 15 min .( mnie np. ekran nawigacji długo świeci ) potem kolejno wyjmuj bezpieczniki i kontroluj czy spada napięcie na mierniku .
ixion2010 07-01-2016, 20:27 Wszystko jest wygaszone, lampka bagażnika też, conversa nie mam , w 2006 go nie montowali(chyba) navigacji też nie mam ,dopiero teraz kupuje stacje multimedialną ,mam zwyczajne radio cd 6000 czy jakoś tak, jutro będę wyjmował bezpieczniki
fordfocus2 07-01-2016, 20:44 A gaśnie Ci światło w bagażniku? 0.4A * 12V to około 5W - akurat tyle ile ma żarówka.
EDIT
To bez sensu - gdyby była klapa niedomknięta na Conversie byłaby informacja. Chyba że, te uproszczone Conversy takiej informacji nie mają...
mi się wydaje że światełak z lampek gasną bez względu na to czy masz otwarte czy zamkięte drzwi maski po 15 minutach zostaw otwarty bagażnik i sprawdz op 15 minutach
Od pewnego czasu nie mogę sobie poradzić z ciągle rozładowującym się akumulatorem w S-maxie. Pół roku temu zakupiłem stację multimedialną którą zainstalowałem w miejsce oryginalnego radia sony. Przez kilka miesięcy wszystko było ok. Jednak od około miesiąca kiedy samochód stoi przez kilkanaście godzin, kiedy chcę go uruchomić jest padaczka. Stacja została wpięta w oryginalną instalację bez żadnych przeróbek. Myślałem ,że może ona ciągnie gdzieś prąd ale nic na to nie wskazuje. W zeszłym roku zakupiłem nowy akumulator o parametrach oryginału i myślałem że to on pada więc go zareklamowałem. Ale okazało się, że jest w doskonałej kondycji. Jeden z mechaników stwierdził, że padnięty jest rozrusznik, który może przez noc rozładowywać akumulator - więc wymieniłem na nowy w listopadzie. Fakt ,że auto zupełnie inaczej "gada", ale nic to nie zmieniło. Zgłupiałem już, co może być, a nic tak nie trafia jak rano chcesz odpalić, a tu nic!!!. Może ktoś z kolegów miał podobny przypadek i coś podpowie.
Miałem taki problem w Mazda cx9 że zaczęło się świecić podświetlenie stacji multimedialnej też dokładnej. Sprawdziliśmy wszystko A okazało się że spalone żarówki od pozycji wzbudzały podświetlenie radia
Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka
Jutro jadę do elektryka , takiego magika który ma opanowane różne przypadki - więc zobaczymy co poradzi . Wkurzająca sytuacja .
easyrider1978 02-01-2019, 12:23 Witaj mam identyczny przypadek . Jakieś 2 miesiące temu podświetlenie radia przestało gasnąć i po weekendzie standardowo aku rozładowany na maxa (miałem oryginalne radio SONY). Byłem już u 3 elektryków sprawdzali stacyjkę czy idzie napięcie i każdy stwierdził że wina radia - więc kupiłem nowe radio i niestety problem jak był tak jest. Wyłączone radio samo potrafi się włączyć podczas jazdy i samo wyłaczyć. Nie wiem czy to wina jakiegoś przekaźnika od radia czy coś z szyną CAN bo deska gaśnie normalnie . Gdyby udało Ci się naprawić daj znać co mogło być ja ze swojej strony również się odezwę ponieważ za tydzień 1,5 jestem umówiony z elektrykiem co się szynami can zajmuje itp bo szczerze już mi ręce opadają. Pozdrawiam Radek
Tak jest podobnie jest u mnie radio potrafi się samo włączyć nie wiadomo dlaczego. Jak coś ustalę to dam znać.
woro_woro 02-01-2019, 22:27 A próbowaliście wyjąć bezpiecznik od radia?
Miałem kiedyś podobny problem... winowajcą był licznik Convers który miał usterkę (zimne luty czy coś takiego). Licznik połączony jest z radiem (stacja multi Navi DVD) czasami rozłączał mi radio i nawiewy w aucie w czasie jazdy i wystarczyło delikatnie puknąć w licznik i wszystko wracało do normy. Czasami jak zamykało się auto z pilota nie gasło podświetlenie radia ...i tu był pies pogrzebany.
Oczywiście i padający dwumas zapylił mi rozrusznik który podczas rozruchu zżerał wszystko na starcie.
Miałem kiedyś podobny problem... winowajcą był licznik Convers
Oczywiście i padający dwumas zapylił mi rozrusznik który podczas rozruchu zżerał wszystko na starcie.
