Zobacz pełną wersję : [Edge 2015- ] Wymiana rozrządu i oleju w skrzyni. Co ile kilometrów? 2.0 tdci twin-turbo
baarteek9 01-11-2021, 09:57 Cześć,
Czy ktoś ktoś orientuje się co ile kilometrów wymienia się olej w skrzyni i rozrząd w Ford Edge 2016 2.0 tdci twin-turbo? Przy okazji, jaki olej do skrzyni? Wymiana dynamiczna czy statyczna?
Pozdrawiam
Witam,czy już coś robiłeś?ja terz jestem tym zainteresowany.Rozrząd prawdo podobnie 200tyś a w skrzyni co 60tyś.ale trzeba dopytać.
wojt1975 07-11-2021, 07:38 Co prawda nie mam diesla, ale tu macie potwierdzenie do rozrzadu https://www.motodiesel.pl/samochody/auta-osobowe/5217-ford-edge-mk2-20-tdci-bi-turbo-210km.html
To samo jest w mondeo mk5, także poszukajcie.
Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
Jeżeli chodzi o olej do skrzyni to:
Automatic Transmission Oil C-ML57U7J-M2C938-AB
Specification: WSS-M2C938-A MERCON LV, 8,5 litra
Takie informacje są w instrukcji do Edge 2016 Diesel.
CzłowiekŻelazko 23-11-2021, 08:42 Ja mam 2.0 Bi-turbo 238 KM ale z klasycznym automatem, a nie PS jak przed liftem. Uzyskałem info w ASO, że z moją skrzynią nic się nie robi obsługowo, chyba, że coś się zacznie dziać. Podobno trzeba silnik wyciągać, żeby się do niej dostać? Coś nie chce mi się wierzyć, że olej może sobie hulać w skrzyni "bezterminowo"...
Wszystko zależy od warunków jazdy, temperatur, trasy, górek, stylu jazdy itp. Zawsze wymieniałem w moich samochodach olej w skrzyni, a właściwie połowę oleju co 60 tys. km. grawitacyjnie, czyli ciepły olej spuszczałem z dołu, mierzyłem ile i wlewałem nowy, taką samą ilość. Już niestety coraz mniej jest samochodów z bagnetami do mierzenia poziomu oleju skrzyń automatycznych.
Kupiłem Edge'a z 23 tys. przebiegu. Olej był czarny, na pewno spuszczony w USA, albo i nawet już w Polsce, i dolany zużyty przez jakiegoś badziewiaka-oszczędnisia.
Jeździłem 300-400 tys. bez robienia czegokolwiek w skrzyniach. Avenger, Grand Caravan, Journey.
Powershift ma też filtr wewnętrzny, kosztuje grosze, ale jego wymiana to ciężka sprawa i tanio nie jest /uszczelnienia + robocizna/, ale to głównie tam zbiera się syf i opiłki i dlatego warto go wymieniać.
Nie rozumiem fenomenu wymiany filtru oleju w skrzyni, w której filtr jest zamontowany w środku skrzyni, po to tylko aby go sobie wymienić. O ile wymiana oleju w skrzyni co ok. 50 tys. km jest zasadna i potrzebna o tyle wymiana samego filtru w takim przypadku mija się trochę z celem. Po to jest ten filtr aby gromadził się w nim cały syf. Nie jest to element eksploatacyjny w tym przypadku jeżeli jest on zamontowany w środku skrzyni. Zrozumiałe jest, że wymienia się ten filtr przy okazji remontu skrzyni albo naprawy skrzyni albo przy okazji innych czynności, gdzie akurat wymiana ta nie poniesie za sobą dużych kosztów. Wymiana tego filtru to po prostu ściągnięcie skrzyni i jej demontaż i ponowny montaż - tysiące złotych.
stolek1984 20-12-2021, 21:38 Proszę o inf. jak wygląda wymiana oleju w skrzyni w Ford EDGE 2019 2,0 benzyna.
robsoncz 21-12-2021, 09:22 Ludzie nie ufajcie durnym instrukcjom które są tworzone często na podłożu ,,ekologii".Jak chcecie jeździć bezproblemowo wymieniajcie olej co 12-15 tyś. km lub co rok , wymysł dużych przebiegów to bzdura! I nie będzie obracających się panewek , zatartych tłoków , urwanych korbowodów albo rozj...ych turbosprężarek.
Pamiętajcie - jest coraz mniej silników idiotoodpornych , większość to wrażliwe konstrukcje wyżyłowane i odchudzone .
A jeśli chodzi o olej w skrzyni to do 300 tyś wymagana jest tylko wymiana oleju ( oczywiście co ok.60 tyś) natomiast po 300 tyś-ach należy zrobić przegląd główny skrzyni z wymianą m. in. filtra ( tak jest napisane w oryginalnej instrukcji USA).
Cześć
Czy ktoś się orientuje ile potrzeba oleju do skrzyni 8F35 Edge 2020 2.0 EB na wymianę statyczną?
U mnie przy wymianie statycznej zeszło 4,5 l.
Jednak po przejechaniu ok. 20 km. i sprawdzeniu poziomu po odkręceniu króćca, wylało się ok. 0,5 l.
Czyli wcześniej było za dużo.
Najlepiej przy zlewaniu starego oleju zmierz ile zeszło, dolej świeżego tyle samo i po rozgrzaniu sprawdź poziom na pracyjącym silniku i skrzyni na "P".Króciec do sprawdzenia jest dostępny po zdjęciu lewego koła.
Upewnij się, że samochód jest w poziomie.
Super, dzięki!
Pytam orientacyjnie ile tego oleju kupić, bo jak spuszczę i nie będzie czym wyrównać poziomu to może być kłopot:)
Wymieniałeś może olej w tylnym moście? Jeżlei tak to co tam wlałeś?
Wg instrukcji leje się tam jakieś cudo które jest słabo dostępne i nie wiem czy można zalać jakiś zamiennik.
Proszę o inf. jak wygląda wymiana oleju w skrzyni w Ford EDGE 2019 2,0 benzyna.
Zajrzałam do instrukcji mego Edka (2019 benzyna, gaz) wymiana po 240 000 km...
Bump: ale ja się nie znam, nie jeżdżę z przyczepą, bez bagażnika dachowego, nie wysilam samochodu.
Instrukcja mówi że dla takiej jazdy po 240 000 km
Paula, każdy olej po pewnym czasie traci właściwości smarne. Producenci aut nie przejmują się specjalnie, awariami skrzyń przez pierwsze lata, czy powiedzmy 100 tys. km. , bo ich praktycznie nie ma kiedy auto jest jeszcze na gwarancji.
Natomiast zaraz potem pojawiają się pierwsze problemy no i dilerzy zaczynają zarabiać. A koszty, które ponosi właściciel auta są duże.
Wg. mnie i nie tylko, trzeba wymieniać olej co nie więcej niż 80 tys km. Można wcześniej jeśli olej, a w zasadzie tylko jego część, wymienia się metodą statyczną/grawitacyjną.
Podam przykład: przejechałem voyagerem z automatem ok. 400 tys./15 lat, bez jakichkolwiek problemów. Wymieniałem olej w przekładni co 60 tys., gdyż samochód jeździł w trudnych warunkach: ekstremalne temp (-30 i niżej, + 40), górki.
Moi znajomi po 120 tys.czyli zaraz po skończonej gwarancji, takim samym samochodem - wymiana skrzyni, inni też zaczęli mieć problemy z tą samą skrzynią. Nie wymieniali oleju w ogóle.
Kolego Danwit2, fenomen to jest właśnie umieszczenie tego filtra wewnątrz skrzyni, bo to jest zasadniczo część eksploatacyjna.