No dołożyłeś tych usterek sporo wiec nie do końca wiadomo co było przyczyną . Bo np. świecący wyświetlacz -radio/nawigacji ( np. Blaupunkt EX ) po zamknięciu samochodu to poprawna reakcja bo było to wiele razy poruszane na forum .Mi gaśnie zazwyczaj po 10-15 minutach .
easyrider1978 17-01-2019, 17:04 Witam koledzy. Ja już po wizycie u elektryka . Udało się . Problemem było zwarcie na szynie Can . Sprawdzałem obydwa radia (bo jak wspomniałem we wcześniejszym wpisie po kilku wizytach stwierdzono że wina radia) - wszystko jak powinno być - radyjka gasną i włączają się po przekręceniu stacyjki. Koszt naprawy nieduży - także jak coś - firma Auto Scan Artur Krzyżanowski w Radomiu. Polecam :)
No dołożyłeś tych usterek sporo wiec nie do końca wiadomo co było przyczyną . Bo np. świecący wyświetlacz -radio/nawigacji ( np. Blaupunkt EX ) po zamknięciu samochodu to poprawna reakcja bo było to wiele razy poruszane na forum .Mi gaśnie zazwyczaj po 10-15 minutach .
...a u mnie jest tak że jak zamknę auto z pilota to podświetlenie radia (ekranu) gaśnie od razu. Nie piszę o zegarku który pokazuje godzinę na wyświetlaczu radia
woro_woro 18-01-2019, 09:31 U mnie również wszystko gaśnie po zamknięciu pilotem. Z tym, że mam Sony.
U mnie również wszystko gaśnie po zamknięciu pilotem. Z tym, że mam Sony.
Przy małym wyświetlaczu convers gaśnie zaraz po zamknięciu. Przy convers+ (kolor) gaśnie po kilkunastu minutach i to też zależy od softu, warto zainstalować najnowszą wersję.
Mój s-max dzisiaj rano nie zagadał. Oświetlenie drogi się świeci, convers+ się świeci, na teście zegarów aku 11,9V, a esiek wogóle nic, cisza w ogóle nie kręci rozrusznikiem.
Zauważyłem że w momencie przekręcenia kluczyka nie zapala się kontrolka od świec żarowych, a zawsze ją widziałem.
Forscana podepnę dopiero wieczorem, ale może kogoś z Was zachowanie świec naprowadza na jakieś wnioski?
Akumulator OK, sprawdzony w sklepie z aku, Forscan pokazuje:
P2505 ECM/Sygnał wejściowy PCM
P0A09 Niska wartość sygnału w obwodzie przetwornicy DC/DC
P0562 Niskie napięcie w układzie
Bump
Problem rozwiązany. Przyczyną był nieciągły kabel od bezpieczników do komputera.
woro_woro 22-01-2019, 13:14 Sprawdź kable masowe.
koordian 30-07-2021, 13:50 Witam,
Problem jak w temacie, s-max 2008 2.2 tdci, rozładowuje się akumulator. Po lekturze różnych for sprawdziłem prąd po uśpieniu samochodu i nie spada poniżej 100mA. Odpięty alternator, powyjmowane wszystkie bezpieczniki i przekaźniki- bez zmian. Dopiero wypięcie modułu BSI/BCM (ten pod nogami pasażera) miernik pokazuje 0A. innym objawem jest "wybudzanie' co kilkadziesiąt sekund egr'u. Czy kupując używany moduł (moj ma numer
7G9T-14A073-YA) musi być identyczne oznaczenie- dwie ostatnie litery i czy trzeba będzie coś zgrywać/programować?
pzdr.
Kluczyki (immo) do ponownego programowania i przepisanie całej konfiguracji.
Jeśli nie widać na BCM śladów zalania to malo prawdopodobne ze jest uszkodzony.
koordian 30-07-2021, 15:58 Śladów zalania nie widać, oglądałem w miarę dokładnie i płytki wyglądają jak nowe. Używaną można kupić za 50-100 zł, z tym że jak nie będą działały klucze, to nie ma możliwości zamknięcia, a co za tym idzie uśpienia auta?
Wydawał mi się to najprostszy i najtańszy sposób diagnozy. Orientujecie się może jakie są koszty programowania kluczy i ustawień ze starego do nowego BSI? i kto ogarnia temat w Warszawie lub okolicach?
Możesz kupić drugie BCM, zamknąć auto grotem w drzwiach, albo doprogramować pilot centralnego zgodnie z instrukcją obsługi i potestować.
Auta i tak nie odpalisz bez zakodowania kluczyków, ale do testów tyle wystarczy.
Kodowanie kluczyków i przepisanie konfiguracji jest w zasięgu przeciętnie ogarniętego użytkownika forda z odpowiednim programem i kablem diagnostycznym.
Warunek, trzeba je mieć.