Nie wszystkie skrzynie trzeba jednak zrzucać, żeby go wymienić:
https://youtube.com/shorts/w4btlVDxsv4?si=wQIPxZlfRH5jz9Tb
karoolpl 29-02-2024, 11:12 Cześć,
pytanie o olej do PTU i RDU w polifice, Edge 2.0 EB, automat 8F35,
wg. specyfikacji do PTU:
SAE 75W-85 do przekładni hipoidalnych specyfikacja WSS-M2C942-A,
XY-75W85-QL
pojemność 460 +/- 50 ml i to jest TEN OLEJ? (https://ford.sklep.pl/product-pol-23793-olej-przekladniowy-Ford-75W-85-oryginal-2433507-R-WSS-M2C942-A.html)
RDU, czyt tylny most:
XY-75W-QL CZYLI TO (https://www.motorcraft.com/us/en_us/home/our-products/chemicals-and-lubricants/transaxle-fluid/sae-75w-disconnect-rear-drive-unit-fluid.html)
I teraz zagwozdka, w info na stronie z olejem o RDU jest że to magiczny olej i nie można go zamienić z tym XY-75W85,
wlewaliście tylko oryginał motocrafta czy ktoś może zalewał jakiś dobry zamiennik dostępny bez problemu w Polsce? (chcę zrobić porządnie i poprawnie, ale ten drugi olej dostepny widzę głównie w USA)?
PTU to mocno obciążony mechanizm, dlatego wlałbym 75W140 dobrej marki, co zresztą zamierzam zrobić, tylko jak sobie pomyślę, że u mnie w PTU nie ma korka spustowego to mi się trochę odechciewa, a do dyfra poleciałbym z 75W90 lub tak jak do PTU. Naturalnie nikogo nie namawiam do stosowanie płynu poza normą.
Nie sądzę również, że jakiś olej jest magiczny, po prostu Ford kroi kasę, nikomu nie dał prawa do posługiwania się tą normą, a cena tego oleju jest naprawdę nieprzyzwoita.
Witam, od jakiegoś czasu jestem posiadaczem edka w automacie z 2 litrowym dieslem.
Mam przejechane niecałe 60 000 km i zastanawiam się nad wymianą oleju w skrzyni. Producent nie przewiduje takich ekscesów to i w ASO nie mają procedur na to. Orientowałem się u różnych mechaników czy wymieniać czy nie i większość zaleca wymianę ale tu rodzi się nastepne pytanie - wymiana statyczna czy dynamiczna ? Kilku mechaników powiedziało mi, że wymiana oleju i owszem ale filtr oleju jest wewnątrz skrzyni i żeby go wymienić trzeba demontować skrzynię a to wiąże się z dużo większymi kosztami niż sama wymiana. Dowiedziałem się też, że wymiana oleju metodą dynamiczną ale bez wymiany filtra nie ma sensu ale jak wspomniałem jedni zalecają taką wymianę inni taką.
Witam,
jeżeli chodzi o wymianę oleju w skrzyni o ile masz 8F35 - ośmiobiegowa na pokrętle - to najwyższy czas, jeżeli chcesz dalej jeździć bezproblemowo ( europa twierdzi że się nie wymienia, a Ford w USA zaleca dynamiczną wymianę co 60 tyś. km ) to zrób wymianę dynamiczną ( w dobrym warsztacie ) , wiem co mówię bo sam tak utrzymuję auto , filtrem się przy tej wymianie nie przejmuj ponieważ aby go wymienić to przynajmniej 120 tyś i wtedy trzeba wyjąć skrzynię, plus uszczelki plus inne rzeczy pooglądaj sobie na yutubie filmy ale amerykańskie, jest dużo przydatnych info. Mój koszt wymiany dynamicznej z kosztami oleju około 1200 zł. Nie słuchaj mechaników, chyba że masz sprawdzony na 200 % warsztat.
Co do ruszania z miejsca to u mnie też tak jest, Ford tak ma i nie jest to błąd.
Co do lusterek to opcja opuszczania jest chyba tylko w wersji VIGNALE- najbogatszej.
norbi333 22-02-2025, 08:34 ASO nie przewiduje.Inna kwestia auto jeszcze na gwarancji przedłużonej,a więc nie martwię się tym puki co. Przebieg 60 tyś km
Z kolei w audi mam według przeglądów wymianę co 60 tyś km jak dobrze pamiętam
A przy jakim przebiegu gwarancja Ci się skończy i będzie pora się martwić?:)
W Stanach Ford przewiduje dla skrzyni 8F35 (w każdym razie w Fordzie Escape, który posiadam) wymianę co 240 kkm (150 kmi). Problem polega na tym, że czasem skrzynia nie dożywa tego przebiegu. Na forach zalecają wymianę (statyczną, w rzeczywistości wymienia się około połowę płynu) co 50-60 kkm, a co któryś raz wymianę dynamiczną (bez rozbierania i wymiany filtra).
Wśród ludzi, którzy narzekali, że skrzynia im padła po 80 czy 130 tysiącach mil (obserwacje głównie z fordescape.org), nie widziałem, aby ktoś pisał, że było to pomimo wymian. Ja ze swoją (przebieg 100 kmi/160 kkm) miałem problemy, które przeszły po trzech statycznych wymianach (co pewnie nie znaczy, że jest w idealnym stanie teraz, ale problemów nie mam).
Jeśli więc chcesz mieć mniej problemów w przyszłości, może warto zająć się tym teraz...
Bump: Dodam jeszcze, że u mnie przy wymianie olej nie śmierdział spalenizną, ale światła nie przepuszczał kompletnie. Teoretycznie powinien jeszcze zrobić ponad 70 kkm. W praktyce... W praktyce na szczęście nie musiał próbować :)
Mało optymistycznym wnioskiem z całości jest fakt, że kupno samochodu z 8F35 ze sporym przebiegiem to zawsze będzie ryzyko, bo nawet, jeśli ktoś robi wymiany "książkowo", to nie można liczyć, że wymieniał olej w skrzyni, a na skrzynię nie można według dostepnej w sieci wiedzy liczyć, że sobie 240 kkm poradzi bez wymiany.
"Dodam jeszcze, że u mnie przy wymianie olej nie śmierdział spalenizną, ale światła nie przepuszczał kompletnie."
Wymieniałem olej w 8F przy 40 tkm i też tak miałem, czarny jak smoła bez przepuszczalności światła. Na kanale Automatyczni jest to wyjaśnione: materiał na tarczkach jest lipny i powoduje zapylenie i zamulenie oleju i mechatroniki. Jak widać na Forda zawsze można liczyć, nowe skrzynie, nowe technologie, nowe płyny ULV o absurdalnej cenie i fakap na końcu. W tym odcinku o 8F pokazują fakturę za naprawę, można od razu sobie w beret strzelić.
Najwyraźniej plany im się nie zgrały z rzeczywistością. A miało być tak pięknie...
Ale, jak pisałem, nie widziałem, żeby ktoś narzekał, że mu padło mimo, że wymieniał, fakapy też nie są masowe (a wszystkie niehybrydowe Escape 2020- mają tę skrzynię), więc generalnie regularna wymiana powinna pomóc.
Tak na marginesie: automat 8F35 i tak jest bardziej wytrzymały od automatu 10R80, który Ford wrzucał m.in. do Mustanga i Rangera. Mimo powyższych, negatywnych postów, chciałbym mieć taki u siebie…
norbi333 28-02-2025, 15:03 A przy jakim przebiegu gwarancja Ci się skończy i będzie pora się martwić?:)
W Stanach Ford przewiduje dla skrzyni 8F35 (w każdym razie w Fordzie Escape, który posiadam) wymianę co 240 kkm (150 kmi). Problem polega na tym, że czasem skrzynia nie dożywa tego przebiegu. Na forach zalecają wymianę (statyczną, w rzeczywistości wymienia się około połowę płynu) co 50-60 kkm, a co któryś raz wymianę dynamiczną (bez rozbierania i wymiany filtra).
.
Mam dopiero 60 tys km. Gwarancja przedłużona do stycznia 2026
|
|