Serwis komercyjny policzy konkretne pieniądze za robotę na kilkanaście minut.
koordian 30-07-2021, 16:36 A co z oznaczeniami modułów? Musi być cały numer identyczny? jak się ma sprawa z dwoma ostatnimi literami, DC, DD, DF są po 30-40 zł YA po 70-100 zł
7G9T-14A073-Yx (x - dowolna litera (im wyższa, tym młodszy BCMi))
7G9T-14A073-Xx (x - dowolna litera (im wyższa, tym młodszy BCMi))
Jak już wymieniać to na BCMi z przedostatnią literą X, bo to najbogatsze moduły.
koordian 11-08-2021, 09:05 U mnie problem z akumulatorem rozwiązany, winne okazało się radio, które pobiera prąd pomimo wyjęcia bezpiecznika w module bsi, a także z samego radia. Jednoczesne wypięcie z wtyczki pinów gnd i bat+ niweluje upływ prądu.http://https://pinoutguide.com/images/upload/pinout_234748514_ford-5000c.gif
Pojawił się natomiast inny problem, a mianowicie symbol śnieżynki na desce. Szybka lektura forum - czujnik temperatury zewnętrznej. Otwieram maskę a tam ślady małych nóżek na osłonie silnika i poszarpane wygłuszenie:evil: Chcąc zlokalizowć czujnik temperatury zdjąłem plastikową osłonę pod zderzakiem, wykręciłem lewą lampę i zobaczyłem 2 wyrwane przewody, czujnika nie mogłem zlokalizować
witam jestem tu nowy, mam problem z s max cos pobiera mi straszne prad od 0.40-0.90 w takich wartosciach,. dodam ze stalo sie to gdy padl stary akulumator zalozony nowy i problemy caly czas sa alternator sprawdzony bezpieczniki a pobór nadal
to bardzo przykre jak ja zmieniłem kiedyś akumulator to nic się nie zmieniło dlatego nie sprawdzałem żadnych bezpieczników ani alternatora ani niczego
slawek-kali 20-10-2021, 17:17 jakie masz radio?
orginal ford nie pamienam co to ale cos w tym stylu RADIO NAWIGACJA Ford S-MAX LIFT 10-15 BM2T18K931AG
czyli blaupunkt nx sd już będziesz wiedział na przyszłość bo na pewno za niedługo zapytasz dlaczego w nim nie ma polskiego menu i co z tym fantem zrobić albo może nie
motorek4612 29-10-2021, 19:34 Elo nie czytałem całego postu bo zwyczajnie lenistwo mnie dopadło i mi się nie chce,ale u mnie jak zżerało coś prąd to okazało się iż kabloteka tylnej klapy w lewej przelotce była nadgryziona zębem czasu, a nie zębem gryzonia... I po naprawie czyli polutowaniu jak książka pisze wszystko wróciło do normy.... Ot taka ciekawostka:)
Też nie czytałem całego wątku. U mnie też nowy akumulator i po 3 dniach stania rozładowany, okazało się że rozrusznik już był tak zużyty, że gdzieś tam była zwora i prąd uciekał.
Po wymianie akumulatora reset w postaci 5 razy przeciwmgielne i 3 razt awaryjne nie resetuje akumulatora. Jak mam zresetowac
A na pewno jest co resetować?
slavic71 12-04-2022, 19:26 Piszczy cos po lewej stronie silnika i rozładowuje się akumulator, co to może być?Będe wdzięcny za podpowiedzi.
Mialem podobny objaw w innym samochodzie. Przyczyna byl rozrusznik. Czasami zatrzymywal sie w takim polozeniu, ktore powodowalo rozladowanie akumulatora. Nie potrafie tego dokladnie wytlumaczyc, powtarzam tylko co uslyszalem od elektryka :-) Objaw byl identyczny 2 miesiace dobrze a poznie nagle rozladowane aku do zera i pozniej znowu kilkatyg dobrze i tak w kolko.
Miałem podobny przypadek, mój rozrusznik czasem nie kręcił i czasem wydawał dziwne dźwięki. Prąd uciekał co jakiś czas, zawsze gdy auto stało więcej niż 1 dzień bez odpalania. 2 razy lądował u elektryka i za każdym razem, po nawet kilkudniowych testach, nie znajdywali problemu.
Ja sam też na własną rękę szukałem.
W końcu rozrusznik padł i od tego momentu ani razu nie miałem takiej przygody. Mam nadzieję, że to było to.
Bump: Piszczy cos po lewej stronie silnika i rozładowuje się akumulator, co to może być? Będe wdzięcny za podpowiedzi.
Czyżby głodny chomik ?
Dzien dobry.Moze ktos pomoze bo juz mi rece opadaja.Posiadam S -maxa 2.0tdci i od kiedy go kupilem mial problem z pobieraniem pradu.W tej chwili pobiera 0.68-0.7A.Probowalem wyciagac wszystkie biespieczniki po kolei(komora silnika,pod maska,w bagazniku) i ***WULGARYZM*** nic jak bylo 0.7 tak i jest.Zastanawiam sie czy moze pobierac alternator?A jeszcze mam zamontowane fabrycznie ogrzewanie postojowe-moze to byc?Moze ktos mial podobna sytuacje?Dzieki
A ogrzewanie ma bezpiecznik w skrzynce, czy może w skrzynce przy akumulatorze bezpośrednio?
do wyboru...
Convers czerwony
NX /FX
zalana skrzynka w nogach pasazera
krancowka drzwi
A ogrzewanie ma bezpiecznik w skrzynce, czy może w skrzynce przy akumulatorze bezpośrednio?
O ile czytalem to nie ma do tego ogrzewania bespecznikow.Z reszta wyciagalem wszystkie po kolei i nic.
|
|